eitaa logo
akharin_dowran
39 دنبال‌کننده
112 عکس
79 ویدیو
6 فایل
نشانه های ظهور + مهمترین حوادث آخرالزمانی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴سرنوشت دولت پایانی عراق پیش از اصهب مروانی خانندگانی که پیگیر مباحث ما می‌باشند در جریان هستند و خانندگان تازه وارد نیز بدانند که همان گونه که پیشتر در برخی گفتارهایمان اشاره کرده‌ایم، سقوط دولت عراق از سوی حزب بعث و داعش خاهد بود و بر این دولت شبیخون می‌زنند که در روایتی به آن اشاره شده است، و بغداد و بصره و دیگر شهرهای عراق جز کوفه و پیرامونش را می‌گیرند و هاشمی شیصبانی بر کوفه و پیرامونش چیره می‌شود و چند ماه با دولت اصهب مروانی در بغداد همپیمان می‌شود و با هم همکاری می‌کنند و کاری بر زیان یکدیگر نمی‌کنند و سپس میانشان اختلاف می‌افتد و با هم درگیر می‌شوند... ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 1 از 4 🔴جنگهای پایدار و آشوبهای فراگیر از صفر تا صفر صفر دومین ماه از ماههای دوازده‌گانۀ سال هجری قمری نزد مسلمانان است، و از برخی روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان بهره گرفته می‌شود که هر گاه خدای متعالی بخاهد امام مهدی-علیه‌السّلام- را بر جهانیان چیره کند، میان آنان، به‌ویژه مسلمانان، جنگهایی پایدار و آشوبهایی فراگیر را در بازه‌ای یک‌ساله پیش می‌اندازد که از صفر سال پیش از قیام امام آغازیده، و در صفر پس از قیامش پایان‌داده می‌شوند، و چنین می‌نماید که آغاز جنبشهای اصهب مروانی در عراق و اعرج کندی در لیبی و عثمان سفیانی در سوریه همان آغاز آشوبها و جنگهایی باشند که در این بازۀ زمانی روی می‌دهند، و برخی پژوهشگران باور دارند که شوریدن ترکها بر ارمنیها در قفقاز جنوبی آغاز آن جنگها و آشوبهاست، و خداوند داناتر است. در این‌جا شایان اشاره است که ماه صفر در روزگار نادانی عربها به بدشگونی شناخته شده بود، و عربها باور داشتند که صفر ماه فرودآمدن ناشادمانیها و ناخُشایندهاست، و افسوس این‌که آن باور نادرست میان مسلمانان تا روزگار کنونی ما نیز پخش شده است، به گونه‌ای که بسیاری از ایشان می‌گویند که صفر ماهی بدشگون است، به‌ویژه واپسین روز چهارشنبۀ آن. پس، از سفرکردن در صفر یا پیوند زناشویی در آن خُدداری می‌کنند، در حالی که از پیامبر و خاندانش-صلوات‌الّاه‌علیهم- چیزی که نشانگر ناخجستگی این ماه یا برخی روزهایش باشد، به ما نرسیده است، مگر برخی روایتهایی که در بارۀ رویدادهای صفر پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- آمده‌اند، و آن نیز برایِ مؤمنان چشم‌به‌راه نیکوست. از کتاب عبدالّاه ابن بَشّار، شیرخُرده(۱) با حسین-عليه‌السّلام-، روايت شده است: هر گاه خداوند بخاهد خاندان محمّد را چیره گرداند، جنگ را از صفر تا صفر پیش می‌اندازد، و آن، در آستانۀ قیام مهدی-عليه‌السّلام- است.(۲) چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه عبدالّاه ابن بَشّار پابن ابی عَقِب دُئْلی لَیْثی، شاعر مشهور و دارندۀ قصیدۀ مَلاحِم، آن را به وی نسبت نداده است. ابو هُرَیْرَه از پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌[وآله]وسلّم- روایت کرده است که فرمود: مرگی(۳) در صفر خاهد بود... .(۴) بی‌گمان رسول خدا-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- در این روایت از روی‌دادن مرگی در ماه صفر خبر داده است، و هرچند ما آشکارا نمی‌دانیم که این مرگ برای چه و در کجا رخ می‌دهد، گمان می‌رود که آن در میان مسلمانان خاهد بود. شایان یادآوری است، هنگامی که ما به نوشتار همۀ این حدیث برمی‌گردیم، می‌بینیم که در گزارش برخی سخنانش پیش‌وپس‌انداختنی روی داده است، و از آن‌چه پس‌انداخته شده است، سخن «مرگی در صفر خاهد بود» می‌باشد، در حالی که آن، به رویدادی در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- در ماه محرّم اشاره می‌کند. بنا بر آن‌چه در احادیث اسلامی آمده است، بزرگ‌ستاره‌ای دنباله‌دار که «گیسوی سختی‌آور» یا «گیسوی شیطان» نامیده می‌شود، کمی پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام-، از صفر تا رجب در کرانه‌های آسمان می‌گردد تا آن‌که در شعبان میان خُرشید و زمین جای می‌گیرد و در ماه رمضان به زمین نزدیک می‌شود و پیرامونش می‌چرخد و اندک‌اندک درون پوشش گازی‌اش می‌رود و می‌سوزد و شعله‌ور می‌شود و سه یا هفت‌شبی پیاپی برای زمینیان نورافشانی می‌کند، و تندبادی سرخ پدید می‌آورد و شهابهایی فراوان بر روی زمین فرو می‌باراند و ناگهان با صدایی سخت و بسیار ترسناک در مشرق می‌افتد و مایۀ گرفتاریها و ناخُشیهایی برای مردم می‌شود. ابن مسعود گفته است: در ماه صفر نشانه‌ای خاهد بود، و ستاره‌ای که برای وی دنباله‌هایی‌اند، پدیدار(۵) می‌شود.(۶) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه عبدالّاه ابن مسعود صحابی آن را به وی نسبت نداده است. از روایت وَلِید ابن مُسْلِم و جز آن بهره گرفته می‌شود که ترکها و رومیان، هنگام گردش ستاره‌ای دنباله‌دار در کرانه‌های آسمان از ماه صفر تا رجب پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام-، درون سرزمینهای کردی و عربی می‌روند. ولید گفته است: ... جز این نیست که ستارۀ نشانه‌ها ستاره‌ای است که در صفر و در دو ربیع یا در رجب در کرانه‌ها می‌گردد، و در آن هنگام، خاقان با ترکها می‌رود، در پیِ او رومیان آشکارشونده با پرچمها و صلیبها می‌روند.(۷)
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 2 از 4 «خاقان» واژه‌ای ترکی است که در روزگاران کهن لقب پادشاهان ترکها بود، و بنا بر آن‌چه هویداست، مراد از «خاقان» در این حدیث، واپسین فرمانروای ترکیه در آخرالزّمان است که نیروهای ترکش از مرزهای جنوبی این کشور می‌گذرند و درون بخشی از سرزمینهای جزیره که در شمال و شرق کشور سوریه جای دارد، می‌روند، و مقصود از «رومیان آشکارشونده با پرچمها و صلیبها»، نیروهایی مسیحی‌اند که از سرزمینهای رومیان، مانند اروپا و آمریکا، به دشت عُمْق، میان حَلَب و اَنْتاکِیَه، در شمال غربی سوریه، قَرْقِیسِیا در شرق این کشور و حِمْص در غرب سوریه و رَمْلَه در شمال فلسطین و اسکندریّه در شمال مصر می‌آیند. ذی قَرَبات(۸) گفته است: مردم در صفر ناسازگاری می‌کنند، و به چهار تن می‌گرایند: مردی در مکّه پناهنده، و دو مرد در شام که یکی از آن دو سفیانی و دیگری کبودچشم و زردی آمیخته با سرخی و سپیدی از فرزندان حَکَم است، و مردی از زیندگان مصر که [کوتاه‎قدّی](۹) بسیارزورگو است، پس آنان چهار تن می‌باشند. مردی از کِنْدیان خشمگین می‌شود و سوی کسانی که در شام‌اند، می‌رود و سپاه را به مصر می‌آورد. پس آن بسیارزورگو كشته می‌شود و مصر چون پاشیده‌شدن سرگین شتر پاشيده می‌شود. سپس [سفیانی سپاهی را](۱۰) سوی کسی که در مکّه است، می‌فرستد.(۱۱) چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه ذو قَرَبات حِمْیَری صحابی آن را به وی نسبت نداده است. مراد از «مردی در مکّه پناهنده» در این حدیث، امام مهدی-علیه‌السّلام- است که پس از پنهان‌شدنی دراززمان، در ماه محرّم سال قیامش، در مدینه آشکار می‌شود، و هنگامی که سپاه سفیانی به این سرزمین می‌رسد، و می‌خاهند وی را دستگیر کنند و بکشند، او بر جان خِیش نگران می‌شود و سوی مکّه می‌گریزد و به کعبه پناه می‌برد. بدان که «پناهنده» از ویژگیهای امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌باشد، و بر کسی که از زبان عربی آگاه است، پوشیده نیست که پناهنده در این‌جا معنایش «پناهنده به کعبه در آینده» می‌باشد، و از این حدیث و دیگر احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که پیروان امام مهدی-علیه‌السّلام- هنگامی که برخی نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان ظهورش را در ماه صفر پیش از قیامش می‌بینند، با برخی نشانه‌هایی که پیشتر دیده‌اند، چشم به راه ظهور و قیامش در ماه محرّم سال قیامش می‌شوند. «سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد. «دیگری کبودچشم و زردی آمیخته با سرخی و سپیدی از فرزندان حَکَم» همان اَصْهَب مَرْوانِی، رهبر زیندگان جزیره(۱۲) و عراق(۱۳) و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد مَرْوان حِمار پسر محمّد پسر مروان پسر حکم پسر ابو عاص پسر اُمیّه در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سرزمینهای جزیره و عراق آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب یا نزدیکش بر بغداد، سپس بر بیشتر سرزمینهای کشور عراق چیره می‌شود، و با هاشمی شَیْصَبانِی شورشگر در کوفه پیمان می‌بندد، و سپاهش با فرماندهی عَوْف سُلَمِی با ایران می‌جنگد، و بر سوریه یورش می‌برد. برخی پژوهشگران گمان می‌کنند «مردی از زیندگان مصر که کوتاه‌قدّی بسیارزورگو است» همان عبدالفتّاح سِیسِی رئیس‌جمهوری کنونی مصر است که نماد زمامداران سکولار(۱۴) ستیزه‌گر با گروههای تروریستی مانند داعش می‌باشد، پس او کسی است که با دست سپاه قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی یا با دست گروهی از مصریان سَلَفی‌ای که به این سپاه می‌پیوندند، کشته می‌شود، و خداوند داناتر است. «مردی از كِنْدیان» همان عبدالرحمان اَعْرَج کِنْدِی رهبر قیسیان، بربرها و سیاهان آفریقایی در آخرالزّمان است که چندماهی پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در لیبی و پیرامونش آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در جمادی آخر یا نزدیکش در آن‌جا برمی‌شورد، سپس سپاهش را به مصر می‌آورد، و آنان را با فرماندهی اَبْقَع فِهْرِی مصری برای نبرد سوی فلسطین، اردن و سوریه می‌فرستد.
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 3 از 4 امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-عليه‌السّلام- فرمود: سه پرچم ناسازگاری می‌کنند: پرچمی در مغرب، وای بر مصر از آن‌چه(۱۵) در آن‌جا فرود می‌آید از آنان (مغربیها)، و پرچمی در جزیره، و پرچمی در شام؛ آشوب یک‌سالی میان آنان پایدار می‌شود... .(۱۶) بی‌گمان امام علی-عليه‌السّلام- در این روایت از روی‌دادن آشوبهایی یک‌ساله میان نیروهای اعرج کندی از لیبی و نیروهای اصهب مروانی از جزیرۀ عراقی و نیروهای عثمان سفیانی از سوریه خبر داده است، و از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که آشوبها در میان پرچمداران سه‌گانه از ماه صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- آغازیده می‌شوند، و در صفر پس از قیامش پایان‌داده می‌شوند. شَهْر ابن حَوْشَب گفته است: ... در صفری از صفرها هر بسیارزورگویی در جایگاه گردآمدن رودها کشته می‌شود.(۱۷) چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌عليه‌وآله- باشد، اگرچه شهر ابن حوشب تابعی آن را به وی نسبت نداده است. مراد از «صفری از صفرها» در این روایت، صفری است که در پیِ محرّمی می‌آید که امام مهدی-علیه‌السّلام- در آن ماه در مکّه قیام می‌کند، و مقصود از «جایگاه گردآمدن رودها»، سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن دو می‌باشند که کشتارگاه بسیاری از بسیارزورگویان در آخرالزّمان‌اند. ابو بَصِیر از ابو عبدالّاه [صادق]-عليه‌السّلام- روایت کرده و گفته است: از او در بارۀ رجب پرسیدم؟ فرمود: آن ماهِ یادآوری است که عربهای روزگار نادانی آن را بزرگ می‌داشته اند، و آن را ماه ناشنوای خدا می‌نامیده‌اند(۱۸). گفتم: شعبان؟ فرمود: کارها در آن شاخه شاخه می‌شوند. گفتم: رمضان؟ فرمود: ماه خدا است، و در آن به نام زمامدارتان و نام پدرش بانگ زده می‌شود. گفتم: پس شوّال؟ فرمود: کار گروه در آن پراکنده می‌شود. گفتم: پس ذی قعده؟ فرمود: در آن می‌نشینند(۱۹). گفتم: پس ذی حجّه؟ فرمود: آن ماهِ خون است. گفتم: پس محرّم؟ فرمود: در آن حلال حرام، و حرام حلال‌کرده می‌شود. گفتم: صفر و ربیع؟ فرمود: در آن دو رسوایی‌ای سخت زشت و کاری بزرگ است. گفتم: جمادی؟ فرمود: در آن گشودن است از آغازش تا پایانش.(۲۰) بنا بر آن‌چه هویداست، مراد از «کارها» در این حدیث، کارهای بنی عبّاس می‌باشد، و «زمامدارتان» همان امام مهدی-عليه‌السّلام- است، و مقصود از «گروه»، فرمانروایان بنی عبّاسی‌اند که بخشی از سرزمینهای مشرق را در آخرالزّمان فرمانروایی می‌کنند. در پایان این گفتار برای شما روشن می‌کنم که بنا بر برخی روایات اسلامی، در آخرالزّمان، میان مردم، به‌ویژه مسلمانان، آشوبها و جنگهایی آشکار می‌شوند که دوازده سال پایدار می‌مانند، و سپس آشوبها و جنگهایی سختر از پیش که پایدار و ناگسستنی‌اند، در آستانۀ قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- از صفر تا صفر روی می‌دهند. از بَزَنْطِی روایت شده است که رضا-علیه‌السّلام- فرمود: پیشاپیش این رویداد کشتاری بسیار ریشه‌برانداز(۲۱) است. گفتم: بسیار ریشه‌برانداز چیست؟ فرمود: پایداری است که سست نمی‌شود.(۲۲) مراد امام رضا-علیه‌السّلام- از سخنش: «این رویداد»، قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌باشد. --------------------------------------------------------- ۱. بی‌گمان در برخی روایات اسلامی آمده است که «حسین-علیه‌السّلام- از فاطمه-علیهاالسّلام- و از هیچ زنی شیر نخُرد»، و در هیچ روایت و تاریخی یافت نمی‌شود که عبدالّاه ابن بشّار و امام حسین-علیه‌السّلام- از یک پستان شیر خُرده باشند، مگر در این سخن، و شاید مراد گوینده‌اش آن باشد که آن دو را یک دایه پرورش داده است. ۲. الصراط المستقیم، ج ۲، ص ۲۸۵، ب ۱۱، ف ۱۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «صوت» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در المستدرك علی الصحيحين آمده است، به «موت» اصلاح و ترجمه گردید. ۴. الفتن، ص ۱۴۹، الجزء ۳، ح ۶۱۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۵. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يبتدأ» یافت می‌شود که به «یتبدّی» اصلاح و ترجمه گردید. ۶. الفتن، ص ۱۴۸، الجزء ۳، ح ۶۰۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۷. الفتن، ص ۱۵۲، الجزء ۳، دنبالۀ ح ۶۲۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۸. در نسخۀ چاپی الفتن پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «ذي قریات» یافت می‌شود که به «ذي قربات» اصلاح و ترجمه گردید. ۹. میان دو چنگک از افزوده‌های ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات مانند این روایت که در «الفتن، ص ۱۹۶، الجزء ۴، ح ۸۰۱» آمده است، گرفته و ترجمه کرده‌ایم.
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 4 از 4 ۱۰. میان دو چنگک از افزوده‌های ما است که آن را از روایت دیگری از ذی قربات گرفته‌ایم که گفته است: «پس هر گاه سفیانی به کسی که در مصر است برسد، سپاهی را سوی کسی که در مکّه است، می‌فرستد، و مدینه را سخت‌تر از حَرَّه ویران می‌کنند تا آن‌که به بَیْدا رسیدند فرو برده می‌شوند»؛ الفتن، ص ۱۹۶، الجزء ۴، ح ۸۰۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۱. الفتن، ص ۱۹۸، الجزء ۴، ح ۸۰۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۲. جزیره بخش شمالی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات از جنوب شرقی ترکیه و شمال و شرق سوریه تا درون عراق است، و مراد از «جَزِیرَه» در این‌جا، بیشتر سرزمینهای جزیره می‌باشد که درون کشور عراق جای دارد، و از مَوْصِل در شمال تا تَکْرِیت بر کنارۀ باختری دجله و حَدِیثَه بر کنارۀ خاوری فرات کشیده می‌شود؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۱۳. مقصود از «عِراق» در این‌جا، بخش جنوبی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن‌دو است که از سامَرّا بر کنارۀ خاوری دجله و هِیْت بر کنارۀ باختری فرات آغاز می‌شود و تا آبادان در جنوب غربی ایران و پایانۀ بَصْرَه در شمال کویت کشیده می‌شود؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع. ۱۴. زمامداران سکولار کسانی‌اند که نه باورهای دینی را پشتیبانی و نه با آنها ناسازگاری می‌کنند. ۱۵. در همۀ نسخه‌های چاپی عقد الدرر نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «و ما» یافت می‌شود که به «ممّا» اصلاح و ترجمه گردید. ۱۶. عقد الدرر، ص ۷-۱۲۶، ب ۴، ف ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۷. الملاحم، ص ۱۶۶، ب ۱۸، ح ۹۷؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۱۸. بر کسی که به تاریخ روزگار نادانی عربها می‌نگرد پوشیده نمی‌ماند که آنان واژۀ «الّاه» را به کار می‌برده‌ و او را باور می‌داشته‌اند، ولی ایشان برای «الّاه» همبازانی می‌گرفتند و بتها را در کنار «الّاه» می‌پرستیده‌اند. و جوهری در الصِّحاح گفته است: «مردم روزگار جاهلیّت رجب را ماه ناشنوای خدا می‌نامیده‌اند. خلیل گفته است: جز این نیست که به آن نام نامیده شده است، چون در آن ماه صدای یاریخاهی و کارزاری و برخُرد جنگ‌افزاری شنیده نمی‌شده است؛ زیرا آن از ماههای حرام است». ۱۹. در نسخۀ چاپی سرور أهل الإيمان پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «يقاعدون» یافت می‌شود که سازگار با آن‌چه در بحار الأنوار آمده است، به «يقعدون» اصلاح و ترجمه گردید. ۲۰. سرور أهل الإيمان، ص ۴۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲۱. در همۀ نسخه‌های چاپی بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا و پس از آن «بَیُوح» و «البیوح» یافت می‌شوند که سازگار با آن‌چه در روایتی دیگر مانند این روایت که در بحار الأنوار آمده است، به «بَؤُوح» و «البؤوح» اصلاح و ترجمه گردیدند. ۲۲. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۸۲، ب ۲۵، ح ۶، با گزارش از: قرب الإسناد؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴روی‌آوردن مردم به دیدار آرامگاه امام حسین-علیه‌السّلام- در آخرالزّمان ساختن ساختمانهای برافراشته و بازارها پیرامون آرامگاه امام حسین-علیه‌السّلام- و روی‌آوردن مردم از سراسر زمین به دیدار آن، از نشانه‌های سپری‌شدن دوران بنی مروان یا دوران بنی عبّاس و نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- است. امام رضا از پدرانش از امیر مؤمنان [علی]-صلوات‌الّاه‌عليهم- روایت کرده است که وی فرمود: گویا ساختمانهای بزرگی را می‌بینم که پیرامون آرامگاه حسین-عليه‌السّلام- برافراشته شده‌اند، و گویا کجاوه‌هایی(۱) را می‌بینم که از کوفه سوی آرامگاه حسین می‌روند، و شبها و روزها نمی‌گذرند، مگر آن‌که از گوشه‌وکناره‌ها سوی آن‌جا برده شوند، و آن، هنگام سپری‌شدن پادشاهی بنی مروان خاهد بود.(۲) امام رضا از پدرانش-علیهم‌السّلام- روایت کرده و فرموده است: علی ابن حسین-عليهما‌السّلام- فرموده است: گویا ساختمانهای بزرگی را می‌بینم که پیرامون آرامگاه حسین-عليه‌السّلام- برافراشته شده‌اند، و گویا بازارهایی را می‌بینم که گرداگرد آرامگاهش را گرفته‌اند؛ پس، روزها و شبها نمی‌گذرند، مگر آن‌که از گوشه‌وکناره‌ها سوی آن‌جا برده شوند، و آن، هنگام سپری‌شدن پادشاهی بنی مروان خاهد بود.(۳) بی‌گمان برخی پژوهشگران در زیرنویس بر این روایت نوشته است: «و در نسخه‌ای: ملك بنی العبّاس است»(۴). بنا بر این، نشانه‌هایی که در روایت آمده‌اند، از نشانه‌های نابودی پادشاهی بنی عبّاس در آخرالزّمان خاهند بود. امروزه می‌بینید، چنان‌که امام علی و نوه‌اش علی ابن حسین-صلوات‌الّاه‌علیهم- خبر داده‌اند، پس از فروپاشی زمامداری صدّام در عراق، بازارهایی نو و ساختمانهایی بلند، مانند هتلها، پیرامون حرم حسینی ساخته شده‌اند، و روی‌آوردن مردم به زیارت آرامگاه امام حسین-علیه‌السّلام- افزایشی چشمگیر داشته است، به گونه‌ای که ميليونها تن از شیعیان امام و دوستدارانش برای دیدار آرامگاه شریف وی از سراسر زمین، سواره و پیاده، روز اربعین حسینی در ماه صفر از هر سالی، به کربلای مقدّس می‌آیند، و بنا بر پیشگوییهای بیرون آورده شده از روایات اسلامی، مروانیان، مانند بازماندگان حزب بعث و گروه داعش، چند ماه در آخرالزّمان بر عراق چیره می‌شوند و شتابان نابود می‌شوند، و بنی عبّاس بخشی از سرزمینهای مشرق را چندین سال در آخرالزّمان فرمانروایی می‌کنند و ناگهان نابود می‌شوند، و این گونه خدای متعالی زمینه را برای قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- و پیاده‌کردن فرمانروایی وی بر عراق و همۀ جهان فراهم می‌کند. ---------------------------------------------------------------- ۱. مراد از «کجاوه‌ها» در این حدیث، خُدروهای سواری به کار رونده در آخرالزّمان‌اند. ۲. بحار الأنوار، ج ۴۱، ص ۲۸۷، ب ۱۱۴، ح ۹، با گزارش از: عیون أخبار الرضا؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. بحار الأنوار، ج ۹۸، ص ۱۱۴، ب ۱۵، ح ۳۶، با گزارش از: صحیفة الرضا؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۴. بنگرید: فروع الکافي، ج ۳، ص ۲۰۷، ک الجنائز، ب ۶۸، پ ۴. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
مستند ضد ، پایان آب ، آخرین دوران ddddd12
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴پیشبینی شگفت امام علی-علیه‌السّلام- در بارۀ خشکسالی سخت در تهران در این سالها و ماهها و روزها گاه و بی‌گاه خبرهایی نگران‌کننده از کاهش شدید بارش باران و برف و انباشته های آبی در استان تهران از سوی کارشناسان آب و هوا و مدیران اجرایی کشور به گوش می‌رسند که همگی حاکی از پدیدارشدن یکی از نشانه‌های عمومی ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- در آینده‌ای نزدیک، در شهر تهران و پیرامون آن، می‌باشند، و آن نشانه همان بروز خشکسالی سخت در تهران است که پس از فروپاشی حکومت کنونی سوریه و برپایی زمامداری سفیانی در شام به اوج می‌رسد. امیر مؤمنان علی-علیه‌السّلام-، در یادآوری برخی سرزمینهای مشرق و رویدادهایشان، فرمود: ... ولی ری، پس بی‌گمان آن‌جا سرزمینی است که با دست زیندگانش به آشوب کشیده می‌شود(۱)، و در آن‌جا آشوب ناشنوا ماندگار است ... و سوگند که بی‌گمان در زمامداری سفیانی بی‌بارانی، دشواری و گرفتاری‌ای بزرگ به زیندگان ری می‌رسند.(۲) «سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد. -------------------------------------------------------- ۱. در نسخۀ چاپی الفتوح پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «اُفْتُتِنَتْ» یافت می‌شود که به «تُفْتَتَنُ» اصلاح و ترجمه گردید. ۲. الفتوح، الجزء ۲، ص ۸۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman1
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی 🔹گانتز که به باکو سفر کرده امروز با علی‌اف دیدار کرد. چند روز پیش هم یک هواپیمای باری جمهوری آذربایجان تسلیحات خریداری شده از صهیونیست‌ها را به باکو آورده بود. «تال اشنایدر» کارشناس نظامی صهیونیست گفته که جمهوری آذربایجان در صدر لیست خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی قرار دارد. @Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پایان آتش‌بس در یمن؛ سناریوهای پیش‌رو 🔹از شب گذشته، آتش‌بس در یمن که ۶ ماه به طول انجامیده بود به پایان رسید و صنعاء از عدم تمدید آن به دلیل کارشکنی‌ها و تخلفات ائتلاف سعودی خبر داد. 🔹روزنامه «رأی الیوم» نوشت: بازگشت صنعاء به جنگ آخرین گزینه بود، زیرا غیرمنطقی بود که حلقه محاصره مردم یمن تنگ‌تر شود، در حالی که غارت منابع نفت و گاز آن ادامه دارد و در چنین شرایطی، مردم، گرسنه به حال خود رها شوند. 🔹موشک‌های پیشرفته یمن که قدرت آن را دارد به هر نقطه در دریای سرخ برسد، پیامی هشداری بود که در صورت برآورده‌نشدن خواسته‌ها، بازگشت به جنگ روی خواهد داد اما طرف مقابل این پیام را نادیده گرفت و این اوج بی‌مسئولیتی است و به همین دلیل ممکن است بر سر همین امر، هزینه سنگینی بپردازد. @Farsna
🔴 صهیونیست‌ها سربازان خود را از روسیه فراخواندند 🔰 آناتولی نوشت: ارتش اسرائیل به سربازان روس‌تبار خود که در روسیه هستند دستور داد تا هرچه سریع‌تر به اسرائیل بازگردند و سفر به روسیه را ممنوع اعلام کرده است. 👈 به گفته برخی این اقدام برای دور کردن سربازان روس‌تبار اسرائیل از بسیج مردمی‌ و جنگ اوکراین است. 👈 گروهی دیگر از تحلیل‌گران نیز تهدید‌های اتمی روسیه در روز‌های گذشته را در این مسئله دخیل می‌دانند. 👈 پس از بسته شدن آژانس یهود در روسیه، روابط تل‌آویو و مسکو بسیار کاهش پیدا کرده است. 👈 یهودیان روس‌تبار و اوکراینی‌تبار درصد بالایی از بافت اجتماعی اشغالگران را تشکیل می‌دهند. همین مسئله پس از جنگ برای صهیونیست‌ها تبدیل به یک معضل شده است. @nabarde_revayatha
🚨روزنامه ایران ، روزنامه رسمی دولت : با پهپادهای انتحاری به سراغ کمپ منافقین در آلبانی خواهیم رفت. @nabarde_revayatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اخطار قاطع سید مقاومت به مسعود بارزانی رهبر اربیل عراق: ♦️ تو مدیون سردار سلیمانی و مسئولین ایران هستی که بدون آنها، امروز اثری از کردستان عراق نبود. ♦️وقتی درخواست کمک کردی و گفتی داعش، کردستان را اشغال و مردم را قتل عام می‌کند و هیچ‌کس هیچ پاسخی به‌شما نداد، سردار سلیمانی و نیروهای مقاومت ایرانی و عده ای از نیروهای حزب الله لبنان، ملت اقلیم کردستان عراق را از دست داعش نجات دادند. ♦️نیروهای حزب الله لبنان که در کنار سردار علیه داعش جنگیدند به من گفتند: وقتی خودمان را به مسعود بارزانی در آن تنگنا رساندیم، مثل بید از ترس به خود می‌لرزید، آن‌وقت تو بجای تشکر و قدردانی، کردستان را مقر جاسوسان اسرائیلی علیه ایران نمودی! @nabarde_revayatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️عاقبت ۱۰ سال سوریه در ۸۰ ثانیه... 🔹حتما این ویدیو را ببینید تا علت آشوب‌های اخیر را درک کنید @nabarde_revayatha
هدایت شده از خبرگزاری فارس
کره‌شمالی: شلیک موشک‌ها در واکنش به رزمایش‌های مشترک آمریکا با کره‌جنوبی و ژاپن در منطقه است. @Farsna
🔴رئیس سازمان اطلاعات ترکیه از اربیل در شمال عراق بازدید کرد. 🔷هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در سفر به اربیل با اعضای جبهه ترکمن ها دیدار کرد. 🔷حضور عالی‌ترین مقام اطلاعاتی و امنیتی ترکیه که دوستی و دشمنی‌اش با ایران مشخص نیست در اربیل و همزمانی آن با حملات پی در پی سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب و دموکرات، میتواند حاوی پیام وَ نکات مهمی باشد. 🔷دشمن، به شدت متحد شده است. اربیل عراق مأمن گروهک‌های تروریستی تجزیه و ضدانقلاب و وهابیون شده و از آنجا علیه ایران دشمنی می‌کنند. به کانال ما در ایتا و سروش بپیوندید. @nabarde_revayatha splus.ir/nabarde_revayatha
============ تأملی در نشانه های حتمی ظهور =============== https://bayanbox.ir/info/2395905597334211372/14053-fa-neshanehaye-zohoor ============
🍉🍉🍇🍇🍓🍓🍓
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هشدار روسیه به غرب: صبر ما حدی دارد 🔹وزیر خارجه روسیه: کشورهای غربی تلاش می‌کنند با دروغ مسکو را برای جهان یک تهدید اتمی نشان دهند. روسیه تاکنون با خویشتن‌داری به اقدامات تجاوزکارانه اقتصادی غرب پاسخ داده اما صبر و شکیبایی ما نامحدود نیست و حدی دارد. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق شد 🔹رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور عراق که امروز به دور دوم کشیده شده بود با پیشتازی عبداللطیف رشید به پایان رسیدو وی رسما رئیس‌جمهور شد. @Farsna
🔴رهبر کره شمالی، مارشال کیم جونگ اون:تمام غرب در اوکراین با روسیه میجنگد و اگر پوتین برای ضربه زدن به عمق کشورهای غربی اعلان جنگ کند باتمام زرادخانه های نظامی خود برای حمله به غرب در کنار پوتین خواهیم بود! @nabarde_revayatha https://t.me/nabarde_revayatha