eitaa logo
این عمّار
829 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
7هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📍تایید تلویحی گزارش سفر خانواده قالیباف از سوریه به ترکیه توسط رئیس قرارگاه عمار 🔹حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار می‌گوید خانواده‌ محمدباقر قالیباف از سوریه به ترکیه رفته‌اند و ممکن است کسی داماد او را برای انجام این سفر تحریک کرده باشد. 🔹بنابر فایل صوتی که امروز از سخنان آقای طائب در جلسه‌ای خصوصی، در رسانه‌های خارج کشور منتشر شده، وی درباره‌ سفرهای شخص به ترکیه توضیح‌‌ می‌دهد که این سفرها برای همکاری با سردار سلیمانی و‌ پشتیبانی از نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است. 🔹 آقای طائب مدعی است که جبهه پایداری، عدالتخواهان، احمدی‌نژاد و جبهه‌ اصلاحات نمی‌خواهند قالیباف رئیس مجلس بماند. 🔹طائب با بیان اینکه در ماجرای به اصطلاح سیسمونی نوه‌ قالیباف «نمی‌دانیم‌ وزارت اطلاعات نقشی داشته یا نه» می‌گوید: با شناختی که از قالییاف دارم او آدمی نیست که زن و بچه‌اش را برای خرید سیسمونی به خارج بفرستد. 🔹او در این فایل صوتی که از طریق برخی رسانه‌های خارج کشور منتشر شده با اشاره به حمایت‌های رهبری انقلاب از قالیباف گفته که آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ علیرضا زاکانی در مورد انتخاب رئیس مجلس یازدهم از محمدباقر قالیباف حمایت کرده است.
📍نقشه‌ مقایسه‌ایِ کشورهای جهان از نظر نظامِ خدمات درمانیِ فراگیر و پوششِ بیمه‌ای 🔺آمریکا- ثروتمندترین کشور روی کره زمین - همان کشوری که مرخصی استعلاجیِ با حقوق ندارد، هنوز نتوانسته اکثریت مردمش را بیمه کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍رشوه‌های ۵۰ میلیارد تومانی در اتاق بازرگانی! 🔻حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین: 🔹یک بنگاه اقتصادی دارای کارت بازرگانی در پایان سال که بخواهد کارت خود را تمدید کند، مثلا باید ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ۴ در هزار را به اتاق بازرگانی بدهد. 🔹اما نظارت‌ها بر اتاق بازرگانی آنقدر ضعیف است که اگر مسئول اتاق بازرگانی انسان ناسالمی باشد، می‌تواند با دریافت رشوه ۵۰ میلیارد تومانی، به جای آن ۳۰۰ میلیارد تومان، ۱۰۰ میلیارد تومان از بنگاه اقتصادی دریافت کند؛ یعنی ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای آن بنگاه باقی می‌ماند! 🔹رخ دادن این اتفاق، شدیدا محتمل است و شواهدی وجود دارد که در چند مورد هم اتفاق افتاده است.
رئیسی: درباره تصمیمات دولت با مردم صحبت می‌کنم رئیس‌جمهور در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا: 🔹مردم را در جریان تصمیمات دولت قرار خواهیم داد و به همکارانم در دولت هم گفته‌ام مردم را در جریان تصمیمات دولت قرار دهند. 🔹طرح «مردمی سازی» یارانه‌های ارزی پرداختی به کالاهای اساسی، باتوجه به الزام قانونی بودجه ۱۴۰۱ و شرایط ویژه جهانی، یک اقدام ضروری است. 🔹پس از ۷ ماه کار کارشناسی متراکم و مشورت با نخبگان، تصمیماتی به نفع اقتصاد ملی گرفته شده است که به زودی در این باره با مردم صحبت خواهم کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزئیات طرح دولت برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی‌‌ ‌‌ «رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور: 🔹دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که به تجار داده می‌شد، الان همان پول بصورت کالابرگ در اختیار مردم قرار داده می‌شود. 🔹در دو ماه اول، ارزش کالابرگ‌ها بصورت نقد و اعتبار به حساب مردم واریز می‌شود، بعد از دو ماه طرح بصورت کالابرگ پیش می‌رود. 🔹ارزش کالابرگ به طبقات پایین ۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان به هر نفر داده می‌شود.
🔺‏به این فتوشاپ که توسط رسانه های بی وطن منتشر شده دقت کنید... 🔹تیم طراح با خودگفته: حدیثی درباره صدقه را کنار عکس فرد میزنیم تا هر کس دید بگوید:قرار است عکسم را هم روی کارت بزنند و به من صدقه بدهند! 🔹این اسمش تصویر سازی رسانه ای به جهت عصبی سازی است، با هدف آماده سازی لشکر خیابانی...
سید جمال امیری: انریکه مورا : اروپا به توافق نیاز دارد انریکه مورا معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای راضی کردن ایران برای توافق به ایران می آید . این خبری بود که تیتر رسانه ها شد. دنباله اروپا از امریکا همیشه به ضرر اروپا تمام شده جنگ روسیه و اکراین یکی از عرصه هایی است که اروپا با دنباله روی از امریکا خودش را دچار دردسر کرده است زخم تبعات جنگ در پاییز امسال بیش از همه سر باز خواهد کرد آنجا که اوکراین بعنوان یکی مهمترین تولید کننده محصولات کشاورزی از جمله گندم نتواند گندم را تولید و بازارهای اروپا بفرستد و اروپا را با بحران غذایی مواجه نماید در آنسو نیز اروپا با تحریم نفت و گاز و خصوصا گاز روسیه در نیمه سرد سال دچار کمبود گاز و نفت بشود مضاف بر اینها ذخائر استراتژیک نفت امریکا هم رو به اتمام است یعنی غرب و حتی دنیا باید خود را برای نفت ٢٠٠ دلاری آماده نماید در این سو جمهوری اسلامی ایران با یک رویکرد معقول و منطقی بدون گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات وین بدنبال مدیریت کشور است و تا تامین منافع ملت ایران در مذاکرات حاضر به پذیرش هیچ توافقی نیست همین رویکرد منطقی و مقابله با زیاده خواهی ها امریکا در مذاکرات کافیست که انریکه مورا برای نجات اروپا از بحرانهای پیش رو راهی تهران بشود و از روی استیصال اعتراف بکند که اروپا نیازمند توافق است .
انریکه مورا : اروپا به توافق نیاز دارد انریکه مورا معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای راضی کردن ایران برای توافق به ایران می آید . این خبری بود که تیتر رسانه ها شد. دنباله اروپا از امریکا همیشه به ضرر اروپا تمام شده جنگ روسیه و اکراین یکی از عرصه هایی است که اروپا با دنباله روی از امریکا خودش را دچار دردسر کرده است زخم تبعات جنگ در پاییز امسال بیش از همه سر باز خواهد کرد آنجا که اوکراین بعنوان یکی مهمترین تولید کننده محصولات کشاورزی از جمله گندم نتواند گندم را تولید و بازارهای اروپا بفرستد و اروپا را با بحران غذایی مواجه نماید در آنسو نیز اروپا با تحریم نفت و گاز و خصوصا گاز روسیه در نیمه سرد سال دچار کمبود گاز و نفت بشود مضاف بر اینها ذخائر استراتژیک نفت امریکا هم رو به اتمام است یعنی غرب و حتی دنیا باید خود را برای نفت ٢٠٠ دلاری آماده نماید در این سو جمهوری اسلامی ایران با یک رویکرد معقول و منطقی بدون گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات وین بدنبال مدیریت کشور است و تا تامین منافع ملت ایران در مذاکرات حاضر به پذیرش هیچ توافقی نیست همین رویکرد منطقی و مقابله با زیاده خواهی ها امریکا در مذاکرات کافیست که انریکه مورا برای نجات اروپا از بحرانهای پیش رو راهی تهران بشود و از روی استیصال اعتراف بکند که اروپا نیازمند توافق است .
🔔زنگ بصیرت: 🌀بی کفایت کیست؟ 🔹کسی که با با خیانت نفت را به شرق نفروخت ولی آن را به غرب مفتی می داد و باعث شد قیمت نفت از ۱۱۰دلار به ۴۰دلار برسد. یا کسی که با آمدنش وپیدا کردن مشتری های شرقی بازار نفت را تصاحب کرد و قیمت را به ۱۱۰دلار رساند؟ 🔸چه کسی بی کفایت است، کسی که قیمت مسکن را از متری یک میلیون به متری ۲۰میلیون رساند و افتخارش این بود که در دولتش یک مسکن هم نساخته است. یا کسی که با آمدنش مقدمات ساخت میلیونها مسکن را فراهم کرده است؟ 🔹چه کسی بی کفایت است، کسی که هزاران کارخانه را با زدوبند به ویرانی کشید و هزاران نفر را بی کار کرد یا کسی که با آمدنش همان کارخانه های تعطیل را راه انداخت؟ 🔹چه کسی بی کفایت است، کسی که با رفتنش میلیاردها دلار بدهی برای دولت بعد به جا گذاشت، یا کسی که بدهی های اورا پرداخت کرد؟ 🔸چه کسی بی کفایت است ،کسی که انرژی هسته ای کشور را ویران کرد و جوانان نخبه را فراری داد و بتون ریزی را فتح الفتوح نامید یا کسی که با آمدنش دوباره صنعت هسته ای جان گرفت و نخبه ها به کشور بازگشتند؟ 🔸چه کسی بی کفایت است، کسی که آمار کشتگان کرونا را به ۷۰۰نفر رساند یا کسی که از ۷۰۰به ۹نفر رساند؟ 🔹چه کسی بی کفایت است کسی که در دولتش هزاران سلطان گندم و طلا و ارز و خودر و روغن و ....شکل گرفت یا کسی که این سلاطین را باحذف ارز ۴۲۰۰ حذف کرد؟ 🔸هرقت دیدید پادوهای غرب به صف شده اند برای زدن کسی بدانید او راه را درست می رود. 🔹مفت خورهای سیاس که وضع موجود حاصل خیانتهای ۸ساله ی آنهاست، همگی به صف شده اند برای زدن دولت انقلابی.....
💢بن‌سلمان ۲ میلیارد دلار در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند 🔹رسانه‌های مختلف عبری زبان سرمایه‌گذاری «بن سلمان» به نام دولت عربستان در اقتصاد اسرائیل را افشا کردند 🔹واللا نیوز فاش کرد، ریاض از طریق صندوق سرمایه‌گذاری داماد ترامپ در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند و از ۳ میلیارد دلار این صندوق ۲ میلیارد آن را صندوق سرمایه‌گذاری عربستان تامین کرده است 🔹رسانه عبری تاکید کرد، این اولین باری است که صندوق سرمایه‌گذاری سعودی مستقیما در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند تا بیانگر تمایل روز افزون ریاض برای تعامل با تل‌آویو باشد.
🛎 من، در قبال چالش‌ها قسمت سوم/ : 📡یکی از روش‌های مهمِ جنگ شناختی (نرم)، پخش «»، اخبار و در جامعه است که آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر بر جای می‌گذارد❗️ ♦️از اهداف و انگیزه‌های شایعه‌سازان می‌توان به القاي و وحشت، تضعيف‌ روحيه مردم، افکار عمومي، ايجاد در عزم‌ و اراده‌ نيروها، ايجاد اختلاف و تفرقه و غیره اشاره کرد. ♦️دشمن، به‌مقتضای حوادث اجتماعی، به انتشار شایعات می‌پردازد. امروزه، شایعات مربوط به هدفمند کردن یارانه ها وبه تبع آن افزایش قیمت کالا ها بشدت در حال پخش است.❗️ 🔷: 🔽 1️⃣-عمل به راهکارهای قرانی در مواجه با شایعات از جمله: 👇 ✅عدم دخالت و اظهارنظر در اموری که تخصص ندارم (اسراء/36). ✅بررسی درستی و نادرستی اخبار و گزارش‌های رسیده از سوی انسان‌های فاسق (حجرات/6). ✅از کنار شایعات به‌آسانی نگذرم و آن را بازگو نکنم (نور/15). ✅بدانم که: بازگوکنندگان شایعات و بهتان‌ها مورد مواخذه خداوند قرار می‌گیرند (نور 17 و 17). ✅ و... 2️⃣- دریافت اخبار و اطلاعات از منبع موثق، مثل رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و نشریات انقلابی. 3️⃣- اخبار و اطلاعات مشکوک را با افراد آگاه و مراجع قانونی مطرح کنیم و از آنان کسب تکلیف کنیم. 4️⃣و... ✍️علی‌اکبر صیدی
♦️ ضرورت پایان برتری‌جویی آمریکا 🔹 اندیشکده کوینسی در گزارشی تحلیلی نوشته است که دولت آمریکا برای خروج از بحران‌های سیاست خارجی باید رویکرد برتری‌جویی در روابط بین‌الملل را که از دوران جنگ سرد آغاز کرده، پایان ببخشد. 🔸 به نظر نویسندگان، پایان جنگ سرد این تصور را برای نخبگان حاکم در آمریکا ایجاد کرد که هیچ دولتی حق ندارد چالشی برای ایالات متحده به وجود بیاورد. حمله به افغانستان، اشغال عراق و حمله به لیبی ناشی از تعهد به همین تفکر بود. 🔸 طبق این گزارش، حمله به عراق، صرفاً ناشی از حادثه 11 سپتامبر نبود. بلکه از رویکرد برتری‌جویی آمریکا در «لحظه تک‌قطبی» پس از جنگ خلیج فارس برمی‌آمد و در هر صورت رخ می‌داد. رویکردی که هیچ مقاومتی علیه آمریکا را برنمی‌تابد. 🔸 امروزه، تمایل مشابهی برای حفظ سلطه در آسیا، ایالات متحده را در مسیر برخورد با چین قرار داده است. برای اجتناب از جنگ با چین، نخبگان سیاسی باید بپذیرند که ایالات متحده نمی‌تواند در یک جهان چند قطبی شرایط خود را به دیگران دیکته کند. 🔸 در این گزارش آمده است برخی رقابت‌ها بین ایالات متحده و چین احتمالاً اجتناب‌ناپذیر است. اما این رقابت تهدیدی وجودی برای ایالات متحده نیست و نباید اجازه داد تا از همکاری لازم برای مقابله با تهدیدات اصلی قرن بیست‌ویکم مانند نابرابری، مهاجرت، همه‌گیری‌ها و تغییرات آب و هوایی جلوگیری کند. 🔸 به عبارت دیگر، نباید اجازه داد که رقابت مانع همکاری شود. باید اولاً اطمینان حاصل شود که این رقابت محدود خواهد بود و ثانیاً، امکان مفاهمه و تعامل از طریق نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای را فراهم نمود. ✅ به نظر می‌رسد تبعات نبرد اوکراین و عدم توفیق آمریکا در ایجاد اجماع همه‌جانبه (فراتر از متحدان همیشگی خود) علیه روسیه، نگرانی‌ها بابت تداوم رویکرد تقابل‌جویانه با چین را افزایش داده است. به ویژه که ایجاد اجماع علیه پکن به دلایل دیپلماتیک، اقتصادی و ژئوپلتیک، دشوارتر خواهد بود.
⭕️ کلیپ دستگیری یک زن در ورودی سدلتیان تهران؛ مثل همیشه فیلم تقطیع ویک سناریو بوده،اصل ماجرااینه که:خانم شوهرداشته ولی بادوست پسرش درحال رفتن به تفریح وخوش گذرانی بوده همسرش که در تعقیبشون بوده به پلیس اطلاع میده وپلیس بخاطرجلوگیری از عواقب خطرناک بعدی(مثل قتل)ماشین روتوقیف میکنه که این خانم باشوهرش جر وبحث میکنه وبه شوهرش فحاشی میکنه و شوهرش هم این خانم رو داخل ماشین میندازه و پلیس هیچ دخالت در مورد برخورد فیزیکی با اون خانم نداشته و مثل همیشه شبکه های ملکه و سعودی دنبال موج سواری دروغین هستن
🔸 تبعات بحران اوکراین بر سیاست خارجی آمریکا 🔹 حمله روسیه به اوکراین، رخداد مهمی در سیاست خارجی ایالات متحده محسوب می‌شود. این مسأله نه‌فقط دیپلماسی دولت بایدن در کوتاه‌مدت را بلکه می‌تواند اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا در بلندمدت را نیز دستخوش تغییر کند. 🔹 حمله به یک کشور اروپایی، دیگر دولت‌ها را به سمت اتحاد بیشتر با آمریکا سوق داده است. اتحادیه اروپا نیاز بیشتری به ناتو احساس کرده و ایده «استقلال راهبردی» که فرانسه منادی آن بود با دشواری بیشتری برای پذیرش در میان اعضای اتحادیه روبرو می‌شود. 🔹 اینکه اتحادیه اروپا در بلندمدت بتواند جایگزینی برای گاز روسیه بیابد، با تردید روبروست ولی در کوتاه‌مدت نتوانسته‌اند با تحریم جامع و یکپارچه مسکو را تحت فشار قرار دهند. برعکس این کرملین بوده که با قطع صادرات به برخی کشورهای اروپایی یا «غیردوست» درصدد مجازات برآمده است.
🇪🇸💠 سارقان طلا و نقره‌ی سرخ‌پوستان ‼️ اسپانیایی‌ها اولین استعمارگرانی بودند که پای بر سرزمین گذاشتند. آن قسمت از که به دست افتاد دچار صدمات جبران ناپذيری شد. ‼️ شهر در سال ۱۵۱۵ میلادی به تصرف اسپانيا در آمد و بدين ترتيب امپراطوری قوم منقرض شد. ‼️ همچنين امپراطوری که در محل کنوني در آمريکای جنوبی قرار داشت در سال ۱۵۳۰ تحت سلطه اسپانيا در آمد. با تصرف اين مناطق توسط اسپانيايی‌ها و ثروت‌های آنها با بی‌رحمی و شقاوت شروع شد و سيل و از پرو و به اسپانيا سرازير شد. ‼️ بين سالهای ۱۵۲۱ تا ۱۶۶۰ دولت اسپانيا ۲۰۰ تن طلا و ۱۸۰۰ تن نقره از قاره آمريکا غارت کرد. حجم زياد طلا و نقره‌ غارت شده اروپا را خيره کرد و اسپانيا را به بزرگترين دولت مقتدر اروپا مبدل نمود. ⏪ اين گنجينه البته از اسپانيا به ساير نقاط اروپا هم راه يافت و موجب افزايش قدرت مالی آنها گشت در حالی که کشورهای غارت شده که دارای تمدن عالی و سيستم اقتصادی هماهنگ بودند به کلی در هم شکستند و و و بدنبال آن مرگ و نابودی گريبانگيرشان شد، چنانکه تا به امروز نتوانسته‌اند به وضع عادی خود باز گردند. 📚 شناخت ماهيت و عملکرد امپرياليسم، ص ۱۶۱ 👤 دکتر 💠The Incas hide their gold from the Spaniards 🌐 https://www.lookandlearn.com/blog/9432/the-incas-hide-their-gold-from-cortes/ 🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر در ✅ کانال جنایات غرب
مجموعه اقدامات شاخص دولت مردمی به روایت دکتر مخبر
♦️ آخرین وضعیت جنگ در اوکراین 🔹 مؤسسه مطالعات جنگ در جدیدترین گزارش از وضعیت اوکراین خبر داده که نیروهای اوکراینی در اطراف خارکیف پیشرفت چشمگیری دارند و احتمالاً در روزهای آینده تا مرز روسیه پیشروی خواهند کرد. روس‌ها برای جلوگیری از این پیشروی، چندین پُل را تخریب کردند. 🔹 نیروهای روسی به پرتاب موشک کروز به سمت اودسا ادامه دادند. در دونباس از ادامه حرکت به سمت اسلویانسک دست کشیدند و پوپاسنا را به طور کامل تصرف کردند. https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-may-7
چرا اقدامات دولت رییسی موج رسانه اجتماعی ندارد ؟؟؟ در این ٨ ماه دولت دکتر رییسی اقدامات بزرگ و مهمی انجام داده است که بعضی از آنها آرزوی دولت روحانی بود مثلا عضویت در سازمان شانگهای یا ریشه کنی ویروس کرونا و ... سوال اینجاست چرا اقدامات بزرگ دکتر رییسی موج رسانه ای اجتماعی ایجاد نمی کند بلکه بر عکس موضوعات کوچک به معضلات بزرگ تبدیل می شود شاید یکی از دلایل عدم انعکاس رسانه ای مطلوب این است که منتفعان این اقدامات فاقد ابزار رسانه هستند مثلا همین رایگان شدن آب و برق و گاز دهک های اول و دوم جامعه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد طبیعی است اینها فاقد رسانه و مهارت رسانه ای برای ابراز رضایت هستند دومین دلیل رسانه ای زنجیره ای جریان غربگرای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم است جامعه را بر علیه دولت می شورانند مثلا در جریان اخیر آرد ، علیرغم اینکه هیچ افزایش قیمتی در نان رخ نداده مسیح مهاجری روزنامه جمهوری اسلامی و برخی شخصیت های اصلاح طلبان و غربگرا در خواست استعفای رییسی را مطرح می کنند و غربگرایان داخلی با تبعیت از شبکه های ماهواره ای مردم را به شورش و اغتشاش می خوانند سومین دلیل ضعف تیم رسانه ای دولت است که درک درستی از مقتضیات رسانه ای ندارد این عدم درک درست از مقتضیات رسانه ای موجب می شود واکنش ها به موقع نباشد بعضا اقدامات بدون پیوست رسانه ای مناسب و بعضا هم با اطلاع رسانی دیرهنگام همراه باشد صحبت های دیروز و امروز رییس جمهور آبی بر روی آتش بود حال آنکه دلسوزان انقلاب و دولت از چند روز پیش درخواست صحبت شخص رییس جمهور با مردم را داشتند سخن آخر این که تیم رسانه ای دولت نیازمند تغییر و اصلاح رویکرد و روش است نباید اجازه داد جای طلبکار و بدهکار عوض شود و در اذهان عمومی جای خائن و خادم تغییر یابد .
⭕️ دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) در دیدار آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراه، مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرافرازی سوریه دانستند و تأکید کردند: با توجه به روحیه و نشاط و اراده بالا در شخص رئیس‌جمهور و دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با سوریه، باید تلاش کرد روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقاء یابد. 🔸 رهبر انقلاب با اشاره به موفقیت‌های بزرگ سوریه در میادین سیاسی و نظامی گفتند: سوریه امروز، سوریه قبل از جنگ نیست، اگرچه آن زمان خرابی‌ها نبود اما احترام و اعتبار سوریه اکنون بسیار بیشتر از گذشته است و همه به این کشور به‌عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه امروز رئیس‌جمهور و ملت سوریه نزد ملتهای منطقه سرافراز هستند، افزودند: برخی از سران کشورهای همسایه ما و شما، با سران رژیم صهیونیستی نشست و برخاست دارند و با یکدیگر قهوه می‌نوشند اما مردم همین کشورها در روز قدس خیابانها را از جمعیت و شعار ضد صهیونیستی پر می‌کنند و این واقعیت امروز منطقه است. 🔹 ایشان عوامل متعددی را در مقاومت و پیروزی سوریه در جنگ بین‌المللی تأثیرگذار دانستند و خطاب به آقای اسد خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین این عوامل، روحیه بالای شخص جنابعالی است و ان‌شاءالله با همین روحیه بتوانید ویرانی‌های جنگ را نیز بازسازی کنید زیرا کارهای بزرگی پیش روی شما قرار دارد. 🔸 رهبر انقلاب همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، گفتند: آن شهید بزرگوار تعصّب خاصی به سوریه داشت و به معنی واقعی کلمه فداکاری می‌کرد و رفتار او در سوریه با رفتارش در دفاع مقدس هشت ساله ایران تفاوتی نداشت. ایشان افزودند: شهید سلیمانی و دیگر برجستگان سپاه از جمله شهید همدانی، واقعاً با جان و دل تلاش می‌کردند و به موضوع سوریه همچون یک وظیفه و واجب مقدس می‌نگریستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: این پیوند و ارتباط برای هر دو کشور حیاتی است و نباید بگذاریم ضعیف شود بلکه باید آن را هر چه ممکن است تقویت کنیم. 🔹ایشان با اشاره به اظهار دوستی و محبت برخی کشورهایی که در سالهای گذشته در جبهه مقابل سوریه قرار داشتند، افزودند: باید از تجربه‌های گذشته، خط آینده را روشن کرد. 🔸 رهبر انقلاب، روحیه و نشاط رئیس‌جمهور سوریه را زمینه‌ساز انجام کارهای بزرگ برشمردند و گفتند: شخص رئیس‌جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز واقعاً با نشاط و دارای روحیه و اراده بالایی هستند و به موضوع سوریه اهتمام و انگیزه جدی دارند که باید از این فرصت برای ارتقاء بیش از پیش روابط دو کشور استفاده کرد. در این دیدار که حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای بشار اسد با تشکر از مواضع و حمایت‌های ملت و دولت ایران و همچنین با گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی، گفت: ایستادگی و مواضع پایدار ایران در ۴ دهه گذشته در مسائل منطقه و بویژه موضوع فلسطین، به همه مردم منطقه نشان داد که راه ایران، راه درست و اصولی است. رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد: خرابی‌های جنگ را می‌توان بازسازی کرد اما اگر مبانی و اصول از بین بروند، قابل بازسازی نیستند و ایستادگی ملت ایران بر مبانی و اصول امام خمینی(ره) که با همت جنابعالی نیز ادامه یافت، زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ ملت ایران و مردم منطقه بویژه مردم فلسطین شد. آقای بشار اسد افزود: برخی تصور می‌کنند حمایت ایران از جبهه مقاومت، حمایت تسلیحاتی است در حالی‌که مهمترین حمایت و کمک جمهوری اسلامی، دمیدن روحیه مقاومت و استمرار آن است. رئیس‌جمهور سوریه در پایان تأکید کرد: آنچه باعث شد رژیم صهیونیستی نتواند بر منطقه حاکم شود، روابط راهبردی ایران و سوریه است که باید با قدرت ادامه یابد. https://eitaa.com/roshana_zanjan https://rubika.ir/roshana_zanjan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•