eitaa logo
کانال احادیث خالص اهلبیت . استاد زارع شیرازی
87 دنبال‌کننده
401 عکس
8 ویدیو
1 فایل
تنها نجات . عمل به حدیث ثقلین پیامبر ص که فرمودند انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و اهلبیتی . فقط قرآن و اهلبیت ۱۴ معصوم و بس .
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق علیه السلام فرمود: «اذا اصابَتْکمْ بَلِیةٌ وَعَناءٌ فَعَلَیکمْ بِقُمْ. فَانَّهُ مَأْوی الْفاطِمِیینَ، وَمُسْتَراحُ الْمُؤْمِنینَ. وَسَیأتی زَمانٌ ینْفَرُ اوْلِیائُنا وَمُحِبُّونا عَنَّا وَیبْعُدُونَ مِنّا، وَذلِک مَصْلَحَةٌ لَهُمْ لِکیلا یعْرَفُوا بِوِلایتِنا، وَیحْقِنُوا بِذلِک دِمائَهُمْ وَامْوالَهُمْ. وَما ارادَ احَدٌ بِقُمْ وَأَهْلِه سُوءاً الّا اذَلَّهُ اللَّهُ وَابْعَدَهُ مِنْ رَحْمَتِهِ ؛ هر زمان بلاها و نگرانی های شما را فراگرفت به قم پناه ببرید. زیرا قم پناهگاه فاطمیین و محل راحتی مؤمنان است. و زمانی خواهد آمد که اولیاء و دوستان ما از ما دور می شوند و از شهرهای ما کوچ می کنند، واین کار به مصلحت آنان است، برای این که به ولایت ما شناخته نشوند، و جان و مال خود را حفظ کنند و هر کس به قم و اهل قم نظر بدی کند خداوند او را ذلیل کرده و از رحمتش دور می سازد». بحارالانوار، ج 60، ص 214، ح 32 ♦️ جماعتی از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند که: «اذا عَمَّتِ الْبَلایا فَالْامْنُ فی کوفَةِ وَنَواحیها مِنَ السَّوادِ وَقُمْ مِنَ الْجَبَلِ وَنِعْمَ الْمَوْضِعُ قُمْ لِلْخائِفِ الطَّائِفِ ؛ هنگامی که بلا فراگیر شود امنیت در کوفه و اطراف آن در عراق، و قم در منطقه جبل (ایران) خواهد بود و قم محل خوبی برای افراد خائف و سرگردان است».[24] بحارالانوار، ج 60، ص 214، ح 28 ♦️ امام صادق علیه السلام فرمود: «اذا فَقَدَ الْامْنُ مِنَ الْعِبادِ، وَرَکبَ النَّاسُ عَلَی الْخُیولِ، وَاعْتَزَلُوا النّساءَ وَالطّیبَ، فَالْهَرْبُ الْهَرْبُ عَنْ جَوارِهِمْ، فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِداک: الی اینَ؟ قالَ: الی الْکوفَةِ وَنَواحیها، اوْ الی قُمْ وَحَوالیها فَانَّ الْبَلاءَ مَدْفُوعٌ عَنْهُما ؛ هنگامی که امنیت از میان مردم رخت بربست، و مردم سوار بر مرکب های جنگی شده، و از همسران خویش و بوی خوش فاصله گرفتند، از آنها فرار کنید. راوی می گوید عرض کردم: فدایت گردم به کجا فرار کنیم؟ فرمود: به سمت کوفه و حوالی آن، یا قم و نواحی آن، زیرا بلا از این دو شهر دفع شده است».[25] بحارالانوار، ج 60، ص 214، ح 29 ♦️ سلیمان بن صالح می گوید: روزی خدمت امام صادق علیه السلام بودم، که از فتنه های بنی عبّاس و مشکلاتی که از سوی آنها دامنگیر مردم شده بود سخن به میان آمد، عرض کردم: فدایت گردم، در چنین زمانی مردم به کجا پناه ببرند؟ فرمود: «الی الْکوفَةِ وَحَوالیها وَالی قُمْ وَنَواحیها، ثُمَّ قالَ: فی قُمْ شیعَتُنا وَمَوالینا ؛ به کوفه و حوالی آن و قم و اطراف آن پناه ببرید. سپس فرمود: شیعیان و موالیان ما در قم هستند بحارالانوار، ج 60، ص 215، ح 35
یااباعبدالله یااباعبدالله یااباعبدالله: خطبه مشهور مولاناامیرالمومنین علی سلام الله علیه:❤️ پس بدانيد كه بزودى پس از من زمانى بر شما بيايد كه در آن روزگار چيزى پوشيده‌تر از حق و آشكارتر از باطل و فزونتر از دروغ بر خداى تعالى و رسولش صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم نيست و در ميان مردم آن روزگار بى‌ارزشترين كالا كتاب خداست اگر آن گونه كه بايد خوانده شود،و هيچ كالايى پر مشترى‌تر از همان كتاب خدا نيست اگر آياتش از جاى خود تحريف و تغيير يابد .در ميان بندگان و هم در ميان شهرها در آن روزگار چيزى مورد انکارتر از معروف و خیر نمى‌باشد، و چيزى هم مطلوبتراز گناه و منكر، نيست. در آن زمان هيچ كار هرزه‌اى بدتر و هيچ كيفرى جانگيرتر ،از راهيابى به وقت گمراهى نيست ،زيرا قرآن‌دانان،قرآن را پشت سر اندازند و حافظانش،آن را در طاق فراموشی گذارند تا آنكه هواهای نفسانى . ايشان را در پى خود كشاند،و اين شيوه را از پدران خود به ارث برند و به دروغ .دست به تفسير و تحريف قرآن زنند و آن را به بهاى كمى بفروشند و بدان تمايلى نداشته باشند. در اين زمان است كه قرآن و اهل آن مطرود از جامعه مى‌گردند، و هر دوى آنها همراهان يك راهند ،و كسى پناهشان ندهد .وه كه چه همراهان پسنديده‌اى! خوشا به حال آن دو و آنچه كه به خاطرش مى‌كوشند. در آن روزگار .قرآن و اهل قرآن در ميان مردمند ،ولى در حقيقت همراه با مردم نيستند .اين مردم بر اساس جدايى گرد هم جمع شوند و از جماعت جدا گردند .سرپرستى كار اين مردم و كار دينشان را كسانى عهده دارند كه به نيرنگ و زشتكارى و رشوه و آدمكشى در ميان آنها رفتار كنند ،گويا خود را جلوداران قرآن مى‌انگارند ،و حال آنكه قرآن،جلودار آنها نيست . از حق جز اسمی در ميان آنها ديده نمى‌شود و از قرآن جز خط‍‌ و نوشته‌اى در ميان ايشان بر جاى نمانده است. كسى است كه آوازۀ حكمتهاى قرآن به گوشش خورده و به پيروى آن درآيد، ولى هنوز از آن مجلس برنخاسته كه از دين بيرون رود و از روش پادشاهى به آيين پادشاهى ديگر درآيد و از تحت سرپرستى حاکمی به سرپرستى حاکمی،ديگر برآيد و از پيروى زمامدارى به پيروى زمامدارى،ديگر درآيد و از تعهّدات سلطانى،به زير بار تعهّدات سلطانى ديگر برود ،و بتدريج آن گونه كه خود خبر ندارند خداى تعالى آنان را با آرزو و اميد به نابودى كشاندو براستى كه دام خدا بسيار استوار است تا بدان جا كه در گناه و نافرمانى زاده شوند و به ستم،ديندارى كنند،و حال آنكه قرآن كريم از جور و ستم هرگز نگذرد .گمراهانى هستند سرگردان كه به غير دين خداى عزّ و جلّ‌،ديندارى كنند و براى غير خدا سر تعظيم فرود آرند. مساجد ايشان در آن روزگار از گمراهى آباد و از هدايت ويران است،[حق هدايت در آنها دگرگون گشته] قاريان قرآن و آبادكنندگان مساجد در آن زمان نوميدترين خلق خدا و آفريدگان آنند. گمراهى از آنان سرچشمه گيرد و به آنان باز گردد،و لذا حضور در مساجد آنها و رفتن به سوى ايشان ،كفر است بخداى بزرگ ،مگر كسى كه به مساجد آنان برود در حالى كه از گمراهى آنان آگاه باشد. در نتيجۀ رفتار و كردار آنها بر اين شيوه، مساجدشان از هدايت ويران و از گمراهى آباد است. سنّت خدا دگرگون گشته و به حدود و مقرّراتش تجاوز شده،و به سوى رهنمايى دعوت نكنند و غنايم را ميان اهلش تقسيم نكنند و به عهد و پيمان،وفادار نيستند. كشته‌هاى خود را كه به دستور زمامداران آنزمان در جنگها كشته شوندشهيد خوانند .با افترا و انكار سوى خداوند آمده‌اند.و با جهل و نادانى از دانش بى‌نيازى مى‌جويند،و اينها بيشتر مردان نيك و شايسته را به انواع شكنجه‌ها عذاب دادند، سخن راست آنها را افتراء بر خدا ناميدند، و كار نيك آنها را به بدى پاداش دادند. ۱.اصول کافي ج ۸، ص ۳۸۶ عنوان باب: الجزء الثامن > كِتَابُ اَلرَّوْضَةِ > خُطْبَةٌ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ۲.الوافي ج ۲۶، ص ۸۳ عنوان باب: الجزء السادس و العشرون > [كتاب الروضة] > أبواب الخطب و الرسائل > باب خطبته عليه السلام في إنذاره بما يأتي من زمان السوء > [1] ۳.بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۷۴، ص ۳۶۵ عنوان باب: الجزء الرابع و السبعون > كتاب الروضة > أبواب المواعظ و الحكم > باب 14 خطبه صلوات الله عليه المعروفة
رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «لَاٰ یَأْتِی عَلَیکُم زَماٰن إِلاّ الَّذي بَعْده شَرّ مِنْه!» «هیچ زمانی پیش نمی‌آید، جز اینکه زمان بعدی بدتر از آن است!!» 🖋جبیر بن نوف بن ابی الوداک می‌گوید: به ابو سعید خدری گفتم: «به خدا قسم هر سالی که بر ما می‌گذرد، از سال پیش بدتر است و هر حاکمی که بر ما مسلّط می‌گردد، از حاکم سابق ظالم‌تر است.» ابو سعید گفت: «آنچه را که گفتی من از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و شنیدم که می‌فرمود: «همواره وضع شما چنین خواهد بود؛ تا آن هنگام که کسی متولد گردد که مردم او را نشناسند، آنگاه زمین پر از ظلم شود، تا جایی که کسی قدرت نداشته باشد نام خدا را ببرد. سپس خداوند عزوجل مردی از من و از اهل بیت من علیهم‌السلام را برانگیزد و او زمین را پر از عدل کند، چنان که دیگران پیش از وی، آن را پر از ستم کرده باشند..» 📗أمالی طوسی، ج۲، ص۲۸۷ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ. و فرمودند امیر عوالم علی مظلوم (سلام الله علیه و آله): با مردم به گونه اى بياميزيد، كه اگر بميريد، بر شما بگريند، و اگر بمانيد با شما دوستى كنند.  📗حکمت 10 نهج البلاغه اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
✅ . منتظران ظهور حضرت قائم (سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه)در شهر جابلقا امام صادق (سلام الله علیه و آله)فرمودند: خداوند را در مشرق شهری به نام جابلقا است که دارای دوازده هزار درب است از طلا، بین هر درب تا درب دیگر یک فرسخ فاصله است، بر کنار هر درب برجی است که در آن دوازده هزار جنگجو است آماده جنگ، با اسب‌ها و شمشیر آخته و سلاح لازم، و منتظر قیام قائم ما(علیهم السلام) هستند. و من حجت خدا بر آنهایم. امام باقر علیه السلام فرمود: خداوند کوهی محیط بر دنیا آفریده از زبرجد سبز و سبزی آسمان نیز از سبزی همین کوه است، و گروهی را در پشت آن کوه آفریده که هیچ یک از چیزهایی که بر مردم واجب نموده از قبیل نماز و زکات، بر آنها واجب نکرده و همه آنها دو نفر از این امت را لعنت می‌کنند. و نام آن دو را برد. 📕بحار الأنوار، ج۲۷، ص۴۷ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
مقایسه کردن و هم رتبه قرار دادن افراد و اشخاص با «یاران خاص» امیرالمومنین علیه السلام که از «شیعیان خالص و واقعی» بودند موجب «آزار معصومین» علیهم السلام است! 📗البرهان في تفسير القرآن، ج‏۴، ص۶۰۵ 📗بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۶۵، ص۱۵۹ 📗التفسير الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص۳۱۴ در حدیثی مشهور به حدیث الخیط  امام محمدباقر (صلوات الله علیه و آله) به جابر جعفی (رضوان الله علیه) فرمودند: «ای جابر؛ به ‌درستی که با ما اهل بیت علیهم السلام احدی قابل قیاس نمی‌شود، پس هر کس شخصی را با ما مقایسه کند، همانا کافر شده است.» 📗نوادر المعجزات في مناقب الأئمة الهداة عليهم السلام، ص۲۶۷ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
مردی از امام صادق علیه السلام پرسید: آیا رسول خدا صلی الله علیه و آله در حق ابوذر رحمه الله چنین فرمود: «آسمان سایه نیافکنده و زمین بر خود حمل نکرده سخنگویی راستگوتر از ابوذر» حضرت فرمود: بله. راوی پرسید: پس رسول خدا و امیرالمؤمنین و حسن و حسین علیهم السلام کجا هستند؟ حضرت فرمود: یک سال چند ماه است؟ گفتم: دوازده ماه فرمود: چند ماه از میان آنها حرام است؟ گفتم: چهارماه. فرمود: آیا ماه رمضان از جمله آن ماه‌هاست؟ گفتم: نه. حضرت فرمود: در ماه رمضان شبی است که برتر از هزار ماه است. کسی را با ما اهل بیت نمی‌توان قیاس کرد. 📗معانی الاخبار، ص۵۶ 📗اختصاص، ص۱۲ و ۱۳ (با سندی دیگر) اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
مرحوم شیخ‌علی نمازی‌شاهرودی نقل میکند: در كتاب السلسبيل علامه جليل حاج ميرزا أبو الحسن إصطهباناتى آمده است: از بعضی از شاگردان صاحب جواهر شنیدم که در مجلس درس ایشان، طلبه‌ای وارد شد در حالیکه در دستش کتاب فلسفه بود. صاحب جواهر از آنچه در دست داشت، پرسید. وقتی که دید کتاب فلسفه است، گفت: بخدا سوگند که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) از جانب خدا نیامد مگر برای ابطال این خرافات و مزخرفات. 📗مستدرك سفينة البحار، ج۸، صفحه۳۰۲ 📗قصص العلماء مرحوم تنکابنی صفحه ۲۵۸ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
زيارت حضرت ولیّ عصر إمام زمان أرواحنا لِتُرابِ مَقْدَمِهِ الفِداء در روز جمعه ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ فى أرْضِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ فى خَلْقِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذى يَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَن الْمُؤْمِنينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أيُّهَا الْوَلِىُّ النّاصِحُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَ عَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الأمْرِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ ، أنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ و أُخْراكَ ، أَتَقَرَّبُ إلَى اللهِ تَعالى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ ، وَ أنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلى يَدَيْكَ ، وَ أسْئَلُ اللهَ أنْ يُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أنْ يَجْعَلَنی مِن الْمُنْتَظِرينَ لَكَ ، وَ التّابِعينَ وَ النّاصِرينَ لَكَ عَلى أعْدائِكَ ، وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فى جُمْلَةِ أوْلِيائِكَ ، يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ الله عَلَيْكَ وَ عَلى آلِ بَيْتِكَ ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ ، وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فيه ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلى يَدَيْكَ ، وَ قَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ ، وَ أنَا يا مَوْلاىَ فيهِ ضَيْفُكَ وَ جارُكَ ، وَ أنْتَ يا مَوْلاىَ كَريمٌ مِنْ أوْلادِ الْكِرامِ ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَ الإجارَةِ ، فَأضِفْنى وَ أَجِرْنى ، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَ عَلى أهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. 1 خرداد 1403 رابط ایتا @Rabet69 رابط تلگرام @Rabet69110 وبسایت رسمی ❤️ zareshirazi.com تمام اطلاعات🔵 https://yek.link/zareshirazi.com کانال اصلی تلگرام https://t.me/ostadzareshirazi110 کانال اصلی ایتا https://eitaa.com/ostadzareshirazi110 اینستا🧡 http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali
شیخ مفید می‌نویسد: کوفیان پس از دو روز، هانی بن هانی سبیعی و سعید بن عبد الله حنفی را با نامه‌ای به جانب امام حسین (علیه السلام) فرستادند که مضمون آن این بود: بسمِ اللهِّ الرّحمنِ الرّحيمِ ، للحسينِ بنِ عليٍّ من شيعتهِ منَ المؤمنينَ والمسلمينَ. أمّا بعدُ : فحيَّ هلا ، فإِنّ النّاسَ ينتظرونَكَ ، لا رأيَ لهم غيركَ ، فالعجلَ العجلَ ، ثمّ العجلَ العجلَ ، والسلامُ. بسم اللّه الرحمن الرحیم. به حسین بن علی از طرف شیعیان مؤمن و مسلمان او. اما بعد؛ فوراً حرکت کن! زیرا مردم در انتظار تو هستند و کسی غیر از تو غمخوار آنان نیست. العجل! العجل! العجل! و السّلام! 📕الإرشاد، ج‏۲، ص۳۸ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج کانال ایتای احادیث خالص دوازده امام معصوم جمع آوری استاد گرانقدر زارع شیرازی♦️ https://eitaa.com/ahadisostadzareshirazi110 کانال تلگرامی احادیث خالص دوازده امام معصوم جمع آوری استاد گرانقدر زارع شیرازی عضو شوید🌹 https://t.me/ahadisostadzareshirazi110/ کانال اصلی تلگرام https://t.me/ostadzareshirazi110 کانال اصلی ایتا https://eitaa.com/ostadzareshirazi110
اثرات نوشتن و نشر حدیث اهل بیت حتی پس از مرگ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَکَ وَرَقَةً وَاحِدَةً عَلَیْهَا عِلْمٌ تَکُونُ تِلْکَ الْوَرَقَةُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ سِتْراً فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّارِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی بِکُلِّ حَرْفٍ مَکْتُوبٍ عَلَیْهَا مَدِینَةً أَوْسَعَ مِنَ الدُّنْیَا سَبْعَ مَرَّاتٍ. رسول خدا صلی الله علیه و آله: مومن زمانی که بمیرد و یک ورق از او بماند که دانشی بر آن باشد، آن ورقه در روز قیامت میان او و دوزخ پرده شود و خدای تبارک و تعالی به هر حرفی که در آن نوشته است، شهری به او دهد که هفت برابر دنیا باشد. بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار علیهم السلام جلد 2 صفحه 144 باب 19 فضل کتابة الحدیث و روایته  حدیث 1 ترجمه القطره جلد 2 صفحه 15
در زیارت جامعه کبیره میخوانیم ۱(﴿آخِذٌ بِقَولِکمْ، عامِلٌ بِأمْرِکم﴾ امام هادی صلوات‌الله‌علیه در زیارت جامعه فرمودند که چگونه بخوانیم «اعتقادات و عقائد را از گفتار شما می‌گیرم، و عمل کننده به اوامر شما حضرات اهلبیت علیهم‌السلام هستم ».   امیرالمومنین صلوات‌الله‌علیه فرمود: «مَنْ أَخَذَ دِینَهُ مِنْ أَفْوَاهِ الرِّجَالِ أَزَالَتْهُ الرِّجَالُ وَ مَنْ أَخَذَ دِینَهُ مِنَ الْکتَابِ وَ السُّنَّةِ زَالَتِ الْجِبَالُ وَ لَمْ یزُل‏»، «هر کسی دین خود را از دهان شخصیت ها و ادم ها بگیرد، (همان) شخص ها ، او را از دین بر مى‌گردانند و هر کسی دین خود را از قرآن و سنّت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فراگیرد، کوه‌ها از بین مى‌روند، ولى ایمان او ماندگار است»(1). امیر المومنین علی علیه‌السلام فرمودند: «یا کمَیلُ لَا تَأْخُذْ إِلَّا عَنَّا تَکنْ مِنَّا»، « ای کمیل! (دین و علوم معارف را) تنها از ما فرا گیر تا در زمره ما و تحت ولایت ما باشی»(2). امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: « إِنَّ دِینَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ لَا یصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَةِ وَ الْآرَاءِ الْبَاطِلَةِ وَ الْمَقَاییسِ الْفَاسِدَةِ وَ لَا یصَابُ إِلَّا بِالتَّسْلِیمِ فَمَنْ سَلَّمَ لَنَا سَلِمَ وَ مَنِ اقْتَدَى بِنَا هُدِی‏»، «با عقل‌های ناقص و آرا و قیاس‌های بشری باطل و بی‌اساس به دین خدای تعالی نمی‌شود رسید، بلکه تنها با تسلیم در برابر وحی و اهل‌بیت وحی علیهم‌السلام به دست آورده می‌شود. پس هر کسی تسلیم ما شود، از انحراف در دین سالم می‌ماند و هر کسی به ما اقتدا کند هدایت می‌یابد»(3). حضرت امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «شَرِّقَا وَ غَرِّبَا فَلَا تَجِدَانِ عِلْماً صَحِیحاً إِلَّا شَیئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَیتِ»، «در طلب علم درست و راستین دین، به مشرق و مغرب بروید (و به هر دری بزنید) که  آن را پیدا نخواهید کرد، جز در آنچه از نزد ما اهل‌بیت (علیهم‌السلام) صادر شده است».(4) همچنین حضرت امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «أَمَا لَوْ أَنَّ رَجُلًا قَامَ لَیلَهُ وَ صَامَ نَهَارَهُ وَ تَصَدَّقَ بِجَمِیعِ مَالِهِ وَ حَجَّ جَمِیعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ یعْرِفْ وَلَایةَ وَلِی اللَّهِ فَیوَالِیهُ وَ یکونَ جَمِیعُ أَعْمَالِهِ بِدَلَالَتِهِ لَهُ عَلَیهِ مَا کانَ لَهُ عَلَى اللَّهِ حَقٌّ فِی ثَوَابٍ وَ لَا کانَ مِنْ أَهْلِ الْإِیمَان‏»،    «اگر کسی در شب‌های عمر خود به نماز ایستد و روزهایش را روزه بدارد و تمام اموالش را صدقه دهد و در تمام سال‌های عمر خود حج به جای آورد ولی با این اوصاف به ولایّت ولی خدا (یعنی امام معصوم و حجّت خدا) معرفت نداشته باشد تا در نتیجه آن معرفت، از او پیروی کند تمام اعمالش را با راهنمایی او به جا آورد، چنین کسی را در ثواب الهی بهره‌ای نیست و از اهل ایمان هم نخواهد بود»(5). 📗1 . کافی، ج1، ص14/ تصحیح الاعتقادات الامامیه، ص72/ 📗وسائل الشیعه، ج27، ص132/📗 روضه الواعظین، ج 1، ص28.📗 2 . تحف العقول، ص171/ 📗 بشاره المصطفی صلی الله علیه وآله لشیعه المرتضی علیه السلام، ص25/📗 وسائل الشیعه، ج27، ص30/ 📗 بحارالانوار، ج74، ص267/📗 سفینه البحار، ج8، ص503📗 3 . اصول کافی، ج1، ص500/📗 عیون اخبارالارضا علیه السلام، ج1، ص79/ 📗بحارالانوار، ج2، ص303/ 📗 تفسیر نورالثقلین، ج1، ص512/📗 مستدرک الوسائل، ج17، ص262📗 4 . الکافی، ج1، ص399/ 📗 الوافی، ج3، ص609/ 📗 بحرالانوار، ج46، ص335📗  5 . المحاسن، ج1، ص287/ 📗تفسیرالعیاشی، ج1، ص259/📗 الکافی، ج2، ص19/📗 الامالی للمفید، ص69/📗 الوافی، ج4، ص90/📗 وسائل الشیعه، ج1، ص119 📗شرح زیارت جامعه کبیره،خزان العلم، حسین رزاقی، ج۳، ص328 اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: من ضمانت مى‌کنم که زائر امیرالمومنین علیه‌السلام را از سختى‌ها و نگرانى‌هاى قیامت رهایى بخشم و او را در مقام و مرتبه خودم قرار دهم و همراه خود سازم(1). در دسته‌اى از روایات آمده است که علاوه بر ثواب زیارت، براى هر قدمى که زائر برمى‌دارد، خداوند پاداش‌هاى گوناگونى عطا مى‌کند:  صفوان جمّال گوید با امام صادق علیه‌السلام به کوفه رسیدیم، امام علیه‌السلام فرمود: این‌جا حرم جدم امیرالمومنین علیه‌السلام است. سپس به سوى آن حرکت کرد و به من فرمود: قدم‌هایت را کوتاه بردار و سرت را پایین بیانداز، زیرا براى هر قدمى، براى تو صدهزار حسنه نوشته مى‌شود و صدهزار کار بد از تو پاک مى‌گردد و صدهزار درجه بالا برده مى‌شود و صدهزار خواسته‌ات برآورده مى‌شود و پاداش هر صدیق و شهید براى تو ثبت مى‌گردد(2).  در حدیث دیگرى، امام صادق علیه‌السلام مى‌فرماید: «مَنْ زَارَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَجَّةً وَ عُمْرَةً فَإِنْ رَجَعَ مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَجَّتَینِ وَ عُمْرَتَینِ»، «کسى که امیرمومنان علی صلوات‌الله‌علیه را با پاى پیاده زیارت کند، خداوند براى هر قدمى یک حج و یک عمره بنویسد، پس اگر با پاى پیاده هم بازگردد، براى هر قدمى دو حج و دو عمره خواهد نوشت«.(3) سپس به راوى فرمود: این حدیث را با آب طلا بنویس(4). امام صادق علیه‌السلام فرمود: «مَنْ زَارَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَارِفاً بِحَقِّهِ غَیرَ مُتَجَبِّرٍ وَ لامُتَکبِّرٍ کتَبَ اللَّهُ لَهُ أَجْرَ مِائَةِ أَلْفِ شَهِیدٍ وَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ بُعِثَ مِنَ الْآمِنِینَ وَ هَوَّنَ عَلَیهِ الْحِسَابَ وَ اسْتَقْبَلَتْهُ الْمَلَائِکةُ فَإِذَا انْصَرَفَ شَیعَتْهُ إِلَى مَنْزِلِهِ فَإِنْ مَرِضَ عَادُوهُ وَ إِنْ مَاتَ تَبِعُوهُ بِالاسْتِغْفَارِ إِلَى قَبْرِهِ»، «کسى که امیرمومنان صلوات‌الله‌علیه را با شناخت حق او و بدون گردن‌کشى و تکبر زیارت کند، خداوند پاداش صدهزار شهید براى او مى‌نویسد و گناهان گذشته و آینده او را مى‌بخشد، و او را از افرادى که در امان هستند مبعوث مى‌کند، و حساب را بر او سبک مى‌گرداند، و فرشتگان الهى از او استقبال مى‌کنند، و هنگامى که به منزلش بازگشت، او را بدرقه مى‌نمایند، پس اگر مریض شود، از او عیادت مى‌کنند، و اگر از دنیا رفت، تا قبر با استغفار براى او همراهى مى‌کنند»(5)    📗1 . اصول كافى، ج ۴، ص۵٧٩ 📗2 . موسوعة زيارات المعصومين علیهم السلام، ج2، ص١۶. 📗3 . الغارات، ج2، ص854/ 📗وسائل الشیعه، ج14، ص380/ 📗تهذیب الاحکام، ج6، ص20/ 📗ملاذالاخیار، ج9، ص51 📗4 . بحار الانوار، ج ١٠٠، ص٢۶٠، 📗 5 . الامالی للطوسی، ص215/📗وسائل الشیعه، ج14، ص375/ 📗مدینه المعاجز، ج4، ص202/ 📗بحارالانوار، ج5، ص177 و ج97، ص257/📗 کشف الغمه، ج1، ص395 📗شرح زیارت جامعخ کبیره،خزان العلم،العبد حسین رزاقی، ج3، ص390 اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
با اعتقاد قلبی این دعای تضمینی امام زین العابدین صلوات الله علیه را بخوانیم و از شیاطین جنی و انسی باکی نداشته باشید «قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ: مَا أُبَالِي إِذَا أَنَا قُلْتُ هَذِهِ الْكَلِمَاتِ لَوِ اجْتَمَعَ عَلَيَّ الْجِنُّ وَ الْإِنْسُ، مَعَ الْقَضَاءِ بِالنُّصْرَةِ، تَقُولُ: (امام سجاد صلوات الله علیه: هرگاه این کلمات را بر زبان آورم، از اجتماع جنیان و آدمیان علیه من باکی ندارم و پیروزی حتمی است، می گویی:): بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ لِلَّهِ وَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ عَلَى مِلَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْلَمْتُ نَفْسِي إِلَيْكَ، وَ فَوَّضْتُ أَمْرِي إِلَيْكَ، وَ وَجَّهْتُ وَجْهِي إِلَيْكَ، وَ أَلْجَأْتُ ظَهْرِي إِلَيْكَ. اللَّهُمَّ احْفَظْنِي بِحِفْظِ الْإِيمَانِ، مِنْ بَيْنِ يَدَيَّ، وَ مِنْ خَلْفِي، وَ عَنْ يَمِينِي، وَ عَنْ شِمَالِي، وَ مِنْ فَوْقِي، وَ مِنْ تَحْتِي. فَادْفَعْ عَنِّي بِحَوْلِكَ وَ قُوَّتِكَ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» قرب الإسناد - ط الحديثة صفحه 3 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 92 صفحه 212
▪️[الأمالی للصدوق] أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ بِشْرِ بْنِ مَسْلَمَةَ عَنْ مِسْمَعٍ أَبِی سَیَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ تَصَدَّقَ حِینَ یُصْبِحُ بِصَدَقَةٍ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْیَوْمِ. ▪️امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس هنگامی که صبح شد صدقه بدهد خداوند نحسی آن روز را از او بر می­دارد. 📚 بحارالأنوار ٫ جلد 93 ٫ صفحه 176 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پرداخت صدقه، نحوست روزهای شوم را برطرف می کند عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَحَدِهِمَا (صلوات الله علیهما) قَالَ كَانَ أَبِي إِذَا خَرَجَ يَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ مِنْ آخِرِ الشَّهْرِ وَ فِي يَوْمٍ يَكْرَهُهُ النَّاسُ مِنْ مُحَاقٍ أَوْ غَيْرِهِ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ ثُمَّ خَرَجَ 🔸از عبد اللّٰه بن سلیمان از یکی از آن دو (امام باقر یا امام صادق صلوات الله علیهما): چون پدرم در چهارشنبه آخرِ ماه یا روزهای دیگری که مردم مکروه میدانند، مثل روز محاق (آخر ماه) یا دیگر روزها، صدقه میداد و به سفر میرفت. المحاسن جلد 2 صفحه 348 باب افتتاح السفر بالصدقة
مفضل بن عمر با حالت ناراحتی به امام صادق علیه السلام عرض کرد: ای کاش این حکومت در دست شما بود و ما هم در راحتی آن همراه شما می‌شدیم! حضرت فرمودند: ای مفضل این را بدان که اگر آنگونه که میگویی می‌شد، برای ما و شما چیزی جز زحمت سیاست و تدبیر امور و رسیدگی به امور مردم در شب و روز و غذاهای نامطلوب و لباس خشن، مانند امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه و آله)نبود، در غیر این صورت که اگر این‌گونه نباشیم، جایگاهمان آتش است.! 📗غیبت نعمانی، باب۱۵، ص۲۸۷، ح۷ توضیح زیر روایت در کتاب «این روایت اشاره دارد به سیره اهل بیت علیهم السلام در مسئله حکومت و اینکه ایشان در صورتی که حکومت در دست‌شان باشد، نظیر ضعیف‌ترین مردم زندگی می‌کنند ...» 📔غیبت نعمانی، باب۱۵، ص۵۹۸و۵۹۹، ح۷ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
قُلْ هذِهِ سَبيلي أَدْعُوا إِلَى اللهِ عَلى بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني وَ سُبْحانَ اللهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكينَ [یوسف108] بگو: «اين راه من است! من و پيروانم، با بصيرت كامل، به‌سوى خدا دعوت مى‌كنيم. منزّه است خدا! و من از مشركان نيستم». الصّادق (علیه السلام)فِی قَوْلِهِ تَعَالَی قُلْ هذِهِ سَبِیلِی أَدْعُوا إِلَی اللهِ عَلی بَصِیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی قَالَ هِیَ وَلَایَتُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ لَا یُنْکِرُهُ أَحَدٌ إِلَّا ضَالٌّ قَالَ وَ لَا یَنْتَقِصُ عَلِیّاً (علیه السلام) إِلَّا ضَالٌّ. امام صادق (علیه السلام)فرمودند: قُلْ هذِهِ سَبِیلِی أَدْعُوا إِلَی الله عَلی بَصِیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی ولایت ما اهل بیت است که هرکس منکر شود گمراه است و بر علی (علیه السلام) خورده نمی‌گیرد مگر شخص گمراه. 📗 بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۳ 📗فرات الکوفی، ص۲۰۱ 📗شواهدالتنزیل، ج۱، ص۳۷۴ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
عن أبي عبيدة الحذاء ، قال : سألت أبا جعفر عليه‌السلام عن هذا الأمر ، متى يكون؟ قال : إن كنتم تؤملون أن يجيئكم من وجه ، ثم جاءكم من وجه فلا تنكرونه. ابی عبید گفت: از امام باقر (سلام الله علیه) پرسیدم: (زمان) فرج کی خواهد بود؟ امام (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: آن‌گاه که اگر شما آرزو دارید امام به گونه‌ای ظهور کند. ولی (اگر) امام به نحو دیگری ظاهر شد، او را انکار نکنید.! 📗الإمامة والتبصرة من الحيرة ، علی ابن بابويه القمي، ص۹۴ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج