eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
6.9هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️روش برخورد با دنيا 💫🍃و همانا دنيا نهايت ديدگاه كوردلان است، كه آن سوی دنيا را نمی نگرند، اما انسان آگاه نگاهش از دنيا عبور كرده از پس آن سرای جاويدان آخرت را می بيند، پس انسان آگاه به دنيا دل نمی بندد و انسان كوردل تمام توجه اش به دنياست، بينا از دنيا زاد و توشه برگيرد و نابينا برای دنيا توشه فراهم می كند.🍃💫 📣 خطبه۱۳۳_بند۴ @ala_allah
✅تمام کوشش شیطان ! ⤵️امام خمینی(ره): بپرهیزید از اینکه خدای نخواسته حبّ دنیا و حبّ نفس بتدریج در شما رو به فزونی نهد، و کار به آنجا رسد که شیطان بتواند ایمان شما را بگیرد. گفته می‏شود تمام کوشش شیطان برای ربودن ایمان است. تمام وسایل و جدّیت های شبانه‏روزی او برای این است که ایمان انسان را برباید. کسی سند نداده که ایمان شما ثابت بماند. شاید ایمان «مستودع» باشد، و آخر کار شیطان از شما بگیرد، و با عداوت خداوند تبارک و تعالی و اولیای او از دنیا بروید. یک عمر از نعمت های الهی استفاده کرده، سر سفره امام زمان (ع) نشسته، و آخر کار خدای نخواسته بی‏ایمان و با دشمنی با ولی نعمت خود جان بسپرید. بکوشید اگر عُلقه، ارتباط، و محبّتی به دنیا دارید، قطع نمایید. 📚جهاد اکبر ،ص۶۵ @ala_allah
✨خدایا در همین دنیا به حسابم برس ⚠️ خدایا! اگر امکان دارد قبل از "صحرای محشر"، در همین دنیا در گوشه‌ای خلوت برای من وقت بگذار و تمام حساب و کتاب مرا برس، در خواب یا بیداری . ♨️ من که نمی‌توانم پاسخ بدهم و یا جبران کنم، ولی شاید بعد از آن کمی بخود بیایم و یا لااقل کمی به حال خود گریه کنم و یا از تو تمنای عفو و بخشش کنم . ⤴️استاد_پناهیان @ala_allah
🖼اندازه دنيا 👆👆👆👆 @ala_allah
🟢 آثار رعایت عدالت و انصاف میان خود در یک جامعه ولو در یک جامعه مشرک 🔹 آیه عجیبی است: «وَ ما کانَ رَبُّک لِیهْلِک الْقُری‏ بِظُلْمٍ وَ اهْلُها مُصْلِحونَ‏» (هود/۱۱۷) پروردگار تو هرگز چنین نیست که مردمی را به موجب ظلمی هلاک کند درحالی که آنها مصلح و اصلاح کننده‏‌اند. 🔸 اینکه هم ظالمند و هم اصلاح‌کننده یعنی چه؟ مقصود از ظلم در اینجا آن «ظلم عظیم» است که شرک است، و مقصود از اینکه مصلح هستند یعنی در میان خودشان مصلحند. 🔹 پس ظلمشان در حق الله است، اصلاحشان در حق‏ الناس. بنابراین قرآن این ‏طور می‌گوید که اگر مردمی خودشان برای خودشان در دنیا خوب باشند اما کافر و مشرک باشند، عدالت در میانشان برقرار باشد ولی مشرک باشند، در این دنیا خدا آنها را معذب نمی‌کند. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۳، ص۱۴۱ @ala_allah
مسلمان‌‌ کسی‌ است‌ که هم‌ درد‌ خدا‌ را‌ داشته‌ باشد، و‌ هم‌ درد‌ خلق‌ِ‌ خدا را:🌱 🌺شهید‌مطهری @ala_allah
🖼حتی دورترین نقاط… 🔸️ ما در برابر خدای متعال نسبت به هر انسانی که از دین منحرف شود پاسخ‌گو هستیم. ما نسبت به هر انسانی در دورترین نقطۀ جهان اسلام که به‌‌رغم وجود امکانات منحرف است، مسئول هستیم؛ چه برسد به آن کسانی که در وطن ما، در کشور ما و در میان مردم ما زندگی می‌کنند. 📚 بارقه‌ها، صفحه ۴۰ 👆👆👆👆 @ala_allah
🟢 آیا انسان می‌تواند از همه چیز آزاد باشد؟ 🔹 اشتباه کرده آن کسی که خیال کرده انسان می‌تواند از همه چیز آزاد باشد. آزادی از همه چیز مساوی است با مردن، چون آزادی از هدف هم هست، آزادی از مسئولیت هم هست، آزادی از هر تعهدی هم هست. انسان اگر بخواهد انسان باشد و راه کمالی را طی کند نمی‌تواند هدف نداشته باشد. انسان همین قدر که هدف داشت همان هدف مالک اوست، خدای اوست؛ چون حاکم بر وجود اوست. 📗 استاد مطهری، خدا در زندگی انسان، ص۴۱ @ala_allah
♻️آیا حجاب بی اعتنایی به حق ازادی زنان است؟ در اینجا نباید گفت که اسلام زن را اسیر میکند بلکه این یک وظیفه ایست که بر عهده زن گذاشته شده است . که در آداب و معاشرت آنرا رعایت کند . ایا برای مردان که اجازه داده نمیشود با پوشش غیر مجاز در اجتماع ظاهر شوند نوعی سلب آزادی است؟ @ala_allah
♻️هدف قیام هدف اباعبدالله چیست؟ آیا در دست گرفتن حکومت است؟ آیا اباعبدالله می‌خواهد بر بلاد مسلمانان به خصوص عراق و کوفه حكومت کند؟ نه، هدف او حکومت نیست. هدف، اِعلاء حكم حق است. باید حق از باطل شناخته شود و حق و باطل را در افقی روشن‌تر به مردم نشان دهد. خواه به حکومت برسد یا نرسد. اگر توانست حکومت را در دست بگیرد، که چه بهتر؛ قدرت حکومت را در راهی که خدا می‌پسندد به کار می‌اندازد. اما اگر نتوانست حکومت را به دست آورد، باز هم مقصود تأمین شده است. حضرت مکرر قبل از رسیدن به خاک نینوا و کربلا گفته بود: به استقبال مرگ می‌رویم؛ اما لازم بود بفهماند که او برای حکومت به کوفه نیامده که پس‌فردا مردم تفسیر نکنند و بگویند: مردم کوفه او را دعوت می‌کردند به کوفه بیاید، بعد دید حکومت به دستش نمی‌آید، به غیرتش برخورد و مرگ را بر زندگی ترجیح داد، زیرا نمی‌توانست تلخی محرومیت از حکومت را تحمل کند. به همین جهت مکرر گفت: اگر نمی‌خواهید، بر می‌گردم! خیال نکنید که من حالا به غیرتم برخورده است و چون از حکومت محروم شده‌ام، دیگر تاب آن را ندارم که زندگی کنم و آمده‌ام به دست خودم خودکشی کنم. ✍آیت الله شهید بهشتی 📚مبارزه پیروز، ۱۷ و ۲۱. @ala_allah
الا تسمعون الي جواب اهل النار حين سئلوا: و ما سلککم في سقر؟قالوا: لم نک من المصلين(1) .آيا به پاسخ اهل دوزخ گوش فرا نمي دهيد که وقتي از آنها سؤال مي شود چه چيز شما را گرفتار دوزخ ساخت؟ گويند: ما از نمازگزاران نبوديم. نماز، ياد خدا و بالاترين ذکراوست. نشانه ي ايمان، سيماي مکتب و ستون دين است. از اين رو ترک نماز از روي عمد از گناهان کبيره شمرده شده است و در بعضي روايات از تارک نماز به عنوان «کافر» تعبيرشده و مراد کسي است که از روي انکار نماز نخواند 📚خطبه ي190 @ala_allah
های واجب خود را دقیق و اول وقت بخوانید. خواهید دید که چگونه درهای رحمت الهی رو به روی شما باز خواهند شد. 🌺شهید_مدافع_حرم سجاد_زبرجدی @ala_allah
🖼 ی که خداوند به آن فرمان می‌‏دهد، می‌‏دانید چه ی است؟ ی است که قلب را روشن می‌‏کند و نفس را در برابر حقیقت به کرنش وامی‏دارد و انسان را فروتن و افتاده می‌‏کند. 👆👆👆👆 @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیداری اسلامی نفوذ و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در مواجهه با نظام سلطه آشکار ساخت و نشان داد که جمهوری اسلامی و مبانی فکری و معرفتی آن و سخن برآمده از فطرت و وجدان پاک انسانی ، ظرفیت تبدیل شدن به عنوان الگویی جایگزین در برابر الگوی غربی را داراست . در ادامه به بررسی ابعاد مختلف قدرت نرم جمهوری اسلامی که زمینه ساز بیداری اسلامی گردید خواهیم پرداخت . ابعاد قدرت نرم در فرآیند انقلاب اسلامى ایران قدرت نرم در فرآیند انقلاب اسلامى ایران در سطح تحلیل داخلى ، منطقه اى و بین المللى داراى اهمیت قابل توجهى بود . انقلاب اسلامى ایران را مى‌توان تجلى تحقق قدرت نرم به معناى توانایى نفوذ در رفتار دیگران بدون تهدید و یا پرداخت هزینه محسوس به شمار آورد 1)
از اهداف انقلاب اسلامى ، پاسدارى از آزادى و امنیت انسان در حوزه‌هاى گوناگون فرهنگى ، سیاسى ، اجتماعى ، قضایى و اقتصادى است . آرمان‌ها و هنجارهاى انقلاب در سطح تحلیل منطقه‌اى و بین‌المللى نیز پیام جذاب انقلاب اسلامى توانست راه‌گشاى ملت‌هاى مسلمان و نیز ملل جهان سومى و مستضعف گردد و ضمن احیاى هویت جهان اسلام ، ارتقاى بیدارى اسلامى ، به بازسازى تمدن اسلامى بر اساس تکیه بر خودبارى فرهنگى و پرچمداران انقلاب فرهنگى جهانى اهتمام ورزد . 2)
🅰 در سطح تحلیل داخلى براساس زیرساخت‌ها و الزامات فکرى و فرهنگى سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام ، تعمیق معرفت و بصیرت دینى آحاد جامعه و تقویت و تحکیم ارزش‌هاى اسلامى و اخلاقى که حوزه‌هاى فردى و اجتماعى و همچنین برجسته‌سازى مستمر و همه‌جانبه اندیشه‌هاى دینى و سیاسى حضرت امام خمینى ( ره ) در حوزه‌هاى تصمیم‌سازى و تصمیم‌گیرى ، برنامه‌ریزى و اجرایى دستگاه‌هاى نظام جمهورى اسلامى به ویژه سازمان‌ها و نهادهاى فرهنگى و آموزشى و اصلاح نوسازى نظام آموزشى و تعلیم و تربیت کشور و تعمیق تفکر و فرهنگ بسیجى در زمره اولویت‌هاى نرم‌افزارى نظام جمهورى اسلامى ایران قلمداد مى‌گردد . افزون بر این مى توان به ابعادى از قدرت نرم افزارى انقلاب اسلامى ایران از جمله رهبرى امام خمینى ، وحدت و اعتماد ملى ، توسعه دانایى محور ، جنبش نرم افزارى و سیاست فرهنگى اشاره کرد . 3)
1⃣رهبرى امام خمینى : رهبرى امام خمینى را مى‌توان در ارائه ارزش‌هایى دانست که مردم را به پیروى بى‌چون و چرا از فرامین ایشان با توجه به جذابیت محتواى آن و باور قلبى مردم به اعتقاد امام به گفته‌هاى خویش و ابتناء آن بر آموزه‌هاى فقهى و اسلامى متقاعد مى‌ساخت . 4)