eitaa logo
نوشته‌ها
847 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
591 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
فراموش نخواهیم کرد که بالاترین سرمایه‌ی ما را اینگونه خرج کردید. در تاریخ ثبت شد. @aghletarif
آمار نهایی شهرستان یزد: سعید جلیلی ۸۸۳۰۲ مسعود پزشکیان ۸۱۴۵۱ محمدباقر قالیباف ۱۸۱۳۹ مصطفی پورمحمدی ۲۱۰۰ با مشارکت ۵۸ درصدی @aghletarif
نه بزرگ مردم یزد به اصلاحات دکتر جلیلی در استان سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات و از حامیان اصلی پزشکیان اول شد. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 اظهارات جالب‌توجه پروفسور فروزان‌نیا فوق تخصص جراح قلب درباره پزشکیان برسونید دست کادر درمان عزیزمون که توجیهشون برای رای به پزشکیان، پزشک بودنش بود.
لطفاً برای اینکه به روستای نزدیک محل اسکان خودتون اعزام بشید و به رابط شهر و استان خودتون مرتبط بشید این فایل کوتاه رو سریعا تکمیل بفرمایید ☺️👌🌿 https://survey.porsline.ir/s/B2bBsmtb ""به امید مشارکت حداکثری و یک جهان فرصت یک ایران جهش""
این روزها کلیپی از زنگنه دست به دست میشه که با ادبیات متکبرانه خطاب به آقای جلیلی در مورد کرسنت و مناظره صحبت می‌کنه، برای اینکه بهتر با جزییات این پرونده آشنا بشید این مستند رو ببینید، من که مغزم سوووووت کشید. مستند زالو https://www.aparat.com/v/migyl2k @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرور روابط ایران و آمریکا طی چندین دهه انقلاب کی مقصره؟ ما یا آمریکا؟ حتما ببینید و برسونید به دست مردم تا دوباره کلاه مذاکره با آمریکا سرشون نره @aghletarif
شما قضاوت کنید @aghletarif
می‌خواهید مفسدان دوباره برگردند؟ @aghletarif
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا آقای جلیلی در مذاکرات هیچ دستاوردی نداشت؟ @aghletarif
توییت جناب وزیر دولت روحانی، قطعا بازخوردهای بین‌المللی هم داره اما برای وزیر خانه‌جنگی (جنگ داخلی) اولویت داره @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف از طرح وان(واحد انرژی)، ارائه­‌ی راهکاری برای اصلاح توزیع انرژی بر مبنای «عدالت» و «حذف یارانه‌های پنهان انرژی» است که اجرای آن آثار مثبتی همچون اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از قاچاق سوخت، استفاده­‌ی بهتر از منابع انرژی و توزیع عادلانه­‌ی درآمدهای ناشی از نفت و گاز را دارد. @aghletarif
این چند استوری تجربه‌ی آقای سلیمی از فعالان جمعیت است که از تجربه‌ی خودشون در رابطه با مواجهه‌ی مولاوردی معاون امور زنان دولت روحانی نوشتند. افرادی که به نام زن به زن ظلم می‌کنند. @aghletarif
یک خطری که این سری داره رقم می‌خوره اونم توسط تریبون‌داران انقلابی اینه که دارند این ذهنیت رو برای جامعه ایجاد می‌کنند که ما نامزد انقلابی و غیرانقلابی نداریم، حق و باطل نداریم و گفتمان اصلاحات بخشی از گفتمان انقلابه. این ذهنیت یک ذهنیت خطرناکه که قدم گذاشتن در وادی سکولاریسمه. برای همین در نقد این تفکر مطلبی رو نوشتم که در ادامه منتشر می‌کنم @aghletarif
آیا گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب است؟ در ادامه بخوانید @aghletarif
🔰گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب نیست همزمان با روزهایی که کاندیداهای ریاست جمهوری در ترازوی سنجش صلاحیت شورای نگهبان بالا و پایین می‌شدند، میثاق‌نامه‌ای توسط جبهه‌ی اصلاحات منتشر شد که حاوی چندین بند بود. یکی از بندهای این میثاق‌نامه که نامزد مورد حمایت این جبهه باید خود را به آن ملتزم کند این بود: «به منظور اجرای فصل سوم قانون اساسی و با در نظر گرفتن بیانیه ۱۵بندی آقای خاتمی یعنی تأمین حقوق کلیه شهروندان جامعه رنگین کمانی ایران من جمله: حق حاکمیت ملی، حق آزادی بیان، حق استفاده از فرصت‌های برابر فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب، گرایش سیاسی و اصلاح ساختارها، سیاست‌ها و عملکردها همه توان خود را بکار گیرم» سید محمد خاتمی نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «نامزد مورد نظر باید در باور و عمل ملتزم به اصلاحات و تحول و تلاشگر در جهت اصلاح در همه عرصه‌های ساختاری و رویکردی باشد.» به عبارتی حمایت جبهه‌ی اصلاحات را تنها کاندیدایی می‌تواند از آن خود کند که برای حقوق جامعه‌ی رنگین‌کمانی تلاش کند. طبیعتا تنها معنایی که از جامعه‌ی رنگین کمانی به ذهن متبادر می‌ شود جامعه‌ی همجنس‌خواهان است. آوردن همین بند طیفی از واکنش‌ها را برانگیخت که در نهایت جبهه‌ی اصلاحات را به حذف این بند وادار کرد. اگرچه این بند در ظاهر حذف شد اما آوردن چنین مفادی در میثاق‌نامه‌ی جبهه‌ای که رهبرش در سال ۷۶ با گفتمان «آزادی» توانست سبد رأی جامعه را از آن خود کند، خیلی جای تعجب ندارد. چراکه انتهای گفتمانی که آزادی را با فهمی امانیسمی بر مبنای لیبرالی غرب درک کرده به طور قطع به پذیرش جامعه‌ی هم‌جنس‌خواهان ختم خواهد ‌شد. سید محمد خاتمی اگر روزی گفت: «جوری دین را ببینیم که با آزادی سازگار باشد..دین اگر در برابر آزادی قرار بگیرد دین شکست می‌خورد.» سربند این بود که هنگام آموختن فلسفه غرب مفهموم آزادی را به عنوان «ارزشی مطلق و بی قید و شرط» از ژان ژاک روسو وام گرفته بود. به تعبیر هابر ماس فیلسوف اجتماعی معاصر « انسان مدرن مخالف حضور مذهب در عرصه‌ی اجتماعی است و نیازی نمی‎بیند که مذهب را دخیل کند چون معتقد است مذهب برای گذشتگان است و برای پیشرفت باید آن را نفی کرد.» کتاب «سودای سکولاریسم» که به زندگی و زمانه‌ی سید محمد خاتمی پرداخته در بخشی با عنوان «خطای مرگبار» از برداشت انحرافی سید محمد خاتمی از اصل ولایت فقیه پرده برمی‌دارد. در این بخش از کتاب نویسنده با بیان اینکه فهم خاتمی از دنیای سیاسی کاملا مبتنی بر تحولات سیاسی غرب شکل گرفته به تحلیل سلسله مقالاتی می‌پردازد که خاتمی بعد از انتصابش به سرپرستی روزنامه کیهان با عنوان «نگرشی به اصل ولایت فقیه» منتشر کرده است.  در این سلسله مقالات خاتمی کوشیده در ابتدا با بیان سیر تاریخ سیاسی غرب بعد از رنسانس به چرایی رویگردانی انسان غربی از کلیسا به عنوان نهاد دین بپردازد. خاتمی با اشاره به اینکه بعد از رنسانس، انسان غربی برای رهایی از مطلق‌العنانی اربابان کلیسا پیکان حمله‌ی خود را به سمت کلیسا گرفت، می‌نویسد:« از این پس خود انسان بود که بدون کوچک‌ترین اتکایی به خدا می‌بایست برای خودش، زندگی‌اش، رفتار و رابطه‌اش تصمیم بگیرد.»  خاتمی سپس با تسری دادن تاریخ سیاسی غرب به اسلام سیاسی می‌کوشد تا با ملغمه‌ای از لیبرال دموکراسی و اسلام، نظریه‌ی انحرافی از این اصل اساسی ارائه دهد: «درون مایه اصل ولایت فقیه از این اندیشه است که وقتی شخص معصوم در میان نبود، دیگر شخص خاص نمی‌تواند و حق ندارد که حاکم بر مردم باشد، بلکه در این مرحله تنها ملاک‌ها و معیارهای خاصی است که باید در جامعه حاکمیت داشته باشد.» به عبارتی مبانی التقاطی خاتمی او را به این نتیجه می‌‌رساند که حاکمیت یک شخص به عنوان ولی محلی از اعراب ندارد. در حالی‌که امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه می‌نویسد: «ولایت فقیه همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم (ص) در امر اداره جامعه داشت دارا می‌باشد؛ و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند.» نتیجه اینکه حذف دین از ساحت اجتماع اندیشه‌ی دیرین ارباب اصلاحات بوده فلذا گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب نیست. @aghletarif