السلام علیک یا صاحب الزمان
السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
♦️غزل دلتنگی:
برای دیدن رویـت کجا نظاره کنم
"دلم هوای تو کرده بگو چه چاره کنم"
الا نسیم سحرگه بگو به مولایم
دلی نماندہ مرا تا پُر از شراره کنم
زدم به دشت و به صحرا به هر سر راهی
که جست و جوی رخت را ز هر سواره کنم
کدام جمعه کنی رو به کعبه،ای مولا
که آسمان دلم را پر از ستاره کنم
مریض کوی تو هستم بیا طبیب دلم
درانتظار رخت لحظه ها شماره کنم
مگر به شهر مدینه سفرکنم مولا
کنار قبر نبی درد دل هماره کنم
برای صـوت اذانت موذّن زهـرا
تمام روی زمین را پُر از مِناره کنم
گدای سابقه دارم،به اِذن مادرتان
کدام روضهی جدّت، بگو اشاره کنم
یوسف حق پرست اشتهاردی(غریب)
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
▪️بفرمایید دو خط روضه
السلام علیک یا ابا عبدالله
شب جمعہ شد و روضه مراریخت بهم
فاطمه آمده و ڪرببلا ریخت بهم
واژهای نظم جهان رابه تلاطم انداخت
مادری گفت بُنَیّ همه جا ریخت بهم
#شب_زیارتی_ارباب
#حسین_غریب_مادر
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
#قسمت_دوم:👇👇👇
🔴امام صادق علیهالسلام فرمودند؛
«روزی که قائم ما(ع) ظهور کند، موهای پیشانی او (ابلیس) را میگیرد و گردنش را میزند».
در حدیث دیگری زمان مرگ او بین نفخه اول و دوم صور اسرافیل بیان شده است،[2] و در نقل دیگری، ابلیس در زمان رجعت و به دست پیامبر(ص) کشته می شود.[3] علامه مجلسی پس از نقل احادیث مختلف معتقد است شیطان تا پیش از قیامت وجود دارد و مرگ او در نفخ صور صورت می گیرد.[4]
علامه طباطبایی می گوید ملازمه ای بین تکلیف انسان و وجود شیطان برای اغواگری او وجود ندارد و ممکن است جامعه انسانی صالح شود و با وجود شیطان، مردم جز خدا کسی را نپرستند.
منابع:
[۲- مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۶۰، ص۲۴۴.] [۳- مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۶۰، ص۲۴۴.] [۴- مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۶۰، ص۲۴۴.] [۵- طباطبایی، المیزان، ۱۳۹۳ق، ج۱۲، ص۱۶۰]
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493
#قسمت_سوم:👇👇👇
🔴خداوند در همان گفت و گوی آغازین، جایگاه نهایی ابلیس و پیروانش را فرو افتادن در دوزخ خشم الهی اعلام فرمود: «قَالَ فَالحقُّ وَالحَقَّ أَقولُ لَاَملأنَّ جَهنّمَ مِنکَ و مِمَّن تَبِعَکَ مِنهُم أَجمعین» (ص،۸۴و ۸۵) و جهنّم را سزای آنان دانست: «قالَ اذهَبْ فمَن تَبِعکَ مِنهُم فَإِنَّ جَهنَّم جَزاؤُکُم جَزاءً مَوفوراً.» (اسراء،۶۳) براساس آیات قرآن، در روز حشر، پس از داوری خداوند، ابلیس[6] با اعلام بیزاری از پیروان خویش، مسؤولیت انحراف های آنان را بر عهده خود ایشان دانسته، می گوید: همانا خداوند به شما وعده داد وعده ای راست؛ ولی من به شما وعده دادم؛ پس تخلّف کردم. مرا بر شما تسلّطی نبود، جز آن که شما را خواندم و شما اجابت کردید؛ پس مرا سرزنش نکنید و به ملامت خویشتن بپردازید. اکنون من فریادرس شما نیستم و شما نیز نمی توانید فریادرس من باشید.«و قالَ الشَّیطَنُ لَمّا قُضِی الأَمرُ إِنَّ اللّهَ وَعَدکُم وَعدَالحَقِّ و وَعدتُّکُم فَأَخلَفتُکُم و مَا کَانَ لِی عَلیکُم مِن سُلطن إلاَّ أَن دَعوتُکُم فَاستَجبتُم لِی فَلاَتَلومونِی و لوموا أَنفسَکُم مَا أَنَا بِمُصرِخِکُم و مَا أَنتُم بِمُصرِخِی إِنِّی کَفرتُ بِمَا أَشرکتُمونِ مِن قَبلُ إِنَّ الظَّلِمینَ لَهُم عَذابٌ أَلیمٌ».[7] در پایان، همه آنان به فرجام خویش رسیده، به دوزخ افکنده می شوند:«فَکُبکِبوا فیهَا هُم وَالغَاوُونَ و جُنودُ إِبلیسَ أَجمَعونَ.»[8]
۶- طبرسی، مجمع البیان، ۱۴۰۶ق، ج۶، ص۴۷۸.] [۷- سوره ابراهیم، آیه ۲۲.] [۸- سوره شعراء،۹۴-۹۵.]
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/926220608C8974ab6493