تأليفات چاپ شده آیت الله خرسان که در صوت بالا به همراه موضوعات پایان نامه ارشد و دکتری، اشاره شد :
موسوعة عبدالله عباس، حبر الأمة و ترجمان القرآن ( 5 جلد )؛ قم ، مرکز الابحاث العقائدیه ، 1428 ق
كشاف بلدان منتقلة الطالبية؛
السجود على التربة الحسينية؛
علي إمام البررة، شرح ارجوزه استادم آيتالله خوئى؛
المحسن السِبط مولودٌ أم سِقط؟؛ قم ، دلیل ما ، 1427 ق
حي على خير العمل؛ النجف الاشرف ، العتبه العلویه المقدسه ، 1431 ق
مقدمات كتب تراثيه؛ قم ، دلیل ما ، 1427ق
غريب القرآن؛
نهاية التحقيق في ما جرى في أمر فدك للصديقة و الصدّيق؛ قم ، کتابخانه علامه مجلسی ، 1432 ق
مزيل اللبس عن معجزتي شق القمر و رد الشمس؛
نظرات فاحصة في كتاب الطبقات الكبير، نوشته محمد بن سعد كاتب واقدى (م 230)
معجم شعراء الطالبيين؛
شذا العرف في ضحايا الطف؛
الظاهرة القرآنية في نهجالبلاغة؛
المهدي الموعود مولود و موجود؛
سلوة الأفاضل في المسائل و الرسائل؛
قلائد العقيان في ما قيل في آل الخرسان؛
على المحك، صحابة و صحاح؛
الكشف الصريح في من رمي بالتجريح من رجال الصحيح؛
ذكرياتي في حياتي؛
المنخول و المخلخل من الشعر المهلهل. ديوان شعر است
بعيداً عن السياسة، ديوان شعر است؛
جمع ديوان سيد جعفر خرسان.
پایان نامه فوق با نمره 20 دفاع شد. جدا کار پر زحمت و پرفایدهای بود.👆👆👆
یکی از حوزه های مهم معاصر برای پژوهشهای قرآنی، حوزه زبان شناسی و زیر مجموعههای متنوع آن است. غالب مباحث زبانشناسی و نظریههای قدیم و جدید آن میتوانند در حوزه قرآن و حدیث مورد بحث و مقایسه قرار گیرند. یکی از مباحث مذکور، نظریه ادب از «پنلوپه براون» و «استفان لوینسن» است که در سال ۱۹۷۸ طرح، و در سال ۱۹۸۷ آن را بازنگری و اصلاح کردند. این نظریه در حوزه علوم منظورشناسی زبان (یا پراگماتیکس) و تحلیل گفتگو قرار دارد. نیک میدانیم که قرآن کریم در حوزه تخاطب چه در گفتگو با مشرکان و مخالفان، و چه در حوزه ارائه احکام رعایت ادب کرده و از الفاظ نیکو استفاده نموده، مثلا لفظ غائط یا لفط لمس برای زناشویی و ... این نکته هم در قرآن و هم در احادیث خصوصا نهج البلاغه و صحیفه سجادیه جای پژوهش دارد. توجه شما عزیزان را به نکته مهم دیگری جلب میکنم و آن بررسی مواردی است که رعایت ادب نشده، که چرایی و چگونگی آن نیز نیاز به تحلیل و تحقیق جداگانه دارد مانند لفظ حمار و صوت الحمار و موارد مشابه در قرآن، یا روایاتی که مشتمل بر الفاظی به ظاهر دور از ادب هستند. موید باشید
تایید پیام پیشین ، پایان نامه ارزندهای در دانشگاه دفاع شد که یکی از همین موضوعات جدید بود و شاید بتوان گفت آغاز راه. اکنون پوستر دفاع را تقدیم شما میکنم. نظر استاد محترم داور برای این پایان نامه هم 20 بود.👇🏼👇🏼👇🏼
در نکته نگارشی قبلی، عرض کردم که اگر از سیستم عددی استفاده می کنید باید همه عناوین، همراه با رقم و عدد باشند. حال این سوال پیش میآید که تا چند عدد میتوان پیش رفت؟ (مثلا میشود بنویسیم: 4-2-3-2-4-5-1 یعنی از 7 رقم استفاده کنیم؟). استاد دکتر پاکتچی به ما فرمودند: سیستم درختی برای سهولت مطالعه است و اگر بیشتر از 4 رقم در آن استفاده کنید، نقض غرض میشود و به عوض کمک به خواننده، او را گیج میسازد. پس اگر فروعات ما بیشتر از 4 رقم شد چه کنیم؟ در نکته نگارشی بعدی خواهم گفت ان شاءالله
واکاوی عینی گرایی در هرمنوتیک روشگرا با تکیه بر دید گاه هیرش.pdf
306.9K
#معرفی مقاله
واکاوي عینی گرایی در هرمنوتیک روش گرا با تاکید بر دیدگاه هیرش
نویسندگان: زهره اخوان مقدم؛ احمدرضا آرام؛ سمیه عبداللهی
#عینی گرایی، #نسبیگرایی، #فهم #هرمنوتیکروشگرا #اریکهیرش
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌻🌻🌻🌻
میلاد حضرت زینب سلام الله علیها بزرگ بانوی استقامت، شجاعت و دانشمند بر تمام جهانیان مبارک باشد.
https://eitaa.com/akhavanmoghadam
🌺🌺🌺
🌺 الگوگیری از حضرت زینب(س) را به عاشورا منحصر نکنیم/ شرط ضمن عقد دختر امام علی(ع)🌺
دکتر زهره اخوان مقدم در گفت و گو با ایکنا گفت:
✅حضرت زینب(س) به تعبیر برخی روایات عالمة غیر معلمه و فهیمة غیر مفهمه، و صاحب جلسات علمی و تفسیر قرآن بودند ولی اثرگذاری بی نظیر آن بانو در جریان کربلا سبب شده تا نگاه جامعی به زندگانی ایشان صورت نگیرد و تلاش حماسی و جهادی ایشان بیشتر مورد واگویی و تبیین و تبلیغ قرار گیرد.
برای مطالعه کامل گفت و گو بخوانید👇👇👇
https://iqna.ir/00GvZ5
🌺🌺🌺
هدایت شده از آثار _ نکتههای پژوهشی_ زهره اخوان مقدم
برای استفاده از موضوعات مطرح شده در کانال، نیازی به اطلاع دادن به حقیر و کسب اجازه نیست. اساسا هدف من، بهره بُردن شما عزیزان است.
آثار _ نکتههای پژوهشی_ زهره اخوان مقدم
دفاع رساله دکتری با عنوان: بررسی تطبیقی اصول تفسیر برگرفته از روایات اهل بیت(ع)با اصول هرمنوتیک روشی
سلام خدمت همراهان گرامی، این رساله به لطف الهی با 4 مقاله (3 چاپ شده و یک پذیرش) به دفاع رسید و با نمره 19/25 پذیرفته شد. ضمن تبریک به خانم عبداللهی، موضوعاتی که حول موضوع این رساله می تواند مورد توجه قرار گیرد، عرض می کنم. اما قبل از آن به دانشجویان دکتری، که دفاعشان منوط به مقاله است توصیه می کنم قبل از اتمام کار مقاله و حتی در آغاز راه، ابتدا به نوشتن مقاله ها بپردازند؛ زیرا پروسه پذیرش مقاله در مجلات داخلی و خارجی بسیار طولانی است، و چیزی شبیه هفتاد خان رستم!
سوال شما: مگر می شود قبل از اتمام رساله، مقاله نوشت؟ جواب: دانشجویی که روبروی استاد می نشیند و طلب «موضوع» می کند، قطعا نمی تواند. چرا؟ چون ترسیمی از نقشه راه در ذهنش نیست، و اشراف به مطلب ندارد. اما دانشجوی فرهیخته ای که موضوعش، تراوش ذهن فعال خودش است، و با کمک استاد راهنما آنرا مسجّل کرده، قطعا می تواند مقاله بنویسد. مگر کسانی که مقاله می نویسند، الزاما از رساله دکتری می نویسند؟! به عبارت دیگر، در کلاس های «روش تحقیق» می گوییم: قبل از پروپوزال باید مطالعات مقدماتی داشته باشید تا بتوانید طرح خوبی بنویسید. می دانید این مطالعات چقدر باید باشد؟ مطالعات قبل از نوشتن طرح که pilot (پایلوت) نام دارد، 70% است !! خوب! کسی که 70% درصد حول موضوعش مطالعه داشته، آیا نمی تواند مقاله بنویسد؟؟!!