eitaa logo
این عمّار
834 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1.72M
📢| جنگ ترکیبی علل و وظایف 🍃🌹🍃 🎙سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین هادی ابراهیمی |
📍هندسه و نظم جدید جهانی 🔹آیا جنگ اوکراین و پیروزی‌های مقاومت در منطقه به عنوان دو پیشران، تغییر در هندسه و نظم جهانی را پُرشتاب می‌سازد؟ چه تصویری از هندسه و نظم جهانی می‌توان ترسیم کرد؟ 🔹رهبر معظم انقلاب در ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ فرمودند: «وضعیتی که امروز در دنیا است یک وضعیت تحول است. اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل جدید و هندسه جدید است.» در ادامه رهبر انقلاب به چهار نشانه برای تغییر در هندسه جهانی، شامل بیداری اسلامی، شکست برنامه آمریکا برای تسلط بر منطقه غرب آسیا، آینده مبهم اتحادیه اروپا و افول وجهه‌ی آمریکا، اشاره فرمودند. چهار نشانه مورد اشاره رهبر انقلاب را باید به مثابه چهار روند در نظر بگیریم و سیر آنها را بعد از جنگ اوکراین و پیروزی‌های مقاومت در منطقه به عنوان دو پیشران، بررسی کنیم. قطعا روند هویت خواهی دینی و اتکای به اسلام فزآینده شده است و تبلور آن را در گسترش بیداری اسلامی و موفقیت‌های محور مقاومت (به ویژه در یمن و فلسطین) در منطقه به وضوح می‌توان مشاهده کرد. برنامه ریزی سه لایه‌ی آمریکا شامل طرح خاورمیانه بزگ، خاورمیانه جدید و جنگ نیابتی برای تسلط بر منطقه غرب آسیا کاملا شکست خورده است و آمریکا در آستانه‌ی اخراج از منطقه قرار گرفته است. جنگ اوکراین مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای اروپا ایجاد خواهد کرد و این اتحادیه را در معرض درون گرایی فروملی و فروپاشی قرار خواهد داد. درباره روند چهارم، افول وجهه‌ی جهانی امریکا کاملا پُرشتاب و مشهود شده است. از یک سو متحدان آمریکا به این کشور بی‌اعتماد شده‌اند و از سویی ایالات متحده توانایی مدیریت بر پرونده‌های بزرگ را از دست داده است. 🔹با این شرایط جهان به مرحله خروج از پیچ تغییر در هندسه و نظم جهانی رسیده است. جهان در حال تبدیل شدن به شرق و غرب است و شرق مبداء همه تحولات خواهد شد. قدرت‌های جدید جهانی از شرق ظهور می‌کنند. از منظر سنن و قواعد الهی نیز این تغییر، محتوم به نظر می‌رسد ان‌شاءالله./رضا سراج
هدایت شده از بیداری ملت
تحدیر(تندخوانی)جزء۱۳قرآن‌کریم - <unknown>.mp3
3.89M
تندخوانی جزء سبزدهم قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی. • @bidariymelat
📍این قدر با تمسک به اسم امام، امام را نکوبید! امامی که از جریانات خبر ندارد به درد رهبری نمی‌خورد! شما می‌خواهید اعتبار حرف رهبر را از بین ببرید! ♨️ سخنرانی طوفانی آیت‌الله خامنه‌ای در حضور امام خمینی و رسوا کردن کسانی که تهمت شدن به رهبری می‌زنند! 🔹(استکبار) دشمن اصلی [خود] را -یعنی شخص امام را- مستقیماً هدف قرار میدهد امّا همکاران و هم‌پیمانان آنها در داخل جرئت نمیکنند؛ از احساسات مردم، از عواطف مردم، از انگیزه‌های مردم، از اخلاص و عشق و شور و ایمان مردم میترسند و شخص امام را مورد هدف قرار نمیدهند، امّا ارگان‌های وابسته‌ی به امام را چرا! بتدریج شروع کردند، اوّل کمیته‌ها را کوبیدند، پاسداران را کوبیدند، تدریجاً بالاتر آمدند و ارگان‌های دیگر را کوبیدند؛ مجلس خبرگان را کوبیدند، شورای انقلاب را کوبیدند. تمام حرفهایی که میخواهند به امام بزنند، همه‌ی گله‌مندی‌هایی که از شخص امام و از خطّ امام و از انقلاب اسلامی دارند، این را به حساب ارگان‌های وابسته به این انقلاب میگذارند!!!... 🔹 این‌قدر انقلاب را نکوبید؛ این‌قدر این رهبر را در زیر نامش نکوبید؛ این‌قدر نگویید رهبر را ایزوله کردند؛ من آماده‌ام که این سخن در همین مجلس تخطئه بشود، من آماده‌ام که هرکس که میتواند ثابت کند که دُور امام یک جدار درست کرده‌اند، بیاید در این مجلس، من در حضور امام دارم میگویم، او هم در حضور امام بگوید و تخطئه کند حرف مرا! 🔹 یک ماه و نیم قبل برادران و خواهران مسلمانی خدمت امام رسیدند، دلسوزانه و دردمندانه به امام عرض کردند «آقا نمیگذارند خبرها و گزارشها به شما برسد؛ خوب است شما تهران تشریف بیاورید»؛ تلویزیون همه‌ی اینها را پخش کرد، جواب امام را پخش کرد. امام در جواب فرمودند «بنده از همه‌ی خبرها با اطّلاعم. نخیر، راهِ خبرها به من گرفته نمیشود. این سخن امام است. ❗️ این‌قدر زیر نام امام، با تمسّک به اسم امام، علیه امام حرف نزنید! آن رهبری که از قضایا خبر ندارد رهبری‌اش ندارد. اگر امام نمیداند در کردستان چه میگذرد، در خراسان چه میگذرد، در تهران چه میگذرد، در متن اجتماع چه میگذرد، فرمان او برای مردم قابل تمسّک نیست؛ شما این را میخواهید ثابت کنید، شما دلتان برای امام نسوخته! شما میخواهید ثابت کنید که فرمان امام ندارد؛ رویتان نمیشود این حرف را بزنید از این راه فریب و ظاهرپسند وارد میشوید و میگویید: امام را ایزوله کرده‌اند. نخیر امام را ایزوله نکرده‌اند و به شما هم اجازه نمیدهند که امام را ایزوله کنید؛ شما از روز اوّل میخواستید امام را ایزوله کنید و اجازه به شما داده نشد؛ باز هم داده نخواهد شد. 📆 ۵۸/۷/۳۰ ✅ نکته؛ اگر می خواهید زودتر از مردم زمان خود نفوذی ها را بشناسید، کافی است نگاه کنید ببینید در ماجرای واکسن کدام افراد و کانال ها صبح تا شب به امام جامعه تهمت کانالیزه شدن میزدند. 📌حواسمان باشد در سپاه یزید سینه نزنیم
🔺زلنسکی خطاب به اروپاییها: پول نفت و گاز روسیه با خون مردم اوکراین پرداخت میشود.... ➕ ایشان هم متوجه شد که غرب هم خر را میخواهد و هم خرما را، هم میخواهد نفت و گاز روسیه را بخرد، هم اوکراین پیروز جنگ شود؛ اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام با ما نیز چنین کرد، مخالف خروج آمریکا بود اما خود اجرا نکرد! ✍عبدالله گنجی
🌎⁉️چرا مذاکرات هسته‌ای به تعویق افتاد؟ 📝 سیامک باقری ⚛ از آغاز مذاکرات هسته ای تا به امروز ، تاکنون چندین بار مذاکرات متوقف شد. هر بار هم به خاطر بهانه‌سازی‌های طرف غربی. جریان غربگرای داخلی هم تقریباً به همان سبک و سیاق به جای متهم کردن آمریکا، دولت و تیم هسته‌ای ایران را آماج نقد و مقصر و عامل توقف معرفی کردند. ✅واکاوی لایه‌های بهانه‌سازی‌های آمریکا این حقیقت را بیان می‌کند که: 1⃣ _ اولاً، آنها به دنبال این هستند که رفع تحریم‌ها به‌گونه‌ای نباشد که به عادی‌سازی تجارت با ایران و انتفاع اقتصادی کامل ایران منجر ‌شود. 2⃣ _ثانیاً، تضمین‌هایی معتبر نیز داده نشود که دست آنها را در آینده ببندد. ✅ در هر صورت، بهانه‌سازی آمریکایی‌ها از طریق ایجاد وقفه در مذاکرات بدین معنا نیست که آنها نیازی به برجام ندارند و اگر ایران کوتاه نیاید، برجام از اساس نابود خواهد شد بلکه آنها تلاش دارند از طریق بهانه‌تراشی و رفتارهای زیگزاگی و با تحریک افکار عمومی، فضا را به‌گونه‌ای سازمان دهند که با فشار بر مذاکره‌کنندگان، آنها را مجبور به تصمیم‌گیری در چارچوب مؤلفه‌های مورد نظر واشنگتن کنند یا توافقی را رقم بزنند که با ایجاد انتفاع اقتصادی برای ایران امکان مانور با سلاح تحریم از واشنگتن سلب نشود. ✅دو عامل می‌تواند بازی‌های فریب آمریکا را بی‌تأثیر کند: 👈 الف‌ـ فهم دقیق از نیاز ضروری آمریکا به برجام و اینکه شرایط زمانی به نفع آنها نیست. 👈 ب‌ـ باور به این حقیقت که جمهوری اسلامی می‌تواند از طریق خنثی‌سازی تحریم‌ها، بهبودی نسبی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کند.
🌎 وزارت دفاع چین: ارتش چین اقدام قاطعانه ای علیه مداخلات خارجی و تلاش برای جدایی تایوان انجام خواهد داد. وزارت دفاع چین به سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان اعتراض کرد و گقت بنیان سیاسی روابط چین و آمریکا را تضعیف می کند. وزارت امور خارجه چین هم گفته ایالات متحده باید فورا تمام مراوادت رسمی با تایوان را متوقف کند.
⚠️ بحران در کمین ترکیه از مجرای پروژه گپ (GAP) و کاهش شدید آب دجله، فرات و کارون، تغییر جغرافیای سیاسی و تجزیه ایران و عراق را دنبال می‌کند. تبعات بحران کم آبی در خوزستان را در تجزیه طلبی استان‌های مرزی و خصوصا آذری زبان خواهیم دید. وقتی تجزیه‌طلبان استان خوزستان به عنوان مقصد اول قاچاق سلاح، با فتنه‌انگیزی عربستان و اسرائیل سر به عصیان بگذارند و تمام توان امنیتی نظام را به خود معطوف نمایند، عملیات تجزیه طلبانه شمال غرب کشور نیز آغاز خواهد شد؛ خصوصا که بسترهای آن را روحانی سالهاست با کمبود و گرانی و انباشت نارضایتی فراهم آورده. هنوز در ابتدای بهار هستیم و طوفان ریزگرد و چالش آب در خوزستان به خبر اول کشور تبدیل شده؛ ادامه وضعیت در گرما و خشکی تابستان نیازی به تشریح ندارد! قبل از تعمیق خطر برای دفع آن باید تدبیر کرد. رگ حیات یک ملت دست اردوغان است که فکرهای خبیثی هم راجع به استان‌های شمالغرب ایران دارد. با توجه به قرارگیری سدها در مناطق کردنشین ترکیه، شاید تقویت و تجهیز گروه‌های کرد به سلاح‌های سنگین و «سنگرشکن» یک راهکار باشد!
♦️ انطباق اقتصاد روسیه با تحریم‌ها 🔹 مرکز امنیت نوین آمریکا در یادداشتی به ارزیابی مواجهه روسیه با تحریم‌های غرب پرداخته است. نویسنده افزایش ارزش روبل، تداوم فروش نفت، پرداخت بدهی‌های بانکی و کاهش نرخ بهره را نشانه‌هایی قلمداد کرده که روسیه توانسته فعلاً فشار تحریم‌ها را تا حدی خنثی کند. 🔸 طبق این یادداشت، خنثی‌سازی فشار تحریم تا حدی بازتاب مهارت تکنوکراتیک این تحریم‌ها توسط مقامات مسئول سیاست‌های اقتصادی روسیه و حفظ درآمدهای انرژی به عنوان مهم‌ترین منبع درآمد روسیه است. مسکو در این زمینه از تجاربی که دیگر کشورها در این خصوص داشته‌اند درس گرفته است. 🔸 انطباق با تحریم‌ها به معنای رفاه اقتصادی نیست. هم‌چنین نمی‌توان گفت آمریکا و اروپا در نبرد اقتصادی با روسیه شکست خورده‌اند. ولی می‌توان گفت آن‌ها فعلاً نمی‌توانند روی تأثیر این فشارها حساب باز کنند. زیرا تحمیل هزینه‌های اقتصادی بر روسیه یک درگیری طولانی‌مدت با هدف کاهش ظرفیت این کشور برای ادامه حضور در نبرد اوکراین است. 🔸 نویسنده بیان داشته که روسیه چه در میدان نبرد و چه در خارج از آن، لزوماً از رویکرد کلاسیک هزینه‌فایده پیروی نکرده است. زیرا اهمیت اهداف نظامی در اوکراین برای مسکو بالاتر از آن است که با انگیزه کاهش فشارهای اقتصادی، آن را کنار بگذارد. ✅ تحریم مسکو به دلیل اینکه جایگزینی نیاز کشورهای اروپا به نفت و گاز روسیه به سرعت امکان‌پذیر نیست، نتوانسته اهداف سیاسی و امنیتی مد نظر آمریکا و اتحادیه اروپا را تأمین کند. تنظیم این فشارها به نحوی که کمترین مشکل برای مشتریان سنتی و همیشگی روسیه رخ دهد، مهم‌ترین مسأله کنونی غرب است.
📍فرمول نجات روبل/چرا تحریم سیستم مالی روسیه بسیار سخت است؟ 🔹وابستگی سنگین انرژی اروپا به روسیه هرگونه اختلال در سیستم مالی و بانکی روسیه را بسیار پرهزینه کرده است. 🔸همچنین بخش قابل‌توجهی از درآمدهای بانک‌های اروپایی مثل بانک raiffeisen اتریش تا ۳۵ درصد وابسته به تجارت با است. 🔹روسیه با استحکام داخلی خود مبتنی‌بر «کمیت و کیفیت ذخائر ارزی؛ نسبت پایین بدهی به GDP؛ سهم بزرگ در تامین انرژی و فلزات گرانقیمت» عملا پیشران‌های رکود به‌ویژه در صنایع انرژی‌بر و کشاورزی، تورم و حتی نارضایتی‌های سنگین اجتماعی اروپا و آمریکا را می‌تواند فراهم کند.
سپاه: یاری بخشی به ملت فلسطین را ادامه می‌دهیم بیانیه سپاه پاسداران: 🔹اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی بیانگر وحشت صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه نوین و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مقاومت ضدصهیونیستی است. 🔹سپاه به‌عنوان یکی از حامیان اصلی و راهبردی انتفاضه فلسطین، اراده همه مجاهدان طریق القدس را می‌ستاید و در حمایت از آنان دریغ نکرده و به فضل الهی همراه با سایر حامیان شجاع و غیرتمند ملت فلسطین یاری بخشی به مقاومت و ملت مظلوم فلسطین را تداوم بخشیده و اجازه نخواهد داد آمال و آرزوهای نظام سلطه و صهیونیسم برای خروج مسئله فلسطین از اولویت جهان اسلام محقق و غده سرطانی اسرائیل همچنان بر جغرافیای اسلام و پیکره امت اسلامی تحمیل گردد.
🌎🔹 رئیس‌جمهور خبر داد کاهش‌13 درصدی نرخ تورم طی 8 ماه 🔸 آیت‌الله رئیسی دستور مهار اسب سرکش تورم را برنامه اصلی معیشتی دولت در ۸ ماه گذشته عنوان کرد و گفت: اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر روز پنجشنبه در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان کشورمان، آثار غنی هنری در سراسر کشور را نشانگر تمدن بزرگ ایرانی- اسلامی دانست و اظهار داشت: این آثار هنری تمدن‌ساز، جلوه‌هایی از خلاقیت، نوآوری و ‌اندیشه مردان و زنانی است که در طول تاریخ در این سرزمین زیسته‌اند و امروز وظیفه داریم آنها را به بهترین شکل به نسل‌های آینده معرفی کنیم. وی گفت: هنر می‌تواند بهترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصرها منتقل کند و با هنر می‌توان در بسیاری از موضوعات به فهم مشترک رسید. رئیسی حمایت عادلانه در حوزه هنر را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات، ظرفیت‌ها و امکانات به بخش هنر باید متناسب با اهمیت این عرصه باشد. رئیس‌جمهور ضرورت توجه به امورات پیشکسوتان عرصه هنر را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشکسوتان چراغ راه هستند و همواره باید مورد حمایت قرار بگیرند، در عین حال لازم است به جوانان هم میدان داده شود تا در کنار پیشکسوتان روند رشد و بالندگی را سپری کنند. رئیسی در ادامه پیشنهاد مطرح شده درخصوص توجه به اصل ۴۴ و تقویت بخش خصوصی در بخش هنر را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اهتمام دولت بر این موضوع گفت: اعتقاد عمیق داریم که اقتصاد هنر باید به بخش خصوصی واگذار شود. دولت در این عرصه نقش هدایت، نظارت و حمایت را بر عهده‌ دارد تا این موضوع به نتیجه مطلوب برسد. علت گرانی تورم بالای 40 درصد در چهار سال گذشته رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با ایرنا درخصوص علت گرانی‌ها با بیان اینکه چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانی‌هاست، گفت: نرخ رشد تورم مهار شده و در ماه‌های آتی کمتر و کمتر خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد از تورم ساختاری موجود برای تأمین اغراض شخصی یا گروهی سوءاستفاده کند، افزود: دولت هم سیاست‌های پولی مالی را اصلاح، و هم با گران‌فروشی مبارزه می‌کند. رئیس‌جمهور، دستور مهار اسب سرکش تورم را برنامه اصلی معیشتی دولت در ۸ ماه گذشته عنوان کرد و ادامه داد: چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشدهای اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر، به قدرت خرید مردم به ویژه قشرهای ضعیف آسیب‌های جدی زده است؛ بنابراین فوری‌ترین دستور کار دولت به جلوگیری از سیل تورم و تلاش برای بهبود قدرت خرید خانوار اختصاص پیدا کرد...
🇮🇷 📝(۱۸۸) 🔻 خبر: این روزها برخی جریانات که خود جزئی از بانیان وضع موجود هستند و حتی زمانی گرای تحریم ملت ایران را به اوباما دادند و ننگ قراردادهایی همچون «استات اویل» و «پژو» بر دامن آن‌هاست، طلبکارانه به میدان آمده‌اند و با اتکا به تورم موجود، بر طبل ناامیدسازی مردم از آینده می‌کوبند. 🍃🌹🍃 🔸 پیرامون علل نابسامانی های اخیر بازار و برخی گرانی چند نکته را می توان مد نظر داشت: 1⃣ نکته اول اینکه؛ دور از انصاف است که همه چالش‌های اقتصادی یک دهه گذشته را گردن دولت سیزدهم بگذاریم و هم‌زمان انتظار داشته باشیم که ظرف شش ماه یا یک سال همه این مشکلات را مرتفع کند. در ماه‌های گذشته، دولت با بودجه‌ای اقتصاد را مدیریت کرده که دخل‌وخرج آن بر اساس منویات دولت سابق طرح‌ریزی شده است. 2⃣ مهار و کاهش تورم مستلزم اتخاذ برخی سیاست‌های پولی و مالی در یک دوره زمانی است تا درنهایت بتوان اثر این اقدامات را بر نماگرهای اقتصادی مشاهده کرد. بااین‌حال، طی ماه‌های گذشته، رشد فزاینده شاخص‌هایی مثل نقدینگی، پایه پولی، استقراض از بانک مرکزی و ... توسط دولت رئیسی کنترل شده است و قاعدتاً مشاهده اثر آن بر تورم، نیازمند گذشت زمان است. 3⃣ برخی از گرانی بصورت جهانی و متاثر از برخی تحولات بین المللی مانند جنگ اوکراین است که باید در تحلیل لحاظ شود. 4⃣ بخشی از مشکلات اقتصادی بالاخص در حوزه بازار متأثر از ضعف در سیستم نظارت و کنترل است و تردیدی نیست که باید دولت در این بخش بیشتر متمرکز شود. 5⃣ برخی نیز با تمرکز بر درآمدهای نفتی، بیان می‌دارند که چرا این درآمدها وارد سفره مردم نشده است. این در حالی است که این منابع باید صرف بدهی‌های ارزی دولت و توسعه پروژه‌های سرمایه‌ای شود، نه اینکه به ریال تبدیل شده و به جیب مردم واریز گردد و درنهایت نیز با تشدید تورم، دودش به چشم همین مردم رود. 🔺 نکته پایانی: در شرایط فعلی باید محدودیت‌های دولت سیزدهم را در نظر گرفت و برای قضاوت صحیح از عملکرد دولت، مهلت و زمان کافی داد تا برنامه‌هایش را عملیاتی سازد. ✍علی محمدی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
✳️ سیره سیاسی امام حسن (ع)،سرداری شجاع و سیاستمدار ♦️«امام حسن مجتبی(ع)»در جنگ های مختلف مبارزات شجاعانه‌ای داشتند، اما شاید بزرگ‌ترین و بالاترین شجاعت ایشان این بود که برای دفاع از حریم اسلام و باقی ماندن اسلام حاضر شدند ناسزای اطرافیان را به جان بخرند، اما در صحنه سیاست،کیاست به خرج بدهند. ایشان زمانی که به معاویه اعلام جنگ کردند، سپاهی چهار هزار نفره را در نخیله(اردوگاه) آماده کردند،ولی معاویه مکر کرد و آن چهار هزار نفر را از امام دور کرد و به سمت خود کشاند. ♦️امام حسن مجتبی (ع)» وقتی تشخیص دادند که در آن شرایط جنگیدن و ریختن خون فایده‌ای ندارد با معاویه صلح‌نامه را امضاء نمودند، مظلومیت امام همین جا است که نمایان می‌شود، برای ایشان تقدیم کردن جان و شهادت راحت‌تر بود،اما ایشان منفعت و مصلحت اسلام را در امضای این صلح‌نامه دیدند و در همان صلح نامه شرایطی قرار دادند که اگر معاویه به آن شرایط عمل می‌کرد آینده به نفع اسلام بود، اما معاویه شرایط را مراعات نکرد. ♦️«امام حسن مجتبی (ع)» نشان دادند چیزی که برای ایشان ملاک است بقای اسلام و زمینه سازی برای تعالی انسان است. «ائمه معصومین(ع)» به دنبال جنجال و کار فریبانه نیستند بلکه به دنبال ،ساخته شدن انسان و کمال او هستند.امام تشخیص دادند در آن برهه موظف به صلح هستند بنابراین طعنه دوستان را تحمل کردند و برای بقای اسلام این کار را انجام دادند.
📍عملیات فراری دادن عماد شرقی چگونه ناکام ماند؟ 🔹شنیده‌ها از منابع موثق حکایت از این دارد یکی از جاسوسان نظامی که محکومیت قضایی دارد، چندی پیش قصد فرار از کشور را داشت که با اقدام به موقع و اشراف کامل اطلاعاتی - امنیتی سربازان گمنام امام زمان عملیات فرار وی ناکام باقی ماند. 🔸در این رابطه گفته شده است که چندی پیش حین فرار از کشور در حالیکه به دنبال خروج اطلاعات محرمانه نظامی بخصوص در زمینه تعداد و نوع بالگردهای دفاعی ایران بود دستگیر شده بود، حدفاصل برگزاری جلسات دادگاه تا تجدید نظر، با قرار وثیقه از زندان آزاد و در منزل شخصی خود حضور داشت. 🔹در مدت حضور وی خارج از زندان، جریان معاند برای فراری دادن و انتقال این جاسوس نظامی به خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده و تا مرحله اجرا نیز پیش برده بود. ماجرا بدین صورت بود که یکی از دوستان "ادوارد عماد شرقی" با وی تماس گرفته و از او طلب مبلغی پول می‌کند. وی نیز قبول کرده و زمان و مکان مشخصی برای پرداخت این وجه مشخص می‌شود. 🔸این جاسوس نظامی دقایقی قبل از قرار ملاقات از منزل خود خارج شده و به سمت محل تعیین شده حرکت می‌کند. پس از حضور در آن محل، فرد مقابل ابتدا هویت او را کامل چک کرده و سپس گوشی تلفن همراهش را گرفته، تلفن را خاموش و سیم‌کارت را نیز خارج می‌کند. 🔹بلافاصله و به سرعت این دو سوار یک خودرو سواری شده و به سمت ترمینال غرب تهران حرکت می‌کنند و از آنجا با هویت جعلی بلیت تهیه و با اتوبوس به سمت مرزهای غرب کشور می‌روند. در مسیر حرکت نیز تمام هماهنگی‌ها توسط فرد همراه وی صورت گرفته و کاملا آمادگی این را داشتند که به محض رسیدن به مرز با شمایل دیگری از کشور خارج شوند. 🔸در تمام طول این مدت و زمان هماهنگی با طرف خارجی برای اجرای عملیات، این دو تحت نظر دستگاه امنیتی قرار داشته بطوریکه منتظر ماندند تا تمام ارتباطات و برنامه‌ریزی‌ها برای فراری دادن این محکوم امنیتی انجام شود تا در نهایت کل شبکه‌ای که در این رابطه دخیل بودند بصورت یکجا دستگیر شوند. 🔹بر همین اساس نیز در اولین فرصتی که شبکه فرار این جاسوس اطلاعات نظامی مشخص شد، نیروهای انتظامی و امنیتی وارد عمل شده و در مکانی که طرف مقابل اصلا آمادگی مواجهه با نیروهای امنیتی را نداشته و عملیات را موفق قلمداد می‌کردند با سربازان گمنام امام زمان (عج) مواجه شدند.
🇵🇹 🇵🇹 جهانگرد و کاشف یا سلاخ؟!، مسئله این است! ❗️همواره غرب ی پرتغالی را به عنوان جهانگرد و کاشف معرفی کرده و به تمجید وی پرداخته است، اما اسناد تاریخی خبر از واقعیت دیگری می‌دهد. ⛔️ "کانلر کلفوردِ" تاریخ‌نگار در کتاب تاریخ علم مردم می‌نویسد: ‼️ واسکو دوگاما جهانگرد و کاشف پرتغالی بود که برای اولین بار از راه دریا از اروپا به رفت. رسیدن واسکودوگاما به هند آغاز توسط پرتغالی‌ها بود. ‼️ واسکودوگاما برای اینکه حکام محلی حساب کار دستشان بیاید، صیادان بی‌سلاح را می‌گرفت و مثله می‌کرد، و سر و دست و پای آنها را با پیامی کتبی برای حکام می‌فرستاد تا بفهمند، مقاومت بی‌فایده است ‼️ او سروری پرتغال در اقیانوس هند را با روشی بدست آورد که امروزه می‌نامند. 📚 تاریخ علم مردم، ص ۱۰۳ 👤 کانر کلفورد، ترجمه حسن افشار 🔴 چهره واقعی غرب در ✅ کانال جنایات غرب
هشدار درباره سونامی نقدینگی ۵۰۰۰ هزار میلیاردی 🔹مطابق با آخرین آمارها، نقدینگی در بهمن ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۹۹، با افزایشی به مقدار ۱۱۴۸ هزار میلیارد تومان، به رقمی بالغ بر ۴۶۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده و طبق برآوردها در انتهای اسفندماه از رقم ۴۷۵۰ هزار میلیارد تومان نیز عبور کرده است. 🔹با عنایت به ارقام فوق، لازم است دقت شود که آن­چه در نهایت منجر به بروز تلاطم در بازارهای مختلف، بروز تورم شدید و تضعیف معیشت مردم می­شود، کل نقدینگی است و اقشار مختلف مردم، دولت را مسئول وضعیت خواهند دانست. 🔹لذا توصیه می‌شود تا دولت محترم به جای توجه صرف به عدم استقراض از بانک مرکزی که در جای خود قابل تقدیر است، لیکن توجه خود را بر کانون اصلی انتشار نقدینگی که همانا رفتار ناصحیح بانک­ها و به ویژه بانک­های خصوصی است، معطوف ساخته و مانع از پول­پاشی بانک­ها شوند.
ترس و دلهره «صدام» در چند متری اسارت ▪️اسیر شدم، مرا بکشید! 🔹«حسین کامل مجید» داماد صدام در خاطراتش از عملیات فتح‌المبین می‌نویسد: «رنگ از چهره صدام پریده و بسیار نگران بود. به ما نگاه کرد و گفت: اگر اسیر شدیم، من و خودتان را بکشید!» 🔹«عبد حمید محمودالخطاب» رئیس دفتر صدام: در عملیات فتح مبین، نیروهای ایرانی به استقرار سپاه چهارم رسیدند. صدام هم در همین منطقه بود. او با خشم و غضب گفت: «اگر ایرانی‌ها مرا پیدا کنند، می‌دانید چه می‌شود؟» 🔹او در حالی که به تانک‌های ما که در آتش می‌سوخت، نگاه می‌کرد، دائم زیر لب می‌گفت: لعنت بر آنها؛ ما را در ورطه‌ جنگ گرفتار کردند. من می‌دانستم که منظورش آمریکا، رهبران عربستان و کویت هستند. 🔹آن روز ما برای چند ساعتی در محاصره بودیم؛ اما ناگهان یک دستگاه خودرو را که افراد مجروح بود، پیدا کردیم. افراد زخمی را بیرون کشیده، خودمان سوار شدیم. رئیس جمهور وقتی سر جایش نشست، گفت: زخمی‌ها مداوا خواهند شد؛ اما اگر ما اسیر ایرانی‌ها بشویم، چه باید بکنیم؟!
🇮🇷 📝 | نترسید و نترسیم و نترسانیم! 🍃🌹🍃 🔻 «بنی گانتس» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم سامانه دفاع موشکی لیزری جدید، موسوم به پرتو آهنین را با موفقیت آزمایش کرده که قادر است انواع خمپاره‌ها، راکت و موشک ضدتانک را قبل از رسیدن به هدف، رهگیری و منهدم کند. 🔸 نکات تحلیلی: 1⃣ روزنامه صهیونیستی هاآرتص ادعاهای سران خود علیه ایران را پوشالی توصیف کرده و می‌نویسد: «رجزخوانی‌های تل‌آویو در خصوص ایران، سیاست خارجی نیست، فقط لاف زدن است. گاهی یک حکومت فقط باید سکوت کند!». 2⃣ جنگ اوکراین نیز ناتوانی آمریکا از حمایت متحدان منطقه‌ای‌اش را آشکار ساخت. فارن پالیسی می‌نویسد: «تاریخ‌مصرف دوستی آمریکا با دوستانشان در خاورمیانه تمام شده است؛ امریکا دیگر توانایی تعهد به دفاع از پیروانش را ندارد. ناتوانی در حمایت از زلنسکی در مقابل پوتین بارزترین نمونه‌ای است که می‌تواند در مورد اسرايیل نیز اتفاق بیفتد». 🔺 نکته پایانی: رژیم صهیونیستی نه در مقطع فعلی، بلکه بیش از چهل سال است که درباره جمهوری اسلامی ایران لاف میزند؛ چیزی که شهید سلیمانی بیش از همه بر آن آگاهی بود و به تجربه گفت که «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست؛ اما شرط آن، این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم». ✍ حسین حسینی‌نژاد | |
📈 تحلیلی بر علل برخی نابسامانی‌ها در بازار 📝 علی محمدی 💰 پیرامون علل نابسامانی های اخیر بازار و برخی گرانی چند نکته را می توان مد نظر داشت: 1⃣ _ نکته اول اینکه؛ دور از انصاف است که همه چالش‌های اقتصادی یک دهه گذشته را گردن دولت سیزدهم بگذاریم و هم‌زمان انتظار داشته باشیم که ظرف شش ماه یا یک سال همه این مشکلات را مرتفع کند. در ماه‌های گذشته، دولت با بودجه‌ای اقتصاد را مدیریت کرده که دخل‌وخرج آن بر اساس منویات دولت سابق طرح‌ریزی شده است. وقتی می‌توان قضاوت صحیحی از عملکرد دولت سیزدهم داشت که با مدیریت و برنامه‌ریزی خودش، بودجه را به عنوان زیربنایی‌ترین سند اقتصادی سالانه، تدوین و اجرایی کند. 2⃣ _ مهار و کاهش تورم مستلزم اتخاذ برخی سیاست‌های پولی و مالی در یک دوره زمانی است تا درنهایت بتوان اثر این اقدامات را بر نماگرهای اقتصادی مشاهده کرد. بااین‌حال، طی ماه‌های گذشته، رشد فزاینده شاخص‌هایی مثل نقدینگی، پایه پولی، استقراض از بانک مرکزی و ... توسط دولت رئیسی کنترل شده است و قاعدتاً مشاهده اثر آن بر تورم، نیازمند گذشت زمان است. 3⃣ _ برخی از گرانی بصورت جهانی و متاثر از برخی تحولات بین المللی مانند جنگ اوکراین است که باید در تحلیل لحاظ شود. 4⃣ _ بخشی از مشکلات اقتصادی بالاخص در حوزه بازار متأثر از ضعف در سیستم نظارت و کنترل است و تردیدی نیست که باید دولت در این بخش بیشتر متمرکز شود. 5⃣ _ برخی نیز با تمرکز بر درآمدهای نفتی، بیان می‌دارند که چرا این درآمدها وارد سفره مردم نشده است. این در حالی است که این منابع باید صرف بدهی‌های ارزی دولت و توسعه پروژه‌های سرمایه‌ای شود، نه اینکه به ریال تبدیل شده و به جیب مردم واریز گردد و درنهایت نیز با تشدید تورم، دودش به چشم همین مردم رود. ✅ نکته پایانی اینکه؛ در شرایط فعلی باید محدودیت‌های دولت سیزدهم را در نظر گرفت و برای قضاوت صحیح از عملکرد دولت، مهلت و زمان کافی داد تا برنامه‌هایش را عملیاتی سازد. ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک کار زیبا و فاخر فرهنگی ✨ درود بر متولیان جشن روزه اولی ها در میدان امام اصفهان👏👏 🌱به قطع فرهنگ سازی دینی ، قویترین راهکارمقابله با تهاجم فرهنگی دشمن میباشد. 🔹امید است امثال چنین برنامه های فرهنگی توسط متخصصین دلسوز و مرتبط، در موضوعات متفاوت پیش بینی و اجرا گردد. 🇮🇷سرمایه های ملی را دریابید🇮🇷 ✍سادات عسگری
📍اسامی افرادی که وام‌های کلان به بدهکاران بانکی دادند را هم افشا کنید 🔻عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران: 🔹️ در کنار افشای اسامی کسانی که تسهیلات کلان بانکی دریافت کردند، نیاز است اسامی افرادی که به راحتی میلیارد‌ها تومان از منابع بانکی متعلق به مردم و کشور را در اختیار برخی از افراد خاص قرار داده‌اند، نیز افشا شود، تا مشخص شده که عاملان این ماجرا چه کسانی هستند. 🔹️ در شرایط تورمی اخذ تسهیلات کلان بانکی یک نوع امتیاز ویژه به حساب می‌آید. با توجه به اینکه در قبال اسامی که افشا شده اعتبارسنجی درستی از وضعیت آن‌ها نشده مبنی بر این که آیا این اشخاص توانایی این را دارند که این تسهیلات را سر موقع برگرداند یا نه و این که اساسا از اهلیت لازم برای دریافت این وام‌ها برخوردار هستند یا نه، هیچ اقدامی انجام نشده است.