eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85.2هزار عکس
47.7هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فعالین مهدویت
پنجاه و هفتم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- كتاب‌هاى آسمانى، از آينده نيز خبر داده‌اند. 2- سوابق قوم يهود، در تورات هم ثبت شده است. 3- فساد، شامل انواع فسادهاى جانى، فرهنگى، اقتصادى، نظامى و سياسى مى‌شود. «لَتُفْسِدُنَّ» مطلق آمده است. 4- برترى‌جويى و فساد در زمين، از خصلت‌هاى دنياطلبان است. 5- فسادى خطرناك‌تر است كه ريشه‌ى استكبارى داشته باشد و تكرار شود. 6- گاهى مستضعفين نيز مستكبر مى‌شوند. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از فعالین مهدویت
💠‌‌‌سه‌گانه قرآنی «ایمان، هجرت، جهاد» در و الگوهای آن ✅ سلوک منتظرانه مبتنی بر سه‌گانه قرآنی «ایمان، هجرت، جهاد» است و خداوند در آیات مختلف قرآن کریم بر این نکته صحه می‌گذارد که از جمله در آیه شریفه ۲۰ سوره توبه بر این سه‌گانه تاکید شده است: «الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ». ✅باید یکی از ارکان انتظار را به تعبیر قرآن کریم «ایمان» دانست و گفت: فردی که به وعده‌های خداوند مومن و معتقد نباشد، یکی از ارکان انتظار را ندارد. ✅ رکن دوم انتظار «هجرت» است بدین معنا که انسان از جایگاه کنونی خود به مکان و نقطه‌ای دیگر نقل مکان و کوچ کند چرا که منتظر سکون و ایستایی ندارد بلکه حرکت می‌کند و این حرکت ممکن است از حیث بینش و معرفت و گرایش یعنی حرکتی درونی باشد و یا در حیطه کنش‌ها و رفتارها و یا در حوزه اجتماعی تحقق یابد. ✅ نارضایتی از وضعیت موجود لزوما به معنی بد و ناپسند بودن وضعیت نیست، بیان کرد: در واقع منتظر لزوما نمی‌خواهد خود را از وضعیت بد به شرایط خوب برساند بلکه یک منتظر امام زمان(عج) به‌دلیل روحیه آرمان‌خواهی در پی نقل مکان به وضعیت بهتر و عالی است.(معیار تحول خواهی مثبت) ✅اکنون که در حکومت و نظام اسلامی قرار داریم، منتظر از شرایط موجود راضی نیست اما این عدم رضایت از جنس عدم رضایت از حکومت طاغوتی نیست، در حکومت طاغوت منتظر تلاش کرد از وضعیت بد به خوب تغییر وضعیت دهد و در حکومت دینی، ولایی و اسلامی منتظران آرمان‌های بلندی را از قبیل عدالت‌ گستری جهانی و زمینه‌ سازی برای حکومت مهدوی دنبال می‌کنند لذا همواره در پی وضعیت خوب‌تر و عالی‌تر هستند. ✅در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم که مقام معظم رهبری اگرچه دستاوردها را بر می‌شمارند اما راضی نیستند چرا که منتظر در پی سوق یافتن از موقعیت خوب به بهتر است. ✅ منتظر اگر در زمان حرکت به نقطه مطلوب با موانعی که دشمن بر سر راه سیر و سلوک منتظرانه می‌گذارد مواجه شود، مبحث جهاد برای او مطرح می‌شود. ✅موانع و نارسایی‌های درونی فرد منتظر با "جهاد اکبر" رفع می‌شود، ✅نارسایی‌ها و موانع بیرونی و درگیری‌های فیزیکی نیز با "جهاد اصغر" از سر راه برداشته می‌شود. ✅منتظر به تعبیر قرآن با "جهاد کبیر" برای مبارزه با موانعی از مقوله امور فرهنگی، فکری، اقتصادی و سیاسی و ... که از سوی دشمنان دیانت و مهدویت تراشیده می‌شود، پا به میدان می‌گذارد. ✅ اگر بخواهیم الگوی والایی را برای این هجرت و جهاد منتظرانه معرفی کنیم بدون تردید "حضرت معصومه(س) " (حضرت عبدالعظیم (ع)" و... از آن اسوه‌های جاودان خواهد بود. ✍استاد حسن ملایی
هدایت شده از فعالین مهدویت
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹ﺍﺻْﻄَﻔَﺎﻛُﻢْ ﺑِﻌِﻠْﻤِﻪِ🌹 🍀ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﻋﻄﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻮﺯﻩ مسی ﻧﻤﯽ‌ﺭﯾﺰند. ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ. ﻇﺮﻑ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺶ و ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻇﺮﻑ ﺧﻮﺩﺵ. 🍀ﺧﺪﺍ ﮔﺸﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ و ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﯾﻦ ﻇﺮﻑ ﺭﺍ اهل بیت ﺩﯾﺪ.یعنی ایشان ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ۵ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺩﺵ. ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﺮ ﭼﻪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ. 🍀علم ﭼﻪ در ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ و ﭼﻪ ﺣﺪﯾﺚ، ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ.ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﻕ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ در ﺣﺪﯾﺚ، ﻣﻌﻨﺎ ﺭﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﻟﻘﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻟﻔﻈﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﮕﺬﺍﺭ. 🍀ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﻣﺮﺑﯽ. ﺑﻪ ﻭﻟﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺑﺒﯿﻦ ﺑﭽﻪ‌ﯼ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺏ ﺑﻔﻬﻤﺪ. ﻣﻦ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﻢ!ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻠﺪ ﻫﺴﺘﯽ به او ﺣﺎﻟﯽ ﺑﮑﻦ! 🍀 ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﻧﻪ ﻣﺮﺑﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ، ﻧﻪ ﮐﻢ ﺑﮑﻦ و ﻧﻪ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﮑﻦ و به او بگو. ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺑﻪ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮕﻮ « ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺃَﺣَﺪٌ» (ﺗﻮﺣﯿﺪ/۱) 🍀ﺩﺭ ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﺁﻥ و ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻌﻨﺎ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﺶ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﺘﻬﺎ ﻟﻔﻆ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﻧﺪﺍﺭﺩ.ﺍﻣﺎ ﻟﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺎﻝ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻟﺬﺍ ﻟﻔﻆ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ... و هر دو نزد اهل بیت علیهم السلام است. ‌‌✍استاد رنجبر
هدایت شده از فعالین مهدویت
هدایت شده از فعالین مهدویت
و چنین فرمود مهربان پروردگار ای فرزند آدم با انجام گناه از من درخواست آمرزش نداشته باش. ای فرزند آدم در هنگام عبادت من تضرع داشته باش، در غیر اینصورت نسبت به تو چند کار انجام می‌دهم: 1. دلت را پر از فقر (و نیاز). 2. دستت را در سعی (و تلاش دنیا). 3. جسمت را رنجور و خسته. 4. سینه‌ات را پر از غم و اندوه قرار میدهم. 5. دعایت را مستجاب نمی‌کنم. 6. دنیایت را همراه سختی. 7. و روزیت را اندک می‌گردانم. ای فرزند آدم من به نمازهای روزانه تو رضا می‌دهم پس تو نیز به رزقی که در هر روز به تو می‌دهم راضی شو. ای فرزند آدم آهسته رو (و حرص نزن) چون روزی قسمت شده و حریص محروم است و حسود مورد نکوهش و نعمت ناپایدار. ای فرزند آدم کشتی را محکم بساز زیرا دریا بسیار عمیق است و توشه بسیار بردار که راه بسیار طولانی و سخت است. ای موسی: بنده در دنیا مشغول کارهای خویش است، تا مرگ به سراغ او می‌آید و بر گناهان و خطاهای گذشته خویش پشیمان می‌شود و از خداوند درخواست بازگشت به دنیا را می‌کند تا عمل صالح انجام دهد، می‌گوید: پروردگارا تو (اکنون) ما را بینا کرده‌ای (و حقیقت حال بر ما روشن گردید) ما را باز گردان تا عمل صالح انجام دهیم که ما اهل یقین هستیم (خداوند در پاسخ این شخص می‌گوید): قسم به عزت و جلالم که هرگز کسی را به دنیا باز نمی‌گردانم. ای موسی: هرکس مرا خشنود کند و تقوای مرا برگزیند بهشت را به او عطا می‌کنم. ای موسی: (حقیقت) دنیا بازیچه و مشغولیت (سرگرمی) و زینت و فخر فروشی به یکدیگر است، و برای مومن در دنیا جز عبادت و بندگی و غم و اندوه، و در آخرت جز بهشت نمی‌باشد. ای موسی: قیامت روز سختی است که هیچ پدری از فرزندش و هیچ فرزندی از پدرش چیزی را کفایت نمی‌کند، چه بسیار فقیری که آنچه حاضر و آماده برای او در دنیا بوده، رها کرده و از دنیا با خشنودی خارج می‌شود (و از عملش) سپاسگزاری شده. و چه بسیار ثروتمندی که اموال خود را در دنیا باقی گذاشته (و بدون آن) به آخرت آمده (و در آنجا) تنها و فقیر (بدون مال) و پشیمان بر کارهایش است، مال خود را برای وارث گذاشته و در قیامت عذابش از دیگر مردم سخت‌تر است. (خداوند درباره او می‌فرماید): بخاطر اعمالی که در دنیا انجام داده عذابی بر عذاب او بیفزاییم. ●➼‌┅═❧═┅┅───
هدایت شده از فعالین مهدویت
پنجاه و هشتم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- در دعوت به كلام نيكو، بايد خود نيكو سخن بود. 2- كلام و گفتار خوب، زمينه‌ساز محبّت، و سخن‌ناروا، زمينه‌ساز انواع وسوسه‌هاى شيطانى است. آرى سخن نيكو، زمينه‌ى وسوسه را مى‌زدايد. 3- لازمه‌ى عبوديّت، خوش‌گفتارى با ديگران است. 4- القاى دشمنى ميان مردم، كار شيطان است و كسى كه چنين كند، همكار شيطان است. 5- شيطان، همواره دشمن انسان بوده و در دشمنى لحظه‌اى درنگ نكرده است. 6- شيطان در فتنه‌گرى ودشمنى‌با انسان، بسيار جدّى است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از بهارمهدوی
🌸بین الطلوعین ساعتی از ساعات بهشت است، آن را از دست ندهید. 🌷امیر مؤمنان على(علیه السلام): «هر کس هرکدام از سوره‌هاى توحید و قدر و آیة الکرسى را یازده بار پیش از طلوع آفتاب بخواند، از خسارت‌هاى مالى محفوظ می‌ماند». شیخ صدوق، الخصال، ج ‏2، ص 622 🌷امام باقر(علیه السلام): «هر کس سوره "قدر" را پس از طلوع فجر هفت بار بخواند، هفتاد صف از فرشتگان بر او درود می‌فرستند و هفتاد مرتبه براى او طلب رحمت می‌کنند». مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ‏83، ص 161 ... 🍃حاج میرزا اسماعیل خان دولابی : بیداری بین الطّلوعین را از دست ندهید. یکی از چیزهایی که طعمش زیر دندانم مانده ، بیداری بین الطلوعین است که از ساعات بهشتی است و در آن موقع فضا آرام است. 📚مصباح الهدی ، ص ٢٧٥ 🌸التماس دعای فرج ان شاءالله🌸 🕊✨ أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج بحق سیدتنا حضر‌ت زینب سلام الله علیها✨🕊 @Excerpt