eitaa logo
اخبار شهر 🇮🇷
2.4هزار دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
204 فایل
📣هدف این کانال تبادل نظر و ارسال معضلات و مشکلات شهری شهرمون در موضوعات اجتماعی، اقتصادی،سیاسی،فرهنگی آیدی های زیر جهت ارتباط و ارائه هر گونه انتقاد و پیشنهادات @GHADIR3 @FAJRE3 @HAMED2717 آدرس کانال در ایتا : https://eitaa.com/aKhbar_shahr
مشاهده در ایتا
دانلود
اخبار شهر 🇮🇷
🔴 رهبر معظم انقلاب: یک توصیه به رئیس جمهور منتخب این است که در شعار های ایشان مردمی بودن تکرار شده ا
حضرت آیت الله خامنه ای: 🔸رئیس جمهور، مردمی بودن را از دست ندهد؛ شعار خود را محقق کند 🔸حضور درمیان مردم نباید باعث غفلت از ارتباط با نخبگان شود 🔸گفتگوی صادقانه با مردم به مردمی بودن دولت کمک می کند؛ حرف زدن مردم با صداقت بدون پیرایه های سیاسی ✅
ببینید | حل مشکلات اقتصادی باید مبتی بر برنامه ریزی باشد و نه با تصمیمات دفعی و روزانه
🎥|رهبر انقلاب: حضور مردم هنر اصلی انقلاب است و هیچ جایگزینی ندارد حضرت آیت الله خامنه ای: 🔸ملت در قبل از انقلاب از هم گسیخته بود؛ هر کس به فکر خودش بود 🔸هر چیز بتواند مردم را به حضور پرشور منتهی کند مغتنم است ✅
🔰 سخن‌نگاشت | سرافرازی ایران در آزمون سیاسی و اجتماعی انتخابات؛ حاکمیت رأی مردم بر اداره کشور نمایان شد 🔻 رهبر انقلاب: خداوند علیم و قدیر را سپاس میگویم که با فضل و عنایت خود، ایران را بار دیگر در آزمون سیاسی و اجتماعی انتخابات سرافراز فرمود و ملّت عظیم‌الشّأن در شرایطی پیچیده و دشوار، با حضور پُرمعنا و عزّت‌آفرین خود، حاکمیّت رأی مردم بر اداره‌ی امور کشور را نمایان ساخت. ۱۴۰۰/۵/۱۲
🔴 رهبر انقلاب: در تشکیل دولت باید سرعت عمل به خرج داد؛ هم رئیس‌جمهور محترم در معرفی وزرا و هم مجلس محترم در اظهار نظر در مورد وزرا شتاب به خرج بدهند.
🎥|تذکر مهم رهبری به مسئولان؛ شرایط کشور اقتضا نمیکند که تشکیل دولت زمان ببرد حضرت آیت الله خامنه ای: 🔸دولت باید سریعا تشکیل شود 🔸امروز جنگ دشمن بیشتر رسانه ای و نرم است 🔸در زمینه کار تبلیغاتی علیه دشمن ضعف داریم 🔸کسانی که قصد خیر هم در این زمینه دارند کم کاری می کنند ✅
بزرگترین غایب حاضر مراسم تنفیذ امروز، ‎ عزیز بود... گرچه شهدا حاضرند و نظاره گر ما هستند، اما گوشه گوشه حسینیه امام خمینی(ره) جای خالی حاج قاسم احساس می شد... خدالعنت کند آنان که تورا از ما گرفتند و آنان که سبب شدند دشمن جرات کند تورا از ما بگیرد...‎ دولت_عبرت https://eitaa.com/aKhbarsharifie/5828
با سلام و تشکر از همه عزیزانی که در مسابقات عید سعید غدیر شرکت نمودند به اطلاع میرساند که پس از کارشناسی در مورد نقاشی ها و کیک و تزیین ماشین که ارسال نمودید برگزیدگان به شرح ذیل میباشند۰ لازم بذکر است که برای دریافت جوایز روزهای زوج از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به کانون فرهنگی امام خمینی ره واقع در زینبیه مراجه نمایید *برندگان نقاشی* : ۱. امیر علی اندیشگر ۲. فاطمه احمدی فرزند حجت اله ۳. محمد کربلایی محمدی ۴. معصومه اسداله ۵. فاطمه کرده ۶. فاطمه محمدی دینالی ۷. نرگس کربلایی *برندگان کیک پزی* ۱. ابوالفضل اسدالهی ۲. محدثه مهدی آبادی ۳. زهرا مهدی پور *برندگان تزیین ماشین* به شماره پلاک ۳۷۴ ی ۴۹ ۸۹۶ ل ۵۸ ۳۳۸ ب ۴۱ ۴۹۵ ل ۳۶ ۳۴۴ د ۸۷ https://eitaa.com/aKhbarsharifie/5828
روز مباهله چه روزی هست؟؟👇👇 بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام دارد، این روز از سوی مسلمانان به عنوان یکی از برجستگی‌های اهل‌بیت(ع) محسوب شده و به عنوان دلیلی برای اثبات حقانیت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) استفاده می‌شود. رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیتش(ع) در یکسو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند، مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص) پژوهش کنند با او به محاجه(دلیل آوردن) پرداخته و سرانجام بحثۀ‌شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند. هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که حضرت محمد(ص) با عزیزترین کسانش یعنی علی(ع)، فاطمه(س)، حسن (ع) و حسین(ع) می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود جان خانواده‌اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند. این رویداد از سوی مسلمانان به عنوان یکی از برجستگی‌های اهل بیت(ع) محسوب شده و به عنوان دلیلی برای اثبات این امر که اصحاب کسا محمد(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن (ع) و حسین(ع) هستند، استفاده می‌شود. بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام دارد در این روز آیات ۶۱ سوره مبارکه «آل عمران»، ۳۳ سوره مبارکه «احزاب» و آیه ۵۵ سوره مبارکه «مائده» نازل شده است. نزول آیه تطهیر «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکمُ‏ْ تَطْهِیرًا» و ولایت «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ» در این روز مبارک همواره موجب فخر شیعیان است.  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در تفسیر نمونه ذیل آیه ۶۱ سوره مبارکه «آ‌ل‌عمران» به جایگاه مباهله اشاره کرده است که متن آن در ادامه می‌آید؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ؛ هر گاه بعد از علم و دانشى که به تو رسیده، (باز) کسانى درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند، بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما نیز فرزندان خود را ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما نیز زنان خود را ما از نفوس خود (و کسى که همچون جان ماست) دعوت کنیم، شما نیز از نفوس خود آنگاه مباهله (و نفرین) کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم». (آل عمران/۶۱) دعوت به مباهله دلیل روشن حقانیت پیامبر اسلام(ص) در آیه فوق، خداوند به پیامبر خود دستور مى‌دهد: هر گاه پس از استدلالات روشن پیشین، کسى درباره عیسى(علیه السلام) با تو گفتگو کند، و به جدال برخیزد، به او پیشنهاد «مباهله» کن که فرزندان و زنان خود را بیاورد و تو هم فرزندان و زنان خود را دعوت کن و دعا کنید تا خداوند دروغگو را رسوا سازد. مسأله «مباهله» به شکل فوق، شاید تا آن زمان در بین عرب سابقه نداشت، و راهى بود که صد در صد حکایت از ایمان و صدق دعوت پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى‌کرد. چگونه ممکن است، کسى که به تمام معنى به ارتباط خویش با پروردگار ایمان نداشته باشد، وارد چنین میدانى گردد؟ و از مخالفان خود دعوت کند: بیایید با هم به درگاه خدا برویم و از او بخواهیم تا دروغگو را رسوا سازد، و شما به سرعت نتیجه آن را خواهید دید که چگونه خداوند دروغگویان را مجازات مى‌کند؟ مسلماً ورود در چنین میدانى بسیار خطرناک است زیرا اگر دعاى او به اجابت نرسد و اثرى از مجازات مخالفان آشکار نشود، نتیجه‌اى جز رسوایى دعوت کننده نخواهد داشت. چگونه ممکن است آدم عاقل و فهمیده‌اى بدون اطمینان به نتیجه، در چنین مرحله‌اى گام بگذارد؟ از اینجا است که گفته‌اند: دعوت پیامبر(صلى الله علیه وآله) به مباهله، یکى از نشانه‌هاى صدق دعوت و ایمان قاطع او است، قطع نظر از نتایجى که بعداً از مباهله به دست آمد. در روایات اسلامى وارد شده هنگامى که پاى مباهله به میان آمد نمایندگان مسیحیان نجران از پیامبر مهلت خواستند، تا در این باره بیندیشند، و با بزرگان خود به شور بنشینند، نتیجه مشاوره آنها که از یک نکته روان شناسى سرچشمه مى‌گرفت این بود: به نفرات خود دستور دادند: اگر مشاهده کردیدمحمّد(صلى الله علیه وآله) با سر و صدا و جمعیت و جار و جنجال به مباهله آمد با او مباهله کنید و نترسید زیرا حقیقتى در کار او نیست که متوسل به جار و جنجال شده است. و اگر با نفرات بسیار محدودى از خاصان نزدیک و فرزندان خردسالش به میعادگاه آمد، بدانید او پیامبر خداست و از مباهله با او بپرهیزید که خطرناک است! آنها👇👇
ا طبق قرار قبلى به میعادگاه رفتند، ناگاه دیدند پیامبر فرزندانش حسن و حسین(علیهما السلام) را در پیش رو دارد، و على(علیه السلام) و فاطمه(علیها السلام) همراه او هستند و به آنها سفارش مى‌کند هر گاه من دعا کردم شما «آمین» بگویید. مسیحیان هنگامى که این صحنه را مشاهده کردند، سخت به وحشت افتادند، و از اقدام به مباهله خوددارى کرده، حاضر به «مصالحه» شدند و به شرایط «ذِمّه» و پرداختن مالیات (جِزْیَه) تن در دادند. «مباهله» سند زنده‌اى براى عظمت اهل بیت(ع) غالب مفسران و محدثان شیعه و اهل تسنن تصریح کرده‌اند: آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر(صلى الله علیه وآله) نازل شده است و پیامبر تنها کسانى را که همراه خود به میعادگاه برد، فرزندانش حسن و حسین(علیهما السلام) و دخترش فاطمه(علیها السلام) و على(علیه السلام)بودند. بنابراین، منظور از «أَبْناءَنا» در آیه، منحصراً حسن و حسین(علیهما السلام) هستند، همان طور که منظور از «نِساءَنا» فاطمه(علیها السلام)، و منظور از «أَنْفُسَنا» تنها على(علیه السلام) بوده است و احادیث فراوانى در این زمینه نقل شده است. ولى بعضى از مفسران اهل تسنن که کاملاً در اقلیت هستند، کوشیده‌اند: ورود احادیث را در این زمینه انکار کنند. مثلاً نویسنده تفسیر «المنار» در ذیل آیه مى‌گوید: «این روایات همگى از طرق شیعه است، و هدف آنها مشخص است، و آنها چنان در نشر و ترویج این احادیث کوشیده اند که موضوع را، حتى بر بسیارى از دانشمندان اهل تسنن مشتبه ساخته‌اند»!! اما مراجعه به منابع اصیل اهل تسنن نشان مى‌دهد: على‌رغم پندارهاى تعصب آلود نویسنده «المنار»بسیارى از طرق این احادیث به «شیعه و کتب شیعه» هرگز منتهى نمى‌شود، و اگر بنا باشد ورود این احادیث را از طرق اهل تسنن انکار کنیم، سایر احادیث آنها و کتبشان نیز از درجه اعتبار خواهد افتاد. براى روشن شدن این حقیقت، قسمتى از روایات آنان را در این باب با ذکر مدارک در اینجا مى‌آوریم: «قاضى نور اللّه شوشترى» در جلد سوم از کتاب نفیس «احقاق الحق» طبع جدید، صفحه ۴۶ چنین مى‌گوید: «مفسران در این مسأله اتفاق نظر دارند که «أَبْناءَنا» در آیه فوق اشاره به حسن و حسین(علیهما السلام) و «نِساءَنا» اشاره به فاطمه(علیها السلام) و «أَنْفُسَنا» اشاره به على(علیه السلام)است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا