eitaa logo
نوشته‌ها
838 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
594 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
در رابطه با موضوع چند روز پیش حول بلاگری چادری‌ها و تشویق به دنیادوستی، خیلی حرف می‌شه زد که خب این فضا ظرفیتش رو نداره. در رابطه با این پیامی که یکی از بزرگواران ارسال کردند باید بگم من ثروت داشتن رو نفی نکردم از قضا مستند به قرآن و شرح حضرت آقا از آیه ۳۴ توبه هم نظر اسلام در باب کسب ثروت رو در کانال ارسال کردم. نکته‌ی بعدی این گزاره که «مومن باید ثروتمند باشه» که در بیان شما آمده هم دقیق نیست، این «باید» و تأکید بر اون از کجا آمده؟ بله فرد باید سعی و تلاش بکنه، اهل کار باشه، کد یمین و عرق جبین داشته باشه اما از آنجایی‌که خداوند به هر کس بخواد بسط رزق میده و هر کس رو بخواد در تنگی رزق قرار میده، قرار نیست همه به یک میزان ثروتمند باشند چه بسا امتحان برخی با فقره. البته جامعه‌‌ی اسلامی حتما به قدرت اقتصادی نیازمنده تا بتونه در برابر کفار مقاومت کنه و ایستادگی داشته باشه. @aghletarif
یک روایتی هم از امام صادق علیه‌السلام هست در ستایش حضرت علی علیه السلام که حضرت آقا اون رو شرح دادند و می‌فرمایند:«ولقد اعتق من ماله الف مملوک»؛ بتدریج، هزار غلام و کنیز را که از مال شخصی خود خریده بود، آزاد کرد؛ «فی طلب وجه اللَّه والنجاة من‌النار»؛ برای این‌که رضای خدا را جلب نماید و از آتش جهنّم خود را دور کند. «مما کد بیدیه و رشح منه جبینه»؛ این پول‌هایی که می‌داد، پول‌هایی نبود که مفت گیرش آمده باشد. امام صادق طبق این روایت می‌گوید: «مما کد بیدیه»؛ با کدّ یمین و عرق جبین و با کار سخت، پول به‌دست آورده بود. چه در زمان پیامبر، چه در زمان فترت بیست و پنج سال، چه در زمان خلافت - که از بعضی از آثار فهمیده می‌شود که امیرالمؤمنین در زمان خلافت هم کار می‌کرد - آن حضرت کار می‌کرد؛ مزرعه آباد می‌نمود، قنات می‌کَند و پول در می‌آورد و این پولها را در راه خدا انفاق می‌کرد. از جمله مرتّب برده می‌خرید و آزاد می‌کرد؛ هزار برده را این‌طور خرید و آزاد کرد.» @aghletarif
و نکته‌ی آخر این متن که در ادامه ارسال می‌کنم، نتیجه‌ی مباحثه‌ای هست که حول همین موضوع در گروه دیگه‌ای شکل گرفته بود و یکی از عزیزان اینگونه جمع‌بندی کردند
الگوی اقتصاد، دارای سه محور «تولید، توزیع و‌مصرف» هست. نظام اسلامی باید در همه بخش‌ها از جمله اقتصاد، قوی باشه. کسی منکر این امر نیست که نظام اسلامی باید دارای تولید بالا باشد اما مصرف چگونه باشد؟؟ همون تولید با چه انگیزه‌ای تحریک بشه و تقویت بشه؟؟ امام علی(ع), امام حسن(ع), امام حسین(ع) و.... دارای ثروت و قدرت بودند. اما این ثروت و قدرت رو با انگیزه‌های الهی بدست آوردند نه با انگیزه‌های مادی مثل وعده پول و سهم بیشتر از بیت‌المال. برای همین هم وقتی مردم مادیات رو انتخاب کردند به دنبال پول و غنیمت بیشتر رفتند ائمه رو تنها گذاشتند. امام علی(ع) با حفر چاه و آباد کردن نخلستان‌ها بالاترین تولید رو داشتند اما همون چاه رو به محض حفر کردن، وقف میکردند. یا سود نخلستان‌هایی که داشتند هم همینطور. البته که احتمالا هزینه کارگزاران و کارگران و هزینه خود نخلستان رو کنار میذاشتند. همه اینها با این انگیزه بوده که وقف بکنند، عمل خیر انجام بدن و عبادت بیشتر و البته به نفع اسلام بوده. پس انگیزه سودآوری و ثروت‌اندوزی نیست. لذا امام حسین هم با ثروت خودشون به نفع اسلام عمل کردند اما کسب و کاری که مدنظر این قبیل افراد و این خانم هست اصلا باعث تقویت اقتصاد جمهوری اسلامی نمیشه و فقط باعث افزایش و توسعه بخش «توزیع» از اقتصاد میشه، نه «تولید». این موضوع هم که همه میدونن باعث ضعیف‌تر شدن اقتصاد خواهد شد. از طرف دیگر با انگیزه مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و رسیدن به رفاه خواهد بود. از همه مهمتر هدف از زندگی میشه پول در آوردن و کسب و کار. در حالیکه هدف ائمه، عبادت اجتماعی و حفاظت از توحید عملی در عرصه‌ی اجتماعی بوده و برای این هدف هم اگر نیاز بود که ثروت بدست بیارند با همون انگیزه الهی انجام میشده نه با انگیزه ثروتمند شدن. در این صورت با بیان رهبری که میفرمایند «هدف از زندگی، بندگی است» تناقضی نخواهد داشت. برای بندگی اگر لازم است کار اقتصادی انجام شود باید بشود. در این صورت چون هدف بندگی خداست دیگه آسیبی نخواهد داشت. البته که مطلوب اینه که این امور به صورت یک الگوی الهی همه‌جانبه طراحی بشه و در جامعه جریان پیدا کنه. اقتصاد مقاومتی نیاز به یک الگوی کامل داره. در این الگو همه در حال تولید خواهند بود اما باید با انگیزه‌های الهی و دینی باشه، نه با انگیزه بدست آوردن سود و رفاه بیشتر اما این افرادی که آموزش کسب و کار میدن چه انگیزه‌ای ایجاد می‌کنند؟؟؟ بعد چه مصرفی رو تبلیغ میکنند؟ به عنوان مثال همین خانم برای اینکه بتونه جذب بیشتر داشته باشه مجبور میشه به تجمل و تفاخر رو بیاره... @aghletarif
نوشته‌ها
میزان بازخوردی که این مطلب داشت من رو به این نتیجه رسوند که چقدر این موضوع مبتلابه شده و جامعه نسبت بهش نگرانه و با صحبت‌هایی که با دوستانم داشتم به این قضیه پی بردم که چقدر دختران نوجوان که به دلایل مختلف به دنبال استقلال مالی هستند، در خطر چنین آسیبی قرار گرفتند و متمایل شدند به بلاگری برای کسب ثروت
که البته این تمایل هم می‌تونه آسیب باشه و هم فرصت مهم نحوه‌ی مواجهه‌ی ما با این موضوعه، که خب مطالب و راهکارهایی مد نظرم هست که هم ظرفیت این فضا اجازه بسط بیشتر رو نمی‌ده و هم خارج از حوصله‌ی مخاطبه
قدر ندانستیم @aghletarif
اینهمه سکوت در مورد فلسطین و ندیدن کربلای غزه روی منبرها روا نیست. برخی حتی از یک دعا هم دریغ می‌کنند. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما هم اگر اینگونه‌اید در خون مظلومان غزه شریکید. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این صحبت‌ها دقیق گوش بدید. تمام حرف ما در موضوع حجاب و حتی بحث اقتصاد و کسب ثروت در همین نکاته، اینکه پیشران تمدن غرب در بحث فرهنگی، برهنگیه و پیشرانش در اقتصاد، سرمایه‌‌داریه، اگر این موضوع درک بشه خیلی بهتر هم به اهمیت موضوع حجاب در این جنگ تمدنی پی خواهیم برد و هم نقدهایی که به بلاگرهای چادری در بحث کسب ثروت داریم، عمیق‌تر درک خواهد شد. @aghletarif
هنوز دست از تخریب آقای رئیسی بر نمی‌دارند. این آمار تورم در آغاز به کار دولت‌هاس. همون طوری‌که می‌بینید بدترین شرایط مربوط به آغاز به کار دولت شهید رئیسی بوده، بعد آقای همتی با کمال پررویی و در تریبون رسمی حرف خلاف واقع می‌‌زنه هم آمار تورم رو بالاتر می‌گه و هم وانمود می‌کنه که در بدترین شرایط دولت رو تحویل گرفته و از الاغ مرده‌ای که تحویل شهید رییسی دادند حرفی نمی‌زنه، بعد دم از وفاق ملی هم می‌زنند @aghletarif
🔰دوربین‌ها خاموش مراجعه به ویدئو کیمیا علیزاده، یاسمین مقبلی، مریم میرزاخانی اینها زنانی هستند که نظام سرمایه‌داری غرب تلاش می‌کند تا از آنها الگویی برای زنان ایرانی برساخت کند. برای غرب تعداد مدال‌های کیمیا علیزاده موضوعیت ندارد بلکه آنچه مهم است بی‌وطنی و بی‌حجابی او است. یاسمین مقبلی را جلوی چشم دوربین‌ها به فضا می‌فرستد و در پیوست رسانه‌ای که به آن می‌دهد مادر و همسر بودنش را بولد می‌کند تا بدیلی برای زن الگوی سوم انقلاب اسلامی ساخته باشد، اما آنچه مهم است نه مادر بودن او است و نه فضانورد بودنش بل‌که تعداد بمب‌هایی است که در خدمت به آمریکا و تجاوزات او به افغانستان بر سر مردم این سرزمین ریخته است. میرزاخانی مهم است چون علم و عملش را وقف آمریکا کرده است. حجاب هم ندارد پس قابلیت الگو شدن دارد. «میشل اوباما» را با «شدن» به عنوان بانوی اول دنیا معرفی می‌کند اما نمی‌گوید در منطقش او جنس دوم و برخاسته از دنده‌ی چپ اوباما است. دقیق‌ترش این است که «در ولایت طاغوت، استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان به سود خود انسان بکار نمی‌افتد بلکه تماماً به سود طاغوت بکار می‌افتد!». این نکته‌ی دقیق و قرآنی سیدعلی است. از آن طرف استانداردهای دوگانه‌‌ی طاغوت به لنز دوربین رسانه‌هایش اجازه‌ی دیدن ساره جوانمردی‌ها، حنانه خرم‌دشتی‌ها و مبینا نعمت‌زاده‌ها را نمی‌دهد. چون زن وقتی مهم است که در خدمت توسعه‌ی طاغوت باشد. اما این ریحانه‌ها در زمین دیگری بازی می‌کنند، زمینی که دیگریِ نظام طاغوت است. در این زمین معنویت پیشران موفقیت است. دین سکان‌دار جمعیت است و زن در نگاه رهبرش پیشگام حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفت‌ها است. در این زمین «الله» ولایت دارد. توسعه به معنای پیشرفت است. موفقیت فقط مادی نیست، بل‌که اصل آن است که روح رشد کند. در این زمین، حب وطن از ایمان و مادری مقدس است. پرچم این زمین بوسیدنی است نه سوزاندنی. در این زمین یک دست زن به گهواره است و دست دیگرش به قرآن. در این زمین زن مدال طلا به گردن دارد و تاج بندگی بر سر. با یک دستش پرچم را نگه داشته و با دست دیگرش چادر. دستان زنان این سرزمین در دستان حضرت زهرا است. این زمین، کارخانه‌ی انسان‌سازی است نه زمین انسانِ فقط کارخانه‌ساز. این زمین مقدس است. فلذا دوربین‌ها خاموش. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون تعارف با همسر شهید رئیسی آقا در مورد شهید رئیسی گفتند که دلم برای رئیسی سوخت مصداقش رو بگین همسر شهیدرئیسی: نمیتونم بگم...بماند.. پی‌نوشت: ما که در سایه‌ی خورشید معذب بودیم چشممان کور سزاوار همین شب بودیم @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 بدون بی‌معناست! 🔰 : ⚡️ همين که موحّد می‌شوی، وارد ميدان درگيری با کُفر و ظُلم می‌شوی؛ وارد ميدان درگيری عظيم نبی اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) با دشمنان خدا و جبهه مستکبرین و ظالمین در عالَم می‌شوی. ⚡️ نمی‌شود کسی موحّد شود، ولی خودش را از این میدان درگیری کنار بکشد و بگوید: "من موحّدم، ولی صُلح کُلّی هستم!" مگر می‌شود؟! ⚡️ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که آيات جهادش کنار برود؟ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که تولّی و تبرّی در آن نباشد و نسبت به اقامۀ کفر و استکبار در عالَم، بی‌خیال و بی‌تفاوت باشيم؟ ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چشمات رو ببند و تصور کن یک دختر سه ساله داری. نمی‌دونم شاید هم داشته باشی. بعد شبی را تصور کن که دخترکت را با لالایی خوابوندی و بعد که خیالت راحت شده به خواب رفته، آرام و پاورچین از اتاق بیرون رفتی تا کارهای عقب‌مانده‌ت رو انجام بدی. کارهایی که تا وقتی موطلایی سه‌سالت بیدار بود، تمرکز برای انجام دادنش را نداشتی. الان خیالت راحته که روی تختخواب خوابیده، خیلی آرام و راحت. مشغول انجام کارهات شدی که ناگهان صدای غرش جنگنده‌ها را در آسمان می‌شنوی، همه جا در تاریکی فرو رفته و هر چند دقیقه صدای انفجار به گوشت می‌رسه. دختر کوچکت از خواب ناز بیدار شده و می‌خواد خودش را در بغلت جا کنه. اما تو کنارش نیستی. صدای گریه‌ی دخترکت به گوشت می‌رسه و قلبت از جا کنده می‌شه و با تمام توانت برمی‌گردی تا خودت را به کنار تخت برسونی که صدای جرینگ شکسته شدن پنجره‌ها و پاشیده شدن تکه‌های شیشه تو را متوقف می‌کنه، هیجان‌زده‌ای و مستأصل. چشمات به روکش روی تخت خیره مونده. دیگه صدای گریه‌اش رو نمی‌شنوی. نفست بند میاد. یعنی چی شده؟! به خواب رفته یا دیگه نمی ترسه. پا تند می‌کنی به طرف تخت‌خواب، روکش را کنار می‌زنی. دخترک را می‌بینی که دست‌هایش رو روی گوش‌هاش گذاشته تا صدای نره‌غول‌های در آسمان را کمتر بشنوه، خزیده زیر بالشت، آرام و ساکت اما غرق در خون. حالا دیگه هیچ صدایی نمی‌تونه دخترک را بترسونه. این برای تو فقط یک تصور بود اما زندگی روزمره‌ی مادران و کودکان غزه همینه. @aghletarif
30.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشورا باید خرج بشه برای مبارزه با اسرائیل @aghletarif
این چند صفحه از تفسیر آیات سوره حشر حضرت آقاست که دیدم بی‌ارتباط با اوضاع کنونی ما نیست، اندر مفهوم و منظور از ، چراغ دستمون باشه تا بیراهه نریم و کلاه گشاد سرمون نره @aghletarif
ایران در جایگاه سوم رتبه‌بندی مدالی المپیادهای جهانی ۲۰۲۴ با پایان المپیادهای علمی ۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکت‌کننده (۱ز ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعاً ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم جهان قرار گرفت. @aghletarif
بهروزآذر، معاون رییس جمهور در امور زن و خانواده: آرشیو دیجیتال‌ از اسناد فعالیت زنده‌یاد زهرا شجاعی‌ ایجاد می شود. کاش مشخص می‌شد، بر اساس فعالیت‌های ایشان چه ظلم‌هایی بر زنان این کشور رفته @aghletarif
هدایت شده از عصر زنان
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️ آن سفر کرده ✍🏼 | خانم مریم اردویی ▪️با درگذشت خانم «زهرا شجاعی» معاون امور زنان در دولت اصلاحات پیام‌های متعددی از چهره‌های مختلف سیاسی از سید محمد خاتمی تا معصومه ابتکار منتشر شد. پیام‌هایی که غالبا دربردارنده‌ی مدح و ستایش از عملکرد و مواضع سیاسی ایشان بود. از سوی دیگر برخی ملاک خود را بر «لا نعلم منها الا خیرا» قرار داده و معتقدند چون دست ایشان دیگر از دنیا کوتاه شده بهتر است با فاتحه و صلواتی ایشان را بدرقه کنیم. اما آنچه به صواب نزدیک‌تر است نه آن پیام‌های سراسر مدح و ستایش است و نه منطق مبتنی بر «لا نعلم منها الا خیرا» چرا که این منطق تنها برای زمانی است که فرد سال‌هایی از عمرش را به عنوان مسوول جمهوری اسلامی منصوب نبوده باشد. مسوولیتی که به قول شهید ابوترابی می‌تواند دروازه‌ی بهشت یا جهنم افراد باشد. بر همین اساس در این یادداشت به بررسی برخی مواضع و عملکردهای ایشان خواهیم پرداخت. ▪️خانم زهرا شجاعی در دولت سازندگی مشاور وزیر کشور، عبدالله نوری و سپس در دولت اصلاحات به مدت هشت سال معاون رییس جمهور در امور زنان شد. یکی از اقدامات ایشان در طول مدت مسوولیت‌شان، تلاش برای پیوستن ایران به «کنوانسیون محو کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» بود. این تلاش در حالی صورت می‌گرفت که مراجع تقلید و علمای زیادی مخالف پیوستن ایران به این کنوانسیون بودند. به عنوان مثال آیت‌الله مکارم شیرازی به عنوان یکی از مخالفین این اقدام یکی از دلایل مخالفت با الحاق ایران را اینگونه بیان کردند: «از تمام این فشارها می‌توان خطی را به روشنی دید و آن اینکه می‌خواهند ما را به سوی حکومت‌های غیرمذهبی ضعیف کند همین معاهده است؛ زیرا در موارد مختلفی با مسائل مذهبی تضاد پیدا می‌کند و اجرای این معاهده موجب کنار رفتن مذهب از صحنه سیاست و اجتماع و منحصر شده آن در زندگی شخصی افراد است.» ▪️خانم دکتر فریبا علاسوند نیز در کتاب «نقد كنوانسيون رفع كليه اشكال تبعيض عليه زنان» به تحلیل و نقد مبنایی این کمیسیون پرداخته‌ و تعارضات آشکار مفاد این معاهده را با قوانین اسلام و قواعد فقهی بیان کرده و می‌نویسد: «منع كردن مذهب از هرگونه دخالت در حقوق زنان و ايجاد تمايزات بين زنان و مردان كه در كنوانسيون رفع تبعيض بارها ديده مى‌شود، از آثار واضح نگاه سكولاريستى كنوانسيون است.» ایشان در جای دیگری از کتاب علت واکنش شدید کشورهای اسلامی به این کنوانسیون را اینگونه بیان می‌کند: «علاوه بر پيامدهاى وسيع و منفى كنوانسيون در عرصه‌ى حيات فردى، خانوادگى و اجتماعى (سياسى، فرهنگى و اقتصادى) عامل ديگرى كه كشورهاى مسلمان را از الحاق باز مى‌دارد، تعارض كنوانسيون با فقه اسلامى و احكام دينى اسلام است.» با وجود چنین مخالفت‌هایی اما مرحومه زهرا شجاعی بر موضع خود پافشاری و معتقد بود: «روح كلي حاكم بركنوانسيون محو تبعيض عليه زنان در چارچوب قوانين داخلي جامعه و اسلام است.» ▪️موضع تأمل‌برانگیز دیگر خانم شجاعی موضع ایشان در رابطه با جنبش «زن زندگی آزادی» و موضوع حجاب بود. خانم زهرا شجاعی این جنبش را «پاسخی به مجموعه‌ای از حقوق‌ و خواسته‌های محقق ‌نشده جامعه ایران» عنوان می‌کند و سپس با حق دانستن جنبش کشف حجاب می‌گوید: «خواست به حق و درست این زنان درباره پوشش حق انتخاب و بحث اجبار در پوشش است که من هم از این حرف و خواسته آنها دفاع می‌کنم و بنابراین من هم با آنها همراه هستم.» این در حالی است که اجرای قانون حجاب با دستور مستقیم امام خمینی (ره) در کشور اجرا گردید و رهبر انقلاب در فتوایی بی‌سابقه کشف حجاب را علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی دانستند. بنابراین خانم زهرا شجاعی اگر به زعم برخی خدماتی در حین مسوولیت خود داشته اما بر خلاف برخی بیانیه‌های اسطوره‌ساز، نه تنها بری از خطاهای راهبردی نبوده بل‌که دچار خطیئه نیز شده است. ▪️علی ای حال برای ایشان از درگاه خداوند طلب مغرفت و بخشش می‌کنیم. سفر به سلامت. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
13950314_15799_128k.mp3
5.76M
🔰باید پنج شاخص انقلابی‌گری را در خودمان ایجاد کنیم 🔸برای انقلابی بودن شاخصهایی وجود دارد. من پنج شاخص را در اینجا ذکر میکنم. البتّه بیش از اینها میشود خصوصیّاتی را گفت لکن من فعلاً پنج شاخص برای انقلابیگری ذکر میکنم که ما باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد کنیم و حفظ کنیم، هرجا هستیم. 🔸شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب. 🔸شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها که آرمانهای انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم. 🔸شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی. 🔸شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ی دشمن و عدم تبعیّت از او، که البتّه باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد. 🔸شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است. 🔸این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است؛ حالا درجات انقلابی بودن، همان‌طور که عرض کردیم، مختلف است. 🗓بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ @qom_khamenei_ir