👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ درسی از تاریخ!
مالک اشتر #مرد_میدان بود و ابوموسی اشعری مرد مذاکره
سپاهیان امام علی(علیه السلام) نپذیرفتند مالک برای مذاکره برود!
آنها اشعری را نرمخو و رجل مذاکره میدانستند.
معاویه و عمرو عاص که میدان را باخته بودند به لطف اشعری مذاکرات را بردند و البته چندی بعد مالک را به شهادت رساندند.
ای بزرگان حوزههای علمیه
حضرات، سروران، عزیزان، بزرگواران...
بعد از تعطیلی نابهجای روز قدس و بعد از إهانت ظریف به حاج قاسم و بعد از دفاع جانانهی رهبری، آیا بازهم لازم نمیدانید تحرکی از خود نشان دهید⁉️
گیرم این #تبعهی_انگلیسی_ویروس" ۱ "
اجازهی راهپیمایی #روز_قدس را نداد نه #پیاده نه #سواره
و بر فرض که اجازهی شما هم دست او باشد، اما آیا اجازهی #نشست_تبیینی_روز_قدس و دفاع از #سپاه_قدس را هم در جمعهی آتی به حوزههای علمیه نداد⁉️ و حداکثر با مذاکرات فراوان، این ویروس ۲ ساعت #شب_قدر را قول داد با ما کاری نداشته باشد⁉️
بهنظر میرسد؛ این #ویروس_هوشمند_سیاسی #تبعهی_اسرائیل هم باشد
#مرگ_بر_ویروس_دوتابعیتی
✍کوچکترین شاگرد شما، روح الله دشتی
🔥 حوزه انقلابی
۱- این عنوان حکیمانه و روشنگرانه، از حضرت آقا در ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰ است.
✅ نشر دهید ...
@ahl_ul_basar_Adineh
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش حاج محمود کریمی به حاشیههای اخیر
سرِ نیزه که رحل قرآن شد/ وقت تضعیف «مرد میدان» شد
آخرین ضربههای مالک بود/ اشعری شیر شد، رجزخوان شد
شر شد و فتنه شد، تلاطمشد/ امر مولا در این میان گمشد
رشته افتاد دست جاسوسان/ اشعری، انتخاب مردم شد
@ahl_ul_basar_Adineh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دیوث سیاسی
آقا محمدخان قاجار به فتحعلی شاه گفت:
اگه میخوای مردم، توی مشتت باشن، آنها را گرسنه و بی سواد نگه دار !!!
✍: ۸ سال ذلتبار دولت روحانی هم به همین شیوه اداره شده
@ahl_ul_basar_Adineh
قرآن کریم:
دشمن علی علیهالسلام کافر است
علامه طباطبایی در المیزان در ذیل آیه نخست سوره معارج ، روایتی آورده است بدین شرح:
بعد از آنكه رسول خدا (ص) على (ع) را به خلافت نصب كرد و فرمود:
"من كنت مولاه فعلى مولاه- هر كه من مولاى او هستم على مولاى او است"
خبر به شهرهاى عرب رسيد ، از آن جمله خبر به گوش نعمان بن حارث فهرى رسيد.
نعمان از ديار خود حركت نموده به نزد رسول خدا (ص) مشرف شد و عرضه داشت:
به ما دستور دادى كه به "لا اله الا اللَّه" اعتراف كنيم و نيز به اينكه تو رسول خدايى شهادت دهيم و دستور دادى جهاد كنيم ، حج به جاى آوريم ، روزه بگيريم ، نماز بخوانيم ، ما هم قبول كرديم.
آيا به اين مقدار راضى نشدى تا اينكه اين پسر را به خلافت نصب نموده و گفتى: "من كنت مولاه فعلى مولاه"
حال بگو بدانم اين از ناحيه خودت بود و يا از ناحيه خداى تعالى؟
پیامبر (ص) فرمود: به آن خدايى سوگند كه به جز او معبودى نيست ، اين دستور از ناحيه خدا بود.
نعمان بن حارث برگشت در حالى كه مىگفت:
بار الها اگر اين سخن حق است و از ناحيه تو است پس سنگى از آسمان بر سر ما ببار
همين كه سخنش تمام شد خداى تعالى با سنگى آسمانى بر سرش كوبيد و او را در جا كشت و سپس اين آيه را نازل فرمود:
"سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ"
📚ترجمه المیزان، ذیل آیه شریفه
1️⃣ نکته:
طبق روایتی که جناب علامه از مجمعالبیان نقل کردند ، حارث بن نعمان مدعی است که به همه دستورات الهی گردن نهاده و تنها زیر بار حکم ولایت کسی همچون علی علیهالسلام نمیرود.
در آیه بعد میخوانیم که از وی به عنوان "کافر" یاد شده میفرماید:
لِّلْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِع
از این آیه فهمیده میشود که اگر کسی اهل نماز ، روزه ، جهاد ، خمس و زکات و ... هم باشد ، اما معتقد به ولایت حضرتش نباشد (در منطق قرآن) باز کافر است (و البته کفر ، مراتب دارد ...)
@ahl_ul_basar_Adineh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑 حرم امیرالمومنین
امام علی "علیه السلام"
👌شب بیست و یکم ماه رمضان سال ۱۴۰۰
《بدون فریب کرونا》
@ahl_ul_basar_Adineh
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌑 حرم امیرالمومنین
امام علی "علیه السلام"
👌شب بیست و یکم ماه رمضان سال ۱۴۰۰
《بدون فریب کرونا》
@ahl_ul_basar_Adineh
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌑 حرم امیرالمومنین
امام علی "علیه السلام"
👌شب بیست و یکم ماه رمضان سال ۱۴۰۰
《بدون فریب کرونا》
@ahl_ul_basar_Adineh
❗️ترویج باستانگرایی برای مقابله با فرهنگ اسلامی
مصاحبهی خبرگزاری "رسا" با حجت الاسلام علی عزیزی شاکر
متن کامل مصاحبه 🔽 🔽 🔽
https://rasanews.ir/002q2A
🔹شرحی بر زیارت جامعه کبیره - قسمت دهم
با سلام به محضر شما بزرگواران
ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت مولیالموحدین ؛ امیرالمؤمنین علیهالسلام ، در این قسمت و در ادامه به روایتی دلنشین و دقیق از ابوحمزه ثُمالى که از شاگردان امام سجّاد و امام باقر عليهماالسلام و راوى دعاى معروف «سحر» هست اشاره میکنم:
این روایت منقول از جلد ششمِ کتاب کافی میباشد که شامل تفسیری زیبا از امام محمدباقر علیهالسلام در خصوص آیات ۳۶ و ۳۷ سوره مبارکه نور و همچنین توضیح جایگاه امامت و تبیین کلمه «بیوت» که در آیه شریفه ذکر شده ، هست
مخاطب امام(ع) در این روایت نیز شخصی است به نام قَتاده که در شهر بصره ، از مدعیان فقاهت و از معتمدین دربار اُموى بوده.
نکته قابل توجه در این قسمت اینکه بیان معناى تطبیقى آیه از طرف امام باقر علیهالسلام ، ختم کلام در مقصودِ امام هادی علیهالسلام در بیان عبارتِ «السلام علیکم یا اهل بيت النبوّة» در متن زیارت جامعه است
ابوحمزه ثمالی میگويد:
در مسجد پيامبر صلّیالله عليه و آله نشسته بودم كه مردى آمد و سلام كرد و پس از معرّفى خود ، به من گفت : ابوجعفر (یعنی امام باقر عليهالسلام) را مىشناسى؟
گفتم: آرى ، با او چه كارى دارى؟
پاسخ داد: آمدهام چهل سؤال از او بپرسم ، اگر (پاسخ داد) حقانیتش را بپذيرم و اگر پاسخ نداد ، او را رها کنم ، پس هر گاه ابوجعفر را ديدى مرا خبر كن
سخنم با او تمام نشده بود كه امام باقر عليهالسلام وارد مسجد شد و در جايگاه خود نشست و قتاده نیز نزديك ايشان نشست
امام عليهالسلام رو كرد به او و فرمود: تو كيستى؟
گفت : من قَتاده ، پسر دعامه بصرى هستم
امام عليهالسلام به او فرمود: تو فقيه بصره هستى؟
قتاده گفت : آرى
امام باقر عليهالسلام فرمود:
* وَيحَك يا قَتادَةُ ! إنَّ اللّهَ ـ جَلَّ و عَزَّ ـ خَلَقَ خَلقاً مِن خَلقِهِ ، فَجَعَلَهُم حُجَجَاً عَلى خَلقِهِ ، فَهُم أوتادٌ فى أرضِهِ ، قُوّامٌ بِأمرِهِ ، نُجَباءُ فى عِلمِهِ ، اِصطَفاهُم قَبلَ خَلقِهِ أظِلَّةً عَن يَمِينِ عَرشِهِ
واى بر تو ، اى قَتاده! خداوند عزّوجلّ گروهى را آفريد و آنان را حجّت بر خلقش قرار داد . پس ايشان ، پايههاى زمين هستند (مايه آرامش زمین و زمينياناند) ، بر پا كنندگان امر الهىاند و ويژگان علم اويند . خداوند ، آنان را پيش از آن كه آفريدگان را بيافريند ، به صورت سايههايى در طرف راست عرش برگزيد .
قَتاده مدّتى طولانى سكوت كرد و سپس گفت:
به خدا سوگند ، در برابر فقهاى بسيارى نشستهام ، امّا در برابر هيچ كدام از ايشان آن چنان كه در برابر تو دلم ناآرام شد ، مضطرب نشدم
امام(ع) به او فرمود: واى بر تو ! آيا مىدانى كجا نشستهاى؟
تو در برابر خانههايى هستى كه خداوند ، اجازه داده كه قدر و منزلت آنها رفعت يابد و نامش در آنها ياد شود. در آن خانهها هر بامداد و شامگاه ، مردانى كه نه تجارت و نه داد و ستدى آنان را از ياد خدا و بر پا داشتن نماز و دادن زكات به خود مشغول نمىدارد ، او را نيايش مىكنند
سپس امام ابوجعفر محمد بن علی الباقر علیهالسلام آيات ۳۶ و ۳۷ سوره نور را قرائت كرد:
* فِى بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَ الْأَصَالِ * رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَ لَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَ إِقَامِ الصَّلَوةِ وَ إِيتَآءِ الزَّكَوةِ ...
در خانههايى كه خداوند رخصت داده است كه بالا برده و بزرگ داشته شوند و نام خدا در آن (خانهها) ياد شود و او را در آن جا ، بامدادان و شبانگاهان ، به نزاهت و پاكى بستايند * مردانى كه تجارت و خريد و فروش ، ايشان را از ياد خدا و خواندن نماز و دادن زكات ، باز نمیدارد
آن گاه امام فرمود: تو آن جا نشستهاى و ما آن خانهها هستيم
در واقع امام با این بیان نورانی ، جايگاه امامت را مشخص و خود را مصداق آن برشمرد و تنها بیوت (و جایگاههایی) را كه اجازه رفعت يافتن و برترى دارد ، معرّفى كرد.
اینجا بود که نور کلام باقرالعلوم علیهالسلام ، قلب قَتاده را روشن کرد و او مُراد امام عليهالسلام را فهمید و دانست که در برابر مصداق «فی بیوت اذن الله ان ترفع ...» و «بیتالنّبوّة» نشسته است و گفت:
به خدا سوگند راست گفتى فدايت شوم!
به خدا سوگند که اين خانه ، خانه سنگ و گِل نيست.
ادامه دارد انشاءالله ...
@ahl_ul_basar_Adineh