9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
4_5898021263221196051.mp3
2.78M
#صوتی
🔷سه وظیفه عمده ما در زمان غیبت
✅ #احساس_ظهور
✅ #سنخیت_با_امام
✅ #معرفت
استاد #رفیعی
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا می شود یک انسان 5 ساله امام شود؟
#استاد_محمدی
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه ای که دشمنان آن را مخفی کردند
#معجزه_امام_حسین (ع)
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#مفهوم_شناسی_آخرالزمان
⌛️ قسمت اول⌛️
⇐آخر به بخش پایانی هر مجموعه گفته،[۱]
⇐و زمان در لغت بر وقت کم یا زیاد اطلاق میشود.[۲]
و مقصود از آن در این جا روزگار و #عمر_جهان است.
⇐«آخرالزمان» به معنای بخش پایانی حیات دنیا است.
⇐«آخرالزمان» اصطلاحی است که در فرهنگ اغلب ادیان بزرگ به چشم میخورد و در ادیان ابراهیمی، از برجستگی و اهمیت ویژهای برخوردار است.
⇐ این اصطلاح معمولا به روزگار پایانی دنیا و رویدادهایی گفته میشود که ممکن است در این بخش از زندگی دنیوی به وقوع پیوندد. ادیان بزرگ درباره آن پیشگوییهایی کرده اند؛
⇐ برای مثال در «انجیل» آمده است: «... و این را بدان که اوقات صعب در زمان آخر خواهد رسید، زیرا که خواهند بود مردم خود دوست و زرپرست و مغرور ومتکبر و کفرگو و نافرمان والدین و حق ناشناس و بی دین، و بی الفت و بی وفا و خبث کننده و بی پرهیز و بی حلم و با خوبان بی اعتنا، و خائن و کم حوصله و عبوس کننده و عیش را بر خدا ترجیح میدهند».
پی نوشت ها؛
۱. کفوی، ابوالبقاء، الکلیات، ج۱، ص۶۲.
۲. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۳ص۱۹۹(زمن)
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
4_721038705925554772.mp3
4.41M
ماجرای #توبه_قاسم_جگرکی
فوروارد کنید
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
4_5942819155097946120.mp3
3.77M
⁉️دو جریان مهم در آخرالزمان برای #شیعه
#انتظار
#ابتذال
پیشنهاد دانلود👇
سخنرانی #دکتر_رفیعی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همراهی اجنه با امام عصر(عج)
➕ و رویت جنیان بعد از ظهـور
🎤 #استاد_شفیعی_سروستانی
#اخرالزمان_اجنه
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
❇️دیدگاه کلی قرآن درباره #پایان_تاریخ
#آینده_روشن_بشریت
⌛️قسمـت دوم⌛️
🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی #خوش بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسانها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰]
🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسانها از آن بهره مند میشوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]
«هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴]
🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]
#تکامل_دین
▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کاملترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]
▪️و همواره با انتقال از جامعهای به جامعه دیگر شکوفاتر میگردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹]
▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰]
▪️ بنابراین تمام نبوتها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیهاند.[۷۱_۷۲_۷۳]
📚پی نوشت ها
۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.
۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.
۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.
۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.
۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.
۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.
۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.
۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.
۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.
۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.
۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.
۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.
۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی
۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝