eitaa logo
مرکز تخصصی اخلاق
593 دنبال‌کننده
353 عکس
40 ویدیو
6 فایل
مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی (ویژه آموزش طلاب سطح دو، سه و چهار) [وابسته به بنیاد علمی فرهنگی هاد] تحت اشراف حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری شعبه قم: خ صفائیه روبروی کوچه۲۱ مدرسه المهدی شعبه اصفهان: خ امام خمینی خ درخشان خ حکمت
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست علمی جریان شناسی امروز لغو شد
فی الکافی، عن الصادق«علیه السلام» سُئِل: هَل یُکرَه المؤمنُ علی قَبضِ روحِه؟ قال: لا و الله، اِنّه إذا أتاه مَلک الموت یَقبِضُ روحَه جَزَع عند ذلک. فیقول له ملک الموت: یا ولیَّ الله لاتَجزع! فَوَ الذی بَعثَ محمداً«صلی الله علیه وآله» لأنا أبرُّ بک و أشفَقُ علیک مِن والدٍ رحیمٍ لو حضَرَک. إفتَح عینَیک فانظُر. قال: و یُمَثَّل له رسولُ الله«صلی الله علیه وآله» و امیرُالمؤمنین«علیه السلام» و فاطمة«علیهاالسلام» و الحسن و الحسین و الائمّة مِن ذریّتهم«علیهم السلام». فیقال له: هذا رسولُ الله و امیرُ المؤمنین و فاطمة و الحسن و الحسین و الائمّة رُفَقائُک. فیَفتَحُ عینَه و یَنظُر. فیُنادی روحَه منادٍ مِن قِبَل ربِّ العزّة فیقول: یا ایّتها النفس المطمئنة الی محمدٍ و أهلِ بیته إرجِعی الی ربّک راضیةً بِالوِلاء مرضیةً بالثواب فادخُلی فی عبادی یعنی محمداً و أهل بیته و ادخُلی جنّتی، فما شیء أحبَّ الیه مِن اِستِلال روحِه و اللُحوقِ بالمنادی. کافی ، ج ۳ ، باب المومن لا یکره علی قبض روحه
سلام و دورد خدا بر روح پاک شهید جمهور و همراهان ایشان🌺 یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد🤲
📣📣قابل توجه اخلاق پژوهان بزرگوار طلاب بزرگواری که برای سطح ۳ مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی ثبت نام کردند توجه داشته باشند به زودی جهت مصاحبه با شما هماهنگ می‌شود . 📚منابع مصاحبه : 📒کتاب دانش اخلاق استاد احمدپور 📗کتاب الحقائق مقاله دوم از صفحه ۸۷ تا ۱۴۷ شرایط مرکز برای تحصیل در سطح سه : 👈 نداشتن ناقصی از سطح دو تخصصی اخلاق 👈 پایه نهم
منابع مصاحبه داوطلبان سطح ۳ اخلاق و تربیت
🛑 نشست علمی 🛑 🔸با موضوع: جریان شناسی جریان های مهم فکری در جهان اسلام 🔺با حضور:حجت الاسلام والمسلمین عرب صالحی 🔻رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ⏱زمان: چهارشنبه 9 خرادا ۱۴۰۳ ساعت 10 🕌 مکان: حسینه المهدی عجل الله تعالی فرجه شریف ۱. جریان های مهم فکری در جهان اسلام کدام است؟ ۲.نقش هجمه تمدنی غرب در شکل گیری جریان های فکری جهان اسلام چگونه ارزیابی می‌شود؟ ۳.جایگاه جریان روشنفکران مسلمان یا اعتزال نو در نفوذ تمدن غرب در جهان اسلام به چه کیفیتی بوده است؟ ۴.تشابهات و تمایزات اعتزال نو با معتزله تاریخی چیست؟