eitaa logo
عرفان ناب
548 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
88 ویدیو
3 فایل
📡 http://www.ahlevela.com ديگر كانال ما: 👈 http://ble.ir/ahlevelaa ارتباط با ما: 👈 @adminsm 🌐 اينستاگرام:👈http://instagram.com/ahlevela 🔵 کانال ما در آپارات: 👈 https://www.aparat.com/ahle_vela/Ahlevela
مشاهده در ایتا
دانلود
​بسم الله الرحمن الرحیم 🍃اللَّهُمَّ وَ أَوْصِلْ إِلَی التَّابِعِینَ لَهُمْ بِإِحْسَانٍ، الَّذِینَ‏ یقُولُونَ: «رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونا بِالْإِیمانِ‏» خَیرَ جَزَائِک الَّذِینَ قَصَدُوا سَمْتَهُمْ، وَ تَحَرَّوْا وِجْهَتَهُمْ، وَ مَضَوْا عَلَی شَاکلَتِهِمْ. بارالها و به پیروان اصحاب در ایمان و اخلاق و عمل، آنان که می‌گویند: «الهی ما و آن برادران ما را که به ایمان بر ما پیشی جستند بیامرز»، بهترین اجر و مزد خود را ارزانی دار همانان که راه و روش اصحاب را پیش گرفتند و طریقه آنان را طلبیدند و به منش آنان زندگی را آهنگ دادند. 🍃لَمْ یثْنِهِمْ رَیبٌ فِی بَصِیرَتِهِمْ، وَ لَمْ یخْتَلِجْهُمْ شَک فِی قَفْوِ آثَارِهِمْ، وَ الِائْتِمَامِ بِهِدَایةِ مَنَارِهِمْ. در حالی که هیچ شک و شبهه‌ای آنان را از عقیده‌شان برنگرداند، و در پیروی از آثار اصحاب و اقتدا به نشان هدایتشان - هیچ شکی خاطرشان را پریشان نکرد. 🍃مُکانِفِینَ وَ مُوَازِرِینَ لَهُمْ، یدِینُونَ بِدِینِهِمْ، وَ یهْتَدُونَ بِهَدْیهِمْ، یتَّفِقُونَ عَلَیهِمْ، وَ لَا یتَّهِمُونَهُمْ فِیمَا أَدَّوْا إِلَیهِمْ. یاران و یاوران ایشان بودند، در دین موافق آنان بودند و به راه و روش آنان می‌رفتند، درباره آنان اتفاق نظر داشتند، و به آنان در برنامه‌هایی که از رسول خدا خبر دادند بدگمان نبودند. 🍃اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَی التَّابِعِینَ مِنْ یوْمِنَا هَذَا إِلَی یوْمِ الدِّینِ وَ عَلَی أَزْوَاجِهِمْ وَ عَلَی ذُرِّیاتِهِمْ وَ عَلَی مَنْ أَطَاعَک مِنْهُمْ. بارالها از امروز تا روز قیامت از جانب خودت بر تابعین و همسران و فرزندانشان درود فرست و بر هر کس از آنان که اطاعت تو کرده. 🍃صَلَاةً تَعْصِمُهُمْ بِهَا مِنْ مَعْصِیتِک، وَ تَفْسَحُ لَهُمْ فِی رِیاضِ جَنَّتِک، وَ تَمْنَعُهُمْ بِهَا مِنْ کیدِ الشَّیطَانِ، وَ تُعِینُهُمْ بِهَا عَلَی مَا اسْتَعَانُوک عَلَیهِ مِنْ بِرٍّ، وَ تَقِیهِمْ طَوَارِقَ اللَّیلِ وَ النَّهَارِ إِلَّا طَارِقاً یطْرُقُ بِخَیرٍ. درودی که به سبب آن ایشان را از معصیت بازداری، و در باغ‌های بهشت خود به آنان گشایش دهی و از نیرنگ شیطان در امانشان داری، و به هر کار نیک که از تو مدد جویند توفیقشان دهی و از حوادث شب و روز حفظشان فرمایی مگر از حادثه‌ای که مژده خیر رساند. 🍃وَ تَبْعَثُهُمْ بِهَا عَلَی اعْتِقَادِ حُسْنِ الرَّجَاءِ لَک، وَ الطَّمَعِ فِیمَا عِنْدَک وَ تَرْک التُّهَمَةِ فِیمَا تَحْوِیهِ أَیدِی الْعِبَادِ و به آن درود آنان را بر اعتقاد نیکو برانگیزی تا تنها به تو چشم امید دوزند، و به آنچه نزد توست دلبسته شوند، و از بدگمانی نسبت به تو در آنچه نزد خلق است برحذر باشند. 🍃لِتَرُدَّهُمْ إِلَی الرَّغْبَةِ إِلَیک وَ الرَّهْبَةِ مِنْک، وَ تُزَهِّدَهُمْ فِی سَعَةِ الْعَاجِلِ، وَ تُحَبِّبَ إِلَیهِمُ الْعَمَلَ لِلْآجِلِ، وَ الِاسْتِعْدَادَ لِمَا بَعْدَ الْمَوْتِ تا چنان کنی که تنها شوقشان به تو باشد و بیمشان از حضرت تو، و آنان را به فراخی جهان از دست رفتنی بی‌رغبتشان گردانی، و محبت عمل کردن برای آن جهان، و آمادگی برای بعد از مرگ را در دلشان افکنی. 🍃وَ تُهَوِّنَ عَلَیهِمْ کلَّ کرْبٍ یحِلُّ بِهِمْ یوْمَ خُرُوجِ الْأَنْفُسِ مِنْ أَبْدَانِهَا وَ تُعَافِیهُمْ مِمَّا تَقَعُ بِهِ الْفِتْنَةُ مِنْ مَحْذُورَاتِهَا، وَ کبَّةِ النَّارِ وَ طُولِ الْخُلُودِ فِیهَا وَ تُصَیرَهُمْ إِلَی أَمْنٍ مِنْ مَقِیلِ الْمُتَّقِینَ. و هر مشکلی که ایشان را به وقت جان‌کندن می‌رسد آسان نمایی و آنان را از هر محذوری که از فتنه‌ها و محنت‌ها خیزد در عافیت داری، و از سختی و صدمه آتش دوزخ و طول خلود در آن معاف گردانی و آنان را به مقام امن و امان که جایگاه اهل تقواست منتقل نمایی. (بخش سوم) موضوع دعا: تجلیل از پیروان پیامبران ╔═✿══🌹══✿═╗ 🔗 @ahlevela ╚═✿══🌹══✿═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ◼️ 💫 در یک روایت امام صادق عليه السّلام راجع‌به حضرت‌‌زهرا سلام الله عليها فرمودند: كانَتْ‏ اِذا قامَتْ فِی مِحْرابِها زَهَرَ نُورُها لِاَهْلِ السَّماءِ كَما يَزْهَرُ نُورُ الْكَواكِبِ‏ لِاَهْلِ‏ الْاَرْضِ‏: وقتی فاطمه‌ي زهرا سلام الله عليها در محراب خویش، قیام می‌کردند و به نماز می‌ایستادند، نور فاطمه‌ي زهرا سلام الله عليها برای اهل آسمان می‌درخشید؛ همان‌گونه که نور ستارگان آسمان، در شب‌ها برای زمین می‌درخشد. معنی اهل آسمان هم ساکنان کُرات دیگر نیست؛ به هرچیز بلندی، سماء گفته می‌شود. سماءِ کرات آسمانی، سماء دنیاست، که اِنّا زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنْيا بِزينَةٍ الْكَواكِبِ‏؛ سماوات بالاتر، آنها سماوات مادّی نیست، آسمان‌های ملکوت و جبروت است و ساکنان آن آسمان‌ها، یعنی ملکوتیان و جبروتیان. ↩️ وقتی فاطمه‌ي زهرا سلام الله عليها در محرابشان به نماز می‌ایستادند، نور فاطمه‌ي زهرا سلام الله عليها، برای آسمانیان می‌درخشید، یعنی ملکوتیان و جبروتیان، همان‌گونه که نور ستارگان آسمان در شب‌ها برای زمین می‌درخشد؛ كانَتْ‏ اِذا قامَتْ فِی مِحْرابِها زَهَرَ نُورُها لِاَهْلِ السَّماءِ كَما يَزْهَرُ نُورُ الْكَواكِبِ‏ لِاَهْلِ‏ الْاَرْضِ‏. ↩️ لذا كسانيكه در مراتب سلوک، حجاب عالم طبع را پشت سر گذاشته‌اند، به آسمان‌های ملکوت، حالا چه ملکوت اسفل، چه ملکوت اعلی و چه آسمان جبروت، راه پیدا كرده اند، در هرمرتبه از این مراتب، با مرتبه‌ای از تجلّیات نورانی حضرت‌ زهرا سلام الله عليها ملاقات می‌کنند و آشنا می‌شوند؛ آن را می‌بینند؛ از آن نور، استضائه می‌کنند و مثل ستاره برای آنها می‌درخشد؛ همان‌طور که ستارگان آسمان دنیا، در شب‌ها برای اهل زمین درخشندگی و تلألؤ دارند، نور فاطمه‌ي زهرا سلام الله عليها، برای سالکانی که به فضا و سماء ملکوت و جبروت گام نهاده‌اند، چنین درخشندگی‌یی دارد. استاد مهدی طیب 🆔 @ahlevela
​🔶 دعای پنجم صحیفه‌ سجادیه 🌼وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام لِنَفْسِهِ و لِأَهْلِ وَلَایتِهِ: از دعاهای آن حضرت در حق خودش و دوستانش: 🌼یا مَنْ لَا تَنْقَضِی عَجَائِبُ عَظَمَتِهِ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ احْجُبْنَا عَنِ الْإِلْحَادِ فِی عَظَمَتِک ای کسی که شگفتی‏‌های عظمتت پایان‌بردار نیست، بر محمد و آلش درود فرست و ما را از الحاد و لغزش در عظمتت بازدار. 🌼وَ یا مَنْ لَا تَنْتَهِی مُدَّةُ مُلْکهِ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَعْتِقْ رِقَابَنَا مِنْ نَقِمَتِک. ای آن که دوران فرمانروایی‌ات را نهایت نیست، بر محمد و آلش درود فرست و ما را از بند عذاب خود رهایی بخش. 🌼وَ یا مَنْ لَا تَفْنَی خَزَائِنُ رَحْمَتِهِ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ لَنَا نَصِیباً فِی رَحْمَتِک. ای کسی که گنجینه‌های رحمتت را فنا نیست، بر محمد و آلش درود فرست و برای ما از رحمتت نصیب و بهره‌ای قرار ده. 🌼وَ یا مَنْ تَنْقَطِعُ دُونَ رُؤْیتِهِ الْأَبْصَارُ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَدْنِنَا إِلَی قُرْبِک ای که چشم‌ها و دیده‏‌ها از دیدنت فرو ماند، بر محمد و آلش درود فرست و ما را به عرصه‌گاه قربت نزدیک کن. 🌼وَ یا مَنْ تَصْغُرُ عِنْدَ خَطَرِهِ الْأَخْطَارُ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ کرِّمْنَا عَلَیک. و‌ای کسی که در برابر قدر و منزلتت تمام منزلت‌ها کوچک است، بر محمد و آلش درود فرست و ما را در پیشگاهت گرامی دار. 🌼وَ یا مَنْ تَظْهَرُ عِنْدَهُ بَوَاطِنُ الْأَخْبَارِ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لَا تَفْضَحْنَا لَدَیک. ای آن که خبرهای نهانی در نزدت آشکار است، بر محمد و آلش درود فرست، و ما را نزد خود رسوا مکن (بخش اول) ╔═✿══🌹══✿═╗ 🔗 @ahlevela ╚═✿══🌹══✿═╝
معانی و مراتب مختلف نفس (بخش سوم) در مناجات‌الشّاكين از مناجات خمس‌عشر منسوب‌به امام سجّاد عليه‌السّلام در مقام شکایت از نفس امّاره است که: إلٰهِی إِليْكَ أَشْكُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمّٰارَةً وَ إِلَى الْخَطيئَةِ مُبٰادِرَةً وَ بِمَعٰاصِيكَ مُولَعَةً وَ لِسَخَطِكَ مُتَعَرِّضَةً؛ تسْلُكُ بِی مَسٰالِكَ الْمَهٰالِكِ وَ تَجْعَلُنِی عِنْدَكَ أَهْوَنَ هٰالِك، مَيّٰالَةً إِلَى اللَّعِبِ وَ اللَّهْوِ، مَمْلُوَّةً بِالْغَفْلَةِ وَالسَّهُوِ، تُسْرِعُ بِی إِلَى الْحَوْبَةِ وَ تُسَوِّفُنِي بِالتَّوْبَةِ: خدایا! نزد تو از نفسی شکایت می‌کنم که بسیار به بدی فرمان می‌دهد و به کارهای خطا مبادرت می‌ورزد و نسبت‌به انجام معصیتِ تو حریص است و متعرّض آنچه موجب غضب تو است، می‌شود؛ مرا به راه‌های هلاکت و تباهی می‌برد و نزد تو از پست‌ترین هلاک‌شدگان قرار می‌دهد؛ به لهو و لعب بسیار تمایل دارد و از غفلت و اشتباه‌کاری آکنده است؛ حرکتم به‌سوی گناه را شتاب می‌بخشد و توبه‌کردنم را به تأخیر می‌افکند. این، خصوصیات نفس امّاره است؛ سياهِ‌سياه و كَدر و تمام توانش را گذاشته است روی وادار کردن من به بدی. امّا شما شروع می‌كنيد به كار كردن روی آن؛ كمی كه آن را شفّاف كرديد، می‌شود نفس لوّامه؛ نفس سرزنش­گر. كه در اثر آن، بعد از اینکه كار بدی می‌كنید، به خود می‌گويید اين چه كاری بود من كردم؟ كاش نكرده بودم! خودتان را سرزنش می‌کنید. اين مرحلۀ لوّامگی نفس است. اين همان نفس قبلی است كه از امّارگی به لوّامگی منتقل شده است. همین نفس لوّامه را هم باز می‌توانید تزکیه، تصفیه، تهذیب، پاک و کدورت‌زدایی کنید. ادامه دارد… 🎙 استاد مهدی طیّب ╔═✿══🌹══✿═╗ 🔗 @ahlevela ╚═✿══🌹══✿═╝
معانی و مراتب مختلف نفس (بخش چهارم) در این صورت به نفس مُلهَمه می‌رسید؛ که قرآن دربارۀ آن فرمود: وَ نَفْسٍ وَ مٰا سَوّٰاهٰا، فَأَلْهَمَهٰا فُجُورَهٰا وَ تَقْوٰاهٰا: و سوگند به نفس و آنچه آن را متناسب و متوازن ساخت و آلودگی‌ها و پرواپیشگی‌ها را به آن الهام فرمود. این شد نفس مُلهَمه. نفسی که الهامات را دریافت می‌کند. آن سنگ خارای سیاه اوّلیّه حالا تبدیل شده است به یک شیشه‌ی مات. اگر نفس را از این هم بیشتر تصفیه و کدورت‌زدایی کنید، شفّاف‌تر می‌شود و به نفس مطمئنّه تبدیل می‌شود که قرآن خطاب به آن فرمود: يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلىٰ رَبِّكِ: ای نفس به آرامش رسیده! به‌سوی پروردگارت بازگرد. آن نفس دیگر بین خوبی و بدی آمدوشد ندارد و در خوبی تثبیت شده و به آرامش رسیده و حسابش یک­سره شده است. همان‌طور که اوّل در حالت امّارگی، یک­سره بدی بود، حالا در خوبی حسابش یک­سره شده است. این‌طور نیست که یک روز گناه کند و یک روز ثواب؛ یک روز دروغ بگوید و یک روز راست؛ یک روز حسد بورزد و یک روز با خوشحالی، موفقیّت­های دیگران را پذیرا باشد؛ یک روز از خدا غافل باشد و یک روز ذاکر و به یاد خدا باشد. در این مرحله نفس به آرامش رسیده است و متلاطم و متلوّن و متغیّر نیست. ↩️ اگر باز هم از نفس کدورت‌زدایی کنید، از این هم شفّاف‌تر می‌شود و به نفس راضیه تبدیل می‌شود. قرآن فرمود: يٰا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلىٰ رَبِّكِ رٰاضِيَةً: ای نفس به آرامش رسیده! به‌سوی پروردگارت بازگرد در حالی که از خدا خشنود و راضی هستی. این نفسِ راضیه است و از خدا راضی است و از هرچه خدا می‌کند و می‌گوید، با خشنودی استقبال می‌کند و مقدّرات الهی را به شیرینی تحویل می‌گیرد و پذیرا می‌شود. هم از مقدّرات تکوینیِ خداوند راضی است، یعنی از هر اتّفاقی که خدا برایش پیش می‌آورد و از هر شرایطی که او را در آن قرار می‌دهد، راضی است، هم از مقدّرات تشریعی خدا راضی است، یعنی از دستورات و احکامی که خدا برای او در قالب اوامر دینی صادر کرده است، راضی است و آنها را هم به خشنودی تحویل می‌‎گیرد و می‌پذیرد. با تلخ‌کامی چادر سرش نمی‌کند؛ بلکه از چادر سر کردن لذّت می‌برد. با تلخ‌کامی نماز نمی‌خواند؛ به زور خودش را وادار به روزه نمی‌کند؛ بلکه به گوارایی و خشنودی دستورات الهی را انجام می‌دهد. این نفس راضیه است. ↩️ در صورت ادامه‌ی کدورت‌زدایی و تزکیه‌ی نفس، نهایتاً به نفس مَرضیّه تبدیل می‌شود؛ که قرآن فرمود: رٰاضِيَةً مَرْضِيَّةً: در حالی که هم تو از پروردگارت خشنودی و هم پروردگارت از تو راضی است. حالا دیگر او مورد رضایت خداست. خدا او را پسندیده است. به قول شاعر: یار پسندید مرا. این نفس، مَرضیّه‌ی خداست. این همان نفس است که پی‌درپی متحوّل شد؛ تغییر کرد و از امّارگی رسید به نفس مرضیّه. نفس هر چه شفّاف می‌شود، نور و کمالات روح، در ظاهر وجود شخص بیشتر ظهور می‌کند. تا اینکه به‌قدری زلال می‌شود که گویا اصلاً وجود ندارد. یعنی حائلی که بین روح و او بود، گویا دیگر اصلاً نیست. تمامیّت کمال و نور روح در شخص ظهور می‌کند. مسیر تهذیب و تزکیه‌ی نفس این است. ادامه دارد… 🎙 استاد مهدی طیّب ╔═✿══🌹══✿═╗ 🔗 @ahlevela ╚═✿══🌹══✿═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕛 آثار سازنده‌ی انتظار ◻️انتظار فرج‌ تأثیرات سازنده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد‌. منتظر واقعی‌ یک مسلمان و شیعه‌ی واقعی است. منتظِر راستین خود را برای ملاقات با منتظَر آماده می‌کند و این آماده‌سازی همان انتظار عملی است. ◻️انتظار‌ برپایی حاکمیّت دولت اهل‌بیت عليهم‌السّلام و اجرا شدن حقّ و عدالت و حاکم شدن اخلاق و فضیلت و فراگیر شدن بندگی و معنویت آثار فراوانی بر فرد منتظر خواهد گذاشت و او را شایسته و مناسب زیستن در جامعه‌ی مهدوی می‌سازد‌. در جامعه‌ی فضائل اخلاقی جایی برای فردی آلوده به رذائل اخلاقی نخواهد بود. جامعه‌ی مهدوی جامعه‌ی عدالت است؛ کسی که به خودش، به خانواده‌اش، به آشنا و غریبه و به موجودات عالم ظلم می‌کند، چگونه می‌تواند در جامعه‌ی عدل زندگی کند؟ جامعه‌ی مهدوی جامعه‌ی معنویّت، توحید و عرفان است، کسی که یکپارچه مادّه‌پرستی و دنیاگرایی است، به شرک‌آلوده است و همه‌چیز را در این عالم مؤثّر می‌داند جز خدا، و به دیگران چشم امید می‌دوزد یا دلش از ترس این و آن می‌لرزد، چگونه می‌تواند در جامعه‌ی توحیدی به سربرد؟ لذا لازمه‌ی انتظار‌ راستین، ساختن خویش برای زندگی در جامعه‌ی منتَظَر است‌. ◻️همان‌طورکه برای پذیرایی از میهمان، فرد میزبان ‌ از چندین روز قبل به مهیّا ساختن خود و خانه‌اش می‌پردازد‌، خانه را تمیز می‌کند و وسایل پذیرایی را آماده می‌کند، کسی هم که می‌خواهد در درون و باطن پذیرای حجّت‌خدا شود و او را در خانه‌ی دل خویش میهمان کند‌ یا در جهان آفاق و بیرون پذیرای وی گردد‌، باید خود را از پیش آماده کند. ◻️کسی که قصد سفر به جایی دارد‌، از مدّت‌ها پیش خود را مهیّا می‌سازد‌ و شرایط آب‌وهوایی آنجا را جویا می‌شود و لباس و وسایل متناسب با جایی که قصد سفر به آن را دارد فراهم می‌کند و اگر مقصد او یک کشور خارجی است، زبان مردم آنجا را فرامی‌گیرد و آداب و سنن آن کشور را مطالعه می‌کند تا بتواند با آنها ارتباط برقرار کند و رفتار مناسبی در جمع آنها داشته باشد. کسی که چشم به راه زندگی در جامعه‌ی مهدوی است نیز از پیش خود را برای اینکه شهروند مناسب و شایسته‌ای برای آن باشد، آماده می‌سازد. ◻️ همان‌طورکه انسان قبل از رسیدن زمستان‌ خود را برای مقابله با سرما و اثرات آن آماده می‌کند‌، یا وقتی منتظر تابستان است، وسایل خنک‌کننده و لباس‌های مناسب فصل گرما را آماده می‌سازد، منتظران جامعه‌ی مهدوی نیز باید خود را برای زندگی در آن جامعه‌ی ایده‌آل‌ آماده کنند و تمام خلقیّات و روحیّات و رفتار و افکار و اعتقادات خود را با آن متناسب سازند، تا یک عنصر سازگار با آن محیط باشند؛ درغیر این صورت‌ ادّعای انتظار‌ جز ادّعایی گزاف نخواهد بود. ◻️ لازمه‌ی انتظار ظهور حضرت مهدی ارواحنا فداه پرهیزگارى و اخلاق نیکوست. پیشتر گفتیم که امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحٰابِ الْقٰائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحٰاسِنِ الْاَخْلٰاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ‏:[i] هرکس از بودنش درشمار یاران قائم شادمان است‌، باید انتظار پیشه کند و در حال انتظار‌ به پرهیزگاری و ورع و اخلاق نیکو رفتار کند. منتظر واقعی باید خود را با پاکدامنی و اخلاق نیکو تربیت کند. آئینه شو جمـال پری‌طلعتان طلب  جاروب زن به خانه و پـس میهمان طلب   ◻️ کسی که خواهان انعکاس جمال حجّت‌خدا در آینه‌ی قلب خویش است‌‌، باید آن را جلا دهد و زنگار از آن بزداید و خانه‌ی دل را از همه‌ی خس و خاشاک‌ها و زشتی‌ها جاروب زند و پاک کند تا شایستگی ملاقات حجّت‌خدا در خانه‌ی دل را بیابد. بنابراین انسان منتظِر خود را برای شرایط منتظَر آماده می‌کند. ادامه دارد… ✍️ استاد مهدی طیب، ╔═✿══🌹══✿═╗ 🔗 @ahlevela ╚═✿══🌹══✿═╝