eitaa logo
اخلاق و معارف اسلامی
296 دنبال‌کننده
56 عکس
35 ویدیو
583 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴🔴🔴 بسم الله الرحمن الرحیم همه انسانها باید مسیر تکوینی حیات دنیوی و حیات برزخی و حیات اخروی طی کنند بنابر این مرحله عالم برزخ ، از مراحل مهم سیر انسان به سوی مسیر ابد است بزرگان به ایات متعددی بر ای اثبات برزخ تمسک جسته اند ☑️امالی باسناده عَنِ الزُّهْرِيِّ قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ أَشَدُّ سَاعَاتِ ابْنِ آدَمَ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ السَّاعَةُ الَّتِي يُعَايِنُ فِيهَا مَلَكَ الْمَوْتِ وَ السَّاعَةُ الَّتِي يَقُومُ فِيهَا مِنْ قَبْرِهِ وَ السَّاعَةُ الَّتِي يَقِفُ فِيهَا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَإِمَّا إِلَى الْجَنَّةِ وَ إِمَّا إِلَى النَّارِ ثُمَّ قَالَ إِنْ نَجَوْتَ يَا ابْنَ آدَمَ عِنْدَ الْمَوْتِ فَأَنْتَ أَنْتَ وَ إِلَّا هَلَكْتَ وَ إِنْ نَجَوْتَ يَا ابْنَ آدَمَ حِينَ تُوضَعُ فِي قَبْرِكَ فَأَنْتَ أَنْتَ وَ إِلَّا هَلَكْتَ وَ إِنْ نَجَوْتَ حِينَ يُحْمَلُ النَّاسُ عَلَى الصِّرَاطِ فَأَنْتَ أَنْتَ وَ إِلَّا هَلَكْتَ وَ إِنْ نَجَوْتَ حِينَ‏ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ‏ فَأَنْتَ أَنْتَ وَ إِلَّا هَلَكْتَ ثُمَّ تَلَا وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ‏ قَالَ هُوَ الْقَبْرُ وَ إِنَّ لَهُمْ فِيهِ لَمَعِيشَةً ضَنْكاً وَ اللَّهِ إِنَّ الْقَبْرَ لَرَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النَّارِ ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَى رَجُلٍ مِنْ جُلَسَائِهِ فَقَالَ لَهُ قَدْ عَلِمَ سَاكِنُ السَّمَاءِ سَاكِنَ الْجَنَّةِ مِنْ سَاكِنِ النَّارِ فَأَيُّ الرَّجُلَيْنِ أَنْتَ وَ أَيُّ الدَّارَيْنِ دَارُكَ. بحار الانوار ، جلد7، ح 19 ص 105 باب 5 صفات المحشر
🔴🔴🔴ضرورت وجود نشئه آخرت ⏺المحاسن عَلِيُّ بْنُ الْحَكَمِ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنِ الثُّمَالِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ: عَجِبْتُ لِلْمُتَكَبِّرِ الْفَخُورِ كَانَ أَمْسِ نُطْفَةً وَ هُوَ غَداً جِيفَةٌ وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِمَنْ شَكَّ فِي اللَّهِ وَ هُوَ يَرَى الْخَلْقَ وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِمَنْ أَنْكَرَ الْمَوْتَ وَ هُوَ يَرَى مَنْ يَمُوتُ كُلَّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِمَنْ أَنْكَرَ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى وَ هُوَ يَرَى الْأُولَى وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِعَامِرِ دَارِ الْفَنَاءِ وَ يَتْرُكُ دَارَ الْبَقَاءِ. بحار الانوار ح 14 باب 1 ص 42 ج 7
🔴🔴🔴بقاء روح انسانی در انسان 🔴🔴🔴 میهمان عمل در مسیر ابدی ⏺وَ قَدْ رَوَى أَصْحَابُنَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ عَنْ قَيْسِ بْنِ عَاصِمٍ قَالَ: وَفَدْتُ مَعَ جَمَاعَةٍ مِنْ بَنِي تَمِيمٍ عَلَى النَّبِيِّ ص فَدَخَلْتُ عَلَيْهِ وَ عِنْدَهُ الصَّلْصَالُ بْنُ الدَّلَهْمَسِ فَقُلْتُ يَا نَبِيَّ اللَّهِ عِظْنَا مَوْعِظَةً نَنْتَفِعُ بِهَا فَإِنَّا قَوْمٌ نَعْبُرُ فِي الْبَرِّيَّةِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص : يَا قَيْسُ إِنَّ مَعَ الْعِزِّ ذُلًّا وَ إِنَّ مَعَ الْحَيَاةِ مَوْتاً وَ إِنَّ مَعَ الدُّنْيَا آخِرَةً وَ إِنَّ لِكُلِّ شَيْءٍ حَسِيباً وَ إِنَّ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَاباً وَ إِنَّهُ لَا بُدَّ لَكَ يَا قَيْسُ مِنْ قَرِينٍ يُدْفَنُ مَعَكَ وَ هُوَ حَيٌّ وَ تُدْفَنُ مَعَهُ وَ أَنْتَ مَيِّتٌ فَإِنْ كَانَ كَرِيماً أَكْرَمَكَ وَ إِنْ كَانَ لَئِيماً أَسْلَمَكَ ثُمَّ لَا يُحْشَرُ إِلَّا مَعَكَ وَ لَا تُحْشَرُ إِلَّا مَعَهُ وَ لَا تُسْأَلُ إِلَّا عَنْهُ فَلَا تَجْعَلْهُ إِلَّا صَالِحاً فَإِنَّهُ إِنْ صَلَحَ آنَسْتَ بِهِ وَ إِنْ فَسَدَ لَا تَسْتَوْحِشْ إِلَّا مِنْهُ وَ هُوَ فِعْلُكَ. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج7، ص: 228 -امالی صدوق مجلس اول حدیث چهارم
🔴🔴🔴مخاطبه رسول خدا ص با کشته شدگان غزوه بدر ⏺وَ رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ وَقَفَ عَلَى قَلِيبِ بَدْرٍ فَقَالَ لِلْمُشْرِكِينَ الَّذِينَ قُتِلُوا يَوْمَئِذٍ وَ قَدْ أُلْقُوا فِي الْقَلِيبِ لَقَدْ كُنْتُمْ جِيرَانَ سَوْءٍ لِرَسُولِ اللَّهِ ص أَخْرَجْتُمُوهُ مِنْ مَنْزِلِهِ وَ طَرَدْتُمُوهُ ثُمَّ اجْتَمَعْتُمْ عَلَيْهِ فَحَارَبْتُمُوهُ فَقَدْ وَجَدْتُ مَا وَعَدَنِي رَبِّي حَقّاً فَقَالَ لَهُ عُمَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا خِطَابُكَ لِهَامٍ قَدْ صَدِيَتْ فَقَالَ لَهُ مَهْ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ فَوَ اللَّهِ مَا أَنْتَ بِأَسْمَعَ مِنْهُمْ وَ مَا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَنْ تَأْخُذَهُمُ الْمَلَائِكَةُ بِمَقَامِعِ الْحَدِيدِ إِلَّا أَنْ أُعْرِضَ بِوَجْهِي هَكَذَا عَنْهُمْ بحار الانوار ج 6 ص 254
ادله اثبات #برزخ —------»» آیات کریمه
🔴🔴🔴عناوین مباحث 1. اقسام برزخ 2. ادله ی وجود عالم برزخ 3. حوادث عالم برزخ----> فشار قبر و عذاب قبر عوامل فشار قبر (بد اخلاقی و ...... ) 4. عوامل دفع فشار قبر 5. عوامل عذاب قبر( بی اعتنایی به ضعیفان -عدم معرفت به رسول الله صلی الله علیه و آله-سخن چینی -عزلت از اهل -درماندگی از جواب نکیر و منکر و ....) 6. عوامل دفع عذاب قبر 7. بدن مثالی و ویژگیهای آن 8. بهشت و جهنم برزخی 9. جایگاه مؤمنان در برزخ 10. جایگاه ارواح غیر مؤمنان در برزخ 11. سوال قبر(از چه سوال میشود —سائل کیست —-از چه کسی سوال میشود) 12. ارتباط با ارواح در عالم برزخ ارتباط ارواح با دنیا + ارتباط ارواح در برزخ با یکدیگر 13. نقش اهل بیت علیهم السلام و اعتقاد به آنان در عالم برزخ(شفاعت در برزخ) 14. نقش ملائکه در عالم برزخ
سؤال مهمی در باره فلسفه وجودی عالم برزخ و حضور و حیات انسان در این عالم چیست؟
بسمه تعالی فایل مربوط به نشانه های محبت و عنایت خداوند متعال به بنده در ساحتهای در افکار ، عواطف ، عمل و رابطه فردی و اجتماعی و نظام عبودی انسان، بر اساس آیات کریمه و روایات شریفه
السلام علیک یا فلطمۀ یا بنت محمد یا قرۀ عین الرسول یا سیدتنا و مولاتنا إنّا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیهۀ عند الله اشفعی لنا عند الله
🔴حضرت س : غرض خلقت 🔻جابر بن يزيد جعفى از جابر بن عبداللّه انصارى از رسول اللّه صلى الله عليه و آله و سلم آمده است: خداوند- تبارك و تعالى- فرمودند: «يا أَحْمَدُ، لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَلَوْ لا عَلِيٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَلَوْ لا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما.» ☑️{. جنّة العاصمة، ص 168، به نقل از كشف اللئالى؛ با ذكر سند حديث.و مستدرك سفينة البحار: 3/ 334} 🔸اى احمد، اگر تو نبودى جهان و جهانيان را خلق نمىكردم، و اگر علىّ نبود تو را نمىآفريدم، و اگر فاطمه نبود تو و علىّ را خلق نمىكردم. 🔹مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه) در مورد این حدیث فرمودند: (این حدیث) نشان دهنده عظمت مقام . كمالات حضرت زهراست چون قرارست براي پياده كردن اين برنامه مادر يازده امام باشد لذا بايد كمالاتي داشته باشد و لذا براي يك چنين زني بايد كفو بلند مرتبه اي باشد و بايستي از پدري داراي كمالات بالا بوجود آيد، فلذا اصل ايشان هستند ايشان هم 13 هوادار دارند و هم خدا ايشان را دوست دارد.
مقام حضرت س آیت الله شاه آبادی ره:: سالک الی الله در صورتی می تواند بجایی برسد که در ضمن سیر ، اول مرتبه اتکا به خانم حضرت صدیقه سلام الله علیها داشته باشد و این محبت خانم حضرت صدیقه است که انسان را براهی که باید برود هدایت می کند و اگر نباشد اصلا سیری وجود نخواهد داشت ؛ آن بزرگوار از ائمه روایت می کردند : که شما هر وقت محتاج می شوید دست بدامان ما می شوید و ما در هر وقت گرفتار میشویم دست بدامان مادرمان میشویم؛ گرفتاری و احتیاج ائمه علیهم السلام همان مقام قرب الهی است که حدّ یقف ندارد و لذا ایشان می فرمود : محال است سالک، سیر و سلوک کند و بجایی برسد مگر از طریق خانم حضرت زهرا س والبته منظور از اینکه بجایی برسد نه این اموری که مثلا افکار رابخواند یا هر چیز بخواهد برای او مهیا باشد، نه، اینها اصلا ارزشی ندارد، آن چیزی که ارزش دارد مقام قرب پروردگار است و این مقام قرب محقق نمیشود مگر از طریق خانم حضرت زهرا سلام الله علیها به نقل از کتاب آسمانی شرح حال آیت الله شاه آبادی ص 47
🔴منزلت حضرت س 🔸در حديث منسوب به امام عسكري عليه آلاف التحیۀ و الثناء قال: 🔻««نحن حجج اللّه على خلقه، و جدّتنا فاطمة حجة اللّه علينا»» أطيب البيان: اطیب البیان، 13/ 225. به نقل از عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد ؛ ج11-قسم-2-فاطمةس ؛ ص1030
السلام علی عباد الله الصالحین
حضرت آیت الله (اعلی الله مقامه الشریف)
🔴ارتباط حضرت زهرا (س) اهل بیت(ع) با 🔻مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): 🔸حضرت زهرا سلام الله علیها، مؤيد به روح القدس بودند فلذا صدای مَلَك را می شنيدند و او را می ديدند و ملك با ايشان حرف میزد؛ فلذا ايشان را محدَّثه گفته اند و روايات زيادی در اين زمينه وارد شده است؛ بقيه ی ائمه (علیهم السلام) هم همینطور بودند اگرچه پس از پيامبر(ص) وحی قطع شد ولی ارتباط معصومان با عالم غيب قطع نشد}
چگونگی دریافت مددهای الهی /1 مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): می فرمودند: ما اگر به تقوا عمل كنيم و متقی باشيم خداوند با ما و مددکار ما است. او فرموده است كه (ان الله مع المتقين) بدون تردید قدرت انسان محدود می¬باشد ولی با انضمام قدرت الهی نامحدود میشود هيچ دشمنی بر شخص متقي نمیتواند غلبه كند؛ البته متقيان بواسطه¬ی دستور الهی دنبال تهيه عِدّه( نیرو) وعُدّه ( وسیله و ابزار) و تهيه¬ی سلاح برای توانمندی و قدرت مقابله با مخالفان میروند و لكن آنچه در نهايت روح بخش و مددكار متقيان است همانا خدای متعال است كما اينكه خودش وعده فرموده است(ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم) و یا فرموده است (الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا ). و اين معنا را از امددهای غيبی خدواند به اصحاب پيامبر در جنگهای بدر و احد كه در قرآن کریم بیان شده ، براحتی بدست میآوريم. ما اگر بنده وار زيستيم و احكام الهی را با رعایت تقوا عمل نمودیم باید منتظر نصرت الهی در مشكلات و تنگناها باشيم و اميد به نجات داشته باشيم چرا كه او عالم و قادر و بصير و حكيم و مسبب الاسباب است و وعده فرموده است که اهل تقوا را از بن¬بستها و سختیها نجات می¬دهد، در قرآن کریم فرموده-اند:(من یتقی الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب ) و(من یتقی الله یجعل له من امره یسرا). ولی اگر ما از بندگی و تقوا كم گذاشتيم و به آنچه خداوند اهميت داد اهميت نداديم و دنبال هواها و رياست خودمان رفتيم نبايد منتظر كمك الهی و مدد او باشيم بلكه خداوند به مقتضای حكمت بالغه اش يك مشكلاتی هم پيش میآورد كه ما متنبه شويم و از بيراهه برگرديم و راه حق را انتخاب كنيم، بنابر این شخص غير متقی نبايد اميدی به نصرت الهی داشته باشد و مشكلات هم برای او از طريق الهی حل نمیشود؛ بلكه او را به خودش واگذار می¬کنند و بايد با مشكلات دست و پنجه نرم کند پس اگر با سختی هم دنیایش را آباد کند ولی آخرت و زندگی ابدیش خراب است، و اگر به دنیا هم نرسید خسر الدنيا و الاخره می-باشد.
🔴انتفاع از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غيبت/1 🔻مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): 1 🔸{می فرمودند:تمام عالم از آثار وجود حضرت از نظر تكوينى استفاده مى برند چون هر خيرى و فعلى را خداوند متعال در عالم انجام مى دهد از طريق ايشان است؛ يعنى مهره چينى جورى شده كه تمام امور باذن خدا از وجود ايشان بايد جارى شود بنابراين همه از بركات وجود ايشان استفاده مى كنند بله از نظر تشريعى و بیان احکام و نظیر آن مردم از ايشان استفاده نمى برند چون استفاده تشريعى از امام حاضر ممكن است اگر امام (ع)حاضر بودند خودبخود مردم از حضور ايشان استفاده برده از نشست و برخاست و گفتار و كردار ايشان متنعم و تربيت مى شدند ولى الان اينراه بسته است ولى استفاده تكوينى و واقعی را همه مى برند همانطور كه خورشيد پس ابرها اثر تكوينى خود را در رشد و نمو و گرم كردن زمين داده بطوريكه اگر همين خورشيد پس ابر نبود وضعيت حياتى زمين غیر قابل تحمل مى شد منتهى روزهاى ابرى مردم از نعمت تابش نور خورشيد و ديدن آن محرومند على اى حال حضرت در اين كلامشان تشبيه جالبى كرده اند (در توقيع شريف آمده است«و اما وجه الانتفاع فى غيبتى كالانتفاع بالشمس اذا غيبتها عن الابصار السحاب و انى لامان لاهل الارض كما ان النجوم امان لاهل السماء فاغلقوا باب السؤال عما لا يعنيكم و لا تتكلفوا علم ما قد كفيتم و اكثروا الدعاء بتعجيل الفرج فان ذلك فرجكم»(كمال الدين ج 2 ص 485)) بله افرادى كه اهل تقوى و ولايت حقيقى باشند اينها در زمان غيبت استفاده خاص از حضرت دارند يعنى اگر كسى صادق و متقى باشد حضرت نمى گذارند در امور دينى و علمى و مادى دربماند و بالاخره از طريقى مشكلش را حل مى كنند ايشان داراى اصحابى هستند و بوسيله آنها(و در بعض جاها كه لازم باشد خود وجود مباركشان كارهاى لازم و دستگيريهاى لازم را در زمينه هاى مختلف از افراد مى كنند و چون اينها همه از طريق طى الارض و اسباب غير عادى صورت مى گيرد خيلى معطلى و مقدمات لازم ندارد لذا با يك تماس و يك برخورد آنى مشكل طرف حل مى شود پس ما هم اگر بخواهيم از بركات خاصه ايشان استفاده بريم بايستى در خط تقوى قرار گيريم. ادامه دارد....
🔴انتفاع از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غيبت/2 2 🔻مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): 🔸نقل شده است كه حدودا شصت هفتاد سال پيش در مشهد مقدس يك آقايى بود خيلى صاف و ساده و در نظر داشت كه از طريق همين دعاى عهد مورد توجه امام زمان قرار گيرد مدتى بود اين دعا را مى خواند و در ضمن مى ديد كه زائرين مريض و فقيرى كه در صحن حضرت هستند هر چند وقتى يك شخص بعنوان طبيب مى آمد و اينها را دوا و غذا مى داد و طبابت مى كرد و مى رفت و اينها هم بوجود او خيلى دلگرم بودند تا بالاخره يك روز اين طبيب پيش اين شخص دعا کننده آمد و گفت بيا با هم برويم دعايت مستجاب شده بالاخره او راپس از طى طريقى از ميان خانه هاى شهر پيش حضرت برد مى بينيد كه حضرت يك چنين افرادى دارند كه براى دلگرم شدن مردم به مثل زيارات و ... مامورند كه رسیدگى به كار مردم كنند بدون اينكه كسى خبر داشته باشد و ظاهر شخص نشان بدهد و حضرت از اين افراد زياد دارند و هر وقت يكى از دنيا مى رود حضرت كس ديگرى را مامور اين كار مى كنند و از اين نحو دستگيريها فوق حد تواتر بما رسيده يا خودمان ديده ايم ادامه دارد....
🔴انتفاع از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غيبت/3 🔻مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): 🔸مرحوم حاج كه از شاگردان مبرز مرحوم قاضى بود و از نظر علمى هم شأنى داشت بنحوى كه همه فكر مى كردند پس از مرحوم نائينى ايشان به مرجعيت برسد ولى ايشان خودش دنبال اينراه نبود اباء از مرجعيتى داشت بالاخره ايشان عادتش اين بود كه هميشه سر مرقد مطهر امير المؤمنين على(ع)زيارت جامعه مى خواند و نماز مى خواند و برمى گشت تا اينكه تصميم گرفت كه يك مقدار از مدت زيارتش كم کرد تا بكار ديگر هم برسد ايشان رفت و زيارت را خواند و آمد نماز را خواند و در آخر به جاى سه سلام يك سلام داد در همين لحظه صداى كسى را شنيد كه از بغل دست او مى گويد به بالا سرت نگاه كن ايشان ناخودآگاه به بالا سرش نگاه كرد ديد كه چه بساطى( منظره و صحنه) است «ما لا عين رأت و لا اذن سمعت» ( نه چشم دیده و نه گوش شنیده است) باز صداى اين شخص را شنيد كه گفت شما اگر بجاى يك سلام همان سه سلام هميشگى ات را گفته بودى اينها كه ديدى مال تو بود ناگهان ايشان سرش را بطرف صاحب صدا برگرداند ديد هيچ كسى نيست فهميد كه اين عنايت خاصه امام زمان علیه السلام بوده كه به او بفهماند بخاطر كارهاى عادى نبايد از اعمال و عباداتش كم كند.
#🔴امر به و از 🔻مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): 🔸{می فرمودند:امر به معروف و نهی از منكر دو واجب اجتماعی است كه اگر مسلمانان به آن عمل كنند يك جوّی در مقابل فساد و گناه ايجاد می شود حتی اگر مسلمانها و مردم متدين اولين مرحله امر به معروف و نهی از منكر یعنی لسانی ( زبانی و گفتاری) را ملتزم به عمل شوند و اجرا كنند جو جامعه جوری می شود كه فاسقان و فاجران قدرت ابراز فساد را ندارند چون بالاخره می خواهند در جامعه زندگی كنند و برای تامين زندگی خود مجبورند به اين جو تن در دهند پس اين دو واجب جهت پاك كردن جو جامعه است تا فساق نتوانند خود را آزاد ببينند كه هر كاری بكنند ولو انسان خودش عمل نكند ولی امر به معروف و نهی از منكر را بايد انجام دهد بله اگرانسان خودش اهل عمل باشد كلامش مؤثر است و قلوب را منقلب می كند و لكن امر به معروف و نهی از منكر بخاطر حرف تأثير در قلوب تشريع نشده بلكه حكمت تشريع آن همان جوسازی عليه مفاسد است بنحوی كه مفاسد نمی تواند در چنين جوی رشد كند. بله اگر انسانی ملتزم به اين دستور شد و لكن خودش هم اهل عمل نبود ممكن است همين تذكرش به ديگران باعث شود كه بواسطه حيای درونی كم كم خودش هم از كارهای زشتش دست بردارد و اين معنای كلام حضرت علی(ع)است«و امر بالمعروف تكن من اهله»
🔴 علیهم السلام مجرای الهی 🔻مرحوم آیت الله (اعلی الله مقامه): 🔸توسل به اهل بیت علیهم السلام: خداوند هر چيزي را كه مي خواهد عطا كند از راه ائمه عطا مي كند.لذا ما هم هر حاجتي كه داريم بايد به ايشان عرضه كنيم و همه شا ن به امام عصر عرضه مي كنند.