9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀سخنرانی قابل تامل حاج قاسم زیر شلیک توپ
🔹وجوب جمهوری_اسلامی کمتر از #حرم_امام_حسین (علیه السلام ) نیست.
#حاج_قاسم
#مرد_میدان
@me_hosen
صعود چهل ساله.pdf
27.88M
فایل کتاب صعود چهل ساله
ایران بعد از انقلاب اسلامی
@me_hosen
#اعلاممراسمات #اطلاعرسانیشود
مراسم شب وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
سه شنبه ۷ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء
سخنران : حجتالاسلام والمسلمین محمودی
با نوای کربلاییعلیمحمودآبادی
#بیاییم_برای_تعجیل_فرج_دعا_کنیم
@RESANEH_FADAK
🔶 #ویزیت_رایگان 🔶
🔰 پایگاه شهید کلهری به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار می نماید:
📌ویزیت رایگان
1️⃣ سنجش رشد و نمو و مشاوره اطفال و نوزادان
2️⃣ سنجش فشار خون و قند بزرگسالان با حضور پزشک متخصص جناب آقای دکتر شیدایان
3️⃣ خانم شیخ شعاعی کارشناس ارشد نوزادان.
📅 یکشنبه دوازدهم بهمن ماه از ساعت 12/30 الی14/30 واقع در مسجد امام حسن مجتبی (ع)
🖇 مهلت ثبت نام تا 1399/11/11
ویزیت عموم آزاد است.
📲 دریافت ویزیت ارسال پیامک (نام و نام خانوادگی و سن ) به شماره 09228848582
@RESANEH_FADAK
⭕️دومین #مسابقات_ساخت_کلیپ_صوتی اصدای شرکت کنندگان با محوریت دهه فجر با نام(خط انقلاب) آغاز شد.
🔷موضوع مسابقه :
🔹 تفاوت های قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای 🔸سنین بالای ١٢ سال🔸
🔹خاطره، دل نوشته یا قسمتی از وصیت نامه امام خمینی (ره) یا انقلاب اسلامی برای 🔸سنین زیر ١٢ سال🔸
🔶مدت ارسال آثار :
🔸دوشنبه ١٣٩٩/١١/۶ الی شنبه ١٣٩٩/١١/١٨
💠زمان پخش آثار : دوشنبه ١٣٩٩/١٠/٢٠
❌توجه داشته باشید حداکثر زمان کلیپ شما باید ❇️ (٢ دقیقه) ❇️ باشد❌
🔴آیدی ارسال آثار در ایتا: @S_m_h_m_ammar_sadrzadeh_amiri
🔴 شماره تلفن :٠٩٣٣٨١۶۴٨٣۶
✳️لطفا هنگام ارسال کلیپ های خود
✅نام و نام خانوادگی
✅سن
✅ شماره تماس پاسخگو هم ذکر کنید.
✨به امید موفقیت همه عزیزان✨
@RESANEH_FADAK
⭕️ تهذیب نفس و تقوا پيشه کردن
#نهج_البلاغه
🔆أَيُّهَا النَّاسُ، تَوَلَّوْا مِنْ أَنْفُسِكُمْ تَأْدِيبَهَا، وَاعْدِلُوا بِهَا عَنْ ضَرَاوَةِ عَادَاتِهَا
💠ای مردم !کار تربیت خود را بر عهده گیرید، و نفس را از عادت هایی که به آن حرص دارد بازگردانید.
📚#حکمت_359
#درس_دهم
سوالی که یکی از دوستان بعد از گوش کردن صوت بالا پرسید:
ببخشید حاج آقا ذات انسان مگه بی نهایت طلب نیست و نهایت آن هم به خدا رسیدن می باشد و این خودش کثرت گرایی در معرفت الهی می باشد؟
میل به کثرت فقط در دنیا معنا پیدا می کند یا در عالم معنا هم وجود دارد؟
سوأل یکی از اعضای کانال بعد از گوش کردن صوت بالا:
ببخشید حاج آقا یعنی آدم گنهکار جزء اسما الهی هستش؟
جواب سوال بالا:
وقتی انسان از خدا محجوب شد و خدای حاضر را ندید و درک نکرد خودش را مستقل می بیند و حس مالکیت به خودش و افعال و اشیای پیرامونش پیدا می کند. و فقط با احساس مالکیت لذت می برد.کثرت بینی و کثرت خواهی در دنیا،محدودیت می آورد یعنی مثلا اشیا را متمایز از هم و جدا می بینیم.لذا محدود می بینیم یعنی اول خودمون را در بدن محدود می بینیم بعد همه اشیا را محدود می بینیم.پس کثرت دنیایی،محدود کننده است. ولی در عوالم بالا، احساس استقلال و مالکیت از بین می رود و انسان، از محدودیت جسم رها شده و به بی انتهایی روح خدایی می رسد یعنی درکی که از خودش دارد یک وجود بی انتهاست که در همه چیز و در همه جا هست لذا احساس استقلال و منیت ندارد چون به یک معنا، او همه است و همه او. و به دنبال آن هر شیءای را بی نهایت می بینیند. یعنی لذت بی انتها و انس بی انتها و درک بی انتها دارد. پس کثرت در عوالم بالا، محدود کننده نیست بلکه نامحدود کننده است یعنی در یک چیز، همه چیز هست و همه چیز در یک چیز.
معنای خلود و ابدیت و خالدین فیها ابدا در قرآن یعنی همین،یعنی در هر چیز،آنرا تا بی انتها و ابدیت و نامحدود می بینی،نه اینکه یک چیز محدود،همیشه و تا ابد ببینی،نه اصلا هیچ محدودیتی نیست.پس کثرت در عوالم بالا،کثرت نامحدود است یعنی هر چیز بی انتهاست.یعنی فقط خدای بی انتها مالکیت بی نهایت و ابدی دارد و همه در خدا غرق اند.(اینما تولوا فثمّ وجه الله)(به دریا بنگرم دریا،تو بینم.به صحرا بنگرم صحرا تو بینم.به هر جا بنگرم رخ رعنای تو بینم)(ذلک بأنّ الله هو الحق و أنّ ما یدعون من دونه هو الباطل)(یوم لا تملک نفس لنفس شیئا و الامر یومئذ لله:قیامت،هیچ کس مالک نیست.فقط خدا مالک است)(لمن الملک،لله الواحد القهار:در قیامت،چه کسی مالک است،فقط خدای واحد قهار یعنی خدایی که همه محدودیت ها و کثرات محدود کننده را از بین برده و مقهور خود کرده.یعنی غیر او دیده نمی شود.پس اگر عذاب چشیدی،بی نهایت است و اگر لذت چشیدی و بهشت،بی نهایت است.)
تصور این حرف ها خیلی سخت است تا نمیریم درک نمیکنیم.ولی واقعیت دارد.چون بشر با ذهن محدود خود اینها و هزاران چیز دیگر درباره عالم برزخ و قیامت را نمی فهمید خداوند با کنایه و در پرده بیان کرده و بیشتر با مثال و تشبیه بیان کرده،شاید بعضی ها چیزکی بفهمند.
در روایات هست اگر انسانها لذت بهشت و عوالم بالا را می فهمیدند لحظه ای در دنیا،نمی ماندند و از شوق،می مردند.
و اگر کسی حقیقت عذاب جهنم را درک میکرد لحظه ای گناه نمی کرد.و فکر گناه هم نمیکرد.
اهلبیت علیهم السلام چون حقیقت قیامت را می دانستند و شهود می کردند اینقدر در دعاها و مناجات عاشقانه با خدا حرف می زدند.(دعای کمیل،عرفه،شعبانیه،سحر،ابوحمزه ثمالی...)و مصائب عاشورا و فاطمیه و امثال آنرا تحمل می کردند.و اینقدر برای هدایت بشر جهاد میکردند.
جواب:
روح و فطرت همه انسان ها(کافر و مومن،گناهکار و غیر آن)، جامع اسمای الهی است(فطرة الله التی فطرالناس علیها لا تبدیل لخلق الله: فطرت و باطن و روح همه انسان ها خدایی و از اسمای الهی ست. و از عالم قرب و بهشت است.) ولی میل به کثرت و هبوط به دنیا، باعث ظهور جنبه شیطانی و جهنمی و دوری از خداست یعنی توجه به کثرت و دنیا و نفس باعث غفلت از حقیقت روح الهی و بهشتی انسان است و اگر در دنیا، انسان به دنبال منیت و خودنمایی و خودخواهی و هواپرستی و توجه افراطی به نیازهای طبیعی و مادی و بدنی باشد از جنبه ملکوتی و خدایی غافل می شود و پرده ی غفلت از خدا به روی فطرت و باطن ملکوتی و خدایی و بهشتی انسان کشیده می شود. انسان، محجوب می شود و از عالم قرب و بهشت، بیرون رفته، به عالم جهنم و بُعد و دوری و فراق می افتد.
از نظر قرآن گناه اصلی، همان توجه افراطی به کثرت و نفس و دنیا با غفلت از خدا و فطرت است. و گناهان دیگری که در ذهن ما هست جلوه های افراطی و خطرناک آن گناه اصلی است.
ولی تقریبا هیچ کس اصل توجه به کثرت و خودخواهی با غفلت از خدا را گناه نمی داند و فقط همان گناهانی که در رساله مراجع به عنوان جلوه های افراطی گناه هست را گناه می داند.
در سوره مبارکه واقعه، از کسانی که از هر دو گناه(اصلی و فرعی) اجتناب کند و پرده غفلت را از روی فطرت و جنبه اسماءاللهی خویش کنار بزند و در همین دنیا به بهشت قرب الهی، عروج کند به عنوان (مقرّبین: ساکنان عالم قرب و وصال حق و ملکوت) یاد می کند.
از کسانیکه از گناهان فرعی اصطلاحی اجتناب می کنند ولی از گناه اصلی(حجاب غفلت از فطرت و ملکوت و خدا و بهشت) اجتناب نمی کنند به عنوان(اصحاب یمین و انسان های خوب و با یُمن و برکت) یاد می کند ولی آنها را جزو مقرّبان و اهل قرب و وصال نمی داند.
و از کسانی که به هر دو گناه اصلی و فرعی به صورت آگاهانه و افراطی و از روی عناد و استکبار و دشمنی با حق و اهل حق مشغولند و به هیچ عنوان حاضر نیستند ایمان و عمل صالح انجام دهند به عنوان(اصحاب شمال و انسان های شوم و شقی و بی برکت و جهنمی و کافر) یاد می کند.
این یک تقسیم بندی کلی درباره اقسام انسان هاست.و با توجه به اینکه هر کدام از این اقسام،دارای درجات و مراتب مختلفی است.یعنی ایمان و کفر مراتب دارد لذا با لحاظ مراتب،اقسام توسعه پیدا میکند(مستضعفین،جاهل قاصر و مقصّر،کافر معاند و غیر معاند،کافر و مشرک با مراتب مختلف،مؤمن با مراتب مختلف....)
مغفرت و بخشش گناهان در قرآن و روایات غالبا به معنای بخشش گناه اصلی (غفلت از خدا که باعث حجاب بر فطرت و ملکوت انسان است) مراد است نه به معنای بخشش گناهان فرعی متعارف و مصطلح و شاخه های گناه اصلی( بدون اینکه گناه اصلی که ریشه ی همه گناهان فرعی است بخشیده شود). لذا در دعاها عفو و مغفرت از گناهان، ملازم با دخول به بهشت شده، چون مراد گناه غفلت و حجاب بر فطرت و بهشت بوده که با بخشش، برداشته شده و درهای بهشت را به روی انسان باز می کند.(مثلا در دعای ماه رمضان می خوانیم: یا علی یا عظیم یا غفور یا رحیم.... مُنَّ علیَّ بفکاک رقبتی من النار و ادخلنی الجنة: ای بخشنده و غفور... بر من منت گذار و وجود مرا با بخشش گناه از نار و آتش جهنم نجات بده و مرا در همین دنیا، با برداشتن حجاب فطرت، داخل در بهشت کن).
📌یگانه راهِ خدا
🎙 استاد شیخ محمدکریم پارسا
⏯ ... یادِ خدا یگانه راه است به سویِ خدا، یعنی منحصر است راهِ خدا در یادِ خدا.. آقای بهجت در مورد یاد خدا... فرمود: «این مطلب جانشین ندارد»... بین خدا و خلق حجابی نیست مگر خلق، پس اگر حجاب خلقیت برداشته شود خدا نمایان میشود... فنا حالتی است که به اقتضای آن حالت، غیر خدا فراموش میشود... مقصد فناست، راهْ یادِ خداست.. چی کار کنه ماسوا فراموش بشه؟ فقط یک راه داره: یادِ خدا... چارهای ندارد سالک جز یاد خدا... هرچه هست و نیست در یادِ خداست.. غایة الغایات معلولِ ذکر است...
#مراقبه #یاد_خدا