هدایت شده از .
هدایت شده از اخبار آملی لاریجانی
هدایت شده از سلسبیل
🗓سالروز رحلت آیتالله مجتهدی
🌹 کلام ایشان:
در کربلا همه داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین علیه السلام و شهید شدند،
مقدس نماها استخاره کردند، استخاره هاشون بد آمد و نرفتند
🕊شادی روحشان صلوات
@Salsabil1401
هدایت شده از حسین فرجی
حدود برهنگی میخواهیم اما این حد را باید چگونه تعریف کنیم طبیعتاً باید بر اساس نظام خودمان تعیین کنیم نه بر اساس نظام دموکراسی لیبرال آمریکایی یا سکولار.
رفتار برخی افراد شاخص جریان اصلاحات در مواجهه با این بی حجابی ها را چگونه تحلیل میکنید؟
همین حد برهنگی را قانون دارد در قانون مجازات عمومی یک فصل برای این مسئله تعیین کردند اما برخی از وزرای دولت قبل حتی این را هم نمیدانستند که این قانون دارد و فقط فکر میکردند حجاب فقط دستور شرع است در صورتی که اگر در شرع هم باشد آن هم قانونی است. گفته بودند که دولت مسئول اجرای شرع نیست و مسئول اجرای قانون است اما باید یک بار این قانون را خوانده باشند و سپس این مسائل را مطرح کنند.
یکی از مشکلات بعضی از دوستان اصلاحطلب نخواندن است و یکی دیگر از مشکلات شان خواندن و نفهمیدن است. جناح اصلاحات پشت این فتنه بوده و دم خروس آن بیرون زده و همه این مسئله را میدانند اما متفکرین و تئوری پردازان اصلاح طلب خیلی بامزه هستند به عنوان مثال گفته بودند که جمعه روز پیروزی است و وقتی تشکیلات تبلیغات در آن سوی مرزها گفتند که جمعه اتفاقی نیافتاد این آقایان عنوان کردند که این جشن، جشن جنبش است. واقعاً رو میخواهد این آقایان عدم توفیق خود را هم نیازمند جشن دانستهاند.
از این بالاتر همین آقایی است که صبح ها با لاکان و فوکو و امثال این افراد صبحانه میخورد گفته بود که این خشونتهایی که در خیابانها اتفاق میافتد نوعی خشونت مقدس است و قدسی است این آقا اصلا نفهمیده که خشونت مقدس چیست من دلیل دارم که این حرف را میزنم.
خشونت قدسی مفهومی بود که یک متفکر آلمانی به نام والتر بنیامین در ۱۹۲۰ آن را مطرح کرده بود. این متفکر آلمانی یک کتابی به اسم نقد کاپیتالیسم به عنوان یک دین دارد و یک کتاب هم به اسم نقد خشونت دارد که این دو کتاب خیلی قدیمی هستند. بنیامین در کتاب نقد کاپیتالیسم آورده که کاپیتالیسم یک فرقه مرتد مذهبی است؛ این فرقه از دل مسیحیت در آمده است. این متفکر آلمانی در کتاب خود آورده که کاپیتالیسم با قوانینی که درست کرده، کسی جرأت ندارد که از آن بیرون بیاید؛ خودشان انتخابات را مدیریت میکنند و ثروتمندان در این سیستم همه کاره هستند و قوانین هم بسیار محکم است. درست است که ما خودمان به شکل سکولار به این سیستم و نامزدها و کاندیداهای آن رای دادهایم و گرفتار این چنبره شده ایم. ما باید یک پروسه پاره کردن چنبر داشته باشیم. میگوید که ما به عنوان یک انسان که کاملاً سکولار و مادی است این حق را داریم که به طور فردی وارد عملیاتی شویم که فقط بخواهیم این چنبره را از بین ببریم.
پس آنچه که این متفکر آلمانی تحت عنوان خشونت مقدس مطرح کرده بود این خشونت قدسی در اصل متعلق به انسان است. انسان مختاری که نه تابع دین است و نه تابع هیچ چیز دیگری برای حیات مادی خود به طور شخصی و بدون ورود به هیچ برنامه ای دست به اقدامی اینچنینی میزند و این نظریه اساس تئوریهای آنارشیستی در آن زمان بوده است.
حال این شخصیت حامی اغتشاشات اخیر آنچه را که در خیابانهای ما با برنامهریزیهای منظم دیگران و با پول دیگران و با تبلیغات دیگران انجام شده را تحت عنوان خشونت قدسی مطرح میکند در حالی که مصداق خشونت قدسی این است که هیچ برنامه ای ندارد و فرد تحت هیچ عنوان حاضر به یک ساختار جدید نیست فقط میخواهد یک قانونی را به صورت شخصی از بین ببرد.
این تئوری است که امروز برای انقلابهای رنگی و برای ایجاد آشوب به کار میرود. ژیژک که خیلی مورد علاقه جناح اصلاحات است از همان کسانی است که اگر سرش را بتراشند احتمالا از سرش maid in usa در می آید. اما او یک تئوری قدیمی را به میدان آورده و زمینه ای را فراهم کرده که آشوب ها موجه باشند یعنی در هر کشوری افراد می توانند بروند توی خیابان یک فردی را بکشند و بگویند که این یک خشونت قدسی است و اینگونه توجیه میکند که فرد می تواند بگوید که من می خواهم بکشم برای اینکه در این چنبره گرفتار شده ام.
تئوری های ژیژک تئوری های آنارشیستی است برای آشوب؛ مصداق آن هم چیزی نیست که این آقا می گوید و جناح اصلاحات حتی در بررسی تئوریک فتنه هم فضاحت کرده است.
ما مفاهیم خیلی مهمی داریم، مفهوم انقلاب، انقلاب از زمان افلاطون مفهوم داشته یعنی یک حرکتی کاملاً با اغراض روشن که میخواهد یک نظام حکومت یا قانون اساسی یا حاکمان آن حکومت را سرنگون کند. به این اقدام انقلاب می گویند.
ما در مفاهیم دیگر شورش را داریم که می تواند عموماً صنفی باشد گروهها وقتی تحت فشار قرار می گیرند به شکل صنفی میتوانند شورش کنند می تواند در زندان یا پادگان یا غیره باشد.
جبهه انقلاب گروهی که مسئول کشور هستند طبیعتاً موضع قاطعی دارند و تجزیه ایران به هیچ وجه توسط هیچ کسی تحمل نمی شود و قاطعانه در جلوی آن ایستادگی می شود و ایران هم تجزیه نخواهد شد و با توانمندی که ایران دارد
هدایت شده از سلسبیل
💠آیت الله مجتهدی تهرانی:
جبران گناه🔻
💠 عالم ربانی مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی رحمةاللهعلیه میفرمود:
↩️ وقتی با پای خود معصیتی انجام دادی،
👈با رفتن به مسجد و مجالس حسینی علیه السلام،گناه آن را جبران کن.
↩️ اگر با چشم خود گناهی کردی
👈 با قرآن خواندن و گریه از خوف الهی و یا گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام ،آن گناه را جبران کن.
↩️ اگر با گوش خود گناهی کردی،
👈با شنیدن فضائل ائمه اطهار مخصوصا فضائل امیرالمومنین علیهم السلام گناه آن را جبران کن.
------------------
شادی روح شان صلوات
@Salsabil1401
هدایت شده از جعفر خادم
🌳بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم🌳
قرآن: 📖
فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ غُرُوبِها وَ مِنْ آناءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَ أَطْرافَ النَّهارِ لَعَلَّكَ تَرْضى(طه-١٣٠)
ترجمه: پس در برابر آنچه میگویند، صبر کن! و پیش از طلوع آفتاب، و قبل از غروب آن؛ تسبیح و حمد پروردگارت را بجا آور؛ و همچنین (برخی) از ساعات شب و اطراف روز (پروردگارت را) تسبیح گوی؛ باشد که (از الطاف الهی) خشنود شوی!
تفسير:
١-خداي متعال روی سخن را به پيامبر ص كرده، میگويد:" اكنون كه بنا نيست اين بدكاران فورا مجازات شوند تو هم در برابر آنچه آنها میگويند صابر و شكيبا باش
٢-برای تقويت روحيه پيامبر ص و تسلی خاطر او دستور راز و نيازبا خداونماز وتسبيح را میدهد و ميگويد:قبل از طلوع آفتاب و پيش از غروب آن، همچنين در اثناء شب و اطراف روز تسبيح و حمد پروردگارت را بجا آور تا راضی و خشنود شوی" و قلب تو در برابر سخنان دردآور آنها ناراحت نشود بدون شك اين حمد و تسبيح مبارزهای است با شرك و بتپرستی در عين صبر و شكيبايی در برابر بدگوئيها و سخنان ناهنجار مشركان.البته منظور حمد و تسبيح مطلق است و يا اشاره به خصوص نمازهای پنجگانه روزانه، در ميان مفسران گفتگو است، جمعی معتقدند كه بايد ظاهر عبارت را به همان معنی وسيعش رها كرد و از آن تسبيح و حمد مطلق استفاده نمود، در حالی كه گروهی ديگر آن را اشاره به نمازهای پنجگانه میدانند،
٣-حمد و تسبيح پروردگار و شكيبايی در مقابل گفته آنها است، چرا كه اين حمد و تسبيح و نمازهای شب و روز پيوند انسان را با خدا آن چنان محكم میكند كه به هيچ چيز جز او نمیانديشد، از حوادث سخت نمیهراسد، و با داشتن چنين تكيهگاه محكمی از دشمنان واهمه نمیكند، و به اين ترتيب آرامش و اطمينان روح و جان او را پر میكند.
والْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
برگرفته از تفسيرنمونه با تلخیص
࿐ྀུ༅🌸🌼🌺༅═
فضل خداي را كه تواند شمار كرد
يا كيست آنكه شكريكي از هزار كرد
سلام روزتون بخیر و سرشار از آرامش وشادي وبركت الهي 🌹🌸
التماس دعا:دوشنبه ٢٦دي١٤٠١
هدایت شده از حسین فرجی
هیچکس به دنبال تجزیه نمی رود.
سخنان لاریجانی درباره مسجد مکی و امام جماعت آن
در مورد جبهه عمومی انقلاب باید بگویم که این جبهه باید روی عبدالحمید حساس باشد. در دوره اصلاحات به عبدالحمید میدان داری دادند در مواردی که عبدالحمید امروز فکر میکند که توانمندی دارد فراموش کرده که این توانمندی ها مرتبط با کجا بوده و در مورد آشوب ها و تحریکاتی که امروز آقای عبدالحمید انجام میدهد دولت های آقایان روحانی و خاتمی مسئولیت مهمی در این رابطه دارند.
جبهه انقلاب بر اساس حق مداری و تحمل دیگران است. ما در مکتب اسلام دو مکتب بسیار مهم داریم یکی مکتب اهل تسنن و یکی مکتب تشیع و اهل بیت. جمهوری اسلامی بر اساس اسلام منبعث از مکتب اهل بیت تشکیل شده و مکتب اهل بیت هم ایرانی نیست، مکتب اهل بیت مال اهل بیت است که آن هم از قریش بود.
اساس کار ما بر این نیست که به مسائل فرقهای دامن بزنیم اما عبدالحمید به طور کلی فاقد حیثیت علمی است و ضمناً به تمامِ تحریکات اجانب و فرقه های مختلف دامن می زند به نظر من این نیاز امروز وجود دارد که جبهه انقلاب با این فرد تعارف را کنار بگذارد عبدالحمید نمی تواند در داخل ایران باشد و بگوید که من ایرانی هستم و در کشور سیاست دشمنان ایران را پیش ببرد.
خدمتی که جمهوری اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان کرد در تاریخ این خطه بی نظیر است به عنوان مثال این خدمت در حوزه زنان هم قابل توجه است اینها که برای زنانشان حتا شناسنامه نمی گرفتند و آنها را فرزند حساب نمی کردند و الان هم نمی کنند جمهوری اسلامی خانمهای این استان را به مدرسه فرستاد و برای آنها دانشگاه درست کرد در استان سیستان و بلوچستان بهترین دانشگاه های کشور تاسیس شد بیمارستان در این استان ساخته شد و بسیاری امکانات برای مردم سیستان و بلوچستان فراهم آورده شد.
دشمن زنان در منطقه سیستان و بلوچستان همین آقای مولوی عبدالحمید و اطرافیانش هستند؛ اینها برای زنان ارزش قائل نیستند. خدمات عظیمی که جمهوری اسلامی ایران برای سیستان و بلوچستان داشته باید توسط جبهه انقلاب بازتاب داده شود و جبهه انقلاب باید پای آن بایستد و البته با فتنه هم باید قاطعانه برخورد کرد.
مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است یعنی آنجا مسجد نیست یعنی آنجا دقیقاً محل توطئه است برای پیامبر اسلام هم تخریب مسجد ضرار خیلی سخت بود اما مسجد توسط عده ای درست شده بود برای اشاعه افکار نفاقی و انحرافی اما پیامبر دستور داد تا آن مسجد را خراب کنند مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است و از آنجا حرفهای متعفن بیرون می آید. حرف های اسلامی بیرون نمی آید حرفهای کسانی از این مسجد بیرون می آید که در بیرون مرزها علیه اسلام توطئه می کنند کار جبهه انقلاب در این باره کاملاً روشن است و باید در این زمینه محکم ایستادگی کند.
سیستان و بلوچستان از ایران جدا شدنی نیست چون جمهوری اسلامی خیلی قوی است. دشمن حتی نمی تواند یک وجب از خاک ما را جدا کند و جرات این کار را هم ندارد اما ما باید به داد مردم سیستان و بلوچستان برسیم و آنها را از این چنبره اغوا خارج کنیم در بین برادران اهل سنت افراد بسیار دانشمند و افراد صادق وجود دارد آنها باید میداندار باشند این دبدبه و کبکبه ای که عبدالحمید برای خود به هم زده است از برکت جمهوری اسلامی بوده و البته در دوره اصلاحات که دورهای طولانی در کشور ما بود برای همنوایی با او هزینه زیادی شده است.
در مورد اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد باید بگویم که سازمان ملل جایی است که در آن تسلط عناصر غربی بسیار وسیع است در عین حال محل کار هم هست یعنی ما نباید فقط در جاهایی که برای ما فرش قرمز پهن میکنند فعالیت کنیم ما باید در جاهای سخت هم کار کنیم و در جاهایی که دشمنان بسیار زیاد حضور دارند باید فعال باشیم و سازمان ملل یکی از این جاها است.
اینکه ما را از کمیسیون مقام زن بیرون کرده اند بسیار کار بدی کرده اند اما ما نباید روحیه خود را از دست بدهیم. از روز اولی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا به امروز هر سال حداقل یک قطعنامه ضد حقوق بشری علیه کشور ما در سازمان ملل به تصویب رسیده است بنابراین ما امروز رویین تن شده ایم؛ آنقدر قطعنامه علیه ما در سازمان ملل صادر کرده اند. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ما نباید میدان را خالی کنیم و باید فعال باشیم حتی اگر یک نفر باشیم.
و این غول روز به روز هم قویتر میشود و برای منافع سلطه گرانه آنها یک خطر عمده محسوب میشود و نمیتوان به راحتی با آن کاری هم کرد در نظر غرب صهیونیست، جمهوری اسلامی همچین موجودی است حالا اینکه رسانهها اینگونه وانمود میکنند که ایران تو سری خور است که البته اینها حرفهای تبلیغاتی است و آنهایی که در کاخ سفید و مراکز تصمیمگیری غرب مینشینند از ظهور جمهوری اسلامی وحشت زدهاند.
بنده مقالات غربیها را مفصلاً مطالعه میکنم و یکی از کا
هدایت شده از حسین فرجی
رهای بنده مانیتور کردن لابه لای خطوط است و حرفهایی که این ها در مراکز مختلف شان میزنند اینها از پدیده جمهوری اسلامی بسیار در هراس هستند لذا همه امکانات شان را تجمیع میکنند تا این غول شاخ هایش شکسته شود. باید بدانیم که در کجا ایستادهایم و یکی از مسائل مهم برای نسل جدید این است که بداند جمهوری اسلامی ایران در کجا ایستاده است.
اینگونه نیست که ما همیشه در مقاصدمان موفق باشیم؛ اصلاح جمهوری اسلامی یک پروسه و تجربه در حال انجام است و با محیط خود در تعامل است یعنی یک موجود زنده است. پدیده جمهوری اسلامی یک پدیده در حالت تطور است و بر اساس نوع تعاملش با محیط پیش میرود و توجه به این مسئله اهمیت دارد طبیعتاً ما در این تطور همیشه موفق نبودیم. یکی از مواردی که در آن موفق نبودیم موضوعات اقتصادی است، اقتصاد کشور یک اقتصاد بسیار قوی بنیه اما با بیماریهای مزمن است.
به نظر شما علت برخی تجارب که موفق نبوده چیست؟
من یک کتاب خیلی قدیمی به نام « تدین، حکومت و توسعه » دارم که بیش از ۳۰ سال گذشته چاپ شده است و صورت مسئله آن این است که یک آدم مدرن چرا باید مسلمان باشد؟ یعنی وقتی ما با دنیا روبرو میشویم چرا باید بگوییم که حرف ما درست، منطقی و قابل قبول است. ما در کشورمان روی عرضه مسئولین بیشتر از داشتن طرح کار میکنیم.
یکی از بزرگان که پیش او میروند میگوید دولت مردان آدمهای خوبی هستند اما بی عرضهاند البته در گذشته هم ممکن است آدمهای خوبی نبوده باشند و بیعرضه هم بودند اما به هر صورت عرضه خوب است اما مسئله دوم است مسئله اول داشتن طرح است.
در حال حاضر بیعرضهتر از بایدن رئیس جمهور آمریکا در دنیا وجود ندارد و یک آدم کند ذهنی است؛ اما سیستم او را اداره میکند. دموکراتها یک طرحی برای خودشان دارند و آن طرح را پیش میبرند از طرفی احمقتر از ترامپ هم کسی نبود منتها سیستم حکومتی میتوانست او را به حد خوبی اداره کند.
مسئله امروز کشور ما موضوع عرضه داشتن نیست مسئله ما داشتن یک نقشه راه برای تحول اقتصادی است ما در هر جا که نقشه داشتیم، موفق بودیم. ما برای سیستم دفاعیمان نقشه داشتیم که موفق شدیم؛ درباره سیستم علمی کشور هم -مقام معظم رهبری که پرچمدار توسعه علمی کشور است چهارچوب یک نقشه را داشته و همیشه آن را دنبال کرده است- با توجه به اینکه دولتها به موضوع علم توجهی ندارند همین توفیقاتی که الان کشور در حوزه علمی دارد مرهون همان نقشه مقام معظم رهبری است.
ما در هر کجا نقشه داریم موفقیم؛ در اقتصاد ما به نقشه نیاز داریم. من در آن کتاب مذکور یک مدل از نقشه را نوشتهام و به عنوان نمونه عرض میکنم ما کشور نفتی هستیم اما نباید یک کشور نفت فروش باشیم در حالی که میتوانیم یک کشور نفتی باشیم؛ نفتی به آن معنا که حتی یک قطره از نفت خام مان را نفروشیم ما بیش از ۱۱۰ حوزه صنایع و علوم وجود دارد که به فرآوردههای نفتی وصل میشود.
ایران باید جوری باشد که وقتی اسم او را میبرند بگویند بهترین بنزین در آن جاست و بهترین صنعت در ایران وجود دارد و یکی از ۱۰ کشور دنیا در صنایع نفتی باشد و در آن هزاران کار پیدا میشود. این یک استراتژی است اگر نقشه ما این باشد از نفتی بودن ناراحت نمیشویم کشور نفتی هستیم ولی نه اینکه به معنای نفت خام فروش باشیم در این رابطه کلی صنایع لازم است و من در آن کتاب قید کردم از صنایع الکترونیک گرفته تا صنایع مکانیک تا صنایع مختلف شیمی و حتی مسائل ریزتر در صنایع شیمی، اگر ما نقشه داشته باشیم مطابق آن نقشه میتوانیم موفق باشیم.
چرا دشمن روی مدل برخورد خود در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد؟ ارزیابی دشمن از ادامه حوادث اخیر کشور چیست؟
لاریجانی: از نظر دشمن یعنی آمریکاییها و غرب صهیونیست -وقتی میگوییم غرب صهیونیست یعنی غرب با موتور صهیونیستها در واقع صهیونیستها موتور دشمنی با ما هستند- برایشان حیاتی است که شاخ جمهوری اسلامی ایران را بشکنند. تصور آنها از جمهوری اسلامی ظهور یک قدرتی است که به شدت منافع آمریکا را تهدید میکند. نه اینکه ما با آنها جنگ کنیم بلکه رشد تفکرمان در برهم زدن برنامه آنها در غرب آسیا باشد.
در فتنه اخیر دشمنان مرتب برنامهریزی کردند یعنی نباید احساس کرد که کار تمام است و باید خوابید در واقع باید برای فازهای بعدی دشمن آماده باشیم.
رکورد جمهوری اسلامی درباره رعایت حقوق زنان در منطقه و جهان یک رکورد بسیار خوب است و چه از نظر تحصیل و چه از نظر حضور بانوان در عرصهها اجتماعی مشاهده پیشرفت های چشمگیر و قابل توجهی در کشورمان هستیم البته ما کاستی های خودمان را هم داریم ما دختران مان را فرستادیم که تحصیل کنند اما زمینه های اجتماعی کار آنها را فراهم نکردیم و لذا دختران ما با مشکل کار مواجه شدند. حتی در میدان تحصیل هم برای آن ها امکانات مناسبی را باید فراهم کنیم، درست است که دختران ما سر کلاس درس حاضر می شدند و ام
هدایت شده از حسین فرجی
روز با تلاشی که داشته اند بهترین دانشجویان ما نیز هستند و تعدادشان هم بالا است اما این به این معنا نیست که ما یک طراحی درستی برای میدان تحصیل زنان مان انجام داده باشیم. البته این حرف من به این معنا نیست که ما وسط کلاس های درس مان پرده بزنیم و زن و مرد را از هم جدا کنیم اما مسئله اینجا است که محیط های آزمایشگاهی ما و محیط هایی که دختران ما کار می کنند را تا چه اندازه توانستیم حفاظت کنیم تا دختران ما تحت فشار قرار نگیرند و از آنها سوء استفاده نشود.
واقعیت این است که دختران ما در محیطهای علمی تقریباً بی پناه هستند و این خیلی بد است همچنین در محیط های اجتماعی و کاری این وضعیت را می بینیم. وقتی ما میگوییم زنان ما باید وارد جامعه شوند باید محیط کار و محیط اجتماعی را برای شان به عنوان یک فضای بسیار امن فراهم می کردیم.
در کشور ما قوانین خوبی در حمایت از حقوق زنان به تصویب رسیده و وجود دارد که خود ما هم از این قوانین بسیار خوب بی اطلاع هستیم. غربیها یکدانه رجم را می گیرند و داد و بیداد می کنند در حالیکه همان رجم یکی از قوانین خوب اسلامی است و بازدارندگی بسیار خوبی تا کنون داشته است. ما از ابتدای انقلاب تاکنون تعداد رجمی که داشته ایم حدود ۱۵ نفر بوده است شما می توانید باور کنید که در یک کشور ۸۵ میلیون نفری تنها ۱۵ مورد زنای محصنه صورت گرفته است؟ مسلماً اینطور نیست. رجم نخود لوبیا نیست، رجم یک قانون بازدارنده بسیار مهم برای محافظت از قرارداد ازدواج خانواده هاست.
در جریانات فتنه اخیر ما در صحنه بین المللی بیشتر از این باید کار کنیم. تیکه هایی از جنایات آشوبگران و اغتشاشگران باید با نریشن مناسب در ده ها صحنه بین المللی ارائه کنیم؛ سخنرانی های خوبی در این باره داشتیم اما وقتی در یک سخنرانی ده دقیقه ای کلیپ دو دقیقه ای نیز پخش شود و این واقعیت به نمایش گذاشته شود که اغتشاشگران و فتنه گران چگونه خانم ها را می زدند و چادر و لباس آن ها را می کشیدند تاثیر بیشتری به دنبال داشت، ما مظلومانه تیرهای حملات و تهاجمات دشمن علیه کشور را نوش جان کرده ایم و در صحنه های جهانی با زرنگی زیاد وارد نشدیم. در این راستا همه سفرای ما باید ده ها از این موارد را برایشان آماده کنیم و همچنین دستگاه دیپلماسی ما و صدا و سیما در عرصه های بین المللی این موارد را به نمایش بگذارند. بعد حضور خانم ها را در عرصه های مختلف نشان دهند.
ما برای دفاع از حق نباید تنبل باشیم و نباید هم از رو برویم آنها برای دفاع از باطل هیچ وقت از رو نرفتند. هر جا زده میشوند از جای دیگر سربلند می کنند ما برای دفاع از حق باید خیلی مصرتر باشیم حرف حق را هزار بار بزنیم خسته نشویم تکراری هم باشد اشکالی ندارد کار رسانه هم همین طور است در رسانه حرف حق باید زیاد گفته شود دست به قلم هم باید زیاد شویم و تا می توانیم برای دفاع از حق باید بنویسیم بهترین ویژگی عمر آدم این است که صرف جهاد در راه دین شود و جهادی بهتر از این نیست.
نظر من این است که ما باید جنایات که صورت گرفته در هفتههای گذشته را بیش از این پخش می کردیم و برای نماینده هر کشوری که در سازمان ملل یک پکیج می فرستادیم با تک تک آنها ملاقات میکردیم حتی نمایندگان کشورهای متخاصم را ببینیم. ممکن است در جا تاثیر نداشته باشد اما باید این کار را کرد و خسته نشد.
نظر شما درباره فیلترینگ فضای مجازی در مورد واتساپ و اینستاگرام چیست؟
نظر و تحلیل ما درباره فیلترینگ فضای مجازی به نگاه و تصور ما از این فضا باز میگردد من با اینترنت مخالفتی ندارم و بر علیه آن نیستم اما نباید به شکل عوامانه با فضای مجازی مواجه شد. امروز یک مشکل مهم جهان مسئله داشتن قواعد برای فضای مجازی است امروز بشریت در معرض یک بردگی بسیار سنگین فکری قرار دارد که این مسئله محدود به ایران هم نیست. امروز برای انسان متمدن و مدرن کشف واقعیت کار بسیار مشکلی است فضای مجازی امروز ظلمات فوق ظلمات است.
انتقال اطلاعات در حال حاضر از روی کدها انجام می شود که این موضوع به حرکت های بسیار کوچک ذرات الکترونیکی تبدیل می شود.
اخیراً موضوع حکمرانی نوین مطرح شده و این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است اولویتهای این حکمرانی نوین در کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت چیست؟
لاریجانی: بنده طرح بعضی از مسائل را در زمان فتنه نامناسب میدانم. اینکه ما در زمان فتنه بگوییم ما به سرعت قانون حجاب را بازنگری میکنیم کار بی ربطی است اصلا این ها دنبال این قانون نیستند یا در مورد حکمرانی که مثلاً بگوییم صداهای مختلف شنیده شود باید گفت که اصلاً گرفتاری فتنه این نبوده که صداهای مختلف نیست بنا بر این دستپاچگی کار چندان جالبی نیست. ما به هیچ وجه نباید دستپاچه شویم این هایی که در خیابان آدم می کشتند ما فکر کنیم که این آدم کشی به خاطر این است که به آنها اجازه نداده ایم که حرف بزنند؟ چنین چیزی نبوده حالا ما بخواهیم
هدایت شده از حسین فرجی
قواعدی را در این راستا تنظیم کنیم.
به نظر من به دور از این عجله ما باید تصور درستی از حکمرانی داشته باشیم حکمرانی اگر نوین هم نباشد باید یک حکمرانی درست باشد و ما باید از این موضوع تصور درستی داشته باشیم ما وقتی می گوییم اوضاع اقتصادی خوب نیست گفته می شود که مدیر با عرضه در این حوزه وجود ندارد در حالی که مدیر با عرضه رکن دوم در این حوزه است رکن اول داشتن یک تصویر درست و مناسب و نقشه دقیق و درست است با داشتن این نقشه و تصور درست از آن حال یک مدیر که با عرضه است بهتر کار میکند و یک مدیریت ضعیف تر هست کار ضعیف تری را ارائه می دهد اما کار خارج از محدوده انجام نمیشود چون نقشه وجود دارد.
الان وقتی که دولت یا حکومت خوب کار نمی کند هم اصلاحطلبان و هم دشمنان ما بحث را به معنی مشروعیت می کشانند و می گویند که اساس مشروعیت غلط است میگویند که ولایت فقیه بیخود است باید حکومت سکولار روی کار بیاید. کلاً کشاندن دعوای کارآمدی به مشروعیت از همین جا است.
کارآمدی هم خودش تئوری های مختلفی دارد ما باید دغدغه کارآمدی را داشته باشیم که این یک نکته مغفول است ما معمولاً دغدغه بکارگیری نیروهای مورد نظر خودمان را داریم که در حکومت فعلی نیروهای مومن و خوب هستند اما این دغدغه فرع بر کارآمدی است. کارآمدی تئوری های مختلف دارد یک تئوری که تئوری عجیب است این است که در این تئوری فرد کارش را که انجام دهد مهم است و اگر کار را انجام ندهیم کارآمد هم باشیم مهم نیست. این تئوری تئوری مدیریت بلدوزری است این تئوری در جاهایی خوب است اما ما نیازمند مدیریت مینیاتوری هم هستیم. همه جا با بلدوزر نمی شود کار کرد، مدیریت بلدوزری در واقع به دنبال تمام کردن کار است بدون آنکه به نقشه توجهی داشته باشد به نظر من این نوع کارآمدی کارآمدی دولت مدرن نیست.
تئوری دیگر تئوری ذاتی کارآمدی است که شامل ارکان تصمیم گیری است؛ دغدغه بازنگری در ساختار حکومت و اصلاح آن بسیار دغدغه درستی است و تا آخر خط هم لازم نیست برویم به نظر من ما باید روش تعمیر داشته باشیم. ما در کشور شورای نگهبان را برای بررسی صلاحیت افراد در انتخابات داریم چه کار بسیار ضروری است همین الان در آمریکا صلاحیت ترامپ در حال بررسی است و به احتمال زیاد هم صلاحیتش برای کاندیداتوری در انتخابات آمریکا رد خواهد شد مگر می شود ساختاری شبیه شورای نگهبان در غرب نباشد در آمریکا خارج از حزب جمهوریخواه و دموکرات هیچکس نمیتواند وارد گردونه انتخابات شود.
سیستم ما کاملاً شفاف و ساده هست که آسیب پذیر است به نظر من قوانین انتخابات نیازمند ترمیم است. انتخابات ناموس این مملکت است و برای جمهوری اسلامی مراجعه به افکار عمومی بسیار اهمیت دارد و مقام معظم رهبری پرچم دار حفاظت از دموکراسی کشور است. ما برای تعمیق دموکراسی چه کار کرده ایم؟ تحول مدرن دموکراسی این است که باید از سیستم رای به سیستم مشارکت ارتقا پیدا کند. در غرب بحث متفکرین سیاسی این است که ما رای گیری میکنیم اما سیاستمداران وقتی رای خود را می گیرند و می روند دنبال کار خودشان؛ تئوری دموکراسی در غرب همین بوده البته ماکس وبر بیشتر این را توجیه کرده است و گفته که وقتی ما با رای دادن اختیار کار را به فرد یا افرادی می دهیم در طول مدت دیگر دخالت و ورودی نداشته باشیم و اجازه دهیم فرد منتخب کارش را بکند، اما امروز دموکراسی در غرب با این مسئله مواجه است که می گوید ما باید مردم را در امر حکومت وارد کنیم و مردم باید مشارکت داشته باشند.
به نظر من یکی از افتخارات تفکر اسلامی ما و مکتب اهل بیت همین مشارکت وسیع است مردم در غرب عمدتاً دغدغه مشروعیت ندارند و این بدترین چیز است مردم باید همواره در نظامشان دغدغه مشروعیت داشته باشند لذا در غرب همیشه امکان اینکه یک دیکتاتور روی کار بیاید وجود دارد. ترامپ در آمریکا این تولید جلو آمد و برای مردم آمریکا را گرفت و الان هم زمینه برای پذیرش دیکتاتوری در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد که بیشترین آن در فرانسه و آلمان است.
اما در مکتب اهل بیت مشارکت از دغدغه دینی شروع می شود؛ در مکاسب شیخ انصاری از امام صادق علیه السلام نقل شده است که اگر حکومت مشروع باشد همه موظف هستند که با حقوق و چه بی حقوق یا حقوق کم و چه با حقوق زیاد حکومت را کمک کنیم و اگر حکومت نامشروع است هر گونه همکاری با آن حرام است بنابراین شیعه اثنا عشری همواره دغدغه حفظ رکن مشروعیت حکومت را دارد که همان رکن ولایت است و بعد هم به مراحل بعدی حکومت می رسد و مکتب تشیع مکتب مشارکت است.
اگر ما میخواهیم راه حکمرانی مدرن را باز کنیم، بحث مدرن مربوط به مشارکت مردم است چگونه مردم در امر زندگی مدنی خود جامعه و کل ملت و برخی از جهان اسلام باید مشارکت داشته باشند؟ که اینها نیازمند تئوری پردازی و کار عملیاتی است.
منبع: فارس
باید بدانیم که غربی ها در فیلتر کردن بی رحم هستند به عنوان مثال دامنه دات کام سایت
هدایت شده از حسین فرجی
خبرگزاری فارس به خاطر اینکه با اخبار این خبرگزاری مخالف بودند برداشتند و اگر به ضررشان باشد اینترنت را هم قطع می کنند. فضای مجازی فضای کاملا تحت کنترل خواسته های غرب صهیونی است این کاملاً روشن است. همین الموسی که الان عکس از همه جا منتشر شده یک عنصر کاملاً صهیونیستی است و امروز هم که پرده ها برداشته شد و معلوم شد که توییتر کجا بوده و چه کار می کرده است.
ما نباید فضای مجازی مان را مثل گذشته بدون در و پیکر بگذاریم اگرسوشال مدیا هایی که امروز هستند حاضر باشند قوانین ما را رعایت کنند من بد نمی دانم که ما در یک سیستم معقولی با این سوشیال مدیا ها قرارداد ببندیم مثل سایر کشورهایی که این گونه عمل می کنند اما آنها هرگز حاضر به بستن این قرارداد نخواهند شد.
به نظر من موضع وزیر ارتباطات در ارتباط در این موضوع بسیار خوب است اما این پیام رسان های خارجی نه تنها در مورد ایران بلکه در مورد دیگر کشورها نیز مسائل را رعایت نمی کنند ما حتماً باید نگران این که میگویند چرا فیلتر کردهاید نباشیم و باید فضای مجازی داخلی کشورمان را برای ماشین های فعال داخلی خودمان فراهم کنیم که در این زمینه دو سرمایه گذاری لازم است یکی سرمایه گذاری تسهیلی برای اینکه سوشیال مدیاهای داخلی مان فعال شود، دیگری سرمایهگذاری زیربنایی است که به نظر من ما حتماً باید یک دیتا بند بزرگی درست کنیم که دیتا ماینینگ هم انجام دهد و آن را به کسانی که میخواهند استفاده کنند اجاره دهیم.
مردم ما هم وقتی ببینند به راحتی میتوانند از طریق پیام رسان های داخلی کار خود را انجام دهند استقبال می کنند فضای مجازی داخلی هم باید قوانین خود را داشته باشد چرا که این فضا هم از آلودگی هایی ایمن نیست پس ما مجموعه ای از قوانین را لازم داریم تا از فضای مجازی داخلی مان حفاظت کند.
من نگران این نیستم که فیلترینگ ادامه پیدا کند مگر عدم فیلترینگ چیست؟ مگر پیام رسان های خارجی درهایی از معرفت را برای ما باز می کند؟ لذا چیز مهمی نیست.
در حوزه کسب و کارهای اینترنتی الحمدلله بخش داخلی ما توفیقات بدی نداشته و کارها تاکنون به خوبی پیش رفته است
تمام همت ما باید بر این باشد که سوشیال مدیای داخلی خودمان را فعال و توانمند کنیم و نکته دیگر اینکه سوشیال مدیا های غربی حتماً باید با قرارداد فیلترشان آزاد شود و هر سوشیال مدیا ای که حاضر نیست قرارداد ببندد نباید فیلترش هم برداشته و آزاد شود.
نکته قابل ذکر این جا است که فیلترینگ به خودی خود حوزه مهمی است و ما نباید فکر کنیم که اگر یکبار فیلتر کردیم کار تمام است بلکه فیلترینگ هم خود نیازمند کار بسیار وسیعی است. نکته دیگر این است که ما باید به استقبال تحولات آینده در حوزه اینترنت و فضای مجازی برویم. دو تحول مهم در این حوزه وجود دارد: یکی دیگر از نواقص مربوط به محاسبات کوانتومی است که پیشرفت در آن میتواند تحول مهمی در عمل انتقال داده ها و از همه مهمتر امنیت اینترنتی باشد.
در واقع انتقال داده ها از طریق معمول امواج الکترونیکی نخواهد بود بلکه استفاده از وضعیت های کوانتومی در ذرات نور یا ذرات الکترونیک خواهد بود.
این شخصیت تناسخی از طریق فضای مجازی میتواند برای ما خودرو بخرد یا خودرو بفروشد و یا کار معاملات دیگر انجام دهد، در واقع فرد در قالب همان شخصیت تناسخی میشود که این نهایت بردگی انسان در سیستم فضای مجازی است که این موضوع در حال حاضر به سرعت در حال پیشرفت است و هم اکنون حدود ۱۰ میلیون انسان در آن عضویت دارند.
کانکو کامپتیشن در واقع تعامل با اینفورمیشن را از حالت دیجی به حالت دیگری تبدیل می کند که انتقال و سرعت آنها دیگر قابل مقایسه نیست.
ما در حوزه حرکت اجسام دو مسیر مختلف فیزیک داریم که هنوز نتوانسته ایم آنها را تلفیق کنیم. یکی مسیری است که میدان های حرکتی را میدانهای گرانشی تعریف می کنیم مثل تئوری هایی که انیشتین دارد اینها همگی در میدانهای گرانشی هستند، یکی هم میدان های کوانتومی هست که این میدان های کوانتومی هم مربوط به ذرات خیلی ریز و هم مربوط به کهکشان های خیلی بزرگ است که قوانین همه آن ها یکی است.
یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی تاسیس رصدخانه بزرگ ملی است که یکی از رصدخانه های مدرن دنیا است و در جهان اسلام اولین کشوری هستیم که دارای رصدخانه به این پیشرفتگی هستیم. در منطقه غرب آسیا بعد از ما هند است که رصدخانه هاش از ما عقب افتاده تر است و بعد هم کشور چین است. در طول شبانه روز به خوبی در رصد خانه ایران رصد انجام میشود. رصدخانه ایران در اولین رصد تجربی خود کهکشان هایی را رصد کرده که ۳۲۰ میلیون سال نوری با ما فاصله دارند، حتی بعضاً ۵۰۰ میلیون سال نوری فاصله آنها با زمین است.