eitaa logo
دارالقرآن اهل بیت علیهم السلام
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️لحظه رسیدن به سنگ مزار حضرت رقیه(س) 🖤هر جا که به پرچمش نگاهت افتاد حرم رقیه است ... 🖤 تنها حرمی که روضه خون نمیخواد حرم رقیه است ... (ع) 🌍 ایتا: http://eitaa.com/ahlobeit313
آموزش قرآن به سبک رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ✔️طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم است و تربیت و آموزش معلم و مربی که به این شیوه تسلط کافی داشته باشد، می‌تواند گام مؤثری در این عرصه باشد   ✨آکادمیک کردن آموزش قرآن ✨ استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی ✨ جلوگیری از اتلاف زمان  آموزشی ✨ آموزش قابل درک برای همه‌ی اقشار جامعه ✨ پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی ✨ ساده سازی آموزش قرائت قرآن کریم (ع) جهت عضویت واطلاع از برنامه های موسسه یکی از کانالهای زیر را لمس بفرمایید 👇 @ahlobeit313 ایتا | سایت | تلگرام | اینستاگرام| آپارات
1_12401094410.mp3
2.14M
◾️با حال توجه گوش کنید: ⬛️ روضه حضرت علی اصغر سلام الله علیهما ________________ 🖤کاش می شد که نسیمی خبرت را می‌برد خبر سوختن بال و پرت را می‌برد کاش میشد که زبان دور دهان چرخاندن اثری داشت که سوز جگرت را می‌برد *علی لای لای...* 🖤کاش جای عطشی که رمقت را برده خواب می آمد و چشمان ترت را میبرد لب زدن ها پدرت را نگرانت کرده عطش تو نفس مختصرت را می‌بُرد فاصله کم شده و حرمله با قدرت زد دستِ بابات نبود، تیر سرت را می‌برد 🖤ای تیر خطا کن هدفت قلب رباب است یا حنجره‌ی سوخته‌ی تشنه‌ی آب است کوتاه بیا تیر سه شعبه کمی آرام هو هو نکنید شاپرکِ تب زده خواب است او آب طلب کرده، آبی که زیاد است گیرم که ندادند ولی این چه جواب است 🖤 خدا نیاره یه مادر یه بچه شیرخواره داشته باشه که تشنه باشه، اصلاً یه مادر بچه اش خوب هم که باشه، هی نگرانه، هی میگه: سردش شد، چرا لبش اینجوری شد، چرا نگاهش اینجوری شد، حالا میخوام بهت بگم رباب چقدر نگران بود...* 🖤رنگش که پریده، دو لبش مثل دو چوب است نه تیر! تو نه، چاره‌ی کارش فقط آب است این طفل گناهی که نکرده کمی انصاف اینجاست ببینید که حالش چه خراب است 🖤این مرثیه را ختم کنید آی جماعت یک جرعه نه، یک قطره دهیدش که ثواب است 🖤ابی عبدالله علی رو روی دست گرفت، سر آویزانِ، همه‌ی لشکر متحیرن، حسین داره امروز چه میکنه؟ هنوز صحبت حضرت تموم نشده بود یه وقت دیدن نانجیب صدا زد: حرمله! بچه رو سیراب کن... 🖤بعضی روضه ها گریه داره، بعضی روضه ها داد داره، حالا خودت تشخیص بده یه حلقوم بچه‌ی شیرخواره مگه چقدره؟ @ahlobeit313
: ☑️طبق متن زیر قرآن کریم چه نوع زندگی را همچون مرگ و چه نوع مرگی را همچون زندگی می داند؟ ☑️جهت بهرمندی از هدایا جواب سوال را هر شب به پیوی زیر ارسال فرمایید. @Mohammadasgari110 ☑️هر پاسخ صحیح یک امتیاز جهت شرکت در قرعه کشی هشت میلیون تومانی ماه محرم ..................................................... عزّت_و_ذلّت_در_کربلا در برنامه‌های اسلام به مسئله ی عزّت توجه خاصی شده است. پرستش خداوند عزیز، عزّت آفرین است، اما بندگی در برابر غیر خدا (خواه جمادات یا غیر آن) ذلّت است. «کفی بی عزّاً اَن اکون لک عبداً» گذاشتن دست انسان در دست رهبران غیر معصوم، توهین به انسانیّت و به ذلّت کشاندن بشر است. برای غیر خدا کار کردن (هر چیز و هرکس که باشد) باختن و خسارت است؛ «خابَ الوافِدن علی غیرک و خَسِر المتعرّضون الاّ لک» اگر دراسلام غیبت کردن، نسبت ناروا دادن، توهین، تمسخر، تحقیر، افشاگری، طعنه و نیش زدن، منّت گذاشتن، مردم را با نام بد صدا زدن و فحش و ناسزا حرام است، به خاطر آن است که در این کارها عزّت دیگران شکسته می‌شود. اگر ستایش ستمگر عرش خدا را به لرزه می‌آورد، چون درآن عزیز کردن نااهلان است. اگر انسان حق ندارد عیوب و گناهان و ضعف‌های خود را حتّی برای نزدیک ترین دوستانش نقل کند، به خاطر حفظ عزّت است. اگر به تشیع جنازه، رسیدگی به فقرا، عیادت بیماران، وام دادن، دید و بازدید، کتمان عیب دیگران سفارش شده است، به خاطر حفظ عزّت انسان هاست. اگر به صبر و قناعت وترک سؤال از مردم و چاپلوسی سفارش شده است، به خاطر عزّت انسان هاست. به چند نکته توجه کنید: ۱- عزّت به معنای نفوذناپذیری است، نه داشتن امکانات. ممکن است کسی هیچ گونه امکانات مادی نداشته باشد، ولی هیچ تهدید و تطمیعی در او اثری نکند، این فرد عزیز است و ممکن است کسی همه گونه امکانات داشته باشد، ولی باز هم افراد و یا اشیایی در او اثر بگذارند که این گونه افراد ذلیلند. ۲- سرچشمه ی همه ی عزّت‌ها خداست. در قرآن مکرّر می‌خوانیم: «اِنّ العزّة للّه جمیعا» قرآن عزّت خواهی از غیر خدا را نکوهش می‌کند. «أیبتغون عندهم العزّة» ۳- فروتنی در برابر حق عزّت است؛ «العزّ ان تذلّ للحقّ» [۲] شیطان عزّت خود را از نژادِ آتشی خود می‌طلبید، در حالی که عزّت او در سایه طاعت خدا بود. عزّت‌های دنیوی در حقیقت ذلّت است. امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: دنیا به گونه ای است که عزّت آن ذلّت است، داشتن مرکب زیبا که به ظاهر عزّت است، در واقع نوعی وابستگی و اسیر شدن نسبت به آن است. باغ و بستان به ظاهر برای کشاورز عزّت است، امّا تا تمام عمر و قدرت او را نگیرد خودش را عرضه نمی کند. عزّتی ارزش دارد که سبب تکبّر و فخرفروشی نگردد و به هر مقدار که بیشتر شد، انسان در درون، خودش را کوچک تر احساس کندو فروتنی کند؛ «الهی اعزّنی و لاتبتلینی بالکبر و لا تحدث لی عزّاً ظاهراً الا اَحدثتَ لی ذلّة باطنة عند نفسی بقدرها» قرآن سلطه ی کفار را بر مؤمنین ممنوع می‌داند؛ «لن یجعل اللّه للکافرین علی المؤمنین سبیلاً» قرآن پذیرفتن ظلم را مثل ظلم کردن حرام می‌داند. «لاتَظلِمون و لا تُظلِمون» قرآن زندگی با ذلّت را مرگ و مرگ با عزّت را زندگی می‌داند. قرآن آنچه را ملاک دانسته، در راه خدا بودن است، نه کشتن و نه کشته شدن؛ «اِنّ اللّه اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بانّ لهم الجنّة... فیَقتلون و یُقتلون» قرآن به انسان عزّت داده و فرموده: هستی برای توست؛ «خلق لکم» روح خدا در توست؛ «نفخت فیه من روحی» تو مسجود فرشتگان هستی؛ «فسجدوا الا ابلیس» تو جانشین خدا هستی؛ «انّی جاعل فی الارض خلیفة» سرپرست شما خداست؛ «اللّه ولیّ الذین آمنوا» انبیا پدران شما هستند؛ «ملّة ابیکم ابراهیم» آفرینش تو هدفدار است؛ «و ماخلقت الجن والانس الا لیعبدون» در کربلا جلوه ی عزّت الهی را می‌بینیم، نوجوان ۱۳ ساله ای به نام حضرت قاسم می‌گوید: اگر مسئولین جامعه ی اسلامی یزید و طرفدارانش هستند، پس مرگ از عسل شیرین تر است. امام حسین علیه السلام می‌فرماید: بنی امیّه مرا بین شهادت و بیعت (سازش) مخیّر ساخته است، «هیهات من الذلّة»، در کربلا بدن امام سوراخ سوراخ شد، اما به عزّتش لطمه ای وارد نشد، انواع غمها بر حضرت زینب وامام سجادعلیهما السلام وارد شد، اما جلوه‌های عزّت آنها در خطبه ها، تار وپود نظام بنی امیه را از هم گسست. @ahlobeit313
4_5834533816860936060.mp3
1.98M
.﷽ تفسیر آیه به آیه کلام الله مجید سوره جاثیه(قُلْ لِلَّذِينَ آمَنُوا يَغْفِرُوا لِلَّذِينَ لَا يَرْجُونَ أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْمًا بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ ﴿١٤﴾مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا ۖ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ ﴿١٥﴾ )آیات۱۴و۱۵توسط حجت الاسلام محسن قرائتی ثواب قرائت این آیات ودرک معانی آن هدیه به روح 🌹نام:شهین 🌹نام خانوادگی:کاظمی 🌹نام پدر:یدالله 🌹تاریخ تولد:۱۳۳۷/۰۵/۰۱ 🌹محل تولد:اصفهان_خمینی شهر 🌹تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ 🌹محل شهادت:عربستان_مکه @ahlobeit313
🕌نیم نگاهی به بخشی از برنامه های موسسه دارالقران اهل بیت علیهم السلام ☑️پيامبر صلي الله عليه و آله :مَنْ اَصْبَحَ لا يَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمينَ فَلَيْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادىيا لَلْمُسْلِمينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛ ☑️هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نيست و هر كس فريادكمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست. (ع) جهت عضویت واطلاع از برنامه های موسسه یکی از کانالهای زیر را لمس بفرمایید 👇 @ahlobeit313 ایتا | سایت | تلگرام | اینستاگرام| آپارات
1_12551470677.mp3
5.37M
◾️با حال توجه گوش کنید: ⬛️ روضه حضرت علی اکبر سلام الله علیه ____________ 🖤از روبروی چشم ترم رفت به میدان 🖤یا راد یوسف! پسرم رفت به میدان 🖤گویند جگرگوشه بابا پسر اوست 🖤فریاد خدایا جگرم رفته به میدان 🖤عمر دگرم بود در این موسم پیری 🖤ای وای که عمر دگرم رفت به میدان 🖤آقای جوانان بهشت از نفس افتاد 🖤آقای جوانان حرم رفت به میدان... 🌑فلما لم یبق معه الا اهلبیتة... آقای ما تنها شد... خرج علی بن الحسین... فستأذن اباه فی القتال فَاسْتَاذَنَ اَباهُ فِی الْقِتالِ فَاذِنَ لَه «فَلَمّا لَمْ یَبْقَ مَعَهُ سِوی اَهْلِ بَیْتِهِ» وقتی همه اصحابش شهید شدند، جز اهلبیت اش، هیچ کس دیگه نمونده بود «خَرَجَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیه السّلام» علی اکبر بیرون آمد «فَاسْتَاذَنَ اَباهُ فِی الْقِتالِ فَاذِنَ لَه @ahlobeit313
: ☑️طبق متن زیر سید الشهدا علیه السلام در مورد نماز چه فرمودند؟ ☑️جهت بهرمندی از هدایا جواب سوال را هر شب به پیوی زیر ارسال فرمایید. @Mohammadasgari110 ☑️هر پاسخ صحیح یک امتیاز جهت شرکت در قرعه کشی هشت میلیون تومانی ماه محرم ..................................................... * اگر قرآن در آغاز بزرگ ترین سوره ی خود (بقره) می‌فرماید: «الّذین یؤمنون بالغیب و یقیمون الصلوة» و همچنین در کوچک ترین سوره ی خود (کوثر) از نماز سخن به میان می‌آورد، امام حسین علیه السلام آن را اقامه می‌نماید. «اَشهد انّک قد اقمت الصلوة» * اگر قرآن می‌فرماید: «و ارکعوا مع الراکعین» [۳]، امام حسین علیه السلام نماز را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن برگزار می‌کند. * اگر قرآن نحوه ی اقامه نماز در میدان جنگ را به پیامبرصلی الله علیه وآله آموزش می‌دهد؛ «و اذا کنتَ فیهم فاقمت لهم الصلوة فلتقم طائفةٌ منهم معک ولیأخذوا اسلحتهم... » ، امام حسین علیه السلام در میدان جنگ نماز را اقامه می‌فرماید. * اگر قرآن نماز را به عنوان یک منبع انرژی زای غیبی معرّفی و مؤمنان را امر به استعانت از آن می‌فرماید: «استعینوا بالصبر و الصلوة» ، امام حسین علیه السلام نیز در بحبوحه ی جنگ و مشکلات آن، از نماز استعانت می‌جوید. * اگر قرآن اقامه ی نماز را در اوّل وقت سفارش می‌فرماید؛ «اقم الصلوة لدلوک الشمس» امام حسین علیه السلام نماز ظهر عاشورا را در اوّل وقت اقامه فرمودند. * اگر حضرت عیسای مسیح علیه السلام تا زمانی که نفس دارند، مأمور به اقامه نماز شده اند؛ « و اوصانی بالصلوة و الزکوة ما دمت حیّا» امام حسین علیه السلام نیز تا آخرین لحظه همراه نماز است. * اگر قرآن از کسانی که تجارت، آنها را از نماز غافل نمی سازد، ستایش می‌کند؛ «رجال لا تلهیهم تجارة و لا بیع عن ذکر اللّه و اقام الصلوة» ، راجع به امام حسین علیه السلام چه باید گفت که حتّی حفظ جان هم او را از نماز غافل نساخت. * امام حسین علیه السلام نه تنها خود نماز خواند که نمازهای نمازگزاران را نماز کرد. در حدیث می‌خوانیم: سه چیز موجب قبولی نماز است: حضور قلب، نماز نافله و تربت سیدالشهدا. * امام حسین علیه السلام به خواهرش زینب علیها السلام می‌فرماید: در نمازت به من دعا کن. * نماز باید در جامعه و علنی اقامه شود؛ «اقیموا الصلوة» و امام حسین علیه السلام با آنکه می‌توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود، در مقابل جمعیت نماز بپا داشت. هنگام اقامه ی نماز در ظهر عاشورا، ۳۰ تیر به سوی حضرت رها شد، یعنی در برابر هر کلمه از حمد و رکوع و سجده تقریبا یک تیر به امام پرتاپ شد. * به راستی نماز چیست که در عصر تاسوعا هنگامی که به سید الشهداعلیه السلام پیشنهاد حمله می‌شود، حضرت طی چند نوبت گفتگو جنگ را یک روز به تأخیر می‌اندازند و می‌فرمایند: «انّی اُحبّ الصلوة» و نفرمود: می‌خواهم نماز بخوانم، بلکه فرمود: من نماز را دوست دارم. بسیاری از ما نماز می‌خوانیم، ولی چقدر نماز را دوست داریم؟ زراره از امام صادق علیه السلام در باره کعبه پرسید: دهها سال است که هرگاه درباره ی حج و کعبه از شما سوال می‌کنم، پاسخ جدیدی می‌دهید، علم شما به کجا متّصل است؟ امام فرمودند: آیا می‌خواهی کعبه ای که هزاران سال قبل از آدم بوده با چند کلمه اسرارش تمام شود. این در حالی است که کعبه و تمامی اسرار و رموز آن که امام به آن اشاره فرمودند، تنها قبله ی نماز است و قبله، یکی از شرایط نماز!! ---------- @ahlobeit313
4_5834533816860936061.mp3
3.22M
.﷽ تفسیر آیه به آیه کلام الله مجید سوره جاثیه(وَلَقَدْ آتَيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿١٦﴾وَآتَيْنَاهُمْ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْأَمْرِ ۖ فَمَا اخْتَلَفُوا إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۚ إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ﴿١٧﴾)آیات۱۶و۱۷توسط حجت الاسلام محسن قرائتی ثواب قرائت این آیات ودرک معانی آن هدیه به روح 🌹نام:پروین 🌹نام خانوادگی:آقا کوچکی فروشانی 🌹نام پدر:محمد حسن 🌹تاریخ تولد:۱۳۴۱/۱۱/۲۰ 🌹محل تولد:خوزستان، آبادان 🌹تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ 🌹محل شهادت:عربستان_مکه @ahlobeit313
فریاد عطش به آسمان رفته تاب از بدن تشنه لبان رفته ای ساقی گلخانه کجایی تو؟ هر غنچه به دیار خزان رفته هر تشنه لبی مشک تو جوید با العطش نام تو گوید «تاسوعا و عاشورای حسینی بر شما تسلیت باد» 👇 https://digipostal.ir/c7xeays 👆 جهت عضویت واطلاع از برنامه های موسسه یکی از کانالهای زیر را لمس بفرمایید 👇 @ahlobeit313 ایتا | سایت | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
👆👆👆 ◾️با حال توجه گوش کنید: ⬛️ روضه روز تاسوعا ____ 🖤رفت محضرِ ابی عبدالله، تا به ابی عبدالله فرمود آقاجان سینه‌م دیگه سنگینِ، گفت آقا دیدم بچه ها دامن هاشونو بالا زدن شکم هاشونُ رو خاک گذاشتن .. دیدم درِ گوشِ هم میگن عمو عباس میره آب میاره، آقا اجازه بده برم .. دیگه نمی تونم بمونم .. تا گفت برم ابی عبدالله فرمود کجا میخوای بری؟!  تو علمدارِ منی .. عباسم حضرت فرمود عباسم اگه تو بری لشگرم از هم می پاشه .‌. من یه سوال دارم؛ کدوم لشگر!! دیگه برا حسین لشگری باقی نمونده .. نه اصحابی .. نه بنی هاشمی .. همه رفتن .. یعنی عباسم تو یه نفری یه لشکری برا من .. یه جمله بگم شبِ تاسوعاست .. ابی عبدالله هر بار از صبحِ عاشورا میرفت تو دلِ میدان با خیالِ راحت مینشست بالاسرِ شهدا .. با شهدا حرف میزد، نجوا میکرد .. با خیالِ راحت؛ چرا!! چون دلش آرام بود عباس تو خیمه هست .. اما وقتی اومد کنارِ علقمه دیدن هی بر میگرده عقبُ نگاه میکنه .. دلواپسِ خیمه هاست .. نکنه بریزن سرِ زینب .‌. ای حسین .. گفت عباسم میخوای بری برو ولی برا جنگیدن نه .. عباسم برا بچه هام آب بیار .. عباسم رباب منتظرِ .. بچه ها منتظرن .. گفت عباسم رسیدی کنارِ نهر آب یه تکبیر میگی من صداتُ بشنوم . مشکُ پر آب کردی یه تکبیر بگو من صداتُ تو میدان بشنوم .. برگشتی به خیمه ها یه تکبیرِ دیگه بگو منم از میدان برگردم .. جدا شدن از هم .. همۀ شهدا وداع دارن،فقط اباالفضل با بچه ها خداحافظی نکرد .. خودِ ابی عبدالله نوشتن هفت مرتبه وداع کرد وداع با بنی هاشم، وداع با زن ها، وداع با بچه ها، وداع با سکینه .. چرا وداع نکرد؟! من میگم شاید باور نمیکردن عمو بر نمیگرده .. رفت، چه رفتنی، یا اباعبدالله .. کمک کنید با ناله هاتون .. بعضی نقل ها نوشتن تا رسید کنارِ شریعه فریاد زد الله اکبر .. ابی عبدالله تا صدای عباس رو شنید دلم یه ذره آرام شد .. داره میجنگه اما حواسش پیشِ عباسِ .. زود مشکُ مر آب کرد .. دوباره تکبیر گفت الله اکبر .. بعضیا میگن رجز میخواند انا ابن الحیدر الکرار صداش برسه به حسین .. آماده ای بگم یا نه .. دیگه از یه جایی به بعد صدای عباس نیومد .. آی حسین .. ابی عبدالله نگران شد اومد به سمتِ شریعه .. فهمید یه اتفاقی افتاده .. نزدیکه شریعه شد .. یه مرتبه شنید یکی میگه یا اخا .. داداش به دادم برس .. حسین .. فهمید عباسی که تا حال یه مرتبه نگفته برادر چی شد یهو لحنش عوض شد .. یه جوری خودشُ رسوند کنار علقمه .. تا رسید نگاهش به عباس افتاد یه مرتبه دیدن رنگِ صورتش پرید .. دست به کمرش گرفت .. یا الله .. صدا زد عباسم کمرم شکست همه شنیدید دومین جمله گفت امیدم ناامید شد .. صبر از کفم رفت ..  یه جمله دیگه ام گفت، بگم و از همه التماسِ دعا .. صدا زد پاشو ببین دشمن روش به حسین باز شده .. ببین دارن بهم ناسزا میگه .. پاشو ببین دارن به خیمه ها نگاه میکنن .. حسین .. @ahlobeit313
: ☑️طبق متن زیر کمال سجده در چیست؟ ☑️جهت بهرمندی از هدایا جواب سوال را هر شب به پیوی زیر ارسال فرمایید. @Mohammadasgari110 ☑️هر پاسخ صحیح یک امتیاز جهت شرکت در قرعه کشی هشت میلیون تومانی ماه محرم ..................................................... در قرآن از افراد ترسو و تن پرور به شدت انتقاد شده است؛ «یخشون النّاس کخشیة اللَّه»و «لا طاقة لنا الیوم»و از افراد شجاع ستایش شده است. مثلاً بعضی برای تضعیف روحیّه ی مسلمین می‌گفتند: دشمنان شما زیادند ولی مؤمنین به جای ترس ایمانشان زیاد می‌شود؛ «انّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایماناً» قرآن از کسانی که عاشق کشته شدن در راه امام هستند و بخاطر نداشتن امکانات اشک می‌ریزند ستایش می‌کند «اعینهم تفیض من الدَّمع حَزناً الا یجدوا ما ینفقون» قرآن از کسانی که برای خون دادن تسلیم فرمان هستند (گرچه خونشان ریخته نشود) ستایش می‌کند. «فلمّا اسلما وتلّه للجبین و نادیناه أن یا ابراهیم قد صَدّقتَ الرؤیا» قرآن کسی را که در جنگ از خود شهامت نشان می‌دهد لایق مقام می‌داند. «قتل داود جالوت آتاه اللّه الملک و الحکمة و علّمه مما یشاء» قرآن یکی از ارزشهای حضرت ابراهیم را جرأت او بر شکستن بت‌ها می‌داند. «وتاللَّه لاَکیدنّ اصنامکم» قرآن می‌فرماید: چه بسا پیامبرانی که با همراهان مخلص به جنگ رفتند و در برابر سختی‌ها سستی نورزیدند و از خود ضعف نشان نداده و سر فرود نیاوردند و اینگونه کار و روحیّه ی آنان را می‌ستاید. «و کأیّن من نبیّ قاتل معه رِبّیونَ کثیرٌ فما وَهَنوا لِما اصابهم فی سبیل اللَّه و ما ضَعُفوا و مااستکانوا و اللَّه یحبّ الصابرین» شاید یکی از اسرار مهم مراسم حج که بر تمام حجاج بیت اللَّه واجب شده است تا شبهایی را در بیرون مکه (بیابان منی) بمانند، آن است که آنجا قربانگاه اسماعیل و محل مبارزه حضرت ابراهیم با شیطان است. آری وجوب توقّف در قتلگاه اولیای خدا، یک عزاداری عملی و بیادماندن یاد شهداست. در برابر این گروه، قرآن از گروه‌هایی به شدّت انتقاد کرده است از جمله: ۱ - کسانی که تنها به زندگی دنیا دل بسته اند. «أرضیتم بالحیوة الدنیا» ۲ - کسانی که رفاه زندگی را محبوب تر از جبهه و جهاد می‌دانند. «قل ان کان ابائکم و ابنائکم و اخوانکم و ازواجکم و عشیرتکم و اموال اقترفتموها و تجارة تخشون کسادها و مساکن ترضونها أحبّ الیکم من اللَّه و رسوله و جهاد فی سبیله فتَربّصوا... » ۳ - کسانی که از دشمن می‌ترسند. «قالوا لاطاقة لنا الیوم بجالوت و جُنوده» ۴ - کسانی که مسئله نا امنی خانه را مطرح می‌کنند و برای فرار از جنگ، از پیغمبر مرخّصی می‌خواهند. «یقولون اِنّ بُیوتنا عورة و ما هی بعورة ان یریدون الا فرارا» ۵ - کسانی که از پیامبر برای شرکت در جبهه عذرخواهی می‌کنند و بهانه می‌گیرند که شرکت ما در جنگ تبوک سبب گناه می‌شود، زیرا در برخورد با رومیان به دخترانشان نگاه خواهیم کرد و گرفتار فتنه و گناه خواهیم شد. در حالی که بزرگ ترین فتنه و گناه که در آن غرق شده اند، فرار از جبهه و تنها گذاشتن پیامبر است. «و منهم مَن یقول ائذن لی و لا تَفتِنّی اَلا فی الفتنة سقطوا» کسانی که گرمی هوا را برای ترک جنگ بهانه قرار دادند. «قالوا لا تَنفروا فی الحَّر قل نارُ جهنّم اشدُّ حرّا» خداوند آنچه در زمین و آسمان است آفرید؛«اللّه الذی خلق السموات و الارض» و آن را مسخّر بشر قرار داد؛ «سَخّر لکم ما فی السموات و ما فی الارض» [۲] و بشر را برای عبادت و بندگی آفرید؛ «وما خلقت الجنّ و الانس الاّ لِیَعبدون» و قلّه ی عبادت نماز است و قلّه ی نماز سجده است و کمال سجده این است که بر خاک کربلا و تربت شهید سجده کنیم تا کربلا فراموش نشوند. در آداب سفر حج می‌خوانیم: کسی که مکه رود و پیامبر را در مدینه زیارت نکند، جفاکار است و کسی که به مدینه رود و پیامبر را زیارت کند و شهدای اُحد را در کنار مدینه زیارت نکند، جفا کرده است، بنابراین چنین نتیجه می‌گیریم که الوهیّت مکه به نبوّت مدینه و نبوّت مدینه به شهادت اُحد پیوند خورده است. یعنی مکه به مدینه وابسته و مدینه به اُحد. آیا در این سرّی نیست که شهدای اُحد ۷۲ نفر بودند و شهدای کربلا ۷۲ نفر؟ @ahlobeit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟦 مگر می‌شودتاسوعا بشود و این مداحی را گوش نداد: 🔹تا مشکتو تو اب زدی 🔹موج های دریا شد اروم 🔹تارو به ساحل اومدی 🔹بغضی نشست تو گلوم 🔷«لبیک یاحسین» 🔷«لبیک یا عباس» 🔷«لبیک یا زینب» @ahlobeit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑يا کاشِفَ الکَرب عَن وَجه الحُسَين اِکشِف کَربي بِحَقِ اَخيکَ الحُسَين "علیه السلام" 🖤❕یا باب الحوائج ! 🖤 ❕ 🌑مداح خوزستانی چه غوغایی برای آقا "علیه السلام" از زبان مادرش حضرت به زبان فارسی ، به پا می‌کنه اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم @ahlobeit313
4_5834533816860936062.mp3
2.74M
.﷽ تفسیر آیه به آیه کلام الله مجید سوره جاثیه(ثُمَّ جَعَلْنَاكَ عَلَىٰ شَرِيعَةٍ مِنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْهَا وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ ﴿١٨﴾إِنَّهُمْ لَنْ يُغْنُوا عَنْكَ مِنَ اللَّهِ شَيْئًا ۚ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۖ وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُتَّقِينَ ﴿١٩﴾)آیات۱۸و۱۹توسط حجت الاسلام محسن قرائتی ثواب قرائت این آیات ودرک معانی آن هدیه به روح 🌹نام:ناصر 🌹نام خانوادگی:مجیری اندانی 🌹نام پدر:یدالله 🌹تاریخ تولد:۱۳۴۶/۰۲/۰۷ 🌹محل تولد:اصفهان خمینی شهر 🌹تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۱۲ 🌹محل شهادت:کرمانشاه، قصر شیرین 🌹اعزام:ارتش @ahlobeit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅یکی از اثار فاخر تواشیح قران واهل بیت علیهم السلام نوجوانان موسسه دارالقرآن اهلبیت علیهم السلام اجراشده در استان مقدس امامزاده سید محمد خمینی شهر پخش در صدا و سیما شبکه اصفهان (ع) جهت عضویت واطلاع از برنامه های موسسه یکی از کانالهای زیر را لمس بفرمایید 👇 @ahlobeit313 🌐 سایت | تلگرام | روبیکا | ایتا | آپارات
✅نماز اول وقت ظهر عاشوراي امام حسين(ع) بخش جدايي ناپذير حادثه عاشوراست كه اين مهم نيز بايد مانند ساير ابعاد حادثه عاشورا مد نظر همگان به ويژه عزاداران حسيني در هركجاي دنيا باشد. اقامه نماز ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ توسط امام حسین(ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است که باید در وقت خود و به جماعت اقامه شود. 🕊وعده همه قرآنی ها نمازجماعت ظهر عاشورا همراه با دعای فرج در نزدیکترین محل جهت عضویت واطلاع از برنامه های موسسه یکی از کانالهای زیر را لمس بفرمایید 👇 @ahlobeit313 🌐 سایت | تلگرام | روبیکا | ایتا | آپارات
روضه سید الشهدا .mp3
4.04M
◾️با حال توجه گوش کنید: ⬛️ روضه روز عاشورا ________ 🖤السّلام ای بدن بی‌سر گرما دیده  🖤السّلام ای سر مجروح کلیسا دیده  🖤با چه وضعی، ته گودال کشاندند تو را  🖤ما شنیدیم ولی زینب‌کبری دیده  🌑🖤🌑🖤 🖤باد گرمی وزید در گودال  🖤شمر آمد، پرید در گودال  🖤به‌روی سینه‌ی حسین نشست  🖤خنجرش را کشید در گودال  🖤پنجه در گیسوی حسین انداخت  🖤مادرش را ندید در گودال  🖤خنجرش را گذاشت بر حنجر  🖤شور محشر دمید در گودال ... 🖤بین گودال دست‌وپا می‌زد  🖤مادر خویش را صدا می‌زد  🖤غرق خون و غریب و لب‌تشنه  🖤آه! بی‌حال، دست‌وپا می‌زد  🖤روی جسم‌اش، برو بیایی بود  🖤شاه؛ پامال، دست‌وپا می‌زد... ـــــــــــــ 🖤سلام من به حسین و به کربلای حسین  🖤تمام عالم امکان، شود فدای حسین  🖤میان این‌همه فریاد و شور آزادی  🖤طنین فکنده در عالم فقط صدای حسین  🖤نفس ببین به شروع دعای استسقا  🖤گرفت بارش رحمت ز ربّنای حسین  🖤خدا به پنجه‌ی مشکل‌گشای اصغر داد  🖤تمام سلطنت خویش در ازای حسین  🖤خدا رفیع نموده‌ست آن لوایی که  🖤منقّش است به «یا صاحب ‌اللّوای حسین»  🖤حسین؛ پشت‌سر مادر است در محشر  🖤و هرکه اهل بهشت است در قفای حسین  🖤به رغم سکّه‌ی اصحاب‌کهف، معتبر است  🖤هنوز در همه‌جا، سکّه‌ی بلای حسین  🖤سلام من به حسین و به کربلای حسین  🖤سلام من به علمدار باوفای حسین @ahlobeit313
: اخرین بخش از مسابقه روضه مجازی ☑️طبق متن کدام آیه تمام موحوات باشعور هستی محرمان و دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعن و نفرین می کنند؟ ☑️جهت بهرمندی از هدایا جواب سوال را هر شب به پیوی زیر ارسال فرمایید. @Mohammadasgari110 ☑️هر پاسخ صحیح یک امتیاز جهت شرکت در قرعه کشی هشت میلیون تومانی ماه محرم ..................................................... سایه_قرآن یکی از اصولی که قرآن بر آن اصرار دارد، عشق به خوبان و خوبی‌ها و تنفّر از بدان و بدی هاست. قرآن می‌فرماید: از ابراهیم بیاموز که چگونه از عموی منحرف خود اظهار بیزاری کرد؛ «فلمّا تبیّن له انّه عدوّ للَّه تبرّء منه انّ ابراهیم لاوّاه حلیم» آن گاه که برای ابراهیم آشکار شد که او دشمن خداست از او بیزاری جست، با آنکه ابراهیم بسیار دلسوز و بردبار است. پیامبر صلی الله علیه وآله مأمور است که به مشرکان بگوید: «انّنی بریٌ ممّا تشرکون» من از آنچه شما شریک خدا قرار می‌دهید، بیزارم. سوره ی برائت نشان گر آن است که تنها علاقه به خوبی‌ها کافی نیست، بلکه باید با بیان و فریاد، گفتن و نوشتن، نامه و ناله و اشک و عمل، از بدیها بیزاری جست و نسبت به آنها ابراز تنفر کرد. هر سال میلیون‌ها مسلمان در سرزمین منی در کنار خانه ی خدا به پیروی از ابراهیم علیه السلام در سه روز پشت سر هم به سوی نماد شیطان، ۴۹ سنگ پرتاب کرده و از شیطان و شیطان نماها برائت می‌جویند. جالب آنکه بعد از پرتاب سنگ‌ها به سوی شیطان، این دعا را می‌خوانند: «خدایا حج من را قبول کن» که این رمز آن است که قبولی حج با طرد شیطان وشیطان نماها همراه است. ناگفته پیداست که شیطان در هر زمان به شکل و صورتی است، در زیارت عاشورا به امام حسین علیه السلام و یارانش صد مرتبه سلام می‌دهیم و در مقابل به دشمنان او که دشمنان دین و خدایند، صد بار لعنت می‌کنیم. تکرار پرتاب سنگ در سرزمین منی به شیطان و تکرار لعنت در زیارت عاشورا، نشان دهنده ی آن است که باید با محبّت خوبان و بغض دشمنان خو بگیریم و خو گرفتن در اثر تکرار است. حضرت علی علیه السلام متولّد کعبه و خانه زاد خداست، خداوند می‌فرماید: به دور کعبه بچرخید تا در طواف خانه خدا عشق علی و فکر و راه او در جان شما جای گیرد. انسان بی عشق و تنفّر، همانند حیوانی است که فقط نفس می‌کشد. در هر شبانه روز ده مرتبه از خداوند می‌خواهیم که ما را در راه اولیای خود ثابت قدم بدارد؛ «اهدنا الصراط المستقیم صراط الّذین انعمت علیهم» و از راه منحرفان و غضب شدگان بیزاری می‌جوییم «غیر المغضوب علیهم و لا الضّالّین» سنگ کعبه را می‌بوسیم، ولی از سنگ جمرات با پرتاب سنگریزه‌ها به آن، ابراز نفرت می‌کنیم. روز عرفه به عشق حسین علیه السلام و دعای او اشک می‌ریزیم، ولی فردای آن در عید قربان، کارد به دست، خون می‌ریزیم و قربانی می‌کنیم. با یک دست دعا و با دست دیگر سلاح. اگر به امام حسین علیه السلام سلام می‌گوییم، از قرآن آموخته ایم که به پیام آوران آسمانی و رهروان الهی سلام می‌گوید: «سلام علی نوح فی العالمین» «سلامٌ علی ابراهیم»، «سلام علی موسی و هارون»«سلام علی آل یاسین» اگر به پیامبر صلی الله علیه وآله صلوات می‌فرستیم، از قرآن یاد گرفته ایم که می‌فرماید: «اِنّ اللَّه و ملائکته یصلون علی النّبی»خداوند و فرشتگان بر پیامبر درود می‌فرستند و اگر ما بر بنی امیه و غاصبان حکومت حقّ و تبهکاران تاریخ بشریّت، لعن و نفرین می‌کنیم، باز از قرآن آموخته ایم که می‌فرماید: «اِنّ الّذین یؤذون اللَّه و رسوله لعنهم اللَّه فی الدنیا و الاخرة» آنان که خدا و پیامبرش را اذیّت می‌کنند، خداوند آنها را در دنیا و آخرت لعنت می‌کند. ما نفرین و لعن به دشمنان خدا را از انبیا یاد گرفته ایم؛ «لعن الّذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داود و عیسی بن مریم» کافران بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن شده اند. ما نفرین را از سیره ی پیامبر اسلام آموخته ایم که در ماجرای مباهله فرمودند: «ثمّ نَبتَهِل فنجعل لعنة اللَّه علی الکاذبین» ما با هم مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را برای دروغگویان قرار می‌دهیم. بعضی از مجرمان را نه تنها خدا و پیامبران لعن و نفرین می‌کنند، بلکه تمام موجودات با شعور هستی نیز آنان را دائماً لعنت می‌کنند. «اولئک یلعنهم اللَّه و یلعنهم اللاعنون» کوتاه سخن آنکه سلام و نفرین ما در تمام زیارت‌ها به خصوص زیارت عاشورا، برخاسته از فرهنگ و روح قرآن است. ---------- @ahlobeit313