سلام دوست عزیز
ما درخلقت باهم یکسانیم
به حکم انسان بودن
در تمایلات انسانی، غرایز ، شهوات ، عقل وهرآنچه جزء تعریف انسان است
در نیازهایی که در وجود مان نهفته ویاآشکار است باهم برابریم
غم وشادی داریم آرامش و اضطراب داریم ، فقر و ثروت داریم ،میل به سلامتی و بقاء داریم و....
اما نحوه به کارگیری تمایلات و نیز واکنش ما در هنگام محرومیت از دسترسی های موردنیاز
و رقابت هایی که در مسیر زندگی ایجاد میشود
انتخاب ما در دو راهی هاوچند راهی ها
وقت مصیبت ها
رویارویی با زیاده خواهی ها
عشق ها
نفرت ها
وصل گردن ها و بریدن ها و....
مارا نیازمند
دستاویزی مطمئن میسازد
راهنمایی به یک مسیر روشن وهموار
که از راههای گیج کننده وگمراه کننده متفرقه قابل تشخیص باشد!
هزار و اندی پیامبر آمدند
که راه را نشان مادهند
وآخرین آنها
محمد بود
که هرگزمکتب نرفته ودرس نخوانده بود
وهیچگاه معلمی نداشت
واولین وآخرین معلم او ذات یگانه خداوند بود
اقراء بسم ربک الذی خلق...
ومحمد
اگر مدرسه رفته بود و معلم میداشت
مابعدازهزاروچهارصد سال
میپرسیدیم:
آیا این کتاب،حاصل نبوغ و تدرس محمد درکلاس درس نبوده؟ آیا این کلام آمیخته باکلام معلم واستاد محمدبوده؟
آیا این کتاب شرحی بر کتاب های آسمانی پیشین بوده که محمد پنهانی آنهارا میخوانده و به نام کتابی دیگر به مردم عرضه میکرده؟؟
بله
دوست عزیز
محمد مکتب و مدرسه و دانشگاه نرفت .خدای حکیم چنین مقدر کرده بود که این خود دلیلی باشد برمعجزه قرآنی که هنوزهم هیچ ادیب و فصیح ونویسنده قهاری نتوانسته یک آیه یایک سوره مانندآن بیاورد!
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
دوست عزیز
استادگرامی
شما چقدر فرصت میکنید که به داشته های خود، دقت کنید؟
چقدر قلب سپاسگزار وچشم نعمت بین دارید؟
اصلا در زبان و کلمات روزانه شما چقدر از واژه هایی بامفهوم قدرشناسی وسپاس از خداوند بابت آنچه به شماهدیه داده شده ،استفاده میکنید؟
آیاخداوند احتیاجی به سپاسگزاری مادارد؟
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میاناینهمه هیاهوی دنیا
با هزاران رسانه
وهزاران تار وتنبور که هر تار هزاران نوا وصدای خوف آور ،گمراه کننده، اضطراب آور،غم افزا و پوچ دارد، چگونه صدای 《اننی انالله 》رابشنویم؟
هرکسی ازظن خود ، اوراتفسیرمیکند
هرکسی خدایی ساختگی دارد
خدای گروهی، فقط مهربان است و کاری باظالمان ندارد !
خدای عده ای دیگر خشمگین و ترسناک است که نمیتوان با آن انس گرفت و درددل کرد !
اماخدایی که حقیقت دارد
کجاست؟.
آنکه
خودش را معرفی کرده
و صدایش را به گوش همه خلایق میرساند
اگر ندانیم کجاباید صدایش را بشنویم؟
از کدام دهان از کدام کتاب ازکدام قلم؟
گمراه خواهیم شد
آب در کوزه خواهد بود وماتشنه لبان خواهیم گشت!
حضرت عشق
خودش را معرفی کرده
و وعده های شیرینش را
برکام دل دوستانش
نشانده
چه کور است دلی که نبیند
و
گوشی که صدایش رانشنود
ما گوش جانمان
سرخوش است
از آهنگ
قرآنی که بانوای بهشتی قاری آن
خوانده میشود
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
اگر خدارایاری کنید خداوندهم شمارا یاری میکند
این وعده خودش است
یاری خدا؟
مگرخدا را به یاری خلق نیازی است؟
مگر آن قدرت بی نهایت وباقی الی الابد به انسان آسیب پذیر فنا شونده چه نیازی دارد؟
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیاتی که میگوید:
نگاهت را عوض کن
چشم را به بزرگ دیدن عادت ده
بجای اتلاف وقت و انرژی در جستجوی عیوب خلق، و شخم زدن و کینه های گذشته ، وناکامی های امروز
در زیبایی های خلقت خداوند دقیق شو
اگر چنین کنی
آسانترین راه برای آرامش و لذت زندگی را
پیدا کرده ای
که همزمان با این حس خوب، برباور و ایمان تو نیزافزوده میگردد....
آیا شتر را ندیده اند ۰گونه خلق شده
و آسمان را که چگونه برافراشته شده
وکوه ها را که چگونه نصب شده
و زمین را که چگونه هموار ومسطح گردیده
یادآوری کن
که قطعا تو یادآورنده ای
و بر کسی تسلط نداری...
آیاتی ازسوره تکویر با تلاوت استادعبدالباسط
در کانال قرآنی
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
سوره تکویر:
سوره تکویر یا کُوِّرَت، هشتاد و یکمین سوره قرآن و از سورههای مکی که در جزء سیام قرآن آمده است. سوره تکویر دارای آیات کوتاه است. خداوند در آیات پانزدهم تا هجدهم این سوره به ستارگان، شب و صبح قسم یاد میکند.
نامگذاری سوره تکویر:
تکویر یعنی در هم پیچیده شدن و تاریک شدن. این نام از آیه اول سوره گرفته شده است. سوره تکویر درباره نشانههای قیامت و دگرگونیهای آن روز و همچنین عظمت قرآن و تأثیر آن سخن میگوید.
خواص خواندن سوره تکویر:
– چنانچه در خانهای سحر و جادو کرده باشند و جای آن معلوم نباشد، این سورهی مبارکه را در آن خانه بخوانند خداوند متعال آن را آشکار میکند و شرّ آن را رفع میفرماید.
خواندن این سوره باصدای بلند توسط شخص، سنگینی و مس شیطان را از او رفع میکند.
مداومت بر خواندن سوره#تکویر موجب سبک و روان شدن اموریست که سنگین شده است.
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ «1» وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ «2» وَ إِذَا الْجِبالُ سُيِّرَتْ «3» وَ إِذَا الْعِشارُ عُطِّلَتْ «4»
وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ «5» وَ إِذَا الْبِحارُ سُجِّرَتْ «6» وَ إِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ «7» وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ «8» بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ «9»
وَ إِذَا الصُّحُفُ نُشِرَتْ «10» وَ إِذَا السَّماءُ كُشِطَتْ «11» وَ إِذَا الْجَحِيمُ سُعِّرَتْ «12» وَ إِذَا الْجَنَّةُ أُزْلِفَتْ «13» عَلِمَتْ نَفْسٌ ما أَحْضَرَتْ «14»
ترجمه
وقتى كه خورشيد نورش در هم پيچيده شود
و وقتى كه ستارگان تيره گردند
و هنگاميكه كوهها كنده و پراكنده گردد
و وقتى كه شتران ده ماهه آبستن فرو گذارده شوند
و وقتى كه حيوانات وحشى جمع كرده شوند
و وقتى كه درياها مبدّل بآتش افروخته گردد
و وقتى كه افراد انسان با مناسب خود جفت شود
و وقتى كه دختر زنده بگور شده مورد پرسش گردد
كه بچه گناه كشته شده است
و وقتى كه نامههاى اعمال منتشر گردد
و وقتى كه آسمان كنده و زائل شود
و وقتى كه جهنّم افروخته گردد
و وقتى كه بهشت نزديك كرده شود
بداند هر كس آنچه را حاضر نموده است.
تفسير
خداوند متعال در اين سوره مباركه شدائد و اوضاع بپا شدن قيامت را بيان فرموده باين تقريب كه وقتى كه نور آفتاب پيچيده بهم شود و در آفاق منبسط نگردد چون تكوير بمعناى پيچيدن و دور زدن است و قمّى ره نقل فرموده كه مراد رفتن نور آفتاب است و وقتى كه ستارهها كدر و بىنور گردند و قمّى ره نقل فرموده برود نورشان و كوهها كنده و پراكنده شود و قمّى ره نقل فرموده كه سير ميكنند چنانچه خدا فرموده گمان ميكنى آنها را كه جامد است و حال آنكه مرور مينمايند مانند مرور ابر و وقتى كه ناقههائى كه ده ماه از مدّت آبستنى آنها
جلد 5 صفحه 350
گذشته باشد كه گفتهاند نفيسترين اموال عرب است مهمل و بدون چراننده گذارده شود و قمّى ره نقل فرموده كه شتر معطّل ماند وقتى كه مردم بميرند و كسى نباشد كه بدوشد آنرا و وقتى كه حيوانات وحشى صحرا جمع كرده شوند يا مبعوث شوند براى مجازات چون گفتهاند خداوند انتقام حيوان بىشاخ را از شاخدار ميكشد و داد مظلوم را از ظالم هر چه باشد ميستاند چون بآنها بقدرى شعور داده كه ميفهمند كار بدى كردهاند و وقتى كه درياها همه مبدّل بآتش افروخته گردد چنانچه قمّى ره نقل فرموده و بعضى گفتهاند درياهاى شيرين و شور بيكديگر متصل و از هم پر ميشوند و فاصله از بين ميرود و يك دريا ميگردد چون سجر بمعناى پرى است و وقتى كه افراد انسان جفت كرده شوند اهل بهشتشان با حور العين و اهل دوزخشان با شياطين چون با هر يك از آنها شيطانى است كه قرين او است چنانچه مستفاد از نقل قمّى ره و فرمايش امام باقر عليه السّلام است و وقتى كه دختر زنده بگور شده مورد سؤال واقع شود كه بچه گناهى كشته شده است چنانچه قمّى ره نقل فرموده كه عرب دختران را براى غيرت ميكشتند و روز قيامت پرسيده شود كه بچه گناه كشته شده و اين براى ملامت و اتمام حجت بر مرتكب قتل است كه مجازات شود و در مجمع از صادقين عليهما السّلام نقل نموده كه مودّة بفتح ميم و و او قرائت فرمودهاند و آنكه مراد رحم و قرابت است و از قاطع سؤال از سبب قطع آن ميشود و از چند روايت معتبر استفاده ميشود كه سؤال ميكنند از مودّت ذى القربى كه خدا واجب فرموده چرا بآن عمل ننموده و صاحبان آنرا كشتيد و وقتى كه نامههاى اعمال بندگان منتشر و بدست صاحبانشان داده شود و وقتى كه آسمان از جا كنده و زائل گردد مانند پوست كه آنرا از بدن حيوان كنده و زائل ميكنند و وقتى كه آتش جهنّم افروخته شود بشدّت و وقتى كه بهشت نزديك شود باهل ايمان با نعم بىپايان در چنين وقت و روزى هر كس هر عمل خير و شرّى در دنيا از او صادر شده در برابر چشم خود مشاهده مينمايد كه در صحيفه اعمال او مكتوب و در خارج مجسّم است بتفصيلى كه مكرّر ذكر شده از تجسّم اعمال و آثار وضعيّه آن در آخرت و عالم مثال نعوذ باللّه من هذا المئال و متوجّه ميگردد كه آن
صحيفه و صورت و شكل و هيئت را خودش براى خود تهيّه و حاضر نموده بارتكاب اعمال و اكتساب اخلاق و اين جمله جواب دوازده شرط است كه راجع باوضاع دنيا و آخرت در روز قيامت ذكر شده است.
تفسیر روان جاوید (ثقفى تهرانى)
جلد 5 صفحه 351
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
ادامه سوره تکویر
فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ ﴿١٥﴾
پس سوگند به ستارگانی که باز میگردند، (۱۵)
بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی
صفر تا صد کسب و کارتو اینترنتی میکنیم
الْجَوَارِ الْکُنَّسِ ﴿١٦﴾
ستارگانی که به سرعت میروند و پنهان میشوند (۱۶)
وَاللَّیْلِ إِذَا عَسْعَسَ ﴿١٧﴾
و سوگند به شب هنگامی که [روی میآورد، و زمانی که]میرود (۱۷)
وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ ﴿١٨﴾
و سوگند به صبح هنگامی که میدمد [و با گستردن نورش تاریکی را میزداید](۱۸)
إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ کَرِیمٍ ﴿١٩﴾
که قرآن کلام فرستادهای ارجمند و بزرگوار است. (۱۹)
ذِی قُوَّةٍ عِنْدَ ذِی الْعَرْشِ مَکِینٍ ﴿٢٠﴾
نیرومندی که نزد صاحب عرش دارای مقام و منزلت است؛ (۲۰)
مُطَاعٍ ثَمَّ أَمِینٍ ﴿٢١﴾
آنجا مورد اطاعت [فرشتگان]و امین است…. (۲۱)
وَمَا صَاحِبُکُمْ بِمَجْنُونٍ ﴿٢٢﴾
و رفیق و یار شما دیوانه نیست. (۲۲)
وَلَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِینِ ﴿٢٣﴾
بی تردید امین وحی را در افق روشن دیده است، (۲۳)
وَمَا هُوَ عَلَى الْغَیْبِ بِضَنِینٍ ﴿٢٤﴾
و او نسبت به [ابلاغ و تعلیم]آنچه به او وحی میشود، بخیل نیست (۲۴)
وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَیْطَانٍ رَجِیمٍ ﴿٢٥﴾
و قرآن، کلام شیطان رانده شده نیست؛ (۲۵)
فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ ﴿٢٦﴾
پس [با انکار قرآن و روی گرداندن از آن]کجا میروید؟ (۲۶)
إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِلْعَالَمِینَ ﴿٢٧﴾
قرآن فقط وسیله یادآوری و پند برای جهانیان است؛ (۲۷)
لِمَنْ شَاءَ مِنْکُمْ أَنْ یَسْتَقِیمَ ﴿٢٨﴾
برای هرکس از شما که بخواهد [در همه شؤون زندگی مادی و معنوی]راه مستقیم بپیماید (۲۸)
وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ یَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ﴿٢٩﴾
و شما [طیِ راهِ مستقیم را]نخواهید خواست مگر آنکه خدا پروردگار جهانیان بخواهد. (۲۹)
https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran