*وقتی جانِ پیامبر در امّت است، امامت و خلافت به دیگری نمیرسد*!
این نصّ قرآن است (آیه مباهله):
«فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِين» (سوره آل عمران، آیه ۶۱)
*پس هر که با تو درباره او (عیسی) پس از آنکه بر تو (به واسطه وحی نسبت به احوال وی) علم و آگاهی آمد، مجادله و ستیز کرد، بگو*:
*بیائید ما پسرانمان را و شما پسرانتان را، و ما زنانمان را و شما زنانتان را، و ما نفوسمان را و شما نفوستان را دعوت کنیم، سپس یکدیگر را نفرین نمائیم؛ پس لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم!*»
احتجاج این است، این منطق شیعه است...
آن وقت باید گفت به همهی اینها که دَم از فلان و فلان میزنند! جان پیغمبر را ول کردید، کسی را جای پیامبر نشاندید که خود او میگوید:
*أقیلوني أقیلوني وَ لَستُ بِخَیرِکُم*»
*اولی گفت: من از شما بهتر نیستم، بیایید این گردنبند خلافت را از گردن من بردارید!* [۱]
*دوّمی میآید روی این منبر مینشیند، بعد میگوید*:
*همه مردم از من فقیهترند، حتی زنان پردهنشین*!» [۲]
عقل، فکر و درک این قدر تنزّل کند که آن کسی که نسبتش با پیغمبر به نصّ قرآن، جان پیغمبر است، او را خانهنشین کنند و دیگران را سر کار بیاورند!
*وقتی جان پیغمبر در امّت است، امامت امّت به دیگری نمیرسد*!
بخشی از بیانات آیت الله وحیدخراسانی
منابع اهل تسنّن:
[۱] الإنباء فی تاریخ الخلفاء از ابن العمراني، ص ۴۷، چاپ دارالآفاق ۱۴۲۱ ق
[۲] تفسیر فخر رازی، ج ۱۰، ص ۱۲، ذیل آیه ۲۰-۲۱ سوره نساء؛ المبسوط للسرخسي، ج ۱۰، ص ۱۵۳.
اللهم عجل لولیک الفرج
#یا_صاحب_الزمان_عج
🍃🌺🍃
﷽
*السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یاخلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان*
🌺
🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
#یا_صاحب_الزمان_عج
سلام صاحب ما ، مهدی جان
*هرچند دیدگان ما از دیدار روی دلربای زهرایی اتان ، محروم است اما قلب های شکسته ی ما حضورِ مهربان و امیدآفرینتان را احساس می کند* ...
*شما با دعای خیرتان ، با نوازش های مداومِ پدرانه اتان ، با نگاه سبز و بارانی اتان ، با توجه گرم و حیات آفرینتان ... همواره به ما امان می دهید ، از ما مراقبت می کنید و جان پناهمان هستید ..* .
... شکر خدا که در سایه سار شماایم ...
#یا_صاحب_الزمان_عج
❤️سجادهینمازشب، #امشب را بانام
❤شهید الیاس چگینی
❤ نذر آمدن قدوم مبارک آقامون ومولامون امام زمان پهن میکنیم و #ثواب نماز امشب رو به محضر ایشان تقدیم میکنیم.
❤️خدایا ماروهم جزو نمازشب خوان ها قرار بده
❤خدایا در دفـتر حـضور و غـیاب ، ضیافت امشب...حـضورمان را بـپذیر و جایگاهمان را در کلاس بـندگی ات در ردیـف بـهترین هـا قـرار ده .
🕊🌷🕊🌷🕊🌷🕊
#یا_صاحب_الزمان_عج
✅ یک نکته
آداب هنگام بيداري!
*چون شب را از خواب بيدار شدي، اولاً سجدهى شکر به جا بياور!*
اقتداء للنبي (صلّي الله عليه وآله و سلم) و ...
*اين که خداوند تعالى از روي کمال مرحمت و مکرمت و از برکت وجود مقدّس امام عصر (ارواحنا فداه) روح تو را برگردانيد و* ...
تو را زنده کرد و ...
در خواب، قبض روح تو را نفرمود و ...
*بيدار شدي در حالتي که با محبّت و ولاي مواليان خویش، ثابت و مستقر هستي و* ...
*نيّت تو اين است که روز را به شام و شام را به روز برساني با محبت و ولاي اهل بيت معصومين (صلّي الله عليهم اجمعين) و* ...
*تمام اين تفضّلات از برکت وجود اقدس امام عصر است (ارواحنا فداه) میباشد.*
📚 پیوند معنوی با ساحت قدس مهدوی
#یا_صاحب_الزمان_عج
🌹نکته زیبایی از سوره انسان 🌹
⁉️ چرا در سوره انسان، از حورالعین نامی برده نشده است؟
🌴آلوسي، از مفسران اهل سنت ، در تفسير «روح المعاني» ضمن تفسير سورهي « انسان» (هل اتي) ميگويد:
⁉️چطور شده كه خداوند در اين سوره از همهي نعمتهاي بهشتي اسم برده ولي از حورالعين نامي به ميان نياورده است و حال آنكه در آيات ديگر كه نعمتهاي بهشتي را بيان مي كند، مكرّراً سخن از حورالعين ميگويد؛
✍️ ولی در سورهي هل اتی با آن كه از درختان پرميوه و نهرهاي جاري و تختهاي زيبا و لباسهاي حرير و دستبندهاي نقره و حتّي «وِلدانٌ مُخَلَّدُون» سخن گفته است، از حورالعين اسمي به ميان نياورده است.سرّش چيست؟
👈اين عالم و مفسّر سنّي مي گويد: رَعايَةً لِحُرْمَةِ البَتُول وَ قُرَّةِ عَينِ الرَّسُول؛ يعني چون خداوند در اين سوره پاداشهاي بهشتي اميرالمؤمنين و خاندان آن حضرت را كه در رأس ابرار قرار گرفتهاند بيان ميكند، سزاوار نبود با وجود حضرت بتولِ قرّة العين رسول(ص) در كنار علي(ع) سخن از حورالعين به ميان آيد و آنها به عنوان پاداش بهشتي به علي(ع) ارائه شوند
👌و لذا خداوند براي حفظ حرمت آن ريحانه رسول(ص) از حورالعين نامي نبرده است.
یاعلی برجمال آل محمد صلوات🥰👌
#یا_صاحب_الزمان_عج
💐امام حسین علیه السلام
... *هر کس از احسان به برادرش، [خشنودی] خدای تبارک و تعالی را بخواهد، هنگام نیازش برایش جبران میکند و بیشتر از آنچه داده است، بلای دنیا را از او میگردانَد* ...
کشف الغمّة: ج ۲ ص ۲۴۲، بحار الأنوار: ج ۷۸ ص ۱۲۲
#یا_صاحب_الزمان_عج
💐 *پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:*
*کسی که از حیثیت و آبروی برادر دینی خود دفاع کند برای او هفتاد هزار سپر از آتش جهنم خواهد بود.*
📕(بحار، ج ٧٥، ص ٢٥٣)
#یا_صاحب_الزمان_عج
🔴آثار دنیوی و اخروی نفرین کردن!
✅ نفرین تنها یک واکنش بی تأثیر و حرف الکی نیست،
بلکه واکنشی است با آثار و تبعات سخت که شخص باید مواظب باشد گرفتار آن نشود.
🌺حضرت علی علیه السلام میفرماید:
”از نفرین مظلوم بترسید که وی حق خویش را از خدا درخواست میکند و خداوند کسی را از حقش باز نمیدارد.”
⛔️البته لعن یا نفرین بر برادران و خواهران مؤمن و به طور کلی زبان گشودن به نفرین و لعن، امری مذموم است و جز در موارد استثنا از این امر به شدت پرهیز داده شده است!
🔴نفرین در صورتی تاثیر دارد که اولا بر حق باشد. شخصی که به دیگران نفرین می کند، اگر به ناحق باشد، تأثیری در زندگی فرد نفرین شده ندارد،
✳️اما حتی اگر نفرین به حق باشد، تا خداوند مصلحت نداند، اثر نخواهد کرد.
💠نفرین را خداوند آن گونه که صلاح میداند، اجابت میکند، نه آن طور که نفرین کننده دلش میخواهد، چون گاهی ممکن است به خاطر یک مسئله جزئی و کوچک، شدیدترین نفرین علیه کسی صورت گیرد!
♦️بدیهی است خدای عادل و عالم و حکیم، به اندازه آنچه حق است، نفرین را اجابت میکند، نه بیشتر.
🔰در فرهنگ اسلام عفو و بخشش بر غضب و انتقام خصوصا نسبت به مؤمنین و نزدیکان ترجیح داده شده است.
🔆در عفو لذتی است که در انتقام نیست، همان گونه که رحمت الهی برغضبش سبقت دارد (سبقت رحمته غضبه).
♨️كسى كه ظلم میكند چه بسا در همین دنیا كیفر آن را ببیند.
🔹ثانیاً؛ دیدن كیفر و جزاى بعضى از گناهان در این دنیا، ممكن نیست. مثلاً كسانى كه افراد زیادى را در جنگها و یا بمبارانهاى اتمى و شیمیایى كشته اند، چگونه میتوان آنان را به كیفر واقعى اعمالشان رساند؟
🔵توضیح اینکه:
خداوند نسبت به بنده اش مهربان است تا آخرین مرحله به انسان فرصت میدهد برای توبه و هرگز مانند جباران فوراً اقدام به انتقام نمیکند.
💎💠💎💠💎💠💎💠💎
📚میزان الحكمه، جلد 7، ص 3375 ر،ک:میزان الحکمة، محمدمحمدی ری شهری، ج 5، ص 616
#یا_صاحب_الزمان_عج