فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی به قلب آمریکا و اروپا ادامه دارد، البته درستترش اینه که ما از فاز تدافعی به تهاجمی تغییر فاز دادیم.😁
اسم محوطه دانشگاه رو گذاشتن «میدان شهدا»
@aghletarif
این رأی کاملا از سر ضعف و منفعلانه بود اگر مردان خطا کردند و توهین، زنان هم مرتکب همین بیادبی و فحاشی شدند که از قضا بسیااار زشت و نفرت انگیز بود.
رأی عاقلانه محرومیت هر دو جنس بود. کاش بفهمیم که نه زن بودن و نه مرد بودن به تنهایی حسن و ارزشی ندارد.
این رفتار انسانهاست که به اونها کرامت میده هر زنی هم قابل تکریم نیست.
@aghletarif
یکی از شهرهایی که بینهایت دوستش دارم و هر وقت بهش سفر میکنم، سرشار از حال خوب میشم، شهر قمه
یک آرامش عجیبی این شهر داره
و به نظرم این آرامش از برکت وجود یک زنه، زنی که در اوج عبودیت و ولایت پذیری باشه آرامش، مهر و پاکی و عطوفت منبعث از وجودش هزاران برابر میشه.
تولد بانوی عطوفت و مهربانی قم، اختالرضا ع مبارک
@aghletarif
دیدم این تصویر رو برخی منتشر کردند با ذوق قفسه کتابهای فلسفه،
اما آقا در کنار این قفسه در حال خواندن قرآن هستند.😅
فقط نکتهای که میتونه برداشت عمیقتری از این تصویر به ما بده اینه که فهم و تفسیر قرآن با پشتوانهی فلسفی خیلی عمیقتره و شاهد این ادعا فلسفه المیزان علامه طباطبایی و تسنیم علامه جوادیه
@aghletarif
🔴 تقدیم به همهی عمّهها
توی فرهنگ کوچهبازاری، عمه یک چهره بدجنسه که همه اخلاقای بد بچهها بهش رفته و همه لعن و نفرینا نثارشه، نصف جوک و لطیفهها هم که شوخی با عمهخانوماس.
اما توی سِیرِ زندگی اهلبیت عمه نقش محوری داره و انگاری جای پای عمهها توی همهی تحولاتِ بزرگ هست!
از صفیه عمهی پیامبر گرامی تا حکیمهخاتون عمهی امام زمان، عمهها هستند و نقش ایفا میکنند که خب این قصه با درخشش حضرت زینب به اوج خودش میرسه و به عمه جایگاهی ویژه میبخشه!
بین این عمههای شهیر، یک عمهای هم هست که ظاهرا جوانتر از بقیه بوده و حتی نقل شده که ایشون مجرد هم بوده!
عمه جانِ جوادالائمه!
عمهای که زیارتش با زیارت حضرت زهرا برابر دونسته شده و آقا علیبن موسیالرضا و جوادالائمه هم به زیارت این عمهی گرامی خیلی سفارش نموده.
عمهی جوانی که حرکت و هجرتش نقطهی عطف همهی حرکتهای بعد از خودش در مسیر حمایت از ولایته.
بذارید الکی فلسفیش نکنم و همینطور خودمونی ادامه بدم.
شما در هر نقطه از ایران که سر به دیوارِ امامزادهای بذارید و عرض حاجتی کنید، نفسی چاق کنید و عطر گلاب حرمی رو بریزید توی ریههاتون، زیر باد کولر گازی یا توی سایهی ایوون بقعهای خستگی در کنید، از صدای گنجشکهای صحنش لذتی ببرید، صفحه قرآنی بخونید، دو رکعت نمازی بجا بیارید، حاجتی بگیرید و حتی اگه تو مسیر مسافرت، خسته و کوفته، توی نمازخونهای پایی دراز کنید و آخیشِ از ته دلی بگید، باید بدونید که تجربهی هر کدوم از این حالِ خوبها رو مدیونِ همون عمهای هستید که چند قرن پیش راه افتاد سمت ایران و با جای قدمهاش رودی از نور و حیات و نَفَس رو جاری کرد سمت ایرانِ ما و بعد از اومدنِ اون عمه بود که میشد توی هر قریه و روستایی از ایران، بقعهای برای تازه کردن نفس و پاک کردن اشک پیدا کرد...
تولدتون مبارک عمهای که از حجاز برای ما ایرانیها یک چمدون نه، که هزار هزار چمدون عشق و هجرت و جهاد و شهادت سوغات آوردید و ما با سوغاتیهای شما بود که بیشتر از چهل ساله سربلندِ دو سراییم💚
راستی! کفالت امام خمینی جان، هم با عمهشون بوده🤍💛
پینوشت: این متن رو در یک گروه دیدم و چون عمه هستم خوشم اومد😅 فلذا اینجا گذاشتمش
@aghletarif
هدایت شده از عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔺 مراجعه به ویدئو
♦️ اصل زوجیت را به مسلخ بردهاند
✍🏼|خانم مریم اردویی
🔹حضور زنان در ورزشگاه تاکنون با حواشی بسیاری همراه بوده است. اولین حضور زنان در ورزشگاه با طعنههایی چون «زور فیفا بر حوزهی علمیه چربید» تا کلیدواژهی «عادیسازی شد» همراه بود. برخی نیز مبنای فقهی فتاوای برخی مراجع تقلید مبنی بر عدم جواز تماشای فوتبال زنده مردان توسط زنان را به سخره گرفته و نوشتند: «حالا مگر یک وجب پا چقدر از آن فاصله قابل دیدن است که مفسده داشته باشد.» هرچند در این مسئله، فقه فردی نمیتواند پاسخگو باشد، چراکه ما با یک مسئلهی کاملا اجتماعی روبروییم که باید ناظر به تبعات اجتماعی و سیاسی، مورد مداقهی فقهی قرار گیرد. متاسفانه جنجال رسانهها در کنار بلند کردن پرچم دفاع از حقوق زنان، سطح بحث را آنقدر تقلیل داد که خطر بزرگ این مطالبه از دید مردم، مسوولان و چه بسا فقها پنهان ماند. اکنون که برخی آسیبهای این حضور بیش از پیش عیان گشته، قصد دارم در این یادداشت از آسیبهای اولیه فراتر رفته و لایههای عمیق و پنهانتر آن را قدری بشکافم.
🔸اگر حواشی هر بار ورود زنان به ورزشگاه را دنبال کرده باشید، به ویژه حواشی اخیر دیدار پرسپولیس و سپاهان، قطعا به خشونت کلامی و ادبیات رکیکی پی بردهاید که زنان در خلال مسابقه خطاب به مردان به کار میبرند؛ الفاظی که تا قبل از این بیشتر از دهان مردان شنیده میشد. همچنین انجام حرکاتی شنیع خطاب به هواداران مرد که کنشی برخاسته از بیتقوایی مردانه به حساب میآید. از رصد مجموعه کنشها و واکنشهای زنان در ورزشگاه با دو نوع مسئله روبرو میشویم. اول مردانه شدن ادبیات و حرکات زنان که به معنای به مسلخ رفتن زنانگی است. چراکه مردان از لحاظ جنسیتی بیشتر از زنان در معرض آفت خشونت هستند و خشونت کلامی به نوعی دلالت بر رفتاری مردانه دارد. از طرفی به کار بردن فحش رکیک توسط زنان که به لحاظ جنسیتی حیامندتر از مردان هستند و باید مظهر پاکی و مهر باشند، دلالت بر بیحیایی و فاصله گرفتن از مزیتهای زنانگی دارد. دومین مسئله پر رنگ شدن دیالکتیک هگلی بین دو جنس زن و مرد است. به عبارتی فضای هواداری ورزشگاه که خود ایجاد کنندهی فضایی دو قطبی است، بستر ساز فضای دیالکتیکی بین دو جنس شده و آن را شدت میبخشد. پیامد چنین فضا و بستری از یک سو منجر به نابودی زنانگی و از سویی دیگر سبب دامن زدن به تخاصم به جای تلائم و سازگاری میان زن و مرد و در نهایت نابودی اصل زوجیت خواهد شد.
🔹با وجود آمدن چنین فضایی مهلکترین ضربه به پیکر خانواده وارد خواهد شد. چراکه به فرمودهی رهبر انقلاب «تشکیل خانواده ناشی از یک قانون عامّ آفرینش است؛ آن قانون عبارت است از قانون زوجیّت» در واقع ورود زنان به ورزشگاه که با حمایت بنیاد هیفوس همراه بود، زیربنای خانواده که زوجیت است را نشانه رفته است. بنیاد هیفوس که بنیانگذار آن انجمن امانیست هلند می باشد در سال ۱۹۶۸ در هلند و به هدف مبارزه با مذهب و پایان دادن به باورهای مذهبی در کشورهای جهان سوم تأسیس شد. این بنیاد بر مبنای فرهنگ فردگرای غربی، برای آزادی و خواست فردی ارزش قائل است. به طوری که هر کس آزادانه حق دارد هر تصمیمی بگیرد و این تصمیمات فردی باید مبنای تغییرات اجتماعی قرار گیرد. بر همین اساس خانواده یکی از کانونهای مورد حملات هیوفس است. چشمانداز این بنیاد در رابطه با خانواده پایان دادن به چارچوب ازدواج سنتی و حمایت از خانوادههای همجنسباز است، به نحوی که زنان بتوانند با ازدواج سفید و هم باشی، خانوادههایی تک والدی تشکیل دهند. به عبارت دقیقتر عملکرد هیفوس در راستای در هم ریختگی مرزهای جنسیتی، فراهم آوردن بستر انحرافات جنسی و تغییر استاندارهای اخلاقی جوامع اسلامی است. در چنین فضایی همجنسگرایی نیز بر مبنای عقل ابزاری قابل توجیه خواهد بود. متاسفانه حکم ناعادلانهی اخیر فدراسیون با روکش جذاب حمایت از حقوق زنان مبنی بر زنانه شدن ورزشگاه در بازی سپاهان و پرسپولیس، شتاب حرکت در این سراشیبی را بیشتر خواهد کرد.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
کلیپ تبلیغاتی را دیدم که به مناسبت روز دختر توسط باشگاه پرسپولیس ساخته شده، در این کلیپ تلاش شده تا با جذابسازی ورود زنان به ورزشگاه مطالبات زنان را در مسیری انحرافی جهتدهی کنه، موقع دیدن کلیپ به یاد مستند « بازگشت گمورا» افتادم که روند انقلاب جنسی در آمریکا را به تصویر میکشه، در بخشی از این مستند به شیوهی سرمایهداران آمریکایی برای جهتدهی مطالبات زنان در مسیری انحرافی و به جهت بهرهبرداری اقتصادی به سمت سیگار کشیدن با همین پروپاگاندای رسانهای و تبلیغاتی اشاره میکنه. چقدر روشهای ظلم به زن مشابه و تکراریه و مایی که قرار نیست عبرت بگیریم. چه زیبا فرمود مولا علی علیهالسلام که « و ما اکثر العبر و اقل الاعتبار» چه زیادند عبرتها و چه کمند عبرتگیرندگان.
@aghletarif