eitaa logo
احوال حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
20 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چرا آن هنگام که سوار بر خر مراد بودید انتقاد نمی کردید؟ (قسمت سوم) ۶- جناب حائری! نقد و تخریب و ایراد گرفتن و ... با همه فرق هایی که دارند، کار شاقی نیست. بعد از گذشت هزاران سال در ایران، برای اولین یک حکومت دینی تشکیل شده است. اگر واقعا صداقت دارید به کمک این نظام و مردم بشتابید. نظامی که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است و مردم رنج دیده و صبوری که منتظر یاری شمایند! نگذارید این حکومت بی نظیر آسیب ببیند! به جای انتقاد دائم و شبانه روزی، به کارهای اثباتی بپردازید. کارهایی که غالبا خاموش و بی سرو صدایند و در آنها خبری از کف و‌ سوت و لایک نیست. ۷- احتمال آمدن روزی را بدهید که از نگارش این سخنان پشیمان شوید و هیچ راهی برای جبران مافات نباشد. چرا عاقل کند کاری ... به نقد شما ادامه خواهم داد! ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔰 تفاوت گفتار و رفتار امام جمعه مستمع را سر لج می‌آورد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: 🔹امام جمعه در روز جمعه مردم را امر به تقوا می‌کند با گفتار خود؛ من می‌گویم شما در روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه مردم را امر به تقوا کنید با رفتار خود. 🔹والّا اگر ما روز جمعه دعوت به تقوا کردیم اما روز شنبه یک عملی از ما سر زد که این با تقوا سازگار نیست، این اصلاً به کلی باطل میکند. یعنی نه حالا فقط باطل میکند، اصلاً، یک اثر به عکس دارد. مستمع را سر لج می‌آورد که چه دارند میگویند اینها. کمترین کاری که ممکن است بکند این است که دیگر نماز نیاید، این کمترین کاری است که میتواند بکند. از این بیشتر هم کارهایی میکنند. آمر به تقوا بایستی در امر تحصیل تقوا در خود کوشنده باشد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب اول محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 خلاصه شب اول - قسمت اول : درباره زیست اخلاقی و عمل طبق «انسانیت» صحبت‌ها، بحث‌های علمی، شعارهای اجتماعی و مطالب ژورنالیستی فراوانی در طول تاریخ مطرح شده و می‌شود. اما بر خلاف تصور عموم، اتفاق نظری درباره چیستی آن وجود ندارد. بررسی تاریخ تفکر بشر نشان می‌دهد که درباره «اخلاقی» بودن و «انسانی» بودن یک عمل، بین همان مکاتب انسان‌گرا نیز اختلاف نظر و بلکه تضاد وجود دارد. این اختلاف‌ها و تضادها در تشخیص مصداق عمل اخلاقی در مسائل و چالش‌های عینی، به اوج می‌رسد. لذا به نظر می‌رسد علی رغم گرایش باطنی انسان‌ها به نیکی، اما عقل، وجدان، شهود (به معنایی که در فلسفه غرب مطرح است)، عرف و حتی خرد جمعی، تا کنون نتوانسته در برابر برخی از چالش‌های مهم اخلاقی پاسخ قاطعی که مورد وفاق عموم انسان‌ها باشد، بدهد. از طرفی همه ما خودآگاه یا ناخودآگاه در مواجهه با مسائل اخلاقی، بر اساس مبانی، ملاک‌ها و معیارهایی عمل می‌کنیم. اما به راستی، مبنا و معیار درست برای تشخیص مصداق عمل اخلاقی یا «خوب» و عمل غیر اخلاقی یا «بد» چیست؟ و اصلا چگونه می‌توان به مبنا و معیار درستی دست یافت؟ تشخیص خوب و بد در نگاه ما، سعادت یا شقاوت ابدی ما را رقم می‌زند. لذا مسأله از اهمیت نامحدودی برخوردار است که باید برایمان حل شود. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب اول محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 خلاصه شب اول - قسمت دوم: «عاشورا» که به تعبیر شهید مطهری(ره) یک نمایش کامل از اسلام است، اگر به خوبی و موشکافانه بررسی شود، پر از مواجهه با چالش‌ها و مسائل اخلاقی است که می‌تواند به ما پاسخ‌های اخلاقی بدهد. تحلیل آن‌ها نیز ما را به مبانی مشخصی خواهد رساند. ما در این بحث، اخلاق را جمع «خُلق» است، به معنای روحیات درونی، ویژگی‌های شخصیتی و به طور خاص «ملکات نفسانی» در نظر می‌گیریم و نمود و ظهور بیرونی آن را که رفتارهای ماست، تحت عنوان «آداب» مطرح خواهیم کرد. البته آداب که جمع «ادب» است، به طور خاص در معنای ظرافت و زیبایی و نیکوییِ عمل هم در نظر گرفته‌ایم. پس ما در عاشورا با «آداب» مشخصی روبرو هستیم که ناشی از «اخلاق» مشخصی است. ما گرچه نمی‌توانیم در این بحث به تبیین نظام جامع ادب و اخلاق در عاشورا بپردازیم، اما تلاش می‌کنیم مبانی و مبادی آن را دریافته و چگونگی دستیابی به آن نظام را نشان دهیم. همچنین از آن‌جا که حضرت زینب(س) عاشورا را «زیبا» می‌بیند، به دنبال کشف این زیبایی که احتمالا وجهی از آن در ادب و آداب عاشورایی است هم می‌گردیم. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
ولایت فقیه دلیل روشنی ندارد!! جناب آقای شهاب حائری ادعا نموده ولایت فقیه دلیل روشنی ندارد!! قصد ندارم به مباحث تفصیلی در این باب وارد شوم، چرا که در این باره به اندازه کافی گفته شده و کتاب «ولایت فقیه» آیت الله جوادی آملی در این باره کافی است. اما از آنجا که وی در کانال خود ادعای اجتهاد هم نموده توجه خوانندگان وخود ایشان را به سخن مرحوم صاحب جواهر (جواهر الکلام, ج ۲۲, ص ۳۹۷) جلب میکنم که فرمودند: «اگر عموم ولایت فقیه ثابت نشود، بسیاری از امور متعلق به شیعیان ائمه تعطیل خواهد شد». و نیز: «ضرورت ایجاب می کند که برای استیفای حقوق عامه و ولایات با توجه به اینکه شیعیان به شدت نهی شده اند، ‌از رجوع به قضات جور و علما و حاکمان آنان و نیز با توجه به آگاهی ائمه(ع) از بسیاری شیعیان در همه اطراف در طول تاریخ، فقیه عادل به نیابت از امام معصوم(ع) عهده دار کارها شود». از این سخنان میتوان فهمید که ادعای سواد و اجتهاد برخی افراد تا چه حد صادق است! ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 لحظات تکان‌دهنده رو در رو شدن دختران شهید اسکندری با سر بریده پدر داعش از خانواده آن‌ها مبلغ زیادی پول برای تبادل با پیکر شهید خواسته بود که با مخالفت آن‌ها مواجه شد 🔻پیکر مطهر سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری به وطن بازگشت . روابط عمومی کل سپاه از شناسایی و تایید هویت پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم خان طومان از استان‌های مازندران، فارس و البرز در عملیات تفحص خبر داد. هویت سرداران شهید عبدالله اسکندری،رحیم کابلی،مصطفی تاش موسی،محمد امین کریمیان وعباس آسمیه ، از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فضیلت اشک بر امام حسین علیه السلام استاد مسعود عالی کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب دوم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 خلاصه شب دوم - قسمت اول : فهم عمومی انسان‌ها از کار اخلاقی مساوی با کار «خوب» و «خیر» است. همین فهم انسانی، خوبی و خیر را چیزی می‌داند که کمالی ایجاد کند و کمال، مساوی با اضافه شدن و بیشتر شدن است؛ همان‌گونه که نقص، مساوی با کاهش و از دست رفتن است. پس کمال مساوی است با «وجود» و نقص مساوی است با «عدم». پس خوب همان کمال است، کمال همان افزایش است و افزایش مساوی وجود است. پس: خوب و خیر، مساوی وجود است. خوب مطلق، وجود مطلق است و وجود مطلق و مطلق وجود، خداوند است. پس خوب، خداوند است. پس: عملی اخلاقی است که خوب باشد و چون خوب، خداوند است، عملی متصف به «خوب» می‌شود که متصف به خدا شود. در نتیجه، عملی اخلاقی است که متصف به خدا (=خدایی) باشد. بر اساس این سیر استدلال عقلی، اساسا عملی که خدایی نباشد، ذاتا نمی‌تواند اخلاقی باشد. برای اینکه یک عمل و بلکه یک انسان، حقیقتا «اخلاقی» باشد، باید رنگ خدایی به خود بگیرد؛ باید «لِوَجهِ الله» باشد؛ «لِلّه» باشد. قرآن از «صِبغَة الله» می‌گوید و آن را مرادف «نیک» و بلکه «نیک‌ترین» می‌گیرد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب دوم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 خلاصه شب دوم - قسمت دوم : اما «ادب»، کار خوب را خوب و زیبا انجام دادن است؛ ناظر به چگونگی انجام فعل خوب است. کاری مودبانه است که به زیبایی انجام شود. زیبایی حقیقی، فعل خداست. قرآن می‌گوید خداوند خلقت همه چیز (که ذاتا فعل نیک است) را نیکو و زیبا کرده است. پس کار مودبانه، «به شکلِ» خلقت خداوند است. قرآن نحوه دینداری ما را مطابق «نوع آفرینش انسان» خواسته است که در این صورت زیبا و مودبانه خواهد بود. ویژگی مهم و ذاتی و مبنایی خلقت خداوند این است که به سوی او در حرکت است؛ سیر «الی الله» دارد. پس کاری زیبا و مودبانه است که «الی الله» باشد. نتیجه این‌که، کاری اخلاقی است که رنگ و بوی الهی داشته باشد و کاری مودبانه است که سمت و سوی الهی داشته باشد. جمع این دو می‌شود: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» که به تعبیر قرآن، راه هدایت‌یافتگی (= سیر به سمت کمال)، قائل بودن به همین است. نقل شده که امام حسین(ع) در آستانه ورود به کربلا که عرصه آخرین مرحله کمال یافتن بود، همین ذکر را بیان و مرور کرد. این‌گونه حماسه‌ای «اخلاقی» و «زیبا» رقم خورد که حضرت زینب(س) درباره‌اش فرمود: «ما رَأیتُ إلّا جَمیلاً». کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
◾️مستبدینی که شیخ را به دار کشیدند و با طناب دار او عکس گرفتند، بعدها در تاریخ ایران ملقب به آزادی خواهان شدند‼️ ▪️١١مرداد سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ادعای جنجالی سرتیم اسبق حفاظت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی: «امام خمینی(ره) ترور شده است.» 🔹 «حمیدرضا نقاشیان» محافظ ویژه امام خمینی(ره) و سربازجوی گروه فرقان و از مسئولان امنیتی دهه اول انقلاب در ادعایی جنجالی پس از ۳۳ سال از درگذشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، ادعا کرد ایشان ترور شده و به شهادت رسیده است. حمیدرضا نقاشیان: 🔹امام(ره) با مشکل قلبی به بیمارستان رفت، ولی در بیمارستان خون‌ریزی معده کرد. 🔹داروهای امام(ره) به واسطه ۳ ۴ رابط که ارتباطات آن‌ها به دست آمد، از داروخانه‌ای در انگلستان تهیه می‌شد که پیش از بیماری امام(ره) آن داروخانه وجود نداشت و پس از شهادت ایشان نیز تعطیل شد. 🔹در این‌باره در وزارت اطلاعات پرونده‌ای موجود است اما هاشمی رفسنجانی مانع انتشار خبر شد. 👈 با توجه به وجود شبهه نفوذ به بیت رهبری، حفاظت از رهبر انقلاب می‌بایست هزار برابر شود کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب چهارم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه سوم (شب چهارم محرم-قسمت اول) : عمل اخلاقی، عمل الهی است و برای الهی شدن عمل، باید بتوان بر آن نام خدا بُرد. یعنی باید بتواند نشانگر و «اسم» برای خدا و بلکه اسماء الله باشد. لازمه و ضابطه چنین کاری، «لِلّه» بودن آن است و برای «لِلّه» بودن کار، باید اولا آن فعل قابلیت اتصال و اتصاف به خدا را داشته باشد. پس لازم است ابتدائا آن کار از طرف خدا مطلوب شمرده شود. لذا برای این‌که بتوانیم اخلاقی زندگی کنیم، باید «حکم الله» را بشناسیم. همچنین برای مطابقت نحوه فعلمان با خلقت خداوند (= زیبایی عمل) باید خلقت که «فعل الله» است را بشناسیم. پس شناخت حکم الله (= احکام نقلی و عقلیِ شرع) و فعل الله (= عالم خلقت و هستی)، لازمه نظریِ زیست اخلاقی است. بعد از آن برای اتصال عمل به خداوند، باید نیت فاعل نیز عمل لِلّه باشد. تفاوت بین نماز ریاکارانه که پوچ و بلکه گناه است، با نماز خالصانه که پر و پرکننده است، در شکل نماز نیست، بلکه در نیت فرد است. آن‌چه عمل را حقیقت و هستی و خیر می‌بخشد، نیت است. پس ضابطه کار اخلاقی (ضمن آن‌که از طرف خداوند رجحان داشته باشد)، داشتن نیت لِلّه است. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب چهارم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه سوم (شب چهارم محرم-قسمت دوم) : انسان، درخواست از مادون خود را، دونِ شأن خود می‌داند و ترجیح می‌دهد از مافوق درخواست کند. مافوق انسان به معنای حقیقی، تنها خداست. پس فرد اخلاقی، عملش را (همان‌گونه که قرآن فرمود) تنها به خاطر رجحان الهی و به انگیزه الهی شدن انجام می‌دهد. لذا در برابر هیچ کاری، توقع درونی از غیر خدا ندارد. آفرینش الهی نیز به انسان عطا می‌کند بی آن که از او چیزی بخواهد. انسان اخلاقی، به همه نفع و خیر می‌رساند بی آن که چیزی از آن‌ها بخواهد. لذا هیچ‌گاه کینه‌ای از کسی نخواهد داشت، چون توقعی از غیر خدا ندارد. البته مطالبه حقوق اعتباری اجتماعی، از حیث احقاق حق، خودش وظیفه شرعی و اخلاقی است. اما انسان اخلاقی در این احقاق حق، متوجه این هست که نعمت را خدا می‌دهد و ضمنا از درون نسبت به دیگران عصبانی و متنفر و کینه‌توز نمی‌شود. لذا آرامش دارد. پیامبران الهی که طبق بینش الهی بیشترین خیر را به بشر رسانده و بیشترین زحمت را برای او کشیده‌اند، حرف مشترکشان این است که: «وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ» (هیچ پاداشی در قبال رسالت از شما انسان‌ها نمی‌خواهم، پاداش من تنها بر پروردگار جهانیان است.) کار اخلاقی لِلّه و إلی اللّه است و بدون چشم‌داشت از غیر خدا. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فیلم پاسخ به کسانی ست که می گویند ؛ چرا امامزاده داود(ع) نتوانست جلوی ورود سیل به حرمش را بگیرد... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) : شما می دانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟! یک معمم زنجانی! یک ملای زنجانی ! 🔻درکنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها حوزه های اخلاقی، حوزه های تهذیب باشد و حوزه های سلوک الی الله تعالی کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب پنجم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه چهارم (شب پنجم محرم-قسمت اول) : نعمت‌بخشی و روزی‌دهی خداوند به بندگانش، ابتدایی است؛ یعنی از ابتدا به آن‌ها نعمت می‌دهد، بی آن که آن‌ها از قبل کاری کرده باشند، یا اساسا بتوانند به خداوند (که خود مبدأ و منشأ تمام خیر است) خیری برسانند. پس اخلاق الهی این است که خیر می‌رساند، بی آن‌که خیری دریافت کند. پس از ضوابط فعل اخلاقی، علاوه بر بی‌چشم‌داشت بودن، این است که در ازا و در پاسخ خیر قبلی طرف مقابل نیست. امام حسین(ع) در تلاش برای هدایت دیگران (که بیشترین خیر است)، حتی سراغ کسانی که به او بدی کرده‌اند هم می‌رود. خداوند رحمت عامی دارد که همه را در بر می‌گیرد. او به تمام مخلوقات به صورت فراگیر روزی و نعمت می‌دهد؛ کافر و مؤمن، سیاه و سپید، زن و مرد، کوچک و بزرگ، از هر نژاد و قومیتی، با هر سلیقه و بینشی، ... . اگر کسی از نعمت و رحمت الهی محروم است، به خاطر موانعی است که خود یا دیگران با اختیار برایش ایجاد کرده‌اند؛ اگر کسی از رحمت خدا بهره کافی نمی‌برد، به خاطر نداشتن قابلیت است؛ و الا خداوند رحمتش را فراگیر نازل می‌کند. انسان اخلاقی، برای خیر رساندن، تبعیض شخصی قائل نمی‌شود؛ به همه خیر می‌رساند؛ گرچه ممکن است خیر رساندن به هر کس، شکلی متفاوت از دیگری داشته باشد. اما در هر صورت کسی را از اصل خیر، محروم نمی‌کند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب پنجم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه چهارم (شب پنجم محرم- قسمت دوم) : البته در موارد محدودیت منابع، خیر رساندن ما به اندازه همه انسان‌ها نیست؛ این‌جا خداوند اولویت‌هایی برای ما تعریف کرده است. اما در هر صورت، اخلاقی نیست که کسی را بر اساس سلیقه و خوش‌آمد و بدآمد شخصی، سوا کنیم. پس ضابطه دیگر عمل اخلاقی، تبعیض‌آمیز نبودن اصل خیر رساندن است. (عمده مسأله در هر دو ضابطه، نیت فاعل است.) در کاروان امام حسین(ع) و شهدای کربلا، افرادی با سوابق و مراتب و از اقشار گوناگون حضور دارند؛ سابقه عثمانی‌مذهب بودن، مسیحی بودن، برده، آزاد، زن، مرد، کوچک، بزرگ، سیاه، سپید، خانواده‌های برجسته، افراد فرودست اجتماعی، ثروتمند، فقیر، ... ؛ اما همه از قِبَل امام حسین(ع) به بالاترین خیر و کمال می‌رسند و نیز به طور یکسان مورد محبت و عنایت ایشان قرار می‌گیرند. بهره بنی هاشم از دامان مهر اباعبدالله(ع) با بهره غلام سیاه بیگانه، یکسان است. جامعه‌ای که توزیع خیر در آن عادلانه باشد، امت واحده می‌شود؛ مقاومت می‌کند؛ به رشد و سعادت می‌رسد. اما جامعه‌ای که پر از «ما / آن‌ها» بوده و توزیع خیر در آن، چه از طرف مسؤولین (که نقش عمیق‌تر و گسترده‌تری دارند) و چه از طرف توده، نابرابر باشد، پراکنده خواهد بود؛ اهل مقاومت نمی‌شود؛ رو به تباهی حرکت می‌کند؛ باد آن را به هر طرفی می‌برد؛ مثل جامعه کوفه. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥 به بچه های دهه نودی میگن همین الان گرونترین و بهترین چیزی که میخوای رو برات می‌خریم عوضش امام حسین رو دوست نداشته باش 🔸 واکنش های خاص و جالب بچه ها رو ببینید... 🔸 «عمرا! حاضرم ps۴ خودمو هم بدم ولی امام حسین رو دوست داشته باشم» کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔷 اسلام سیاسی (قسمت اول) ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. برخی از طرفداران این تفکر، شامل رسانه‌های معاند ،سکولار و همچنین فرقه شیعه انگلیسی هستند که با آگاهی و هدف روشن در تلاش برای تحریف حقیقتند. 🔸 اما گروهی دیگر از روی جهل و بی‌اطلاعی این مطالب انحرافی را تکرار می‌کنند،لذا روی حرف ما با این عزیزان است. 🔻 اسلام یک دین سیاسی است که تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام و انتخاب جانشین توسط ایشان از بارزترین شاخصه‌های آن است. 🔻مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند واقعه‌ی غدیر صرفا بحث سیادت علی‌بن‌ابیطالب نیست بلکه یک امر کاملا سیاسی است، چرا که آنچه ضامن اجرای احکام اسلامی است،تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام قرآن می‌باشد.که اگر واقعه‌ی غدیر دچار انحراف نمی‌شد،حاکمیت اسلامی هم دچار انحراف و خیانت نمی‌شد که در نهایت به جنایت عظیم عاشورا ختم گردد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔷 اسلام سیاسی (قسمت دوم ) ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. 🔻امام حسین (ع) هم در نامه خود به محمد حنفیه علت قیام و حرکت خود را احیای دین جد بزرگوارشان بیان می‌نمایند.لذا قیام ایشان نیز در ادامه‌ی احیای حکومت اسلامی و امری کاملا سیاسی است.از همین منظر امام خمینی(ره) فرمودند:گریه ما بر اباعبدالله هم سیاسی است.پس برگزاری عزاداری حسینی یک امر احساسی و عاطفی نیست،گرچه عواطف و احساسات در آن نقش زیادی دارد. ✅ عاشورا بر پایه‌ی عقل،حماسه و‌عاطفه استوار است،لذا انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ در جهان، مولود همین اندیشه امام حسین(ع) است، به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌‌🔰جز تو‌ ‌مگه بهشت دیگه‌ای هم هست...؟! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه پنجم (شب ششم محرم- قسمت اول) : خلقت خداوند بر پایه نظام احسن و خیر اکثر است. لذا در چالش‌های اخلاقی که ناگزیر به انتخاب بین دو یا چند حالت هستیم، اخلاقی‌تر این است که حالتی را انتخاب کنیم که بیشترین خیر را ایجاد می‌کند. این بیشتر بودن، می‌تواند کمی یا کیفی باشد؛ بر اساس عمق تاثیر، دوام خیر، تعداد بهره‌مندان از خیر و ... . چون خیر در کمال است، نقطه مقابل آن نقص است. لذا هر چیزی که نقص بیشتری را رفع کند، خیر بیشتری دارد. با در نظر گرفتن ابعاد مختلف خیر و شری که از اعمال صادر می‌شود، اگر ناگزیر از انتخاب باشیم، آن عملی اخلاقی‌تر است که خیر بیشتری داشته باشد. کمال در گرو هدایت است. لذا بالاترین خیر، هدایت‌گری است. زمانی که امام مجتبی(ع) با معاویه صلح می‌کند، شرایط به گونه‌ای بود که بیشترین خیر در صلح بود و زمانی که امام حسین(ع) قیام می‌کند، شرایط به گونه‌ای بود که بیشترین خیر در قیام بود. ائمه(ع) کارشان هدایت‌گری است. در زمان امام حسن(ع)، اجبار مردم به ادامه جنگ، آن‌ها را از هدایت دور می‌کرد و قضاوت تاریخ نسبت به آن در جهت هدایت‌گری نبود؛ اما با صلح، می‌شد ولو اندکی از هدایت‌گری را نگه داشت. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه پنجم (شب ششم محرم- قسمت دوم) : در زمان امام حسین(ع)، راه هدایت‌گری توسط حکومت در حال بسته شدن بود و مسیر جامعه مسلمین کاملا از جهت هدایت دور شده بود. اگر قیام عاشورا نبود، چیزی از هدایت باقی نمی‌ماند. البته امام حسین(ع) قیامش مبنی بر «عدم بیعت» و نامشروع بودن حکومت یزید است؛ اما حرفی از جنگ مسلحانه نمی‌زند. تا صبح عاشورا که به فرموده خودشان، او را ناگزیر کردند بین «ذلت» و «شمشیر». ذلت، مغایر است با نقش هدایت‌گری؛ ضمنا راه هدایت‌گری با پذیرش حکومت یزید بسته می‌شد؛ لذا فرمود: «هیهات منا الذله»؛ و این شروع پذیرش جنگیدن مسلحانه بود. اما تشخیص خیر اکثر و سایر ضوابط عمل اخلاقی، نیازمند تفکر صحیح است که توسط «عقل عملی» انجام شود؛ همان که درباره‌اش فرموده‌اند: «ما عُبِدَ بِهِ الرَّحمن» (آن چیزی است که خداوند رحمان با آن بندگی می‌شود). پشتوانه عقل عملی، عقل نظری و علم و معرفت است. که اگر کسی به آن برسد، حقایق را می‌بیند و انتخاب برای او ساده‌تر است. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت اول 🔸 در‌مورد قیام سالار شهیدان این شبهه را مطرح می نمایند که در آن زمان اسلام و حاکم اسلامی در رأس قدرت بوده و مردم نیز به نماز ،روزه، حجاب،حج،خمس و زکات در بالاترین سطح می‌پرداختند.پس چرا ایشان خود‌‌ و خانواده را در معرض جنگی نابرابر قرار دادند؟ انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام را به اختصار این گونه می توان برشمرد: 1️⃣ بیعت خواهی یزید: یزید به حاکم خود در مدینه نوشت: حسین ، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب فرمود: هنگامیکه امت اسلامی به پیشوایی مثل یزید گرفتار گردد، باید فاتحه اسلام را خواند. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت دوم 2️⃣ دعوت مردم کوفه از امام(ع) و اقامه حجت بر ایشان: وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت اسلامی را تشکیل دهد و به حسب ظاهر چنین زمینه‌ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود ۱۲ هزار نامه برای امام(ع) آمادگی خود را برای کمک به ایشان اعلان نمودند. لذا اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید.خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرمودند: به جانم قسم امام نیست مگر آن که به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر‌حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد.و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرایط را به طور کامل رعایت نماید، خود امام حسین علیه السلام بوده‌اند. 3️⃣ ‌اصلاح امت و مبارزه با فساد: خود حضرت فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خداست. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است.ارزش هایی مانند وحدت‌اسلامی، آزادگی،اخلاق‌اسلامی و امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر که حکومت اموی سعی کرد با نابودی این ارزش‌ها پایه‌های حکومت خود را محکم سازد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze