eitaa logo
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
265 دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
294 فایل
تفسیر ن_______________ور هرروزیک آیه ازقرآن کریم باصدای دلنشین حاج آقاقرائتی تفسیرمیگردد. بزرگواران مارادرنشرمطالب و مفاهیم قرآنی یاری کنید. کپی مطالب آزاداست. ازقرآن واهل بیت ع امدادبجوییم @Yazahrayeatharادمین eitaa.com/joinchat/523173890Ca1c4896e78
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌اگر قایقت شکست، باشد! دلت نشکند! دلی را نشکنی اگر پارویت را آب برد، باشد! آبرویت را آب نبَرَد! آبرویی نبری اگر صیدت ازدستت رفت، باشد! امیدت از دست نرود! ❣🌼🍃🌸
فرهنگستان اهل بیت علیهم السلام
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 #تفسیر_صوتی‌ آیه 80_81 #سوره_یوسف،آیه ۸۰
🌅 👌بزرگواران سلام برای جستجوی تفسیرآیات ریپلی هارودنبال کنید.یا مثل👇سرچ کنید🙏 👈سوره.......آیه....👉 💐 تفسیرسوره مبارکه یوسف آیه 80_81👆
1_57704013.mp3
3.01M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 82_83 ،آیه ۸۲_۸۳ 👈حجة الاسلام قرائتي ┅════🍃 ✼📖✼ 🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🍀ঊঈ═─┅─ ⏪سوره 12. یوسف آيه 82 آيه🔻 ⤵وَسْئَلِ الْقَرْيَةَ الَّتِى كُنَّا فِيهَا وَالْعِيرَ الَّتِى أَقْبَلْنَا فِيهَا وَ إِنَّا لَصَدِقُونَ ترجمه🔻 ⤵(اگر به حرف ما اطمینان ندارى) از قریه‌اى كه در آن بودیم و از كاروانى كه در میانشان به اینجا رو آورده‌ایم، سؤال كن و بى‌شك ما راستگو هستیم. ─┅─═ঊঈ🍀ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀ ⤵«قریه» تنها به معناى روستا نیست، بلكه به محل اجتماع و مناطق مسكونى گفته مىشود؛ خواه شهر باشد یا روستا. ضمناً «واسئل القریه» به معنى سؤال از اهل قریه است. 🌊«عیر» به كاروانى گفته مى‌شود كه مواد غذایى حملونقل مى‌كند.برادران یوسف در گفتگو با پدر، در ماجراى كشته شدن یوسف توسط گرگ، دلیل نداشتند، ولى در اینجا براى حرف خود دو دلیل آوردند؛ یكى سؤال از مردم مصر و یكى سؤال از كاروانیان كه ما در میان آنان بودیم. 🌊علاوه برآنكه در ماجراى قبل گفتند: «لو كنّا صادقین» و «لَو» نشانه تردید و دلهره و سستى است، ولى در این صحنه با «انّا» و حرف لام كه در جمله «انّا لصادقون» است نشان مى‌دهند كه قطعاً راست مى‌گویند. ─┅─═ঊঈ🍀ঊঈ═─┅─ پيام ها⚡📬  1-🌱 سابقه‌ى بد و دروغ، در پذیرش سخنان انسان در تمام عمر ایجاد تردید مى‌كند. «واسئل القریة»  2-⚡ گواهى شهود عینى، راهى معتبر براى اثبات مدّعا مى‌باشد. «واسئل القریة... والعیر...»  3-🌱 امكان تبانى مجموعه‌اى بزرگ بر كذب، منتفى است. «و اسئل القریة... انّا لصادقون»* ─┅─═ঊঈ🍀ঊঈ═─┅─ ⏪سوره 12. یوسف آيه 83 آيه🔻 ⤵قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْراً فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَنِى بِهِمْ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ترجمه🔻 ⤵(یعقوب) گفت: (این چنین نیست) بلكه (بار دیگر) نفس شما (با نسبت دزدى به یوسف یا تعیین كیفر گروگان گیرى) مسئله را براى شما آراسته است پس صبرى نیكو (لازم است) امید است كه خداوند همه برادران را با هم نزد من آورد چرا كه او قطعاً آگاه و حكیم است ─┅─═ঊঈ🍀ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀ ⤵وقتى برادران، پیراهن آغشته به خون یوسف را با ظاهرى غمگین و گریان حضور پدر آوردند و گفتند: یوسف را گرگ خورد. حضرت یعقوب گفت: «بل سوّلت لكم انفسكم» یعنى نفس شما این كار را در چشم شما زیبا جلوه داده است و من صبر جمیل مى‌كنم. 🌾در اینجا نیز كه دو فرزندش (بنیامین وپسر بزرگتر) از او جدا شدهاند، همین جمله را تكرار مى‌كند. شاید این سؤال مطرح شود در ماجراى یوسف برادران توطئه و خیانت كردند، ولى در ماجراى بنیامین این مسایل نبود، پس چرا كلام یعقوب در هر دو مورد یك لحن و یك عبارت است؟ «بل سوّلت لكم انفسكم امراً فصبر جمیل» 🍁تفسیرالمیزان اینگونه پاسخ مىدهد: یعقوب مىخواهد بگوید دورى این دو برادر نیز دنباله حركت قبلى شما نسبت به یوسف است. یعنى تمام این صحنه‌ها، دنباله همان كار زشت شماست. 🌾 ممكن است گفته شود كه مراد یعقوب این است كه شما در اینجا هم خیال مى‌كنید بى‌تقصیرید و كارتان خوب بوده است، ولى شما مقصّرید زیرا: اوّلاً: چرا با دیدن پیمانه در بار برادرتان او را سارق دانستید؟ شاید كس دیگرى این پیمانه را در بار گذاشته بود؟ ثانیاً: چرا زود برگشتید؟ باید تحقیق مى‌كردید. ثالثاً چرا كیفر سارق را گروگان قرار دادید؟ 🍁امّا سخن صاحب المیزان مناسبتر است، چون پیدا شدن پیمانه در بار بنیامین، براى عموم مردم سبب علم به دزدى مىشود و ماندن برادر بزرگتر در مصر نیز براى پیگیرى كار یا جلب عواطف و رحم بود و كیفرى هم كه ذكر شده، مجازات سارق در منطقه آنان بوده است. 🌾 بنابراین در هیچ یك از سه مسئله، جلوه نفسانى نبود تاگفته شود: «بل سوّلتلكم انفسكم»صبر، گاهى از روى ناچارى و بیچارگى است، چنانكه اهل دوزخ مى‌گویند: «سواء علینا أصَبرنا ام جزعنا» صبر كردن و یا جزع كردن براى نجات ما اثرى ندارد. 🍁 و گاهى صبر آگاهانه و داوطلبانه و تسلیم رضاى خداوند است كه چهره این صبر در هر جایى با یك عنوان مطرح است؛ صبر در میدان جهاد، شجاعت است. صبر در دنیا، زهد است. صبر در برابر گناه، تقواست. صبر در برابر شهوت، عفّت است و صبر در برابر مال حرام، ورع است. 🌾تزیین و زیبانمایى زشتى‌ها، گاهى توسّط شیطان؛ «و اذ زیّن لهم الشیطان اعمالهم»، گاهى به وسیله‌ى زرق و برق دنیا؛ «حتّى اذا اخذت الارض زخرفها وازّیّنت» و گاهى توسّط نفس انسان است. «سوّلت لكم انفسكم» 📚یوسف، 63. تفسیر نمونه. انفال، 48. یونس، 24. ─┅─═ঊঈ🍀ঊঈ═─┅─ پيام ها⚡📬  1-🌱 نفس براى توجیه گناه، كارهاى زشت را در نظر انسان زیبا جلوه مى‌دهد. «سوّلت لكم انفسكم»  2-⚡ صبر، شیوهى مردان خداست وصبر جمیل، صبرى است كه در آن سخنى بر خلاف تسلیم و رضاى خداوند گفته نشو «فصبر جمیل»  3-🌱 هرگز از قدرت خداوند مأیوس نشویم. «عسى اللَّه أن یاتینى بهم» 👇
👆  4-⚡ یعقوب به زنده بودن سه فرزندش (یوسف، بنیامین، برادر بزرگتر) یقین داشت و به ملاقاتشان امیدوار بود. «أن یاتینى بهم جمیعا»  5 -🌱 براى قدرت الهى، حل مشكلات تازه و كهنه، یكسان است. خداوند مى‌تواند یوسف دیروز و برادر امروز شما را یكجا دورهم گرد آورد. «جمیعاً»  6-⚡ مؤمن، حوادث تلخ را نیز از حكمت خدا مى‌داند. «الحكیم»  7-🌱 باور وتوجّه به عالمانه وحكیمانه بودن افعال الهى، آدمى را به صبر وشكیبایى در حوادث دشوار وادار مى‌كند. «فصبر جمیل، انّه هو العلیم الحكیم» 📚 تفسیر نورالثقلین. 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
🌅 🌹 اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌹 👌 خدایا ،بحرمت قرآن و محمدمصطفی صلی،الله،علیه،وآله ،و بحرمت اهل بیت باعصمت و طهارت علیهم السلام ؛ برای ما توفیق عمل به دستورات قرآن عنایت فرما 🙏 ✅التماس دعا 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب را سڪوت اعتبار مےبخشدو انسان را متانت وصبر… الهی یاریمان ڪن معتبر باشیم و مهربان… تا مقبول درگاهت باشیم آمین… دوست داشتنے هاے من 🌙
🌅 ✨بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ✨ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔَ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ✨ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ ✨السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی ✨یاخلیفةَالرَّحمنِ و یا شریکَ القرانِ ایُّها الاِمامُ الاِنسِ و الجّانِّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان... ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ✨ ✨ اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ فَرَجَهُمْ✨ ✅ #امروزشنبه19خرداد_ماه1398 👌 #صبحتون_بخیرونیکی_روزتون_خوش
4_568300842722000966.mp3
2.34M
👌 #تلاوت_آیاتی_ازکلام_الله_تعالی 👌گوش جان می سپاریم به تلاوتی دلنشین ازاستاد #شحات_سوره_مبارکه_مطففین تاروح خودراجلادهیم از همه شما بزرگواران قبول حق،تعالی باشه انشاءالله تعالی و اجرتان با خداوند متعال التماس،دعا
✨إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتينُ خداوند روزی دهنده و صاحب قوّت و قدرت است! 📜 قرائت ۷ مرتبه برای وسعت رزق و گشایش، توصیه می شود . همچنین ۴۰ روز و هر روز ۲۷ مرتبه، بعد از نماز صبح، قرائت این آیه را برای گشایش رزق ، مفید می دانند. 🔸ذاریات ، ۵۸ #روزی #رزق #رزاق #خدا
✨ حدیث ۱۴۵۱ نهج الفصاحه ✨ 🌸 نبی مکرم اسلام فرموده اند: خداوند، جن را سه قِسم آفرید: یک قسم، مارها، عقربها و حشراتند. قسم دیگر، مانند باد در هوا روانند (میکربها). و قسم دیگر، حساب و عِقاب دارند (جنیان). و آدمیان را سه قِسم آفرید: یک قسم مانند چهارپایانند (که فقط می خورند و می خوابند و....). قسم دیگر، تنهایشان مانند آدمیان است و جانهایشان مانند جانهای شیاطین است (انسانهای شرور). اما قسم سوم، روزی که هیچ سایه ای غیر از سایهء خدا نیست، در سایهء او هستند. (یاالله). 🌸
‍ 🌷صد و شصت و پنجمین کلمات قصار حضرت امیر در نهج البلاغه🌷 حضرت امیر در بارهء دل نبستن به دنیا و اهل آن فرموده اند: امر (آخرت) نزدیک و با هم بودن، اندک است. تفسیر: مدت زمانیکه انسان در دنیاست و در کنار کسانیکه دوستشان دارد، کم است، و اما آخرت، جاودانه است، و نتیجهء اعمال انسان است در این دنیا و بسیار هم نزدیک است چون آخرت هرکس با مرگ او آغاز میشود. بنابراین باید شتاب کرد برای جمع آوری توشهء آخرت که فرصت کم است و خیلی زود تمام میشود. صد و شصت و ششمین حکمت، فردا إن شاءالله/