eitaa logo
عهد جمعی
6.8هزار دنبال‌کننده
109 عکس
81 ویدیو
4 فایل
اگر توانستیم با بت‌درونی و شیطان‌درونی مبارزه‌کنیم، در همه این میدان‌ها پیروزیم. (امام خامنه‌ای؛ درجمع فعالان جبهه‌فرهنگی) عهدجمعی فعالان فرهنگی با‌هدف تحقق منویات امام خامنه‌ای درحوزه خودسازی و تعالی جمع‌های ایمانی تشکیل شده است. 🔹️ارتباط: @inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پیام اختصاصی استاد عابدینی در (ویژه مخاطبین همراه از عهد طهارت ماه رجب) 🔹اکنون عهد طهارت را با عمق بالاتری تثبیت باید نمود‌. در این تثبیت باید را با و روح آن گره زد. 🔹در روایت آمده است: "قُل اَرَایتُم اِن اَصبَح ماؤکُم غوراً، فَمَن یاتیکُم بِماء مَعین" رویات این ماء معین را ولایت معرفی کرده است. 🔹بدانیم یعنی پیوند با و همواره با هربار طهارت، خود را به ولایت نزدیک کردیم و از پلیدی‌ها دور شدیم. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
دستور العمل 🔹برای کسانی که اولین آنها است، و دائم (در شرایط لازم غسل و تیمم) در تمام اوقات شبانه روز از جمله طهارت و جهت خواب و استراحت. با نیت در . (لازمه این امر توجه به احکام طهارت است.) 🔹اگر اعضای یک فرهنگی هستیم، تلاش کنیم در تشکیلات به صورت جمعی عهد ببندیم و متوجه این باشیم که در تشکیلاتی وارد می شویم که همه طهارت دارند. پس با وضو وارد کار فرهنگی و اجتماعی شویم. 🔹این عهد یک بازه تقریبا ۲۰ روزه دارد تا ابتدای ذیقعده برای تمرین و ملکه شدن و تثبیت برای دوستان اما بعد از این ۲۰ روز هم باید ادامه پیدا کند و ترک نشود. 🔹برای کسانی که عهد طهارت را از اول ماه مبارک رجب ملتزم بودند همین عهد طهارت با یک توجه ویژه و نیت بالاتر به این صورت که توجه داشته باشد طهارت یافتن نزدیک شدن به امام معصوم و راه ارتباط با ولایت امام است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 مبانی ۱ 🔹 یکی از مهم‌ترین گرایش‌های وجودی انسان است که موجب و او می‌شود. لذا به عنوان یک گرایش اساسی در وجود انسان و بقاء و کمال او اثرگذار است. 🔹 انسان چون خویشتن را دوست دارد، کمال خویش را نیز دوست دارد؛ بنابراین، انسان که اصل او را شکل می‌دهد بر بناشده است. 🔹 خداوند از همین اصل استفاده کرده است و ذات انسان را توسعه داده و به جای آن که بگوید حب ذات یا خودخواهی مطلقا مذموم است، اصل آن را تایید کرده و آن را از و محدود به خواسته‌های حیوانی، به توسعه داده است. 🔹 خود عالی انسان در مرتبه روح الهی انسان است و در مقابل و در تزاحم با دیگران نیست. این انسانی، است. این خودخواهی عین دیگر خواهی است و خودخواهی مذموم نیست. 🔹 خداوند به انسان این معنا را تکوینا و تشریعا القا می‌کند که تو فقط این بدن نیستی و حقیقت عالی‌تری در مرتبه روحانی داری و آن، تو، دیگر در مقابل دیگران و در تضاد و تنافر افراد دیگر نیست. تو حقیقتی داری بسیار وسیع‌تر از این بدن و روابط حاکم بر آن. حقیقت وجود تو حقیقتی دارای سعه وجودی و شمول است. ادامه دارد.. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد جمعی
📜 مبانی #عهد_جمعی ۱ 🔹 #حب_ذات یکی از مهم‌ترین گرایش‌های وجودی انسان است که موجب #بقاء و #کمال او می
ادامه.. 🔹 اگر به این حقیقت توجه کنی درمیابی که خانواده و دوستان تو و مومنینی که با آن‌ها داری هم می‌توانند تو باشند. به همین دلیل انسان ابتدا در نظام خانوادگی، پدر و مادر خویش را از خود می‌یابد و در مراحل بالاتر زن و فرزند خویش را نیز از خود می‌داند و کمال و نقص آن‌ها را کمال و نقص خود می‌یابد. 🔹 این در و نیز امتداد پیدا می‌کند تا جایی که انسان برادران و خواهران دینی و شاگردان خویش را امتداد وجود خود می‌یابد. 🔹 وقتی انسان گناه مرتکب شود از او جدا خواهد شد و وقتی بازگردد یک مرتبه نزول کرده است و این یعنی تمام اعمال انسان یک مرتبه پایین آمده است. 🔹 این با هم تطابق دارد مثلا وقتی یک دانه قند بخورید یک ساعت بعد تمام سلول‌های خونی شما حاوی قند شده است. حیاتش از حیات بدنی است و اگر اعتقاد داریم که «وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ» و آنجا حیات محض است، پس باید قبول کنیم که این ارتباط در آنجا نیز شدیدتر است. 🔹 نظام، نظام و است و یک کهکشان بر ذره‌ای و یک ذره بر کهکشانی اثر می‌گذارد. تا آنجا که می‌توان گفت اعمال بر گذشتگان و آیندگان هم اثر دارد. لذا برای پاداش و عقاب باید تمام تاثیر و تاثرها تمام شده باشند و لذا عقلا جزادهی بر تاثیر و تاثرها در قیامت محقق می‌شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱).mp3
5.53M
📻 سلسله عهد جمعی : استاد محمدتقی فیاض بخش 🔹 علت اینکه خداوند حکم را جعل فرمودند برای بندگان، پاکیزه بودن بندگان است. زیرا وقتی بنده دربرابر خداوند جبار می‌ایستد باید طاهر باشد تا استعداد درک مراتب عالی تر داشته باشد. این را وقتی در برابر انسان عادی می‌گذاریم معنا می‌کند که وضو بگیر در هنگام اما اگر دقت کنیم معنایی دیگر نیز دارد. "و هم فی صلاتهم دائمون" دائما انسان در سیر و به سوی خداوند است و لذا دائم باید طهارت داشته باشد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 مبانی ۲ 🔹 در نگاه الهی، حرکت انسان به سوی سعادت، یک و است. آن سعادتی که انسان در مسیر الهی دنبال می‌کند، حقیقتی است که در توسعه یافتن محقق می‌شود. به این معنا که هرچه انسان از منیت‌ها و تنگناهای وجود خود دست برداشت و دیگران را نیز از خود دانست، این فرد رشد یافته و و ارتقای وجودی پیداکرده است. 🔹 بنابراین باید گفت که اساسا با و محقق می‌شود؛ و تنها در صورتی که برای انسان اتمام حجت شد که هیچ فرد دیگری با او به سوی خدا نمی‌آيد، می‌تواند آن‌هم از روی اضطرار و ناچاری حرکت فردی داشته باشد؛ بنابر این در ، آنچه اصل است، و است. 🔹 در بستر محقق می‌شود و از این جهت، سیر انسان یک حیثیت جمعی و بعد اجتماعی پیدا می‌کند. لذا یکی از ویژگی‌های تشکیلات اسلامی، و تربیت نفوسی است که در محقق می‌شود. 🔹 براساس آنچه در بحث بیان شد، حاکم در یک تشکیلات و تبعیت از رهنمودهای یا دستوراتی که در تشکیلات داده می‌شود، روابط حقیقی را میان افراد یک تشکیلات برقرار می‌کند، فرد تبعیت کننده نسبت به فرد تبعیت شونده، نسبت ماموم به امام را پیدا می‌کنند و هرچه این تبعیت بیشتر شود، اتحاد و یگانگی بیشتر می‌شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۲).mp3
5.08M
📻 سلسله : استاد حسین هاشمی نژاد 🔹 عَنِ‌النَبی قال: "مَن نامَ علَى الوُضوءِ إن أدرَكَهُ المَوتُ في لَيلِهِ فهُو عِندَ اللّه ِ شَهيدٌ" پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه با بخوابد، اگر در آن شب مرگش در رسد نزد خداوند به شمار مى آيد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 🔹 حب ذات همان کشش انسان به سوی کمال است. انسان بر اساس همین حب ذات، خواهان بقاست. این مختص انسان نیست و به همه هستی تسری دارد؛ از مرتبه جمادات شروع می‌شود و بر همین اساس حتی در مرتبه مولکولی نیز میل به بقا و پایداری دارد و در مقابل فروپاشی مقاومت می‌کند. گیاهان نیز حب ذات دارند و به همین دلیل خواهان جذب نور و آب و.. و دفع آفات برای بقا و کمال خود هستند. حیـوان نیـز در مرتبه بالاتـر از گیاه و جمـادات، حـب ذات دارد و با قوه شهوت و غضب جذب کمالات و دفع نقایص می‌کند. بر همین اساس است که با تولید مثل به بقا نوع خویش کمک می‌کند. همین جمادی، نباتی و حیوانی در انسان نیز در مرتبه شدیدتر وجود دارد. 🔹 انسان نسبت به سایر موجودات می‌تواند فراتر رود و با قوه عاقله و که دارد و با ادراکات و گرایش‌های عالی خود رشد کند؛ چنانچه شهید مطهری (رضوان الله تعالی علیه) می‌فرماید: "انسان می‌تواند از زمان و مکان فراتر رود. انسان با توجه به قوی‌تری که دارد می‌تواند در حد قامت انسانی خود به سمت خدا حرکت کند." 🔹 خدا در انسان این حب ذات را قرار داده تا کمالات و رشد را دوست داشته باشد و این با خودخواهی مذموم فرق دارد زیرا در خودخواهی فقط انسان در «من حیوانی» خودش می‌ماند و محبوس می‌شود و خود را مقابل دیگران می‌بیند اما اگر یک نفر با استفاده از حب ذات و با اصول رشدی قصد خدایی داشته باشد، با جامعه و مردم به سمت رشد حرکت می‌کند و در اینجا حب ذات و خودخواهی رنگ «دیگرخواهی» دارد. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #حب_ذات 🔹 حب ذات همان کشش انسان به سوی کمال است. انسان بر اساس همین حب ذات، خواهان بقاست. این #حب
ادامه.. 🔹 هرچقدر این انسان رشد کند و توسعه پیدا کند، دیگران نیز در این جای خواهند داشت و لذا برای همه دلسوز خواهد شد تا جایی که علامه طباطبایی (رضوان‌الله‌تعالی علیه) می‌فرماید: «همان که موجب می‌شود انسان از درد و مرگ فرار کند باعث می‌شود برای دیگران هم احساس درد کند و هم‌نوع خود را دوست داشته باشد تا آنجا که برای آن‌ها نیز دردی نمی‌خواهد.» 🔹 لذا انبیاء بیشتر از سایر مردم احساس درد می‌کنند و برای آن‌ها دلسوزتر از خودشان هستند چون «» آن‌ها رشد بیشتری پیداکرده است. لذا با هرکسی که داری در این گسترده تو جای دارد. 🔹 حب ذات توسعه پیدا می‌کند تا آنجا که انسان به مرحله می‌رسد و چنین می‌بیند که: «ان الله یحول بین المرء و قلبه» یعنی می‌فهمد قبل از آنکه متعلق به خودش باشد متعلق به خداست. در واقع به مرور درک می‌کند که فاصله‌ای میان خودش و خدا نیست بلکه این خداوند است که خدایی می‌کند و همه موجودات جلواتی از خداوند هستند؛ لذا خداوند می‌فرماید: «بی یــبصر» یعنی بنده با من و از منظر من به عالم نگاه می‌کند. در این مرحله است که انسان می‌فهمد نباید همه چیز را برای خودش بخواهد بلکه باید خودش و همه چیز را به خاطر خدا دوست داشته باشد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۳).mp3
4.07M
📻 سلسله : استاد محسن قرائتی 🔹 مجوز ورود به درگاه خداوند است. وضو به نور تشبیه شده است. بدون وضو حتی به نام اهل بیت علیهم السلام و نباید دست زد. همین ظاهری در باطن نیز باید رعایت شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 🔹 توسعه من یکی از ظرفیت‌های وجودی انسان است که خداوند به او عطا نموده است و انسان‌ها کمتر به آن توجه داشته‌اند و گاه تا آخر عمر از آن غافل‌اند و اگر این ظرفیت به فعلیت برسد، انسانی را که عنوان ابدی پیداکرده است متجلی می‌کند. 🔹 آنچه اهمیت دارد این است که از بدو انعقاد نطفه، تا آنجا که به عالی‌ترین مراتب انسانی برسیم، امکان نیز وجود دارد. 🔹 همه انسان‌ها می‌خواهند همه کمالات را دارا باشند و اگر در اعماق وجود خود جست‌وجو کنند، خواهند دانست که به هیچ حدی از قانع نیستند؛ اما کسب کمالاتِ بالاتر تنها با همین توسعه من وجودی ممکن خواهد بود. 🔹 برای فهم و ادراک بهتر این ظرفیت توسعه من در انسان و امتداد آن، باید به مراحل رشد و سیر انسان از ابتدایی‌ترین نقاط شروع کرد. 🔹 انسان، قدم به قدم با خروج از منِ مُضیّق و محدود خود، به سمت منِ مُوسّع و توسعه‌یافته خود فراخوانده می‌شود. از «من» به «ما» و از فرد به اجتماع حرکت می‌کند تا آنجا که ندای «علیکم انفسکم» را دریابد. تمام این مراحل را از مراتب گوناگون سلولی و حیوانی و انسانی طی خواهد کرد و این حرکات، همگی هستند و این حرکت حبی نیز بر اساس همان است. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #توسعه_من 🔹 توسعه من یکی از ظرفیت‌های وجودی انسان است که خداوند به او عطا نموده است و انسان‌ها کم
ادامه.. 🔹 وجودی انسان راه‌هایی دارد که یکی از این راه‌ها «» است. از طریق سنت‌گذاری‌ها و ارتباط با دیگران، انسان توسعه خواهد یافت. در همین و درهم‌تنیدگی انسان‌هاست که رشد محقق‌شده و «من مضیّق» توسعه می‌یابد تا آنجا که انسانی تجلی خواهد یافت که عنوانی ابدی پیدا کرده است. 🔹 پس در قامت انسانی، در و در برقراری عرضی با مومنین محقق می‌شود که در راستای این روابط و در پرتوی آن، هم‌افزایی و و اجتماعی محقق می‌گردد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۴).mp3
3.04M
📻 سلسله : استاد صمدی آملی 🔹 کاری می‌کند که منطقه دل شما صاف شود. اهل باشید. حیف است بدون وضو قدم برداشتن. خودتان را عادت بدهید به گرفتن در محیط کار، این کار شما است. پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: "دم علی الطهارة یوسع رزقک" یعنی دائم داشته باشید تا روزی شما توسعه یابد. یکی از راه‌های زیاد شدن روزی وضو است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 🔹 رشد و توسعه «» مرحله‌ به‌ مرحله رقم می‌خورد. با توجه به اینکه میان آنچه در قانون‌گذاری شده است با آنچه در عالم هستی وجود دارد تطابق وجود دارد، لذا آنچه در در برابر ماست اگر مورد تعمق و بررسی واقع شود با نظام تشریع منطبق خواهد بود. پس چیزی مانند این رشد و توسعه در انسان را در سایر هستی نیز شاهد هستیم. 🔹 به‌عنوان‌ مثال از ترکیب اتم‌ها، مولکولی ایجاد می‌شود که خواص جدیدی غیر از خواص اجزای اولیه خواهد داشت. از ترکیب چند عنصر مواد معدنی و عالی بسیاری ایجاد می‌شوند که هرکدام خاصیت خاص خود را خواهند داشت. از اجتماع سلول‌هایی که در مرحله سلولی هرکدام بقا و حیات خود را داشتند یک واحد به نام بدن ایجاد می‌شود؛ و بعد هم با تکامل بدن، روح در او دمیده می‌شود. این تکامل بر اساس همان است؛ و از مرحله نباتی، سلولی، گیاهی و حیوانی به انسانی می‌رسد تا اینکه انسان متولد می‌شود. 🔹 این مسیر پس از تولد هم ادامه دارد. کودک از بدو تولدش «من» خود را با پدر و مادرش تعریف می‌کند و لذا پدر و مادرش را «خودش» می‌بیند. کودک رفته‌رفته بزرگ می‌شود و ازدواج می‌کند و وقتی برای همسرش از دارایی خود خرج می‌کند احساس غیریت نمی‌کند چون خودش را با او یکی می‌داند ولی ممکن بود تا پیش‌از این با خرج کردن برای دیگران احساس کند که متضرر شده است. کم‌کم صاحب اولاد می‌شود و آن‌ها را هم از خود می‌بیند و بازهم من او توسعه می‌یابد تا جایی که تمام خاندان و خانواده‌اش را در برمی‌گیرد. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #منِ_شامل 🔹 رشد و توسعه «#من_وجودی» مرحله‌ به‌ مرحله رقم می‌خورد. با توجه به اینکه میان آنچه در #
ادامه.. 🔹 بر‌اساس همین ، انسان همواره تلاش می‌کند تا بر دیگران تسلط یابد و با تسلط بر دیگران «من خود» را توسعه می‌دهد؛ این توسعه با توجه به نیازهای مادی است اعتباری بوده و وحدت حقیقی را به دنبال ندارد مگر آنکه انسان متوجه نظام روحانی و الهی شود که در این صورت تزاحمی میان خواسته‌های افراد با یکدیگر دیده نمی‌شود. کمالات و در مرتبه روحانی انسان در تزاحم با دیگران نیست بلکه هرچه در این مرتبه به این ارزش‌ها توجه شود حقیقت انسانی مشترک میان همه افراد تقویت‌شده است. 🔹 مسیر تشریعی و هم این‌گونه است لذا دین نیامده است تا «من» را از بین ببرد بلکه آمده است تا بگوید «من» نباید در برابر «جمع» قرار گیرد. آمده است تا بگوید این توسعه من تو باید در مسیر درستی قرار گیرد. لذا احکام اجتماعی دین برای عبور از من خودخواه مذموم به من شامل ممدوح است. اگر مسیر طبیعی به این مسیر تشریعی منجر نشود موجب تزاحم خواهد شد. اگر پای منافع و نیازهای حیوانی و خواسته‌های تن به میان بیاید موجب غیریت و تنافر و تعارض می‌شود لذا این مسیر توسعه من بدون هدایت الهی دچار اختلال می‌شود. 🔹 در ، انسان من خویش را توسعه می‌دهد، در این مسیر توسعه من، اگر فرد بخواهد خواسته‌های نفسانی خویش را توسعه دهد و بر دیگران سیطره پیدا کند، این مسیر توسعه من موردنظر و مطلوب نیست. انسان باید از خواسته‌های دانی و مرتبه نفسانی خویش بگذرد تا به آن‌ «من توسعه‌یافته» و من شامل برسد. ، وقتی محقق می‌شود که من عالی انسان و بعد الهی او حاکم شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت ۵).mp3
9.32M
📻 سلسله : استاد صمدی آملی 🔹 بهترین شکل در مرتبه ظاهر است. پیامبر اکرم (صلوات‌الله علیه و آله) فرمودند: "چون خداوند را بر امت من واجب کرد نخواست که امت با آلودگی دنیا نماز بخوانند لذا دستور داد تا انسان با پاکی خالص وارد نماز شود‌." 🔹 بهترین راه برطرف کردن آلودگی و است و از آنجایی که ما در اجتماع زندگی می‌کنیم و موجب آلودگی‌هایی می‌شود، لذا توصیه شده وضو بگیریم تا از آلودگی‌هایی که پیش آمده خود را برهانیم. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 🔹 در نگاه اسلامی ، انسان را از فرد به و از جامعه به سوق می‌دهد که این حد اعلای است. درواقع در آنچه برای انسان محقق می‌گردد مراتب عالی «» است که برکنار از دیگران نیست و شمولیت وجود انسان نسبت به سایرین را نشان می‌دهد. لذا برای رسیدن به ، رسیدن به و اجتماعی است. 🔹 علامه طباطبایی (رضوان‌الله‌تعالی علیه) می‌فرمایند: "اینکه قرآن می‌فرماید: «عَلَيكُم أَنفُسَكُم لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم» یعنی اگر شما شدید کفر و ضلالت دیگران بر شما راهی ندارد." این آیه شریفه ضمن توصیه بر _النفس، بر نیز تأکید دارد و این توصیه بر خود منافاتی با ندارد. بلکه وقتی من انسان توسعه پیدا کرد و شد، «علیکم انفسکم» هم شامل همه جامعه‌ای که آن‌ها را جزئی از وجود خویش می‌یابد نیز می‌شود. 🔹 در همین حقیقت حکم پیدا می‌کند. لذا اگر میان مؤمنین -با همه تکثراتشان- شکل بگیرد، همان و میان مؤمنین است و اخوت یعنی تکرر و تقویت در زندگی اجتماعی محقق می‌شود و هرچقدر این پیوندها قوی‌تر و مکرر باشد در جامعه بیشتر می‌شود. در ، ظهور می‌کند و تا آنجا تشدید می‌شود که یک نفس بین همه مردم حاکم می‌شود که همان وجود است. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #روح_جمعی 🔹 در نگاه اسلامی #حیثیت_جمعی، انسان را از فرد به #جامعه و از جامعه به #توحید سوق می‌دهد
ادامه.. 🔹 اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌فرمایند: "به خانه‌های یکدیگر رفت و آمد کنید که این موجب احیای امر ماست." اگر این نگاه در جامعه حاکم شد ، در جامعه حاکم می‌شود و افراد نیز به‌مثابه اعضا و جوارح این بدن واحد به‌حساب خواهند آمد و هرکس به امر و اراده آن روح حاکم به وظیفه خود عمل خواهد کرد. اطاعت امام در ، او را حاکم می‌کند و ، جامعه را به می‌رساند. 🔹 پس در و ایمانی، این در مؤمنین، همه افراد را به‌مثابه اعضای یک پیکر واحد آرایش می‌دهد و همگی در راستای یک هدف واحد و تحت امر یک عقل واحد (امام در جامعه) ایفای نقش خواهند نمود؛ زیرا آنچه واضح است این نکته است که مراتب عالی «» در یک ، برکنار از دیگران نیست و شمولیت وجود انسان را نشان می‌دهد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(استاد یزدان‌پناه).mp3
6.07M
📻 سلسله : استاد یزدان‌پناه 🔹 انسان به وزان ساحت‌هایی است که دارد. انسان ساحات متعددی دارد و هر ساحتی طهارت متناسب با خود را می‌طلبد. برگرفته از که همیشه ما را از سطح به عمق می‌برد. 🔹 به لحاظ ظاهری باید پلیدی‌های ظاهری را از بدن حذف کرد. که در دین آمده یک فلسفه‌اش همین است. از لحاظ ظاهری باید اعضا وجوارح بدن و همینطور حواس ظاهری پیدا کند. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 🔹 در نگاه الهی، انسان به‌سوی ، یک #جمعی و است. آن سعادتی که انسان در مسیر الهی دنبال می‌کند، حقیقتی است که در توسعه یافتن محقق می‌شود. به این معنا که هرچه انسان از منیّت‌ها و تنگناهای وجود خود دست برداشت و دیگران را نیز از خود دانست، این فرد، رشد یافته و و ارتقای وجودی پیداکرده است. 🔹 مسیر الهی و مسیر دین، حقیقتاً یک سیر و است. نشستن و گوش کردن صرف نیست؛ بلکه رفتن و رسیدن است. تلاش انبیاء و اولیاء در طول تاریخ، سفر و بوده است، تکان دادن و بردن بوده است نه نشستن و گفتن. علاوه بر این، این حرکت هم فردی نیست بلکه است. 🔹 انبیاء و اولیاء نمی‌خواستند فقط خودشان به‌عنوان یک فرد حرکت کنند و به نتیجه برسند، بلکه برمی‌گردند که دیگران را همراه خود ببرند. انبیاء و اولیاء دین آمده‌اند تا این را شکل دهند. اگر بنا بر حرکت فردی بود این بزرگان هم نباید برای و ما می‌آمدند. لذا تمام دستورات دین این و را در خود دارد. 🔹 بنابراین باید گفت که اساساً با و محقق می‌شود؛ و تنها درصورتی‌که برای انسان اتمام حجّت شد که هیچ فرد دیگری با او به‌سوی خدا نمی‌آید، می‌تواند آن‌هم از روی اضطرار و ناچاری حرکت فردی داشته باشد. در ، آنچه اصل است، و است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
Ahd_e_jamei.pdf
257.4K
📋 جدول پیشنهادی طهارت 🏷 فرم پیوست، جدول پیشنهادی مراقبه فردی برای می‌باشد که جهت ارزیابی عمل به طهارت روزانه به مخاطبین گرانقدر تقدیم می‌شود.
عهد طهارت(قسمت۱۳).mp3
10.18M
📻 سلسله : استاد صمدی آملی 🔹 معنای ظاهری ، پاکی است. طهارت در سه بخش است: این را در فقه برای این مطرح کردند تا بدن انسان را از نجاست‌های ظاهری پاک کنند. خداوند متعال وقتی را واجب کرد نخواست که بندگان آلوده‌ به خدمت آیند. لذا فرمود که بگیرند. 🔹 در روایتی آمده است وضو گرفتن نور است. کسی که وضو ندارد تاریک است. نماز نورانی است. کسی که تاریک است حق ملاقات با نور را ندارد. لذا فرمودند قبل از وارد شدن به نماز، اول روشن شوید بعد وارد منطقه روشنایی شوید. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 و 🔹 علامه طباطبایی (رضوان‌ الله‌ تعالی علیه) ذیل آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرمایند که شکّ در این نیست که اسلام تنها دینی است که بنیان خود را صریحاً بر امر اجتماع بنیان نهاده است و از هیچ شأنی از شئون اجتماعی انسان فروگذار نکرده است. لذا عموم دستورات این و به سمت را در خود دارد. 🔹 به‌ عنوان نمونه، یک و است. همه مسلمانان در پنج نوبت به سمت قبله واحد متوجه می‌شوند. در این اصل بر و همراهی با امام جماعت است و هرچه افراد شرکت‌کننده در جماعت بیشتر باشند این تقرب بیشتری ایجاد می‌کند. جماعت‌های کوچک‌تر مساجد هر هفته باید در جماعت بزرگ‌تر که یک نماز سیاسی اجتماعی است شرکت کنند و همه امت اسلامی در نماز اعیاد فطر و قربان باید در یک نماز به امامت امام جامعه اسلامی شرکت کنند. 🔹 ماه مبارک رمضان یک حرکت کاروانی است و همه جامعه اسلامی باهم در یک‌زمان روزه می‌گیرند و همه در این‌ یک ماه ملزم هستند حریم این را حفظ کنند لذا حتی اگر کسی عذر شرعی دارد و نمی‌تواند روزه بگیرد حق ندارد درملأعام روزه‌خواری کند و حرمت این را بشکند. انتهای ماه هم که زمان عیدی گرفتن از خداوند به‌واسطه یک ماه روزه‌داری است، نماز عید فطر یک و حرکت کاروانی است. ادامه دارد..