⁉️جواب مکاتب گوناگون به سوالهای مبهم انسان⁉️
تنها مكتبى استوار مىماند كه بتواند در اين زمينهها با اين دو شرط، طرحى عرضه بدارد. و بتواند سؤالهاى سردرگم و مبهم انسان را جوابگو باشد.
چه سؤالهاى گنگى كه يك عمر انسان را مىخورند و يك عمر در او وِلوله مىاندازند، مگر آنكه آموخته باشد كه چگونه با اين سؤالها روبرو بشود و به تنظيم آن دست بيابد.
❓چرا سؤال كنيم؟
❓و چگونه سؤال كنيم؟
اين دو از سؤالهاى بنيادى هستند. مادام كه روش طرح سؤال را نياموخته باشيم به حل آن نمىرسيم؛ چون طرح صحيح سؤال، نيمى از جواب آن است.
منبع: روش نقد ؛ ج1 ؛ ص66
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
⚠️ اگر سوال ها درست مطرح بشود ⚠️
❇️اگر سؤالها درست مطرح بشوند و از سرنخ شروع بشوند، با حل هر سؤال و باز شدن هر مشكل، سؤالها و گرههاى ديگر هم باز می شوند. ❇️
❌ما در طرح سؤال از آخر شروع كرده ايم، درست مثل كسى كه می خواست لباس را از آن طرف بشكافد. پيداست كه گره گره، يك عمر صرف می شد و عاقبت هم نخ ها تكه تكه و بريده بريده، به دست می رسيد.❌
هنگامى كه می بينيم، با حل شدن يك سؤال، سؤالهاى ديگر حل
نمی شوند، بايد بفهميم كه هنوز سرنخ را به دست نياورده ايم.🧐
💠 ما هنگامى كه از رنگ برگها و شكل برگها می پرسيم، بر فرض آن را بيابيم، وضع ساقه ها و ريشه ها مشخص نمی شود و همين است كه بارها گفته شده،
👈 مادام كه انسان مجهول است، اسلام معلوم نخواهد شد. مادام كه روش تفكر و معرفت را نمىدانيم به نورى نخواهيم رسيد.
هر چند كه فلسفه ى وضوء و حدث و نماز و روزه را هم يافته باشيم؛ چون بر فرض اين گرهها باز شدند، گرههاى ديگر را باز نمى كنند.
ضرورت ديندارى و اصالت دين را توضيح نمی دهند و همين است كه پس از يك عمر بحث و ارزيابى باز هم در برابر يك تلنگر از پا می افتيم و در برابر يك اشكال، شكست می خوريم.
👌 يك مكتب هنگامى ارزش می يابد كه ما را از ريشه ها كمك كند و با روش هايش ما را، به؛
آزادى،
تفكر،
شناخت،
احساس،
عقيده (شناختى كه با احساس گره خورده)
و نظامها
و دستورها (عمل) برساند.
با اين روش و با اين برنامهى بنيادى، مىتوان مكتبها را سنجيد و نقد زد و انتخاب كرد.
منبع: روش نقد، ج1، ص: 69
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
🔍 پیش از وزن کردن نباید قضاوت کرد 🔎
قرآن در دو سوره ى روم، آيه ى 1 تا 8 و سوره ى مدّثِّر، آيه ى 18 تا 24، به من نشان می دهد كه چگونه شروع كنم و از كجا پيش بيايم تا خودم و
هستى و تاريخ و موضع اجتماعيم را بشناسم.
💛در سورهى مدّثِّر به من می آموزد، كه تفكر مقدّر، تفكرى كه از پيش اندازه گيرى شده، دو مرگ همراه دارد. مرگ فكر و مرگ انتخاب.💛
💚 انَّهُ فَكَّرَ وَ قَدَّرَ فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ؛ 💚
او فكر كرد در حالى كه اندازه گرفته بود (واو حاليه است). مرده باد چگونه پيش از تفكر اندازه گرفته بود. باز هم مرده باد، آخر چگونه اندازه گرفته بود.❗️
گاهى من و تو، راجع به يك موضوع، خالى هستيم. هيچ پيش گويى نسبت به اين كيسه، به اين وزنه، نداشتهايم كه چند كيلو هست؟
در اين مرحله، هنگامى كه با هم آن را می كشيم، گرفتار هيچ حالتى نخواهيم شد؛ هيچ التهاب و فشار و جِر زدنى نخواهيم داشت.
ولى آنجا كه با هم بحثها كردهايم و هر كدام، از پيش اندازهاى گذاشته ايم و با آن تقديرهاى پيش گويى شده، به اندازه گيرى پرداخته ايم، در اين مرحله، تمام وجود ما التهاب است، ♨️هى می خواهم كارى بكنم كه حرف خودم درست در بيايد. می خواهم جورى بكشم، كه همان وزن پيش بينى شده، بدست برسد.♨️ در اين مرحله، در من حالتهايى سبز می شود.
اين حالتها بر روى تفكر و نظر، بر روى فكر و تجربه، اثر می گذارد. در نتيجه تفكرهاى مقدّر و نظرهاى بعدى، به ترشرويى و به ادبار و استكبار و تعصب می انجامد.
👈 ثمَّ نَظَرَ ثُمَّ عَبَسَ وَ بَسَرَ. ثُمَّ ادْبَرَ وَ اسْتَكْبَرَ فَقالَ انْ هذا الَّا سِحْرٌ يُؤْثَرُ. انْ هذا الَّا قَوْلُ الْبَشَرِ. 👉
اين تأكيدها و اين جر زدنها و اين استكبار و ادبار، همه به خاطر جبران كمبودهاى احساس شده است.
اين حالتها و التهابها، به خاطر پيش گويی ها و از پيش اندازه گرفتن هاست. در حالى كه انسان چگونه می تواند از پيش جلوتر از تفكر، اندازه بگيرد و موضع بگيرد.
آيا اين چنينى موضعى و اندازهاى، با مرگ فكر و با مرگ سنجش و با مرگ انسان همراه نيست؟ فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ.
منبع: روش نقد، ج1، ص: 72
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
🔅 انتظارات امام صادق (علیه السلام) از شیعیان🔅
#امام_صادق
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
🌀 اجل داشتن دنیا با شناخت خودم 🌀
🟨من بدون واسطه خودم را می يابم🟨
در نتيجه می توانم از اين منع آگاهى و از اين معلومات بلاواسطه، بهره بردارى كنم و نتيجه گيرى كنم و با تفكراتى در اين آگاهی ها، كليد مجهول ها را بدست بياورم.
✳️أَوَلَمْ يَتَفَكَّرُوا فى أَنْفُسِهِم ... با تفكر در خويش، به قدر، به اندازه و ارزش خودم، پى می برم و در نتيجه، نقش خويش و ادامه ى خويش را كشف می كنم و در بند شغل هايم نمی مانم. آنچه تعيين كننده ى شغل من می شود همان نقش من است، كه از ارزش و از قدر و از اندازه ى من مايه می گيرد.✳️
با اين شناخت از نفس، از قدر، از نقش، از ادامه ى خود، به شناخت هستى نزديك می شوم. با اين بينش از انسان، به بينش از جهان می رسم و ديگر اين هستى را محدود به نُه ماه رحم و محدود به هفتاد سال رحم دوم، نمی بينم.
من با شناخت قدر و نقش خودم به شناخت هستى می رسم، كه خلقت آن، با حق و با اجل همراه است. حق است، عبث نيست، باطل نيست، كه ادامه دارد و مرحله به مرحله است و هر مرحله مدت دارد و اجل دارد.
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
🟩 مومن آل فرعون کیست 🟩
مؤمن آل فرعون از شخصیتهای قرآنی که پسرعمو و خزانهدار فرعون بود و ایمانش به خداوند را پنهان میکرد. او برای حفظ جان حضرت موسی(ع) ایمان خود را آشکار کرد و به جرم ایمان توسط فرعون کشته شد. آیات ۲۸ تا ۴۵ سوره غافر مربوط به داستان مؤمن آل فرعون است. در روایات شیعه از او در کنار امام علی(ع) به عنوان یکی از صدیقان و همچنین از رجعت او در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) یاد شده است.
♦️زندگینامه♦️
نام او حزقیل یا حزبیل و یا خربیل بوده است.[۱] برخی مورخان، نام او را حزسل بن بوخاسل گفتهاند.[۲] در بعضی متون او را پیامبر دانستهاند[یادداشت ۱][۳]
حزقیل پسر عمو و خزانهدار فرعون بود که در مدت عمر طولانی خود ایمانش را از فرعون پنهان میکرد.[۴] زمانی که فرعون به او شک کرده بود تقیه میکند و با توریه ایمان خود را پنهان کرده و جانش را حفظ میکند.[۵] در زمان دعوت حضرت موسی و ایمان آوردن ساحران به موسی(ع)، مؤمن آل فرعون هم ایمان خود را آشکار میکند و مانند ساحران توسط فرعون کشته میشود. دستها و انگشتان او بر روی صلیب خشک و فلج شده بود و با همان حال به قومش اشاره میکرد و میگفت: از من پیروی کنید تا شما را به راه رشد و کمال هدایت کنم.[۶]
همسر حزقیل هم زنی مؤمن و معروف به صیانة الماشِطَة آرایشگر دختر فرعون بوده است که فرعون او و فرزندانش را به جرم ایمان به خدا در آتش سوزاند.[۷]
مؤمن آل فرعون در سوره غافر
🟢وقَالَ رَجُلٌ مُّؤْمِنٌ مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ یكْتُمُ إِیمَانَهُ أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَن یقُولَ رَبِّی اللَّـهُ وَقَدْ جَاءَكُم بِالْبَینَاتِ مِن رَّبِّكُمْ🟢
و مردی مؤمن از خاندان فرعون كه ایمان خود را نهان میداشت، گفت: «آیا مردی را میكشید كه میگوید: پروردگار من خداست؟ و مسلماً برای شما از جانب پروردگارتان دلایل آشكاری آورده است
سوره غافر، آیه ۲۸.
آیات ۲۸ تا ۴۵ سوره غافر به توصیف مؤمن آل فرعون میپردازد. نکاتی که از کتب تفسیری ذیل این آیات استفاده میشود به قرار زیر است:
اولین وصفی که قرآن کریم برای مؤمن آل فرعون بکار برده کتمان ایمان است. ذیل این آیه روایتی درباره لزوم حفظ تقیه وارد شده است که امام صادق(ع) فرمود: تقیه سپر خداوند است همانطور که اگر مؤمن آل فرعون ایمان خود را آشکار میکرد کشته میشد.[۸]
بعد از آنکه فرعون قصد کشتن موسی (ع) را داشت، مؤمن آل فرعون تلاش میکند او را نجات دهد و سخن خود با فرعونیان را در پنج موضوع زیر مطرح کرد.
سخنان محتاطانه با قوم خود که لزومی به کشتن موسی(ع) نیست، اگر دروغ میگوید به زودی رسوا میشود و اگر راست بگوید نباید او را بکشیم.
یادآوری سرنوشت اقوام پیشین که گرفتار عذاب الهی شدند.
یادآوری نبوت حضرت یوسف(ع) و اینکه بعد از یوسف (ع) برای فرار از مسئولیت به خود میگفتید که بعد از او دیگر پیامبری نمیآید و اینگونه در اسراف و گمراهی غوطهور شدید. همین سخنان باعث شد تصمیم فرعون بر کشتن موسی (ع) به تأخیر بیفتد و تصمیم بگیرد ساختمان بلندی بسازد و از آن بالا برود تا از خدای موسی اطلاعی پیدا کند.
تذکر به گذرا بودن دنیا و یادآوری بهشتی که پاداش مؤمنین و افرادی است که عمل صالح دارند؛ در این پاداش تفاوتی بین زن و مرد نیست.
مؤمن آل فرعون در نهایت ایمان خود را آشکار میکند و میگوید شما مرا به کفر دعوت میکنید و من شما را به ایمان به خداوند عزیز غفار دعوت میکنم. وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ ترجمه: و كارم را به خدا میسپارم؛ خداست كه به [حال] بندگان [خود] بیناست. بعد از این سخنان بود که توسط فرعون به صلیب کشیده میشود.[۹] [۱۰]
در حدیثی از امام صادق(ع) توصیه شده هنگام ترس از دشمن آیه وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ را بخوانید. نتیجه این تفویض در آیه بعد اینگونه آمده است که خداوند مؤمن آل فرعون را از مکر فرعونیان حفظ کرد. علامه طباطبایی مستند به روایات معتقد است که نتیجه آن تفویض و توکل حفظ ایمان مؤمن آل فرعون بود و نه حفظ جانش. عدهای بر اساس روایات اهل سنت معتقدند که خداوند جان او را حفظ کرد.[۱۱]امام صادق (ع) میفرماید: مؤمن آل فرعون را قطعه قطعه کردند و خداوند او را از لغزش در ایمان حفظ کرد.[۱۲]
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
🔷مقام مؤمن آل فرعون در روایات🔷
در منابع شیعه و اهل سنت از پیامبر اکرم نقل میکنند که فرمودند: «صدیقون سه نفر هستند: حبیب نجار مؤمن آل یاسین، حزقیل مؤمن آل فرعون و علی بن ابی طالب که حضرت علی (ع) از آن دو نفر افضل است.»[۱۳] [۱۴]
در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که مؤمن آل فرعون از هفده نفری است که زمان ظهور امام زمان(عج) رجعت خواهد کرد.[۱۵]
زهیر بن قین در کربلا برای قومش سخن میگفت و نصیحت میکرد. امام حسین(ع) او را تشبیه به مؤمن آل فرعون کرد که مانند او بر قوم خود خیرخواهی کرده و برای ابلاغ حق همه تلاش خود را انجام میدهد.[۱۶]
▫️پانویس ▫️
صدوق، امالی، ۱۳۷۶ش، ص۴۷۶؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۳۶۲ش، ج۷۵، ص۴۰۲؛ مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ۱۳۷۸ش، ج۲۰، ص۸۷.
مقدسی، البدء و التاریخ، مکتبة الثقافة الدینیة، ج۳، ص۸۴.
طبرسی، مجمع البیان، ۱۳۷۹ق، ج۲، ص۶۰۴.
محلاتی، ریاحین الشریعة، دار الکتب الاسلامیه، ج۵، ص۱۵۳.
مجلسی، بحارالانوار، ۱۳۶۲ش، ج۷۵، ص۴۰۲.
قمی، تفسیر قمی، ۱۳۶۳ش، ج۲، ص۲۵۸؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۳۶۲ش، ج۱۳، ص۱۶۲.
مجلسی، بحارالانوار، ۱۳۶۲ش، ج۱۳، ص۱۶۳؛ مجلسی، حیاة القلوب، ۱۳۸۴ش، ج۱، ص۲۴۳.
طبرسی، مجمع البیان، ۱۳۷۹ق، ج۸، ص۵۲۱.
سوره غافر، ۴۴.
مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ۱۳۷۸ش، ج۲۰، ص۹۷.
علامه طباطبایی، المیزان، ۱۳۸۲، ج۱۷، ص۵۱۳.
قمی، تفسیر قمی، ۱۳۶۳ش، ج۲، ص۲۵۸؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۳۶۲ش، ج۱۳، ص۱۶۲.
متقی هندی، کنزالعمال، ج۱۱، ص۶۰۱.
صدوق، امالی، ۱۳۷۶ش، ص۴۷۶.
عیاشی، تفسیر عیاشی، المکتبة العلمیة الاسلامیة، ج۲، ص۳۲، حر عاملی، اثبات الهداة، ۱۴۲۵ق، ج۳، ص۵۵۰.
قمی، نفس المهموم، ۱۳۷۹ش، ص۲۴۲.
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
May 11
روضه امام حسین علیه السلام 14020228.mp3
15.02M
🔈#صوت_روضه
🔹 روایت از امام رضا علیه السلام
🔻 یا ابن شبیب اِنْ بَکَیْتَ عَلَی الحُسَینِ علیه السّلام حَتّی تَصیرَ دُمُوعُکَ عَلی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغیرا کانَ اَوْ کَبیراً قَلیلا کانَ اَوْ کثیراً؛
❤️ ای پسر شبیب اگر بر حسین(ع) گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونههایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را میبخشد».(بحارالأنوار ج 44ص 285-عیون أخبارالرضا(ع)، ج1 ص 299)
🔹 حجت الاسلام سید احمد مدارایی
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
💞تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج)
💛 دعای عهد
🌹 بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ 🌹
💎 اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ
💛 وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ
💎 وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ
♥️ وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
💎 وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ
💚 وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ
💎 وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ
🧡 وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
💎 اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ
💙 وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ
💎 وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ
❤️ یا حَىُّ یا قَیُّومُ
💎 أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى
💛 أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ
💎 وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ
♥️ یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ
💎 وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ
💚 وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ
💎 یا مُحْیِىَ الْمَوْتى
🧡 وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ
💎 یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ
💙 اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
💎 الْقائِمَ بِأَمْرِکَ
❤️ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ
💎 عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ
💛 فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها
💎 سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها
♥️ وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ
💎 مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ
💚 وَ مِدادَ کَلِماتِهِ
💎 وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ
🧡 وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
💎 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ
💙 فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا
💎 وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى
❤️ عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى
💎 لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً
💛 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ
💎 وَالذّابّینَ عَنْهُ
♥️ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ
💎 وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ
💚 وَالْمُحامینَ عَنْهُ
💎 وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ
🧡 وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
💎 اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ
💙 الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً
💎 فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى
❤️ مُؤْتَزِراً کَفَنى
💎 شاهِراً سَیْفى
💛 مُجَرِّداً قَناتى
💎 مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى
♥️ فِى الْحاضِرِ وَالْبادى
💎 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ
💚 وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ
💎 وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ
🧡 وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ
💎 وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ
💙 وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ
💎 وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ
❤️ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ
💎 وَاشْدُدْ أَزْرَهُ
💛 وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ
💎 وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ
♥️ فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ
💎 ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ
💚 بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ
💎 فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ
🧡 وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک
💎 َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ
💙 وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ
💎 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ
❤️ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ
💎 وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ
💛 وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ
💎 وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
♥️ وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ
💎 مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ
🧡 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً
💎 صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ
💚 وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ
💎 وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
❤️ اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ
💎 عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ
💛 وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ
💎 إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً
💜 وَ نَراهُ قَریباً
💎 بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ
🔺 آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنی و در هر مرتبه میگویی:
❤️ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
❤️ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
❤️ اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
خوشنودی آقا
امام زمان
صلوات
@Mahdvion🌱
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
هدایت شده از اللهم عجل لولیک الفرج
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✘ چرا من پیشرفت نمیکنم؟
✘ چرا انجام عبادتها، مطالعات و برنامههای معنوی من، آرامش، رشد و قدرت زیادی در روح من ایجاد نمیکنه⁉️
🎙#استاد_شجاعی
@adrakny_313
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلیِّڪَالفَرَج🌱
#امام_زمان🕊️
#طبیعت
آب روان
🔰سید احمد مدارایی🔰
💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠