eitaa logo
این عمّار
829 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
7هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ تلاش روسیه برای استقرار سامانه S400 در جنوب اوکراین 🔹 مؤسسه مطالعات جنگ در جدیدترین گزارش از وضعیت اوکراین خبر داده که نیروهای اوکراینی احتمالاً عقب‌نشینی کنترل‌شده‌ای را در جنوب غربی پوپاسنا در نزدیکی باخموت انجام می‌دهند تا از خطوط تدارکاتی اوکراین در برابر حملات روسیه در جنوب شرقی باخموت محافظت کنند. 🔹 نیروهای روسیه در حال ساخت ذخایر موشکی و استقرار سامانه‌های S400 در شمال غربی کریمه برای تقویت محور جنوبی هستند.
♦️ رویترز: آمریکا همچنان احیای توافق هسته‌ای را بهترین گزینه می‌داند 🔹 برخی منابع دیپلماتیک آمریکایی گفته‌اند واشنگتن معتقد است علی‌رغم پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران احیای توافق هسته‌ای بهتر از سایر گزینه‌هاست. 🔹 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش گفت تا زمانی که احیای توافق ما را در وضعیتی بهتر از وضعیت کنونی قرار دهد احیای توافق نتیجه‌ای است که در راستای منافع ماست. منبع دیپلماتیک به رویترز گفته است این موضع یک بازنویسی عمیق استاندارد عدم اشاعه است. 🔹 دنیس راس دیپلمات پیشین آمریکایی نیز معتقد است با توجه به جایگزین‌ها، صورت‌بندی کنونی همچنان در راستای منافع ملی آمریکاست. 🔹 منبعی اروپایی به رویترز گفته است آمریکایی‌ها دو ماه پیش می‌گفتند زمان در حال اتمام است و باید به توافق برسیم اما از ماه مارس به این سو، دیگر به نظر نمی‌رسد که عجله‌ای داشته باشند.
♦️ عضویت سوئد در ناتو 🔹 اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی در گزارشی بیان داشته حمله به اوکراین سبب اجماع سوسیال‌دمکرات‌ها و راست‌گراهای مهاجرستیز در پارلمان سوئد شد. اما ابهام‌هایی درباره نحوه عملکرد مقامات دولت سوئد در صورت عضویت در ناتو، وجود دارد. 1️⃣ استقرار ناتو در خاک سوئد به نظر نویسنده، سوئد از نروژ و دانمارک الگوبرداری کرده و اجازه استقرار پایگاه‌های دائمی ناتو در خاک خود را نخواهد داد. حزب سوسیال‌دمکرات سوئد از مهم‌ترین مخالفان استقرار این پایگاه‌ها به‌ویژه سلاح‌های هسته‌ای در خاک سوئد است. بنابراین ایجاد سپر موشکی مشترک در شمال اروپا محل تردید است. 2️⃣ تداوم سیاست‌های خلع سلاح سوئد از مبلغان سیاست‌های خلع تسلیحات هسته‌ای در اروپا بوده و ابتکار خود را با همراهی نروژ و آلمان در این خصوص به پیش برده است. مخالفت این کشور با «حمله پیش‌دستانه هسته‌ای» از مهم‌ترین دلایل عدم عضویت در ناتو در سال‌های قبل بوده است. در صورت عضویت در این اتحاد، سرنوشت ابتکار استکهلم مبهم خواهد بود. 3️⃣ صنایع دفاعی اروپایی استکهلم پیش‌تر حامی سیاست‌های دفاعی و امنیتی مستقل اروپا بود و برنامه‌های مشترکی برای تولید جنگنده با بریتانیا به اجرا گذاشت. عضویت در ناتو احتمالاً به تضعیف این گرایش و در نتیجه تأثیر منفی بر ایده «استقلال راهبردی اروپا» خواهد انجامید. ✅ تبعات چرخش سوئد از سیاست بی‌طرفی به سوی اتحاد با ناتو از دو عامل داخلی و خارجی متأثر خواهد بود. از نظر داخلی قدرت سوسیال‌دمکرات‌ها در پارلمان که تا حدی میزان و چگونگی ادغام در ناتو را کنترل کنند. از نظر خارجی نیز هر چه نبرد اوکراین طولانی‌تر و تبعات آن گسترش یابد، سوئد بیشتر به سمت تقویت ناتو در حوزه بالتیک سوق خواهد یافت.
♦️ جورج سوروس: جنگ اوکراین شاید آغاز جنگ جهانی سوم باشد 🔹 در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، جورج سوروس میلیاردر آمریکایی، در اظهاراتی مدعی شد «حمله روسیه به اوکراین می‌تواند آغاز جنگ جهانی سوم باشد که باعث شود تمدن ما دوام نیاورد». به گفته وی، بهترین و شاید تنهاترین راه برای حفظ تمدنمان، شکست پوتین در سریعترین زمان ممکن است. 🔹 سوروس ادامه داد: «اتحادیه اروپا باید درک می‌کرد که پوتین می‌تواند گاز طبیعی را قطع کند. من نمی‌توانم نتیجه را پیشبینی کنم اما اوکراین شانس جنگیدن دارد.» 🔹 او چین و روسیه را بزرگترین تهدید برای جوامع باز معرفی کرد. به گفته او «تکنولوژی دیجیتال به خصوص هوش مصنوعی به چین کمک کرد تا اطلاعات شخصی را جمع‌آوری و شهروندان خود را شدیدتر و بیشتر از هر زمانی کنترل کند.» سوروس همچنین گفته است علاوه بر سیاست‌های کرونایی، ژی رئیس‌جمهور چین سریالی از اشتباهات را مرتکب شده است که می‌تواند به بهای عدم انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور برای دوره سوم تمام شود.
♦️ سناریوهای نظم جهانی در سایه جنگ اوکراین 🔹 اندیشکده «شورای روابط بین‌الملل روسیه» در یادداشتی بیان داشته که جنگ اوکراین فراتر از آینده اروپا، آینده نظم جهانی را متأثر خواهد کرد. این نبرد درک عمومی از مدل‌های توسعه و الگوهای رقیب حکومتداری را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با این مقدمه، سه سناریو برای پایان درگیری وجود دارد: 1️⃣ کرملین قاطعانه در این بن‌بست حماسی شکست می‌خورد. به‌رغم اندک توان پکن برای مقابله با هژمونی آمریکا، بار دیگر «لحظه جهان تک‌قطبی» فرامی‌رسد. روسیه به قدرتی رام و منزوی بدل می‌شود. به همین دلیل غرب راحت‌تر مسأله چین را حل خواهد کرد. چین که تنها مانع بزرگ در برابر «پایان تاریخ» مد نظر لیبرال‌دمکراسی است. 2️⃣ روسیه و اوکراین با عقب‌نشینی از خواسته‌های حداکثری، در نقطه‌ای به توافق می‌رسند. این توافق شکننده، رقابت گفتمانی غرب با چین و روسیه را در حالتی مسالمت‌جویانه‌تر تداوم می‌بخشد. مصالحه‌ای نسبی میان روسیه با اروپا و آمریکا، مقدمات سازش غرب با چین را نیز فراهم می‌کند. این امر به اصلاح نظم جهانی، تغییرات عمده در ساختار سازمان ملل متحد، هنجارهای قدیمی حقوق بین‌المللی و بازتنظیم صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی و سایر نهادها منجر خواهد شد. 3️⃣ درگیری در چرخه‌های متزلزل آتش‌بس و دوره‌های نبرد، ادامه می‌یابد. وضعیتی که به فرسایش نهادهای بین‌المللی، تشدید رقابت‌های تسلیحاتی، گسترش سلاح‌های هسته‌ای و منازعات منطقه‌ای می‌انجامد. چنین تغییری تنها منجر به هرج‌ومرج بیشتر در سال‌های آینده خواهد شد. ✅ نوع مواجهه روسیه با تحریم‌های آمریکا و اروپا و نوع موضع‌گیری دیگر بازیگران و دولت‌ها نسبت به تغییرات احتمالی در تمامیت ارضی اوکراین، دو مؤلفه‌ای است که بر کارکرد نهادهای بین‌المللی و مشروعیت هژمونی غرب در آینده، تأثیر خواهد گذاشت.
📍اطلاعیه وزارت دفاع درباره حادثه پارچین 🔹عصر روز چهارشنبه طی سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ی پارچین به وقوع پیوست؛ مهندس «احسان قدبیگی» به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران ایشان دچار جراحت شد. تحقیقات برای چگونگی علت این سانحه در دست بررسی است.
🔥سلام فرمانده در چهارده خرداد 🔻پیشنهاد: چقدر زیبا می شود اجازه داده شود دهه نودی ها در روز در حرم امام خمینی با و در حضور نائب‌الامام‌خامنه‌ای به محضر امام عصر‌(عج) عرض سلام کنند...
محمدرضا عارف: رئیسی را دردآشنا و متعهد می‌دانم 🔹عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رئیسی را شخصیت برجسته، دردآشنا، متعهد و پرتلاش می‌دانم. وقتی رئیس‌جمهور شدند یادداشتی به او دادم و اعلام آمادگی کردم که تجربیاتم را انتقال دهم که تا به‌حال جلسه خصوصی نداشتیم و تشخیص ندادند که مشورت از ما بگیرند. 🔹روحانی هیچ وقت اصلاح‌طلب نبوده و خودش هم ادعایی نداشته است. اجماع بر روی روحانی یکی از اشتباهات اصلاحات بود. 🔹هیچ راهی غیر از صندوق رای نداریم. اعتقاد شخصی‌ام این است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند با صندوق رای قهر کند. قهر با صندوق رای به ضرر خود جریان و مردم است.
امام صادق (ع): اُرْجُ اَللَّهَ رَجَاء لاَ يُجَرِّئُكَ عَلَى مَعْصِيَتِهِ وَ خَفِ اَللَّهَ خَوْفا لاَ يُؤْيِسُكَ مِنْ رَحِمَتِهِ؛ به خدا آن گونه كه آن اميد تو را بر معصيت او جرأت ندهد،و طورى از خدا بترس كه آن ترس تو را از رحمت او مأيوس نگرداند (وسائل الشيعة، ج‏15، ص: 218).
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آزمایش DNA هویت جسد مالک متروپل را تایید کرد 🔹دادستان خوزستان: هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی تایید شد. @Farsna
32.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای پرشور سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی 5خرداد 1401 @TasnimNews
📍آیا می‌دانید خواهر عبدالباقی سازنده برج متروپل آبادان عروس شمخانی است. پای شمخانی و دیگران در کار بوده که استانداران و مقامات شهری خوزستان دست به سینه در خدمت حسین عبدالباقی بودن! @secret_file 🔹عبدالباقی، مالک متروپل، هیچ نسبتی با علی شمخانی ندارد. حسین عبدالباقی مالک ساختمان که در حادثه ریزش این ساختمان کشته شده هیچ رابطه سببی و نسبی با شمخانی ندارد و این ادعا کذب است 🔻اخیراً اکانت مجازی یکی از افراد مرتبط با رسانه‌های خارجی مدعی شد که عبدالباقی از بستگان دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی است. 🔻فروپاشی ساختمان ذهنی برخی دوستان با یک شایعه و جنگ ادراکی گاهی تلخ تر از فروپاشی متروپل؛ کاش با هر مدرک تحصیلی الفبای حضور در فعالیت‌های مجازی را بیاموزیم../محمدصادق سلطانزاده 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
📍‏رژیم اسرائیل به دولت بایدن اطلاع داده که پشت ترور شهید صیاد خدایی بوده است. 🔹ایرانی‌نماهای حافظ منافع دمکرات‌ها هم دارند مزخرفات رابرت مالی درباره‌ برجام را حلواحلوا می‌کنند که ایران باید مطالبات فرابرجامی را کنار بگذارد و توافق کند. مطالبات فرابرجامی هم همان خروج سپاه از لیست تروریستی آمریکاست./پریسا نصر 🔻صحنه روشن است. تا وقتی سپاه در لیست تروریستی باشد، هر تجاوزی را در هر نقطه‌ای علیه منافع ایران توجیه می کند. این چه برجامی است که حتی نمی‌تواند امنیت و تمامیت ارضی ایران را تامین کند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍سناتور آمریکایی: بعضی از همکاران من جوری صحبت می‌کنند که انگار ایران حق ندارد به ما بی‌اعتماد باشد. این ما بودیم که با دخالت یک نخست وزیر را برکنار کردیم و اجازه دادیم یک دیکتاتور، شاه ایران شود. این ما بودیم که بعد از انقلاب ایران به آن دیکتاتور پناه دادیم. 🔹این آمریکا بود که هنگام جنگ صدام با ایران به عراق اطلاعات نظامی داد تا حملات شیمیایی علیه مردم ایران انجام دهد. این ما بودیم که یک هواپیمای مسافربری ایران رو با موشک جنگی هدف قرار دادیم.
پاسخی به اظهارات جدید سلطان چاپ پول ایران 🔹رئیس کل پیشین بانک‌مرکزی که در زمان تصدی مسئولیت وی شاهد ثبت رکوردهای جدید نقدینگی در کشور بودیم، به نظر می‌رسد، به بهانه‌های مختلف با استدلال‌های ضعیف و انحرافی سعی در تخریب دولت می‌نماید. 🔹ایشان توجه نمی‌نماید که اثرات مخرب و زیان‌بار رشد ۴۰.۶ درصدی نقدینگی در سال ۱۳۹۹ که بابت آن آقای همتی به درستی به سلطان چاپ پول در اقتصاد ایران ملقب شد،‌ اثرات منفی خود را بر سایر بازارها از جمله بازار ارز داشته است. 🔹در واقع این آثار تورمی که در حال حاضر نمایان می‌شود همان سوء تدبیر و تورم نهفته‌ای است که همتی و دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته‌اند. 🔹جالب آن است که آقای همتی مدعی معیشت مردم و گرانی شده که خود در سال ۱۳۹۸ مبدع افزایش قیمت بنزین در کشور بود و نتایج فاجعه‌بار آن در آبان سال ۱۳۹۸ نمایان شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شومر: علت اصلی مرگ کودکان آمریکا سلاح گرم است رهبر اکثریت سنا: 🔹اکنون علت اصلی مرگ کودکان آمریکا سلاح گرم است. 🔹اپیدمی سلاح در آمریکا قابل مقایسه با دیگر ملل نظیر ما مشکلی بی‌همتاست و هیچ آمریکایی از این مشکل در امان نیست. 🔹ما یک مشکل خیلی بزرگ در مجلس سنا داریم، اینکه عده زیادی اینجا بیش از اینکه به فکر خانواده‌های داغدار حوادث اخیر باشند، دغدغه محافظت بیشتر از لابی اسلحه NRA دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ | تو مکن تهدیدم از کشتن... ➕ دستنوشته حاج قاسم سلیمانی: من بدنبال قاتلم می‌گردم و چقدر مشتاق دیدارشم، او مرا به قله سعادت خواهد رساند 🔰https://eitaa.com/roshana_zanjan 🔰https://rubika.ir/roshana_zanjan
♦️ هریتج: زمان ارتقای مشارکت آمریکا و کره جنوبی 🔹 اندیشکده آمریکایی هریتج در یادداشتی، استقرار دولت جدید کره جنوبی را فرصتی برای ارتقای همکاری‌های واشنگتن و سئول قلمداد کرده است. روابط آمریکا و کره پس از انعقاد پیمان دفاع متقابل در ۱۹۵۳ تقویت شد. سپس اتحاد این دو به دلیل مقابله مشترک با چین کمونیستی و شوروی، تعمیق شد. 🔸 به نظر نویسنده، روابط آمریکا و کره از این جهت متمایز است که این دو هرگز دشمن یکدیگر نبوده‌اند. حال آن‌که آمریکا زمانی در جنگ جهانی دوم رو در روی آلمان و ژاپن جنگید. گرچه هر دو امروز متحدان جدی ایالات متحده هستند. 🔸 این یادداشت، برنامه موشکی کره شمالی، رشد بی‌وقفه چین و حمله روسیه به اوکراین را سه مسأله مشترک دو کشور خوانده است. نویسنده از دولت بایدن خواستار اتخاذ رویکردی عمل‌گرایانه‌تر نسبت به اتحاد با کره جنوبی در حل این بحران‌ها شده است. 🔸 به نظر نویسنده، انعقاد یک توافق‌نامه تجارت آزاد میان آمریکا و کره جنوبی، روابط اقتصادی آن‌ها را نهادینه‌تر می‌کند. هم‌چنین به شرکت‌های دو کشور فرصت مضاعفی برای روابط پایدار و سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد داد. سپس به تدریج زمینه‌های افزایش همکاری در حوزه فناوری‌های نو و پیشرفته نیز مهیا گردد. ✅ رویکرد محافظه‌کارانه‌تر ژاپن که در عدم پذیرش عضویت در پیمان آکوس نمود یافت، اهمیت کره جنوبی در سیاست خارجی آمریکا را افزایش داده است. هر چند سئول برای تقویت همکاری با آمریکا علیه رقبایش با محدودیت‌های داخلی و خارجی روبروست. 🔁 مطالب مرتبط: ↙️ نقش دولت جدید کره جنوبی در مواجهه چین و آمریکا
♦️ پیشروی روسیه در استان لوهانسک 🔹 مؤسسه مطالعات جنگ در جدیدترین گزارش از وضعیت اوکراین خبر داده که نیروهای روسیه برای قطع خطوط ارتباطی زمینی نیروهای اوکراین در جنوب غربی سورودونتسک و محاصره کامل آن در استان لوهانسک، پیشروی در شرق و غرب پوپاسنا را در اولویت قرار دادند. 🔹 در دیگر تحولات روز گذشته، نیروهای روسی شهر زاپوریژژیا را برای اخلال در عملکرد یک مرکز لجستیکی نیروهای اوکراینی در شرق، مورد حمله قرار دادند.
♦️ آینده همکاری روسیه و آسیای مرکزی 🔹 اندیشکده روسی والدی در یادداشتی به بررسی شرایط توسعه همکاری‌ها میان مسکو و کشورهای آسیای میانه پرداخته است. به نظر نویسنده، دو مسأله ضرورت افزایش همکاری‌ها را در دو بُعد افزایش داده است. استقرار طالبان در افغانستان در بُعد نظامی و وقوع نبرد اوکراین و به‌تبع تحریم‌های غرب در بُعد اقتصادی. 🔸 رشید علیمف نویسنده تاجیکستانی این یادداشت که دبیرکلی سازمان شانگهای را در کارنامه دارد یادآور می‌شود که در وهله اول ایجاد یک «کمربند امنیتی» نسبت به خطر تروریسم در افغانستان با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای باید اولویت این همکاری‌ها باشد. زیرا کشورهای آسیای مرکزی، هسته مشترک و مؤثر هر دو سازمان هستند. 🔸 طبق این گزارش، در حال حاضر بین ۵ تا ۱۲ هزار شبه‌نظامی در مرزهای تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور دارند. حوادث ژانویه ۲۰۲۲ در قزاقستان و بازداشت اعضای حزب‌التحریر توسط قرقیزستان در می ۲۰۲۲ از تبعات گسترش فعالیت این گروه‌ها می‌باشد. نوسازی و آموزش نیروهای مسلح توسط روسیه و برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی از جمله راهکارهای پیشنهادی است. 🔸 این گزارش در بخش دیگر مدعی تأثیر منفی تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اقتصاد آسیای مرکزی است. تجارت روسیه با این کشورها از ۲۳/۶ میلیارد دلار در ۲۰۱۷ به ۳۷ میلیارد دلار در ۲۰۲۱ رسیده بود و اکنون بیش از ۱۰ هزار شرکت روسی در این کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 🔸 اجرای مبادلات دو و چندجانبه با روبل، افزایش سرمایه‌گذاری مسکو در منابع معدنی و کشاورزی و زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای این کشورها و توسعه انرژی هسته‌ای این کشورها توسط روسیه از جمله راهکارهای تقویت روابط برای غلبه بر تبعات منفی تحریم‌هاست. ✅ نکته‌ای که این اندیشکده روسی به آن نپرداخته، نقش بی‌بدیل چین در سازمان همکاری شانگهای است. گرچه پکن و مسکو نگرانی‌های مشترکی درباره افغانستان دارند، ولی در بازارهای آسیای مرکزی، عمدتاً رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و این مسأله در شرایط تضعیف اقتصاد روسیه، می‌تواند وزنه چین را تقویت کند. 🔁 مطالب مرتبط: ↙️ چرا روسیه به قزاقستان نیرو فرستاد؟
شکست جریان ضدانقلاب در میدان عمل و عملیات ایذایی در فضای مجازی ▪️پشت پرده یک خبر جعلی خبرگزاری مهر نوشت: 🔹ظهر امروز خبرگزاری مهر مورد حمله سایبری واقع شد. در این حمله سایبری برای دقایقی کوتاه یک خبر جعلی و مضحک روی سایت قرار گرفت که به سرعت شناسایی و حذف شد. 🔹این خبر جعلی مدعی کمبود آرد و ایجاد صف‌های طویل در نانوایی‌های کشور شده و با ادبیاتی سخیف و معاندانه طرح اقتصادی دولت را زیر سوال برده بود. 🔹نکته قابل تامل ماجرا که اهداف این اقدام خرابکارانه را روشن‌تر می‌سازد آن است که در خبر جعلی مذکور ادعا شده بود در پایلوت توزیع نان، نابسامانی شدید وجود داشته و منجر به کمبود نان شده است! حال آنکه طرح نان کارتی تنها در استان زنجان در حال انجام است و نه در آن استان و نه در سایر استان‌ها نابسامانی و مشکلی در پخت و توزیع نان وجود ندارد. 🔹اما پشت پرده ماجرای این خبر جعلی چیست و از کجا آب می‌خورد؟ 🔹این نخستین بار نیست که جریان معاند می‌کوشد از طرق مختلف به رسانه‌های کشور حمله کرده و با انتشار تصاویر و مطالب کذب و موهن، اهداف خود را پیش ببرد. هک آنتن صدا و سیما از سوی جریان نفاق در بهمن ماه سال گذشته، یکی از موارد تلاش و تقلای آن‌ها برای خودنمایی است. 🔹آنچه پشت پرده این سناریو را تا حد زیادی روشن می‌کند، آن است که در حالی که این خبر جعلی تنها چند دقیقه بسیار کوتاه منتشر و سپس به سرعت حذف شد، اما بلافاصله یک رسانه فارسی زبان سعودی اقدام به عملیات روانی درباره آن کرد و این نشان دهنده آمادگی و هماهنگی کامل میان خرابکاران و این رسانه سعودی ـ صهیونیستی است. 🔹گفتنی است ادبیات بکار رفته در خبر جعلی مذکور به وضوح و آشکارا نشان دهنده آن است که خرابکاران هدفی جز تشویش اذهان عمومی درباره طرح اقتصادی دولت نداشته‌اند. به نظر می‌رسد شکست این جریان در میدان عمل و فضای واقعی برای به آشوب کشاندن کشور و تکرار آبان ۹۸، باعث سرخوردگی و عصبانیت آنان و روی آوردن به اقدامات ایذایی و عملیات روانی در فضای مجازی شده است. 🔹خبرگزاری مهر با همکاری نهادهای ذیربط پیگیر نحوه انجام خرابکاری سایبری مذکور خواهد بود.
🌎خبرهای نسبتا داغ 🔥 0⃣ سناتور آمریکایی:‌ توافق هسته‌ای با ایران به پایان رسیده است لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه: توافق هسته‌ای با ایران به پایان رسیده است. باید پیامدهای فعالیت های هسته‌ای ایران را برای تهران توضیح دهیم. 1⃣ کارمند حسین عبدالباقی قصد سرقت کامپیوتر مرکزی دوربین‌های مداربسته متروپل داشت گفته می شود: امدادگران و داوطلبان حاضر در ساختمان فرو ریخته متروپل آبادان، یکی از کارمندان حسین عبدالباقی را در حال سرقت کامپیوتر مرکزی دوبین‌های مداربسته مجتمع دستگیر کردند. 2⃣ تریاک؛ پرمصرف‌ترین ماده مخدر در ایران فرهاد اقطار (سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی) گفت: هنوز تریاک در ایران پرمصرف‌ترین ماده مخدر است و بعد از آن هروئین قرار دارد. 3⃣ پزشکان عمومی زیر خط فقر زندگی می‌کنند روزنامه جوان در گزارشی از قول یک پزشک عمومی نوشته: تعرفه ۲۵ هزار تومانی برای پزشک عمومی در مقابل تورم اقتصادی، منطقی نیست. در بهترین حالت ممکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از آن به پزشک تعلق گیرد؛ و اگر عدد ده میلیون تومان درآمد در ماه را خط فقر درنظر بگیریم، تمام پزشکان عمومی که در فیلد درمانی فعالیت می‌کنند، زیر خط فقر هستند. پزشکان عمومی که مشکلات مالی را تجربه می‌کنند گاهی به ناچار به عمان و ترکیه برای درآمد بیشتر مهاجرت می‌کنند. 4⃣ عارف: رئیسی را دردآشنا و متعهد می‌دانم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رئیسی را شخصیت برجسته، دردآشنا، متعهد و پرتلاش می‌دانم. وقتی رئیس‌جمهور شدند یادداشتی به او دادم و اعلام آمادگی کردم که تجربیاتم را انتقال دهم که تا به‌حال جلسه خصوصی نداشتیم و تشخیص ندادند که مشورت از ما بگیرند. روحانی هیچ وقت اصلاح‌طلب نبوده و خودش هم ادعایی نداشته است. اجماع بر روی روحانی یکی از اشتباهات اصلاحات بود.هیچ راهی غیر از صندوق رای نداریم. اعتقاد شخصی‌ام این است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند با صندوق رای قهر کند. قهر با صندوق رای به ضرر خود جریان و مردم است. 5⃣ صهیونیست‌ها به دنبال گرفتن پاسپورت دوم «جدعون لیوی» روزنامه‌نگار صهیونیست: اسرائیلی‌ها معتقدند نمی‌توان درباره آینده اسرائیل در دراز مدت صحبت کرد، زیرا نمی‌دانند که آینده آنها چه خواهد شد و به همین دلیل همه اسرائیلی‌ها به دنبال پاسپورت دوم هستند. اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند که پاسپورت‌های آنها نوعی مجوز موقت است که تاریخ انقضای آن نزدیک شده و دیگر نمی‌توان به آن اعتماد کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند روند خودباختگی و فروپاشی اسرائیل از درون را متوقف کند و بیماری سرطان اسرائیل به آخرین مراحل خود رسیده و راهی برای درمان آن وجود ندارد. 6⃣ بیش از تولد نوزاد، سقط جنین داریم! پروفسور اکبری، رئیس کارگروه جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام: قریب به 520 هزار سقط جنین در کشور داریم! سال به سال رقم سقط جنین در کشور بیشتر می‌شود.هنوز مسئولین از این اعداد و ارقام سردرد نمیگیرند و اهمیت نمیدهند 7⃣ گندم صادراتی در جهان تا ۸۷ درصد گران شده است شورای بین‌المللی غلات از افزایش ۵۸ تا ۸۷ درصدی انواع گندم صادراتی در سطح جهان نسبت به سال گذشته خبر داد 8⃣ آماده‌سازی بهشت زهرا (س) برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) صبح دیروز جلسه هماهنگی مراسم ارتحال حضرت امام (ره) با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان بهشت حضرت زهرا (س) در سالن مانیتورینگ این سازمان برگزار شد. 9⃣ انتشار خبر جعلی با حمله سایبری به خبرگزاری مهر ظهر دیروز در جریان حمله سایبری به خبرگزاری مهر، برای دقایقی کوتاه خبری جعلی روی سایت قرار گرفت. هکرها در این خبر جعلی مدعی کمبود آرد و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده و با ادبیاتی غیرمعمول، طرح اصلاح اقتصادی را زیر سوال برده بودند. بلافاصله پس از انتشار خبر، رسانه سعودی اینترنشنال و چندین کانال ضدانقلاب با بازنشر آن، اقدام به عملیات روانی درباره این خبر کردند. 0⃣1⃣ آزمایش DNA هویت جسد مالک متروپل را تایید کرد دادستان خوزستان: هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی تایید شد. 1⃣1⃣ لغو یکجانبه بازی دوستانه میان تیمهای ملی فوتبال ایران و کانادا این اقدام از سوی این کشور، هم پوچی شعار سیاسی نبودنِ ورزش، و هم درستی تصمیم کشورمان در مسابقه ندادن با تیمهای رژیم غاصب صهیونیستی (در طول این سالها) را ثابت کرد. اما باید برای دریافت غرامت اقدام شود تا دیگر کسی هوس نکند برای تاثیرگذاری روانی بر جامعه، دعوتش را پس بگیرد. 2⃣1⃣ تکذیب خبر سوء‌قصد به فرمانده هوافضای سپاه یک منبع آگاه خبر منتشر شده در مورد سوءقصد به سردار حاجی زاده در مجتمع صنعتی پارچین را از اساس کذب دانست.
♦️ نیویورک‌تایمز: اسرائیل پشت ترور سرهنگ صیاد بوده است 🔹 روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گزارش داده است که اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده است که این رژیم پشت ترور سرهنگ صیاد خدایی در تهران بوده است. 🔹 مقامات رژیم صهیونیستی به آمریکا گفته‌اند که هدف از این ترور، هشدار به ایران جهت توقف عملیات‌های یک گروه مخفی در نیروی قدس به نام واحد ۸۴۰ است. این مقامات مدعی‌اند شهید صیاد خدایی جانشین فرماندهی این واحد بوده است که ماموریت‌هایی علیه صهیونیست‌ها و اتباع برخی کشورها در سرتاسر جهان انجام می‌داده است.