کم شمردن غذا
بسیاری از مردم پس از کشیدن غذا برای میهمان، از اینگونه عبارات استفاده می کنند:
🔸چیز قابل داری نیست، بفرمایید...
🔸قابل شما را نداره...
🔸شرمنده اگر غذا کم بود...
🔸و...
در حالی که استفاده از چنین عباراتی، مکروه است.
💠 بر میزبان مکروه است که آنچه را برای میهمان آورده، کم بشمارد و برای ناچیز بودن غذا عذرخواهی کند. بر میهمان نیز کم شمردن غذای میزبان، کراهت دارد.
📚 احکام زندگی، محمد حسین فلاح زاده
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
🌹📣🌹 مژده به بانوان علاقهمند قرآن که وقت کافی برای حفظ ندارند:
༺ مدرسه مجازی حفظ ༻
🔻با محوریت حفظ موضوعی "ویژه خواهران"
🔻 توسط استاد خانم
🔻همراه با مفاهیم و نکات تفسیری
🔹جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آیدی زیر مراجعه نمائید:
🆔 @Montazeer3130
خوردن خاک
برخی از مردم بخاطر غفلت، خوردن خاک و گِل را حرام نمیدانند؛ در حالی که خوردن خاک و گِل حرام است، ولى خوردن کمى از تربت پاک حضرت سیّدالشّهداء امام حسین علیه السلام (کمتر از یک نخود) به قصد شفاء اشکال ندارد و همچنین گِل داغستان و گِل ارمنى که براى معالجه مى خورند، در صورتى که علاج منحصر به آن باشد، جایز است.
🔹پرسش: آیا خوردن روزانه تربت به نیت شفا جایز است، مقدار آن چقدر باید باشد؟
✅ پاسخ: جایز است به اندازه یک عدس از آن را در نصف استکان آب حل کنند و گاهی به قصد استشفاء از آن تناول کنند، ولی نه هر روز.
📚سایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
نشستن در مجلس گناه
بسیاری از مردم در مجالس گناه مینشینند و عذرهایی برای خود می تراشند؛ مانند اینکه بیرون رفتن ما از اینگونه مجالس ناراحتی، بدبینی و اختلاف را به دنبال خواهد داشت!
💠 در حالی که مراجع تقلید ماندن در مجالسی که در آن لهو و لعب وجود دارد را جایز نمی دانند.
📚 مجمع المسائل، ج ٢، س ١٨
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
تدلیس در انتخابات
در رقابتی که بین کاندیداها وجود دارد، وعدههایی داده میشود، ولی گاهی وعدهها فراتر از اختیارات آنهاست؛ درحالیکه چنین کاری جایز نیست و نوعی تدلیس و دروغ محسوب میشود.
💠 «قطعا جایز نیست وعدههای فراتر از اختیار بدهند یا دروغ بگویند یا کاری که میدانند نمیشود آن را مطرح کنند. ما اسم این را تدلیس میگوییم؛ نوعی "تدلیس" است؛ یعنی خلافگویی و کار را بر مردم مشتبه ساختن. این کار جایز نیست.
کاندیداها باید وعدههایی بدهند که میتوانند انجام دهند یا در توان آنها هست که انجام بدهند. بعضی جاها میتوانند بگویند: “امیدوارم بتوانم فلان کار را بکنم“؛ در صورتی که واقعا امیدواری باشد. اگر امیدوار نباشد، بگوید امیدواریم؛ آن هم دروغ و تدلیس است. بنابراین باید وعدههایی بدهند که امکان انجام آن را داشته باشند».
📚 منبع: سایت آیت الله مکارم
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
سلام و عرض احترام
لطفاً کانالهای ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید و در ثواب نشر معارف دین سهیم باشید.
💠 برداشتهای نادرست از احکام 👈
@ahkamz
💠 برداشتهای نادرست اخلاقی 👈
@akhlaghz
💠 برداشتهای نادرست اعتقادی 👈
@eteghadz
💠 متن، کلیپ و صوتهای ناب (سرای حکمت) 👈
@sarayehekmaatt
🔹حلالیت طلبیدن!
🔻برخی از افراد خجالت می کشند از فردی که غیبتش را نمودهاند حلالیت بطلبند و خجالت را برای خود عذر می دانند؛ در حالی که خجالت، عذر نیست و باید رضایت غیبتشونده را به دست آورد؛ البته لازم نیست بگوید: پشت سر شما غیبت کردم؛ بلکه میتوان به صورت کلی حلالیت طلبید و اگر امکان جلب رضایت ندارد، برای آنها استغفار کند.
✅نظر مراجع
🔸آیت الله خامنهای: اگر غیبت شونده زنده است و امکان استحلال از او میباشد، باید از او طلب مغفرت و بخشش کند و اگر در قید حیات نیست یا امکان استحلال از او نیست، برایش استغفار نماید.
🔹آیت الله مکارم: در صورت امکان و عدم مفسده، باید از غیبت شونده حلالیت بطلبد، در غیر این صورت لازم است به قدری برای او کارهای خیر انجام دهد تا یقین به رضایت وی حاصل شود.
🔸آیت الله سیستانی: اگر انسان از شیعۀ دوازده امامی غیبت کند، باید از گناه غیبت توبه نماید و احتیاط مستحب است چنانچه حلالیّت طلبیدن از شخص غیبت شده پیامدهای بدی ندارد، این کار را انجام دهد یا برایش استغفار نماید؛ بلکه در مواردی که غیبت، توهین و هتک حرمتی را نسبت به غیبت شونده در بر داشته، اگر حلالیّت خواستن از او، عرفاً جبران هتک حرمت و توهین به وی محسوب گردد، بنابر احتیاط، لازم است در صورتی که مفسدهای نداشته باشد، از وی حلالیّت بطلبد.
🔹 آیتالله بهجت: می تواند بهصورت کلی حلالیت بطلبد و طلب رضایت مطلقه بنماید و اگر آنها در دسترس نیستند و امکان جلب رضایت ندارد، برای آنها استغفار کند.
📚برگرفته از رساله آموزشی آیت الله خامنه ای، ج2، درس19- رساله جامع آیت الله سیستانی، ج2، مسئله 464- احکام ویژه آیت الله مکارم، مسئله 11، سایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت
✨کانال برداشت های نادرست از احکام:
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
💠اجازه شوهر
بعضی گمان میکنند بانوان همیشه و در همه امور باید از همسر خود اجازه بگیرند؛ در حالی که خروج زن از منزل، برای انجام اعمال واجب و ضروری، نیازمند اذن همسر نیست!
🔻در امور زیر لازم نیست از شوهر کسب اجازه شود:
۱. در مورد انجام واجبات، مانند حج واجب و صله رحم نسبت به پدر و مادر و برادر و خواهر و امثال آن به مقدار لازم.
۲. فراگرفتن احكام اسلام، مثل اینکه به مسجد بروند تا در آنجا احکام اسلامی را بشنوند.
۳. در مورد تهیه اجناس ضروری و لوازم منزل در صورتی که شوهر یا شخص دیگری برای آنها انجام ندهد.
۴. در مورد مراجعه به پزشک و آنچه مورد نیاز زن است که بدون آن گرفتار زحمت میشود...
۵. براى رأى دادن در انتخابات و يا شركت در راهپیماییهای ضرورى.
📚 منبع: سایت آیت الله مکارم
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هدایت شده از سرای حکمت
وظیفه کنونی ما_2024_02_18_22_59_49_665.mp3
3.17M
[🎧] وظیفه شناسی
⁉️توی این اوضاع و شرایطی که کشور داره، رأی برای چی بدم؟!
اصلا رأی نمیدم...😒
#جهاد_تبیین
#انتخابات
#دشمن
🪴√@sarayehekmaatt
انواع واجبات
🔸برخی از مردم گمان میکنند تمام واجبات مثل هم است و تمام مکلفین، موظفاند آن را انجام دهند؛ در صورتی که چنین نیست!
🔻برخی از واجبات را همه مکلفین باید انجام دهند، بهگونهاى كه با انجام دادن بعضى افراد، از عهده ديگران ساقط نمى گردد. به این دسته از واجبات، «عینی» گفته میشود؛ مانند:
نمازهای یومیه، روزه های ماه مبارک رمضان، حج، خمس، زکات، ادای دین، نفقه زن، صله رحم، شرکت در انتخابات و رأی دادن، جهاد تبیین و ...
🔻اما برخی از واجبات، اگرچه بر تمام مکلفان، به طور مساوی واجب میباشد، ولی با انجام برخی از مکلفان، تکلیف از دیگران برداشته میشود. به این دسته از واجبات، «کفایی» می گویند؛ مانند:
تطهیر مسجد، جواب سلام فردی که وارد جمعی می شود، کفن و دفن و نماز میت و ... .
🍃🍃🍃
‼️ در نتیجه، شرکت در انتخابات و رأی دادن و تبیین، مثل نماز و روزه و... بر تکتک افراد واجد شرایط واجب عینی است!
📚منابع: رساله نماز و روزه رهبری، مسئله 117- رساله آموزشی رهبری، مسائل متفرقه- - سایت رهبری www.leader.ir- دائرة المعارف فقه مقارن، ج1، ص427- رساله توضیح المسائل آیت الله بهجت، ج1، ص 184، م942-رساله توضیح المسائل مراجع جلد2، ص960،س1113- آشنایی با علوم اسلامی۳، ج۱،ص۷۲
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
📡 رسانه های بیگانه
🔻برخی از افراد به بهانههای مختلف مانند سرگرم شدن، آگاهی یافتن از اخبار جهان، اطلاع از پیشرفتهای نوین علم و تکنولوژی و ...، اقدام به دیدن یا شنیدن شبکههای رسانهای بیگانه میکنند؛
در حالی که از تأثیر هجمهها و توطئههای شوم رسانههای معاند، نظیر القاء شبهاتی که باعث شرکت نکردن افراد در انتخابات و تضعیف نظام اسلامی میشود، غافلاند و خود را مصون میدانند!
💠نظر مراجع:
دیدن تلویزیون یا استماع رادیوهای بیگانه، اگر سبب تضعیف فکر و عقیدهی شخص شده و دارای مفسده باشد و یا اینکه تقویت بیگانه بوده یا خلاف قانون و مقرّرات باشد، حرام است.
📚 منابع: توضیحالمسائل مراجع، ج۱، ص۵۲۴، م ۱۰۹۶، استفتا از دفتر رهبر معظم انقلاب، توضیح المسائل و پایگاه اطلاع رسانی مراجع تقلید
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هدایت شده از سرای حکمت
دشمنان خودی_2024_02_19_22_33_25_350.mp3
1.33M
[🎧]مراقب باش...
👈 کسانیکه تو را از رأی دادن
منصرف میکنند، قطعا جز همین دشمناناند...
#خانواده #انتخاب #دشمن #قرآن
🪴√@sarayehekmaatt
استخاره
برخی از افراد استخاره را در حکم وحی منزل دانسته و سرنوشت خود را با یک استخاره تعیین میکنند!
مثلا از همین گروه، کسانی زمان ازدواج، شخص مورد نظر خود را با استخاره تعیین میکنند و آینده زندگی خود را بی تفکر و تأمل به دست استخاره میسپارند!
💠 آیت الله امینی ره میفرماید:
دختر و پسر و خانواده آنها برای شناخت همسر باید به تحقیق و کنجکاوی بپردازند و اگر باز هم تردید داشتند، با یک یا چند نفر افراد مطلع و مورد اعتماد مشورت نمایند، اگر به نتیجه رسیدند، اقدام نمایند. تحقیق و مشورت طبعاً بر استخاره تقدم دارد، اگر نتیجه تحقیقات شما خوب بود وارد عمل شوید و لازم نیست استخاره کنید. ما در اسلام تشویق به استخاره نشدهایم.١
١. جوان و ازدواج، ص ١٠٧
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
دو عقد در یک زمان
گاهی برای محرمیت پسر و دختر، عقد موقت خوانده میشود؛ ولی قبل از تمام شدن مدت عقد موقت، عقد دائم را جاری میکنند و توجه ندارند که مرد باید باقیمانده عقد موقت را ببخشد، وگرنه عقد دائم آنها باطل خواهد بود.
💠 مسأله:
اگر زوجین بخواهند قبل از اتمام زمان عقد موقت، صیغه عقد دائم اجرا نمایند، باید مرد زمان باقیمانده را به زن هبه کند (ببخشد) و چنانچه مرد وقت باقیمانده را هبه نکند و عقد دائم بخوانند، عقد دائم آنان باطل است و باید بعد از اتمام زمان صیغه، دوباره اجرای عقد دائم بنمایند.
📚 احکام روابط زن و مرد، سید مسعود معصومی ص ١١٢
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
⚠️ مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی از "اهمّ واجبات عقلی و شرعی" است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمیکند.
شاید این تعبیر امام خمینی ره برای بسیاری سنگین و سؤال برانگیز باشد که چگونه حفظ نظام ما از حفظ جان جانان امام زمان ارواحنا فداه مهم تر است؟!! اما اگر به کلام امام ره، کامل گوش دهیم خود پاسخ این سؤال را داده اند. گویا امام نیز می دانست این کلام برای برخی قابل هضم نیست!
💠 امام خمینی ره در اول فروردین ماه سال ۱۳۶۲ در بخشی از سخنان خود در جمع مسئولان نظام به این مهم اشاره کرده و می فرمایند:
«امروز ما مواجه با همه قدرت ها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست دهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.
پیامبر اکرم(ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفّل شدند و جانبازی ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام بوده است.
🔻ادامه دارد...
🔺ادامه مطلب...
اسلام، یک ودیعه الهی است پیش ملت ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ آن بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی، همه مکلف به حفظ آن هستیم تا آن وقتی که یک عده ای برای حفظ آن قائم بشوند که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می شود.
امام خمینی(ره) فرمودند: «حکومت که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله(ص) است یکی از احکام اولیه اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حجّ است» [لذا امام راحل فرمودند:] «مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمیکند» .
منبع: (imam-khomeini.ir ) بااندکی تصرف
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام 👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هدایت شده از برداشت های نادرست اعتقادی
💠آقا بیا!
برخی تصور میکنند امام زمان میآیند و خودشان مشکلات را حل میکنند و قبل از ظهور، نیازی نیست کاری انجام دهیم! در حالی که حکومت جهانی مهدوی، بدون زمینه سازی و آمادگی ایجاد نمیشود و این وظیفه مهم، بر عهده ماست!
🔻مقام معظم رهبری در این خصوص میفرماید:
«امام زمان میآید انجام میدهد، یعنی چه!؟ امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمیشود شروع کرد! جامعهای میتواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ میشود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولیالعزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدیها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینهها آماده نبود».
#برداشت_های_نادرست_اعتقادی| عضو شوید 👇
@eteghadz
نذر طولانی مدت و سنگین
بسیاری از افراد، برای تقرب به خداوند یا حاجت گرفتن، اقدام به نذرهای طولانی مدت و سنگین می کنند و تصور می کنند این عمل، مستحب است؛ در حالی که نمیدانند گاهی اوقات، نذر کردن مکروه بوده و بهتر است از آن اجتناب شود!
✅نظر مراجع:
🔸آیت الله سیستانی: نذر کردن به خودی خود مستحب یا مکروه نیست؛ ولی گاه به جهت اینکه فرد خود را در معرض واقع شدن در گناه به سبب تخلّف از عمل به نذر - هرچند از روی تسامح و سهلانگاری - قرار می دهد، مکروه میباشد.
🔹آیت الله مکارم:با توجه به آیات قرآن و روایات درباره نذر و مخصوصا روایاتی که مرحوم صاحب وسایل در جلد 16 «وسایل» در باب 6 از ابواب (کتاب النذر) بیان کرده، نذرهای مقطعی و محدود مانعی ندارد ولی نذرهای سنگین و طولانی مکروه است چرا که مشکلات مهمی در زندگی ایجاد می کند.
🔸آیت الله بهجت: نذر کردن، از آن جهت که سبب واجب نمودن امور غیرواجب براى انسان مىگردد، کراهت دارد و منافاتى با رجحان و استحباب آن از جهات دیگر ندارد، به نحوى که در جاى خود توضیح داده شده است.
#برداشت_های_نادرست_از_احکام | عضو شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
معیار انتخاب نامزدهای انتخاباتی
برخی از افراد، نامزدهای انتخاباتی را بر اساس حدس، گمان یا بنابر معیارهایی نظیر همشهری بودن، نسبت فامیلی و ... انتخاب میکنند؛ در حالی که توجه ندارند وظیفه دینی ما، انتخاب شایسته ترین افراد برای سِمَتهای مهم مدیریتی کشور است!
👇با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است:
- تدیّن؛
- تعهّد و خوشنامی؛
- وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن؛
- عزم، اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح؛
- دارای برنامه و کفایت لازم؛
- مرعوب نشدن در مقابل دشمنان؛
- ساده زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی گری؛
- مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری؛
- اعتقاد واقعی به راه امام راحل(ره)؛
- تقید به مسائل اخلاقی نظیر پرهیز از معامله گری، رشوه و توصیه پذیری و توجه به منافع طبقات محروم جامعه؛
- تثبیت مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام؛
- پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن؛
- پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست؛
- شناخت اولویت ها و فوریت های نظام و مردم و پرداختن به آنها.
📚منبع: فقه و احکام رهبری:
@leader_ahkam
#برداشت_های_نادرست_از_احکام | عضو شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
🕋صرف هزینه حج برای نیازمندان
🔸گاهی دیده می شود برخی افراد، با اینکه برای حج مستطیع هستند، از انجام حج، به دلیل یک باور نادرست، منصرف می شوند!
آنها بر این باورند در شرایط اقتصادی فعلی، انفاق در راه خدا و کمک به نیازمندان، از صرف هزینه سنگین برای حج، واجبتر است، به همین جهت برخی اقدام به فروش فیش حج خود نموده تا هزینه آن را به فقرا ببخشند!
🔹در حالی که حج، در صورت وجود استطاعت، واجب است و در صورت عدم انجام، به ذمه انسان باقی خواهد ماند و انفاق در راه خدا نیز، با اینکه عمل نیکو و پسندیده ای است، اما جای عمل واجب، مثل حج را نمی گیرد.
❓سؤال: سالهای قبل جهت انجام فریضۀ حج ثبت نام کردم، آیا جایز است از تشرف انصراف داده و کل هزینۀ حج را جهت خرید جهیزیه فقرا هزینه نمایم؟
✅ پاسخ: اگر مستطيع هستيد، بر شما واجب است که به حج مشرف شوید هر چند بسیار شایسته است به مقدار توان، برای جهیزیۀ فقرا نیز کمک کنید.۱
۱. استفتاء از دفتر رهبری
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
💢انجام مستحبات به نیابت از افراد زنده
بسیاری از مردم معتقدند فقط به نیابت از اموات می توان اعمال عبادی-اعم از واجب یا مستحب- را انجام داد؛ در صورتی که برخی مراجع، انجام اعمال مستحبی را به نیابت از فرد زنده، جایز می دانند!
💠نظر مراجع
🔹آیتالله مکارم: نیابت مستحبات از حی یا میت اشکالی ندارد هرچند بهتر ، اهدای ثواب است.
🔹آیت الله خامنهای: انجام نماز مستحبی به نیابت از شخص زنده جایز است، هر چند بهتر است نماز مستحبی را بدون قصد نیابت انجام دهید، و سپس ثواب آن را به شخص زنده مورد نظر، هدیه کنید.
🔹آیت الله سیستانی: نیابت از افراد زنده، در بعضی از مستحبات عبادی، مانند حج و عمره و طواف و نماز مربوط به آن از طرف کسی که در شهر مکّه حضور ندارد و زیارت قبر پیامبر اکرم(ص) و قبور امامان(ع) و نماز زیارتی که بعد از آن خوانده میشود جایز است؛ بلکه نیابت از افراد زنده در همۀ مستحبات - رجاءً و بدون قصد ورود - جایز میباشد.
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
یک نگاه حلال است
در بین برخی عوام رایج است که می گویند:
«یک نگاه حلال است» و با همین توجیه، نگاه اول خود به نامحرم را طولانی کرده و امتداد می بخشند!
در حالی که نگاه عمدی و پیوسته به قصد لذت، حرام است و بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نيز، بنابر احتياط واجب جايز نيست.
📚 صافی، توضيح المسائل مراجع، م٢۴٣٣
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
مسئولیت رأی دهنده
بعضی از مردم در انتخابات شرکت نمیکنند؛ زیرا معتقدند در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد، فرد رأی دهنده در محضر خداوند متعال، مسئول خواهد بود!
در حالی که رأی دهنده اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسئول نخواهد بود.
📚منبع: @leader_ahkam
#برداشت_های_نادرست_از_احکام | عضو شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امر به انتخاب...!
بعضی خودشون رأی میدن؛ ولی دوست، آشنا، خانواده و... رو به رای دادن امر و توصیه نمیکنن؛ در حالی که امر به انتخاب و رای دادن، امر به معروفه...
🎥 مشاهده کنین👆
#برداشت_های_نادرست_از_احکام | عضو شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797