eitaa logo
این عمّار
829 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
7هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشور اکراین، یکی از مراکز تولید و انتشار سلاح بیولوژیک توسط آمریکا👆
عصبانیت تل‌آویو از درز اطلاعات ترور شهید صیادخدایی 🔹 دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی با ابراز غافلگیری از افشای اطلاعات گزارش خود به آمریکا درباره ترور شهید مدافع حرم در تهران، از اقدام واشنگتن در بی‌گناه نشان دادن خود انتقاد کرد. 🔹روزنامه یدیعوت نوشت: این نگرانی وجود دارد که گزارش نیویورک‌تایمز منجر به هدف قرار گرفتن اشخاص اسرائیلی مهم‌تری برای انتقام شود.
🇮🇷 🖼 | دیدار رهبرمعظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 🍃🌹🍃 | | 🆔 rubika.ir/meyar_pb
دستور «اوجی» برای بررسی تخلف احتمالی منشی دفترش 🔹درپی انتشار توئیتی از سوی رئیس دانشگاه صداوسیما درباره رفتار نامناسب منشی دفتر «جواد اوجی»، وزیر نفت دستور داده است که پس از بررسی‌های لازم، در صورت اثبات بروز تخلف از سوی منشی دفترش، برخورد لازم انجام و فرد مذکور برکنار شود. 🔸پیشتر رئیس دانشگاه صداوسیما نوشته بود که منشی دفتر وزیر نفت با دفتر وی تماس گرفته و با لحنی ناشایست تهدید کرده که چنین و چنان خواهد کرد. 🔸رئیس دانشگاه صداوسیما در ادامه خطاب به وزیر نفت پرسیده بود که آیا فردی که چنین بی‌پروا درخواست‌های خلاف قانون را پیگیری می‌کند صلاحیت حضور در دفتر شما را دارد؟
🔔 من در قبال چالش‌ها 5️⃣قسمت پنجم/ به جامعه ✅شهروندِ فهیم، در شرایط چالشی، در کنار ارائۀ انتقاد و پیشنهادِ ، به نقاط قوت و مثبت کشور پرداخته روح و آرامش را به هم‌وطنان خود تزریق می‌کند. 🔷 به همین خاطر، در متون اسلامی به این مسئله بسیار تأکید شده است: امام علی (ع) فرموده‌اند: اگر به خدا امیدوار باشید، به اهدافتان می‌رسید؛إِنْ رَجَوْتُمُ اللَّهَ بَلَغْتُمْ‏ آمَالَكُم‏(غرر الحكم ص. 272). ✅حضرت علی (ع) یکی از شرایط رشد و توسعه جامعه را امیدواری به آینده معرفی نموده‌اند: كلُّ راجٍ طالِبٌ و كُلُّ خائفٍ هارِبٌ هر اميدوارى جوينده است و هر بيمناكى گريزان (کلینی،1407، ج‏2، ص: 343). ✅پیامبر اکرم (ص) امیدواری را جزوِ گام‌های اولیه برای آبادانی کشور بیان می‌نمایند؛ الْأَمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِی وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا رَضَعَتْ وَالِدَةٌ وَلَدَهَا وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَراً (بحار، ج‏74، ص: 174). ❌باید بدانیم که امروزه، دشمنانِ ایران اسلامی، با بمباران انواع اخبار دروغ، شایعات، می‌کوشند مردم را نسبت به آینده مأیوس کنند. هجمه دشمن برای ناامید سازی مردم ایران،180 برابر دیگر کشورهای هدف است. طبق فرمایش امام صادق(ع)، نا امیدی ،از گناهان کبیره محسوب می شود(الکافی ،ج‏4، ص472). : ☑️در کنار ارائۀ انتقاد و پیشنهادِ ، به نقاط قوت و مثبت کشورمان پرداخته روح امید و آرامش را به هم‌وطنان خود تزریق کنیم و دشمن را ناامید سازیم. ✍️علی‌اکبر صیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چهره ماندگار دولت روحانی اینگونه فاجعه آفرید. ⭕️ سازنده ساختمان فروریخته آبادان، چهره ماندگار دولت روحانی و وزارت صمت بود. 🔹بعد میگن چرا همه اش به فساد دولت قبل گیر میدین؟ ✅‌‌ بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
⁉️اگر دولت یارانه ها را نقدی نمی داد👆👆👆👆 مردم شریف ایران! بدانیم که...👆👆👆👆👆👆 ✍ تحلیل سیاسی و جنگ نرم @tahlile_siasi @tahlile_siasi
♦️ تلاش روسیه برای استقرار سامانه S400 در جنوب اوکراین 🔹 مؤسسه مطالعات جنگ در جدیدترین گزارش از وضعیت اوکراین خبر داده که نیروهای اوکراینی احتمالاً عقب‌نشینی کنترل‌شده‌ای را در جنوب غربی پوپاسنا در نزدیکی باخموت انجام می‌دهند تا از خطوط تدارکاتی اوکراین در برابر حملات روسیه در جنوب شرقی باخموت محافظت کنند. 🔹 نیروهای روسیه در حال ساخت ذخایر موشکی و استقرار سامانه‌های S400 در شمال غربی کریمه برای تقویت محور جنوبی هستند.
♦️ رویترز: آمریکا همچنان احیای توافق هسته‌ای را بهترین گزینه می‌داند 🔹 برخی منابع دیپلماتیک آمریکایی گفته‌اند واشنگتن معتقد است علی‌رغم پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران احیای توافق هسته‌ای بهتر از سایر گزینه‌هاست. 🔹 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش گفت تا زمانی که احیای توافق ما را در وضعیتی بهتر از وضعیت کنونی قرار دهد احیای توافق نتیجه‌ای است که در راستای منافع ماست. منبع دیپلماتیک به رویترز گفته است این موضع یک بازنویسی عمیق استاندارد عدم اشاعه است. 🔹 دنیس راس دیپلمات پیشین آمریکایی نیز معتقد است با توجه به جایگزین‌ها، صورت‌بندی کنونی همچنان در راستای منافع ملی آمریکاست. 🔹 منبعی اروپایی به رویترز گفته است آمریکایی‌ها دو ماه پیش می‌گفتند زمان در حال اتمام است و باید به توافق برسیم اما از ماه مارس به این سو، دیگر به نظر نمی‌رسد که عجله‌ای داشته باشند.
♦️ عضویت سوئد در ناتو 🔹 اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی در گزارشی بیان داشته حمله به اوکراین سبب اجماع سوسیال‌دمکرات‌ها و راست‌گراهای مهاجرستیز در پارلمان سوئد شد. اما ابهام‌هایی درباره نحوه عملکرد مقامات دولت سوئد در صورت عضویت در ناتو، وجود دارد. 1️⃣ استقرار ناتو در خاک سوئد به نظر نویسنده، سوئد از نروژ و دانمارک الگوبرداری کرده و اجازه استقرار پایگاه‌های دائمی ناتو در خاک خود را نخواهد داد. حزب سوسیال‌دمکرات سوئد از مهم‌ترین مخالفان استقرار این پایگاه‌ها به‌ویژه سلاح‌های هسته‌ای در خاک سوئد است. بنابراین ایجاد سپر موشکی مشترک در شمال اروپا محل تردید است. 2️⃣ تداوم سیاست‌های خلع سلاح سوئد از مبلغان سیاست‌های خلع تسلیحات هسته‌ای در اروپا بوده و ابتکار خود را با همراهی نروژ و آلمان در این خصوص به پیش برده است. مخالفت این کشور با «حمله پیش‌دستانه هسته‌ای» از مهم‌ترین دلایل عدم عضویت در ناتو در سال‌های قبل بوده است. در صورت عضویت در این اتحاد، سرنوشت ابتکار استکهلم مبهم خواهد بود. 3️⃣ صنایع دفاعی اروپایی استکهلم پیش‌تر حامی سیاست‌های دفاعی و امنیتی مستقل اروپا بود و برنامه‌های مشترکی برای تولید جنگنده با بریتانیا به اجرا گذاشت. عضویت در ناتو احتمالاً به تضعیف این گرایش و در نتیجه تأثیر منفی بر ایده «استقلال راهبردی اروپا» خواهد انجامید. ✅ تبعات چرخش سوئد از سیاست بی‌طرفی به سوی اتحاد با ناتو از دو عامل داخلی و خارجی متأثر خواهد بود. از نظر داخلی قدرت سوسیال‌دمکرات‌ها در پارلمان که تا حدی میزان و چگونگی ادغام در ناتو را کنترل کنند. از نظر خارجی نیز هر چه نبرد اوکراین طولانی‌تر و تبعات آن گسترش یابد، سوئد بیشتر به سمت تقویت ناتو در حوزه بالتیک سوق خواهد یافت.
♦️ جورج سوروس: جنگ اوکراین شاید آغاز جنگ جهانی سوم باشد 🔹 در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، جورج سوروس میلیاردر آمریکایی، در اظهاراتی مدعی شد «حمله روسیه به اوکراین می‌تواند آغاز جنگ جهانی سوم باشد که باعث شود تمدن ما دوام نیاورد». به گفته وی، بهترین و شاید تنهاترین راه برای حفظ تمدنمان، شکست پوتین در سریعترین زمان ممکن است. 🔹 سوروس ادامه داد: «اتحادیه اروپا باید درک می‌کرد که پوتین می‌تواند گاز طبیعی را قطع کند. من نمی‌توانم نتیجه را پیشبینی کنم اما اوکراین شانس جنگیدن دارد.» 🔹 او چین و روسیه را بزرگترین تهدید برای جوامع باز معرفی کرد. به گفته او «تکنولوژی دیجیتال به خصوص هوش مصنوعی به چین کمک کرد تا اطلاعات شخصی را جمع‌آوری و شهروندان خود را شدیدتر و بیشتر از هر زمانی کنترل کند.» سوروس همچنین گفته است علاوه بر سیاست‌های کرونایی، ژی رئیس‌جمهور چین سریالی از اشتباهات را مرتکب شده است که می‌تواند به بهای عدم انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور برای دوره سوم تمام شود.
♦️ سناریوهای نظم جهانی در سایه جنگ اوکراین 🔹 اندیشکده «شورای روابط بین‌الملل روسیه» در یادداشتی بیان داشته که جنگ اوکراین فراتر از آینده اروپا، آینده نظم جهانی را متأثر خواهد کرد. این نبرد درک عمومی از مدل‌های توسعه و الگوهای رقیب حکومتداری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با این مقدمه، سه سناریو برای پایان درگیری وجود دارد: 1️⃣ کرملین قاطعانه در این بن‌بست حماسی شکست می‌خورد. به‌رغم اندک توان پکن برای مقابله با هژمونی آمریکا، بار دیگر «لحظه جهان تک‌قطبی» فرامی‌رسد. روسیه به قدرتی رام و منزوی بدل می‌شود. به همین دلیل غرب راحت‌تر مسأله چین را حل خواهد کرد. چین که تنها مانع بزرگ در برابر «پایان تاریخ» مد نظر لیبرال‌دمکراسی است. 2️⃣ روسیه و اوکراین با عقب‌نشینی از خواسته‌های حداکثری، در نقطه‌ای به توافق می‌رسند. این توافق شکننده، رقابت گفتمانی غرب با چین و روسیه را در حالتی مسالمت‌جویانه‌تر تداوم می‌بخشد. مصالحه‌ای نسبی میان روسیه با اروپا و آمریکا، مقدمات سازش غرب با چین را نیز فراهم می‌کند. این امر به اصلاح نظم جهانی، تغییرات عمده در ساختار سازمان ملل متحد، هنجارهای قدیمی حقوق بین‌المللی و بازتنظیم صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی و سایر نهادها منجر خواهد شد. 3️⃣ درگیری در چرخه‌های متزلزل آتش‌بس و دوره‌های نبرد، ادامه می‌یابد. وضعیتی که به فرسایش نهادهای بین‌المللی، تشدید رقابت‌های تسلیحاتی، گسترش سلاح‌های هسته‌ای و منازعات منطقه‌ای می‌انجامد. چنین تغییری تنها منجر به هرج‌ومرج بیشتر در سال‌های آینده خواهد شد. ✅ نوع مواجهه روسیه با تحریم‌های آمریکا و اروپا و نوع موضع‌گیری دیگر بازیگران و دولت‌ها نسبت به تغییرات احتمالی در تمامیت ارضی اوکراین، دو مؤلفه‌ای است که بر کارکرد نهادهای بین‌المللی و مشروعیت هژمونی غرب در آینده، تأثیر خواهد گذاشت.
📍اطلاعیه وزارت دفاع درباره حادثه پارچین 🔹عصر روز چهارشنبه طی سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ی پارچین به وقوع پیوست؛ مهندس «احسان قدبیگی» به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران ایشان دچار جراحت شد. تحقیقات برای چگونگی علت این سانحه در دست بررسی است.