از طرف دیگر باتوجهبه اینکه جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران اسلامی، اصلیترین حامی مقاومت اسلامی منطقه در برابر متجاوزان و زورگویان بهویژه صهیونیسم جنایتپیشه و آمریکای جهانخوار است، مشارکت مردم در انتخابات سبب دلگرمی مقاومت شده و عقبنشینی تروریستهای آمریکایی و اسرائیلی را به دنبال خواهد داشت. آنگونه که شهید سرافراز اسلام حاجقاسم سلیمانی در وصیتنامه خود گفته: «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند...». این یک حقیقت غیرقابلانکار است و برای حفظ مقاومت اسلامی و همچنین امنیت داخلی کشور، مشارکت مردم در انتخابات نقش ارزندهای ایفا میکند.
ممکن است کسی باوجوداینکه هم به نظام اسلامی علاقهمند است و هم به حمایت از مقاومت اسلامی اهمیت میدهد، به دلیل عملکرد ضعیف مسئولین و در اعتراض به آنها، نخواهد در انتخابات شرکت کند و بخواهد اعتراض خود را اینگونه نشان دهد. در یادداشت دیروز اشارهای به این مسئله داشتم. کسانی که قصد شرکت در انتخابات ندارند، از دو حال خارج نیستند. یا با اصل نظام مخالفاند؛ نظیر حامیان پهلوی و شیفتگان غرب و... و یا آنکه با اصل نظام مشکلی ندارند؛ بلکه به عملکرد ضعیف مسئولین و برخی ناکارآمدیهای اشخاص معترضاند. دسته اول حق دارند در انتخابات شرکت نکنند. اما با رصد میدانی میبینیم عمده کسانی که قصد مشارکت ندارند، از دسته دوم هستند. این دسته اغلب نمیدانند که عدم مشارکت آنان در انتخابات نه از سوی دشمنان و نه از سوی مسئولین داخلی، تعبیر به اعتراض به عملکرد مسئولین نخواهد شد، بلکه مخالفت با اصل نظام تلقی خواهد گشت. اتفاقاً تنها راه نشاندادن اینگونه اعتراضها، حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلحی است که میدانیم میتوانند در مقابل لابیهای زر و زور و تزویر بایستند و انقلاب اسلامی را در مسیر اصلی آن که راه امامین انقلاب است، بهپیش ببرند.
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
🗞 #روزنامه_سرخاب
📝 #یادداشت مدیرمسئول
🔸 شماره ۴۶۴۴ شنبه ۱۲ #اسفند ۱۴۰۲
انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در شرایطی که تمام دشمنان خارجی و سستعنصران داخلی بر علیه ملت ایران متحد شده و یکصدا فریاد رأی ندهیدشان گوش فلک را کر کرده بود، با حضور درخشان مردم همیشه در صحنه انجام گرفت. مردم آمدند و بار دیگر ثابت کردند که وطن عزیزشان ایران سرفراز را دوست دارند و پایکار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند.
مردم آمدند درحالیکه از ۶۱ میلیون نفر واجدین شرایط رأی، حدود ۴۴ میلیون نفرشان متولدین بعد از بهمن سال ۱۳۵۷ هستند و این یعنی تنها ۱۷ میلیون نفر از آنان دوران ستمشاهی را درک کردهاند. حدود ۱۳ میلیون نفر از این ۱۷ میلیون نفر هم متولدین سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ هستند و در دوران کودکی شاید درک مستقیمی از وقایع پیش از انقلاب اسلامی و دوران سیاه حکومت پهلوی ندارند؛ بنابراین از کل واجدین شرایط رأیدادن حدود ۵۷ میلیون نفر تنها از طریق شنیدههایشان دوران پهلوی را قضاوت میکنند.
🔻 ادامه در پست بعدی
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
دشمن نسبت به این آمار آگاهی کامل دارد و به شکل هدفمند تلاش میکند تا با استفاده از این امر، هر چه میتواند نسبت به تحریف تاریخ انقلاب اسلامی اقدام کرده و با وارونه جلوهدادن وقایع، مردم را به سمت خواستههای خود هدایت کند.
در مقابل، ضعف نهادهای مختلف متولی تعلیموتربیت در انتقال واقعیتهای قبل و بعد از انقلاب درحالیکه اصلیترین رسالت آنان پرورش همین نسل ۵۷ میلیونی بوده است، موجب شده تا بخشی از آنان تحتتأثیر رسانهها و تبلیغات سنگین دشمن قرار گرفته و نسبت به نظام جمهوری اسلامی دچار تردید شوند. همچنین ضعف عملکرد مسئولین در دستگاههای مختلف متولی امر در خصوص اقتصاد و فرهنگ که بنیانهای اصلی جامعه به شمار میروند، موجب نارضایتی مردم شده است. ازآنجاکه دشمن همیشه در حال سوءاستفاده بوده و مسئولین راهکار قابلاعتمادی برای دریافت اعتراضات مردمی ایجاد نکردهاند، مردم امکان بیان اعتراض ندارند و برخی از آنان با غفلت از سوءاستفاده دشمنان، از راهکاری چون عدم مشارکت در انتخابات بهجای انتخاب افراد شایسته خدمت، برای بیان اعتراض خود استفاده میکنند.
لکن علیرغم تمام اینها، باز بخش عمدهای از مردم با شرکت در انتخابات نشان دادند که در کنار تمام مشکلات، راهکاری بهتر از آنکه به اشخاص موردنظرشان اعتماد کنند و آنان را بهعنوان نماینده خود برای حل مشکلات برگزینند، سراغ ندارند.
حال در فردای پس از انتخابات، نوبت منتخبین مردم است که پس از نهاییشدن شمارش آرا، خدمت به آنان را از هر چیزی واجبتر بدانند و در راه حل مشکلات آنان گام بردارند. افرادی هم که نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند، با احترام به رأی مردم، تلاش نمایند تا با جبران ضعفها و کمک به منتخبین ملت، راه سوءاستفاده مجدد دشمنان را ببندند. به امید فردایی بهتر...
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
🗞 #روزنامه_سرخاب
📝 #یادداشت مدیرمسئول
🔸 شماره ۴۶۴۵ یکشنبه ۱۳ #اسفند ۱۴۰۲
نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که با میزان مشارکت مطلوب مردم علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان برای تحریم انتخابات برگزار گردید اعلام شد. برخی استانها مشارکت بیش از ۷۰ درصدی واجدین شرایط را ثبت کردهاند و نشان دادند در حمایت از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تمامقد آمادهاند.
🔻 ادامه در پست بعدی
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
توجه به میزان آرا بهویژه در خصوص نتایج حوزه انتخابی استان آذربایجان شرقی، حاکی از آن است که اقبال مردم به کسانی است که اولاً اولویت اصلی آنان خدمت به مردم است و در این راه شب و روز نمیشناسند و ثانیاً با تأسی به سیره معصومین علیهمالسلام و منش رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی)، در مردمداری و حفظ ارتباط با ایشان، ضمن رعایت اخلاق حسنه و آداب اسلامی، پیشگام هستند. تفاوت قریب به ششصد هزار نفری آرای آیت ا... آل هاشم در انتخابات خبرگان رهبری با نفر دوم نشانگر آن است که انتخاب مردم آگاهانه است و بهخوبی تفاوت میان کسانی که دغدغهمندانه پیگیر مشکلات و مطالبات آنان بوده و اولویت اول آنان مردم است را با دیگران میدانند. این تفاوت محسوس از طرفی بهخاطر خود مقام معظم رهبری و ارادتی است که مردم استان نسبت به معظم له دارند و نماینده منتخب ایشان را شایستهترین انتخاب خود میدانند، از طرفی به دلیل پیشینه خانوادگی آیت ا... آل هاشم و انس و محبت پدر بزرگوارشان با مردم و از طرف دیگر نیز مرهون تلاشهای شبانهروزی و حضور مستمر در تمام عرصههایی بوده است که مردم بدان نیاز داشتهاند. رأی بالای آیت ا... آل هاشم از یک سو سربلندی خدمتگزاران صدیق و واقعی نظام اسلامی و استان آذربایجان شرقی است و از سوی دیگر برهمزننده نقشههای پلید دشمنان و چشم طمع آنان به تبریز و استان آذربایجان شرقی بهعنوان پیشگامان در تحولات کشور بهویژه انقلاب شکوهمند اسلامی است.
در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز امر به همین منوال است. مشارکت پایین مردم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در انتخابات مجلس سوای مسائلی که پیشازاین در یادداشتهای همین ستون به آن اشاره کردهام، به خود نمایندگان برمیگردد و آرای حاصله نیز همین امر را نشان میدهد. نمایندگانی که در طول دوره نمایندگی خود، در صحن علنی مجلس و عمل به وظایف نمایندگی کمکار بوده و در ارتباط با مردم نیز مغرورانه و دور از اخلاق اسلامی رفتار میکردند، امروز دیدند که اقبال مردم را ازدستدادهاند و برخلاف دورههای پیشین آرای بسیار کمتری کسب نمودهاند و لذا تنها تکلیف ۲ کرسی از ۶ کرسی این حوزه انتخابی در مجلس در دور اول مشخص گردیده است.
ضمن عرض تبریک به منتخبین ملت، امیدواریم با استفاده صحیح از اعتماد مردم نشان دهند که انتخاب ایشان به جا بوده و در دورههای آتی بتوانند مشارکت بالای مردم را موجب گردند.
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
هدایت شده از مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان شرقی
🔰 #خبر
🔻 در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان صورت گرفت:
حجتالاسلاموالمسلمین ذاکری بهعنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
🔅مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجانشرقی
🆔 @masajed_ea
هدایت شده از مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان شرقی
🔰 #خبر
🔻 در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان صورت گرفت:
حجتالاسلاموالمسلمین ذاکری بهعنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
عصر امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ در یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که به میزبانی دفتر نماینده ولیفقیه در استان برگزار گردید، حجتالاسلاموالمسلمین احمد ذاکری گرگری از سوی نماینده ولیفقیه در استان، امامجمعه تبریز و منتخب اول مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بهعنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان معرفی گردید.
این مرکز در راستای تحقق سند ملی مسجد و با هدف تمرکز امور مساجد در نهاد ذیل دفتر نماینده ولیفقیه در استان بر اساس ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور راهاندازی گردیده و نظارت و راهبری مساجد استان را بر عهده خواهد داشت. گفتنی است از نگاه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، مدیریت مساجد بهصورت مردمی است و امامجماعت مدیر طبیعی مسجد است و تمام امورات مسجد با هدایت او انجام میشود و هر نهادی که در اداره مسجد نقش دارد باید بازوی اجرایی و کمککار امامجماعت باشد؛ لذا مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در راستای تحقق این امر راهاندازی گردیده است.
احمد ذاکری پیشازاین به مدت ۴ سال ریاست مدرسه عالی برادران نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در آذربایجان شرقی را برعهده داشت و در سوابق او معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در آذربایجان شرقی، معاونت آموزش مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز، معاونت برنامهریزی و پشتیبانی حوزه علمیه استان و معاونت امور برادران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان دیده میشود.
وی هم اکنون عضو شورای نظارت و برنامهریزی مجمع عالی حکمت اسلامی آذربایجان و عضو شورای نظارت بر نمایش استان است. همچنین دارای سوابق فعالیت مطبوعاتی است و در حال حاضر مدیرمسئولی روزنامه منطقهای «سرخاب» و سردبیری فصل نامه علومانسانی «نامه اشراق» را برعهده دارد. از دیگر فعالیتهای او میتوان به تدریس علوم عقلی، اخلاق و عرفان و زبان انگلیسی در سطوح عالی حوزه و دانشگاه اشاره نمود. همچنین بهعنوان کارشناس مذهبی در برنامههای مختلف رادیو برونمرزی آذری حضور دارد.
🔅مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجانشرقی
🆔 @masajed_ea
هدایت شده از مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان شرقی
🔰 حلول ماه رمضان بر شما مبارک باد
🔅 مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان شرقی
🆔 @masajed_ea
🗞 #روزنامه_سرخاب
📝 #یادداشت مدیرمسئول
🔸 شماره ۴۶۴۶ دوشنبه ۱۴ #اسفند ۱۴۰۲
میزان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۴۱ درصد اعلام شد، اگرچه برخی از منتقدین معتقدند درصورتیکه آمار کسانی که بر اساس سال تولد واجد شرایط رأیدادن هستند لکن در زمان رأیگیری در داخل کشور نبوده و به طور دائم یا موقت خارج از ایران به سر میبرند را لحاظ کنیم، میزان مشارکت نزدیک به ۴۹ درصد خواهد بود. چرا که انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی فقط در حوزههای انتخابیه داخل کشور برگزار میگردد و لذا کسانی که در ایران نیستند عملاً نباید در آمار واجدین شرایط لحاظ گردند.
🔻 ادامه در پست بعدی
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
درهرحال میزان مشارکت مردم یک طرف ماجراست؛ اما آنچه باید مورد ملاحظه و دقت صاحبنظران و برنامهریزان قرار گیرد و بسیار حایز اهمیت است، این امر است که اولاً برخی افراد شاخص در هر دو مجلس نتوانستند با جلباعتماد مردم به مجلس راه یابند و ثانیاً آمار و ارقام گویای این امر است که انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۶ حوزه انتخابیه منجمله تهران و تبریز به دور دوم میکشد؛ اگرچه هنوز شمارش آرا در برخی حوزههای انتخابی به پایان نرسیده و آمار نهایی آن حوزهها رسماً از سوی وزارت کشور اعلام نگردیده است.
لازم به ذکر است بر اساس قانون، انتخابات مجلس خبرگان رهبری به دور دوم نمیرود و نامزدهای انتخابات به ترتیب بیشترین آرا و بر اساس تعداد کرسی نمایندگی هر استان به این مجلس راه مییابند. اما انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورتی به دور دوم میرود که نامزدهای حوزه انتخابی نتوانسته باشند حداقل ۲۰ درصد آرای رأیدهندگان را به خود اختصاص دهند. یعنی از هر ۱۰ نفر حداقل باید دو نفر نام نامزد مربوطه را در برگه رأی درج کرده باشند تا بتواند در دور اول به مجلس راه پیدا کند. بررسی تعداد آرا و ترکیب و ترتیب آن نشانگر آن است که مردم اگرچه بهنظام اسلامی علاقهمند بوده و عملاً نشان دادند پایکار نظام هستند، اما به لیستها و لیستنویسها اعتماد ندارند و بر اساس تشخیص خود، رأی میدهند؛ چرا که اگر به لیست رأی میدادند باید تمام افراد لیست رأی مشابه و نزدیکی داشتند. از سوی دیگر نمایندگان راهیافته نیز با رأی بالایی راهی بهارستان نشدهاند؛ بلکه نزدیک به حداقل رأی ممکن را به دست آوردهاند. برخی نیز با اینکه در اغلب لیستها حضور داشتند باز کمتر از حداقل رأی را کسب کردهاند. در کنار اینها برخی نامزدها که با کمترین هزینه و به طور مستقل وارد گردونه رقابتها شدند، توانستند بیشتر از این افراد اعتماد مردم را جلب نمایند و بهعنوان پدیدههایی که در قاب ذهن مردم ماندگار خواهند شد مطرح گشتند.
تمام اینها نشانگر هوشیاری و حساسیت مردم است که هم به دشمنی دشمن توجه دارند و هم در تشخیص اصلح توانمند هستند. این امر هشداری است به نمایندگان که باید عملکردشان بهگونهای باشد که نهتنها خودشان رأی بالایی داشته باشند؛ بلکه باعث جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شوند.
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
🗞 #روزنامه_سرخاب
📝 #یادداشت مدیرمسئول
🔸 شماره ۴۶۵۴ چهارشنبه ۲۳ #اسفند ۱۴۰۲
اسفند، ماه عجیبی است. چرا که شهادت مردان بزرگی از این سرزمین را شاهد بوده است. از حمید باکری که در ششم اسفند به شهادت رسیده تا مهدی باکری فرمانده دلاور لشکر عاشورا که تاریخ شهادتش بیست و پنجم اسفند است. امروز بیست و سوم اسفند هم سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید عبدالحسین برونسی در جریان عملیات بدر است که فرماندهی تیپ ۱۸ جوادالائمه علیهالسلام را برعهده داشت. او اهل روستای کدکن از توابع تربیت حیدریه نزدیک نیشابور بود و از راه بنایی ساختمان معاش خود و خانوادهاش را تأمین میکرد. ماجراهای قبل از انقلاب او از دوران سربازیاش تا مبارزات و شکنجههای ساواک و... سرشار از درس است که چگونه این جوان توانسته بود در اوج عرفان سیر کند.
🔻 ادامه در پست بعدی
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
بعد از پیروزی انقلاب هم با حضور در عرصه دفاع مقدس تا زمان شهادتش در ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ همان راه نورانی را ادامه داد. مقام معظم رهبری، شهید برونسی را یک شخصیت جامعالاطراف خوانده و وی را جزو عجایب و استثنائات انقلاب دانستهاند، شخصیتی که نماد استعداد برای پرورش افکار بوده است. وصیتنامه این شهید بزرگوار نیز همین را نشان میدهد. در فرازهای وصیتنامه او میخوانیم:
«ای جوانها، ای انسانها! به این قرآن توجه کنید که با ما چقدر دارد روشن حرف میزند و بهروشنی به ما بیان میکند، بیایید تجارت در راه خدا کنید و از این تجارت چهار روز دنیا دست بکشید. چه معاملهای بالاتر از اینکه خدا خریدارش باشد. خدا، جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده است. آخر چرا بهطرف جهنم پیش میروید. این قرآنی که چندین سال است که در غریبی مانده است، او را زنده کنیم و سرمشق زندگیمان قرار دهیم و آن انسانیتی که خدا برای ما خلق کرده است و ما را به بهترین اندام و قواره خلق کرده را به اثبات برسانیم... .
فرزندان عزیزم! از قرآن مدد بجویید و از قرآن سرمشق بگیرید تا به گمراهی کشیده نشوید. من که این آیات را برای شما میخوانم از صمیم قلب میخواهم چند شب دیگر به سمت دشمن روانه شوم و اگر برنگشتم امیدوارم که شما به قرآن بپیوندید و به این وصیتهایی که من کردم عمل کنید... باید موبهمو حرف رهبر عزیزمان را عمل کنیم و اگر قلب امام از ما ناراضی شد خدا از ما ناراضی است... .
... فرزندانم! هر آینه، خدا شما را به این آیات قرآن آزمایش میکند. حواستان جمع باشد، خیلی خوب جمع باشد و همیشه آیات قرآن را زمزمه کنید تا شیطان به شما رسوخ پیدا نکند... خدا خودش میگوید وقتی رزمندهای از خانهاش بیرون میرود تکفل آن خانه به عهده خود خداست... من میدانم که خدا یار فرزندانم است... توصیه آخری که به فرزندانم دارم، فرزندان عزیزم قدر مادرتان را بدانید و نگذارید مادرتان غصه بخورد.»
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
🗞 #روزنامه_سرخاب
📝 #یادداشت مدیرمسئول
🔸 شماره ۴۶۵۷ یکشنبه ۲۷ #اسفند ۱۴۰۲
آخر سال که میرسد موعد چند کار مهم هم فرامیرسد. یکی خانهتکانی است. یکی دورانداختن کهنهها و نو خریدن است. یکی حساب و کتاب است و تسویه بدهیها و چندین و چند کار دیگر که هر کسی بنا به کارش، محل زندگیاش، خانوادهاش و... با دیگری تفاوت دارد. اما همه در اینکه باید تغییری ایجاد کنند متفق هستند و این تغییر را یا در خودشان یا در محیطشان ایجاد میکنند. به قول یکی از رفقا که میگفت کسانی که نمیتوانند در خودشان تغییر ایجاد کنند محیطشان را تغییر میدهند. به جهتی هم حرف حقی است. اصولاً تغییر در خودمان خیلی سختتر است از اینکه اطرافمان یا اطرافیانمان را تغییر دهیم.
🔻 ادامه در پست بعدی
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
تا دلتان بخواهد هم میشود برای این امر مثال زد. مثلاً وقتی حوصلهمان سر میرود بهجای اینکه نشاط را با تفکر در خودمان و نعمتهایی که خدا داده به دست آوریم از خانه بیرون میزنیم، به طبیعت میرویم، یا هزار کار دیگر میکنیم جز اینکه به خودمان رجوع کنیم. چرا؟ چون دنبال نشاط خارج از خودمان میگردیم. اگر بخواهیم بفهمیم چرا حوصلهمان سر رفته هم اغلب عاملش را در خارج دنبال میکنیم. به خودمان رجوع نداریم.
چرا رجوع به خود نداریم؟ یک عاملش ترس است. برخی از ما بهخاطر کارهایی که کردهایم از اینکه به خودمان نظر کنیم میترسیم. یکی کبر و عجب است. آنقدر به خودمان نظر کردهایم که به خودبینی و خودپسندی بدل شده و خیلی از جنبههایی را که باید در خودمان ببینیم و کشف کنیم را نمیبینیم. به قول لسانالغیب: تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز. یا به فرموده پیامبر اعظم (ص): «حبک للشیء یعمی و یصم»، عشق تو به چيزى، كور و كرت میکند. وقتی فقط خودم را دیدم و پسندیدم دیگر هیچ مشکلی تقصیر من نیست و عامل تمام مشکلات من دیگران هستند. یکی تنبلی است. چه کسی حوصلهاش را دارد که کار سختتر را انجام بدهد. آن هم وقتی منافعش را نمیبیند. چون بشریم و فقط در صورتی کار سختتر را انجام میدهیم که منافع قابلتوجهی داشته باشد. حال اگر منافعی باشد و ما ندانیم و نبینیم باز سراغ آن کار سخت نمیرویم. اینجا هم منافع رجوع به خود و تغییر در خود را نمیبینیم. یکی حرف مردم است. حرف دیگران هم مانع بزرگی برای تغییر ماست. خیلی از اوقات بهخاطر دیگران زندگی میکنیم. مثلاً دختری که حجاب درستی ندارد بهخاطر اینکه دوستانش مسخرهاش نکنند، شماتتش نکنند، اگرچه میفهمد که حجاب خوب است؛ اما سمتش نمیرود. چون تحمل حرف دیگران را ندارد. برخی هم بهخاطر حرف مردم حجاب دارند. میشناسم کسانی را که در گذشته محجبه بودند و شاید به دیگران هم توصیه میکردند؛ اما امروز در محیطی دیگر هستند و حجاب را کنار گذاشتهاند. مخلص کلام، برای تغییر باید به خودمان رجوع کنیم.
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
🗞 #روزنامه_سرخاب
📝 #یادداشت مدیرمسئول
🔸 شماره ۴۶۵۸ دوشنبه ۲۸ #اسفند ۱۴۰۲
سال ۱۴۰۲ سال عجیبی بود. پر از فرازوفرود. البته خوبتر که فکر میکنم، همه سالهایمان در جای خود عجیب است؛ و البته سالهایمان عجیب نیستند! سال که جز حرکت سیال بدون بازگشت چیزی نیست. آنچه پر فرازوفرود است و عجیب ماییم که در این سیر زمان قرار گرفتهایم. ما انسانها بهعنوان موجودات زمانی. اما انسان فراموشکار است و یادش نمیماند. در قرآن کریم از ۴۵ باری که کلمه نسیان آمده، ۳۷ بارش درباره انسان بوده. یعنی تا وقتی به حوادث سال و اعمال خودش فکر نکند، یادش نیست و توجهی ندارد؛ و لذا در تصمیمهایش اثر نمیگذارد. برای همین است که ما را امر به تفکر و تذکر کردهاند. اساس انسانیت انسان به تفکر و تذکر است. همین نو شدن طبیعت را ببینید.
🔻 ادامه در پست بعدی
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
در قرآن کریم حدود یکصد آیه درباره بهار آمده. در یکی از همین آیات میفرماید: «پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده میگرداند.» (روم:۵۰) یا در آیه دیگری: «و خدا همان كسى است كه بادها را روانه میکند پس (بادها) ابرى را برمیانگیزند و (ما) آن را بهسوی سرزمینى مرده راندیم و آن زمین را بدان (وسیله) پس از مرگش زندگى بخشیدیم» (فاطر:۹) و اغلب این آیات با یاد قیامت و تشبیه زنده شدن مردگان به زنده شدن طبیعت در بهار پایان مییابد. در برخی از این آیات خداوند انسان را به تفکر فراخوانده یا از تعقل در نشانههای طبیعت سخن گفته است: «و (نیز در) پیاپى آمدن شب و روز و آنچه خدا از روزى از آسمان فرود آورده و به (وسیله) آن زمین را پس از مرگش زنده گردانیده است و (در) گردش بادها (به هر سو) براى مردمى كه میاندیشند نشانههایی است» (جاثیه:۵) و اینجاست که سعدی میگوید: «اینهمه نقش عجب بر درودیوار وجود؛ هر که فکرت نکند، نقش بود بر ديوار»
تذکر هم همینطور است. تذکر یعنی یادآوری. گاهی ما درباره نعمتهای خداوند میاندیشیم و گاهی نعمتهایی که خداوند به ما داده را به یاد میآوریم. تذکر هم مورد تأکید قرآن است و آیات درباره آن فراوان است. هر دو اینها مایه عبرتآموزی انسان هستند؛ اما به جهت دوری از اینها و غفلتی که وجودمان را فراگرفته، عبرت نمیگیریم. به فرمایش امیرالمؤمنین (ع): «ما اكثر العبر و اقل الاعتبار؛ پندها چه بسيار است و پندگرفتن (پند گیرندگان) چه اندک!» (نهجالبلاغه:حکمت ۲۸۹)
بهار باید برای ما مایه عبرت باشد. شاید در طول عمرمان سی بار، چهل بار یا نمیدانم حتی صدبار شاهد بهار و زنده شدن طبیعت باشیم. حالا که بهار میرسد و خداوند نقشی نو در طبیعت درمیاندازد، به یمن این زنده شدن دوباره طبیعت، جانمان را زنده کنیم و نقشی نو در وجود خود بیافرینیم. باشد که خداوند نیز به برکت رمضانی که در آن نفس میکشیم، دستگیرمان باشد.
✍️ #احمد_ذاکری
▶️ @sorkhab_ir
🆔 @ahmadzakeri_ir
🔅 بسم الله الرحمن الرحیم 🔅
وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَىٰ بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ كَذَٰلِكَ النُّشُورُ
و خداوند كسى است كه بادها را مىفرستد كه ابرى را بر مىانگيزد؛ آنگاه آن را به سوى سرزمينى پژمرده مىرانيم و بدان زمين را بعد از پژمردنش زنده مىداريم، رستاخيز هم همينگونه است.
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
یاد مرگ با طبیعت گره خورده است، همانگونه که طبیعت در زمستان میمیرد و در بهار زنده میشود، انسان هم در دنیا میمیرد و در قیامت زنده میشود، چنانکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «اِذا راَیتُمُ الرَّبیع فَاَکثِروا ذِکرَ النُّشور» هرگاه بهار را دیدید، از قیامت بسیار یاد کنید.
در سال پیشِ رو ایام و ساعات خوش و خرمی سرشار از موفقیت و برکت برایتان آرزومندم و از خداوند منان میخواهم به یُمنِ این روزهای بیمثال ماه مبارک رمضان بهترینهایی را که روزیِ بهترین بندگان خود میسازد، نصیبتان فرماید. 💐
#احمد_ذاکری
🆔 @ahmadzakeri_ir
یا صاحب الزمان أغثنا
درد
یعنی
بشر
به جایی برسد
که به زنان باردار پس از ضرب و شتم تجاوز بشود و سپس شهید بشوند و دنیا در سکوت و مردان غیرتمند و آزاده در جهان هنوز زنده باشند ...
وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ ۚ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا ۚ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ (آل عمران:۱۷۸)
آنان که به راه کفر رفتند گمان نکنند که مهلتی که ما به آنها میدهیم به حال آنان بهتر خواهد بود، بلکه آنها را (برای امتحان) مهلت میدهیم تا بر گناه و سرکشی خود بیفزایند، و آنان را عذابی خوارکننده است.
🆔 @ahmadzakeri_ir
43.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حاج صمد قاسمپور در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی، بخشهایی از شعر معروف «غواصلار» را خواند.
🔻 این بخش از شعر که در مداحی مداحان برای شهدا هم بارها خوانده شده بسیار خاطره انگیز است:
موج گهواره سی غواصلارا لایلای اوخویوردو
او قوجالمیش قاری دا رنگی کمانین توخویوردو
نئجه سیزقین اوخویوردو
لای لای ای جبههلرین یورقونو، ای خسته جوانلار
لای لای ای شهد شهادتدن ایچیپ کامه چاتانلار
لای لای اروند کناریندا قیزیل قانه باتانلار
خوش یاتین ای قورو تورپاقلارین اوستونده یاتانلار
خوش ياتين یاخشی یاتیب سیز
یاخشی باش فیکرین آتیب سیز
یاخشی جانانه چاتیب سیز
🆔 @ahmadzakeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #غزه
ینقذ فی سلاحف بحریه
یقتل حیوانات بشریه
تلک قضیه
و تلک قضیه
لاکپشتهای دریایی را نجات میدهند
حیوانات بشری را میکشند!
این مسالهای است
و این هم مسالهای است!
وجدانهای خفته، در برابر این حجم از تناقض واکنشی نشان نمیدهند! اعراب و مسلمین خود را به خواب زدهاند و مراقباند تا وقت سحر و افطار سیر بخورند و روزه بگیرند در حالیکه مردم غزه گرسنه و تشنه به شهادت میرسند!
امروز سال ۶۱ هجری نیست که روزها و ماهها بعد، خبر فاجعه شهادت خاندان پیامبر ص به گوشها برسد و مسلمین افسوس بخورند که ای کاش در کربلا بودیم و در برابر جنایت بنیامیه میایستادیم!
مسلمانان! آیا فردا عذری خواهیم داشت؟ تاریخ چگونه مسلمانان قرن ۱۵ هجری را قضاوت خواهد کرد؟ که چشم بر ظلم آشکار فرو بستند و مشغول دینداری دنیامدارانه خود شدند!
🆔 @ahmadzakeri_ir
🔸هیأت هنر تبریز برگزار می کند:
🔸آنات رحمت🔸
ویژه برنامه ی شب های قدر
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین ذاکری
مداحی: حاج مهدی غیاثی و کربلایی امین عبداللهیان
مناجات خوانی: حاج محمد باصر
▫️زمان : جمعه، یکشنبه و سه شنبه ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۲
▫️مکان: خیابان شهید منتظری (مارالان), مابین چهار راه فدک و بهشتی (منصور)، بعد از ایستگاه مسجد غیاث، داخل کوچه شهید خانپور، مسجد حضرت سیدالشهداء علیهالسلام
🔸مراسم خواهران در حسینیه مسجد برگزار خواهد شد.
🆔 @ahmadzakeri_ir
ShabeGadr-14020110-HeiatHonar.mp3
24.25M
🏴 سخنرانی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
▪️ هیئت هنر تبریز
🆔 @ahmadzakeri_ir
ShabeGadr-14020112-HeiatHonar.mp3
19.95M
🏴 سخنرانی شب بیستویکم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
▪️ هیئت هنر تبریز
🆔 @ahmadzakeri_ir