💠 امام على عليه السلام:💎 أهنَى العَيشِ اطّراحُ الكُلَفِ
💎گواراترين زندگى، دور افكندن تكلّفات و تشريفات است
📚 ميزان الحكمه ج 8 ص 34
@ahadiis
💠 نفرین پیامبر به مردان بی غیرت...!💠
💮قَالَ 🌟رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
💎«كَانَ أَبِي إِبْرَاهِيمُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ غَيُوراً وَ أَنَا أَغْيَرُ مِنْهُ وَ أَرْغَمَ اَللَّهُ أَنْفَ مَنْ لاَ يَغَارُ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ»
🌟رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:
💎پدرم حضرت ابراهيم بسیار غيرتمند بود و من از او باغیرت تر هستم،
و خداوند بينى مسلمانی که به ناموسش غيرت ندارد به خاک ذلت بمالد!
📚 کتاب من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص۴۴۴
@ahadiis
هدایت شده از فروشگاه خلیج فارس
♦️ پیشگیری و درمان بیماریهای #کبدی
امروزه عموم #بیماریهای_کبدی لاعلاج و غیر قابل درمان هستند. در طب اسلامی برای تمام بیماریها درمان وجود دارد. بیماریهای کبدی مانند کبد چرب، هپاتیت، سیروز کبدی و ... بسیار راحت و بدون هزینه بالا در #طب_اسلامی قابل درمان هستند.
🔸 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میفرماید:
«برای هر بیماری، درمانی است.»
"مکارم الاخلاق، ص۳۱۳"
👈🏻 پس قطعا بیماریهای لاعلاج من جمله بیماریهای کبد درمان دارند و چون طب امروز از درمان آن عاجزند میگویند که فلان بیماری درمان ندارد. ولی ما شاهد بودیم که بسیاری از بیماران ناامید، در طب اسلامی به برکت احادیث نورانی اهل بیت علیهم السلام بطور کامل درمان شدهاند و برخی از تجارب درمانی آنها را در این کانال قرار دادیم.
🔹 بیماری #کبد_چرب
از جمله بیماریهای شایع، کبد چرب است که علت اصلی آن نوشیدن آب بین غذا و بعد از غذاهای چرب و همچنین مصرف روغنهای ناسالم است. درمان آن در طب اسلامی عبارت است از:
▫️ مصرف دم کرده #سنای_مکی
قبلاً پیرامون سنای مکی سخن گفتیم. این دارو معجزه است. یکی از بهترین چربی سوزها قطعا همین دارو است. شخص مبتلا به کبد چرب باید مقدار دو قاشق غذا خوری سنای مکی به همراه یک قاشق مربا خوری گل سرخ را دم کند و هر سه روز یکبار مصرف نماید. بر حسب گرید چربی کبد مقدار آن از ۳ یا ۵ یا ۷ یا ... مرحله میباشد. این دارو بهترین درمان کبد چرب است.
▫️ استفاده از #روغن_شحم_گاو . این روغن شفا است. تاثیر این روغن در از بین بردن کبد چرب فوق العاده است. باید روغنهای مصرفی را از سفرههای خود حذف کنیم و روغنهای سالم من جمله روغن شحم گاو را بیاوریم.
@fars_buy
هدایت شده از المتقین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امر به معروف یعنی همین...
سکانسی از فیلم «غریب» با بازی بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی
🆔 @Almotaqin 💯
بمان تنها که تنهایی به این تن ها شرف دارد
چه رفتن ها که می ارزد به بودنهای پوشالی
@ahadiis
🔸قانون فدراسیون فرانسه علیه بازیکنان روزهدار
▫️فدراسیون فوتبال فرانسه طی ایمیلی به داوران فوتبال این کشور؛ قطع مسابقات برای افطار کردن بازیکنان روزهدار را ممنوع اعلام کرد.
@ahadiis
🔘 گناه یعنی «خلاف منافع خودمان، رفتارکردن»
🔸وقتی ما گناهی انجام میدهیم، بهطور طبیعی باید اثر آن کار را ببینیم، اما وقتی توبه میکنیم، خداوند جلوی اثرِ این گناه را میگیرد. کسی که گناه میکند، مثل کسی است که دارد با چاقو یا ساتور، دست یا انگشت خودش را میبُرد و به خودش لطمه میزند. توبه هم مثل این است که انگشت خودت را قطع کردهای و به خدا میگویی «خدایا درستش کن!»
🔸 خیلیها فکر میکنند که گناه، یعنی زیر پا گذاشتنِ مقدسات، خلاف اعتقادات عملکردن و یک رفتار غیرمؤمنانه انجامدادن! درحالیکه گناه، اولاً معنایش این نیست. گناه قبل از اینکه خلاف اعتقادات رفتارکردن باشد، «خلاف منافع خودمان رفتار کردن» است.
🔸شاید ما دین را از اساس، غلط معرفی کردهایم! اینکه بگوییم «دین برنامهای است بر اساس اعتقادات و ایمان!» تلقیِ دقیقی از دین نیست. دین برنامهای است اولاً بر اساس منافع انسان؛ منافع دنیایی و آخرتی.
🔸حضرت آدم، معصیت کرد و از بهشت و آن مقام و جایگاه بالا، پایین آمد. آدم، پروردگارش را معصیت کرد و فواید فراوانی را از دست داد، یعنی پاداشِ گوشکردن به آن حرف خداوند را از دست داد. بعد قرآن در سوره طه آیه 21 میفرماید: سپس خدا او را به پیامبری برگزید و توبهاش را قبول کرد و او را هدایت نمود چه شد که بعد از معصیت، خداوند حضرت آدم را برگزید؟ بهخاطر اینکه خیلی قشنگ توبه کرد و با گریه و نالههای خودش، زمین و آسمان را بههم ریخت!
#گناه_و_توبه 2
👤علیرضا پناهیان ۹۸.۲.۱۶
@ahadiis
گفتند: بنده راضی کِی بوَد؟
گفت: آنگاه که از محنت شاد شود چنان که از نعمت.
#تذکرة_الاولیاء_عطار
@ahadiis
🔴 پرسش :
سلام. اینکه باید به خدا اعتماد داشته باشیم چگونه حاصل میشود؟ چگونه میتوان به این مرحله رسید؟
🔵 پاسخ :
سلام. استاد در کتاب شراب طهور و در مبحث حُسن ظنّ و اعتماد به خدا بطور کامل به این مبحث پرداختهاند. به اجمال آنکه:
آنچه زمینهساز حُسن ظنّ و اعتماد به خدا و کارهاى خداوند در فرد است؛ از یک سو بررسى و تأمّل در مورد کارهایى است که خداوند تا به حال نسبت به او انجام داده است.
از سوى دیگر، تفکّر و دقّت در صفات و خصایل الهى است که منشأ کارهاى خدا مىباشند.
سالک با تفکّر و تأمّل در مورد آنچه خداوند از پیش از تولّد تا به حال در مورد او انجام داده است، خود را غرق در لطف و احسان، ستر و مدارا، و بخشش و غفران الهى مىیابد و بهوضوح مشاهده مىکند که جز خیر و نیکویى از خداوند سر نزده است.
علاوه بر این، سالک با تأمّل در اسماء حُسنى و صفات عُلیاى حضرت حق درمىیابد که خداوند :
۱- همواره بیدار و متوجّه حال خلق خویش است و لحظهاى از حال و نیاز آنان غافل نیست.
۲- به مصالح خلق آگاه و عالم است و ذرّهاى جهل یا خطا در تشخیص مصالح بندگان در مورد او قابل تصوّر نیست.
۳- غنىّ مطلق است و آنچه را به مصلحت خلق و مورد نیاز آنان است در اختیار دارد.
۴- سخاوتمند، جواد و کریم است و وجود ذرّهاى بُخل و خِسَّت در برآوردن خواستهها و تأمین مصالح بندگانش، در مورد او تصوّرپذیر نیست.
۵- خیرخواه خلق و مهربان، رئوف و رحیم به آنان است و نسبت به آنها بىتفاوت، بىاحساس و بىعاطفه نیست.
۶- در عملى ساختن ارادهى خویش مبنى بر تأمین مصالح و رفع حوائج بندگان، توانمند و مقتدر است و ضعف و ناتوانى در ذات مقدّس او راه ندارد.
۷- در کار خویش خبره است و خطا و اشتباه در کار او ناممکن است.
منطقآ از کسى با چنین ویژگىها، امکان اینکه جز خیر و نیکویى سر زند، وجود ندارد. به بیان دیگر، «از خیّر محض جز نکویى ناید»
برای مطالعهی کامل مبحث و همینطور آثار حُسن ظنّ و اعتماد به خدا به صفحات ۱۷۷ تا ۱۸۲ کتاب شراب طهور که از سایت اهل ولاء و در بخش تألیفات استاد قابل دانلود رایگان است، مراجعه بفرمایید.
@ahadiis