فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چگونه عشقمان را به #امام_زمان اثبات کنیم؟
🎙#استاد_راجی
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
فوق العاده زیباست👌🏻
از بزرگى پرسیدند :
برکت در مال یعنی چه ؟
در پاسخ ، مثالی زد و فرمود:
گوسفند در سال یکبار زایمان می کند و هر بار هم یک بره به دنیا می آورد .
سگ در سال دو بار زایمان میکند و هر بار هم حداقل 6-7 بچه.
به طور طبیعی شما باید گله های سگ را ببینید که یک یا دو گوسفند در کنار آن است.
ولی در واقع بر عکس است.
گله های گوسفند را می بینید و یک یا دو سگ در کنار آنها ...
چون خداوند برکت را در ذات گوسفند قرار داد و از ذات سگ برکت را گرفت .
مال حرام اینگونه است .
فزونی دارد ولی برکت ندارد.
روی مفهوم" برکت در روزی" فکر کنیم.
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیر مقدم ب دوستانی که
ب تازگی ب جمع ما پیوستند
🌟✨🌹🌟✨🌹🌟✨🌹🌟✨🌹
خیلی خوش امدید عزیزان 🌹🌹🌹🌹🌹
مقدمتان گلباران 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
حضورتان سبز 🍃🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍀☘🍃
امیدوارم باشین و بمانید احکام و معارف دین عملیاتی و گسترش پیدا کند ان شاءالله 😊😊
📖 لزوم گسترش معارف آدمی
🔶و اما برای تحریک به ابتکارات و لزوم تحصیل علوم گسترشدهنده معارف آدمی در عالم هستی، از دو عامل بسیار مهم میتوان استفاده کرد: عامل اول: آیات و احادیث معتبر و حکم عقل به لزوم گسترش معارف آدمی در همه ابعاد هستی تا آنجا که در امکان بشریت باشد. بویژه با نظر به احادیث معتبری که لزوم پیروی از تجربه را در کشف واقعیات جدید گوشزد مینماید. امیرالمومنین در این باره میفرماید: «علم جدید به وسیله تجربهها به دست میآید.»
🔶عامل دوم: دقت و بررسی در سرگذشت علم و اکتشافات پی در پی و فراوانی که مسلمانان از اواخر قرن دوم تا اواسط قرن پنجم به ارمغان آوردهاند، همان کسانی که به گفته بعضی از مورخان آگاه و بیغرض علوم و دانش را از سقوط در ظلمات قرون وسطایی غربی نجات دادند.
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
📖احکام شرعی، قوانین دینی مرتبط با وظایف انسان. احکام شرعی به دو قسم تکلیفی و وضعی تقسیم میشوند: احکام تکلیفی مستقیماً وظایف انسان را بیان میکنند؛ مانند این حکم که نماز بخوان یا شراب نخور. احکام وضعی غیرمستقیم به وظایف انسان مربوطاند؛ مثل اینکه نماز با لباس نجس باطل است.
🔶احکام شرعی از ادله شرعی به دست میآیند که عبارتاند از: قرآن، سنت، عقل و اجماع. به کسی که توانایی استنباط حکام از این ادله را دارد، مجتهد گفته میشود. امروزه احکام شرعی در کتابهای توضیحالمسائل ارائه میشوند که نظرات مراجع تقلید را در بر دارند.
🔶برپایه فتوای مراجع تقلید، یادگیری احکامی که فرد غالباً با آنها سروکار دارد، واجب است.
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
سه چیز است که اجازه ترک آن به احدی داده نشده:
🌺 «یکی وفای به عهده»
که اجازه نداری خلاف عهد کنی،
چه طرفت خوب باشد چه بد باید به عهدت وفا کنی !
🌺 «دوم ادای امانت»
اگر کسی چیزی پیش تو به امانت گذاشته،
چه طرف خوب باشد و چه بد، باید امانت را بدهی !
🌺 «سوم خوبی کردن به پدر و مادر»
چه پدر و مادر خوب و چه پدر و مادر بد. باید به پدر و مادرت احسان کنی !
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
﷽ 🎇 💐 🏴 فاطمه زهرا (س)، (۸۰):
💐 محبت به پدر:
● فاطمه زهرا (س) علاقه و محبت شدیدی نسبت به پدر داشت آنچنانکه این محبت فوق العاده بوده است و از هیچ دختری چنین محبتی نسبت به پدر دیده نشده است تا جایی که پیامبر کنیۀ «امّ ابیها» را به او داد.
این محبت از محبتها جداست
حبِّ محبوب خدا حب خداست
محبت زهرا (س) به پیامبر از جهت شدّت از نوع محبت مادر به فرزند خود بوده زیرا فاطمۀ زهرا خیلی به پیامبر محبت می کرد محبتی که مادر به فرزند می کند
آن محبّتی که ذاتی است و نیاز به سفارش قرآن ندارد که به مادران بگوید به فرزندانتان محبت کنید زیرا مادران خود بخود به فرزندانشان محبت می کنند و این فرزندان هستند که نیاز به سفارش و (بالوالدین احسانا) دارند و زهرا (س) اوج این محبت را نسبت به پدر و مادر خویش داشت.
💐 محبوبیت در نزد پدر:
●در طرف مقابل محبت شدید پیامبر به فاطمه ی زهراست. بعضی از فضلاء معنای "ام ابیها" را این طور گفته اند که چون پدر و مادر اکثراً وقتی که اولادشان را خیلی دوست می دارند یا آن که بخواهند آنها را عزت بگذارند خطاب می کنند: "آقا جان یا مادرجان و در عربی می گویند : «یا ابتاه یا امّاه»
و چون حضرت رسول (ص) شدت محبت را به آن حضرت داشت و نهایت احترام و عزّت را به آن مظلومه می فرمود از این جهت آن حضرت را مکنّی کرد به این کنیه کرد. (سیمای حضرت فاطمه / قدسی خوشنویس/ ص96).
● آری پیامبر بسیار فاطمۀ زهرا را دوست داشت و به او محبت میکرد.
● ام سلمه می گوید: "من شاهد بودم که پیامبر (ص) فاطمه (س) را از سرما و گرما حفظ میکرد و دست راست خود را بالش او قرار می داد و با دست چپ رویش را می پوشاند ". (الدر النظيم/ ص 480 )
● همچنین روایت شده: وقتی فاطمه زهرا گریه میکرد رسول خدا (ص) با دست مبارک خود چهره او را مسح می کرد". (مناقب/ ابن شهر آشوب / ج3 / ص 333 )
● از امام باقر (ع) از جابر بن عبد اللَّه روایت شده که: "به پيامبر خدا گفته شد اى رسول خدا! چگونه است كه اين قدر فاطمه را مىبوسى و او را در آغوش مىگيرى و نزديك خود مىنشانى،
و به او لطف و محبّتى روا مىدارى در حالى كه ساير دخترانت از آن [لطف و محبّت مخصوص] بىبهرهاند؟!
رسول خدا فرمود: جبرئيل سيبى از سيبهاى بهشت براى من آورد و من آن را خوردم، و از آن سيب نطفهاى در صلب من پديدار گشت،
و هنگامى كه با خديجه همبستر شدم وى به فاطمه حامله گرديد، پس فاطمه بوى بهشت مىدهد و من هر گاه او را مىبويم بوى بهشت به مشامم مىرسد". (علل الشرائع، ج1، ص 183).
.......................................
💥 ﷽《وَ قَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَ بِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَ لَا تَنْهَرْهُمَا وَ قُل لَّهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا》. (الإسراء/ ۲۳)
🔸● و پروردگارت فرمان داده: جز او را نپرستید! و به پدر و مادر نیکی کنید! هرگاه یکی از آن دو، یا هر دوی آنها، نزد تو به سن پیری رسند، کمترین اهانتی به آنها روا مدار! و بر آنها فریاد مزن! و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو!
سه چیز است که اجازه ترک آن به احدی داده نشده:
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
💠 نماز در فاصله بین دو وطن
💬 اگر فاصله دو وطن فردی ۲۵ کیلومتر باشد، حکم نماز و روزه وی در بین راه دو وطن چگونه است؟
✅ اگر فاصلهی بین دو وطن، کمتر از ۴۱ کیلومتر باشد، در بین راه، نماز کامل و روزه صحیح است.
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
💠 رضایت به گناه
💬 ترویج گناه
هر نوع ترویج، ترغیب و تشویق به گناه با گفتار و رفتار از محرمات قطعی است.
🔸 اگر کسی به انجام یک کار حرامی راضی باشد، حتی اگر خودش انجام ندهد، مرتکب حرام شده است؛ یعنی رضایت به حرام، حرام است؛ بلکه بر همه واجب است در قلب خود از اینکه کسی کار حرامی انجام میدهد، کراهت و انزجار داشته باشند. توجه شود که این مسئله غیر از امر به معرف و نهی از منکر است؛ زیرا بحث پیرامون امر و نهی نیست؛ بحث پیرامون حالت قلبی مومن در قبال کار حرام است.
📚 پینوشت:
توضیحالمسائل امامخمینی، م2801 و 2812 و ج 1 کتابالامربالمعروف و النهیعنالمنکر، م 7 و 8
☘☘☘☘☘☘
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄
http://eitaa.com/joinchat/2858156665C1095374719
༺◍⃟🌺჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄