1_390499063.mp3
1.14M
🧊 #خطبه_غدیریه
📍بخش چهارم : بلند کردن امیرالمومنین علیه السلام بدست رسول خدا صلی الله
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ اهمیت روز عرفه و نماز عرفه
#استاد_فاطمی_نیا
┅══❉♦️❉══┅
🔸 کانال مهدویت و انتـظار
https://eitaa.com/ammar_3132
♦️ هر کس دعای عرفه را تا آخر بخواند متحول میشود
🔸 #امام_خامنهای_روحی_فداه:
دعای عرفهی امام حسین پُر از معارف است؛ یعنی واقعاً این را من با قاطعیّت به شما عزیزان عرض میکنم و بپذیرید که هر کسی مثلاً #دعای_عرفه را با توجّه به معنایش بخواند، از وقتی که این دعا را شروع میکند به خواندن تا به آخرش برسد، بکلّی تغییر میکند [نسبت] به آن آدمی که قبل از خواندن دعا بود؛ ولو دَهبار قبلاً خوانده باشد این دعا را؛ این جور معارفی در این دعاها هست.
┅══❉💠❉══┅
#کانال_مهدویت_و_انتظار
https://eitaa.com/ammar_3132
آیا امام حسین (علیهالسلام) حج ناتمام به جا آورد؟
حج ناتمام کلید واژهای است که برای توصیف آخرین حج امام حسین(علیهالسّلام) استفاده میشود. معمولاً از این گذاره برای بیان مظلومیت امام استفاده میکنند، اما ناتمام گذاشتن حج بنا بر احکام جز در شرایطی خاص ممکن نیست. پس چگونه ممکن است امام چنین کاری کرده باشند؟ در این زمینه دو پرسش مهم وجود دارد:
آیا امام حسین (علیهالسلام) حج خود را ناتمام گذاشتند؟
اگر این چنین نیست، پس علت خروج امام از مکه چه بود؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است کمی به چگونگی انجام اعمال در عرفات و چگونگی خروج امام از مدینه بپردازیم.
روز هشتم ذیالحجّه یوم التَرویه نام دارد. در این روز حجاج به نیت حج تمتع مُحرم شده و به سمت منا حرکت میکنند. آنها شب را در منا میمانند و صبح عرفه به سمت صحرای عرفات رهسپار میشوند.
حج از دو عمل عمره و تمتع تشکیل شده است. حج تمتع زمان مشخصی دارد و شروع آن از نهم ذیالحجه است. همین دلیل کافی است، تا بدانیم نقل حج ناتمام حسین(علیهالسلام) نقلی اشتباه است؛ چون حاجیان در شب نهم ذیالحجه با توقف در عرفات حج را آغاز میکنند، در حالی که امام در هشتم ذیالحجه از مکه خارج شدند. اغلب روایات معتبر به انجام اعمال عمره توسط امام اشاره دارند، نه تبدیل حج تمتع به عمره.
🌹اخلاق مهدوی
https://eitaa.com/akhlaghmahdavi2
حج ناتمام، روضهای از سر عدم شناخت
طبق آنچه که بر اساس مستندات تاریخی و فقهی بیان کردیم، حج ناتمام روضهای اشتباه است. روشنی این مسئله به قدری است که امام صادق (علیهالسّلام) در چند حدیث فرمودند: «حسین(علیهالسّلام) به نیت عمره و با احرام عمره وارد مکه شد. او اعمال عمره را انجام داده بود. سپس قبل از هشت ذیالحجه از مکه خارج شد.»
در منابع معدودی هم اشاره شده، که احتمالاً امام نیت تمتع را به عمره مفرده تغییر دادهاند؛ چرا که عمره را در چند ساعت میتوان تمام کرد. حضرت هم چون نمیتوانستند حج را کامل کنند، سعی و طواف را ادا کرده و از احرام خارج شدهاند.
شیخ مفید، ارشاد، ص 68
🌹اخلاق مهدوی
https://eitaa.com/akhlaghmahdavi2