#جرعهای_از_معرفت
💠آیت الله مجتهدی تهرانی رحمةالله؛
🔸انسان حق ندارد عیب کسی را بگوید.حالا بعضی ها می گویند آقا ما دیده ایم که میگوییم، ندیده که نمی گوییم. جواب این است که چون دیدی و می گویی غیبت است، اگر ندیده باشی که تهمت است.
🔸هیچ عیبی نداری، مریضی، همه اش عیب این و آن را می گویی که فلانی چنین، فلانی چنین.
چه کار داریم که فلانی بد است یا خوب، به ماچه؟ ما ببینیم خودمان چه کاره هستیم.
🔸خطبه ای در نهج البلاغه راجع به غیبت است که مولا علی علیه السلام می فرمایند: «اگر شما هیچ عیبی نداشته باشید همین که عیب مردم را می گویی، همین بزرگترین عیب است.» https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
قصیده بهاریه امام خمینی (ره) درباره انتظار
__
آمد بهـــــار و بــــوستان شد رشك فردوس بـــرین گلهـــــا شكفتــــــه در چمن، چون روى یار نازنین
گسترده، بــــــاد جانفــــزا، فرش زمرّد بى شُمــر افشـــــــــانده، ابـــــر پرعطا بیرون ز حد، دُرِّ ثمین
از ارغـــــــــوان و یاسمن، طرف چمن شد پرنیــان وَز اُقحـــــــــوان و نسترن، سطح دَمَن دیباى چین
از لادن و میمـــــون رسد، هر لحظه بوى جانفـــزا
وَز ســـــــورى و نعمان وزد، هر دم شمیم عنبرین
از سنبل و نرگس، جهــــان باشد به مانند جنــان وز ســـــوسن و نسرین، زمین چون روضه خُلدبرین
از فرط لاله، بـــــــــــوستان گشتـــه به از بـاغ اِرَم وز فیض ژالــــــــه، گلسِتان رشك نگارستان چین
از قمرى و كبك و هــــــزار، آیــــــد نواى ارغنـــون وز سیــــــره و كــــوكـــو و سار، آواز چنگ راستین
از شـارك و تــوكا رسد، هر لحظه صوتى دلـربا
وز بـوالملیح و فاخته، هر دم نوایى دلنشین
بر شاخ باشد زند خوان، هر شام چون رامشگران ورشـان به سان موبدان، هر صبح با صوت حزین
یك ســـو نــواى بلبلان، یك سو گل و ریحان و بان یك سو نسیم خوش وزان، یك سو روان ماء معین
شد مــــوسم عیش و طرب، بگذشت هنگام كرب جــــــــــــام مى گلگون طلب، از گلعذارى مه جبین
قدّش چـــو سرو بـــوستان، خدّش به رنگ ارغوان بویش چو بوى ضیمران، جسمش چو برگ یاسمین
چشمش چـــو چشم آهـــوان، ابروش مانند كمان
آب بقـایش در دهــان، مهرش هویدا از جبین
رویش چـــو روز وصل او، گیتــــى فــــروز و دلگشا مویش چو شـــــــام هجر من، آشفته و پرتاب و چین
با اینچنین زیبـــــا صنم، باید به بستـــــــان زد قدم جان فارغ از هر رنج و غم، دل خالى از هر مهر و كین
خــــــاصه كنون كاندر جهان، گردیده مولودى عیان كـــــز بهــــــــر ذات پاك آن، شد امتـــزاج ماء و طین
از بهر تكـریمش میان، بربستـه خیل انبیا
از بهـر تعظیمش كمــــــر، خم كرده چرخ هفتمین
مهدى امــــــام منتظـــــــر، نــــو بــــاوه خیرالبشر خلق دو عالـــــم سر به سر، بر خوان احسانش، نگین
مهــــــر از ضیائش ذرّه اى، بـدر از عطایش بدره اى دریا ز جودش قطره اى، گردون زِ كشتش خوشه چین
مــــــرآت ذات كبـــــــریــــــــا، مشكــــــوة انوار هدا منظـــــــور بعث انبیــــــــا، مقصــــــــود خلـق عالمین
امرش قضا، حكمش قدر، حُبّش جنان، بغضش سقر خـــــــاك رهش، زیبــــــــــد اگر بر طُرّه ساید حورِعین
داننـــد قـــــــرآن سر به سر، بابى ز مدحش مختصر اصحــــــــاب علــــــــم و معرفت، ارباب ایمان و یقین
سلطان دین، شـــــــاه زَمَـــن، مالك رقاب مرد و زن دارد به امـــــــرِ ذوالمِنَن، روى زمیـــــن زیــــــــر نگین
ذاتش بـــــه امـــــــر دادگــــر، شد منبع فیض بشر خیــــــل ملایـــــك سر به سر، در بند الطافش رهین
حبّش، سفینــــه نـــــــوح آمد در مَثـــــَل، لیكن اگر مهـــــــرش نبــــــــودى نوح را، مى بود با طوفان قرین
گــــــر نــــه وجود اقدسش، ظاهر شدى اندر جهان
كامل نگشتـى دین حق، ز امروز تا روز پسین
ایـزد به نــامش زد رقم، منشور ختم الاوصیا چـــــــــونانكه جـــــدّ امجدش، گردید ختم المرسلین
نـــــــوح و خلیل و بــــوالبشر، ادریس و داوود و پسر از ابــــــر فیضش مُستمـــِد، از كان علمش مستعین
مــــــوسى به كف دارد عصـــا، دربانى اش را منتظر آمـــــــاده بهـــــــر اقتدا، عیســــى به چرخ چارمین
اى خســــرو گـــــــردون فَرَم، لختى نظر كن از كَرَم كفّــــــــار مستولـــــــى نگر، اسلام مستضعف ببین
نـــــامـــــــوس ایمــــان در خطر، از حیله لامذهبان خـــــــــون مسلمــــانان هدر، از حمله اعـــــداء دین
ظاهــــــر شــود آن شه اگر، شمشیر حیدر بر كمر دستـــــــار پیغمبر بـــــه سر، دست خـــدا در آستین
دیـــــــّارى از این ملحــــــدان، باقى نماند در جهان ایمـن شـود روى زمین، از جور و ظلم ظالمین
من گـــر چـــــــه از فرط گنه شرمنده و زارم؛ ولى شــــــادم كــــه خاكم كرده حق، با آب مهر تو عجین
خــــاصه كنون كز فیض حق، مدحت سرودم آنچنان كــــــــز خامـــــــــه ریزد بر ورق، جاى مركّب انگبین
تا چنگـــــل شـــــــــــاهین كند، صید كبوتر در هوا تا گـــــــرگ باشد در زمیـن، بر گوسفندانْ خشمگین
بـر روى احبابت شــود، مفتـــوح ابواب ظفر بـــــر جــــــــان اعدایت رسد، هر دم بلاى سهمگین
تا بـاد نــــورو
زى وزد، هر ساله اندر بوستان
تا ز ابــــــر آذارى دمــــــــد، ریحـــــان و گل اندر زمین
بــــــــر دشمنان دولتت، هر فصل باشد چون خزان بــــــــر دوستانت هـــــــر مهى، بادا چو ماه فرودین
عــــــالم شود از مقدمش، خالى ز جهل، از علم پر چـــــــون شهر قم، از مقــــدم شیخ اجل، میر مهین
ابـــر عطا، فیض عمیم، بحر سخى، كنز نعیم
كـان كَرَم "عبدالكریم" پشت و پنـــــاه مسلمین
گنجینــــــه علم سَلَف، سرچشمــــــه فضل خلف دادش خداوند از شرف، بر كف زمـــــــــام شرع و دین
در ســایه اش گرد آمده، اعلام دین از هر بلد
بـر سـاحتش آورده رو، طلّاب از هر سرزمین
یا رب به عمـــــر و عزتش، افزاى و جاه و حرمتش كـــــــاحیا كند از همــّتش، آیین خیرالمرسلین
اى حضرت صاحب زمان ، اى پادشاه انس و جان لطفـى نما بر شیعیان، تایید كن دین مبین!
تـوفیق تحصیلم عطا فرما و زهد بى ریا
تا گـردم از لطف خدا، از عالِمین عاملین
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بن سلمان: ما با ایران هیچ وقت به نتیجه نمیرسیم چون آنها میگویند: مهدی خواهد آمد و باید زمینه را برای آمدنش فراهم کرد...
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارزش هزاااااار بار دیدن داره😭😭
آیت الله میرباقری.mp3
16.11M
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی در مراسم دعای ندبه
🗓 جمعه ١٩ اسفند ۱۴۰۱
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
11 (online-audio-converter.com).mp3
29.95M
درس_اخلاق آیت الله تحریری
دفتر مقام معظم رهبری_قم ١۴۰۱/۱۲/۱۷
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
📢 طرح اندیشۀ دینی در خاستگاه کلامی و فلسفی علیرغم اینکه نقاط مثبت بسیاری دارد، اما بهجهت دوری از زندگی عینی و اجتماعی امروز، فاقد بسیاری از ویژگیهای یک تصویر مطلوب از دین است.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
طرح اندیشۀ دینی در خاستگاه کلامی و فلسفی ما علیرغم نقاط مثبت بسیار، فاقد بسیاری از ویژگیهای یک تصویر مطلوب از دین است. این طرحها در بسیاری از موارد ناظر بر مسئلههای ذهنی است و ناظر بر زندگی عینی و اجتماعی انسان نیست و از طرف دیگر بسیاری از مسائل این علوم در پاسخ به شبهات عصر خود و گاهی ناظر بر شبهات دستساز و مسائل غیرواقعی است که هیچ وقت مسئلۀ جوامع اسلامی نبوده است؛ از این جهت، نیاز جدی به ارتقاء آموزش و پژوهش و تبلیغ در حوزه علمیه کاملاً مشهود است.
[در این میان،] کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، منبع ارزشمندی در ارتقاء و ارائهای نو در این زمینه است. این ارتقاء بهمعنای نادیده گرفتن میراث علمی گذشتگان نیست، بلکه باید با توجه این میراث گرانبها، به نوسازی و ارتقاء اندیشۀ اصیل دینی بپردازیم.»
(منبع: جلسۀ اولِ بازخوانیِ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، ۱۴۰۱/۱۲/۱۱)
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
📢 کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"، خط فکری انقلاب اسلامی در تقابل با تمدن غرب را نشان میدهد.
این خط فکری، نه مبتنی بر «انفعال و غربزدگی» است و نه «تحجّر و انزواطلبی»، بلکه جریانی است که با ترکیب مقاومت و آگاهیبخشی و رشد فکری، بهسمت نظامسازی و جامعهسازی جدید اسلامی حرکت میکند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" در دورهای ارائه شد که غرب، اولاً لایههای تمدنی خودش، از نظر تا عمل، را تکمیل کرده است، ثانیاً از مرزهای خود عبور کرده و در تمام جوامع و فرهنگها رسوخ پیدا کرده و ثالثاً به یک کارآمدی گستردهای در حیات بشر رسیده است. رهبر انقلاب، مسئله و شبهۀ آن دوران و علت گرایش به مادیگری را تا به امروز، مسئله و سؤال کارآمدی دین در عرصۀ زندگی اجتماعی بشر میدانند. این تمدنِ بهظاهر موفق، چه در چهرۀ لیبرالیستیاش و چه در چهرۀ مارکسیستیاش دینستیز است؛ آنها در عین اختلافات بسیار، در ضدیت با دین و ناکارآمد نشان دادنِ دین در عرصۀ زندگی بشر، اتّفاق نظر دارند و معتقدند دین توان تحقق آزادی و عدالت را ندارد.
در تقابل با این هجمه، دو جریان در جهان اسلام شکل گرفت، جریان «انفعال و غربزدگی» و جریان «تحجر و انزواطلبی». از نظر رهبر انقلاب این خودباختگی در برابر غول تمدن غرب، بزرگترین معضل جامعه اسلامی است که این نکته را به صورت مفصل در مقدمه کتاب «اسلام و مشکلات تمدن» و کتاب «آینده در قلمرو اسلام» توضیح دادهاند.
جریان سوم، جریان مبارزه با تمدن غرب است. این جریانی است که با «نوسازی اندیشه اسلامی» و «ورود به عرصه اجتماعی و مبارزه»، در مقابل غرب، منفعل نیست. اندیشه رهبری همین است. به عقیدۀ ایشان اگر فعالیت فکریِ اسلامی از جنبش و مبارزه جدا شود، خشک و بیروح میشود؛ روح مبارزۀ دینی هم اگر از آگاهی و اندیشه عاری گردد، دچار ارتجاع و تحجر میگردد.
ترکیب مقاومت و آگاهیبخشی و رشد فکری، خط انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.»
(منبع: جلسۀ اولِ بازخوانیِ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، ۱۴۰۱/۱۲/۱۱)
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
Hokmrani13.mp3
21.48M
درس گفتارهای حکمت و فقاهت حکمرانی
توسط استاد خسروپناه
قسمت : ۱۳
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
Doa Nodbeh 1401-12-19 (2).mp3
44.73M
🎧 سخنرانی آیه الله سید مهدی میرباقری
مراســم دعای ندبه، جمـعه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱
حسینیه امام حسن مجتبی (علیه السلام)
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC
Hokmrani14.mp3
21.67M
درس گفتارهای حکمت و فقاهت حکمرانی
توسط استاد خسروپناه
قسمت : ۱۴
https://ble.ir/naghdo
https://eitaa.com/joinchat/2461139034Cebf89e083b
@Ahllbayt110
https://rubika.ir/joing/CICCHHBD0WQGLNRSMZYRMQJLBAAWLCEC