eitaa logo
جشنواره اَحسَنُ الحَدیث
625 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
78 فایل
کانال قرآنی اَحسَنُ الحَدیث مقام معظم رهبری: خواندن و حفظ قرآن مقدمه فهمیدن و فهمیدن ، مقدمه عمل به قرآن است. (ویژه همکاران محترم ، همسران مکرمه و فرزندان عزیز) ادمین: @shoraaa
مشاهده در ایتا
دانلود
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 بخوانیم و حفظ کنیم 🔺تلاوت آیه ۱۷ سوره ملک 🌱 أَمْ أَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا ۖ فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ﴿۱۷﴾ ✨ يا از آن كس كه در آسمان است ايمن شده‌ايد كه بر [سر] شما تندبادى از سنگريزه فرو فرستد؟ پس به زودى خواهيد دانست كه بيم دادن من چگونه است. 🍃| @ahsanolhadiss
🍀 حفظ متدبرانه سوره ملک | پيام آیه ۱۷ 🔸يَخْسِفَ بِكُمُ الْأَرْضَ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حاصِباً؛ قهر الهى ممكن است از زير پاى انسان باشد و او را در زمين فرو برد. يا از بالاى سر او، از آسمان نازل شود. 🔹يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حاصِباً؛ دست خداوند، باز است. هم مى‌تواند از آسمان باران فرستد و هم مى‌تواند طبق آیه «يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً» از آسمان سنگ ببارد. 🔸فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ؛ تهديدات الهى را جدى بگيريم. 🍃| @ahsanolhadiss
🍀 حفظ متدبرانه سوره ملک | نکات تفسیری 🔸خداوند در این آیه می‌فرماید چگونه با خاطر جمع و خیال آسوده به ربوبیت خدای متعال کفر ورزیده‌اید و چه ایمنی از ملائکه ساکن آسمان و موکل بر امور عالم دارید، از اینکه زمین را زیر پایتان بشکافند و شما را به امر خدا در زمین پنهان سازند، در حالی‌که زمین همچنان متزلزل و مضطرب بوده و چون گهواره در حرکت باشد؟ 🔹البته بعضی مفسران ،(من فی السماء) را به خدای سبحان تفسیر کرده‌اند و گفته‌اند هر چند خدا در مکان نمی‌گنجد، اما سلطنت و تدبیر امور الهی در آسمان است. 🔸در ادامه می‌فرماید: و یا ایمن هستید از اینکه ملائکه آسمان باد سنگ‌آور و باران ریگ‌دار بر شما بفرستند (همانطور که بر قوم لوط فرستادند)؟ پس بزودی خواهید فهمید که معنای انذار چیست، امنیت از عذاب یعنی چه ؟ (و همیشه از گذشته‌های دور شنیده شده که هنگام نزول بلا غنی و فقیر، یا قوی و ضعیف با هم گرفتار می‌شوند و همانطور که در فارسی گفته شده خشک و تر با هم می‌سوزند. 🍃| @ahsanolhadiss
🌱حفظ قرآن سفریست از دل به سوی نور در این مسیر، اراده شما چراغ راهتان خواهد بود
29.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀آیات اعتقادی؛ ادله وجوب خدا 🔺نظم(هماهنگی میان پدیده‌های عالم) ♻️ توضیح آیات فراوانی از قرآن انسان‌ها را به مطالعه نظام موجود در هستی دعوت نموده است. این آیات می‌تواند مقدمه‌ای برای برهان نظم باشد. که از دیرباز متداول‌ترین دلیل اثبات خداوند بوده است. این برهان بر در دو مقدمه استوار است: 1️⃣ در سرتاسر جهان، آثار و نشانه‌های نظم، حساب، قانون و هدفمندی به چشم می‌خورد. کوچک‌ترین تأملی پیرامون نظم و قوانین طبیعی حاکم بر آسمان‌ها و کهکشان‌ها، خورشید و ماه و ستارگان، زمین، دریاها و کوه‌ها، حیوانات و موجودات هستی و سایر اجزای عالم، گواه درستی این ادعاست. 2️⃣ وجود نظم در هر پدیده، نشان از علم و حکمت خالق آن دارد، تا رشته به هم پیوسته هستی از هم گسیخته نگردد و نظام خلقت متناسب و سازگار باشد. ♻️ حدیث ▫️امام صادق(ع): نخستین دلیل بر اثبات خداوند متعال، خلقت این عالم و هماهنگی اجزا و نظم موجود میان آنهاست. (توحید مفضل: ص ۴۷) 🔰هر روز با قرآن و عترت، ص ۲۹، ش ۲. 🍃| @ahsanolhadiss
26.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀آیات اعتقادی؛ دلیل یکتایی خداوند. ♻️ توضیح مضمون این آیه و آیه ۹۱ سوره مؤمنون، به «برهان تمانع» اشاره دارند که از مهم‌ترین دلایل برای یگانگی خداوند می‌باشد. تقریر ساده این برهان بدین شرح است: 1️⃣ اگر غیر از خدای یکتا، خدا یا خدایان دیگری نیز وجود داشت، باید هر یک از آنان در اداره امور جهان مستقل بوده و به خدای دیگر نیاز نداشته باشد. 2️⃣ روشن است که اراده و تدبیر دو شخص هیچ‌گاه در همه امور یکی نخواهد بود؛ زیرا در این صورت، نیازی به اراده دیگری وجود نداشت. 🔺بنابراین، وجود خدایان متعدد، یا مستلزم تنازع و تضاد آنان در تدبیر جهان می‌گردد و یا به معنای عجز و ناتوانی یکی از خدایان است. 🔻این در حالی است که با ملاحظه جهان هستی در می‌یابیم که همه اجزای هستی از قوانین مشخص و ثابتی پیروی کرده و نظام حاکم بر عالم یکی است. ♻️ حدیث ▪️امام صادق(ع): دَلَّ صِحَّةُ الأمرِ والتَّدبيرِ وائتِلافُ الأمرِ عَلى أنَّ المُدَبِّرَ واحِدٌ ▫️درستی اراده و تدبیر عالم و پیوستگی آن دلیل یگانگی مدبر آن است. (توحید صدوق: ص ۲۵۰) 🔰هر روز با قرآن و عترت، ص ۳۰، ش ۳. 🍃| @ahsanolhadiss
🍀 حفظ متدبرانه سوره ملک | پيام آیه ۱۸ 🔸فَكَيْفَ كانَ نَكِيرِ؛ تهديدهاى خداوند را جدى بگيريم. قهر خداوند درباره پيشينيان عملى شده است، قارون به زمين فرو رفت و بر قوم لوط از آسمان سنگريزه باريد. پس شما از تاريخ آنان عبرت بگيريد. 🔹لَقَدْ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ؛ 1⃣ خداوند، پيامبرش را در برابر تكذيب مردم دلدارى مى‌دهد. 2⃣ تاريخ گذشته، چراغ راه آيندگان است. 🔸كَذَّبَ‌ ... فَكَيْفَ كانَ نَكِيرِ؛ تكذيب انبيا، رمز قهر الهى است. 🍃| @ahsanolhadiss
🍀 حفظ متدبرانه سوره ملک | شرح واژه 🔸نـكـير؛ عقوبت و دگرگون شدن نعمت است، ممكن هم هست به معناى انكار باشد و ايـن آيـه نـظـيـر شـاهدى است كه بر صدق جمله (فستعلمون كيف نذير) شهادت داده، وعيد و تهديد آن را تصديق مى‌كند. 🍃| @ahsanolhadiss
🍀 حفظ متدبرانه سوره ملک | نکات تفسیری 🔸مـعـنـاى آيـه اسـت كـه امـت‌هـاى منقرض گذشته آيات مرا تكذيب كردند، پس چگونه بود عـقـوبـت مـن و دگـرگـون سـاخـتـن نـعـمـتـم؟ و يا چگونه بود انكار من بر آنان كه هلاک و منقرضشان كردم؟ 🔹در ايـن آيـه التـفاتى از خطاب به غيبت به كار رفته، در آيات جلوتر مردم كافر مورد خـطـاب قـرار گـرفـتـه بـودنـد، و در ايـن آيـه غـايـب بـه حـسـاب آمـده‌انـد (من قبلهم - قبل از ايشان)، و نكته اين التفات براى آن است كه اشاره كند به اينكه كفار به خاطر جـهـالت و اهـمـالشـان در تـدبـر در آيـات ربـوبـيـت خدا و بى‌باكيشان نسبت به خشم پروردگارشان كوچک‌تر از آنند كه خدا با آنان سخن بگويد، و آنان را به چنين شرافتى مـشـرف سـازد، بـديـن جهت از آنان روى گردانيده معارفى را كه مى‌خواست بيان كند، به پيامبرش خطاب كرد. 🍃| @ahsanolhadiss
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ و یقیناً ما قرآن را برای پند گرفتن آسان کردیم، آیا پندگیرنده‌ای هست؟ 💐 سوره قمر، آیه﴿۱۷﴾ 🍃@ahsanolhadiss
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 سیره قرآنی شهدا 🕊 وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا 🕊و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد. اگر يكى از آن دو يا هر دو، در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى‌] «اوف» مگو و به آنان پَرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى. 🔰سوره اسرا؛ آیه ۲۳ 🍃@ahsanolhadiss
نتایج مسابقه تجوید و روخوانی.pdf
70.2K
🍀 نتایج مسابقه یازدهمین دوره جشنواره اَحسَنُ الحَدیث(رشته روخوانی و روان‌خوانی و تجوید) شرکت‌کنندگان در آزمون یازدهمین دوره جشنواره احسن الحدیث(رشته روخوانی روان‌خوانی و تجوید ) که در ۲۴ آبان ۱۴۰۳ برگزار شد، می‌توانند امتیاز خود را بر اساس کد ملی در فایل pdf ضمیمه شده مشاهده کنند. 🔺در این دوره ٨١ نفر در ۲ رشته روخوانی و روان‌خوانی و تجوید حضور داشتند و ٢٩ نفر در آزمون نهایی شرکت کردند. از این تعداد ۴ نفر امتیاز کامل و ٢٨ نفر امتیاز بالای ۷۰ کسب کردند. 🍃@ahsanolhadiss