eitaa logo
مسائل الشرعيه
178 دنبال‌کننده
557 عکس
90 ویدیو
3 فایل
🔴 کانال احکام شرعی 🌸‌ براساس فتوای تمام مراجع 🌸 احکام تصویری 🌸 دسترسی آسان به احکام 🌸 به زبان بسیار ساده🖊 https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 @ahkamsharay
مشاهده در ایتا
دانلود
... •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
روزه خواری در شبکه های اجتماعی... •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦 ⁉️با وجود استفاده از در زمان ماهانه، که دیده می‌شود چه حکمی دارد؟حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی): ✏️به هر حال اگر خون نباشد حکمی ندارد، ولی اگر خون باشد ـ اگر چه قهوه‌ای رنگ ـ در صورتی‌که در سه روز اول هر چند در باطن استمرار داشته باشد، و مجموع آن با خون‌های بعدی از ده روز تجاوز نکند همه‌ی آن حیض محسوب می‌شود؛ ولى اگر از ده روز تجاوز کند به مقدار عادت حیض، و بقیه محکوم به استحاضه است، که دستور آن در رساله توضیح المسائل حضرت امام«قدس سره» مذکور است، مراجعه نمایید. ✍حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): ✏️باید سه روز اول حیض پشت سر هم باشد، پس اگر مثلاً دو روز خون ببیند و یک روز پاک شود و دوباره یک روز خون ببیند، حیض نیست. و ابتدای حیض لازم است خون بیرون بیاید، ولى لازم نیست در تمام سه روز خون بیرون بیاید، بلکه اگر در باطن فرج خون باشد کافى است، و چنانچه در بین سه روز مختصرى پاک شود به نحوى که در بین زنها تماماً یا بعضاً متعارف است، باز هم حیض است. ✍حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): ✏️اگر در باطن خون باشد و لکه‌ها سه روز پشت سر هم دیده شود حیض است و الا استحاضه می‌باشد. ✍حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): ✏️چنانچه لکه‌هایی ببیند ولی سه روز اول متصل و پی در پی نباشد حکم استحاضه را دارد. ✍حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): چنانچه حداقل سه روز استمرار داشته باشد ولو اینکه داخل فضای فرج باشد، حیض است. ❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
شدن در خواب👆👆 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
حکم استمنا عمدی در حال روزه👆👆➖➖➖➖➖ •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر خلاف قرارداد... نظر آیت الله مکارم •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
کسی که ندارد... نظر همه مراجع •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
📥 سوال: نظر مراجع عظام در مورد چیست؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای:‌ عمليات بانكى که بانکها بر اساس قوانين مصوّب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأييد شوراى محترم نگهبان، انجام مى‌دهند، بى‌اشكال است. ✍ آیت الله مکارم: با توجه به اين که بانک ها طبق قوانين و مقررات حکومت اسلامي موظف به رعايت قراردادها و عقود شرعيه (از قبيل مضاربه و شرکت و مانند آن) هستند دريافت سود سپرده از آنها مانعي ندارد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: به نظر معظم له چنانچه سپرده گذاری دراین بانک ها به شرط فایده و سود باشد ربا و حرام است و اگر شرط سود نشود و خود را طلب کار سود ندانید - اگرچه بانک به شما سود بدهد - گذاشتن پول نزد بانک جایز است. و اگر به شما سود دادند بنابراحتیاط واجب یک پنجم آن سود را به نیت ما فی الذمه به سادات فقیر بدهید و بقیه سود از منافع آن سال است که اگر در مؤونه آن سال صرف نشود باید خمس آن را بپردازید. و اصل پول هم بعد از گذشتن سال متعلق خمس است. ✍ آیت الله سیستانی: بانک بر دو قسم است سود بانکهای دولتی به شرطی که سپرده گذار شرط سود نکند و نصف آن را به فقیر متدین بدهد صحیح است. در مورد بانکهای خصوصی سود صحیح نیست مگر اینکه معامله شرعى صحيح با رعايت شرايط باشد و احتمال بدهند که بانک طبق قرارداد با مبلغ سپرده معامله شرعى انجام مى دهد در این صورت سود حلال است و نیاز به دادن نصف آن به فقیر نیست ✍ آیت الله صافی: اگر پول را بر مبنای یکی از عقود شرعی مثل مضاربه و مشارکت و... در اختیار مؤسسه میگذارند، با رعایت شرایط شرعی معامله، گرفتن سود اشکال ندارد. همچنین است اگر مؤسسه را وکیل کنند که با سپرده ایشان معاملات مشروع انجام دهد و قسمتی از سود را به عنوان حق الوکاله بردارد و بقیه را به سپرده گذار بدهد، امّا اگر به شرط گرفتن سود به مؤسسه، قرض میدهد، ربا و حرام است. ✍ آیت الله شبیری: اگر بر اساس عقود شرعیه پرداخت شود اشکال ندارد شما می توانید بانک را وکیل در اجرای قرارداد شرعی کنید و اگر احتمال بدهید بانک طبق آن عمل می کند سود گرفته شده حلال است. 📚 استفتاء از سایت مراجع •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay
نجاست ... نظر همه مراجع •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🖊کانال تخصصی احکام شرعي https://eitaa.com/joinchat/1634861104Ca61b1fa525 •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• @ahkamsharay @ahkamsharay