eitaa logo
انسان شناسی
3.3هزار دنبال‌کننده
170 عکس
139 ویدیو
29 فایل
📚این کانال تاملاتی است درباره: 🔷 انسان؛ اوصاف و احوال آن. ✍️احمد شه گلی:(دکتری فلسفه-عضو هیئت علمی) 🆔 @a_shahgoli آدرس سایت https://ahmadshahgoli.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 فکر کردی امام رضا(ع) نمیدونه؟ ▪️برای شادی روح آیت الله رئیسی و تیم همراه ایشان صلوات.
🔴 مدیریت ذهن 🎙شهید مطهری : 🔸اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد می‌کند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوّه خیال دارد. اگر قوّه آزاد باشد، منشأ انسان می‌‌شود. 🔸 علیه السلام می فرمایند: النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک؛ یعنی اگر تو را به کاری مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول می‌‌کند. یک چیزهایی است که اگر انسان آنها را به کاری نگمارد طوری نمی ‌شود، مثل یک جماد است. این انگشتر را که من به انگشتم می‌ کنم، اگر روی طاقچه‌ ای یا در جعبه‌ ای بگذارم طوری نمی‌ شود. 🔸ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید و الّا اگر شما به او کار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می ‌خواهد وادار می‌ کند و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می‌ شود؛ در رختخواب فکر می‌ کند، در بازار فکر می‌ کند، همین‌ طور خیال خیال خیال، و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می ‌کشاند. 📚تعلیم و تربیت در اسلام، ص٢٧٨ 🌐 @masirekhodshenasi 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
آیةالله احدی ايةالله رئیسی.mp3
1.16M
آیت الله احدی از یک سِرّ در خصوص شهادت آیت الله رئیسی گفت ( من خبر داشتم ) 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
🔴ظاهر و باطن انسان؛ دوگانگی یا وحدت؟ 🖊استاد احمدحسين شريفي 🔸آيا مي‌توان افراد را با رفتارهاي ظاهري‌شان قضاوت کرد؟ و آيا وضعيت ظاهري را مي‌توان نشانه‌اي براي شناخت ايمان و باورهاي باطني دانست؟ 🔸بسياري، معتقدند هرگز نمي‌توان از ظاهر افراد، سطح ايمان و تقواي آنان را سنجيد! زيرا ايمان مربوط به «دل» است و «دل» امري باطني است.اما؛ اولاً، در برخي روايات آمده است که حقيقت ايمان همان عمل و رفتار است؛ «الايمان عملٌ کلّه» و اساساً باوري که در رفتارها و کنش‌های انسان نمود نداشته باشد، باور نيست. ثانياً، انسان داراي هويتي يکپارچه است؛ اما اين هويت او سه لايه و سه سطح مترتب بر هم دارد؛ لاية زيرين «باورها و بينش‌ها و نگرش‌ها»ي اوست؛ لاية مياني را «گرايش‌ها و احساسات و عواطف و هيجانات و پسندها و ناپسندها»ي او تشکيل مي‌دهد و لاية رويين و ظاهري هويت او را «رفتارها و کنش‌هاي اختياري» او شکل مي‌دهند. بر اين اساس مي‌توان گفت ظاهر انسان نه تنها نشانة باطن؛ بلکه خود باطن اوست، اما در عالم محسوس. به تعبير عرفاي الهي، ظاهر انسان همان باطن اوست اما در نشئة مُلک و باطن انسان نيز همان ظاهر اوست اما در نشئة ملکوت. و به تعبير عاميانه «از کوزه برون همان تراود که در اوست». 🔸براي مطالعه بيشتر در اين باره، به مقالة اينجانب با عنوان «سبک زندگي به عنوان شاخصي براي ارزيابي سطح ايمان» در مجله معرفت فرهنگي اجتماعي، شماره 11، 1391، ص49-62، رجوع کنيد. براي دريافت اصل مقاله اينجا را کليک کنيد👈: http://ensani.ir/fa/article/322432 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
📜ایجاد اوضاع مختلف در انسان و حصول کمال ✅رحمت خدای به سالکان اقتضای آن میکند که اوضاع مختلفه او را پیش آید تا به حسب هر وضع،کمالی خاص در او بفعلیت رسد. 📘مکتوبات،مکتوب ۶۶،ص۱۸۷ 👤قطب بن محیی قدّس سرّه https://t.me/JAMEOLASRAR110 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
❌️شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید! ♦️متن نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔻این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✖️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا 🔻این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. 🔻شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 🔻جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه می‌کند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. 🔻فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. 🔻بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. 🔻رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. 🔻دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. 🔻«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. 🔻سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار می‌رود؟ 🔻سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کند، «تروریست» می‌نامند! 🔻من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. 🔻بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این می‌تواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد می‌کنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم. 🔻درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. 🌱توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید. سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنهاست! 💠این جیغ نفخ صور است تا مردگانی که بی غیرتی را روی دوپا حمل میکنند بیدار شوند 💠این ‌جیغ اتمام حجت است برای هرکسی که شنید و کاری نکرد.. 📌صدای مظلومیت مردم بی پناه غزه باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅انسان و انکار خداوند 📌جریان الحاد که امروزه خیلی سرو صدا راه انداخته، بر خلاف پروپاگاندای رسانه ای آنها، تعداد آنها بسیار اندک هستند. همانند همجنس بازان، که جمعیت بسیار اقلیتی هستند که بیشتر سروصدای رسانه ای دارند تا یک مطالبه اجتماعی باشد. ما با الحاد نمایی مواجهه هستیم تا رواج الحاد. نکته دیگر اینکه این جریان بیش از آنکه حاصل علم و فکر باشد ناشی از عوامل غیر علمی و غیرمعرفتی است. چنانکه سارتر تصریح دارد اول ملحد شدم سپس ادله آن را تنظیم کردم. سارتر یکی از فیلسوفان ملحد قرن ۱۹ ریشه الحاد را نابسانی ها و بحران های اجتماعی می داند:«هيچ کفر و الحادي نيست که در نهايت نتوان کليدش را در نابساماني اجتماعي يافت»(سارتر، آنچه من هستم، ص ۲۹۷) برای آشنایی بیشتر رک: کردی، شه گلی. مسئله اثبات وجود خدا» از دیدگاه قرآن کریم و دلالت‌های آن (با تاکید بر دیدگاه علامه طباطبایی) https://www.aghlodin.ir/article_143035.html 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️۱۴ خرداد ماه 🏴 سالروز ارتحال ملكوتي رهبر کبیر انقلاب امام خميني(ره)، تسلیت باد. ✅ مقام معظم رهبری دامت برکاته: «امام خميني (ره) يك حقيقت هميشه زنده است.» ◾️🥀🇹🇯🥀◾️
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کلیپ |مکتب امام 🔻سه بُعد اصلی مکتب امام از نگاه رهبر انقلاب به‌ بهانه‌ی سالروز رحلت امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️به مناسبت سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) چهره نیلی کن ای صبح صادق نـــاله کن با گـــــــــلوی شقایق تا حضور ملائک ســــــــفر کن میهمان خــــــــــــدا را نظر کن 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
38.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هدف رسالت و بعثت انبیا: الهی کردن همه جنبه های انسان 🎙امام خمینی (ره) 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
✅ رفتارهای ظاهری اثرگذار در روح و باطن 🔰امام خمینی(ره) بايد دانست كه به واسطه شدت اتصالى كه مابين ملك بدن و روح است- چنانچه در فلسفه اعلا ثابت است كه نفس داراى نشئات غيب و شهادت است، و آنْ عالى در عين دُنُوّ است و دانى در عين عُلُوّ است، و با وحدتْ تمام‏ قوا است- بنابراين، تمام آثار ظاهريه در روح، و آثار معنويه در ملك بدن سرايت مى‏كند. پس اگر كسى در حركات و سكنات مواظبت كند كه با سكونت و آرامش رفتار كند و در اعمال صوريه مانند اشخاص حليم رفتار كند، كم ‏كم اين نقشه ظاهر به روح سرايت كند و روح از آن متأثر شود، و نيز اگر مدّتى كظم غيظ كند و حلم را به خود ببندد، ناچار اين تحلّم به حلم منتهى شود و همين امرِ تكلّفىِ زورى امر عادى نفس شود، و اگر مدتى انسان، خود را به اين امر وادار كند و مواظبت كامل از خود كند و مراقبت صحيح نمايد، نتيجه مطلوبه البته حاصل شود، و در آثار شريفه اهل بيت وحى عليهم السلام اين علاج مذكور است. در وسائل، از نهج البلاغه نقل كند كه مولاى متّقيان عليه السلام فرمود: «اگر نمی ‏باشى حليم، پس حلم را به خود ببند؛ زيرا كه كم است كه كسى خود را شبيه به قومى كند مگر آن‏كه اميد است از آنان شود» و از حضرت صادق نيز روايت است كه «اگر حليم نيستى، تحلّم كن. (شرح حديث جنود عقل و جهل، ص:396 ) 🌐@masirekhodshenasi 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
🏴 فرارسیدن سالروز شهادت، باب الحوائج، امام جوادالائمه علیه السلام را تسلیت باد. ✅ قالَ الامام الجواد(ع ) : مَوْتُ الاْنْسانِ بِالذُّنُوبِ أكْثَرُ مِنْ مَوْتِهِ بِالاْجَلِ . كشف الغمّه، ج ۲ ، ص ۳۵۰ ⚫️ امام جواد (ع):فرا رسیدن مرگ انسان ها، به جهت معصیت و گناه، بیشتر است تا مرگ طبیعی و عادی. 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
✅گرایش طبیعی انسان به ازدواج (در بیان استاد مطهری) 🌸به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) ازدواج واقعاً پیمان دو رو است، نه همکاری و شرکتی! این دروغ است که ازدواج یک ارتباط شرکتی است و همین دروغ منشأ هزار حرف شده است. دو نفر می‌خواهند از وجود هم بهره‌مند شوند، این دو نفر را برای هم مثل دو شیء تصور کرده‌اند مثل این شرکت‌ها که انگار دو نفر می‌خواهند از هم سود ببرند، درحالیکه ازدواج مافوق سود است و در ضمن آن یگانگی در کار است. اصلاً ازدواج حقیقی همین است و پایه آن هم در طبیعت برای همین ریخته شده است نه اینکه به زور آن را به بشر تحمیل کرد. در کتاب «انسان موجود ناشناخته» خواندم و خود هم در این باره فکر کرده بودم که چرا ازدواج پیمانی مقدس در اسلام است، من چند رویکرد برای آن پیدا کردم، نخست اینکه ازدواج یک مکتب اخلاقی برای بشر است اولین گامی است که انسان از خودپرستی به سوی غیر دوستی بر می‌دارد یعنی انسان تا ازدواج نکرده در عالم خودخواهی است فقط درباره خود و لباس و شکم و دارایی و تفریح و گردش خود فکر می‌کند. اما زمانی که ازدواج می‌کند برای نخستین بار گامی به سوی غیر دوستی بر می‌دارد و به سرنوشت یک نفری آن طوری علاقه مند است که به سرنوشت خود علاقه مند است همانطور از سیری و پوشش و آرامش روحی خود لذت می‌برد درباره همسرش هم لذت می‌برد. در همین کتاب نوشته بود، افرادی که ازدواج نمی‌کنند همیشه نقیصه جسمی و روحی دارند و تا آخر عمر خام هستند. در بین روحانیون من نمونه‌هایی دیدم که اینها مردمان اهل سیر و سلوک بودند و ازدواج نکرده بودند اینها با سایر روحانیون و انسان‌های دیگر تفاوت داشتند. اینها شاید همه مکاتب سیر و سلوک را طی کرده بودند اما چون ازدواج نکرده بودند کارهای بچگانه می‌کردند. معمولاً اشخاصی که ازدواج نمی‌کنند یک وقت علاقه مخصوصی به حیواناتی مثل سگ و گربه پیدا می‌کنند علتش این است که به حسب غریزه باید این جای خالی پر شود، در خلقت و طبیعت در دل انسان جای خالی برای زن و فرزند گذاشته شده است و این طبیعی است که غیر از غریزه جنسی در روح و وجود انسان باید چنین علایقی با دوست داشتن کسی دیگر پر شود. 📌پی نوشت: در مورد دو پاراگراف آخر یعنی نقص انسان هایی که ازدواج نکرده اند و علاقه برخی از این افراد به حیوانات، امروزه این سخن استاد بیش از هر زمان، روشن شده است. گرایش به حیوانات در بین افراد ازدواج نکرده بیش تر است تا کسانی که تشکیل خانواده داده اند. البته مستحضر هستید در عالم انسانی قواعد کلی نیست و همواره موارد استثنا وجود دارد. در مورد نقص جسمی و روحی افرادی که ازدواج نکرده اند نیز ما بارها با چنین افرادی مواجه شده ایم، شاید به لحاظ اخلاقی و علمی مدارجی را کسب کرده اند ولی پختگی که باید ناشی از ازدواج در آنها حاصل شده باشد، وجود ندارد. یک خلا روحی و شخصیتی در این افراد مشهود است. باز در این مورد نیز قاعده کلی وجود ندارد. 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
✅ضرورت موعظه درونی (به مناسبت سالروز شهادت امام باقر -علیه السلام ) 🔰 مَن لَم یَجعَل لَهُ مِن نَفسِهِ واعِظا فَإنَّ مَواعِظَ النّاسِ لَن تُغنِیَ عَنهُ شَیئا. ✅کسی که واعظی درونی نداشته باشد، موعظه‌های مردم سودی به او نمی‌رساند.
🔴 (1) ✍️یادداشت: احمد شه گلی 🔰الإمامُ عليٌّ( ع):النُّفُوسُ أشكالٌ، فما تَشاكَلَ مِنها اتَّفَقَ و الناسُ إلى أشكالِهِم أميَلُ.(بحار الأنوار/ ۷۴/ 188) 💬ترجمه:انسان ها اشکال مختلفی هستند. آنان كه هم شكل يكديگرند، با هم موافقت دارند و انسان ها، به هم شكلان خود، گرايش بيشترى دارند. 🔍شرح و توضیح: 🔹 «شَّكْل» به فتح به معنی شبیه، مثل، شکل و هیئت ، چیزی را با علامتی مشخص کردن و بستن پای چهارپایان است. طنابى را که با آن پاى چهارپا را مى‏بندند «شکال» مى‏گویند. (ر.ک: لسان العرب، ج‏11، 356) «شاکله» نیز ار این کلمه گرفته شده است. 🔹مراد از «شَّكْل» شکل ظاهری نیست. با توجه به کاربردهای متعدد می توان «شَّكْل» را در نسبت با انسان چنین معنا کرد: «شَّكْل» ساختار و شاکله خاص هر کس در جهان هستی است که متشکل از ادراکات، باورها، ملکات و رفتارهای و به طور کلی شخصیت خاص هر انسانی است که او را از دیگران متمایز کرده است آن گونه که اشکال هندسی از یکدیگر متمایز می شوند. 🔹معنی حدیث این است که هر انسانی، شکل خاص خود را دارد که شبیه و نظیری مانند او در خصوصیات و سجایا و خلقیات و... برای او یافت می شود. هر چه شکل انسان ها به همدیگر شبیه تر باشد انس و الفت آنها به همدیگر بیشتر است. انسان هایی که هم سنخ یکدیگر اند گرایش بیشتری به یکدیگر دارند. مضمون این روایت با روایاتی نظیر «الأرواح جنود مجندة » همپوشانی دارد. 🔹این حدیث دو دلالت دارد: الف)هر انسانی در هستی دارای شکل وجودی خاصی است. ب) برای هر کس در هستی نظیر و شبیهی که مناسب با شاکله او است وجود دارد. در این صورت مضمون این روایت به این روایت نزدیک است: إِنَّ اللَّهَ- تَبَارَكَ وَ تَعَالى‏- لَمْ يَخْلُقْكَ حَتّى‏ خَلَقَ لَكَ مَا يَحْتَمِلُكَ مِنْ شَكْلِكَ‏. (كافي، ج‏10، ص: 602 ) 🔹این حدیث گزارش از واقعیت است. معنی آن تایید هر نوعی از روابط انسان ها با یکدیگر نیست. ممکن است کسی شکل وجودی او جنبه سلبی داشته باشد. در این حالت به طور طبیعی به هم شکل و هم سنخ خود گرایش بیشتری دارد. اما این شخص برای اصلاح خود باید به ضد شکل وجودی خود ارتباط برقرار کند. اگر چه میل طبیعی او به جنبه سلبی بیشتر است. 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
🔴 (2) ✍️یادداشت: احمد شه گلی ✳️نکات کاربردی حدیث فوق 1️⃣برای شناخت نظیر شکل وجودی خودمان در هستی،باید ابتدا شکل خود را بشناسیم. تا من شکل خودم را نیابم نمی توانم شبیه شکل خودم را پیدا کنم! از این جا اهمیت خود شناسی روشن می شود. 2️⃣در انتخاب دوست و انتخاب همسر به شبیه شکل وجودی خود توجه کنیم. 3️⃣ بر روابط افراد انسانی در اجتماع بشری اصل موانست و موافقت در شخصیت حاکم است. به این معنی که برخی افراد با یکدیگر مانوس تر و برخی نامانوس هستند و همین سبب شکل گیری و استمرار روابط افراد با همدیگر می شود. برخی وقت ها ما انسان ها بدون دلیل احساس می کنیم با کسی مانوس تر و راحت تر هستیم. همچنین گاهی احساس می کنیم علاقه ای به برخی از اشخاص نداریم. در هر دو نوع علت آن دوری و نزدیکی افراد در شکل و شاکله وجودی است. 4️⃣شهودهای درونی افراد درباره موانست یا عدم موانست با دیگران، گاه کاملا درست و گاه کاملا غلط و متاثر از قضاوت زود هنگام، سطحی بینی، پیش فرض و سایر امور منحرف کننده گواهی دل است. 5️⃣اگر ابعاد شخصیتی انسان درست و متعادل رشد کرده باشد، معمولا شهود های او نیز صحیح است. در برخی از اشخاص چنین است که به جهت فراست شخصیتی که دارند می توانند در برخورد های اولیه، شناخت مناسبی از شاکله شخصیتی افراد به دست آورند و در برخی از افراد نیز با وجود ارتباط طولانی نمی توانند درک درستی از فرد داشته باشند. 6️⃣اگر شکل وجودی انسانی در برخی از جهات، منفی است باید در همان جنبه با کسی که ضد آن حالت را دارد، ارتباط داشته باشد، تا آن حالت در انسان تضعیف شود. کسی که شجاع نیست باید با شخص شجاع ارتباط داشته باشد. شخص تنبل باید با زرنگ و زیرک تعامل داشته باشد. اگر چه به لحاظ طبیعی میل به زرنگی ندارد. 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
با سلام و احترام. عیدتون مبارک! 🔹بنا داریم از امروز تا روز از ظرفیت کانال برای تبلیغ و بزرگداشت عید بزرگ ، اختصاص یابد. تبلیغ مطابق دستورات دینی و سفارش پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خطبه غدیر، یک رسالت همگانی است. 📌انشاالله از هر ظرفیتی که در اختیار داریم صدای ندای جهانی باشیم. 🔸تصور نکنیم تبلیغ غدیر، برعهده یک قشر خاص مثلا روحانیون است، بلکه همه ما نسبت به این موضوع مکلف به تبلیغ و روشنگری هستیم. از همراهی بزرگواران سپاسگزارم. 🌐 🆔@ahmad_shahgoli
taqarob3 - Ya ALI.pdf
13.25M
🔰 کتاب 👌 کتابی مصور و زیبا که روایتگر و فضائل علی(علیه السلام) است.💚 ❤️ 🎊
چگونه می توانیم باشیم؟ 1- اطعام به دوستان و اقوام در روز عید غدیر 2- برگزاری اجتماعات در شهر و روستا در روز عید غدیر 3- قرار دادن شیرینی و شکلات درب مغازه و منزل در روز عید غدیر 4- فعالیت در مورد غدیر در فضای مجازی و پیام رسان ها 5- هدیه دادن به همسایگان، دوستان، اقوام، رفتگر محله و... 6- تزئین ماشین در ایام غدیر 7- تزئین درب منزل یا آپارتمان 8- دیدار از بیماران در بیمارستان 9- پخش سرودهای غدیری در منزل 10- پوشیدن لباس نو ، لبخند و سرور .
🔰امام رضا(ع) درباره فضیلت : ✅ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد(اقبال الاعمال، ج 1، ص465) 🔹 طبق روال هر ساله کمک به نیازمندان در روز عید غدیر جمع آوری می شود. 📌گزارشی از کار به عزیزانی که بیش از صد هزار داده اند اعلام خواهد شد. ✅ لطفا بعد از واریز اطلاع داده شود: @a_shahgoli 💳 شماره کارت شه گلی - بانک سپه. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش از خدای سقیفه-احمد شه گلی.pdf
747.3K
✅پرسش از خدای سقیفه ✍️یادداشت: احمد شه گلی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران) 📌لینک متن https://b2n.ir/b12394 🌐 🆔@ahmad_shahgoli