eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
📌روزه_دار_واقعي در ماه رمضان چند جوان پیرمردی را دیدند که دور از چشم مردم، غذا میخورد. به او گفتند: ای پیرمرد مگر روزه نیستی؟ پیرمرد گفت: چرا روزه‌ام، اما آب و غذا میخورم. جوانان خندیدند و گفتند: واقعا؟ پیرمرد گفت: بله، دروغ نمیگویم، به کسی بد نگاه نمیکنم، کسی را مسخره نمیکنم، با کسی با دشنام سخن نمیگویم، کسی را آزرده نمیکنم، چشم به مال کسی ندارم و... ولی چون بیماری خاصی دارم متأسفانه نمیتوانم معده را هم روزه دارش کنم. بعد پیرمرد به جوانان گفت: آیا شما هم روزه هستید؟ یکی از جوانان در حالی که سرش را از خجالت پایین انداخته بود، به آرامی گفت: خیر ما فقط غذا نمیخوریم! @ala_allah
⤵️آیت الله حائری شیرازی 🔸رمضان، ماه زمامداری فطرت بر طبیعت🔸 رمضان، ماه زمامداری فطرت بر طبیعت است. طبیعت انسان تشنه می‎شود و می‎خواهد آب بخورد؛ امّا خدا گفته است صبر کن، که حکم فطرت است. طبیعت می‎گوید، بخواب اما فطرت می‎گوید برای رضای خدا شبی را احیا بدار و با خدای خودت راز و نیاز کن. طبیعت می‎گوید غیبت کن و فطرت می‎گوید، از این کار خوشت می‎آید، ولی خدا هم خوشش می‎آید؟  وقتی انسان به نفع فطرت فشار آورد و بر طبیعت حکومت کرد، مهار اسب وحشی را برای فطرت هموار کرده است.  طبیعت انسان هر چه بیشتر کنترل شود، رام‎تر می‎شود و هر چه رهایش کنی، وحشی‎تر. @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روزه چگونه زمینه «تزکیه نفس» را فراهم ‌می‌کند؟ 🌺شهید مطهری 👆👆👆👆 @ala_allah
🔺رائول تازه مسلمان هندی روزه گرفتن یکی از عوامل اصلی تشویق وی برای مسلمان شدن است. بهمین دلیل تصمیم گرفت که بعد از مسلمان شدن نام خود را « ریان» بگذارد چرا که خداوند به روزه داران وعده داده که آنان را از دری که «باب الریان » نام دارد وارد بهشت می کند. rahyafteha.ir/7243/ 👆👆👆👆 @ala_allah
⤵️جایدیپ سای نیدو از کشور هند: ✅ بهترین بخش ماه رمضان،این است که مردم از حال همدیگر خبردار می شوند.... https://rahyafteha.ir/40292/ 👆👆👆👆 @ala_allah
⤵️ لارین بوث تازه_مسلمان انگلیسی ✅ماه رمضان و یاد فقرا به مثابه ی کلیدی در قلب من را گشود.... rahyafteha.ir/15548 👆👆👆👆 @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❔ببخشید برخی تبلیغ می کنند که روزه برای بدن ضرر دارد و سبب بیماری می شود ❗️حال اگر چنین باشد تکلیف ما در مورد روزه چیست❕❕ 💠پاسخ💠 👌در مباحث گذشته ثابت کرده ایم نه تنها روزه داری برای بدن ضرر ندارد بلکه به صحت و سلامتی بدن نیز کمک می کند ❕حال می گوییم فرضا هم چنین باشد یعنی روزه داری برای فرد و افرادی سبب بیماری و ضرر شود باز هم با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد ؛ 👌اساس اسلام بر سختگیری نیست و اگر در جایی حکمی تولید مشقت شدید کند ، موقتا آن حکم برای افراد برداشته می شود چنان که خداوند می فرماید : « او شما را برگزید و در دین خود تکلیف مشقت باری برای شما قرار نداد » 🔷حج 78 👌و می فرماید : « آن کس که بیمار یا در سفر باشد روز های دیگری را ( به جای ماه رمضان روزه بگیرند ) و بر کسانی که قدرت انجام آن را ندارند ( روزه واجب نیست )» 🔷بقره 185 🔷پیامبر گرامی فرمود : « من مبعوث به آئین سهل و آسانی شده ام » 📚بحار الانوار ج30 ص548 👌امام صادق علیه السلام فرمود : « هر زمانی که روزه سبب ضرر و مشقت شود ، افطار واجب است» 📚الفقیه ج2 ص133 🔶و فرمود : « اگر روزه دار در خود ضعف و مشقت احساس کند ، باید افطار کند و اگر قدرت و توان روزه داری را داشته باشد ، باید روزه بگیرد » 📚الکافی ج4 ص118 📚التهذیب ج4 ص256 🔷امام کاظم علیه السلام فرمود : « هر مرضی که روزه داری سبب تشدید آن شود ، مجوز ترک روزه است » 📚وسائل الشیعه ج10 ص222 ❗️بنابراین اگر روزه داری برای افرادی سبب مشقت طاقت فرسا و بیماری شود ، یا احتمال عقلائی این موارد داده شود ، و یا افرادی به سبب ضعف جسمانی نتوانند روزه بگیرند و روزه برای آن ها مشقت داشته باشد ، در تمام این صور ، افطار کردن جایز است . @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹پاسخ زیبای دکتر الهی قمشه ای به کسانی که می‌گویند این همه در دنیا دارند ظلم می‌کنند و....چه بلایی سرشون اومد برو بابا 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
آیا اعدام کردن اقدامی خشونت جویانه و ضد احساسات انسانی نمی باشد ❗️آیا بهتر نیست به جای از بین بردن قاتل به فکر تربیت او باشیم ❕آیا به جای درمان یک انسان مریض باید او را بکشیم و مانند خودش رفتار کنیم ❕این سوالات خیلی ذهنم را مشغول کرده است ❕❕ 💠پاسخ💠 👌در تفسیر نمونه چنین آمده است ؛ ❕«گروهی که بدون تامل، بعضی از مسائل جزائی اسلام را مورد انتقاد قرار داده اند به خصوص درباره مساله قصاص سر و صدا راه انداخته می گویند: 1⃣جنایتی که قاتل مرتکب شده بیش از این نیست که انسانی را از بین برده است، ولی شما به هنگام قصاص همین عمل را تکرار می کنید. 2⃣ قصاص جز انتقامجوئی و قساوت نیست، این صفت ناپسند را باید با تربیت صحیح از میان مردم برداشت، در حالی که طرفداران قصاص هر روز به این صفت ناپسند انتقامجوئی روح تازهای میدمند. 3⃣ آدمکشی گناهی نیست که از اشخاص عادی یا سالم سرزند، حتما قاتل از نظر روانی مبتلا به بیماری است، و باید معالجه شود، و قصاص دوای چنین بیمارانی نمی تواند باشد. 4⃣مسائلی که مربوط به نظام اجتماعی است باید دوش به دوش اجتماع رشد کند، بنا بر این قانونی که در هزار و چهارصد سال پیش از این پیاده می شده نباید در اجتماع امروز عملی شود. 5⃣آیا بهتر نیست به جای قصاص، قاتلان را زندانی کنیم و با کار اجباری از وجود آنها به نفع اجتماع استفاده نمائیم با این عمل هم اجتماع از شر آنان محفوظ میماند، و هم از وجود آنها حتی المقدور استفاده می شود. 🔶اینها خلاصه اعتراضاتی است که پیرامون مساله قصاص مطرح می شود. 🔶دقت در آیات قصاص در قرآن مجید جواب این اشکالات را روشن می سازد «و لکم فی القصاص حیاة یا اولی الالباب » 👌زیرا از بین بردن افراد مزاحم و خطرناک گاه بهترین وسیله برای رشد و تکامل اجتماع است، و چون در اینگونه موارد مساله قصاص ضامن حیات و ادامه بقا می باشد شاید از این رو قصاص به عنوان غریزه در نهاد انسان گذارده شده است . ❕نظام طب، کشاورزی، دامداری همه و همه روی این اصل عقلی (حذف موجود خطرناک و مزاحم ) بنا شده زیرا می بینیم به خاطر حفظ بدن، عضو فاسد را قطع می کنند، و یا به خاطر نمو گیاه شاخه های مضر و مزاحم را می برند، کسانی که کشتن قاتل را فقدان فرد دیگری می دانند تنها دید انفرادی دارند، اگر صلاح اجتماع را در نظر بگیرند و بدانند اجرای قصاص چه نقشی در حفاظت و تربیت سایر افراد دارد در گفتار خود تجدید نظر می کنند، از بین بردن این افراد خونریز در اجتماع همانند قطع کردن و از بین بردن عضو و شاخه مزاحم و مضر است که به حکم عقل باید آن را قطع کرد، و ناگفته پیدا است که تاکنون هیچکس به قطع شاخه ها و عضوهای فاسد و مضر اعتراض نکرده است، این در مورد ایراد اول . 👌در مورد ایراد دوم باید توجه داشت که اصولا تشریع قصاص هیچگونه ارتباطی با مساله انتقامجوئی ندارد، زیرا انتقام به معنی فرونشاندن آتش غضب به خاطر یک مساله شخصی است، در حالی که قصاص به منظور پیشگیری از تکرار ظلم و ستم بر اجتماع است و هدف آن عدالتخواهی و حمایت از سایر افراد بیگناه می باشد. 👌در مورد ایراد سوم که قاتل حتما مبتلا به مرض روانی است و از اشخاص عادی ممکن نیست چنین جنایتی سر بزند، باید گفت در بعضی موارد این سخن صحیح است و اسلام هم در چنین صورتهائی برای قاتل دیوانه یا مثل آن حکم قصاص نیاورده است، اما نمی توان مریض بودن قاتل را به عنوان یک قانون و راه عذر عرضه داشت، زیرا فسادی که این طرح به بار می آورد و جراتیکه به جنایتکاران اجتماع می دهدبرای هیچکس قابل تردید نیست، و اگر استدلال در مورد قاتل صحیح باشد در مورد تمام متجاوزان و کسانی که به حقوق دیگران تعدی می کنند نیز باید صحیح باشد، زیرا آدمی که دارای سلامت کامل عقل است هرگز بدیگران تجاوز نمی کند، و به این ترتیب تمام قوانین جزائی را باید از میان برداشت، و همه متعدیان و متجاوزان را به جای زندان و مجازات به بیمارستانهای روانی روانه کرد. 👌اما اینکه رشد اجتماع قانون قصاص را نمی پذیرد و قصاص تنها در اجتماعات قدیم نقشی داشته اما الان قصاص را حکمی خلاف وجدان می دانند که باید حذف شود پاسخ آن یک جمله است و آن اینکه : ❕ادعای مزبور در برابر توسعه وحشتناک جنایات در دنیای امروز و آمار کشتارهای میدانهای نبرد و غیر آن ادعای بی ارزشی است، و به خیالبافی شبیهتر است، و به فرض که چنین دنیائی به وجود آمد، اسلام هم قانون عفو را در کنار قصاص گذارده و هرگز قصاص را راه منحصر معرفی نکرده است، مسلما در چنان محیطی خود مردم ترجیح خواهند داد که قاتل را عفو کنند، اما در دنیای کنونی که جنایاتش تحت لفافه های گوناگون قطعا از گذشته بیشتر و وحشیانه تر است حذف این قانون جز اینکه دامنه جنایات را گسترش دهد اثری ندارد.
👌و در مورد ایراد پنجم باید توجه داشت که هدف از قصاص همانطور که قرآن تصریح می کند حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل و جنایات است، مسلما زندان نمی تواند اثر قابل توجهی داشته باشد (آنهم زندانهای کنونی که وضع آن از بسیاری از منازل جنایتکاران بهتر است ) و به همین دلیل در کشورهائی که حکم اعدام لغو شده در مدت کوتاهی آمار قتل و جنایت فزونی گرفته، به خصوص اگر حکم زندانی افراد طبق معمول در معرض بخشودگی باشد که در اینصورت جنایتکاران با فکری آسوده تر و خیالی راحتتر دست به جنایت می زنند. 📚تفسیر نمونه ج 1 ص607 @ala_allah