eitaa logo
احوال حوزه
2.2هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط با آدمین : @ammare_enghelaab
مشاهده در ایتا
دانلود
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب چهارم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه سوم (شب چهارم محرم-قسمت دوم) : انسان، درخواست از مادون خود را، دونِ شأن خود می‌داند و ترجیح می‌دهد از مافوق درخواست کند. مافوق انسان به معنای حقیقی، تنها خداست. پس فرد اخلاقی، عملش را (همان‌گونه که قرآن فرمود) تنها به خاطر رجحان الهی و به انگیزه الهی شدن انجام می‌دهد. لذا در برابر هیچ کاری، توقع درونی از غیر خدا ندارد. آفرینش الهی نیز به انسان عطا می‌کند بی آن که از او چیزی بخواهد. انسان اخلاقی، به همه نفع و خیر می‌رساند بی آن که چیزی از آن‌ها بخواهد. لذا هیچ‌گاه کینه‌ای از کسی نخواهد داشت، چون توقعی از غیر خدا ندارد. البته مطالبه حقوق اعتباری اجتماعی، از حیث احقاق حق، خودش وظیفه شرعی و اخلاقی است. اما انسان اخلاقی در این احقاق حق، متوجه این هست که نعمت را خدا می‌دهد و ضمنا از درون نسبت به دیگران عصبانی و متنفر و کینه‌توز نمی‌شود. لذا آرامش دارد. پیامبران الهی که طبق بینش الهی بیشترین خیر را به بشر رسانده و بیشترین زحمت را برای او کشیده‌اند، حرف مشترکشان این است که: «وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ» (هیچ پاداشی در قبال رسالت از شما انسان‌ها نمی‌خواهم، پاداش من تنها بر پروردگار جهانیان است.) کار اخلاقی لِلّه و إلی اللّه است و بدون چشم‌داشت از غیر خدا. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فیلم پاسخ به کسانی ست که می گویند ؛ چرا امامزاده داود(ع) نتوانست جلوی ورود سیل به حرمش را بگیرد... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) : شما می دانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟! یک معمم زنجانی! یک ملای زنجانی ! 🔻درکنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها حوزه های اخلاقی، حوزه های تهذیب باشد و حوزه های سلوک الی الله تعالی کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب پنجم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه چهارم (شب پنجم محرم-قسمت اول) : نعمت‌بخشی و روزی‌دهی خداوند به بندگانش، ابتدایی است؛ یعنی از ابتدا به آن‌ها نعمت می‌دهد، بی آن که آن‌ها از قبل کاری کرده باشند، یا اساسا بتوانند به خداوند (که خود مبدأ و منشأ تمام خیر است) خیری برسانند. پس اخلاق الهی این است که خیر می‌رساند، بی آن‌که خیری دریافت کند. پس از ضوابط فعل اخلاقی، علاوه بر بی‌چشم‌داشت بودن، این است که در ازا و در پاسخ خیر قبلی طرف مقابل نیست. امام حسین(ع) در تلاش برای هدایت دیگران (که بیشترین خیر است)، حتی سراغ کسانی که به او بدی کرده‌اند هم می‌رود. خداوند رحمت عامی دارد که همه را در بر می‌گیرد. او به تمام مخلوقات به صورت فراگیر روزی و نعمت می‌دهد؛ کافر و مؤمن، سیاه و سپید، زن و مرد، کوچک و بزرگ، از هر نژاد و قومیتی، با هر سلیقه و بینشی، ... . اگر کسی از نعمت و رحمت الهی محروم است، به خاطر موانعی است که خود یا دیگران با اختیار برایش ایجاد کرده‌اند؛ اگر کسی از رحمت خدا بهره کافی نمی‌برد، به خاطر نداشتن قابلیت است؛ و الا خداوند رحمتش را فراگیر نازل می‌کند. انسان اخلاقی، برای خیر رساندن، تبعیض شخصی قائل نمی‌شود؛ به همه خیر می‌رساند؛ گرچه ممکن است خیر رساندن به هر کس، شکلی متفاوت از دیگری داشته باشد. اما در هر صورت کسی را از اصل خیر، محروم نمی‌کند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب پنجم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه چهارم (شب پنجم محرم- قسمت دوم) : البته در موارد محدودیت منابع، خیر رساندن ما به اندازه همه انسان‌ها نیست؛ این‌جا خداوند اولویت‌هایی برای ما تعریف کرده است. اما در هر صورت، اخلاقی نیست که کسی را بر اساس سلیقه و خوش‌آمد و بدآمد شخصی، سوا کنیم. پس ضابطه دیگر عمل اخلاقی، تبعیض‌آمیز نبودن اصل خیر رساندن است. (عمده مسأله در هر دو ضابطه، نیت فاعل است.) در کاروان امام حسین(ع) و شهدای کربلا، افرادی با سوابق و مراتب و از اقشار گوناگون حضور دارند؛ سابقه عثمانی‌مذهب بودن، مسیحی بودن، برده، آزاد، زن، مرد، کوچک، بزرگ، سیاه، سپید، خانواده‌های برجسته، افراد فرودست اجتماعی، ثروتمند، فقیر، ... ؛ اما همه از قِبَل امام حسین(ع) به بالاترین خیر و کمال می‌رسند و نیز به طور یکسان مورد محبت و عنایت ایشان قرار می‌گیرند. بهره بنی هاشم از دامان مهر اباعبدالله(ع) با بهره غلام سیاه بیگانه، یکسان است. جامعه‌ای که توزیع خیر در آن عادلانه باشد، امت واحده می‌شود؛ مقاومت می‌کند؛ به رشد و سعادت می‌رسد. اما جامعه‌ای که پر از «ما / آن‌ها» بوده و توزیع خیر در آن، چه از طرف مسؤولین (که نقش عمیق‌تر و گسترده‌تری دارند) و چه از طرف توده، نابرابر باشد، پراکنده خواهد بود؛ اهل مقاومت نمی‌شود؛ رو به تباهی حرکت می‌کند؛ باد آن را به هر طرفی می‌برد؛ مثل جامعه کوفه. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥 به بچه های دهه نودی میگن همین الان گرونترین و بهترین چیزی که میخوای رو برات می‌خریم عوضش امام حسین رو دوست نداشته باش 🔸 واکنش های خاص و جالب بچه ها رو ببینید... 🔸 «عمرا! حاضرم ps۴ خودمو هم بدم ولی امام حسین رو دوست داشته باشم» کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔷 اسلام سیاسی (قسمت اول) ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. برخی از طرفداران این تفکر، شامل رسانه‌های معاند ،سکولار و همچنین فرقه شیعه انگلیسی هستند که با آگاهی و هدف روشن در تلاش برای تحریف حقیقتند. 🔸 اما گروهی دیگر از روی جهل و بی‌اطلاعی این مطالب انحرافی را تکرار می‌کنند،لذا روی حرف ما با این عزیزان است. 🔻 اسلام یک دین سیاسی است که تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام و انتخاب جانشین توسط ایشان از بارزترین شاخصه‌های آن است. 🔻مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند واقعه‌ی غدیر صرفا بحث سیادت علی‌بن‌ابیطالب نیست بلکه یک امر کاملا سیاسی است، چرا که آنچه ضامن اجرای احکام اسلامی است،تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام قرآن می‌باشد.که اگر واقعه‌ی غدیر دچار انحراف نمی‌شد،حاکمیت اسلامی هم دچار انحراف و خیانت نمی‌شد که در نهایت به جنایت عظیم عاشورا ختم گردد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔷 اسلام سیاسی (قسمت دوم ) ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. 🔻امام حسین (ع) هم در نامه خود به محمد حنفیه علت قیام و حرکت خود را احیای دین جد بزرگوارشان بیان می‌نمایند.لذا قیام ایشان نیز در ادامه‌ی احیای حکومت اسلامی و امری کاملا سیاسی است.از همین منظر امام خمینی(ره) فرمودند:گریه ما بر اباعبدالله هم سیاسی است.پس برگزاری عزاداری حسینی یک امر احساسی و عاطفی نیست،گرچه عواطف و احساسات در آن نقش زیادی دارد. ✅ عاشورا بر پایه‌ی عقل،حماسه و‌عاطفه استوار است،لذا انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ در جهان، مولود همین اندیشه امام حسین(ع) است، به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌‌🔰جز تو‌ ‌مگه بهشت دیگه‌ای هم هست...؟! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه پنجم (شب ششم محرم- قسمت اول) : خلقت خداوند بر پایه نظام احسن و خیر اکثر است. لذا در چالش‌های اخلاقی که ناگزیر به انتخاب بین دو یا چند حالت هستیم، اخلاقی‌تر این است که حالتی را انتخاب کنیم که بیشترین خیر را ایجاد می‌کند. این بیشتر بودن، می‌تواند کمی یا کیفی باشد؛ بر اساس عمق تاثیر، دوام خیر، تعداد بهره‌مندان از خیر و ... . چون خیر در کمال است، نقطه مقابل آن نقص است. لذا هر چیزی که نقص بیشتری را رفع کند، خیر بیشتری دارد. با در نظر گرفتن ابعاد مختلف خیر و شری که از اعمال صادر می‌شود، اگر ناگزیر از انتخاب باشیم، آن عملی اخلاقی‌تر است که خیر بیشتری داشته باشد. کمال در گرو هدایت است. لذا بالاترین خیر، هدایت‌گری است. زمانی که امام مجتبی(ع) با معاویه صلح می‌کند، شرایط به گونه‌ای بود که بیشترین خیر در صلح بود و زمانی که امام حسین(ع) قیام می‌کند، شرایط به گونه‌ای بود که بیشترین خیر در قیام بود. ائمه(ع) کارشان هدایت‌گری است. در زمان امام حسن(ع)، اجبار مردم به ادامه جنگ، آن‌ها را از هدایت دور می‌کرد و قضاوت تاریخ نسبت به آن در جهت هدایت‌گری نبود؛ اما با صلح، می‌شد ولو اندکی از هدایت‌گری را نگه داشت. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب ششم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه پنجم (شب ششم محرم- قسمت دوم) : در زمان امام حسین(ع)، راه هدایت‌گری توسط حکومت در حال بسته شدن بود و مسیر جامعه مسلمین کاملا از جهت هدایت دور شده بود. اگر قیام عاشورا نبود، چیزی از هدایت باقی نمی‌ماند. البته امام حسین(ع) قیامش مبنی بر «عدم بیعت» و نامشروع بودن حکومت یزید است؛ اما حرفی از جنگ مسلحانه نمی‌زند. تا صبح عاشورا که به فرموده خودشان، او را ناگزیر کردند بین «ذلت» و «شمشیر». ذلت، مغایر است با نقش هدایت‌گری؛ ضمنا راه هدایت‌گری با پذیرش حکومت یزید بسته می‌شد؛ لذا فرمود: «هیهات منا الذله»؛ و این شروع پذیرش جنگیدن مسلحانه بود. اما تشخیص خیر اکثر و سایر ضوابط عمل اخلاقی، نیازمند تفکر صحیح است که توسط «عقل عملی» انجام شود؛ همان که درباره‌اش فرموده‌اند: «ما عُبِدَ بِهِ الرَّحمن» (آن چیزی است که خداوند رحمان با آن بندگی می‌شود). پشتوانه عقل عملی، عقل نظری و علم و معرفت است. که اگر کسی به آن برسد، حقایق را می‌بیند و انتخاب برای او ساده‌تر است. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت اول 🔸 در‌مورد قیام سالار شهیدان این شبهه را مطرح می نمایند که در آن زمان اسلام و حاکم اسلامی در رأس قدرت بوده و مردم نیز به نماز ،روزه، حجاب،حج،خمس و زکات در بالاترین سطح می‌پرداختند.پس چرا ایشان خود‌‌ و خانواده را در معرض جنگی نابرابر قرار دادند؟ انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام را به اختصار این گونه می توان برشمرد: 1️⃣ بیعت خواهی یزید: یزید به حاکم خود در مدینه نوشت: حسین ، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب فرمود: هنگامیکه امت اسلامی به پیشوایی مثل یزید گرفتار گردد، باید فاتحه اسلام را خواند. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت دوم 2️⃣ دعوت مردم کوفه از امام(ع) و اقامه حجت بر ایشان: وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت اسلامی را تشکیل دهد و به حسب ظاهر چنین زمینه‌ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود ۱۲ هزار نامه برای امام(ع) آمادگی خود را برای کمک به ایشان اعلان نمودند. لذا اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید.خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرمودند: به جانم قسم امام نیست مگر آن که به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر‌حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد.و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرایط را به طور کامل رعایت نماید، خود امام حسین علیه السلام بوده‌اند. 3️⃣ ‌اصلاح امت و مبارزه با فساد: خود حضرت فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خداست. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است.ارزش هایی مانند وحدت‌اسلامی، آزادگی،اخلاق‌اسلامی و امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر که حکومت اموی سعی کرد با نابودی این ارزش‌ها پایه‌های حکومت خود را محکم سازد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✳️ دلایل قیام امام حسین(ع) - قسمت پایانی 4️⃣پاسداری از اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه تبیین و توضیح معارف اسلام برای مردم،از اهداف قیام بزرگ اباعبدالله بود، چنانکه در زیارت اربعین امام حسین(ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. 5️⃣ امتحان گسترده مسلمین بعضی از شیعیان پرادعا و کم محتوا که آرزو می کردند ای کاش در رکاب علی (ع) با "ناکثین " و " قاسطین " و "مارقین " پیکار می کردند باید به امتحان فراخوانده می شدند و لذا قیام سید الشهدا آزمونی برای همه آنها بود؛ امام (ع) در پاسخ کسی که عرضه داشت ایشان به کربلا نرود، فرمود :" اگر در مکان خود اقامت کنم پس این خلق بخت برگشته به چه چیز امتحان شود و به چه چیز آزموده گردد؟" ✅ امام حسین(ع)برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی، جان خویش و یاران باوفایش را فدا کرده و اسارت خاندان نبوت را به جان می‌خرد.لذا امروز بر همگان واجب است با تاسی از سرور آزادگان جهان ،در اجرای امربه‌معروف و نهی از‌منکر و جهاد تبیین به عنوان فریضه ای قطعی و حتمی در جامعه همت گمارند. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر نوکر باش نزدیک است آقا اربعین دردمندیم و بدون کربلا درمانده‌ایم💔 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه ششم (شب هفتم محرم- قسمت اول) : خداوند متعال، به تمام موجودات خیر می‌رساند. پس برای انسان اخلاقی توحیدی، مخاطب عمل اخلاقی، غیر از انسان‌ها، سایر موجودات هم هستند؛ حیوانات، نباتات و جمادات. بالاترین خیر رساندن به هر موجودی، رساندن او به کمال خود است. در بینش توحیدی، کمال هر موجود، رسیدن به غایتی است که خداوند برای او قرار داده و مقدر کرده است. پس برای خیر رساندن به موجودات، باید بدانیم جایگاه و نقش آن‌ها در عالم هستی چیست، چه غایت و مقصدی دارند و مواجهه ما با آن‌ها متناسب با آن باشد. در عرف انسان‌ها نیز، مثلا اگر شیئی که برای استفاده‌ای ساخته شده، بلا استفاده بماند تا بپوسد و از رده خارج شود، می‌گویند آن شیء تلف و تباه شد. پس انسان‌ها نیز کمال هر چیزی را در این می‌بینند که به سمت غایتی که دارد برود و به آن برسد. حال مثلا درباره حیوانات، همان خدایی که به تعبیر قرآن همه موجودات را خلق کرده، جایگاهشان را مشخص کرده و به سمت کمالشان هدایتشان می‌کند، غایت برخی حیوانات را بهره رساندن به انسان‌ها قرار داده، از جمله خورده شدنشان توسط انسان. پس برخی حیوانات، کمالشان در خورده شدن توسط انسان است که اگر چنین نشود، به کمالشان نرسیده و از این خیر محروم شده‌اند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه ششم (شب هفتم محرم- قسمت دوم) : لذا اگر انسان حیوانی را بخورد که خداوند برای همین امر خلقش کرده، عملی اخلاقی است که به آن حیوان خیر و آن را به غایت و کمال می‌رساند؛ و خورده نشدن و مُردنش، او را تباه می‌کند؛ پس نخوردن عمدی آن، فی نفسه عملی غیر اخلاقی است. البته در همین مسیر هم نباید آزار غیر لازم به آن‌ها رساند. لذا احکام شریعت درباره ذبح حیوان، به نحوی است که کمترین آزار به او رسیده و بیشترین پاکی و طهارت در آن باشد؛ یعنی «خیر اکثر». اما آزار رساندن به موجودات و تخریب آن‌ها در مسیری مغایر با غایت و مقصدشان، غیر اخلاقی است که در شریعت نیز نهی شده؛ و مراقبت از موجودات اعم از حیوان و نبات و جماد، امری اخلاقی است که در شریعت نیز به آن امر شده. البته از آن‌جایی که حیات یکی از خیرات مهم است و انسان در بالاترین و بیشترین درجه حیات در بین مخلوقات قرار دارد، اگر امر اخلاقی دایر شود بین اصل حیات انسان و اصل حیات مخلوقات دیگر، یا بین کیفیت حیات انسان و کیفیت حیات موجودات دیگر، بنا بر ضابطه «خیر اکثر»، به ترتیب، اولویت با اصل و کیفیت حیات انسان است. وقتی سپاه حر که برای مقابله با امام حسین(ع) آمده بود، برای بار اول با کاروان ایشان روبرو شد، به دلیل مسیر بیابانی، با کمبود آب و تشنگی مواجه بودند. امام(ع) دستور داد به افراد آن سپاه و حتی حیواناتشان آب داده و تشنگی‌شان را برطرف کنند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هفتم (شب هشتم محرم - قسمت اول): یکی از مخاطبان عمل اخلاقی در عالم هستی، خود فاعل عمل اخلاقی است. ما نباید خود را از خیر رساندن فراموش کنیم. قرآن فراموشی خود را ثمره‌ای منفی می‌داند. خیر رساندن به خود، به هرحال مایه رشد و کمال است. همین‌که خداوند دستورات بسیاری اعم از واجبات، مستحبات، مکروهات و محرمات داده که رعایتشن به خود فرد خیر می‌رساند و در مواردی لازم و در بسیاری موارد مستحب است که نیت « قربة الی الله» داشته باشیم، یعنی خیر رساندن به خود نیز می‌تواند «لِلّه» و «إلی الله» باشد؛ پس بنا بر مبانی ما، می‌تواند عملی اخلاقی باشد. از طرفی طبق آموزه‌های صریح و مکرر قرآن، هرکس به دیگران هم نیکی کند، در حقیقت دارد به خودش خیر می‌رساند. پس ما در خیر رساندن به دیگران نیز داریم به خودمان خیر می‌رسانیم و این اخلاقی است. به عبارتی طبق بینش الهی، اصولاً فداکاری محض و مطلق وجود ندارد؛ چون فداکاری واقعی خودش خیری بزرگ‌تر برای شخص فداکار است. این نگاه، قدرت انسان برای فداکاری را بیشتر می‌کند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هفتم (شب هشتم محرم - قسمت دوم): همچنین وقتی به خودمان خیر می‌رسانیم هم داریم به دیگران خیر می‌رسانیم. چون انسان کمال‌یافته، به میزانی که از کمال بهره دارد، واسطه و مجرای فیض و کمالی می‌شود که به سایر مخلوقات می‌رسد. لذا رأس عبادات که نماز است، به فرموده قرآن مانع نقص و شر می‌شود، که خود خیر است. حرکت به سمت کمال، مایه انتشار کمال است، تا جایی که «انسان کامل» واسطه تمام فیض وجود به عالم است که طبق روایات اگر در زمین نباشد، زمین اهلش را در خودش می‌بلعد و معدوم می‌شوند. و نیز طبق صریح آیات قرآن و روایات، انسان کمال‌یافته، خودش منشأ نعمات بهشتی و بلکه خودِ نعمات بهشتی می‌شود که باز چشمه خیر و کمال است. لذا انسان کامل که قرار است واسطه فیض باشد، باید دائما در مسیر کمال باشد و به خود خیر برساند تا بتواند به همه مخلوقات هم خیر برساند. پس اگر امام حسین(ع) شب عاشورا را مهلت می‌گیرد تا «نماز بخواند و ...» یا ظهر عاشورا در آن بحبوحه جنگ، نماز می‌خواند، آن هم اول وقت، آن هم جماعت (که کمال نماز است)، کاملا در راستای وظایف و نقش امامت است که همانا خیر رساندن به مخلوقات باشد. پس خیر رساندن به خود، خیر رساندن به دیگران است و خیر رساندن به دیگران، خیر رساندن به خود. این رابطه مستمرا ادامه دارد، چون خیر از سنخ وجود است و وجود زایش دارد. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند 《افسانه آیات شیطانی》 سلمان رشدی چه نوشت که باعث دستور امام خمینی (ره) برای مرگش شد؟! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اولین شهید راه قتل سلمان رشدی چه کسی بود؟ 🔹پس از صدور حکم ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ از سوی امام خمینی (ره) نخستین بار شهید مصطفی محمود مازح جوان لبنانی‌الاصل که تبعه فرانسه نیز بود در مردادماه سال ۱۳۶۸ برای اجرای حکم اعدام سلمان رشدی تلاش می‌کند. 🔹او با شناسایی هتل محل اقامت سلمان رشدی در لندن، قصد اقامت ۴ روزه در آن هتل می‌کند که در روز سوم پس از آن‌که از یک زن خدمتکار درباره رفت و آمدهای سلمان رشدی سوالاتی می‌کند، مورد سوءظن قرار می‌گیرد و نیروهای امنیتی انگلستان وارد هتل می‌شوند. 🔹شهید مصطفی مازح به دلیل انفجار زودهنگام بمب موفق به اجرای فرمان امام نشد، اما آغازگر حرکتی در جهت مبارزه همه جانبه مسلمانان جهان با توهین به اسلام و پیامبر عظیم‌الشان آن شد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
خلاق توحیدی، آداب عاشورایی سخنرانی محرم ۱۴۰۱ - هیأت جوانان عاشورایی - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه هشتم (شب تاسوعا - قسمت اول): در فلسفه اخلاق سه رویکرد عمده نسبت به نسبی بودن یا مطلق بودن عمل اخلاقی وجود دارد: در «نسبی‌گرایی» که خودش طیف وسیعی است، غالبا اخلاقی بودن یک عمل را به فرهنگ هر جامعه نسبت می‌دهند (نسبی‌گرایی فرهنگی) و در حد افراطی آن، اخلاقی بودن یک عمل را به نظر هر شخص نسبت می‌دهند (نسبی‌گرایی شخص‌گرایانه). «مطلق‌گرایی»، یک عمل اخلاقی را همیشه و همه جا اخلاقی می‌داند؛ که باز طیفی از شدت و ضعف دارد. «تکثرگرایی» ضمن پذیرش، درک و مدارا در برابر اختلاف فرهنگ‌ها و اشخاص، معتقد است برخی از اعمال اخلاقی نسبی هستند اما با شر واضح باید مبارزه کرد و ارزش‌های بنیادینی هم وجود دارد. در تمام این رویکردها، مسأله مبنای عمل اخلاقی اثرگذار است که در برخی بحث شده و در برخی نشده. در رویکرد سوم هم باید بحث شود که چه چیزی شر واضح است و کدام ارزش‌ها بنیادینند و بر چه مبنایی. در فلسفه اخلاق، در نقد هر کدام از رویکردها بحث‌های مفصلی انجام شده. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی سخنرانی محرم ۱۴۰۱ - هیأت جوانان عاشورایی - حجه الاسلام طبیب زاده 🔴 خلاصه جلسه هشتم (شب تاسوعا - قسمت دوم): بنا بر مبنای ما که عمل اخلاقی عملی لِلّه و إلی الله است، برای فهم نسبی بودن یا مطلق بودن اخلاق، می‌توانیم به فعل الله که جهان خلقت است رجوع کنیم. قرآن ما را دعوت به دینداری «مبتنی» بر نوع آفرینش می‌کند و همان‌جا بیان می‌کند که تبدیل و عوض شدنی در خلقت خداوند نیست. اما وقتی به طبیعت نگاه می‌کنیم، تغییراتی می‌بینیم که اگر دقت کنیم می‌بینیم خود این تغییرات نیز ثابتند. گو اینکه جریان ثابتی در عالم هستی وجود دارد که در دل خود تغییراتِ ثابتی را هم دارد. با این نگاه که فعل الله ثابت است و تغییراتی که در آن است بر پایه همان ثبات است، می‌گوییم عمل اخلاقی نیز که منطبق با فعل الله است، مبانی ثابتی دارد که خود این مبانی مشخص می‌کند که در کجاها عمل اخلاقی چه تغییراتی پیدا می‌کند. این همان روند است که در کشف حکم الله (اجتهاد فقهی) بر اساس قواعد ثابت، احکام متغیر را کشف می‌کنیم و احکام جزئی را بر اساس قواعد کلی تشخیص می‌دهیم. برای تشخیص اخلاقی بودن یک عمل، لازم است قواعد کلی و مبانی را بشناسیم، نسبت بین حکم الله و فعل الله را درک کنیم و امور ثابتِ دخیل در تعیین تغییرات را بدانیم تا بتوانیم در هر موقعیتی، عمل اخلاقی را پیدا کنیم. این امر، خودش نوعی اجتهاد است که ما برای فهم اخلاق و کشف عمل اخلاقی، به آن نیاز داریم. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قاتلان مکتب عاشورا در ایران امروز!!! 🔰 اینجا اورژانس بیمارستان خمینی شهر اصفهان در روز عاشوراست و اینها همان جماعت تهی مغز و منحرفی هستند که مکتب سراسر نور عاشورا و قیام کربلا را اینگونه دستمایه تخریب دشمنان امام حسین علیه السلام کرده اند. آن قدر قمه زده اند و خون بی ارزش خود را بر زمین ریخته اند که کادر درمان فرصت بخیه زدن کله های پوکشان را ندارد! کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze