Mohammad:
بسم رب العشـ♥️ــق
سلام صبح جمعه همگی بخیر😁😉
صبحتون امام زمانی❤️
#خادم_الزینب
@ahmad_Yemeni
احمدالحسن تا کنون پنجاه کتاب نوشتهاست و یارانش نیز حدود دویست کتاب نوشتهاند. او میکوشد نام خود و نام شهر و روستای خود و سن و خصوصیات جسمی خود را با روایات و احادیث نشان دهد. یاران احمد الحسن در سال ۲۰۰۸ در نواحی بصره و ناصریه با پلیس عراق درگیر شدند که صدها کشته و مجروح بجا گذاشت و خاتمه یافت پس از این احمد الحسن کشته یا ناپدید شد و حامیانش ضمن ادامه دادن تبلیغ برای وی همزمان سعی کردند با نوشتن کتبی در تأیید او مبارزه را به عرصه کلامی بکشانند و ادعاهای وی را زنده نگه دارند.
@ahmad_Yemeni
خانواده احمد بصری:
پدر او کشاورز بودهاست. یکی از برادران وی پژوهشگر انرژی هستهای است و دارای مقالاتی در این خصوص بودهاست. برادر دیگر احمد الحسن نیز با درجه سرهنگی در ارتش خدمت میکردهاست.
@ahmad_Yemeni
ادعاهای احمد بصری:
وی مدعی است که همان سید یمانی است که در باور شیعه دوازده امامی به عنوان یکی از علائم قطعی و زمینهساز اصلی ظهور امام زمان پیش از ظهور قیام میکند.[
او خود را با چهار واسطه از اولاد امام زمان میداند.
او مدعی است: بعد از اینکه امام مهدی که حکومت کرد و از دنیا رفت، دوازده مهدی از نسل او یک به یک حکومت میکنند و من (احمد الحسن) مهدی اول هستم و جدم (امام زمان) حکومت را به من خواهد داد.
او در بیانیهای خود را داناترین مردم به قرآن و تورات و انجیل معرفی میکند و علمای ادیان را به مناظره و مباهله دعوت میکند.
به غیر از اینها ادعاهای عجیب دیگری نیز مطرح میکند.
احمدالحسن مدعی است تبارش به علی بن ابیطالب میرسد. نام ادعایی او احمد فرزند سیداسماعیل، فرزند سیدصالح، فرزند سیدحسین، فرزند سیدسلمان، فرزند امام محمد، فرزند امام حسن، فرزند امام علی، فرزند امام محمد، فرزند امام علی، فرزند امام موسی، فرزند امام جعفر، فرزند امام محمد، فرزند امام علی، فرزند امام حسین، فرزند امام علی بن ابی طالب است.
@ahmad_Yemeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه جالب و خنده دار احمد بصری مدعی دروغین مهدویت
@ahmad_Yemeni
برخی از ادعاهای این فرد:
1. او خود را با چهار واسطه، فرزند حضرت مهدی(عج)معرفی میکند.
2. خود را یمانی دانسته که وظیفه زمینهسازی ظهور را بر عهده دارد.
3. معتقد است پس از وفات امام زمان(عج)به عنوان امام و خلیفه حکومت را به
دست میگیرد.
4. خود را دارای عصمت، علم و میراث اهلبیت(ع) میداند (واحد تحقیقات... ، بیتا _ الف: 30).
5. معتقد است همان فردی است که به جای عیسی به صلیب کشیده شده و همراه با انبیای گذشته بوده است (بصری، 2010الف: ج1-4، 299).
6. اعتقاد دارد دو فرد با عنوان «دابة الارض» وجود دارد که بنابر روایات، یکی از آنها علی(ع)است و در زمان رجعت میآید و دیگری خود اوست که در آخرالزمان و پیش از حضرت علی(ع)رجعت خواهد کرد (همو: 235).
7. خود را یکی از 313 یار حضرت مهدی(عج)میداند.
8. خود را صاحب بیرق رسول خدا(ص) میداند و دلیلش این است که بر روی پرچمش نوشته شده است «البیعة لله»! (واحد تحقیقات... ، بیتا _ الف: 25).
9. علم اصول، فلسفه، منطق، رجال و سندشناسی را بدعت میداند (همو: 37).
10. تقلید از مراجع را جایز نمیداند و خود را تنها پاسخگو معرفی کرده است (بصری، 2010الف: ج1، 101).
11. در میان مراجع تنها به امام خمینی و شهید سید محمد صدر _ صاحب موسوعه امام مهدی(ع)_ احترام میگذارد که البته این مطلب با توجه به دیگر عقاید او، برای مریدانش نیز حل نشده است (بصری، 1431: ج1-3، 48،76، 315).
12. خواب و استخاره را از جمله ادله اثبات خود بیان میکند و خواب را کوتاهترین راه اثبات خود میداند (همو: 9).
13. امر رجعت بعد از تمام شدن حکومت 12 امام (مهدیین) _ که جانشین حضرت مهدی(عج)بودهاند و اولین آنان احمد بصری است _ رخ خواهد داد.
14. همۀ کتابهای نوشته شده در انتشارات انصار الامام المهدی و سایت رسمی انصار، مورد تأیید احمد بصری است و آنها را ملاک دعوت خود میداند (بصری، 2010ب: 29؛ همو، 2010ج: 25؛ همو، 1431: ج4-6، 527 و 583).
@ahmad_Yemeni
نقد و بررسی ادلۀ احمدحسن و پیروانش
تا کنون کتابها و سخنرانیهای متعددی در نقد این جریان صورت گرفته است که بهترین نمونۀ آن، کتاب دعوة احمد الحسن بین الحق و الباطل است. گفتنی است در تحلیل ادعاهای
این فرد میتوان به بررسی ترتیبی پرداخت؛ بدینگونه که همۀ ادلۀ آنان را نقد کنیم، یا اینکه به نقد قسمتی از این ادله بپردازیم. در این نوشتار به چند دلیل گزینۀ دوم را برگزیدهایم؛
از جمله اینکه سخن گزافه گفتن مشکل نیست و این روش در میان همۀ مدعیان مرسوم
بوده است که به اصطلاح از طریق ارائه رطب و یابس و یا آسمان ریسمان بافتن، ادعاهای
خود را اثبات نمایند. در این شرایط لازم است نقاد، تدبیر امر را به دست گرفته و در دام
آنها گرفتار نشود، وگرنه باید همۀ عمر خود را برای تحلیل ادلۀ مدعیان متعدد صرف
کند. همچنین برخی از مباحث ارائه شده از سوی احمد بصری، توسط علما تحلیل شده و پاسخهای متعددی در اختیار محققان قرار دارد که ما را از بحث مجدد بینیاز میکند؛ مباحثی مانند شرعی بودن یا نبودن خمس دادن به فقها در دوران غیبت، درستی یا نادرستی بررسی اسناد روایات و بهرهگیری از علم رجال، دینی یا غیردینی بودن مباحث منطق و فلسفه، مباحث رجعت و... .
نکتهای که باید دربارۀ موضوعهای مذکور بدان توجه شود، این است که وارد کردن اشکال همیشه راحت است، اما در پاسخ به این پرسشها باید به بیان مقدمات و مبانیای پرداخت که از حوصله این نوشتار و خوانندگان به دور است. از اینرو خوانندۀ گرامی را به کتب و مقالاتی که به این موضوع پرداختهاند ارجاع میدهیم (برای مثال، نک: ترابی، 1387: 35؛ حسینی قزوینی، 1430: ج1، 371 و ج2، 580).
دیگر دلیل بهکارگیری روش دوم، این است که وی مدعی است معصوم بوده و دارای علم رسول خدا(ص) است و تمام ادلۀ او صحیح بوده و امکان رد کردن آنها وجود ندارد. ما نیز از این زاویه که اگر تعدادی از دلایل او را رد کنیم و دروغگو بودن او را اثبات نماییم، توانستهایم ریشۀ ادعاهای او را از بین ببریم، به نقد برخی از ادلهاش بسنده میکنیم.
در بررسی ادعاهای این فرد، به سه محور استفاده از روایات غیرمعتبر و جعلی، تقطیع روایات و تحریف معنا و مراد روایت، اشاره خواهیم کرد و برای هر قسمت نمونههایی را از میان مصداقهای متعدد ذکر خواهیم کرد.
@ahmad_Yemeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش فرقه احمد الحسن در آشوب عراق
@ahmad_Yemeni
🌺ولادت امام علی علیه السلام را به تک تک عزیزان تبریک عرض می نمایم.
@ahmad_Yemeni