هدایت شده از سِرّ نهان| صغری عاشوری
🔰 یادداشت | چرا غرب از زن ایرانی کینه دارد؟
🖋 به قلم خانم صغری عاشوری
🔻 در بخشهایی از متن میخوانیم:
🔸شروع انقلاب جنسی از تغییر سبک لباس زنان کلید خورد و این تغییر سبک پوشش در غرب و شرق عالم بهوقوع پیوست. مرور تاریخ و عکسهای برجایمانده از ملکه الکساندرا، آخرین ملکه تزاری روسیه در ۱۸۹۲ تا اِوا پرون زمامدار آرژانتین که در ۱۹۷۶ درگذشت، تأملپذیر است.
🔹بازار داغ انقلاب جنسی خروجیهای متعددی داشت که عبارت بودند از گسترش روابط نامشروع، افزایش سقط جنین، فیلم و سریالهای خلاف اخلاق انسانی و مغایر با دین و شرع مقدس
🔸اما در ایران زنان مسلمان و آگاه با ایجاد اجتماعات انقلابی، ارتباط با متفکران انقلاب اسلامی همچون آیتالله خامنهای، آیتالله مطهری، آیتالله بهشتی، آیتالله مفتح، آیتالله باهنر، به پیشبرد حرکت انقلاب اسلامی کمک میکردند. که نمونه مهم آن را میتوان در قیام زنانهی هفده دی ماه مشهد علیه قانون کشف حجاب مشاهده کرد.
🔹زن ایرانی توانست الگوی استقامت مقابل جنسیزدگیهای استعمارگران در میادین مختلف شود؛ حضور در میدانهای ورزشی جهانی با حجاب و افتخار آفرینی در این عرصه، قرارگرفتن در میان ۱درصد دانشمندان پراستناد دنیا، کسب مدالهای المپیادهای علمی جهان تنها ورقی از کتاب قطور موفقیتهای زن ایرانی است که تسلیم جنسیزدگی حاکم بر جهان نشدهاند.
متن کامل را از https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=52540 بخوانید.
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
✅ @serrenahan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | فتنه تحریمساز
🔹 در این نماهنگ بهمناسبت سالروز حماسه مردمی ۹ دی بخشهایی از کتاب #فتنه_تغلب و تأثیر فتنه ۸۸ در وضع تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران مرور شده است. همچنین بخشهایی از صحبتهای نمایندگان نامزدهای انتخابات۸۸ در دیدار ۱۳۸۸/۳/۲۶ با رهبر انقلاب در این نماهنگ منتشر شده است.
🔹کتاب «فتنه تغلب» شامل پنج خردهروایت از فتنه ۸۸ است که بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی دربارهی این موضوع را تلخیص و تنظیم نموده و میتواند راهنمایی برای علاقهمندان به فهم دقیقتر منظومهی فکری و عملکردی حضرت آیتالله خامنهای دربارهی فتنه باشد.
🎙کتاب صوتی فتنه تغلب را میتوانید از اینجا دریافت نمایید
🗓 سالروز حماسه ۹دی۸۸
💻 Farsi.Khamenei.ir
کارسیاسی زنان وظیفه شرعی
ایة الله #مصباح_یزدی:
بر اساس همین نگاه غیر جامع، قبل از انقلاب، هیچ زنی فکر نمی کرد که تظاهرات برای زن ها، یک واجب شرعی باشد، و حتی بالاتر، در بین متدینین عرف بود که نه تنها زنان، بلکه مردان هم نباید در کار سیاسی دخالت کنند، چرا که امری ناپسند و غیر دینی است!
پس از دستگیری امام (ره) در 15 خرداد، در قم اولین حرکت از زنان شروع شد؛ غیرت مردها به وسیله عملکرد همسرانشان تحریک شد و به پا خاستند. اگر مشارکت زنان در این انقلاب نبود، انقلاب به جایی نمی رسید.
@maryamordouei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 انتشار نخستینبار
📹 خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم از همسرشان برای حضرت آیتالله خامنهای
💻 Farsi.Khamenei.ir
نوشتهها
📣 انتشار نخستینبار 📹 خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم
یه بیانی حضرت آقا دارند به این مضمون که زن اگر آگاه باشه، شوهر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده را با خودش همراه میکنه.
زن آگاه، نسل آگاه، جامعهی آگاه
قسمت چهارم - علامت.mp3
19.99M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت چهارم
💠صدای خدا
🔹تقلب در انقلاب محمد(صلی الله علیه و آله)
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸 یکشنبه ۲۶ آذر | شبکه دو سیما
▫️ @alamaat_tv2
قسمت پنجم - علامت.mp3
18.32M
🔉فایل صوتی برنامه تلویزیونی «علامت» | قسمت پنجم
💠صدای خدا
🔹 جاهلیت مدرن مقابل انقلاب اسلام
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸 دوشنبه ۲۷ آذر | شبکه دو سیما
☑️ @m_ghanbarian
یکی از کسانیکه مطالبشون هم مبتنی بر فقه و تاریخ هست و هم ریشه در مبانی درست اسلامی داره و از افراط و تفریط پیراسته است آقای قنبریان است. حفظهالله
هدایت شده از یه حبه قند / کوتاه نوشت های معرفتی
یه حبه قند:
مادر باش!
این یک حقیقت محض است که اگر بخواهیم سطح اخلاق در یک جامعه تنزل یابد و به مرز بحران برسد
و اگر بخواهیم گرمادهی و آرامش بخشی از نهاد خانواده رخت بربندد
و اگر بخواهیم یکی از گوهری ترین بخش های هویت یک زن از او گرفته شود و او را درگیر بازی های فمینیستی کند فقط کافی است یک کار انجام دهیم: اهمیت، قداست و اولویت مادری را در یک فرهنگ کمرنگ کنیم؛ بقیه ویرانی ها خود به خود به وقوع خواهند پیوست و تا نابودی کامل یک تمدن به پیش خواهد رفت.
در این میان چندان فرقی نمی کند که قالب مادری را بگیریم یا محتوای آن را؛ چه کاری کنیم که کسی مادر نشود چه کاری کنیم که مادری نکند! و این کار چه به تحمیل و جبر جامعه باشد و چه با تغییر فرهنگ و جابجایی اولویت ها به بهانه متمدن شدن!
اگرچه دختران رحمت اند و زنان، برکت اما بهشت زیر پای دختران نیست زیر پای زنان هم نیست؛ بهشت زیر پای مادران است و مادر کسی است که مادری می کند نه لزوما کسی که فرزندی را به دنیا می آورد.
به گواهی علم و تجربه نقش مادری و به تبع آن خانواده، در هر تمدن بشری که از بین برود بی تردید آن تمدن، دیر یا زود محکوم به فروپاشی است اگرچه مردمانش آسمان هفتم علم را درنوردیده باشند و یا هسته ریزترین اتم ها را نیز شکافته باشند.
فاطمه «س» قبل از آنکه فرزندی به دنیا بیاورد، امّ ابیهاست و پس از آن، مادر یازده خورشید و اسوه ایشان؛ و خیری کثیر [کوثر] برای همه کائنات الی الابد
اینگونه است که الگوی فاطمه س به عنوان کامل ترین و بی نقص ترین مظهر و تجلی مادری؛ خودبه تنهایی مانند ستونی است که حیات معنوی بشر و بقای تمدن انسانی وامدار تکیه بر قامت فکری و معنوی اوست.
آری فاطمه مادر بشریت است
#فمینیست #زن #فاطمه #فرهنگ #مادری #تمدن
https://eitaa.com/taherrahimi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سی سال بیخوابی!
مرد مقتدر محبوب، تویی که نمیشناسیمت
@maryamordoei
اگر شما پذیرفتید این روز زن است...
امام خمینی:
اگر شما زنها هم و زنهای ما هم همه، کشور ما همه، پذیرفتند که امروز روز زن است؛ یعنی روز تولد حضرت زهرا که آن کمال و آن وضعیت را دارد، پذیرفتید که روز زن است، به عهدهی شما مسائل بزرگی [خواهد آمد]؛ از قبیل مجاهده، که حضرت مجاهده داشته است، حضرت به اندازهی خودش که در این ظرف کوتاه مجاهده داشته است، مخاطبه داشته است با حکومتهای وقت، محاکمه میکرده است حکومتهای وقت را، شما باید اقتدا به او بکنید تا پذیرفته باشید که این روز، روز زن است؛ یعنی، روز تولد این حضرت روز زن است. زهد و تقوا و همۀ چیزهایی که داشته است و عفافی که او داشته است و همه چیز، شما باید اگر پذیرا شدید، آنها را تبعیت کنید و اگر تبعیت نکردید، بدانید که شما داخل در روز زن نیستید، هر کس نپذیرفت، این در روز زن وارد نشده است و در این شرافت وارد نشده است.
صحیفه امام جلد بیستم - سخنرانی در جمع بانوان جامعة الزهرا
@maryamordouei
نوشتهها
اگر شما پذیرفتید این روز زن است... امام خمینی: اگر شما زنها هم و زنهای ما هم همه، کشور ما همه، پذ
این جملات امام راحل(ره) من را به یاد یادداشتی انداخت که مدتی پیش نوشته بودم اما اینجا منتشرش نکرده بودم، در ادامه یادداشت را ارسال میکنم و پیشاپیش بابت طولانی بودن متن عذرخواهم🙏
🔰اشتغال یا فعالیت اجتماعی؟ مسئله این است..
قسمت اول
در گفتمان زن شرقی فعالیت اجتماعی محلی از اعراب ندارد و در گفتمان زن غربی تنها فعالیت اجتماعی قوامبخش هویت او شناخته میشود و اشتغال زن دارای ارزش ذاتی به حساب میآید. اما آنچه در گفتمان اسلام در رابطه با این وجه از زنانگی مورد نظر است نه این است و نه آن. برای درک بهتر آنچه مد نظر اسلام است، باید به سراغ ادبیات کسی برویم که در عصر حاضر بیشتر از همه زن را شناخته و با نگاه اسلام آشنا است: «در مورد وظایف اجتماعی، تکالیف زن و مرد یکسان است. نقشها مختلف است امّا تکالیف یکسان است. یعنی هم زن، هم مرد برایشان جهاد واجب است منتها جهاد مرد یک جور....، جهاد زن یک جور دیگر است.» در ادبیات رهبر انقلاب که خلف صالح امام خمینی (ره) است، جهاد برای زنان گونهی دیگری معنا میشود. چراکه همیشه وقتی صحبت از جهاد زنانه به میان میآید، به طور معمول به روایتی از رسول اکرم صلیالله علیه و آله ارجاع داده میشود که «جهاد المرأه حسن التبعل» و جهاد زن را تنها «شوهرداری نیکو» تفسیر میکنند. اگرچه همین «حسن التبعل» هم بخواهد درست فهم شود، تنها شوهرداری صرف و گسسته از اجتماع و ولایت نیست. دلیل بر این مدعی شرحی است که رهبر انقلاب بر این روایت آوردهاند: «حسن التبعل یعنی چه؟ عدهای خیال میکنند جهاد زن این است که فقط وسایل راحتی مرد را فراهم کند. حسن تبعل فقط این نیست؛ این جهاد نیست؛ جهاد این است که زنان مبارز، مؤمن و فداکار وقتی شوهرهایشان مسئولیتهای سنگینی دارند، بار آن سنگینی به میزان زیادی روی دوش آنها میافتد. شماها مأموریت دارید. خدمات شما همین طور است. وقتی مرد خسته میشود، اثر خستگی او در خانه ظاهر میشود. وقتی به خانه میآید، خسته، کوفته و گاهی بد اخلاق است...حالا این خانم اگر بخواهد جهاد بکند، جهاد او این است که با این زحمتها بسازد و آنها را برای خدا تحمل کند؛ این میشود حسن التبعل.»
در معنای دقیقتر میتوان گفت«در واقع ولایت مرد، ولایت مستقلی نیست. بلکه ولایت مرد بر زن هم ذیل ولایت خدا و پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله و ولایت ائمه علیهم اسلام و ولایت نواب عام است.» یعنی در اینجا هم جهاد زن در جهت تقویت جبههی حق و در حمایت از شوهرانی است که در عرصهی جهاد حضور دارند و برای تحقق ولایت خداوند بر روی زمین در تلاشند. نکتهی قابل تأمل دیگری که در بیان ابتدایی رهبر انقلاب نهفته است، ارائهی مفهومی از فعالیت اجتماعی زنان است که در دنیای مدرن کمتر به آن توجه میشود و یا اصلا توجه نمیشود. اطلاق عنوان جهاد به فعالیت اجتماعی زنان یعنی برهم زدن تصور رایج کنونی که اشتغال صرفا مادی زنان را به مثابه فعالیت اجتماعی میداند و تلاش میکند با ارزشگذاری غلط، اشتغال زنان را تنها وجه حضور اجتماعی آنان قلمداد کند. درک این بیان حکیمانه زمانی بیشتر میشود که مفهوم جهاد را از منظر ایشان مورد مداقه قرار دهیم: «جهاد یعنی تلاش در مقابله با دشمن...یعنی تلاشی که هدفگیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد؛ این جهاد است. در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این [کاری] است که در مقابل دشمن انجام میگیرد. شما [اگر] کار اقتصادی بکنید برای مقابله با دشمن، میشود جهاد؛ کار علمی و تحقیقی بکنید برای مقابله با دشمن، میشود جهاد؛ حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی کردن وسوسه دشمن، میشود جهاد؛ اینها همه جهاد است.»
بنابراین وقتی زن علاوه بر دو ساحت فردی و خانوادگی در ساحت اجتماعی نیز مکلف است، فعالیت اجتماعی او باید حالتی جهادگونه داشته باشد نه اینکه صرفا شاغل باشد. البته این به معنای نفی اشتغال زنان نیست، بلکه معنابخشی حقیقی به فعالیت آنان در ساحت اجتماع است. به عنوان مثال شغل یک زن میتواند معلمی باشد اما این اشتغال زمانی دارای ارزش است که نگاه او به شغلش، به منزلهی میدانی برای جهاد با دشمن و خنثیسازی توطئههای آنها در تخدیر اذهان جوانان و نوجوانان و تربیت نسلی فرهیخته و مؤمن باشد. استاد صفایی حائری در مورد نقش معلم مینویسد: «در این قرن وحشی، شدیدترین نیازها، نیاز جهت دادن و شکل دادن و کشف کردن استعدادهاست. نیاز رهبری کردن و تربیت نمودن و بارور ساختن است.» بنابراین اشتغال زن اگر در تقابل با خنثیسازی فتنههای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن باشد ارزشمند است. نکتهی دیگری که در مورد فعالیت اجتماعی زنان باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به بسترسازی مناسب با حضور زنان در اجتماع است. به عبارتی ساخت یک جامعه بدون در نظر گرفتن تفاوت جنسیتی کاری ناعادلانه و بر خلاف اصل «عاشروهن بالمعروف» قرآن است. هرچند غالبا این عبارت در رابطه با رفتار مردان با زنان در محیط خانواده مورد توجه قرار گرفته است.
قسمت دوم
@aghletarif
قسمت دوم
علامه طباطبایی معاشرت به معروف را به محیط اجتماعی نیز بسط داده و در تفسیر آن میفرماید: «معاشرتى كه از نظر مردان معروف و شناخته شده، و در بين آنها متعارف است، اين است كه يك فرد از جامعه، جزئى باشد مقوم جامعه، يعنى در تشكيل جامعه دخيل باشد، و دخالتش مساوى باشد با دخالتى كه ساير اعضا دارند، و در نتيجه تاثيرش در بدست آمدن غرض تعاون و همكارى عمومى به مقدار تاثير ساير افراد باشد.» ایشان با تأکید بر طبیعت واحد بشریت و با استناد به کلام خداوند که «بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ» میفرمایند: «مردم همگى و بدون استثنا چه مردان و چه زنان شاخههايى از يك تنه درختند، و اجزا و ابعاضى هستند براى طبيعت واحده بشريت، و مجتمع در تشكيل يافتن، محتاج به همه اين اجزا است، همان مقدار كه محتاج جنس مردان است، محتاج جنس زنان خواهد بود.» اگرچه علامه بر ضرورت مشارکت زنان در ساختن اجتماع تأکید دارند، اما این تأکید ابدا به معنای برابری جنسیتی و تشابه نقشهای اجتماعی زن و مرد در جامعه نیست. چراکه ایشان در ادامه بیان میکنند: «اين حكم عمومى منافات با اين معنا ندارد، كه هر يك از دو طايفه زن و مرد خصلتى مختص به خود داشته باشد، مثلا نوع مردان داراى شدت و قوت باشند، و نوع زنان طبيعتا داراى رقت و عاطفه باشند، چون طبيعت انسانيت هم در حيات تكوينى و هم اجتماعيش نيازمند به ابراز شدت و اظهار قوت است، و هم محتاج به اظهار مودت و رحمت است.» از این رو زن و مرد از نظر وزن و اثر وجودی که در جامعه دارند باید حالتی متعادل داشته باشند.
بر خلاف آنچه مد نظر اسلام است که توجه به جنسیت و ضرورت مشارکت هر دو جنس در ساختن اجتماع است، آنچه امروز در جامعهی غربی شاهدیم عدم توجه به اصل جنسیت در ساخت جامعه و به محاق رفتن هویت زن و ساختارهایی است که تماما ضد زنانگیاند. از همین رو است که در تمدن مدرن شاهد روز افزون خشونت، بیعاطفگی و نابودی خانواده هستیم. چراکه در این تمدن اصالت با جنس مرد است و زن باید تلاش کند خود را به پای مرد برساند. در حالیکه «هر رویکرد و فرهنگی که مرد یا زن را به صورت مطلق، اصل قرار دهد و دیگری را فرع بداند، اساسا غلط است. در جوامعی که مرد به سمت اصل بودن یا توهم اصل بودن حرکت کرده است و وجود زن، به عنوان وجودی فرعی دیده شده، به دنبال این افراط، مشکلاتی پیش آمده که ضد خود را تولید کرده است...اگر حرکت صحیحی بخواهد شکل بگیرد، باید بر مبنای وجود مکمل زن و مرد باشد. این طور نیست که یکی اصل و دیگری فرع باشد.»(عابدینی؛ کتاب اهلی بیتیها)
اگر بخواهیم در این معنا دقیقتر شویم باید بدانیم برتر دیدن یک جنس و تفاوت قائل شدن بین آنها از نظر ارزش انسانی به ضعف نگاه توحیدی ما برمیگردد. این معنا را با این عبارت از کتاب «زن آنگونه که باید باشد» بهتر میتوان درک کرد: « هر وقت در قلب شما نسبت به زن و مرد از نظر ارزش دوگانگی پیدا شد بدانید به همان اندازه شیفتگی نسبت به خدا در قلب شما کم شده است. اگر تمام نظرتان به احد باشد هیچ وقت در مخلوقات خدا دوگانگی نمیبینید که بخواهید یکی را پائینتر از دیگری به حساب آورید واقعا دوگانگی نمیبینید چون دوگانگی وجود ندارد. حتی اگر قلب شما دوگانگی دید و به ذهنتان آمد که زن مهمتر از مرد است یا مرد مهمتر از زن و بعد هم به خودتان تذکر دادید که هیچ کدام مهمتر از دیگری نیستند بدانید در نظـر بـه مخلوقات خداوند نگاه کاملی ندارید.» بنابراین جامعه به همان میزانی که نیاز به اقتدار مردانه دارد به عواطف زنانه نیز محتاج است.
✍️مریم اردویی
@aghletarif
تصويرى از شهيده مليكا حسينى، امدادگر شهيد هلال احمر در حادثه گلزار شهداى كرمان
دیدن این تصویر من را به یاد رزان نجار امدادگر شهید فلسطینی در غزه انداخت.
برای اسرائیل فرقی نمیکند فلسطین، لبنان، ایران، عراق، سوریه و یا هر جای دنیا که باشی.
دشمن، دشمن است.
من و تو باید جبهه را درست تشخیص دهیم.
@maryamordouei
🔰 دوستان، دشمن را بزنید.
زمانیکه روحانی پس از پنج سال مواضع دشمن شادکن و رساندن کشور به مرز ناامنی و بحران، موضعی انقلابی گرفت و با این تهدید که «نفت برای همه یا هیچ کس» از بستن تنگهی هرمز سخن گفت، خبر نامهای از سردار شهید سلیمانی رسانهای شد که در حمایت از موضع روحانی نوشته بود: «دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح میبوسم.» موضعی که حتی به مذاق خیلی از انقلابیها خوش نیامد و سردار را به باد تندترین نقدها گرفتند.
حالا امروز و وسط معرکهای جهانی بر علیه ایران و جبههی مقاومت وقتی خصم زبون و نامرد، خسته و عاجز در میدان نبرد رو در رو و از پس کینههای بدر و خیبر و حنین «أَحْقاداً بَدْرِيَّةً وَ خَيْبَرِيَّةً وَ حُنَيْنِيَّةً وَ غَيْرَهُنّ» به ترور کور مردمان بیگناه و زائران مزار آن مقتدر محبوب روی آورده است، عزیزانی که غمشان قابل درک و سینههاشان مالامال از زخمهای نامردانهی خصم دون است، یقهی دشمن را رها کرده و رو به تضعیف جبههی خودی آوردهاند و با کوبیدن نیروهای امنیتی بار تقصیر این ترور ناجوانمردانه را متوجه نیروهای نظامی دانسته و بر اقتدارشان خش میاندازند. «نقطه قوت ما»را ضعف و «نقطه ضعف دشمن» را نقطه قوت و دست برتر او در میدان نبرد تفسیر میکنند.
دوستان و هم جبههایهای عزیز! به حسن نیت و مطالبهی حقتان ایمان دارم. اما این رسمش نیست در وسط میدان نبرد یقهی دشمن را رها کرده و یقهی دوست را بگیریم، هر چند منتقدشان باشیم. شاگردان مکتبی حاج قاسم بدانید:
«علی تنهاست بی مردم
ولی در خواب گمراهی بماند بی علی مردم»
✍مریم اردویی
@aghletarif
سید حسن نصرالله:
شهدای امروز مزار شهید سلیمانی مرا به یاد این صحبت امام خامنهای انداخت: دشمنان و صهیونیستها از #قاسم_سلیمانی_شهید بیشتر میترسند ...
📢رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله
👈حضرت آیتالله خامنهای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
📝بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
ملت ایران عزادار شد و خانوادههای زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارتزا که آنان را به این گمراهی کشاندهاند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
اینجانب در عزای خانوادههای مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
🔻بعد از زخم برداشتن شیر ، نوبت حضور لاشخورها فرا می رسد ...
رباتها، مواجببگیرها، میلیشیاهای کامنت به دست و توئیتگذار به صف شدند تا اذهان بسیط و تخدیرشده را مغلوب کنند. حالا این وسط وقتی ما صحبت از انفعال و بیعرضگی نیروهای امنیتی میکنیم، زمین بازی را واگذار و روایت دشمن را پذیرفتهایم. الان وقت انتقاد نیست.
مطالبهی انتقام و اعلام حمایت از نیروهای امنیتی با تخریب و منفعل نشان دادن آنها متفاوت است.
@maryamordouei
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدنها نشانهی نمیتوانیمها نیست؛ نشانهی تدبیر است.
▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانهای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بیانصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست.
🎙حجتالاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
دوستان لطفاً و خواهشاً وقت بذارید و این یک ساعت و نیم ویدئو رو ببینید
اندازهی ده تا کلاس، بصیرت رسانهای میاره
چرا اینقدر اصرار دارم؟ چون اینجوری فضا و شرایطی که درش هستیم رو بهتر درک میکنیم، اینکه ما در یک جنگ سرد قرار داریم که یک جنگ اطلاعاتیه و بسیااااار ابعاد پیچیدهای داره, دیدن این کلیپ کمک میکنه تحت تأثیر تحلیلهای غلط قرار نگیریم
https://www.aparat.com/v/xy3LD
@maryamordouei
May 11
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
دوست عزیز به خاطر انقلاب دو سه روز گوشی را خاموش کن!
آسیب شناسی مواضع برخی دوستان انقلابی در خصوص حادثه تروریستی کرمان
توانایی یک راننده هیچ وقت در مسیر باز و مستقیم سنجیده نمیشود. بلکه در بحرانها مثلاً وقتی لاستیک جلو بترکد و یا ناگهان یک بچه دنبال توپش بدود جلوی ماشین است که همه چیز عیان میشود
به لطف خدا بچههای انقلابی، چون معمولاً چشمشان به دهان رهبریست، در بزنگاهها خوب عمل میکنند اما این داستان همیشه و در خصوص همه صادق نیست
کمی فکر کنیم و ببینیم دشمن چرا باید زن و بچه را در کرمان بکشد و پای هزینهاش هم بایستد. زهر چشم گرفتن از ایران فقط گوشه کوچک از ماجراست
مرور مواضع مهرههای داخلیشان در این ساعتها، از کاذب نازیباکلام گرفته تا اینترنشنال، نشان میدهد تمرکز اصلی شان بر دو محور و هدف است
۱. فروپاشی انسجام داخلی ایران و چند دسته کردن مردم
۲. ایجاد انفکاک بین مردم و حکومت و به خصوص نهادهای انقلابی
با این مقدمات، افسر جنگ نرم برای دفاع از انقلاب و خون این شهدا چه وظیفهای دارد؟طبیعتاً مقابله با این دو تاکتیک
اما در عمل چه اتفاقی میافتد؟ برخی انقلابیها تمام خشم خود را به جای اسرائیل و آمریکا بر سر سپاه و وزارت اطلاعات و شورای امنیت ملی تخلیه میکنند که شما عرضه مراسمداری ندارید شما عرضه انتقام ندارید و و
حرفهایی که خیلی راحت میشود با فتوشاپ لوگوی ادمین انقلابیاش را برداشت و به عنوان حرف نفتالی و محمود صادقی به خورد مخاطب داد
عقبتر برگردیم در ماجرای مهسا امینی و اینکه عزیزترین دوستان انقلابی مان که انقلابی بوده و هستند دقیقاً همساز با کثیفترین دشمنان ما استوری نه به گشت ارشاد گذاشتند. عزیزانی که همین امروز هم در جهاد تبیین هستند و بسیار هم محترم اما در مواقع حساس انسان آرزو میکند گوشیشان دو سه روزی خراب شود!
اینها در اکثر مواضعشان خوب عمل میکنند چون اکثر مواضعشان داستان همان راننده است و جاده صاف
خیلی فکر کردم چه اتفاقی میافتد که در بحرانها گاهی وا میدهند به سه احتمال و حالت رسیدم
۱. به لحاظ پایههای فکری و احاطه بر دادهها آگاهی و یا بصیرت کافی را ندارند و این ضعف و عدم مطالعه، سر بزنگاهها خودش را نشان میدهد. مثل کودکی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد و ممکن است سالها سالم بماند، اما با ورود یک ویروس ارکان بدنش بر باد میرود. مثلاً برخی که از همان اول جنگ غزه خواهان ورود ایران بودند و کمترین تحلیل برای گام بعدی نداشتند یا کسانی که نه به گشت ارشاد گفتند اما هیچ نسخه جایگزینی به مغزشان نمیرسید و قدرت هضم این را نداشتند که کار فرهنگی منافاتی با برخورد قانونی ندارد یا کسانی که به نهادهای امنیتی به خاطر حادثه دیروز توهین میکنند اما هزاران هزار دستاورد و موفقیت عملیاتی و اطلاعاتیشان را نمیبینند
۲. آسیب دیگر بحث عدم توانایی کنترل هیجان است. دروغ چرا؟ بنده هم از شکست اطلاعاتی عملیاتی دیروز عصبانی هستم و به نظرم میشد بهتر عمل کرد اما اگر نتوانم خشمم را کنترل کنم و آن را به جای عقل ملاک پست گذاشتن قرار دهم، چه تفاوتی میان من و کسانیست که در سال ۸۸ و ۱۴۰۱ به هر بهانهای خشمگینانه کشور را به آتش کشیدند؟
۳. مسئله دیگر بحث موقعیتنشناسی است. اصلا فرض کنیم وزارت اطلاعات ما و سپاه ما ضعیف و همیشه شکست خورده است. یا گشت ارشاد بدترین انتخاب بوده است. آیا فهم این مسئله سخت است که دقیقاً وسط جنگ و اغتشاش ساعات مناسبی برای افاضه کردن همراه با تنفر علیه مسئولان و بنزین ریختن بر هیجانات مردمی و آتشی که دشمن افروخته نیست؟ تصور کنید برادرتان در خانه را خوب نبسته و دزدان قاتل به خانه ریختهاند آیا در وسط معرکه و جلوی چشم دشمن فرصت خوبی برای باز ماندن از قاتلان و فریاد کشیدن بر سر برادر است؟
شاید از شدت وضوح اشاره به آن ضروری نباشد اما میگویم که مقصود من نقد نکردن نهادهای انقلابی و یا حتی مواضع کلان کشور نیست اتفاقا درخواست عمومی مردم از مسئولان برای انتقام از دشمن خودش سوخت لازم برای موشکهاست. اگر چنین برداشتی از صحبتهایم داشتید، متن را دوباره بخوانید!
#انتقام_سخت_خواست_مشروع_ملت
🍃روزنوشتهای دکتر علی صدر
@siyasatbrotoush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از عملیات تروریستی دیروز، پا شدن اومدن گلزار شهدا، تا مسیر خالی نمونه
بعد هم میگن« شهادت خونوادگی میچسبه»
شما این ملت رو میخواید تسلیم کنید؟! زهی خیال باطل.
اینا امت همون امامی هستند که فرمود:« بکشید ما را ملت ما بیدارتر خواهد شد»
@maryamordouei
هدایت شده از حبیباله بابائی
امروزه به نسلی (بزرگ یا کوچک) در ایران فکر میکنم که «مسمومیت مجازی» و «گناهان پسامدرن» آنها را به شدت «قسیّ القلب» کرده به گونهای که در برابر «خونهای پاک و مظلوم» هیچ تاثّری پیدا نمیکنند. نمونههای این قساوت را در اشرار جامعه سنتی نمیتوان مشاهده کرد.
https://virasty.com/Habibollah_Babai/1704348137880155703
https://eitaa.com/Habibollah_Babai