eitaa logo
(راهی بسوی تکامل)
391 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
22.9هزار ویدیو
531 فایل
🌷اکبررحیمی 🌱(خیلی زود دیرمیشه):🌱 اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی،اعمال ونماز های تاکید شده،داستانهای مذهبی وبه اشتراک گذاش
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️منبع سعودی: انتقال قدرت در عربستان نزدیک است 🔹منبعی سعودی در واکنش به حضور شاهزاده «عبدالعزیز بن احمد» در سفر هیأت بن سلمان به امارات برای تسلیت به خانواده آل نهیان، به رویترز گفت انتقال قدرت در عربستان سعودی نزدیک شده است. 🔹کارشناسان سیاسی عربستان معتقدند این اقدام، سیگنالی از سوی حاکم فعلی برای وحدت خانواده است. 🔹عبدالعزیز بن احمد بزرگترین فرزند احمد بن عبدالعزیز برادر زندانی شاه سعودی است. 🌍 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 حتمااااا تا انتها ببینید،و استوری کنید یکبار برای همیشه این دروغ و شایعه رو جواب میدیم ❌ شایعه در ورزشگاه کربلا که با پول ما ایرانی ها ساخته شده شعار میدن «ایرانی گوش کن، ۱۴۰۰ سال است برده ما هستید» فردوسی پور برای نشر همین کلیپ اخراج شد ✅ واقعیت شعار مذکور مربوط به ورزشگاه کربلا نیست و تو عربستان اتفاق افتاده و ورزشگاه کربلا با پول خود عراقی‌ها ساخته شده. و نکته مهم اینکه معنای شعار اونی نیست که دروغگوی شبهه پرداز پخش کرده (معنا در کلیپ هست) و این شعار (کری خوانی) معمول طرفداران این باشگاه است که علیه همه‌ی تیم‌های مقابل از جمله اماراتی‌ها هم سر می‌دهند و اختصاصی به ایرانی ها ندارد. (همانطور که در ایران هم برای تیم مقابل چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه عرب و چه غیر عرب کری خوانی می‌شود) مدتیست اتاق رسانه دشمن سعی در به جون هم انداختن نژاد ها و قومیت های مختلف هست و برای این کار به هر دروغی متوسل میشه،باید قدرت رسانه رو بیش از پیش قوی کنیم و الا محکوم به له شدن هستیم 🌍 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 دبیر کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق: یکی از اعضای هئیت عراقی در برابر اسناد ارائه شده ایران درباره حضور موساد در اربیل عراق گفت کاملا ساکت و شگفت‌زده شدیم! 🔹 «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش "عصائب اهل الحق عراق" ضمن بیان این مطلب که هیچ یک از رهبران سیاسی اربیل تاکنون روابط و همکاری با اسرائیل را انکار نکرده‌اند، خاطرنشان کرد که هیئت عراقی اعزامی به ایران، از مستندات و دلایل ارائه شده ایران در ارتباط با حضور موساد در اربیل شگفت‌زده شده‌اند! 🌍 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مجری شبکه عربی: 📍پادشاه اردن چگونه باور کرده که روسیه در مقابل ایران از او حمایت می‌کند؟/واقعیتی که روز به روز روشن‌تر می‌شود این است، سگ زرد برادر شغال است! 🔻کارشناس اردنی: پهپادهای ایرانی و نفوذ آن‌ها به خاک اردن از اصلی‌ترین نگرانی‌های ما است/طبق توافقات انجام شده قرار بود نیروهای ایرانی 50 کیلومتر از مرز ما فاصله بگیرند اما داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد ایرانی‌ها در لباس ارتش سوریه در مرزها حضور دارند... 🔻در مورد روابط‌مان با سوریه راه پس و پیشی نداریم چون در یک بحران اقتصادی بوده و نیازمند همکاری سوریه هستیم/علاقه داریم سوریه از ایران فاصله بگیرد اما به دلیل روابط راهبردی تهران-دمشق نسبت به تحقق این موضوع تردید داریم/ایرانی‌ها تهدید کرده‌اند توافق هسته‌ای‌ انجام نشود منطقه به سمت بی‌ثباتی بیشتر پیش خواهد رفت.... 🌍 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
❌ جنبش تجاوز نیست بلکه خیلی هاشون به رضایت خود تنها برای رسیدن به پیشرفت دریک عرصه و برای رسیدن شهرت و پول بوده و هست و لذا نگید می تو،شما بخوانیدش"تن فروشی" و این نکته ی مهم را نباید دست کم گرفت، مخصوصا که خیلی از سلبریتی های ایرانی هم خودشون رو در این جنبش رسوا کردند. 🔹 ‏اگر کسی دچار آزار جنسی شود، مطمئنا برای حفظ آبروی خود، از مکانها و افراد ناسالم فاصله میگیرد و نه اینکه سالها در کنارشان امرار معاش کند تا به ثروت و شهرت برسد و لذا ٣٠٠ نفری که بیانیه دادند، ابتدا باید توبه کنند از کار حرامی که انجام دادند. دوما چنین افرادی صلاحیت الگوی جامعه نیستند. 🌍 (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
چرا امیرالمومنین به احکام عمل نکرد.mp3
2.54M
🎙 🔷 گامی در تحقق اعتدال 📌 برگرفته از جلسات « اعتدال در سیره امیرالمؤمنین » (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های تکان دهنده تئودور باندی، قاتل زنجیره‌ای، یک روز قبل از اعدامش، گویای مسئله مهمی است. او که خود را فردی سالم و مذهبی از نگاه دیگران میدانست، تنها نقطه سیاه زندگی اش را یک چیز میدانست: اعتیاد به پورنوگرافی. برشی از مستند ایکسونامی (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
⁉️چرا اصحاب جمل با حضرت على(ع) جنگ کردند؟ ✅پاسخ اجمالی: 💠با ملاحظه‌ی‏ مستندات تاریخى، علل جنگ جمل را از دیدگاه طرفین درگیر بررسى و سپس قضاوت می‌کنیم. الف) علل جنگ از دیدگاه اصحاب جمل: 1⃣در فرازهایى از خطبه‌هاى موجود عائشه و طلحه، مهم‌ترین علت جنگ جمل خون‌خواهى عثمان بیان شده است. علاوه بر این، این گروه على‏(ع) را مسئول کشته شدن عثمان می‌دانستند. 2⃣برخى از علماى معتزله معتقدند که عائشه و یارانش، قصد امر به معروف و نهى از منکر داشتند. 3⃣طلحه، علت دیگرى را که در واقع در راستاى علت قبلى است، ذکر می‌کند و آن هم اصلاح امّت رسول اکرم(ص) و رواج طاعت الهى است. 4⃣خلافت و رهبرى على(ع) مطابق با رویه‌ی خلفاى سابق نبود؛ لذا مشروعیت نداشت. 5⃣على(ع) در کارهایش با طلحه و زبیر مشورت نمی‌کرد. ب) علل جنگ از دیدگاه على بن ابی‌طالب(ع) و یارانش: 1⃣قدرت‌طلبى طلحه و زبیر: امیرالمؤمنین على(ع) در خطبه‌ی 148 نهج البلاغه می‌فرماید: هر کدام از طلحه و زبیر امیدوار است حکومت را به دست آورد. 2⃣عهد و پیمان‌شکنى: على(ع) در بیاناتى ضمن اعلان آماده باش براى جنگ، این دو را متهم به پیمان‌شکنى نمودند. 3⃣کینه و کدورت دیرینه: این نکته قابل انکار نیست که کینه‌هایی نسبت به علی(ع) وجود داشت. امیرالمؤمنین(ع) ریشه‌هاى آن‌را چنین برمی‌شمرد: الف) اختصاص اخوت پیامبر(ص) به على(ع)، ب) برترى على(ع) بر ابوبکر، ج) مسدود نشدن «باب على» به مسجد پیامبر(ص)، د) دادن پرچم فتح خیبر به دست على(ع). هم‌چنین طلحه و زبیر امیدوار بودند که على با آنها در امور مشورت نموده و بخشى از حکومت را به آنها واگذار نماید که هیچ‌کدام تحقق نیافت و موجب عناد با على(ع) شد. 4⃣نفاق: دورویى، از دیگر علل بود که على(ع) به آن اشاره نموده است. 5⃣از بین بردن امنیت جامعه اسلامى: مصداق بارز این علت، حمله اصحاب جمل در بصره به خزانه بیت المال و کشتن عده‌اى از مردم بود. 6⃣سرپوش گذاشتن بر عمل‌کرد خویش: در این رابطه امیرالمؤمنین(ع) در خطبه‌ی 137 نهج البلاغه می‌فرماید: آنها انتقام خونى را می‌خواهند که خود ریخته‌اند. (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
پاسخ تفصیلی: 💠براى بررسى علل وقوع جنگ جمل و پژوهش در این راستا، لازم است که به ادله‌ی طرفین درگیر در جنگ نظرى افکنده شود و سپس آنها را با واقعیات تاریخى سنجیده و قول صحیح را برگزید. ابتدا به طور اجمال ادله و علل جنگ از دیدگاه اصحاب جمل و رؤساى آن‌را مورد بررسى قرار می‌دهیم. الف) علل جنگ جمل از دیدگاه اصحاب جمل 1⃣عائشه بعد از بیعت مردم با علی(ع) در اجتماع مردم مکه حضور یافت و چنین گفت: اى جمعیت مسلمانان، همانا عثمان مظلوم کشته شد.[1] این سخن عائشه ظاهراً سنگ بناى مخالفت وى با امیرالمؤمنین(ع) شد و غالباً این علت به عنوان بهانه‌ی اصلى خروج عائشه و اعوانش علیه امام علی(ع) مطرح می‌شود و چون آنها على(ع) را سبب اصلى قتل عثمان می‌دانستند؛ از این‌رو علیه او قیام نمودند. 2⃣برخى از علماى معتزله معتقدند که عائشه و یارانش قصد امر به معروف و نهى از منکر داشتند.[2] 3⃣طلحه در خطبه‌اى که بین مردم بصره ایراد کرد، چنین وانمود کرد که قیام او براى خلافت و ملک نیست، بلکه او قصد دارد از مردم بصره کمک بگیرد تا همگى براى اصلاح امت پیامبر(ص) کوشش کنند و طاعت خدا را رواج دهند.[3] همان‌طور که ذکر شد، به طور عموم در اکثر خطبه‌هایى که از عائشه و طلحه نقل شده، قتل عثمان و خون‌خواهى او مهم‌ترین علت پیمان‌شکنى ذکر گردیده است. امّا به موارد دیگرى نیز می‌توان اشاره نمود. از جمله این‌که طلحه، حکومت على بن ابی‌طالب(ع) را مطابق با رویه‌ی خلفاى سابق نمی‌دانست و به این‌که على(ع) با او در کارها مشورت نمی‌نمود، معترض بود.[4] (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
ب) علل جنگ از دیدگاه على ابن ابی‌طالب(ع) و اصحابش 💠قبل از بیان علل آغاز جنگ جمل از دیدگاه على(ع) به یک نکته مهم - یعنى عاملان اصلى جنگ - باید توجه کنیم. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه‌ی 172 نهج البلاغه می‌فرماید: «... طلحه و زبیر همسر رسول خدا را به همراه خود می‌کشیدند چونان کنیزى را که به بازار برده فروشان می‌برند».[5] از این سخن آن‌حضرت به خوبى متوجه می‌شویم عامل انسانى مهم جنگ جمل، کسى جز طلحه و زبیر نبودند، و عائشه در این بین بیشتر مورد سوء استفاده قرار گرفت. 1⃣قدرت‌طلبى طلحه و زبیر: ایشان در خطبه‌ی 148 نهج البلاغه چنین توضیح می‌دهد: «هر کدام از طلحه و زبیر امیدوار است که حکومت را به دست آورد و دیده به آن دوخته و رفیق خود را به حساب نمی‌آورد».[6] 2⃣عهد و پیمان‌شکنى: ایشان در خطبه‌اى ضمن فرمان آماده باش به مردم می‌فرماید: «همانا طلحه و زبیر بیعت و عهد را نقض کرده و عائشه را از خانه‌اش بیرون کشیده‌اند تا فتنه بپا کنند و خون‌ریزى راه بیاندازند».[7] 3⃣کینه و کدورت دیرینه: این نکته قابل انکار نیست که کینه‌هایی نسبت به علی(ع) وجود داشت؛ از این‌رو، امیرالمؤمنین(ع) سابقه‌ی این امر را در مواردى بر می‌شمارد؛ مانند: الف) چون پیامبر مرا بر پدر عائشه برترى داده بود. ب) چون پیامبر(ص) مرا به اخوّت با خویش مختص نموده بود. ج) چون خداوند دستور داد که همه ابواب منتهى به مسجد بسته شود حتى باب پدر عائشه، اما باب من بسته نشد. د) چون در روز خیبر رسول اکرم(ص) پرچم را بعد از این‌که به دیگران داد آن‌را به من داد و من نیز پیروز شدم موجب غمگین شدن آنان گردید.[8] 🔸علاوه بر این، طلحه و زبیر؛ امیدوار بودند که على(ع) در امور با آنها مشورت نماید؛ چرا که این دو خود را با على(ع) در رتبه و مقام مساوى و حتى بالاتر می‌دانستند، آنها امیدوار بودند که با مرگ عثمان، بخشى از حکومت را به دست گیرند، لیکن هیچ‌کدام از این امور تحقق نیافت و این سبب شد که خصومت قبلى این دو با امیرالمؤمنین(ع) آشکار گردد. (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520
4⃣نفاق: على(ع) در خطبه‌ی‏ 13 نهج البلاغه دین این عده را دورویى می‌داند.[9] 5⃣از بین بردن امنیت جامعه اسلامى: بعد از آن‌که اصحاب جمل در بصره قدرت گرفتند، به خزانه‌ی بصره و بیت المال حمله نموده و آن‌را غارت کردند. هم‌چنین به مردم حمله نمودند و عده‌اى را شکنجه کرده و عده‌اى را به قتل رساندند.[10] 6⃣سرپوش گذاشتن بر عمل‌کرد خویش: وقتى به امیرالمؤمنین(ع) خبر رسید که طلحه و زبیر براى خون‌خواهى عثمان قیام نمودند ایشان فرمود: کسى جز خود ایشان عثمان را نکشت.[11] 🔹مضمون همین سخن را علی(ع) در خطبه‌ی 137نهج البلاغه بیان کرد: آنها انتقام خونى را می‌خواهند که خود ریختند.[12] 💠با این اوصاف حضرت می‌فرماید: طلحه خود جنگ را به راه انداخته تا برای قتل عثمان مورد سؤال واقع نشود.[13] با تأمل در فقرات فوق متوجه می‌شویم: اوّلاً: در اکثر طعن‌ها و سرزنش‌هایى که از امیرالمؤمنین(ع) نسبت به اصحاب جمل وارد شده، ایشان روى سخنشان با طلحه و زبیر است. گو این‌که حضرت مسبب اصلى جنگ را این دو می‌داند. و به عبارت دیگر، عائشه نقش فرعى در این غایله داشته و از سوى آنها مورد سوء استفاده قرار گرفت. ثانیاً: ملاحظه می‌شود که هیچ‌یک از دلیل‌هایى که اصحاب جمل براى کارشان ذکر نموده‌اند موجّه نیست. بویژه وقتى که بدانیم قتل و خون‌خواهى عثمان بهانه‌اى بیش نبود؛ چرا که عائشه با عثمان نیز چندان رابطه خوبی نداشت. نقل شده است که عائشه پیراهن رسول خدا(ص) را نزد عثمان می‌برد و به او می‌گوید: هنوز رطوبت کفن رسول خدا(ص) خشک نشده که تو چنین، احکام او را تحریف می‌کنى.[14] 🔰پس ملاحظه می‌کنید اصحاب جمل تحت عنوانى به ظاهر زیبا و حق مآبانه بر علیه اولى الامر خویش قیام نمودند و پیمان و بیعت خویش را شکستند، در حالی‌که این عنوان بهانه‌اى بیش نبود.[15] (راهی بسوی تکامل) ایتا https://eitaa.com/akbarrahimi520