eitaa logo
...
746 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
62 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار فرستادن از اعمال روز مبعث 🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم❤️ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ راشِد قالَ: قُلْتُ لأبي عَبْدِ اللهِ‏ علیهِ السَّلام: فَما نَفْعَلُ فيهِ؟ قالَ: تَصُومُ وَ تَكْثُرُ الصَّلاةَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ. (اقبال الأعمال، ص180) حسن بن راشد گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: در روز مبعث ، چه عملی انجام دهیم؟ فرمود: روزه گرفته ، و بر محمّد و آلش زیاد صلوات فرستید. عید مبعث پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله، مبارک باد. ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
🚿 استحباب غسل در روز مبعث مرحوم شیخ طوسی در «مصباح المتهجد» ، و مرحوم شیخ بهایی در «جامع عباسی» ، غسل روز ۲۷ رجب را از غسل های سنّت به شمار آورده اند. (مصباح المتهجد،‌ ص12/ جامع عباسی، ص38) مرحوم سید بن طاووس در «اقبال الأعمال» می نویسد: اِعْلَمْ أنَّ الْغُسْلَ في هذَا الْيَومِ الشَّريفِ مِنْ شَريفِ التَّكْليفِ.‏ (اقبال الاعمال، ص181) بدان که غسل در این روز شریف ، از شریف ترین تکالیف و اعمال می باشد. ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
🌺🌺🌿 🌿 در کتاب «اقبال» و در بعضی نسخه‌های «مصباح» آمده است که مستحب است در این روز این دعا را بخوانند: نویسنده گوید: این دعا را حضرت موسی بن جعفر(علیه‌السلام) در آن روزی که آن جناب را به جانب بغداد حرکت دادند خواند و آن روز، روز بیست‌وهفتم رجب بود و این دعا از دعاهای برگزیده ماه رجب است. يا مَنْ أَمَرَ بِالْعَفْوِ وَالتَّجاوُزِ، وَضَمَّنَ نَفْسَهُ الْعَفْوَ وَالتَّجاوُزَ، يَا مَنْ عَفا وَتَجاوَزَ اعْفُ عَنِّى وَتَجاوَزْ يَا كَرِيمُ . اللّٰهُمَّ وَقَدْ أَكْدَى الطَّلَبُ، وَأَعْيَتِ الْحِيلَةُ وَالْمَذْهَبُ، وَدَرَسَتِ الْآمالُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ إِلّا مِنْكَ وَحْدَكَ لا شَرِيكَ لَكَ اللّٰهُمَّ إِنِّى أَجِدُ سُبُلَ الْمَطالِبِ إِلَيْكَ مُشْرَعَةً ، وَمَناهِلَ الرَّجاءِ لَدَيْكَ مُتْرَعَةً، وَأَبْوابَ الدُّعاءِ لِمَنْ دَعاكَ مُفَتَّحَةً، وَالاسْتِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِكَ مُباحَةً، وَأَعْلَمُ أَنَّكَ لِداعِيكَ بِمَوْضِعِ إِجابَةٍ، وَ لِلصَّارِخِ إِلَيْكَ بِمَرْصَدِ إِغاثَةٍ، وَأَنَّ فِى اللَّهْفِ إِلىٰ جُودِكَ وَالضَّمانِ بِعِدَتِكَ عِوَضاً مِنْ مَنْعِ الْباخِلِينَ؛ وَمَنْدُوحَةً عَمَّا فِى أَيْدِى الْمُسْتَأْثِرِينَ، وَأَنَّكَ لَاتَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِكَ إِلّا أَنْ تَحْجُبَهُمُ الْأَعْمالُ دُونَكَ، وَقَدْ عَلِمْتُ أَنَّ أَفْضَلَ زادِ الرَّاحِلِ إِلَيْكَ عَزْمُ إِرادَةٍ يَخْتارُكَ بِها وَقَدْ ناجاكَ بِعَزْمِ الْإِرادَةِ قَلْبِى، وَأَسْأَلُك بِكُلِّ دَعْوَةٍ دَعاكَ بِها راجٍ بَلَّغْتَهُ أَمَلَهُ، أَوْ صارِخٌ إِلَيْكَ أَغَثْتَ صَرْخَتَهُ، أَوْ مَلْهُوفٌ مَكْرُوبٌ فَرَّجْتَ كَرْبَهُ، أَوْ مُذْنِبٌ خاطِئٌ غَفَرْتَ لَهُ، أَوْ مُعافىً أَتْمَمْتَ نِعْمَتَكَ عَلَيْهِ، أَوْ فَقِيرٌ أَهْدَيْتَ غِناكَ إِلَيْهِ، وَ لِتِلْكَ الدَّعْوَةِ عَلَيْكَ حَقٌّ وَعِنْدَكَ مَنْزِلَةٌ إِلّا صَلَّيْتَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَقَضَيْتَ حَوائِجِى حَوائِجَ الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ،و وَهٰذا رَجَبٌ الْمُرَجَّبُ الْمُكَرَّمُ الَّذِى أَكْرَمْتَنا بِهِ أَوَّلُ أَشْهُرِ الْحُرُمِ أَكْرَمْتَنا بِهِ مِنْ بَيْنِ الْأُمَمِ، يَا ذَا الْجُودِ وَالْكَرَمِ فَنَسْأَلُكَ بِهِ وَبِاسْمِكَ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ، الْأَجَلِّ الْأَكْرَمِ الَّذِى خَلَقْتَهُ فَاسْتَقَرَّ فِى ظِلِّكَ فَلا يَخْرُجُ مِنْكَ إِلىٰ غَيْرِكَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ وَتَجْعَلَنا مِنَ الْعامِلِينَ فِيهِ بِطاعَتِكَ، وَالْآمِلِينَ فِيهِ بِشَفاعَتِكَ؛ ؛اللّٰهُمَّ وَاهْدِنا إِلىٰ سَواءِ السَّبِيلِ، وَاجْعَلْ مَقِيلَنا عِنْدَكَ خَيْرَ مَقِيلٍ فِى ظِلٍّ ظَلِيلٍ، فَإِنَّكَ حَسْبُنا وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ، وَالسَّلامُ عَلَىٰ عِبادِهِ الْمُصْطَفَيْنَ وَصَلَواتُهُ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ . ،اللّٰهُمَّ وَبارِكْ لَنا فِى يَوْمِنا هٰذَا الَّذِى فَضَّلْتَهُ، وَبِكَرامَتِكَ جَلَّلْتَهُ، وَبِالْمَنْزِلِ الْعَظِيمِ الْأَعْلىٰ أنْزَلْتَهُ، صَلِّ عَلَىٰ مَنْ فِيهِ إِلَىٰ عِبادِكَ أَرْسَلْتَهُ، وَبِالْمَحَلِّ الْكَرِيمِ أَحْلَلْتَهُ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ صَلاةً دائِمَةً تَكُونُ لَكَ شُكْراً، وَلَنا ذُخْراً، وَاجْعَلْ لَنا مِنْ أَمْرِنا يُسْراً، وَاخْتِمْ لَنا بِالسَّعادَةِ إِلىٰ مُنْتَهىٰ آجالِنا، وَقَدْ قَبِلْتَ الْيَسِيرَ مِنْ أَعْمالِنا، وَبَلَّغْتَنا بِرَحْمَتِكَ أَفْضَلَ آمالِنا، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَسَلَّمَ. 🌺 مفاتیح الجنان ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
437_264_42.mp3
1.52M
🌺👆🎧 يا مَنْ أَمَرَ بِالْعَفْوِ ... در کتاب «اقبال» و در بعضی نسخه‌های «مصباح» آمده است که مستحب است در این روز این دعا را بخوانند: نویسنده گوید: این دعا را حضرت موسی بن جعفر(علیه‌السلام) در آن روزی که آن جناب را به جانب بغداد حرکت دادند خواند و آن روز، روز بیست‌وهفتم رجب بود و این دعا از دعاهای برگزیده ماه رجب است. 🌺 مفاتیح الجنان ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب بیست‌وهفتم رجب و روز آن‌که در آن وارد است: 📌اوّل: «زیارت رجبیه»: «الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی أَشْهَدَنا مَشْهَدَ أَوْلِیائِهِ..» و آن زیارتی است که در ماه رجب، در هر یک از مشاهد مشرّفه خوانده می‌شود، ولی صاحب کتاب «مزار قدیم» و شیخ محمّد بن مشهدی آن را نیز از زیارت ویژۀ شب مبعث شمرده‌اند، چون آن زیارت را خواندی فرموده‌اند: بعد از آن دو رکعت نماز زیارت بخوان و هرچه خواهی دعا کن. 📌دوم: زیارت «السَّلامُ عَلَىٰ أَبِی الْأَئِمَّةِ وَمَعْدِنِ النُّبُوَّةِ..» است که علاّمه مجلسی آن را زیارت هفتم کتاب «تحفه» قرار داده است؛ و صاحب کتاب «مزار قدیم» گفته است مختص به شب بیست‌وهفتم رجب است، چنان‌که ما آن را در «هدیة الزائر» ذکر کردیم. 📌سوم: زیارتی است که شیخ مفید و سید و شهید نقل کرده‌اند، به این صورت که چون در شب مبعث یا روز آن، خواستی امیرمؤمنان را زیارت کنی، بر در بارگاه شریفش مقابل قبر آن حضرت بایست و بگو:... ✨مفاتیح الجنان ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
793_688_1.mp3
5.09M
🎧👆 زیارت امیرالمومنین علیه‌السلام در روز مبعث 🌿مفاتیح الجنان اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
408_ziarat-rajabie.mp3
533K
🎧👆 و نیز شیخ از جناب ابوالقاسم حسین بن روح که نایب خاص حضرت صاحب‌الامر (عج) است روایت کرده که آن‌حضرت فرمود: در ماه رجب در هر زیارتگاهی از زیارتگاه‌های شریف که باشی به این زیارت صاحب مزار را زیارت کن. پس چون وارد حرم می‌شوی بگو الحمدلله الذی اشهدنا مشهد اولیاءه فی رجب... ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مهمترین گام برای نزدیک شدن به امام زمان سلام الله علیه این است که.... ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌿 🍃🌸 🌺🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب و پاداش صلوات بر محمد و آل محمد 🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷 ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel ✨✨ 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ ، از اعمال روز مبعث عَنِ الْحَسَنِ بْنِ راشِد قالَ: قُلْتُ لأبي عَبْدِ اللهِ‏ علیهِ السَّلام: فَما نَفْعَلُ فيهِ؟ قالَ: تَصُومُ وَ تَكْثُرُ الصَّلاةَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ. (اقبال الأعمال، ص۱۸۰) حسن بن راشد گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: در روز مبعث، چه عملی انجام دهیم؟ فرمود: 🌹🍃روزه گرفته و 🌹🍃بر محمّد و آل‌ش صلوات فرستید. 🌺«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»🌺 ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel ✨✨ 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 = دست‌یافتن به 🌸 «ترک صلوات و دعاکردن به دعاهای شخصی، 👈 مانند رهاکردن سرچشمه و به‌دنبال جوی آب و یا حوض گشتن است؛ ☝️ زیرا وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه‌ی فیض، دعا می‌‌شود، دعاهای شخصی هم در آن گنجانده شده است.» آیت‌الله بهجت، قدس‌سره ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر 💠 https://eitaa.com/ajjjel ✨✨ 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایمان ابوطالب و عبدالمطلب، در کلام اهل بیت(علیهم السلام) 🔘1ـ از امیر المؤمنین على(علیه السلام) نقل شده است: «والله ما عبد أبی ولا جدّی عبد المطّلب ولا هاشم ولا عبد مناف صنماً قطّ»؛ (به خدا سوگند پدرم و جدّم عبدالمطّلب و هاشم و عبد مناف هرگز بُتى نپرستیدند). گفته شد: چه چیزى مى پرستیدند؟ فرمود: «کانوا یصلّون إلى البیت على دین إبراهیم(علیه السلام) متمسّکین به»؛(1) (به طرف کعبه نماز مى خواندند و بر دین ابراهیم بودند و به آن متمسّک بودند). 🔘2ـ ابن ابى الحدید در «شرح»(2) نهج البلاغة مى نویسد: روایت شده است: از على بن حسین(علیهما السلام) درباره ایمان ابوطالب سؤال شد، فرمود: «واعجبا إنّ الله تعالى نهى رسوله أن یقرّ مسلمة على نکاح کافر وقد کانت فاطمة بنت أسد من السابقات إلى الإسلام ولم تزل تحت أبی طالب حتّى مات»؛ (تعجّب مى کنم ، خداوند تعالى پیامبرش را نهى کرد از اینکه زن مسلمانى را در عقد ازدواج مرد کافر باقى گذارد ، و فاطمه بنت اسد از زنانى بود که به اسلام سبقت گرفت و تا زمان وفات ابوطالب همسر او بود). 🔘3ـ از حضرت امام باقر(علیه السلام) درباره اینکه مردم مى گویند ابوطالب در گودالى از آتش است، سؤال شد ، فرمود: «لو وضع إیمان أبی طالب فی کفّة میزان وإیمان هذا الخلق فی الکفّة الاُخرى لرجح إیمانه»؛ (اگر ایمان ابوطالب در یک کفّه ترازو و ایمان این مردم در کفّه دیگر قرار گیرد، ایمان او سنگین تر است). سپس فرمود: «ألم تعلموا أنّ أمیرالمؤمنین علیّاً(علیه السلام) کان یأمر أن یحجّ عن عبدالله وابنه وأبی طالب فی حیاته ثمّ أوصى فی وصیّته بالحجّ عنهم»؛(3) (آیا نمى دانید امیر المؤمنین على(علیه السلام) در زمان حیاتش دستور مى داد که به نیابت از عبدالله و فرزندش(4) و ابوطالب حجّ به جا آورند، سپس در وصیّت خود، به حجِّ از سوى آنها سفارش نمود). 🔘4ـ از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که: رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمودند: «إنّ أصحاب الکهف أسرّوا الإیمان وأظهروا الکفر فآتاهم الله أجره مرّتین ، وإنّ أبا طالب أسرّ الإیمان وأظهر الشرک فآتاه الله أجرهُ مرّتین»؛(5) (همانا اصحاب کهف ایمان خود را مخفى کردند و اظهار کفر کردند پس خدا به آنها دو پاداش داد، و همانا ابوطالب نیز ایمان خود را مخفى و اظهار شرک کرد پس خداوند به او دو پاداش داد [پاداش ایمان و پاداش کتمان و تقیّه]) . این حدیث را ثقة الاسلام کلینى به سند خود در «اُصول کافى»(6) از امام صادق(علیه السلام) به صورت غیرمرفوعه و مسند بدین صورت نقل کرده است : «إنّ مَثَلَ أبی طالب مَثَلُ أصحاب الکهف أسرّوا الإیمان وأظهروا الشرک فآتاهم الله أجرهم مرّتین»؛ (همانا مَثَل ابوطالب مَثَل اصحاب کهف است که ایمان خود را مخفى کردند و اظهار شرک نمودند پس خدا به آنها دو پاداش داد). 🔘5ـ ابان بن محمود به على بن موسى الرضا(علیه السلام) نوشت: فدایت شوم، من در اسلام ابوطالب شکّ دارم. و امام در پاسخ وى نوشت: «وَمَن یُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَاتَبَیَّنَ لَهُ الْهُدَى وَیَتَّبِعْ غَیْرَ سَبِیلِ ا لْمُؤْمِنِینَ...»؛(7) (کسى که بعد از آشکار شدن حقّ، با پیامبر مخالفت کند، و از راهى جز راه مؤمنان پیروى نماید ما او را به همان راه که مى رود مى بریم; و به دوزخ داخل مى کنیم . . .). و پس از این آیه نوشت: «إنّک إن لم تقرّ بإیمان أبی طالب کان مصیرک إلى النار»؛(8) (همانا اگر به ایمان ابوطالب اقرار نکنى جایگاه تو در آتش است). ▪️ ابن امیر از علماى اهل سنت در جامع الأصول(9) نوشته است: به عقیده اهل بیت(علیهم السلام) از عموهاى پیامبر(صلى الله علیه وآله) کسى جز حمزه و عباس و ابوطالب مسلمان نشد.(10) ــــــــــــ :  (1). کمال الدین، صدوق، ص 104 [ص 174]؛ تفسیر أبی الفتوح، ج 4، ص 210 [ج 8، ص 470]؛ تفسیر برهان، ج 3، ص 795 [ج 3، ص 232]. (2). شرح نهج البلاغة، ج 3، ص 312 [ج 14، ص 68 و 69، نامه 9]. (3). شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحدید، ج 3، ص 311 [ج 14، ص 68، نامه 9]. (4). در چاپى از شرح نهج البلاغة که علاّمه بر آن اعتماد کرده این گونه آمده است، ولى در چاپ تحقیق شده کلمه «فرزندش» نیست. (5). شرح نهج البلاغة، ج 3، ص 312 [ج 14، ص 70، نامه 9]. (6). اصول کافى، ص 244 [ج 1، ص 448، ح 28]. (7). سوره نساء : 115. (8). شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحدید، ج 3، ص 311 [ج 14، ص 68، نامه 9]. (9). جامع الاصول فی احادیث الرسول، الفصل التاسع فی اعمامه و عمّاته (10). گردآوري از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، محمد حسن شفیعی شاهرودی، قلم مکنون، قم، 1428 ه.ق، ص 698. ┄┅═❁💠 🌤أللَّھم عجل لولیڪ الفرج والعافیةوالنصر💠 ❁═┅ 💠 https://eitaa.com/ajjjel 🌺🌿