eitaa logo
این عمّار
860 دنبال‌کننده
12هزار عکس
6.8هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 و سال نو را تبریک گفتند! آمریکا به ایران حمله نظامی می‌کند! تحریم سیاسی و حصر اقتصادی و... میکند! تهدید و ترور میکند! قطعنامه تصویب می‌کند! علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهد! آشوب و بی‌ثباتی و فتنه راه می‌اندازد! و ده‌ها دشمنی دیگر... چین و روسیه اما تقریبا هیچ یک از این دشمنی ها را با ایران ندارند! لکن آمریکا هر ساله با تبریک و سفره هفت‌سین در رها شده خودش را دوست و همراه جا میزند! و چین و روسیه را باجگیر و سوء‌استفاده گر از ایران معرفی میکند! ان شاء الله دولت در 1401 را به نفع مردم ایران مدیریت کند!
📍فوکویاما: وقایع اوکراین آینده تاریخ جهان را مشخص می کند! 🔸فرانسیس فوکویاما که بعد از فروپاشی شوروی در نظریه «پایان تاریخ» گفته بود که نظام لیبرال دموکراسی به صورت جریان غالب و مسلط درآمده در مصاحبه ای با سی ان ان درباره جریان تاریخ بعد از تحولات اوکراین اظهارنظر کرد. 🔹فوکویاما درباره اینکه جنگ اوکراین چه تبعاتی برای نظم جهانی خواهد داشت، گفت: «این که می گویم به صورت کلیشه درآمده است، اما ما در مسیری با دو جهت متفاوت قرار گرفته ایم.» 🔸او گفت: «اگر پوتین موفق بشود نظام مستقر در کی یف را ساقط کند و یک حکومت دست نشانده را در آنجا بر سر کار بیاورد و با هیچ پیامدی مواجه نشود ما به وضعیت قرن بیستم برمی گردیم که از زور نظامی برای تغییر جبری نظام کشورها استفاده می شد.» 🔹فوکویاما اضافه کرد: «از طرف دیگر، اگر او موفق نشود و تلفات تحمیل شده به ارتش او به گونه ای باشد که نتواند کار را پیش ببرد ممکن است مجبور شود به صورتی خفت آور عقب نشینی کند، چنین رویدادی همبستکی ائتلاف ناتو را نشان خواهد داد.» 🔸او اضافه کرد: این ممکن است بار دیگر روحیه ای جدید به فضای سال ۱۹۸۹ بدهد. متاسفانه در زمان حاضر مشخص نیست کدام یک از این دو سرنوشت در انتظار دنیاست.» 🔻پ ن: فرانسیس فوکویاما تئوریسین و فیلسوف آمریکایی، متخصص اقتصاد سیاسی، رئیس گروه توسعه اقتصادی بین المللی دانشگاه جان هاپکینز و نویسنده کتاب «پایان تاریخ و آخرین انسان» می باشد که به خاطر نظریه پردازی «پایان تاریخ» شهرت دارد. با این حال پس از مدتی فوکویاما صراحتا پیش بینی ۲۵ سال قبل خود از آینده جهان و پایان تاریخ را اشتباه خواند.
📍تاثیرات استراتژیک حملات جدید انصارالله به سعودی چیست؟ 🔸️ارتش و کمیته های مردمی یمن دیروز و امروز در سلسله عملیات های موشکی و پهپادی نقاط حساسی در جنوب ( تاسیسات نفتی استان جازان ، خمیس مشیط و ...) و غرب (پالایشگاه های جده و ینبع) عربستان را هدف قرار داد . 🔸️نکته مهم اینجاست که تصاویر منتشر شده نشان از اصابت دقیق و همچنین تخریب گسترده ناشی از برخورد پرتابه های یمنی حکایت دارد . 🔸️در خصوص حملات اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن چند نکته قابل ذکر است ؛ 1️⃣ تنوع اصابت ها و جغرافیای گسترده مناطق مورد حمله نشان از پیشرفت جدی نیروهای یمنی از لحاظ تکنولوژیکی دارد . 2️⃣ از چند روز دیگر جنگ یمن وارد سال هشتم خود می شود اما سعودی به هیچکدام از اهداف اعلامی خود نرسیده است؛ و بالعکس انصارالله یمن و ارتش این کشور ابتکار عمل را در جبهه های مختلف در دست دارند و بارها با عملیات های خود نقاط راهبردی در عمق کشور متجاوز را مورد اصابت موثر و موفق قرار داده اند. 🔸️بی شک در سالگرد حمله سعودی و امارات به یمن مردم و نخبگان این کشورها دستاوردهای آنان را پس از ۷ سال جنگ مورد مداقه قرار خواهند داد. امارات نتایجی هر چند حداقلی و موقت در جزیره سقطری ، استان های جنوبی همچون عدن و لحج ،ابین ، شبوه و جزیره پریم را به دست آورده ، اما سعودی هیچ محصولی را برای منافع ملی عربستانی ها دشت نکرده و همین امر تضعیف موقعیت محمد بن سلمان را در بین خانواده سلطنتی و افکار عمومی در پی داشته است و دور از ذهن نیست که آینده پادشاهی اش با موانع جدی روبرو گردد. 3️⃣ در طی حملات ۲ روز اخیر، ارتش یمن به عمد در حال هدف قرار دادن تاسیسات وابسته به آرامکو است تا اولا بر اقتصاد سعودی و مردم آن فشار وارد آورد و دوم این که بازار جهانی را در شرایط بسیار بغرنج کنونی که ناشی از جنگ اوکراین است ، در تنگنا قرار دهد تا جامعه بین المللی و خصوصا اروپایی ها ، فشارهای لازم را برای توقف حمله به یمن به بن سلمان وارد آورند. نکته مهم اینجاست که اگر در این روزها حمله ای مشابه سال ۲۰۱۹( به تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص ) انجام شود ، شرایط بازار نفت از کنترل غرب کاملا خارج خواهد شد و قیمت حامل های انرژی افسارگسیخته میشوند و بیشترین ضرر متوجه اروپایی میشود که دست و پای مردمش از اقدامات پوتین فعلا لرزان بوده و تحمل شوکی دیگر را ندارند. 4️⃣ حملات این روزها بر جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی به عنوان متحد اصلی و حامی دولت نجات ملی یمن در غرب آسیا تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت زیرا عقلای کشورها بر این نکته واقف می شوند که ریشه آرامش و حل بحران های غرب آسیا نه در تحریم ایران و متحدانش و نه در جنگ با آنهاست. 🔸️ بلکه پذیرفتن واقعیتی به نام محور مقاومت به رهبری ایران از لبنان تا یمن تنها چاره کار است . نباید فراموش کرد که جنبش هایی همچون حزب الله لبنان ، حشدالشعبی عراق ، انصارالله و .. به رهبر جمهوری اسلامی نگاهی اعتقادی و ایدئولوژیک دارند و بارها علنا آن را ابراز کرده اند و در نتیجه همگان به ناچار ملتفت می گردند که راه حل چالش ها و شکاف های موجود از توصیه های رهبر عالی جمهوری اسلامی می گذرد.
18.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍جنگ روسیه و باعث شد عجیب‌ترین تحریم‌هایی که فکرش رو هم نمی‌کردیم ببینیم. از ممنوعیت داستایوفسکی تا اتحادیه گربه‌ها
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تحلیل حمله موشکی به مقرجاسوسی اسرائیل☝️ اطلاعات جالبی درباره زوایای ناگفته حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل ارائه میدهد.
🇮🇷 ❌ حافظه کوتاه اصلاح طلبان به روایت تصویر‼️ 🍃🌹🍃 | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | تولدت مبارک سردار دلها 🍃🌹🍃 🌺 امروز اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱ است و زادروز تولد ، سرداری که ناجوانمردانه در عملیات بزدلانه ارتش تروریستی ایالات متحده آمریکا، به درجه رفیع شهادت رسید. | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
🔴امشب در پیام سال جدید ، مقام معظم رهبری در دو جا از دولت آیت الله رئیسی تقدیر کردند ؛ ۱- یکی بعد از موضوع انتخابات که فرمودند : «آن‌طوری که قرائن نشان میدهد، دولتی مردمی و علاقه‌مند به حرکتها و هدفهای مردمی و دارای ریل جداگانه‌ای غیر از دولت محترم قبلی در حال حرکت هستند و امیدهایی را در مردم زنده کرده‌اند بحمدالله» ۲- بعد از بیان شعار سال و لزوم پیگیری عملی شعار میفرمایند : «البته این دولت با وضعی که من مشاهده میکنم، با تحرّکی که رئیس‌جمهور محترم و همکاران ایشان دارند، ان‌شاءالله پیشرفت خواهد کرد. یعنی این شعار روی زمین نخواهد ماند به توفیق الهی.» "الحمدلله رب العالمین" با آرزوی موفقیت برای
📍عربستان به خاک سیاه نشست!/تعلیق فعالیت شرکت‌های خارجی در عربستان 🔸مجتهد مخالف سرشناس رژیم آل سعود در توییتی نوشت: شرکت های خارجی در از ترس حملات قریب الوقوع فعالیت خود را به حال تعلیق درآورده اند. برخی از شرکت های اروپایی مراکز شرکت های خود را در تاسیسات اقتصادی عربستان تخلیه کردند. این اقدام چند ساعت پس از حمله به پالایشگاه شرکت آرامکو و مراکز حیاتی آن صورت گرفت. 🔹طبق بیانیه دیشب سرتیپ یحیی سریع ، اهداف مورد هدف قرار گرفته در حمله عصر دیروز ، تاسیسات نفتی آرامکو در جده و دیگر اهداف حیاتی در جیزان بوده است. در این حمله از موشک‌های بالستیک و موشک های کروز از نوع «قدس۲» استفاده شده است.
💢 زلنسکی: اگر با پوتین مذاکره نکنیم وارد جنگ جهانی سوم می‌شویم رئیس جمهوری اوکراین: 🔹 آماده مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هستم. 🔹 اگر یک درصد شانس هم برای پایان دادن به این جنگ وجود داشته باشد، به اعتقاد من باید این کار را انجام دهیم و فرصت را مغتنم بشماریم. 🔹 معتقدم که باید از هر فرمت و هر فرصتی استفاده کرد تا امکان مذاکره و گفتگو با پوتین وجود داشته باشد. اما اگر این تلاش‌ها به شکست بیانجامد، به منزله ورود به جنگ جهانی سوم خواهد بود.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران . ۱۴۰۱/۱/۱ 💻 @Khamenei_ir
نامزد کنگره آمریکا: ترور قاسم سلیمانی جنایت جنگی بود 🔹ام‌یانگ نامزد کنتاکی در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره: ترامپ جنایتکار جنگی بود و هست. او علیه یمن، ایران و عراق تجاوز بین‌المللی انجام داد. قتل قاسم سلیمانی، یک جنایت جنگی شنیع بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمهوری اسلامی - ۲ / جهش علمی خیره‌کننده پس از انقلاب 🔴 منبر اینترنتی 🔵 دکتر محمد لطفی‌زاده
⚫️ تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین ری شهری ◾️حضرت آیت اله خامنه ای با صدور پیامی رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری را تسلیت گفتند.
🔴سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: ⏪ ۸۵ درصد شبکه‌های اجتماعی کشور تحت اشغال شبکه‌های خارجی است؛ اثر آن، هدایت افکار عمومی علیه دولت و حکومت است 🔹 فضای مجازی و سایبری یک فرصت برای داشتن آینده شغلی خوب است و به همین دلیل بر این باوریم که این فضا باید کاملا امن، قانونمند و ضابطه‌مند باشد. 🔹 ۸۵ درصد شبکه‌های اجتماعی کشور تحت اشغال شبکه‌های خارجی هستند که فعالان آن ایرانی اند و اثر آن تولید و هدایت افکار عمومی علیه دولت و حکومت است. #⃣
💢گفت‌وگوی تلفنی وزیر امورخارجه کشورمان با همتای عراقی امیر عبداللهیان: 🔹ما به مرحله نهایی توافق نزدیک هستیم. در اندک موضوعات بسیار مهم باقیمانده، ابتکاراتی را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به آمریکا ارائه کرده ایم. 🔹اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد. 🔹ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و‌ پایدار مصمم هستیم. دکتر باقری با مورا در تماس مستقیم و‌ مستمر می باشد.
💢 واللا نیوز: به گفته منابع نیروهای دفاعی اسرائیل، چندین هشدار اطلاعاتی، حاکی از قصد ایران برای انجام حملات هوایی، دریایی و زمینی است.
🔥قرن امام خامنه‌ای 🔻بسیاری از اندیشمندان دنیا، به درستی، قرن چهاردهم را نام نهادند... چون او معمار عظیم ترین انقلابی بود که جهت تاریخ را تغییر داد... 🔻قرن پانزدهم قرن امام خامنه‌ای نامیده خواهد شد... 🔻مردی که هفتاد سال، مجاهدانه برای اسلام و ایران جان و‌ آبروی خود را فدا کرد... 🔻رهبری که ایران را از میان سهمناک ترین دشمنی ها و طوفان های دهه های پایانی قرن چهاردهم، در اوج اقتدار وارد قرن پانزدهم کرد... 🔻امروز او در اندیشه ماموریت نهایی خود است... یعنی آماده سازی یک جهان پر از ظلم و آشوب به سمت آرامش و زیبایی آخرین ذخیره الهی ... پ.ن: آغاز سال ۱۴۰۱ و سده پانزدهم هجری مبارک
📍استراتژی روسیه در اوکراین 🔹بر خلاف برخی تحلیل‌ها که اقدام ویژه نظامی روسیه در اکراین را اشتباه محاسباتی و محکوم به شکست می‌دانند؛ به نظر می‌رسد کرملین با محاسبات صحیح، استراتژی خود را برگزیده و آن را عملیاتی می‌کند. 🔹مقامات کرملین با شناخت و محاسبات دقیق از رفتار آمریکا و اعضای ناتو در برابر اقدام ویژه نظامی علیه اوکراین که شامل انزوا، تحریم و فشار در مقابله با مسکو خواهد بود؛ استراتژی جنگ ترکیبی را برگزیدند. در چارچوب این استراتژی، عملیات ویژه نظامی در اوکراین، تنها یکی از عرصه‌های نبرد ترکیبی است. به عبارت دیگر در استراتژی جنگ ترکیبی روس‌ها علیه ناتو، صحنه و جغرافیای نبرد، فراتر از اوکراین در نظر گرفته‌ شده و کرملین عملا سعی دارد با جنگ اقتصادی، تهاجم اطلاعاتی، نبرد دیپلماتیک و جنگ سیاسی، اجتماعی، محیط و جغرافیای ناتو را متاثر از جنگ ترکیبی سازد. 🔹با تفاسیر به نظر می‌رسد روس‌ها به دنبال تفوفق کامل نظامی زود هنگام در نیستند و بیشتر مترصد اثر بخشی جنگ ترکیبی در سایر موضوعات علیه ناتو هستند. در این راستا مسکو بیش از همه، فراگیری بحران اقتصادی در غرب و وقوع شورش‌های اجتماعی و همچنین تغییرات سیاسی در قلمرو ناتو را به انتظار نشسته است.
🇮🇷 📝 | فلسفه‌ی تکرارها 🍃🌹🍃 🔻 تکرارِ شعار سال با محوریتِ اقتصاد و مولفه‌هایِ "اقتصادِ مقاومتی" از اصلاح الگوی مصرف و نوآوری تا همت و کارِ مضاعف و در نهایت تکرار شعارها با محوریت تولید در ابعاد مختلفِ آن؛ در حقیقت در بردارنده‌ی دو نکته‌ی مهم و دقیق است: 🔹 نکته‌ی اول؛ کشور ما، ایرانِ اسلامی در بعدِ ظرفیت‌ها، منابع و دارایی‌ها، سرشار از داشته‌های خام، خفته و دست نخورده‌ایست که زمینه‌ی لازم برای جهش اقتصادی را فراهم نموده است؛ در صدر این دارایی‌ها، انبوهِ سرمایه‌ی انسانیِ دانا و اهل‌ِ دانش، خلاق و پر انگیزه‌ایست که مترصدِ ایجادِ سهولت در ورود به عرصه‌ی مهم و راهبردی تولید و به نوعی روان‌سازیِ مجوزها و سازوکارها در کنار در اختیار گذاشتن سرمایه‌ی لازم برای رونق تولیداتِ دانش بنیان است. 🔸 قابل ذکر است؛ تولید دانش بنیان تولیدی مستقل و پایدار با تکیه بر دانش و فناوریِ داخلی است که در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها قابل اتکاست. 🔹نکته‌ی دوم آنکه؛ تجاربِ جوانان این کشور در تولیدِ مستقل و ملی از واکسن تا موشکِ نقطه زن و وجود هزاران شرکت دانش بنیان که نیاز به تقویت و حمایت در جهت گسترش بیشتر دارد؛ نشانه ای عینی و واضح از توانایی جوانان مومن، جهادی و انقلابی این مرز و بوم دارد. 🔺 تکرار این دارایی‌ها، توانایی‌ها و پیشرفتِ خیره‌کننده در نهضتِ تولید علم و فناوری در حقیقت اثبات چند باره‌ی این گزاره‌ی دقیق و مستند بر تجربه‌است که "داریم"،" می‌توانیم" و "می‌شود"... ان شاءالله | |
🇮🇷 🖼 | جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا درباره 🍃🌹🍃 🔻 پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا خبر داده کمیته روابط خارجی سنا درصدد است امشب به ریاست «باب منندز» جلسه‌ای را درباره روند مذاکرات وین برگزار کند. 🔹«راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و «برت مک‌گورک»، «هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا» نیز قصد دارند در این جلسه غیرعلنی در خصوص ایران گزارش ارائه دهند. 🔺 ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که «واشنگتن آماده تصمیم‌های سخت برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به محدوده‌های تعیین شده در توافق برجام است.» | |
👆⬅️ این پیام‌تون خیلی تلخه. غرض اصلی از اینه که از تحت سیطره و حاکمیت استکبار در فضای مجازی در بیایم. گاهی احساس می‌کنم چون منافع جدی در 🇺🇸اینستاگرام دارید حاضر به شنیدن این حرف‌ها نیستید. ان‌شاءالله که این‌طور نباشد. توصیه می‌کنم به شما که از نیروهای انقلاب هستید، مدتی به‌لحاظ فکری فارغ از منافع‌تون شوید و به سنت انسان‌های الهی مثل علامه حلی که وقتی می‌خواست در مسئله طهارت آب چاه (نزح بئر) نظر بدهد، چاه منزل خود را پر کرد، شما هم دل چاه منافع‌تون رو پر کنید و فارغ از جنجال‌های رسانه‌ای، طرح را ببینید. آیا فضای مجازی نیاز به ساماندهی ندارد؟ آیا نباید انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی به استقلال برسد؟ تا کی باید تحت سیطره حاکمیت غربی باشیم و آن‌ها افکار ما را مدیریت کنند؟ مدیریتی که حتی نیروهای انقلابی مثل شما مجبور می‌شوند از ارزش‌های اصیل‌شان دست بکشند و بصورت حداقلی و در راستای پروتکل‌های آن‌ها حرکت کنند! آیا این مخالف عزت و غیرت ما نیست که اسطوره‌های‌مان را حذف کنند، به آن‌ها توهین کنند، مسئولین ما را حذف کنند، صفحات رهبر عزیزمان را حذف کنند و سکوت کنیم و نتوانیم مثل خیلی کشورهای دیگر به آن‌ها اعتراض کنیم!؟ امیرالمومنین به ما یاد دادند که کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا خواهش می‌کنم یک‌بار به این موضوع فارغ از هو و جنجال‌های رسانه‌ای فکر کنید. به‌نظرم همین فکرها بود که یک زمانی انسان‌های آزاده‌ای مثل امام خمینی را برآن داشت که اسیر هیمنه استکبار نشوند و قیام لله کنند. قل انما اعظکم بواحده أن تقوموا لله مثنی و فردی قم ثم تتفکرا