eitaa logo
عرفان ناب
549 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
89 ویدیو
3 فایل
📡 http://www.ahlevela.com ديگر كانال ما: 👈 http://ble.ir/ahlevelaa ارتباط با ما: 👈 @adminsm 🌐 اينستاگرام:👈http://instagram.com/ahlevela 🔵 کانال ما در آپارات: 👈 https://www.aparat.com/ahle_vela/Ahlevela
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چه کسی در بین شما تصمیم دارد توبه‌ی راستینی کند؟ روز یکشنبه‌ی ماه ذی‌القعده بود که پیغمبر اکرم (ص) به ميان اصحاب تشریف آوردند و فرمودند: ⁉️ چه کسی در بین شما تصمیم دارد توبه‌ی راستینی کند؟ اصحاب عرض کردند: یا رسول الله! همه‌ی ما دوست داریم توبه کنیم. حضرت فرمودند: پس اگر چنین تصمیمی دارید؛ غسل کنید.(یکی از غسل‌های مستحبّ، است؛ مثل غسل واجب به‌جا آورده می‌شود؛ منتها با نیّت غسل توبه)؛ بعد از غسل وضو هم بگیرید؛ 🔸 و بعد از وضو، چهار رکعت نماز به‌جا آورید؛ در هر رکعت آن، بعد از سوره‌ی حمد، ⬅️ سه بار سوره‌ي توحيد، ⬅️ یک بار سوره‌ی فلق ⬅️و یک‌بار هم سوره‌ی ناس را بخوانید. بعد از این‌که نماز تمام شد و سلام دادید؛ (احتیاطاً «اللهُ أکْبَر»های پس از سلام را هم نگویید. چون در روایت است که بعد از نماز «ثُمَ اسْتَغْفِروا» سپس استغفار کنید) 🔸هفتاد بار «أسْتَغْفِرُ اللهَ رَبِّي وَ أتوبُ إلَيْهِ» بگویید. بعد از هفتاد بار «أسْتَغْفِرُ اللهَ رَبِّي وَ أتوبُ إلَيْهِ» گفتن، می‌گوید: 🔸 «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إلاّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ؛ يا عَزيزُ يا غَفّارُ اغْفِرْ لِي ذُنوبِي وَ ذُنوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ فَإنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنوبَ إلاّ أنْتَ»  یعنی قدرت و توانی جز از جانب و به عطای خداوند صاحب شکوه و بزرگواری نیست. ای خدای عزیز و مُقتَدِر! ای خدای غَفّار و بخشنده! گناهان من و گناهان همه‌ی مردان و زنان مؤمن را ببخش؛ چرا که غیر از تو بخشنده‌ی گناهی وجود ندارد. @ahlevela
✍ در مقدمه كتاب "مصباح الهدي" در بخش سخنی با خواننده آمده است: "در اوایل دهه‌ی شصت، خدای متعال توفیق درک محضر یکی از عارفان بزرگوار معاصر شیعی را نصیب مؤلّف این اثر نمود و تا اواخر سال ۱۳۸۱ ﻫ.ش که آن بزرگوار خرقه تهی کرد و به جنّة‌اللّقاء پرواز نمود به فضل الهی، توفیق مزبور ادامه یافت. آن عارف بزرگوار در اشارهی اجمالی به سرگذشت سیر عرفانی خویش چنین میفرمود: 💠 در ایام جوانی همراه پدرم به نجف اشرف مشرّف شده بودم. در آن زمان به شدّت تشنهی علوم و معارف دینی بودم و با تمام وجود خواستار این بودم که در نجف بمانم و در حوزه تحصیل کنم، ولی پدرم که مسن بود و جز من پسر دیگری نداشت که بتواند در کارها به او کمک کند، با ماندنم در نجف موافق نبود. ✨در حرم امیرالمؤمنین علیه السّلام به حضرت التماس میکردم ترتیبی دهند که در نجف بمانم و درس بخوانم و آن‌قدر سینهام را به ضریح حضرت فشار میدادم و میمالیدم که موهایش کنده و تمام سینهام زخم شده بود. حالم به گونهای بود که احتمال نمیدادم بهایران برگردم. به خودم میگفتم یا در نجف میمانم و مشغول تحصیل میشوم یا اگر مجبور به بازگشت شوم، همینجا جان ‌میدهم و میمیرم. ⭕️با علمای نجف هم که مشکلم را در میان گذاشتم تا مجوّزی برای ماندن در نجف از آنها بگیرم، به من گفتند که وظیفهی تو این است که رضایت پدرت را تأمین کنی و برای کمک به او به ایران بازگردی. در نتیجه نه التماسهایم به حضرت امیر کاری از پیش برد و نه متوسّل شدنم به علما مرا به خواستهام رساند. ✅ تا اینکه با همان حال ملتهب همراه پدرم به کربلا مشرّف شدیم. در حرم حضرت اباعبدالله علیه السّلام در بالاسر ضریح حضرت همه چیز حل شد و هر چه را میخواستم، به من عنایت کردند؛ به طوری که هنگام مراجعت حتّی جلوتر از پدرم و بدون هرگونه ناراحتی به راه افتادم و به ایران بازگشتم. در ایران اوّلین کسانی که برای دیدن من به عنوان زائر عتبات، به منزل ما آمدند، دو نفر آقا سیّد بودند. آنها را به اتاق راهنمایی کردم و خودم برای آوردن وسایل پذیرایی رفتم. وقتی داشتم به اتاق برمیگشتم، جلوی در اتاق پردهها کنار رفت و حالت مکاشفهای به من دست داد و در حالی که سفره دستم بود، حدود بیست دقیقه در جای خود ثابت ماندم. ✨دیدم بالای سر ضریح امام حسین علیه السّلام هستم و به من حالی کردند که آنچه را میخواستی، از حالا به بعد تحویل بگیر. آن دو آقا سیّد هم با یکدیگر صحبت می‌کردند و می‌گفتند او در حال خلسه است. از همان‌جا شروع شد؛ آن اتاق شد بالای سر ضریح حضرت و تا سی سال عزاخانهی اباعبدالله علیه السّلام بود و اشخاصی که به آنجا میآمدند، بی آن که لازم باشد کسی ذکر مصیبت بکند، میگریستند. در اثر عنایات حضرت اباعبدالله علیه السّلام کار به گونهای بود که خیلی از بزرگان مثل مرحوم حاج ملاّ آقاجان زنجانی، مرحوم آیتالله شیخ محمّدتقی بافقی و مرحوم آیتالله شاهآبادی، بدون اینکه من به دنبال آنها بروم و از آنها التماس و درخواست کنم، با علاقهی خودشان به آنجا میآمدند. بعد از آن مکاشفه به ترتیب به چهار نفر برخوردم که مرا دست به دست به یکدیگر تحویل دادند.... ↩️به هر تقدیر، همهی عنایاتی که به من شد، از برکات امام حسین علیه السّلام بود. از راه سایر ائمّه هم میتوان به مقصد رسید، ولی راه امام حسین علیه السّلام خیلی سریع انسان را به نتیجه میرساند. چون کشتی امام حسین علیه السّلام در آسمانهای غیب خیلی سریع راه میرود. هر کس در سیر معنوی خود حرکتش را از آن حضرت آغاز کند، خیلی زود به مقصد میرسد. " 📘 مصباح الهدي / تأليف استاد مهدي طيب @ahlevela
💠▪️ زیارت امام رضا علیه السلام از دور و نزدیک 🔹 23 ماه ذیقعده، یکی از دو نقل علیه السلام در سال 203 هـ ق است. یکی از نقل ها، آخر ماه صفر و نقل دوم همین 23 ذیقعده است. البتّه 23 ذیقعده روز زیارتی مخصوصه ی علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا علیه السلام است و تأکید شده که اهل مراقبه در آن روز چه از نزدیک و چه از دور حضرت را زیارت کنند. خود این تعبیر از نزدیک و از دور هم تعبیر قابل تأمّلی است. 🔹 گاهی نزدیکی و دوری به لحاظ مکانی است؛ یعنی عدّه ای توفیق پیدا می کنند به مشهد مشرّف می شوند و در حرم علیّ‌بن‌موسی الرّضا علیه السلام عرض ادب و ارادت و سلام خودشان را تقدیم می کنند. بعضی هم موفّق نمی‌شوند و از شهرها و سرزمین های دیگر به محضر آن بزرگوار سلام می کنند. این یک معنای زیارت نزدیک و دور است؛ امّا معانی متعدّد دیگری هم دارد. 🔹 یکی دیگر از معانی آن، نزدیکی و دوری باطنی و معنوی است؛ یعنی چه کسی که خودش را نزدیک می بیند و چه کسی که خودش را خیلی دور می بیند، خیلی محروم و آلوده می بیند، او هم خود را از عرض ادب و سلام به محضر حضرت محروم نکند. گفت: 💫 بنازم به بزم محبّت که آنجا 💫گدایی به شاهی مقابل نشیند 🔹 خود زیارت هم معانی مختلفی دارد؛ همین ادبِ تقدیمِ سلام به محضر امام معصوم را زیارت حضرت می گویند؛ ولی حقیقت زیارت چیز دیگری است. حقیقت زیارت، دیدن است. 🔹 اگر فرمودند زیارت علیّ‌بن موسی الرّضا علیه السلام در این روز مؤکّد است، یعنی سعی کن خود حضرت را زیارت کنی؛ نه اینکه بروی مرقد حضرت را ببینی؛ خود حضرت را ببین! سعی کن حقیقت نورانی حضرت را در باطن خودت ملاقات کنی؛ ان شاءالله. در محضر استاد مهدی طیب @ahlevela علیه السلام
باز هم زائرتان نیستم از دور سلام... @ahlevela
⚫️☀️مراقبه روز ٢٣ ذي القعده☀⚫️ 🎤استاد مهدي طيب 🗓 تاريخ: آبان ٨٩ ⏱مدت: ٥ دقييقه 👆👆👆
💠▪️ صلوات خاصه عليه السلام: ✨ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ. ☑️ @ahlevela
@ahlevela
☀️▪️ علیه السلام فرمودند: «اَلتَّوَدُّدُ اِلَى النّاسِ نِصْفُ الْعَقْلِ» مودّت، دوستی، اظهار محبّت کردن به مردم نصف عقل و خردمندی است. ✔️ در صحنه ی عمل، نیمی از ظهور همان عقلی که صَدیق انسان است، حسن سلوک با مردم است. با دوستی، محبّت و صمیمیت با بندگان خدا رابطه داشتن. ✔️ اینجا نفرمودند اَلتَّوَدُّدُ اِلَى المُسلِمین، اِلَی المُؤمِنین ... فرمود «اِلَى النّاسِ» ناس مطلق انسان ها و مطلق بشر است. با همه ی انسان ها، با صمیمیت و محبّت برخورد کردن.حتّی اگر انسان با کسی می جنگد، ریشه ی آن جنگ هم می تواند محبّت باشد. مانند پزشکی که از سر محبّت، مثلاً یک عضو فرزند محبوب خودش را در جرّاحی قطع می کند. به خاطر اینکه این عضو شرایطی پیدا کرده است که اگر باقی بماند، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود. درست است که آن عضو را قطع می کند؛ امّا از سر محبّت به آن شخص این کار را انجام می دهد. لذا حتّی کشتن در جهاد، می تواند از سر محبّت و صمیمت باشد؛ مثل یک جرّاح سرشار از محبت. ⬅️ لذا اولیاء خدا و ائمّه ی معصومین علیهم السلام نیز به همین صورت جنگ می کردند. مانند یک جرّاح، تیغ جرّاحی شان را به کار می انداختند و آن شخص را از شرّ آن بخش از وجودش که سبب تباهی و فساد بود، نجات می دادند. یعنی حتّی کشتن هم با محبّت. «اَلتَّوَدُّدُ اِلَى النّاسِ نِصْفُ الْعَقْلِ» اینکه انسان با مردم اظهار دوستی کند، نیمی از عقل است. استاد مهدی طیب - 89/07/22 @OstadMahdiTayyeb