10.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میدونم که خیلی خجالت کشیدی
صدای عمو آب و وقتی شنیدی
السلام علیک یا ابالفضل العباس علیهالسلام
@zananegiii
هدایت شده از Aminikhaah_Media
03 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-04-29) Tehran.MP3
24.1M
🔈 #از_حیوانیت_تا_حیات | جلسه سوم
🔰 فصل اول؛ دو راهی طغیان و اطمینان
▪️شب سوم ماه محرمالحرام ۱۴۰۲
* آیا امام حسین علیهالسلام متعلق به همه است؟
* امام حسین علیهالسلام در شلوغیهای هیئات گم نشود!
* پاسخ به شبهه "باطل بودن هر پرچمی قبل از ظهور"
* دین خود را از قرآن بگیریم نه فضای مجازی!
* شاخصههای نفس مطمئنه
* اساس دین شامیان بر پایه بغض و دشمنی با امیرالمومنین علی علیهالسلام پایهریزی شد.
* نقش قرآن در تغییر فضای شام به نفع اهلبیت علیهمالسلام
* مشخصهی نزدیکترین افراد به امام حسین علیهالسلام از چیست؟
* گفتگوی امام حسین علیهالسلام و جناب حر در کربلا
* برخورد امیرالمؤمنین علی علیهالسلام با جناب سلمان
* ویژگی مهم بندگی و اولین مرتبه تقوا
* منشاء طغیان و اطمینان
* معنای اختلاف عقیده در دینداری
* آیا والدین مالک فرزندان هستند؟!
* ماجرای جالب از عبارت "نانخور اضافه نمیخواهم"
* فرزند خود را به خدا عطا کنیم!
* تسلیم حضرت یعقوب در برابر امر خدا
* ماجرای جالب از محبت علامه طباطبایی به دخترش
* روضه حضرت رقیه سلاماللهعلیها
⏰ مدت زمان : ۵۸:۱۹
📅 ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
#تهران
هم اکنون می توانید با نصب اپلیکیشن مدرسه تعالی، این جلسات را گوش دهید و یادداشت برداری کنید.👇
نصب اپلیکیشن از کافه بازار
🔔@Aminikhaah_Media
هدایت شده از علیرضا پناهیان
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 مثل یک لشکر زرهی، دسته راه بیاندازید!
🙏 من به فدای آن دستههایی که وقتی از دور میان، آدم احساس میکنه یَک لشکر زرهی شجاع داره میاد!
👈مثل دستۀ ابرکوه و عزاداران تبریزی
✋🏻یا اباعبدالله! اینها برای کمک آمدند!
#تصویری #محرم
@Panahian_ir
3790_56392.pdf
435.9K
مطالب امروز صفحهی اندیشهی روزنامه جوان رو از دست ندید
فایل پی دی اف و لینک صفحه تقدیم شما
http://www.Javann.ir/004vSh
http://www.javann.ir/004vSi
هلدینگ حصین که طاقچه یکی از زیرمجموعههاشه، مایکت رو هم داره.
ایشون هم مدیر توسعه تجارت مایکت هستند. از اون زن زندگی آزادیش هم که بگذریم، میبینید که حتی به عزای سیدالشهدا هم کنایه میزنند.
محمدرضا شهبازی
پینوشت:
اختاپوسهایی که زیر پوست این نظام لانه کردند و از درون ضربه میزنند رو باید شناخت
همینها از قِبَل این نظام رشد کردند و بالا اومدند و اینجوری لگد میزنند.
من که با طاقچه برای همیشه خداحافظی کردم، اعتراضم رو بهشون منتقل کردم و در بازار به این برنامه امتیاز منفی دادم.
باید همین طوری که بالا اومدند، پایین کشیده بشن
حداقل ما سیاهی لشکر اینها نباشیم
@zananegiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نقد این اقدام مطلبی نوشتم در ادامه بخوانید لطفا
@aghletarif
نوشتهها
در نقد این اقدام مطلبی نوشتم در ادامه بخوانید لطفا @aghletarif
در دههی اول محرم امسال هیئت عاشورائیان اصفهان بدون هیچ سوء نیتی بر خلاف هنجارهای مجالس روضهخوانی اباعبدالله علیه السلام، منبر مجلس را به خانم دکتر عظیمزاده سپرد. این اقدام از چند جهت میتواند قابل نقد باشد. اولین نقدی که به این اقدام وارد است، عمل بر خلاف سیرهی معصومین علیهالسلام در برپایی مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام است. به عنوان نمونه دِعْبِل خُزاعی، شاعر معروف اهل بیت علیهم السلام روایت کرده است: در ایّام عاشورا خدمت علی بن موسی علیه السلام رسیدیم. دیدیم آن حضرت با اصحاب خود ملول و محزون نشسته اند. چون مرا دید، فرمود: «مرحبا به تو ای دعبل! مرحبا به یاری کننده ما به دست و زبان خود!» پس مرا طلبید و نزد خود نشاند و فرمود: «ای دعبل، دوست دارم که شعری برای من بخوانی که این ایّام، ایام حزن ما اهل بیت و ایام سرور اعدای ما، بخصوص بنی امیّه، بوده است...» و بعد برخاست و پرده در میان ما و اهل حرم زد و ایشان را بین پرده نشانید تا در مصیبت جدّ خود بگریند. شبیه این روایت را در سیرهی امام صادق علیهالسلام هم داریم.
نقد دیگر متوجه قیاس برخی عزیزان با خطبهخوانی حضرت زهرا و حضرت زینب سلامالله علیهما است. این قیاس زمانی قابل تایید است که ما در سیرهی این حضرات شاهد برگزاری کلاسهای تفسیر و سیرهگویی برای عموم مردم اعم از زن و مرد بوده باشیم یا منبر رفتن این علیا مخدرات برای مردان و زنان در زمان حکومتداری معصوم علیهالسلام در تاریخ ثبت شده باشد که تا جایی که بنده بررسی و پرس و جو کردم چنین چیزی نیافتم. خطبههایی که این دو بانوی مکرمه خواندند همه در شرایط اضطراری و در دفاع از مقام ولایت بود. در همین رابطه علامه طهرانی در کتاب نور ملکوت قرآن میفرماید: « اگر خطبه خواندن و سخنرانى نمودن زن در شرائط عادى هم جایز بود؛ پس چرا همین دخت پیامبر، در زمان حیات پدرش، یک سخنرانى هم در مسجد نکرد! چرا در مسجد، و غیر مسجد، مجلس درس تشکیل نداد! و براى همه اصحاب، أعمّ از مرد و زن، تفسیر قرآن و سیره پدرش را بیان نکرد! چرا نه او، و نه غیر او، از زنان مدینه در میان مردان یک سخنرانى ننمودند؟ و یک مجلس درس، موعظه و حدیث، تفسیر از آنها؛ و نه از زنان مکّه، و نه از زنان کوفه و بصره دیده نشد!!..خطبه حضرت زهرا و حضرت زینب مصداق یک عمل قرآنی بود.. از آیه کریمه: لَا یُحِبُّ اللَهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَولِ إِلَّا مَن ظُلِمَ نمودیم خوب بدست آمد که: خطبه حضرت زهراء سلام الله علیها در مسجد، براى دفاع از حقّ خود در اثر ستمى که بر وى از ناحیه دستگاه مدّعى خلافت پدرش رسول الله وارد شده بود؛ بوده است و بس. او فریاد و ضجّه و غوغاى خود را جهاراً در مسجد بر علیه ظالم بلند کرد..»
نکتهی بعدتر اینکه حتی در زمان ایراد خطبه، حضرت زهرا(س) « فَنِیطَتْ دُونَها وَ دُونَ النّاسِ مُلاءَهٌ فَجَلَسَتْ» پردهای میان خود و مردم انداخت و سپس نشست. نکتهی قابل تأمل بعدی استفتایی است در رابطه با سخنرانی زن برای مردان از امام خمینی؛ ایشان در پاسخ این استفتا فرمودهاند:« بسمه تعالی، حکم، دایر مدار وجود مفسده و عدم آن است» یعنی امام به صورت مطلق نفرمودند بلااشکال است. در فتاوایی که مربوط به تنظیم روابط زن و مرد است و صحبت از ترتب مفسده به میان میآید گاه ناظر به یک امر شخصی است و گاه در مسائل کلان اجتماعی ناظر به تبعاتی است که ممکن است در جامعه به وجود آید. در نتیجه در چنین اقداماتی نمیتوان گشاده دستانه و بدون توجه به تبعات پیش رو دست به خرق عادت زد خصوصا در سبک برگزاری مراسم سنتی عزاداری که قدمت و پیشنهای چند هزار ساله دارد.
#محرم
✍مریم اردویی
@aghletarif