eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
7هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹مقام زن در بیان امام خمینی ره رهبری ، 🌺شهید مطهری و 🌺شهید بهشتی 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
⚜️زن در نگاه غرب ⤵️سنت توماس آکونیاس سنت آکوئیناس معتقد است که «مرد، آغاز و انجام زن است» . وی به عنوان یک فیلسوف بزرگ و راهبر جامعه غرب با اشاره به داستان آفرینش در انجیل قاطعانه اظهار می‌کند که مرد «آغاز و انجام» زن است و زنان نوعی نقص و عدم توفیق دارند و به کرات از او نقل شده که زن انسانی است که به طور ذاتی ناقص و ناموفق است. او با پیروی از ارسطو تولد دختر را ناشی از ضعف قدرت تولید مثل مرد دانسته و معتقد بود این ضعف موجب می‌شود که انسانی «ناقص» متولد شود. او زن را پایین‌تر از بردگان می‌دانست و بر این باور بود که زن باید طبق قانون طبیعت، مطیع و منقاد باشد. @ala_allah
⚜زن در نگاه غرب ⤵️هانری هشتم هانری هشتم پادشاه انگلستان حکمی صادر کرد که بر طبق آن ، زنان ، دزدان و ارواح خبیثه حق نداشتند کتاب مقدس را لمس کنند » @ala_allah
⚜زن در نگاه غرب ⤵️پولس در رساله ی اول پولس چنین آمده است : « مرد از زن نیست بلکه زن از مرد است . و نیز مرد به حجت زن آفریده نشده بلکه زن برای مرد آفریده شده است. » و این نگرش منفی در اندیشه و تعالیم کشیشان مسیحی نیز مشهود است . @ala_allah
⚜زن در نگاه غرب ⤵️فیثاغورث  فیثاغورث درباره زن گفته است: «اصل خوبی وجود داشته و نظم و نور و مرد را آفریده و اصل بدی هم، آشوب، تیرگی و زن را آفریده است.» @ala_allah
⚜زن در نگاه غرب ⤵️افلاطون افلاطون نگاهی پست به زن دارد و می‌نویسد: «باید خدایان را سپاس گذارد که من را آزاد آفرید و نه برده و من را مرد خلق کرده و نه زن.» @ala_allah
⚜زن در نگاه غرب ⤵️سنت آگوستین سنت آگوستین، از قدیسان مسیحی نیز با وجود علقه مذهبی خود رفتاری مشابه با دیگران نسبت به زن دارد و می‌گوید: «زن حیوانی است که نه استقامت دارد و نه استوار است!» چنین نگاهی به زن نیز او را در حد حیوان پست می‌کند و جایگاهی به زن می‌دهد که نشان‌دهنده عمق نفرت از زن و نگاه به آن به‌عنوان موجودی برای رفع نیازهاست. @ala_allah
⚜زن در نگاه غرب ⤵️برتولت برشت برتولت برشت نیز معتقد بود باید از زنان استفاده کرد و پس از برآمدن مقصود، دورشان انداخت! مطلبی که برشت بر آن تأکید دارد، همان بردگی است که امروزه در غرب به شکل جدی رواج دارد و افراد با پرداخت پول می‌توانند شهوت‌رانی کنند بدون اینکه درباره اقدامی که انجام می‌دهند، پاسخگو باشند. @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹جایگاه بالای زنان در غرب خوابی که برای زنان و دختران ایرانی دیده اند 👌بابت پخش ویدئو معذرت میخوام ..... 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
♻️قم، مرکزیت تشیع زمانی که حضرت معصومه علیها السلام در ساوه بیمار می شود، به اطرافیان خود می فرماید: مرا به قم ببرید. آن گاه این روایت را بیان می نماید: «از پدرم شنیدم که فرمود: قم مرکز شیعیان است» 📚منتخبی از کتاب دریای سخن» سقازاده تبریزی، ص 28، ضمیمه کتاب: «زندگانی حضرت معصومه علیها السلام و تاریخ قم» منصوری، مهدی، چ 5، قم، انتشارات علمی است. @ala_allah
⤵️«حضرت آیه الله حاج شیخ محمّد ناصری دولت آبادی، از علمای دولت آباد اصفهان، از پدرش مرحوم آیه الله شیخ محمّد باقر ناصری(متوفای 1407 ه .ق.) نقل می کند: درسال 1295 ه .ق. در اطراف قم، قحطی شدیدی شد که مردم را به ستوه آورد. مردم تصمیم گرفتند ازمیان خود چهل نفر متدین را انتخاب کرده، به قم بفرستند. این چهل تن به قم آمدند ودر حرم حضرت معصومه علیها السلام به بست نشستند تا شاید با عنایت و دعای آن بزرگواران خداوند باران بفرستد. پس از گذشت سه شبانه روز، در شب سوم یکی از آنان، مرحوم میرزای قمی(متوفای 1231ه .ق.)(1) را درخواب می بیند. میرزا از او علت بست نشستنشان را می پرسد، اوعرض می کند: مدتی است که در منطقه ما بر اثر نباریدن باران، خشکسالی و قحطی به وجود آمده است، برای رفع خطر، به اینجا پناه آورده ایم. میرزای قمی می فرماید: برای همین در اینجا جمع شده اید؟ اینکه چیزی نیست، این مقدار از دست من نیز ساخته است، درچنین نیازها به مامراجعه کنید؛ اما اگر شفاعت جهان آخرت را خواستید، دست توسل به دامان این شفیعه روز جزا، دراز کنید»(2). 📚1) مرقد شریف این عالم ربانی در قبرستان شیخان قم، همواره موجب کرامتها بوده است. 📚2) حضرت معصومه، فاطمه دوم علیهما السلام محمّدی اشتهاردی، محمد،ص 144؛ «کریمه اهلبیت علیها السلام» مهدی پور، علی اکبر، ص 58. @ala_allah
🍃فداها ابوها🍃 حضرت امام موسی کاظم علیه السلام درباره حضرت معصومه علیها السلام فرمود: «فداها ابوها؛ پدرش به فدایش». که نشان از مقام علمی حضرت معصومه علیها السلام دارد. این داستان در فصل تاریخ زندگی حضرت معصومه علیها السلام بیان خواهد شد. 📚 کریمه اهل بیت علیهم السلام» مهدی پور، علی اکبر، نشر حاذق، چاپ اول، ص 64 – 63. @ala_allah
enc_1623438594589714362442-۱.mp3
2.8M
🔊🔉نواهنگ فوق‌العاده محشر و بسیار زیبای ماه قم با صدای حاج صابر خراسانی 🎼هر که رو انداخت خاطر جمع زائر می شود قبل زائر کوله بار راه حاضر می شود دل سپردن ساده اما دل بریدن مشکل است یک سفر هر کس بیاید قم مهاجر می شود 👌👌👌👌👌 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨ 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
🔵انواع خوانها در قرآن ⭕️ عدّه ‏اى منکر روز جزا می شوند و نمى ‏گزارند: «فلاصدّق و لاصلّى»(قیامت ۳۱) ⭕️ اما بغض عدّه‏ اى نسبت به چنان است که مانع دیگران مى ‏شوند: «ارایت الذى ینهى عبداً اذا صلّى» (علق40) در شأن نزول آیه آمده است كه ابوجهل تصمیم گرفت هنگامى كه پیامبر براى به سجده مى ‏رود با لگد، گردن حضرت را در هم بشكند. مردم او را دیدند كه رفت ولى منصرف شد. گفتند: چرا چنین نكردى؟! 👈 گفت: چون خواستم چنین كنم، خندقى از آتش دیدم كه در پیش روى من شعله ‏ور شد. ⭕️ عدّه ‏اى را مسخره مى‏ كنند: «وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا وَلَعِبًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُون» و چون بانگ اذان سر دهيد و مردم را بدين وسيله به فراخوانيد آن را به استهزا مى گيرند و بازيچه مى شمرند ، اين بدان سبب است که آنان مردمى هستند که درنمى يابند. ⭕️ عدّه ‏اى بی نشاط مى‏ خوانند: إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلَاةِ قَامُوا يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا منافقان مى خواهند به خدا نيرنگ زنند ، در حالى که خدا با مهلتى که به آنان مى دهد ، به ايشان نيرنگ مى زند و چون به بايستند با سستى مى ايستند ، به مردم خودنمايى مى کنند و خدا را جز اندکى ياد نمى کنند.(نساء ۱۳۲)  ⭕️ عدّه‏ اى گاهى مى‏ خوانند و گاهى نمى ‏خوانند: «فویل للمصلّین الّذینهم عن صلوتهم ساهون» (ماعون۴_۵) وای بر این گزارن که به اهتمام نمی ورزند. ⭕️ عدّه ‏اى به خاطر رسیدن به دنیا، از كم مى ‏گذارند: «و اذا رأوا تجارة او لهواً انفضّوا الیها و تركوك قائما» ( جمعه ۱۰) هرگاه لهو و تجارتى دیدند به سوى آن روانه شده و تو را در حالى كه به خواندن خطبه ایستاده‏ اى وامى‏ گذارند. 👈این آیه اشاره به ماجرائى است كه پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله مشغول خواندن خطبه‏ هاى جمعه بود كه كاروانى تازه وارد، براى فروش اجناس خود شروع به طبل زدن كردند. مردم از پاى سخن پیامبر بلند شده و به سراغ تجارت و معامله رفتند و حضرت را تنها گذاشتند. @ala_allah
⭕️اهمیت اخلاص در 🏷واقعا برای چه می خوانیم؟ ✍حتما باید در انگیزه خواندنمان عمیق شویم علت اینکه های ما گاهی کم اثر و کم ثمر است ریشه اش در نیت های درونی ماست که عملمان خالص برای خدای مهربان نیست، انگیزه درونی ما گاهی نگاه اطرافیان و تاثیر برخورد آنهاست که اگر بدون توجه به آنها فقط محبت به خدا ما را به بکشد بی شک مان تغییر می کند! امام صادق(ع)  فرموند: شما در بلند شدن و ايستادن نيست همانا شما فقط اخلاص شماست و اخلاص هم آن است كه در فقط خداوند را در نظر بگيريد. 📚 محجّة البيضاء، ج ۱، ص ۳۵۰ @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و احترام. فرهیخته گرامی تفحص وشناسایی شهدای گمنام خود دارای قواعدخاص ودارای مراحلی است که فرض عراقی بودن آنها را منتفی می کند. از این قواعد ومراحل می توان به موارد ذیل اشاره کرد. 1️⃣.اینکه تفحص اجساد وپیکرهای شهدا،بیشتر درمناطق جنگی که نیروهای ما بیشتر درآنجا متمرکز بوده اند،وهمچنین با استفاده از تجربه ها وخاطرات فرماندهان وسرداران وسربازان حاضر درآن مناطق صورت می گیرد.واینگونه نیست که تفحص هرجائی صورت بگیرد.تا فرضیه عراقی بودن آنها را تقویت کند. توضیح بیشتر اینکه: 1)
عملیات شناسایی پیکرهای مطهر شهدا توسط نیروهای اطلاعات عملیات و عناصر تخریب چی با توجه به اطلاعات و اسناد بدست آمده از رزمندگان و آزادگان، آثار موجود از شهیدان و تشخیص خطوط پدافندی در منطقه عملیاتی صورت می پذیرد. سپس مسیر تردد و معبر برای ورود نیروهای تفحص هموار می گردد و در صورت نیاز، زمین برای استقرار بیل مکانیکی فراهم می شود. فعالیت تفحص بسته به نوع ،شرایط و جنس زمین متفاوت است. بطور مثال در منطقه فکه زمین رمل و ماسه ای است، در چیلات، سومار و میمک تفحص در سنگلاخ و تپه‌ها و شیارهای کوچک و بزرگ انجام می شود، در طلائیه زمین باتلاق است ، در شط علی نیزار و آب وجود دارد و در کردستان و حاج عمران در کوههای صعب العبور انجام می گیرد. 2)
2️⃣.از شهدائی که شناسایی می شوند چه بسا همراه شان پلاک ویا کارت شناسایی دال بر ایرانی بودن آنها هم یافت می شود. ویا با ویژگی های دیگراز قبیل : یکی از مهمترین موضوعات در میدان کار تفحص چگونگی تشخیص پیکر شهدا از اجساد عراقی است. در این رابطه تفاوتهای آشکاری بین پیکر شهید و جسد عراقی وجود دارد که به برخی از آنان اشاره می شود: 1️⃣ کلاه: کلاه های عراقی ها کاملاً با کلاه ایرانی تفاوت دارد؛ 🔸الف) کلاه آهنی عراقی طشت شکل و کلاه ایرانی جمع تر و گرد می باشد. 🔹ب) کلاه پشمی عراقی ها دارای آویز در قسمت گوش (مخصوص شمال عراق – کردستان) و کلاه پشمی ایرانی ها دارای دید چشم و رنگ مشخص است. 🔸ج) برروی کلاه های ایرانی ها معمولاً اشعار انقلابی – اسلامی و یا پیشانی بند درج شده است. 🔹د) کلاه های کائوچویی هر دوکشور نیز تفاوتی همچون کلاه آهنی دارد. 3)
2️⃣چفیه: برخی از شهدای ایرانی دارای شال گردن و عموماً دارای چفیه هستند در حالیکه در نظام عراق از این البسه ها استفاده نشده است چفیه های ایرانی سفید رنگ با خطوط سیاه رنگ و یا سیاه با خطوط سفید رنگ میباشند. 4)
3️⃣پیراهن: 🔻پیراهن ایرانی ها؛ 🔸الف) لباس فرم سپاه سبز رنگ و نازک میباشد و ممکن است که آرم سپاه نیز بر روی آن حک باشد. 🔹ب) لباس بسیجی ها هم یا از نوع تکاوری که امروزه آنها را لجنی می گویند و یا خاکی است که بدون سردوشی، درجه و جنس آن مشخص می‌باشد. 🔸ج) لباس های کره ای نیز حالت نخی نداشته و فاقد سردوشی و غیره هستند. 🔹د) لباس برادران ارتش نیز از نوع کره ای با درجه های نظامی بر روی بازو و یا سردوش و نیز اتیکت بر روی سینه مشخص می باشد. 🔸هـ) لباس گرم بسیج و سپاه از نوع لباس های ورزشی گرمکن می باشند که بلوز و شلوار معمولاً با هم هستند. 🔹ی) در زمستان نیروهای ایرانی از اورکت های معروف به کره ای استفاده کرده که جنس و سایز آنها بطور واضح روشن است، زیر پیراهن و لباس زیر اکثراً از نوع مشخص و نوشته های ایرانی دارد برخی هم لباس زیر آنها ورزشی هستند. 5)
🔻پیراهن عراقی ها؛ 🔹الف) پیراهن عمومی آنان کاملاً ضخیم و سبز رنگ می باشند دارای سردوشی و نیز بغل بلوز دارای دکمه و جنس آنها معلوم است. 🔸ب) رده های کماندویی عراقی دارای لباس لجنی با رنگ مشخص هستند. 🔹ج) رانندگان تانک عراقی دارای لباسهای یک تیکه سبز رنگ به اصطلاح خلبانی می باشند. 🔸د) عراقی ها دارای ژاکتی سبز رنگ و دارای سردوشی هستند که هنوز در ارتش فعلی آنها بکار می رود. 6)
4️⃣شلوار: نیروهای ایرانی هم ضمن اینکه با همدیگر تفاوت دارند با شلوراهای عراقی تمایزاتی دارند ، شلوار نیروهای بسیج از جنس بلوزهای خاکی دارای جیبهایی از بغل پا است جای کمربند و یا فانسقه هم به اندازه خاص خود میباشد همچنین بلوزهای تکاوری که معمولاً افراد پاسدار وظیفه می پوشیدند و لباس فرم سپاه هم دارای ویژگی های خاص خود است جنس آنها نازک می باشد ، لباس نیروهای ارتش و ژاندارمری هم از نوع لباس های کره ای مانند بوده و برخی از آنها شلوراهای چینی قدیم به رنگ سبز بر تن دارند. 7)
5️⃣فانسقه: فانسقه ایرانی چند نوع میباشد ، فانسقه پاسداری که سبز رنگ می‌باشد ، فانسقه خاکی رنگ که متعلق به نیروهای بسیجی و یا ارتش بوده قفل بندهای آنها ، همچنین تعداد سوراخ های تنظیم با فانسقه های عراقی تفاوت دارد اما فانسقه عراقی ها خاکی رنگ با جنس مرغوب و قفل بندهای خاص خود می‌باشند ، علاوه بر فانسقه نیروهای ایرانی از کمربندهای کوچک نیز استفاده میکردند که قفل بند آنها بصورت کمربندهای معمولی است. 8)