eitaa logo
کانال رسمی آیت الله احدی
6.5هزار دنبال‌کننده
916 عکس
412 ویدیو
25 فایل
کانال رسمی حضرت آیت الله احدی از شاگردان آیات‌عظام بهجت،حسن ‌زاده ‌آملی،بهاءالدینی، انصاری شیرازی و.. ارتباط : @Tartibi1 اینستاگرام: ahadi.ir دفتر قم: 02591001441 نشانی دفتر: قم پردیسان خ زاگرس خ مؤمن پور کوچه سوم دست چپ https://maps.app.goo.gl/QH6ns8RHAM
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم شب یازدهم ماه رمضان ٩٨ ادامه صوتی... 🌀امام حسن عسکری (ع) میفرمایند: در شب تاریک میتوانید یک مور سیاه را پیدا کنید؛ نگاه کنید این مور چه طور مخفی میشود؛ شرک در وجود شما از این مور سیاه هم مخفی تر است. « أَلاِْشْراكُ فِي النّاسِ أَخْفي مِنْ دَبيبِ الَّنمْلِ عَلَي الْمَسْحِ الاَْسْوَدِ فِي اللَّيْلَةِ الْمُظْلِمَةِ.» شرك در ميان مردم از جنبش مورچه بر روپوش سياه در شب تار نهانتر است. ✅من مدعی اخلاص بودم؛ من مدعی خلوص بودم؛ امّا امام حسن عسکری (ع) میفرمایند: نه نه، ای مدعیان خلوص؛ شما آن مور سیاه که در درونتان مخفی شده است را نمیبینید. ❇️گاهی امام باقر (ع) به خلال دندان مثال میزدند و میفرمودند: موقع خلال دندان دو کار باید انجام داد؛ اول اینکه بدانی کجا داری فرو میکنی و دیگر اینکه کدام ذره است که اذیتت میکند. میفرمودند: دعا مثل خلال در بدن انسان است؛ کجا میخواهی فرو کنید، به مغزت که پر از شبهه است؛ به قلبت که پر از لذتهای حرام است؛ به چه چیزی میخواهید فرو کنید. ✳️امام رضا (ع) میفرمودند: بسیاری از عبادت کنندگان را میبینم مصداقِ يَحْمِلُ أَسْفَار هستند؛ هدف ما این است يَحْمِلُ أَسْفَار نشویم. ً↩️و در سوره مبارکه جمعه آیه ۵ اشاره به این موضوع شده است که: مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا ۚ بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ. وصف حال آنان که علم تورات بر آنان نهاده شد (و بدان مکلف شدند) ولی آن را حمل نکردند (و خلاف آن عمل نمودند) در مثل به حماری ماند که بار کتابها بر پشت کشد (و از آن هیچ نفهمد و بهره نبرد)، آری مثل قومی که حالشان این است که آیات خدا را تکذیب کردند بسیار بد است و خدا هرگز ستمکاران را (به راه سعادت) رهبری نخواهد کرد. ♻️سفیان ثوری میفرمود که امام علی(ع) به من بارها این را گفتند که، به شیعیان سلام برسانید؛ به اینها بگویید که در دنیا چشمتان گریان باشد در قیامت جلوی ما نگریید؛ چون آنجا بگریید فایده ندارد؛ امّا اینجا بگریید گریه هایتان در قیامت شفاعت میکند. 💠دو چیز از شما شفاعت میکند، یکی از آنها اینست که: 1⃣◀️گریه در شبهای ماه رمضان؛ در روایات داریم گریه های شبهای ماه رمضان به هیچ وجه جمع نمیشود بلکه این گریه ها برای طول سال مثل رود آب است، یعنی جایی پیدا کنید که اشک بریزید؛ نقطه ای پیدا کنید که با خداوند حرف بزنید. ✳️انسانهای عزیز؛ برادران گرامی من؛ روی اینها فکر کنید هر کدام از اینها در دعا است. مثال دیگر زد فرمود اگر بار شما گم شود؛ روی یک مرکبی بسته بودید؛ مرکب گم میشود؛ در بیابان هستید؛ صحرا و وادی است؛ هیچ چیز هم پیدا نمیشود؛ لحظه های تشنگی و گرسنگی رسید؛ یکدفعه صدای مرکبتان را میشنوید، چقدر خوشحال میشوید؛ مرکبتان میاید؛ غذا و آب آورده است؛ فرمود این گریه های شما خداوند را بیش از اندازه خوشحال میکند که امشب یکی از بنده های من آمده و با من اینجوری ناله میزند؛ با من حرف میزند؛ گاهی اینجوری مثال میزنند. ⬅️اینها مثال تشبیهی نیست مثال تمثیلی است، تفاوت مثال تشبیهی و تمثیلی در اینست که: مثال تشبیهی یعنی این آقا مثل آن یکی آقا است؛ اگر این آقا سحرخیز است آن یکی هم سحرخیز است. امّا مثال تمثیلی این نیست یعنی خودتان را مانند او کنید. یعنی شما چون آیت الله بهجت نیستید ولی مثل ایشان باشید؛ شما چون امام علی (ع) نیستید مثل ایشان باشید؛ در عرفان اینها را مثال تمثیلی میگویند. یعنی من نمیخواهم بگویم شما هستید میخواهم بگویم مثل او باشید. 🔚حاج آخوند معصومی (ره) میفرمود: ما ٢۵ تا مجتهد بودیم پی درس جواد آقای ملکی تبریزی، میفرمود اصلاً از صفات تشبیهی به ما درس ندادند؛ گاهی آنقدر گریه میکردند و میگفتند، مثل امام باقر (ع) گریه کنید؛ مثل امام صادق (ع) گریه کنید؛ وقتی نمیتوانید گریه کنید از در حضرت ابوالفضل (ع) وارد شوید؛ اگر از در ایشان هم نمیتوانید، از در آن زن سیلی خورده وارد شوید؛ اینجوری ما را گریه می آوردند. ادامه دارد...... __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم شب یازدهم ماه رمضان ٩٨ ادامه صوتی... 🌀ببینید در صفات تشبیهی صفات تنزیهی؛ صفات لولایی است؛ در صفات لولایی که به اینجا نیست آنجا حضرت جمعیّه است؛ اینجا که لاهوت هم نیست تا برسد به جمعیّه. اینجا که ملکوت هم نیست تا برسد به ربوبیت حق؛ ربوبیت حق بعد از ملکوت است. اینها نکاتی است که در معرفت شخص دخیل است؛ معرفت شخص به این سادگی نیست؛ واقعاً مشکل است؛ واقعاً زحمت دارد؛ واقعاً عزیز است؛ واقعاً عظیم است. ✅شاگردان آقا سید علی قاضی (ره) اشتغالات غیر الهی نداشتند؛ اشتغالات مادی آنها را مشغول نمیکرد؛ اصلاً سید علی قاضی (ره) و مرحوم شاه آبادی تکرر ازدواج کردن؛ چرا تکرر ازدواج کردن؟ خواستند به همه حالی کنند ازدواج مانع عرفان نیست؛ بچه مانع عرفان نیست و خوب هم نشان دادند. عرفان یک مقوله دیگری است؛ عرفان ذوب شدن در خداست و آنها نیاز به این لذت جنسی نداشتند. عرفان با خنده؛ ازدواج و زندگی جور است؛ عرفان همین هاست، بازی در آوردن نیست. واقعاً تحصیل میکردند؛ تحصیل واقعی بود؛ تلمذ بود؛ الان این تحصیل نیست؛ تلمذ نیست؛ الان حال است نه تلمذ؛ حال خوشی داریم. ↩️تلمذ یعنی صفات تمثیلی؛ حال یعنی صفات تشبیهی؛ شما در صفات تشبیهی بیشتر حال میکنید. ♻️آقا جان علامه حسن زاده میفرمودند: شب جمعه ما تا نزدیک های صبح احیاء میگرفتیم؛ با علامه طباطبایی ١٠٠٠ تا (إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ) میخواندیم؛ ایشان جلو بودند و ما عقب. میگفتم شما پایتان درد نمیکرد؛ مثلاً تجدید وضو نمیکردید؛ میگفتند نمیدانیم؛ آنقدر محو در علامه میشدیم که نمیدانیم. این سوال را که از آقای حسن زاده هم میکردیم میگفتند نمیدانیم. به چه عزتی رسیدند؛ به اینها صفات تمثیلی میگویند. ❎در همین مقدمه ریاض نوشته است؛ صاحب ریاض تالي تلو مقام عصمت شد؛ شیخ مرتضی انصاری تالی تلو مقام عصمت شد. نماز ظهر و عصر را گاهی ده بار تکرار میکردند؛ میگفتند وسواس ندارم؛ خوشم میآید با خداوند حرف میزنم؛ این را واجب تبعی میگویند؛ به واجب تبعی عمل میکردند؛ اینها تربیت خدایی است. 🔚 امام خمینی (ره) میفرمودند، دعای کمیل را به زبان خودتان نخوانید؛ دروغ میشود؛ دعا را به زبان خود علی (ع) بخوانید؛ چونکه علی (ع) گفت من میگویم، علی (ع) فرمود، (صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ)، من نمیتوانم بگویم؛ من کجا میتوانم صبر بر عذابت کنم؛ نمیتوانم. _ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم شب دوازدهم رمضان ۹۸ 🌀یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی خطر واپس گرایی است. البته این واژه از نظر علمی پر مغز است و کاربرد آن در دانشگاه در کتابهای علمی مطرح شد. ⬅️واپس گرایی در علم ما به معنای اِرتِداد است، یعنی در فقه به کسی میگویند که مرتد میشود. قرآن قرنها قبل گفت که ارتداد از خود شخص نیست، یعنی مثلاً هیج جوانی نمیآید مرتد شود، چون همه میدانند خالق این جهان خداوند است. لذا خود قرآن هم میفرماید: أَفِي اللَّهِ شَكٌّ. (سوره مبارکه ابراهیم آیه ١٠) یعنی هیچ کس نمیتواتد در خدا شک کند. پس ارتداد از من و شما نیست. ❌این خطر ارتداد یا خطر واپس گرایی از کجاست؟ در اثر اطاعت از فرهنگ بیگانه است. الله اکبر این را قرآن میگوید قرآن معجزه است. یعنی اگر کسی میگوید: من دین و قرآن را قبول ندارم، به خاطر اینست که فرهنگ بیگانه او را مسخ کرد و چشم و گوشش را بست، وگرنه خودش هم میداند آنچه همیشه با اوست، خداوند است. آنچه با اوست، قرآن است و نمیتواند از آنها فاصله بگیرد. ✅أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا، خطاب آیه به مومنان است، إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلى‌ أَعْقابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ‌. شما اگر فرهنگ کفار را در خودتان گسترش بدهید خطر انحراف و ارتداد در شما جدیست و بر میگردید به اِعقاب یعنی واپس گرایی. ↩️البته قرآن میگوید بیشتر اینها که دنبال افکار بیگانه میروند، از روی خیر خواهی است. مثلاً میگویند چه اشکالی دارد؟ مردم میخواهند شاد باشند، میخواهند بخندد. ❗️ماهم نمیگوییم نه امّا به چه بخندد با رقص زنان؟ به اختلاط زن و مرد؟ به چی بخندد؟ این برای ما مهم است. ♻️مرحوم علامه طباطبایی میفرماید، لذا از این آیه استفاده میشود که تک تک کفار از در خیرخواهی وارد میشوند، فرهنگ خود را در میان مسلمانان ترویج میدهند بگونه ای که مسلمانان میگویند: خیر خواه تر از کفار ندیدیم. چون عقلشان مسموم شد. مسمومیت عقل باعث میشود کاملاً بیگانه را بر خودی ترجیح بدهند. ❇️لذا بنده به اساتید دانشگاه و بزرگان عرض میکنم مطالعه کنید. غالب متخصصین ما در قسمت های مختلف علمی خودشان مسلط اند امّا فاقد بهره های قرآنی و دینی هستند. جهل علمی و جهل دینی در کشور ما خیلی زیاد شد. چون واپس گرایی بر اصول اخلاقی و روش های دینی مقدم شد. 🔴جوانی در یکی از جلسات بنده بلند شد و گفت، کشورهای غربی چرا جهنم بروند؟ پیامبر ندارند کسی که پیامبر ندیده چرا جهنم برود؟ عرض کردم پیامبر دو قسم است: 1⃣◀️پیامبر ظاهری ⬅️ پیامبر (ص) است 2⃣◀️پیامبر باطنی ⬅️ عقل است. پیامبر ظاهری در خدمت پیامبر باطنی است. 🔹اروپایی ها و آمریکایی ها عقل دارند یا نه؟ به اعتبار عقل آنها میشود عذابشان کرد یا نه؟ در نهج البلاغه داریم: وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول(خطبه ۱) یعنی پیامبر ظاهری آمده عقل بشر را شکوفا کند، زیر و رو کند، یعنی آنها در خدمت عقل اند. ❎لذا ما در فلسفه و عرفان میگوییم: بعثت در طول عقل است نه در عرض عقل. میگوییم بعثت معلول عقل است و عقل علت بعثت. رابطه بین بعثت و عقل رابطه علت و معلول است، عرضیت نیست. یعنی من در عرض دیوار هستم، دیوار سنگ و آجر است و بدن من گوشت است این عرض میشود. امّا سر، قلب و خون من، طول هم هستند، تمام بیست عضو بدن من طول هم هستند و با هم رابطه علت و معلول دارند، همه به هم وصل اند. فعالیت بعثت و فعالیت عقل با هم یکی است. 💠در واپس گرایی، جامعه درگیر دو رکن اساسی است: اساتید محترم در دانشگاه ها دو چیز باعث میشود که سر کلاس شما منحرف شوند و دو عامل قطعی باعث میشود منبر شما اثر نکند یا یک هیئت هزار نفری همه گریه کنند ولی نتواند دو نفر را با حجاب کند. 1⃣◀️خروج از تحت ولایت الله هر وقت از تحت ولایت الله خارج شدید بدانید ولایت شیطان بر شما حاکم میشود. 2⃣◀️تکامل ابزار، جایگزین تکامل نفس میشود. هر وقت تمام زندگی شما، فکر شما، درس شما بشود تکامل ابزار و چیزی از تکامل نفس نگویید شما کامل به طرف خطر واپس گرایی میروید. 🔚 لذا میگویند چرا عقل را زیر حجاب شهوت قربانی میکنید؟ چرا عقل را زیر فرهنگ بیگانه از بین میبرید؟ ادامه دارد.... __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا کمکم کن! جلوی درندگی نفسم را بگیرم.🙏🙏🙏 __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
با سلام ⬅️دوستانی که جهت تدوین کلیپ میتوانند کمک کنند به ادمین کانال پیام بدهند. __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم شب دوازدهم ماه رمضان ٩٨ ادامه صوتی.... 🌀ذات اقدس اله در سوره مبارکه آل عمران آیه ١۵٠ میفرماید:  بَلِ اللَّهُ مَوْلاكُمْ وَ هُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ‌. آرى خدا مولاى شماست و او بهترين يارى دهندگان است. ✅ما نگاهمان به معنویت از این دروازه است. شما در طول تاریخ قاموس کهن ببینید، شجاعترین مرد شیعه کیست؟ عارف جلیل القدر؛ نه فقیه تنها. ببینید تاریخ را چه کسی زنده کرد؟ فقیه عارف. ببینید جوان ها را چه کسانی به صف کردند؟ فقیه عارف. چون فقیه عارف، تحت ولایت الله است. 💠من امشب به طلبه ها میگویم اگر یک طلبه علاقه به مال دنیا پیدا کرد، دستور دادند به ایشان تهمت بزنید. یک فقیه حق ندارد دلش به سمت مال دنیا برود. خطر واپس گرایی همین جاست یعنی عالم، دنیا پرست و شهوت پرست شد از تحت ولایت الله خارج شد لذا با او رفت و آمد نکنید. ↩️پس خطاب واپسگرایی به اراذل و اوباش نیست خطاب به من و شما است. خطر واپس گرایی را قرآن تذکر داده است، چون هر لحظه ممکن است انسان از مسیر منحرف شود. عکس العمل کفار برای ایشان زیبا شود. ❇️علامه جوادی آملی، استنباط زیبایی از این آیه کرد که بنده در تنعیم آوردم: اگر کسی تبلیغات کفار را گوش فرا دهد و بداند با تبلیغات کفار ممکن است واپس برود حرام است بر ایشان گوش دهند. آیت الله مکارم علت حُرمَت خرید و فروش ماهواره را از این آیه استنباط کردند، چون واپس گرایی میآورد و واپس گرایی حرام است. 🌐اسلام روی مبانی قشنگی حرف میزند. يَرُدُّوكُمْ عَلى‌ أَعْقابِكُمْ، برای اینکه شما را به عقب بر میگرداند و از دین فاصله میدهد. ای کراوات پوشان عالم، ای ساپورت پوشان بدانید اگر این کار را کنید رعب شما در دل کفار از بین میرود و به سمت شما طمع میکنند. ♻️در قرآن دو نوع القا داریم: 1⃣◀️القای حسی 2⃣◀️القای نامحسوس القای حسی همان آیه فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُبِينٌ. (سوره مبارکه شعرا آیه ۳۲) در آن موقع موسی عصای خود بیفکند که ناگاه اژدهایی عظیم پدیدار گشت. ⬅️ مبین را آورده یعنی اژدها واقعی بودند نه خیالی. القای دیگر القای معنوی است. میگوید به شراب خوار، به زنا کار سلام نکن. چون پیش خودش طمع میکند، فکر میکند این را هم میتوانم به راه خودم بیاورم. لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا. (سوره مبارکه نساء آیه ٩۴) 🔵در سوره مبارکه ص آیات ٨٢ و ٨٣ داریم که: قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ. (۸۲) [شيطان] گفت پس به عزت تو سوگند كه همگى را جدا از راه به در میبرم. إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ. (۸۳) مگر آن بندگان پاكدل تو را. 🔚 مخلص، به طلای ناب میگویند، به هیچ وجه با موسیقی نیست، به هیچ وجه با شادی حرام نیست، به هیچ وجه خلوت با نامحرم ندارد و کاملاً در اختیار خداوند است. __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
📌تعریف حضرت علی (ع) از زن در نهج البلاغه اینست که: «إِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة» زن گل خوشبوی جامعه است؛ بویش کنید. امّا زن را بازی نگیرید و بازیش ندهید، کالایش نکنید. شب دهم رمضان ٩٨ ____ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاک قم گشته مقدس از جلال فاطمه نور باران گشته این شهر از جمال فاطمه گر چه شهر قم شده گنجینه علم و ادب قطره‌ای باشد ز دریای کمال فاطمه . . . ولادت حضرت معصومه (س) مبارک باد.   ______ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم شب سیزدهم رمضان ۹۸ 🌀ما دو جهان بینی متضاد روی هستی داریم یعنی دو اعتقاد، دو تفکر، این درگیری بین دو اندیشه و دو اعتقاد تاریخی است از زمانیکه بعثت پیامبر مطرح شد، این دو تضاد مطرح شد لذا نباید برای بعضی ابعاد و جهات در جامعه غصه بخوریم که کارهای معنوی و تبلیغی مان را رها کنیم حجابمان را کنار بگذاریم مثل آنها بشویم تفریح ها و مهمانی هایمان مثل آنها بشود نه نیازی نیست، چون این دو جهان بینی متضاد بوده و هست و حتی تا زمان امام زمان (عج) هم ادامه دارد. ✅عیب بچه های ما اینست که فکر میکنند اگر در مدرسه تنها چادری باشند انگشت نما هستند نه این جور نیست، ضعف بچه های ما اینست که اگر در اداره در جمعی که همه روزه خواری میکنند روزه باشند، اشکال و نقص اجتماعی دارند نه این طور نیست. اصلاً باید جهان بینی متضاد را قبول کنیم، انگیزه اسلام همین است. ↩️گاهی یک داماد معنوی با یک دختر معنوی ازدواج میکند جامعه ی خانواده آنها غیر معنوی هستند، این یک پیام غیبی است که خداوند آنها را مرید خودش میکند که تهدیدها و طنزها را تحمل کنند تا آرام آرام نور آنها در بعضی شان اثر کند و بگویند دایی یا خاله چقدر خوب است. ❇️دوستان فکر میکنند که تنها شده اند، ماها باید تنها باشیم اگر خیلی باشیم باید در خودمان شک کنیم، اصلاً فضیلت ما در همین است لذا در این قسمت من اول حدیثی میگویم که شنیدنی است، بعد شُعَب تضاد را میگویم. ↩️ما یک تعبیر داریم به نام اِمَّعه، کسی که خودش رای ندارد همیشه رای خودش را تابع رای جامعه میداند میگویند اِمَّعه، امام موسی بن جعفر (ع) شدیداً به مسلمینی که اِمَّعه هستند پرخاش میکند یعنی چه من نظری ندارم، هر چه شما نظر بدهید؟ ایشان این قاعده را تأسیس کردند که، نگویید من با رای مردم هستم و خودم هیچ رایی ندارم، این عبارت چقدر میتواند مشکلات ما را حل کند. 💠اَلْفُضَيْلُ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ قَالَ: قَالَ لِي أَبْلِغْ خَيْراً أَوْ قُلْ خَيْراً، تبلیغ خیر را بکن و حرف خیر را بزن. وَ لاَ تَكُونَنَّ إِمَّعَةً، هیچ وقت نگو من حرفی ندارم. قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ، نگو من هم یکی از مردم هستم. ✳️ما در همه زمینه ها نظر داریم، حرف داریم، از برخی معممین ناراحت میشوم برای اینکه چهار تا مسجدی را داشته باشند میگویند ما سیاسی نیستیم ما با شماییم. عالم باید بگوید چرا بی حجابی؟ چرا موسیقی حرام؟ چرا قانون اساسی ما اجرا نمیشود؟ چرا نمایندگان که در مجلس رفتند نمیتوانند یک مشکل اقتصادی را حل کنند؟ ⬅️جالب اینجاست که امام موسی کاظم(ع) علتش را هم فرمودند: إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا هُمَا نَجْدَانِ. (هر جا در خود حدیث صلوات باشد ما هم صلوات میفرستیم نباشد ما هم نمیگوییم). پیامبر (ص) فرمودند: مردم دارای دو روش هستند، نَجْدُ خَيْرٍ وَ نَجْدُ شَرٍّ، برخی روش خوبی دارند و برخی سیره بدی دارند. فَمَا بَالُ نَجْدُ اَلشَّرِّ أَحَبُّ إِلَيْكُمْ مِنْ نَجْدِ اَلْخَيْرِ، چه کسی گفت من روش آدم های شر و بد را بیشتر از آدم های خوب دوست دارم. به من همچین نسبیتی ندهید. من با روش های خوب و متعالی هستم. ببینید صریحاً استدلال ذکر کردند و مستدل و قرآنی حرف زدند. نگویید من رای ندارم. دقیقاً رای دارید همه جا باید از خون شهداء حمایت کنید. 🌐آقای مطهری (ره) میفرمودند: امام صادق (ع) وقتی روزه را تعریف کردند، منظورشان این بود که پارک ما هم باید روزه داشته باشد، رستوران ما هم باید روزه داشته باشد، خیابان ها، دانشگاه ها، مکان های عمومی و خصوصی باید روزه بگیرد. ⬅️پس جهان بینی ما را دیدید ما نمیگوییم اگر جامعه بی حجاب شد ما بی حجاب میشویم، جامعه لائیک شد ما لائیک میشویم. نه ما شکنجه میشویم امّا لائیک نمیشویم. ♻️الان جامعه، مخصوصاً خانواده های مذهبی درگیر این مطلب هستند و جوابی هم ندارند. آنها با شما سه کار میکنند: 1⃣◀️به دنبال تشویش اذهان عمومی اند. 2⃣◀️به دنبال تعریف استراتژی دشمن اند. 3⃣◀️لاف عقل و تدبیر میزنند. 🔚 قرآن در سوره مبارکه توبه آیه ۴٨ میفرماید: لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ. از این پیش (در جنگ خندق و احد) هم آنان در صدد فتنه‌گری بودند و کارها را به تو برعکس می‌نمودند تا آن گاه که حق روی آورد و امر خدا آشکار گردید (یعنی اسلام را فتح نصیب کرد) در صورتی که آنها کمال کراهت را داشتند. ادامه دارد...... __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عصمت ائمه (ع) سه قسم است: 1⃣◀️عصمت علمی، که خود آن شامل سه قسم است: 1⃣⏪آموزش و پرورش آنها از خداوند بسیار غنی و فراگیر است. 2⃣⏪فراموشی در آنها نیست. 3⃣⏪در ابلاغ و رساندن قوی هستند. 2⃣◀️عصمت عملی حتی پیامبر (ص) در عصمت عملی در تهدید است. 3⃣◀️عصمت سیاسی و حکومتی، این عصمت به پیامبر (ص) اجازه نمیدهد ایشان با دشمن مذاکره و مصالحه کند. شب هشتم محرم ٩٧ ___ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم شب سیزدهم ماه رمضان ٩٨ ادامه صوتی...... ✅در سوره مبارکه توبه آیه ۴٩ داریم که: وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ ائْذَنْ لي وَ لا تَفْتِنِّي أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْکافِرينَ. و از آنها برخی میگویند: (در ترک این جنگ) به من اذن بده و مرا به فتنه (گناه مخالفت فرمانت) میفکن! آگاه باش که آنها در فتنه (کفر و نفاق) درافتاده اند، و مسلماً جهنم بر کافران احاطه دارد (در دنیا به نحو احاطه سبب که کفر و فسق است و در آخرت به نحو احاطه مسبّب که آتش است). ✳️هر وقت پیش اینها بنشینید میگویند نخبگان از ما هستند، نویسندگان عالی مقام از ما هستند، لاف عقل و علم میزنند. سه عنصر مشیّت علم حکمت اصلاً فراموش شده، فقط بر محور تدبیر نخبگان آمریکایی است و آنها را بیشتر قبول دارند. بنده استاد اخلاق خانه نشین را قبول ندارم، اخلاق عرفان امام را دوست دارم. 💠امام سجاد (ع) به یزید خطاب کرد: اگر جایی دستشویی باشد جایی مُشک باشد کدام غلبه میکند؟ یزید گفت: مُشک. امام (ع) فرمودند: پدر من مشک است، شما نمی توانید بوی پدر مرا نابود کنید و بوی پدر من عالم را میگیرد و انسان هایی که طالب بوی خوش اند دنبال او میآیند، میلیون ها آدم به سمت طواف این قبر میآیند. ♻️من میخواهم شما مسلح شوید، جهان بینی ما درمقابل سه چیز است: 1⃣◀️ایمان به قضا و قدر امام علی (ع) فرمودند: لا يَجدُ عَبدٌ طعمَ الإيمانِ حتّى يَعلمَ أنَّ ما أصابَهُ لم يكُن لِيُخطِئَهُ، وَ َأنَّ ما أخطأهُ لم يكُن ليُصيبَهُ، وَ َأنَّ الضّارَّ النّافِعَ هوَ اللّه ُ عزّ وجل. اگر کسی ایمان به قضا و قدر نداشته باشد طعم ایمان را نچشیده، هر اتفاقی می‌افتد به قضا و قدر الهیست. بر اساس همین قضا و قدر الهی جهاد میرویم، شهید میشویم و تنها میشویم. هرگاه به غیر خداوند تکیه کردم شکست خوردم. ↩️در سوره مبارکه آل عمران آیه ٢۶ آمده است که: قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ. 2⃣◀️ما معتقدیم که صاحب اصلی ما خداوند است. 🔹بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ.(سوره مبارکه آل عمران آیه ١٥٠). 🔸پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الدَّواءُ مِنَ القَدَرِ ، وقَد يَنفَعُ بِإِذنِ اللّهِ. درمان، از تقدير خداوند است و ممكن است به اذن خداوند ، نافع باشد. المعجم الكبير، جلد ١٢، صفحه ١٣١ حتی دارو را که میخوریم تا خداوند متعال نخواهند اثر نمیکند. 3⃣◀️تلاش و تدبیر در قلمرو الهی است. یعنی اگر میخواهیم اقتصاد ما درست شود باید در محضر خداوند برویم و از او استمداد بجوییم. من باید از همین مسجد استدلالی ترین و منطقی ترین حرف ها را بزنیم. 🌐الان شما گرفتار جهل دینی هستید، اکثر مردم ایران مباحث دینی بلد نیستید، چون مطالعه ندارید. مباحث دینی خیلی عمیق است خیلی کلاس و درس میخواهد، مگر به این راحتی و آسانیست. خواهش بنده از شماها اینست که بیشتر کار کنید. 🔚 چقدر ائمه (ع) مباحث را برای ما زیبا بیان میکنند. به مظلومیت حضرت فاطمه (س) فکر کنید، امعه نشوید. نگویید نظری نداریم. روزی حضرت زهرا (س) دست حسنین را گرفتند و به سمت خانه ی انصار رفتند، گفتند فدک مرا گرفتند، در خانه ی مرا آتش زدند، حق ما را بگیرید امّا زنان میگفتند ما با مردم هستند و نظری نداریم. فقط چهار پنج نفر امعه نشدند. _ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
کتاب خطبه غدیر ترجمه و توضیح آیت الله احدی منتشر شد. جهت خرید و دانلود فایل به لینک زیر مراجعه نمایید. http://ahadi.ir/product/ghadir لطفا منتشر کنید ____ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
📌از نظر روانشناسان نخستین واردات قلبی که بر دل آدمی وارد میشود، خاطره ها و نگرانی هاست؛ که روان آدمی را به خود سرگرم میکند. چنین روانی هرگز نمیتواند بایسته های انسانی را در قوای ادراکی خویش هضم نماید. بنابراین نیاز به درمان از راه روانپزشک دارد تا نسخه ای برای او تجویز شود. رسول خدا (ص) بهترین نسخه درمانی چنین روانهای بیماری را بیان فرمود، که هرگاه حزن و اندوه بر کسی غلبه کند، به ذکر "بسم الله الرحمن الرحيم" متذکر شود؛ زیرا وسیله ای است برای رهایی از حزن و اندوه. یاد خدا اشخاص را بسوی خواستن حاجات خود از خداوند میکشاند و وسایل خیر و خوبی را خداوند برای او مهیا میکند. 📚کتاب تفسیر فروغ ____ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم شرح نهج البلاغه ٩٨/٠٣/٢۴ 🌀بعضی ها در قیامت محاکمه میشوند و میگویند این آقا مقصر هست، با اینکه میدانست این عمل جنگ با خداوند است باز هم آن را انجام داد. امّا بعضی ها نمیگویند این شخص مقصر هست، بلکه میگویند این شخص دشمن خداوند است و رو در روی خداوند ایستاد. ✅اگر شما مقصر باشید قابل عفو هستید امّا اگر از حد مقصر بالاتر بروید قابل بخشش نیستید. یکبار میگوید: ⬅️زُيِّنَ النَّاسِ‌ حُبُ‌ الشَّهَوَاتِ‌ مِنَ‌ النِّسَاءِ وَ الْبَنِينَ‌وَ الْقَنَاطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ‌ الذَّهَبِ‌ وَ الْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ‌ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعَامِ‌ وَ الْحَرْثِ‌ ذٰلِکَ‌ مَتَاعُ‌الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ اللَّهُ‌ عِنْدَهُ‌ حُسْنُ‌ الْمَآبِ.(سوره مبارکه آل عمران آیه ١۴) محبّت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند) سرمایه زندگی پست (مادی) است؛ و سرانجام نیک (و زندگیِ والا و جاویدان)، نزد خداست. و یکبار میفرماید: ⬅️أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ.(سوره مبارکه انعام آیه ١٢٢). و آیا کسی که مرده (جهل و ضلالت) بود ما او را زنده کردیم و به او روشنی (علم و دیانت) دادیم تا به آن روشنی میان مردم (سرافراز) رود مثل او مانند کسی است که در تاریکی‌ها (ی جهل) فرو رفته و از آن به در نتواند گشت؟ (آری) کردار بد کافران در نظرشان چنین جلوه‌گر شده است. ✳️در حکمت ۴١٢ آمده است که: روزی حضرت علی (ع) به چند نفر جوان برخورد کردند که اینها به زن نامحرم نگاه میکردند، ایشان فرمود چرا نگاه میکنید؟ آنها جواب دادند چرا نگاه نکنیم، بعد حضرت علی (ع) فرمودند نگاه به زن نامحرم یعنی همبستر شدن با آن زن است، و بعد آنها در جواب به ایشان فرمودند خدایا این کافر را از بین ما ببر، و به ایشان ناسزا گفتند. ❇در یک مناجات داریم که میگوید خدایا جلوی من را بگیر که به حدی گناه نکنم که دیگر نتوانم توبه کنم. استنباط بنده اینست که آنهایی که مقصر هستند در چهار جا بخشیده میشوند: 1⃣◀️وقت جان دادن. 2⃣◀️مرد صالحی او را غسل میدهد، و همراه با غسل دادن برای او قرآن میخواند. و خداوند میفرماید چون فرد صالحی او را غسل داد و برای او دعا کرد پس او را میبخشم. 3⃣◀️ اقوام ما را به سمت قبر میبرند و خودشان میروند، و در اینجاست که آن شخص میت میگوید خدایا من که میدانستم اقوام مرا در این قبر تنها میگذارند و میروند، آیا مرا رحم میکنید؟ و اینجاست که خداوند در جواب او میفرماید بله. همین که فهمیدید محتاج رحمت من هستید میبخشمت. 4⃣◀️ در زمان حیاتش در مناجاتش با خداوند میگفت، خدایا در زمان تنهایی قبر مرا رحم کنید، و بعد خداوند به فرشتگان میفرماید چرا این میت میلرزد، آن دعایش را بیاورید، و همین عبارت باعث میشود که نور به قبرش ببارد. و امام سجاد (ع) میآید و میفرماید در زمان حیات دعای مرا میخواندید پس من اکنون پیش تو هستم. ↩️ در دعا داریم خدایا خاتمه ی عمل مرا خوب گردان. ❎در یکجا قرآن کریم عالم بی عمل را تشبیه به سگ هار کرده است، در سوره مبارکه اعراف آیه ١٧۶ داریم که: وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَلَٰكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ ۚ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا ۚ فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ. و اگر می‌خواستیم به آن آیات او را رفعت مقام می‌بخشیدیم، لیکن او به زمین (تن) فروماند و پیرو هوای نفس گردید، و در این صورت مثل و حکایت حال او به سگی ماند که اگر بر او حمله کنی و یا او را به حال خود واگذاری به عوعو زبان کشد. این است مثل مردمی که آیات ما را بعد از علم به آن تکذیب کردند. پس این حکایت بگو، باشد که به فکر آیند. 🔚 دوستان عزیز من نگه داشتن زندگی معنوی آسان نیست باید هزینه کنید، بزرگترین هزینه همین است که انسان بین فرث و دم لبن خالص شود. ↩️وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖ نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِلشَّارِبِينَ.(سوره مبارکه نحل آیه ۶۶). و البته برای شما ملاحظه حال چهار پایان (از شتر، گاو و گوسفند) همه عبرت و حکمت است، که ما از آنچه در شکم آن است از میان (دو جسم ناپاک) سرگین و خون، شما را شیر پاک می‌نوشانیم که در طبع همه نوشندگان گواراست. __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از خدای مشهود بترسید. __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سلام با عنایت پروردگار متعال و حمایت شما مردم گرامی، پروانه ساخت حوزه علمیه و مؤسسه تفسیر قرآن آیت الله احدی گرفته شد. ان شالله تا پایان شهریور ماه عملیات ساختمانی را آغاز میکنیم. ⬅️تا کنون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 🌀این مرکز در ۵ طبقه شامل: 1⃣◀️زیرزمین سالن اجتماعات 2⃣◀️همکف ورودی و لابی 3⃣◀️طبقه اول حسینیه 4⃣◀️طبقه دوم کلاس های آموزشی 5⃣◀️طبقه سوم کتابخانه و فضای اداری احداث می گردد. کسانی که مایل به همکاری در پروژه ساختمان سازی هستند و کسانی که خواستار وقف هستند، با شماره تلفن ↩️ ۰۹۳۹۹۲۱۲۱۳۱ تماس بگیرند. ✅کسانی که تمایل دارند هر چند کوچک در این پروژه شریک باشند مبالغ خود را به شماره کارت زیر به نام مجتبی احدی نژاد واریز نمایند. 5859831075434810
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دیدن خداوند. خدا قابل رویت است!!! این کلیپ را پخش کنید. __ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐@Ahadi_ir