eitaa logo
برداشت های نادرست اخلاقی
1.7هزار دنبال‌کننده
448 عکس
71 ویدیو
0 فایل
مبارزه با برداشت های نادرست اخلاقی بدون ذکر لینک کانال forward و copy شرعا جایز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎬 برداشت ویژه بـا خـودبـيـنـى ، خـدا خـواهـى و خـدابينى خيالى است خام و امرى است بـاطـل و مـحـال . مـادامـى كـه مـمـلكـت وجـود شـمـا از حـب نـفـس و حـب جـاه و جـلال و شـهـرت و ريـاسـت بـه بـنـدگـان خـدا پـر است ، نمى توان ملكات شما را ملكات فـاضـله دانـسـت و اخـلاق شـمـا را اخـلاق الهـى شـمرد. كاركن در مملكت شما شيطان است و مـلكـوت باطن شما صورت انسان نيست و پس از گشودن چشم برزخ ملكوتى خود را به صـورت غـيـر انـسـان ، مـثـل يـكـى از شـيـاطـيـن مـثـلا، مـى بـيـنـيـد. و حـصـول مـعـارف الهـيـه و تـوحـيـد صـحـيح از براى همچو قلبى كه منزلگاه شيطان است محال است.۱ ۱.چهل حدیث امام ره، صفحه 45 @akhlaghz
قرض دادن به خدا در شش آيه، خداوند به بيان هاى مختلف، مردم را به قرض دادن به خدا ترغيب مى كند يا كسانى را كه به خدا قرض داده اند، مى ستايد؛ مانند: {مَنْ ذا الَّذِى يُقْرِضُ اللّهَ قَرْضَاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ} كيست كه به خدا قرض حسـن (نیکو) بدهد تا خداوند آن را برايش چندين برابر كند.۱ بعضى گمان مى كنند كه منظور از اين آيات، همان مالى است كه مردم به هم وام مى دهند؛ اما بايد توجه كرد كه منظور اصلى از قرض دادن به خدا در اين آيات، همان "صدقه دادن و انفاق كردن" است و خداوند براى تشويق مردم به انفاق و دادن صدقه، از اين تعبير استفاده كرده است تا به مردم بفهماند كه مالى كه صدقه مى دهند، از بين نمى رود، بلكه آن را به خدا قرض مى دهند و نزد خدا محفوظ است و هنگامى كه به شدت به آن نياز دارند، از او پس خواهند گرفت. ۲ ۱.سوره بقره آیه۲۴۵ ۲.اخلاق در قرآن ج۳ #انفاق @akhlaghz
پیک صبا کجایی ؟! بشنو کلام ما را سویش ببر دمادم عرض سلام ما را گو جان دگر نمانده در سینه ی مریدان او پادشاه عشق است داند مرام ما را @akhlaghz
🔰 کانال‌های رسمی ما در ایتا 🔻برداشت های نادرست 👇 http://eitaa.com/joinchat/2691956738Cec06dd8967 🔻برداشت های نادرست از 👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797 🔸درخواست اعزام کارشناس دینی با محوریت برداشت های نادرست👇 http://eitaa.com/joinchat/2718892050Cedde3f5a9c 👈🏻 درخواست مشاوره تلفنی👇 http://eitaa.com/joinchat/3268083728C5acd5d6dc3
نفاق مؤمنین گاهی خیال می کنند فاصله زیادی تا شرک و نفاق دارند درحالیکه مرز بین ایمان وکفر بسیار باریک و ناچیز است؛ چه بسیار انسان های مومنی که در شرایط خاص و فتنه ها نفاقشان آشکار و از دین خارج شده اند.. !!! 🔹امام علی علیه السلام : رسول خدا صلی الله علیه و آله به من فرمود : من برای امّتم نه از مؤمن می ترسم و نه از مشرک؛ زیرا مؤمن را خداوند به واسطه ایمانش جلوگیری می کند و مشرک را خداوند به سبب شرکش از پای در می آورد. امّا ترس من برای شما از منافق زبان بازی است که مطابق اعتقادات شما سخن می گوید و برخلاف آنچه معتقدید عمل می کند.۱ 🔻ادامه دارد... ۱.میزان الحکمه ۷۴۴۶ بنقل از نهج‌البلاغه نامه۲۷ @akhlaghz
🔺... ادامه مطلب ❗️مردم چهار دسته هستند: الف) گروهی قلباً ایمان دارند و به وظیفه خود عمل می‌کنند که اینان "مؤمن واقعی" هستند. ب) گروهی قلباً ایمان دارند ولی اهل عمل نیستند که این دسته "فاسق" اند. ج) گروهی قلباً ایمان ندارند ولی در ظاهر، رفتار مؤمنان را انجام می‌دهند که "منافق" اند. د) گروهی نه قلباً ایمان دارند و نه به وظیفه عمل می‌کنند که این دسته "کافر" ند. ⚠️ ویژگی‌های منافق برخی ویژگی‌های منافق در قرآن: 🚫دروغ گویی 🚫بی هدف و سرگردان 🚫امر به زشتی‌ها و نهی از خوبی ها 🚫فریب کاری و نیرنگ بازی 🚫ایجاد مرکز توطئه به نام مسجد 🚫تحقیر مسلمانان 🚫پیمان شکنی 🚫جمود و عدم انعطاف 🚫 انتقاد از رهبر معصوم 🚫 تضعیف رزمندگان 🚫 سوگند دروغ 🚫 شایعه پراکنی 📚 منبع: ۴۰۰ نکته از تفسیر نور 🔻ادامه دارد... @akhlaghz
🔺... ادامه مطلب " نفاق" درجاتى دارد؛ از قويترين مرحله نفاق تا مراتب بسيار ظريفى كه شايد اكثريت مؤمنين به آن مبتلا باشند‼️ و ما بايد پيوسته از آن به خدا پناه ببريم. اين حقيقتى است كه از كلام خدا استفاده مى‌شود در آنجا كه مى‌فرمايد:«‌وَ ما يُؤْمِنُ اَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ اِلاّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ.‌» و بيشترين مردم به خدا ايمان نمى‌آورند مگر آنكه آنان نيز مشركند.۱،۲ ⚠️مى‌دانيد نقطه آغاز نفاق و كفر كجا است؟! نقطه آغاز كفر، "شنيدن سخن كفرآميز" است. اين كه دنيا اصرار دارد سخنان كفرآميز شايع شود، براى اين است كه اگر حرفى ده‌ها بار گفته شد؛ در روزنامه‌ها نوشته، و در فيلم‌ها نمايش داده شد، كم كم قبح آن مى‌ريزد و عادى مى‌شود. آنوقت شما تعجّب مى‌كنيد كه شخصى در يكى از پست‌هاى حسّاس كشور بگويد: ما به آن دينى كه آزادى را تضمين نكند، مرتدّيم. آزادى را نيز اين گونه تفسير كرده اند كه مردم آزاد باشند تا هرگاه خواستند نظام اسلامى را براندازند، هيچ تنشى در جامعه ايجاد نشود. اگر اسلام اين آزادى را تأمين كند، قبولش داريم و گرنه به چنين دينى مرتدّيم! معناى اين سخن اين است كه اگر اسلام اجازه دهد ريشه خودش را بكنند، به آن ايمان داريم؛ امّا اسلامى را كه در آن بگويند: شما حق نداريد نظام اسلامى را براندازيد، و احكام اسلامى را تعطيل كنيد، قبول نداريم و به آن مرتدّيم؛ چون چنين دينى، آزادى را تأمين نمى كند.۳ ۱.یوسف۱۰۶ ۲.اخلاق در قرآن ج۱ ۳.آفتاب‌ ولایت @akhlaghz
💭 آیت الله مجتهدی ره: یکی از داش مشتی ها چند سال پیش رفته بود مکه، رو به روی خانه خدا به خدا می گفت: "خدایا! ما در تهران نخود و لوبیا را با آشغال هایش می خریم، ما هم آشغال هستیم و به مکه آمده ایم، تو ما را همراه خوب ها بخر" خدا اینها را دوست دارد. خدا ناله ی بنده ی گنهکار را از ذکر سبحان الله و لااله الا الله که دیگران می گویند، بیشتر دوست دارد. نیمه شب گریه می کند که "خدایا مرا می آمرزی یا نمی آمرزی؟" شب و روز گریه می کند. 💠 خدا به حضرت داود می فرماید که "به این بنده ها بشارت بده که گناهانتان را می بخشم و عفو می کنم". 🤲 خدایا مارو هم امشب همراه خوبان درگاهت بخر ...خدایا مارو امشب درهم بخر...برای خودت بخر. @akhlaghz
مقدّم داشتن خواست خدا برخى بر اين باورند كه بايد كار خوب را از آن جهت كه نيك است، انجام داد، نه از آن نظر كه خدا فرمان داده است. اينان با ارزش‌هاى اسلامى فاصله زيادى دارند‌؛ چرا كه در اسلام «‌اطاعت خدا‌» معيار ارزش است، و كارى كه فقط به لحاظ فايده شخصىِ آن انجام شود، نوعى خودپرستى است و دوست داشتن خود، ربطى به دوستى خدا ندارد. ✅ آنچه حضرت ابراهيم(عليه السلام) را به آن درجه رسانيد، اطاعت بى‌چون و چراى فرمان الاهى بود... آن‌چنان غرق در طاعت پروردگار بود كه هنگام افكندن وى به آتش در پاسخ امين وحى خداى تعالى، حضرت جبرئيل(عليه السلام) كه پرسيد:«‌يا ابراهيم ألك حاجة (اى ابراهيم! نيازى ‌به من‌ـ دارى؟)‌»، فرمودند:إِلَيْكَ فَلا (به شما خير).‼️۱ 🔹پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : به آنچه نزد خداست جز به اطاعت از او ، نتوان رسید .۲ ۱.زینهار از تکبر! ص۴۶ ۲.میزان الحکمه ۴۴۲۰ @akhlaghz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃💠🍃 💠💠💠 🍃💠🍃 بسیج برخی از روی غرض، را نیرویی تندرو، بی انضباط، ریاکار و... معرفی می کنند و از هرفرصتی برای تخریب آن بهره می‌ برند؛ درحالی‌که بسیج لشکر مخلص خداست و مصداق بارز است که خداوند متعال در وصفشان فرموده : 💠 وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا وَ اللّهُ يُحِبُّ الصّابِرِينَ  وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلاّ أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِي أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ چه بسيار پيامبرانى كه مردان الهى فراوانى به همراهشان نبرد كردند و از هر رنجى كه در راه خدا ديدند، نه سستى ورزيدند و نه ضعف و زبونى نشان دادند و خداوند، شكيبايان را دوست مى‌دارد . سخنشان فقط اين بود كه پروردگارا! گناهان ما را ببخش و از تندروى‌هاى ما در كارها در گذر! گام‌هاى ما را استوار بدار و ما را بر جمعيت كافران پيروز كن۱ ۱.آل عمران ۱۴۶، ۱۴۷ 🔻ادامه دارد... @akhlaghz