حاج شیخ عبّاس قمی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛
شیخ مفید رَحِمَهُ اللهُ فرمود
، پس یزید أمر کرد تا أهل بیت را با علیّ بن الحسین علیه السّلام در خانه خرابی که متّصل به خانه خودش بود جای دادند. و به قولی ایشان را در موضع خرابی حبس کردند که نه دافع گرما بود و نه حافظ سرما چنانکه صورتهای مبارکشان پوست انداخت.
و در این مدتی که در شام بودند نوحه و زاری بر حضرت إمام حسین علیه السّلام میکردند.
و روایت شده که در این ایّام در أرض بیت المقدس هر سنگی که از زمین بر میداشتند از زیرش خون تازه میجوشید. و جمعی نقل کرده اند که یزید أمر کرد سر مطهّر إمام علیه السّلام را بر در قصر شُوْم او نصب کردند و أهل بیت علیه السّلام را أمر کرد که داخل خانه او شوند ، چون مخدّرات أهل بیت عصمت و جلالت علیهِنَّ السّلام داخل خانه آن لعین شدند زنان آل أبوسفیان زیورهای خود را کندَنْد و لباس ماتم پوشیدند و صدا به گریه و نوحه بلند کردند و سه روز مأتم داشتند.
منتهی الآمال / مقصد ۴ ، فصل ۸ ، قسمت ۲.
#إمام_حسین
#إسارت
#شام
حاج شیخ عبّاس قمی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛
به روایت سیّد و مفید ، از مردم شام مردی سرخ رو نظر کرد به جانب فاطمه دختر حضرت إمام حسین علیه السّلام ، پس رو کرد به یزید و گفت یا أمیرالمؤمنین هَبْ لِی هَذِهِ الْجَارِیَةَ ، یعنی این دخترک را بمن ببخش.
جناب فاطمه علیهاالسّلام فرمود چون این سخن بشنیدم بر خود بلرزیدم😭
و گمان کردم که این مطلب از برای ایشان جایز است. پس به جامه عمّهام جناب زینب علیها السّلام چسبیدم و گفتم عمّه یتیم شدم اکنون باید کنیز مردم شوم. جناب زینب علیهاالسّلام روی با شامی کرد و فرمود دروغ گفتی والله و ملامت کرده شدی ، بخدا قسم این کار برای تو و یزید صورت نبندد و هیچ یک اختیار چنین أمری ندارید.
یزید در خشم شد و گفت سوگند به خدا دروغ گفتی این أمر برای من روا است و اگر خواهم بکنم میکنم.
حضرت زینب علیهاالسّلام فرمود نه چنین است به خدا سوگند حقّ تعالی این أمر را برای تو روا نداشته و نتوانی کرد مگر آنکه از ملّت ما بیرون شوی و دینی دیگر اختیار کنی.
یزید از این سخن خشمش زیادتر شد و گفت در پیش رُویِ من چنین سخن میگویی همانا پدر و برادر تو از دین بیرون شدند.
جناب زینب علیهاالسّلام فرمود به دین خدا و دین پدر و برادر من ، تو و پدر و جدّت هدایت یافتند اگر مسلمان باشی.
یزید گفت دروغ گفتی ای دشمن خدا.
حضرت زینب علیهاالسّلام فرمود ای یزید اکنون تو امیر و پادشاهی هر چه میخواهی از روی ستم فحش و دشنام میدهی و ما را مقهور میداری. یزید گویا شرم کرد و ساکت شد.
آن مرد شامی دیگر باره سخن خود را اعاده کرد. یزید گفت دور شو خدا مرگت دهد.
آن مرد شامی از یزید پرسید ایشان کیستند؟
یزید گفت آن فاطمه دختر حسین و آن زن دختر علی است.
مرد شامی گفت حسین پسر فاطمه و علی پسر ابوطالب؟
یزید گفت بلی.
آن مرد شامی گفت لعنت کند خداوند ترا ای یزید عترت پیغمبر خود را میکُشی و ذریّه او را اسیر میکنی؟ بخدا سوگند که من گمان نمیکردم ایشان را جز اسیران روم.
یزید گفت بخدا سوگند ترا نیز به ایشان میرسانم و أمر کرد که او را گردن زدند.
منتهی الآمال / مقصد ۴ ، فصل ۸ ، قسمت ۲.
#إمام_حسین
#إسارت
#شام
حاج شیخ عبّاس قمی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛
یزید با حاضرین أهل شام مشورت کرد که با این جماعت(اسراء أهل بیت) چه عمل نمایم؟ آن خبیثان کلام زشتی گفتند که معنی آن مناسب ذکر نیست و مرادشان آن بود که تمام را با تیغ در گذران.
..... و مسعودی نقل کرده وقتی که أهل مجلس یزید این کلام را گفتند
❤️🖤 حضرت باقر علیه السّلام شروع کرد به سخن ، و در آن وقت دو سال و چند ماه از سن مبارکش گذشته بود (دربعضی کتب ۴ سال فرمودند )
، پس حمد و ثناء گفت خدای را ، پس رو کرد به یزید و فرمود أهل مجلس تو در مشورت تو رأی دادند به خلاف أهل مجلس فرعون در مشورت کردن فرعون با ایشان در أمر موسی و هارون ، چه آنها گفتند أرْجِهْ وَ أخَاهُ ، و این جماعت رأی دادند به کشتن ما ، و برای این سببی است.
یزید پرسید سببش چیست؟ فرمود أهل مجلسِ فرعون اولاد حلال بودند ، و این جماعت اولاد حلال نیستند ، و نمیکشد انبیاء و اولاد ایشان را مگر اولاد زنا ، پس یزید از کلام باز ایستاد و خاموش گردید.
منتهی الآمال / مقصد ۴ ، فصل ۸ ، قسمت ۲.
#إمام_حسین
#إسارت
#شام
عَنْ أَبی عَبْدِالله علیه السّلام قالَ ؛
..... رَحِمَ الله شِیعَتِنَا ، شِیعَتُنَا وَ اللهِ الْمُؤْمِنُونَ ، فَقَدْ وَ اللهِ شَرِکُونَا فِی الْمُصِیبَةِ بِطُولِ الْحُزْنِ وَ الْحَسْرَةِ.
إمام صادق علیه السّلام ضمن روایتی فرمود ؛
رحمت خدا بر شیعیان ما ، بخدا قسم مؤمنين ، شیعیان ما هستند ، بخدا قسم آنان شریک مصیبت ما هستند ، بواسطه اینکه همیشه در حزن و غم ما هستند.
بحارالأنوار ۴۳ / ۲۲۱ ، حدیث ۷.
#فضائل_الشیعة
#صفات_الشیعة
💎 امام صادق علیه السلام فرمودند:
مَن أَرَادَ أَن یَکُونَ فِي جِوَارِ نَبِیِّهِ وَ جِوَارِ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا یَدَع زِیَارَةَ الحُسَینِ سَلامُاللهِعَلَیهِ .
هر که میخواهد در جوار پیامبرش و أميرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهم باشد، زیارت امامحسین سلاماللهعلیه را رها نکند.
📖 وسائل الشیعة، ج ۱۴، ص۴۲۵
🏴 دعای اهلبیت عصمت سلاماللهعلیهم در حق ّ زوار اباعبدالله الحسین سلاماللهعلیه
🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : قَالَ لِي يَا مُعَاوِيَةُ لاَ تَدَعْ زِيَارَةَ قَبْرِ الإمامُ اَلْحُسَيْنِ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ لِخَوْفٍ فَإِنَّ مَنْ تَرَكَ زِيَارَتَهُ رَأَى مِنَ اَلْحَسْرَةِ مَا يَتَمَنَّى أَنَّ قَبْرَهُ كَانَ عِنْدَهُ أَ مَا تُحِبُّ أَنْ يَرَى اَللَّهُ شَخْصَكَ وَ سَوَادَكَ فِيمَنْ يَدْعُو لَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ اَلْأَئِمَّةُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِم .
⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: به جهت ترس و وحشت زيارت قبر حضرت امام حسين صلوات اللَّه عليه را ترك مكن زيرا كسى كه زيارت آن حضرت را ترك كند چنان حسرتى بخورد كه آرزو نمايد قبر آن حضرت نزد او باشد و بتواند زياد به زيارتش برود، آيا دوست دارى كه خدا تو را در زمره كسانى ببيند كه حضرت رسول صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم و حضرت امیرالمؤمنین على و حضرت فاطمه و حضرات ائمه صلوات اللَّه عليهم در حقشان دعاء فرمودهاند .
📚کامل الزيارات جلد۱ صفحه۱۱۶
🏴پراكنده محشور مىشوند
🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : يُحشَرُ عَشرَةُ أصنافٍ مِن اُمَّتِي أشْتاتا قَد مَيَّزَهُمُ اللّه ُ مِنَ المسلمينَ ··· و بَعضُهُم مُنَكَّسُونَ ؛ أرجُلُهم مِن فَوقُ و وجوهُهُم مِن تَحتُ ثُمّ يُسحَبُونَ علَيها ··· و أمّا المُنَكَّسُونَ على رُؤوسِهِم ، فَآكِلَةُ الرِّبا
⚫️ حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : ده گروه از امّت من به صورت پراكنده محشور مى شوند كه خداوند آنها را از ساير مسلمانان متمايز كرده است . . . بعضى از آنها در حالى كه پاهايشان به سمت بالا و سرهايشان رو به پايين است كشان كشان بُرده مى شوند . .
. آنهايى كه نگونسارند ،
همان ربا خواران هستند .🔴🔴🔴
📚مجمع البيان : ۱۰/۶۴۲
🏴 حیلههای ربا خواری
🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : عَلِمتُ أنَّ الفِتنَةَ لا تَنزِلُ بِنا و رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله بَينَ أظهُرِنا .
فقلتُ : يا رسولَ اللّه ِ ! ما هذهِ الفِتنَةُ ···؟ قال : يا عليُّ ! إنّ القَومَ سَيُفتَنُونَ بأموالِهِم و يَمُنُّونَ بِدِينِهم على رَبِّهِم و يَتَمَنَّونَ رَحمَتَهُ و يَأمَنُونَ سَطوَتَهُ و يَستَحِلُّونَ حَرامَهُ بالشُّبُهاتِ الكاذِبَةِ و الأهواءِ الساهِيَةِ .
فَيَستَحِلُّونَ الخمرَ بالنَّبيذِ و السُّحتَ بالهَدِيَّةِ و الرِّبا بالبَيعِ .
⚫️ حضرت آیت الله العظمی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : چون خداى سبحان آيه « الف ، لام ، ميم . آيا مردم پندارند كه رها مى شوند و آزمايش نمى شوند؟ » را نازل فرمودند ، دانستم كه تا رسول خدا صلى الله عليه و آله در ميان ماست، گرفتار آن آزمايش نخواهيم شد . پس ، عرض كردم : اى رسول خدا ! اين آزمايش چيست؟ . .
فرمودند : یا على!
مسلمانان به وسيله اموالشان آزمايش خواهند شد
و به خاطر دينشان بر خدايشان منّت مى نهند و آرزوى رحمت او را مى كنند و
خود را از خشم او در امان مى دانند
و با شب اى دروغين و خواهشهاى غفلت زا، حرام او را حلال مى گردانند
. شراب را به نام آب انگور يا خرما حلال شمرده، مى نوشند و
حرام را به نام هديه 🔴 و
ربا را به نام بيع مى گيرند .🔴
📚نهج البلاغة خطبة ۱۵۶
🏴 ایمان ناتمام و دینش ناقص
🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : مَنْ لَمْ يَأْتِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ ع حَتَّى يَمُوتَ كَانَ مُنْتَقَصَ الْإِيمَانِ مُنْتَقَصَ الدِّينِ إِنْ أُدْخِلَ الْجَنَّةَ كَانَ دُونَ الْمُؤْمِنِينَ فِيهَا
⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند :
هر کس به زیارت قبر امام حسین صلوات الله علیه نرود تا بمیرد،
ایمانش ناتمام و دینش ناقص خواهد بود
به بهشت هم که برود پایین تر از مومنان در آنجا خواهد بود
📚وسائل الشيعة ج14، ص 430
🏴 پاداش كسیكه بخاطر دوست داشتن آلالله، زیارت کربلا میرود
🔴 جوَيْرِيَةَ بْنِ الْعَلَاءِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات اللَّه علیه قَالَ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ نَادَى مُنَادٍ أَيْنَ زُوَّارُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ فَيَقُومُ عُنُقٌ مِنَ النَّاسِ لَا يُحْصِيهِمْ إِلَّا اللَّهُ تَعَالَى فَيَقُولُ لَهُمْ مَا أَرَدْتُمْ بِزِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ فَيَقُولُونَ يَا رَبِّ أَتَيْنَاهُ حُبّاً لِرَسُولِ اللَّهِ وَ حُبّاً لِعَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ رَحْمَةً لَهُ مِمَّا ارْتُكِبَ مِنْهُ فَيُقَالُ لَهُمْ هَذَا مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ فَالْحَقُوا بِهِمْ فَأَنْتُمْ مَعَهُمْ فِي دَرَجَتِهِمْ الْحَقُوا بِلِوَاءِ رَسُولِ اللَّهِ فَيَنْطَلِقُونَ إِلَى لِوَاءِ رَسُولِ اللَّهِ فَيَكُونُونَ فِي ظِلِّهِ- وَ اللِّوَاءُ فِي يَدِ عَلِيٍّ صلوات اللَّه علیه حَتَّى يدخلون [يَدْخُلُوا الْجَنَّةَ جَمِيعاً فَيَكُونُونَ أَمَامَ اللِّوَاءِ وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ يَسَارِهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ
⚫️ از جويرية بن العلاء، از بعضى اصحابش، از حضرت اباعبدالله امام صادق صلوات اللَّه علیه نقل کرده: هنگامى كه روز قيامت شود منادى نداء مى كند:
كجا هستند زوّار حسين بن على صلوات اللَّه عليهما ؟ گردن هاى تعدادى از مردم كشيده مى شود كه عدد آنها را غير از خداوند متعال كس ديگرى نمى داند پس به ايشان گفته مى شود قصد شما از زيارت قبر حضرت حسين بن على صلوات اللَّه عليهما چه بود؟ مى گويند: پروردگارا آن حضرت را زيارت كرديم به جهت محبّتى كه به رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و امیرالمؤمنین علي صلوات اللّه علیه و حضرت فاطمه صلوات اللَّه عليها داشته و به منظور طلب رحمت براى صاحب قبر به ازای آنچه از آن حضرت صادر گرديد.
پس به آنها گفته مى شود : ايشان محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين سلام اللّه عليهم بوده، ملحق به آنها شويد شما با ايشان و در درجه و مرتبه آنها هستيد، به لواء و پرچم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله ملحق گرديد پس بطرف لواء آن حضرت رهسپار شده و در سايه آن قرار مى گيرند در حالى كه لواء به دست امير الموءمنين صلوات الله علیه مى باشد و بدين ترتيب به بهشت وارد مى شوند ايشان جلو پرچم و سمت راست و جانب چپ و پشت آن بوده و چهار طرف لواء را گرفته اند.
📚 کامل الزیارات باب۵۵ روایت۱
لعن بر قاتل حضرت زهرا
🏴 یکی از بهترین اعمالی که در مسیر پیاده روی اربعین به آن تأکید میشود
🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : أَکْثِرْ مِنَ الْبَرَاءَهِ مِمَّنْ أَسَّسَ ذَلِکَ عَلَیْه الإمامُ الحُسین صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ ... اللَّهُمَ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک؛ اللّهم العنهم جمیعا.
⚫️ صفوان جمّال خاطرهای از امام صادق صلوات الله علیه روایت کرده است: از حضرت إذن گرفتم که به زیارت مولایمان حسین بن علی صلوات الله علیهما بروم. از ایشان درخواست کردم آنچه را باید در این مسیر انجام دهم، بیان فرمایند.
حضرت فرمودند: در این مسیر، بسیار از کسانی که اساس قتل امام حسین بن علی صلوات الله علیهما را بنیان نهادند
، برائت بجو و بگو:
اللَّهُمَ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک؛ اللّهم العنهم جمیعا
📚مصباح المتهجد نویسنده : الشيخ الطوسي جلد : 1 صفحه : 719
🏴 آب فرات
🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِنَّ أَرْضَ كَرْبَلَاءَ وَ مَاءَ الْفُرَاتِ أَوَّلُ أَرْضٍ وَ أَوَّلُ مَاءٍ قَدَّسَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى …
⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید
📚کامل الزیارات، ص 271
قَالَ [هشام]: قُلْتُ [لِأَبِي عَبْدِ اللهِ] فَمَا لِمَنْ یُجَهِّزَ إِلَیْهِ وَ لَمْ یَخْرُجْ لَعَلَّهُ تُصِیبُهُ [لِقِلَّةِ نَصِیبِهِ] قَالَ یُعْطِیهِ اللَّهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ- مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ وَ یُصْرَفُ عَنْهُ مِنَ الْبَلَاءِ مِمَّا قَدْنَزَلَ لِیُصِیبَهُ وَ یُدْفَعُ
عَنْهُ وَ یُحْفَظُ فِی مَالِهِ.
هشام از امام صادق علیه السلام پرسیدم: اجر کسى که دیگرى را مجهّز کرده و به زیارت قبر حضرت سیدالشهدا صلوات الله علیه بفرستد ولى خودش بواسطه عارضه و علّتى که پیش آمده به زیارت نرود چیست؟
حضرت فرمودند:
1- به هر یک درهمى که خرج کرده و انفاق نموده همانند کوه احد حسنات حق تعالى براى او منظور مى فرماید.
2- جایگزین میکند برای او (در همین دنیا) چند برابر آنچه متحمّل شده (و هزینه کرده).
3- بلا و گرفتارى هائى که بطور قطع نازل شده تا به وى اصابت کند را از او دفع می نماید.
4- مال و دارائى او را حفظ و نگهدارى مى کند.
كامل الزيارات صفحه 124
▪️أَقُولُ رَوَی فِی کِتَابِ الْمَنَاقِبِ الْقَدِیمِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَحْمَدَ الْعَاصِمِیِّ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ أَحْمَدَ الْبَیْهَقِیِّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظِ عَنْ یَحْیَی بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِیِّ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِیِّ عَنْ أَبِی عَلِیٍّ الطَّرَسُوسِیِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْحُلْوَانِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ یَعْمُرَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَبَّادٍ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ الْجُعْفِیِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیهما السلام قَالَ: لَمَّا قُتِلَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ جَاءَ غُرَابٌ فَوَقَعَ فِی دَمِهِ ثُمَّ تَمَرَّغَ ثُمَّ طَارَ فَوَقَعَ بِالْمَدِینَةِ عَلَی جِدَارِ فَاطِمَةَ بِنْتِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیهما السلام وَ هِیَ الصُّغْرَی فَرَفَعَتْ رَأْسَهَا فَنَظَرَتْ إِلَیْهِ فَبَکَتْ بُکَاءً شَدِیداً وَ أَنْشَأَتْ تَقُولُ:
نَعَبَ الْغُرَابُ فَقُلْتُ مَنْ تَنْعَاهُ وَیْلَکَ یَا غُرَاب
قَالَ الْإِمَامَ فَقُلْتُ مَنْ قَالَ الْمُوَفَّقُ لِلصَّوَابِ
إِنَّ الْحُسَیْنَ بِکَرْبَلَاءَ بَیْنَ الْأَسِنَّةِ وَ الضِّرَابِ
فَابْکِی الْحُسَیْنَ بِعَبْرَةٍ تُرْجِی الْإِلَهَ مَعَ الثَّوَاب
قُلْتُ الْحُسَیْنَ فَقَالَ لِی حَقّاً لَقَدْ سَکَنَ التُّرَابَ
ثُمَّ اسْتَقَلَّ بِهِ الْجَنَاحُ فَلَمْ یُطِقْ رَدَّ الْجَوَابِ ... .
▪️حضرت علی إبن الحسین علیهما السّلام فرمودند: موقعی که امام حسین علیه السّلام شهید شد، کلاغ سیاهی آمد و خود را به خون حسین علیه السّلام رنگین نمود، بعد پرواز کرد و رفت در مدینه بر سر دیوار خانه #فاطمه_صغرا دختر امام حسین علیه السّلام نشست. وقتی فاطمه سر بلند کرد و چشمش به آن کلاغ سیاه افتاد، شدیدا شروع به گریه نمود و این اشعار را انشاد کرد:
کلاغ سیاه خبر مرگ آورد. من گفتم: ای کلاغ وای بر تو! خبر مرگ که را آورده ای ؟! گفت: خبر مرگ امام آورده ام، گفتم: کدام امام ؟! گفت: آن امامی که در صواب موفق بود. همان حسینی که در کربلا بین نیزه و شمشیر شهید شد. برای حسین گریه کن و یک نوع اشکی بریز که امید ثواب از خدا داشته باشی. گفتم: حسین ؟! به من گفت: حقا که در خاک ساکن شد. سپس آن کلاغ برخاست و نتوانست جواب بگوید ... .
📚 بحارالأنوار ٫ جلد 45 ٫ صفحه 172
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅ «فضیلت خواندن سوره توحید».
▪️عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَطِیَّةَ عَنْ عُمَرَ بْنِ یَزِیدَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام مَنْ قَرَأَ «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» حِینَ یَخْرُجُ مِنْ مَنْزِلِهِ عَشْرَ مَرَّاتٍ لَمْ یَزَلْ فِی حِفْظِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ کِلَاءَتِهِ حَتَّی یَرْجِعَ إِلَی مَنْزِلِهِ.
▪️امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس هنگامی که از منزلش خارج می شود، ده مرتبه سوره «قل هو الله أحد» را بخواند، دائماً در حفاظت و حراست خداوند عز و جل است تا زمانی که به خانه اش باز گردد.
📚 الکافی ٫ جلد 2 ٫ صفحه 542
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
در حرم های مطهر صدایت را بالا نبر.
مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان - آداب زیارت بخشی از مواردی که در زیارت باید رعایت شود را می آورد و مورد بیست و دوم این است:
●الثاني والعشرون : أن لا يرفع صوته بما يزور به كما نبهت عليه في كتاب (هدية الزائر).
●بیست و دوم: بلند نکردن صدای خود در وقت زیارت، چنانکه در «هدیة الزائرین» ذکر کردم.
🔘👈آفتاب سوختگی
▪️امام صادق علیه السلام و الیه التسلیم برای شیعیان و زوار امام حسین علیه السلام و الیه التسلیم دست به دعا برداشته و چنین فرمودند:
... اللهُم إِنَّ أَعْدَاءَنَا عَابُوا عَلَیْهِمْ خُرُوجَهُمْ فَلَمْ یَنْهَهُم ذَلِکَ عَنِ النهُوضِ وَ الشُّخُوصِ إِلَیْنَا خِلَافاً عَلَیْهِمْ فَارحَم تِلْکَ الْوجُوهَ التِی غَیرَتْهَا الشمْسُ وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْخُدُودَ الَّتِی تَقَلب عَلَی قَبْرِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْأَعْیُنَ التِی جَرَتْ دُمُوعُهَا رَحْمَةً لَنَا وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْقُلُوبَ الَّتِی جَزِعَتْ وَ احْتَرَقَتْ لَنَا وَ ارْحَمْ تِلْکَ الصَّرْخَةَ الَّتِی کَانَت لَنَا اللَّهُم إِنِّی أَسْتَودِعُکَ تِلْکَ الْأَنْفُسَ وَ تِلْکَ الْأَبْدَانَ حَتی تُرَویَهُم مِنَ الْحَوْضِ یَوْمَ الْعَطَشِ...
✔خداوندا دشمنان ما
شیعیان را به خاطر این سفرشان بسوی قبور ما نکوهش کردند ولی
این امر
شیعیان را در مخالفت با دشمنان
، از برخاستن و روانه شدن به سوی ما
، باز نداشت
. پروردگارا رحم آور بر این صورتهایی که به حرارت آفتاب سوخته
و آن صورتهایی که هر دو گونه آن پیاپی بروی قبر ابا عبد الله الحسین علیه السلام گذاشته شده
و رحمت نما بر آن چشمهایی که از سر رحمت و دلسوزی بر ما اشکها رانده
و آن دلهایی که بی تاب گشته
و به خاطر ما سوزش و گدازش بسیار یافته و
رحم آور بر آن فریادها که در ماتم ما برخاسته است.
خداوندا آن جانها را و آن بدنها را به امان تو میسپارم
تا آنکه در روز عطش .(قیامت)
از حوض کوثر سیرابشان سازی...
📓ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۹۴
امیرالکلام علی سلام الله علیه و آله فرمودند:
رُبَّ مُتَنَسِّكٍ وَ لاَ دِينَ لَه
چه بسیار عبادت کننده اى که دین ندارد.
📔غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 257
#عبادت
اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
محمد بنابیعمیر گوید شنیدم
از امام صادق علیهالسلام که فرمودند: «لَا یخَلِّدُ اللَهُ فِی النَّارِ إلَّا أَهْلَ الْکفْرِ وَالْجُحُودِ وَ أَهْلَ الضَّلَالِ وَالشِّرْک»،
«خداوند به طور جاویدان در آتش کسی را نگه نمیدارد مگر اهل کفر و إنکار، و شرک و ضلالت را»، « و آن مؤمنانی که از گناهان کبیره اجتناب ورزند، از گناهان صغیره آنها بازپرسی به عمل نمیآید»، خداوند میفرماید: ﴿إِن تَجْتَنِبُوا کبَآئِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکفِّرْ عَنکمْ سَیاتِکمْ وَ نُدْخِلْکم مُدْخَلاً کرِیمًا﴾،(1)
«اگر شما از گناهان بزرگی که از آن نهی شدهاید اجتناب کنید، ما از بدیهای شما صرف نظر میکنیم! و شما را در محلّ و مدخل کریمانه و شایستهای داخل خواهیم نمود. ابن ابیعمیر گوید عرض کردم: ای پسر رسول خدا! بنابراین، شفاعت برای چه طائفهای از گناهکاران است؟! حضرت علیهالسلام فرمود: پدرم از پدرانش از أمیرالمؤمنین علیهمالسلام برای من بیان فرمود: شنیدم رسول خدا صلیاللهعلیهوآله میفرمود: «إنَّمَا شَفَاعَتِی، لاِهْلِ الْکبَآئِرِ مِنْ أُمَّتِی، فَأَمَّا الْمُحْسِنُونَ مِنْهُمْ فَمَا عَلَیهِمْ مِنْ سَبِیلٍ»، «این است و غیر از این نیست که شفاعت من فقط برای مرتکبین گناهان کبیره از امّت من است، و امّا نیکوکاران از ایشان، برای آنان هیچ گونه مؤاخذهای نیست». ابن ابیعمیر گوید عرض کردم: ای پسر رسول خدا! چگونه شفاعت برای مرتکبین معاصی کبیره است؟! در حالی که خدا میفرماید:
﴿وَ لَا یشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَی' وَ هُم مِنْ خَشْیتِهِ مُشْفِقُونَ﴾،(2)
«شفاعت نمیکنند مگر برای آن که پسندیده باشد، و ایشان از خشیت خدا در ترس باشند». و کسی که مرتکب گناه کبیره شود، پسندیده نیست. حضرت علیهالسلام فرمود: ای أبا أحمد! هیچ مؤمنی، گناهی انجام نمیدهد مگر آنکه آن گناه او را ناخوشایند میآید و برای آن نادم و پشیمان میشود، و رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمودند: «کفَی بِالنَّدَمِ تَوْبَةً»، «همان ندامتِ تنها، توبه است» و نیز فرموده است: «مَنْ سَرَّتْهُ حَسَنَتُهُ وَ سَآءَتْهُ سَیئَتُهُ فَهُوَ مُؤْمِنٌ»، «کسی که کار خیرش خوشایند او باشد، و کار بدش ناخوشایند او باشد، او مؤمن است»، بنابراین کسی که گناهی کند و پشیمان نشود مؤمن نیست و شفاعت برای او نیست، او ظالم است
و خدا میفرماید: ﴿مَا لِلظَّٰلِمِینَ مِنْ حَمِیمٍ وَ لَا شَفِیعٍ یطَاعُ﴾،(3)
«از برای ظالمان هیچ دوست شفیق و مهربانی، و هیچ شفیع پذیرفته شدهای نیست». عرض کردم: ای پسر رسول خدا! چگونه کسی که از گناهی که کرده پشیمان نشود مؤمن نیست؟! حضرت علیهالسلام فرمود: ای أبا أحمد! هیچ کسی نیست که مرتکب گناه کبیرهای شود و بداند که به پاداش آن عذاب میشود مگر آنکه بر آنچه انجام داده است پشیمان میشود، و چون پشیمان و نادم شد توبه کرده است و در این صورت مستحقّ شفاعت میباشد، و اگر پشیمان و نادم نشد، بر آن گناه مُصِرّ است، و مصرّ بر گناه آمرزیده نمیشود، چون به عذاب و پاداش عملی که انجام داده است ایمان نیاورده است، و اگر به عقوبت و پاداش، مؤمن باشد حتماً پشیمان میشود، و رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرموده است: «لَا کبِیرَةَ مَعَ الاِسْتِغْفَارِ، وَ لَا صَغِیرَةَ مَعَ الإصْرَارِ»، «در صورت استغفار و توبه هیچ گناه کبیرهای باقی نمیماند، و در صورت اصرار هیچ گناه صغیرهای صغیره نیست»، و امّا گفتار خداوند: ﴿وَ لَا یشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَی﴾،(4)
«شفاعت نمیکنند مگر از کسی که از او راضی باشند»، مراد آن است که دینش مورد رضایت و پسندیدگی باشد، و دین عبارت است از إقرار به پاداش نیکیها و زشتیها. و کسی که خداوند دین او را بپسندد، بر گناهی که نموده است پشیمان میشود، چون به عاقبت و پاداش آن در روز قیامت معرفت پیدا کرده است.(5)
📗1 . نسا/ 31
📗2 انبیا/ 28
📗3 . غافر/ 18
📗4 . انبیا/ 28
📓5 . بحارالأنوار، ج۸، ص۳۵۱ / 📓التوحید، ص۴۰۷/ 📓مشکاه الانوار، ص۳۲۸/📓 البرهان، ج3، ج318
📓خزان العلم، حسین رزاقی،ج3، ص199
#شفاعت
اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
حرز ابي دجانة تحقیق شده.png
89.6K
حرز ابی دجانه با تصحیح دقیق از سوی محققین و پژوهشگران حدیث اهل بیت معصومین سلام الله علیهم ویرایش شده است
بعضی از حرزها به این نام . در بازار . در بعضی از کلمات غلطست و این حرز صحیحترین حرز ابی دجانه است
ابی دجانه شخصی بود که از اجنه و شیاطین در منزل و کارش به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شکایت کرد و این حرز را حضرت رسول فرمودند و قویترین است .
جهت دفع اجنه کافر و شیاطین از
زندگی و رزق و کار و کسب تان
این حرز را چاپ کنید و در محل زندگی و کارتان به دیوار بزنید
حرز در فرمت عالی جهت چاپ . آماده شده است🔴
#استاد_زارع_شیرازی
#آموزش_مداحی_استاد_زارع_شیرازی
#مخترع_فنون_مداحی_کشور
#تنها_استاد_مداحی_با_سوابق_در_پنجاه_ارگان_و_اماکن_مذهبی_کشور
#تنها_استاد_با_تربیت_۹۷۰۰_روضه_خوان_و_مداح_در_کل_کشور_۹۲_تا_۱۴۰۳
#اینجا_مداح_نشدن_نداریم
#اینجا_روضه_خوان_نشدن_نداریم
#یا_فاطمه_اشفعی_لنا_فی_الجنه
رابط ایتا
@Rabet69
رابط تلگرام
@Rabet69110
وبسایت رسمی ❤️
zareshirazi.com
تمام اطلاعات🔵
https://yek.link/zareshirazi.com
کانال اصلی تلگرام
https://t.me/ostadzareshirazi110
کانال اصلی ایتا
https://eitaa.com/ostadzareshirazi110
اینستا🧡
http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali
فإن قال: یقیم من یقوم مقامه فلیس یقوم عندنا و عندکم مقام الامام إلّا الإمام.
ابن قبة رازی از متکلمین شیعه در پاسخ به اعتراضات ابن بشار علیه غیبت امام عصر عجل الله فرجه مینویسد:
اگر کسی بگوید: حضرت صاحب الامر (سلام الله علیه) در زمان غیبتشان کسی را قائم مقام و نائب خود میکند؟ به او میگوییم: کسی در نزد ما [شیعیان امامیه] قائم مقام و نائب امام معصوم نمیشود مگر خود امام معصوم (علیه السلام)
📕کمال الدین و تمام النعمة . شیخ صدوق
، ج۱، ص۵۷
اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
امام صادق سلام الله علیه
همانا روز را شب کردیم در حالیکه برای ما دشمن تر از کسانیکه ادعای محبت و مودت ما داشتند نیافتیم
رجال کشی ص257
امام صادق سلام الله علیه
مردم گروه گروه در اخر الزمان از دین خارج خواهند شد همان طور که در صدر اسلام گروه گروه وارد میشدند
الملاحم و الفتن ص 144
یاآل محمد
بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ مِنَ الْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ الشَّيَاطِينِ وَ حِزْبِهِمُ الظَّالِمِينَ لَكُمْ [وَ] الْجَاحِدِينَ لِحَقِّكُمْ وَ الْمَارِقِينَ مِنْ وِلايَتِكُمْ وَ الْغَاصِبِينَ لِإِرْثِكُمْ [وَ] الشَّاكِّينَ فِيكُمْ [وَ] الْمُنْحَرِفِينَ عَنْكُمْ وَ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَكُمْ وَ كُلِّ مُطَاعٍ سِوَاكُمْ وَ مِنَ الْأَئِمَّةِ الَّذِينَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ فَثَبَّتَنِيَ اللَّهُ أَبَدا مَا حَيِيتُ عَلَى مُوَالاتِكُمْ وَ مَحَبَّتِكُمْ وَ دِينِكُمْ وَ وَفَّقَنِي لِطَاعَتِكُمْ وَ رَزَقَنِي شَفَاعَتَكُمْ، وَ جَعَلَنِي مِنْ خِيَارِ مَوَالِيكُمْ التَّابِعِينَ لِمَا دَعَوْتُمْ إِلَيْهِ وَ جَعَلَنِي مِمَّنْ يَقْتَصُّ آثَارَكُمْ وَ يَسْلُكُ سَبِيلَكُمْ وَ يَهْتَدِي بِهُدَاكُمْ وَ يُحْشَرُ فِي زُمْرَتِكُمْ وَ يَكِرُّ فِي رَجْعَتِكُمْ وَ يُمَلَّكُ فِي دَوْلَتِكُمْ وَ يُشَرَّفُ فِي عَافِيَتِكُمْ وَ يُمَكَّنُ فِي أَيَّامِكُمْ وَ تَقَرُّ عَيْنُهُ غَدا بِرُؤْيَتِكُمْ
بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي
یا آل محمد
خَلَقَكُمُ اللَّهُ أَنْوَارا فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقِينَ حَتَّى مَنَّ عَلَيْنَا بِكُمْ فَجَعَلَكُمْ فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ جَعَلَ صَلاتَنَا عَلَيْكُمْ وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وِلايَتِكُمْ طِيبا لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْكِيَةً لَنَا وَ كَفَّارَةً لِذُنُوبِنَا
یا آل محمد
أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُكَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقُونَ الصَّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطِيعُونَ لِلَّهِ الْقَوَّامُونَ بِأَمْرِهِ الْعَامِلُونَ بِإِرَادَتِهِ، الْفَائِزُونَ بِكَرَامَتِهِ
امام هادی سلام الله علیه
در زیارت جامعه کبیره
میفرمایند
وَ بَرِئْتُ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ مِنَ اَلْجِبْتِ وَ اَلطَّاغُوتِ وَ اَلشَّيَاطِينِ وَ حِزْبِهِمُ اَلظَّالِمِينَ لَكُمْ وَ اَلْجَاحِدِينَ لِحَقِّكُمْ وَ اَلْمَارِقِينَ مِنْ وَلاَيَتِكُمْ وَ اَلْغَاصِبِينَ لِإِرْثِكُمُ اَلشَّاكِّينَ فِيكُمُ اَلْمُنْحَرِفِينَ عَنْكُمْ وَ
♦️ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَكُمْ ♦️
و کل مطاع سواکم
ترجمه
بسوى خداى عز و جل از دشمنانتان بيزارى جستهام،و از جبت و طاغوت،و از شياطين و حزبشان كه در بارۀ شما ستم كردند،و حق شما را منكر شدند،و از حوزۀ ولايتتان خارج گشتند،و ميراثتان را غصب كردند،و در مقامات شما دستخوش شكّ و ترديد شدند،و از شما منحرف گشتند
،همچنين بيزارى جستهام
از هر ولیجه و معتمد و مرجع مردم غير شما،و
از هر فرمانروائى بجز شما
اسناد زیارت جامعه کبیره✅
عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۲۷۲
من لا يحضره الفقيه ج ۲، ص ۶۰۹
تهذيب الأحکام ج ۶، ص ۹۵
المزار الکبير ج ۱، ص ۵۲۳
المحتضر ج ۱، ص ۲۱۵
الوافي ج ۱۴، ص ۱۵۶۶
بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۹۹، ص ۱۲۷
زاد المعاد ج ۱، ص ۲۹۶
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا حُمَيْدُ بْنُ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الصَّبَّاحِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيٍّ الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْحَضْرَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ قَالَ أَخْبَرَنِي مَنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ ع خَرَجَ مِنْ هَذَا الْأَمْرِ مَنْ كَانَ يَرَى أَنَّهُ مِنْ أَهْلِهِ وَ دَخَلَ فِيهِ شِبْهُ عَبَدَةِ الشَّمْسِ وَ الْقَمَرِ.
نعمانى از ابراهیمبن عبدالحمید آورده است: کسى که از ابوعبدالله (علیهالسلام) شنیده بود، به من خبر داد که امام علیهالسلام فرمود: وقتى قائم
(علیهالسلام وعجل الله تعالی فرجه الشریف) خروج کند،
افرادى که میپنداشتند مدعی و یار و یاور امام خواهند بود،
از فرمان او و لشکر او خارج میشوند
اما اشخاصی که شبیه خورشید و ماه پرستان هستند
تحت فرمان امام میآیند!
📗اکسیرمهدویت، حسین رزاقی، ص486
📗الغيبة للنعماني، النص، ص: 317
📗بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج52، ص: 364
اللهم عجل لولیک الفرج.
عَنْ زُرَارَةَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِالله عليه السّلام ؛
يَا زُرَارَةُ إِنَّ السَّمَاءَ بَكَتْ عَلَى الْحُسَيْنِ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً بِالدَّمِ ، وَ إِنَّ الْأَرْضَ بَكَتْ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً بِالسَّوَادِ ، وَ إِنَّ الشَّمْسَ بَكَتْ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً بِالْكُسُوفِ وَ الْحُمْرَةِ ، وَ إِنَّ الْجِبَالَ تَقَطَّعَتْ وَ انْتَثَرَتْ ، وَ إِنَّ الْبِحَارَ تَفَجَّرَتْ ، وَ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ بَكَتْ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً عَلَى الْحُسَيْنِ ، وَ مَا اخْتَضَبَتْ مِنَّا امْرَأَةٌ وَ لَا ادَّهَنَتْ وَ لَا اكْتَحَلَتْ وَ لَا رَجَّلَتْ حَتَّى أَتَانَا رَأْسُ عُبَيْدِالله بْنِ زِيَادٍ وَ مَا زِلْنَا فِی عَبْرَةٍ بَعْدَهُ.
زرارة از إمام صادق عليه السّلام نقل میکند که حضرتش فرمود ؛
اى زراره آسمان تا چهل روز بر حسين بن علىّ خون باريد ، و زمين تا چهل روز تاريك بود ، و خورشيد تا چهل روز گرفته و نورش سرخ بود ، و كوهها تكه تكه شده و پراكنده گشتند و درياها روان گرديده. و فرشتگان تا چهل روز بر آن حضرت گريستند ، و هيچ زنى از ما أهل بيت خضاب نكرد و روغن به خود نماليد و سرمه نكشيد و موهايش را شانه نزد تا وقتى كه سر عُبيدالله بن زياد را به نزد ما فرستادند و پيوسته بعد از شهادت آن حضرت چشمانمان ، اشك آلود بود.
بحارالأنوار ۴۵ / ۲۰۶ ، حدیث ۱۳ ، عن کامل الزیارات / باب ۲۶ ، حدیث ۶.
#أربعین